Ow ja, hoeden. Daar heb ik er ook steeds meer vanquote:
Als jij het bod accepteert moet de koper op 'koop afronden' of 'koop nu' ofzo klikken in dat gesprek ding wat er ontstaat als je gaat bieden. Misschien krijgt koper geen melding van het geaccepteerde bod ofzo? Ik krijg ook regelmatig meldingen van Vinted veel te laat of helemaal niet.quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:22 schreef DesertNomad het volgende:
Ik heb te maken met iemand die een bod doet en wanneer ik die accepteer dan gebeurt er niks. Dan doet ie weer een bod. Ik accepteer en nu weer doet ie niks. Moet de koper zijn eigen bod na mijn acceptatie ook weer accepteren ofzo
Of is dit een oplichter?
Dat is echt raar. Als iets mij de vraagprijs waard is, klik ik gewoon direct op kopen. Als je minder wil proberen te betalen door te bieden, is dat een risico dat je loopt lijkt mij.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Hoe zijn jullie met bieden? Ik klik altijd op 'kopen' en heb nog nooit bedacht dat ik ook een bod zou kunnen doen. Maar nu had ik voor het eerst een jurkje voor 25 euro te koop gezet, en kreeg echt 17 biedingen van 15 of 20 euro. Okay, prima. Ik heb er niets mee gedaan, want ik heb helemaal geen zin om te onderhandelen of in discussie te gaan.
Nu is m'n jurkje dus gewoon voor de vraagprijs verkocht aan iemand die ook gewoon direct heeft gekocht. En dan sturen mensen nog een reactie met 'Jammer dat die weg is, ik had nog wel boven de vraagprijs willen gaan.'. Wat verwachten ze dan precies? Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Gewoon het gesprek verwijderen en doorgaan met je leven. Ik kan helemaal niks met dergelijke berichtjes.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Hoe zijn jullie met bieden? Ik klik altijd op 'kopen' en heb nog nooit bedacht dat ik ook een bod zou kunnen doen. Maar nu had ik voor het eerst een jurkje voor 25 euro te koop gezet, en kreeg echt 17 biedingen van 15 of 20 euro. Okay, prima. Ik heb er niets mee gedaan, want ik heb helemaal geen zin om te onderhandelen of in discussie te gaan.
Nu is m'n jurkje dus gewoon voor de vraagprijs verkocht aan iemand die ook gewoon direct heeft gekocht. En dan sturen mensen nog een reactie met 'Jammer dat die weg is, ik had nog wel boven de vraagprijs willen gaan.'. Wat verwachten ze dan precies? Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
2x een tas gekocht en 2x lager geboden. Beide keren heb ik dus met korting kunnen kopen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:57 schreef Myraela het volgende:
Hoe zijn jullie met bieden? Ik klik altijd op 'kopen' en heb nog nooit bedacht dat ik ook een bod zou kunnen doen. Maar nu had ik voor het eerst een jurkje voor 25 euro te koop gezet, en kreeg echt 17 biedingen van 15 of 20 euro. Okay, prima. Ik heb er niets mee gedaan, want ik heb helemaal geen zin om te onderhandelen of in discussie te gaan.
Nu is m'n jurkje dus gewoon voor de vraagprijs verkocht aan iemand die ook gewoon direct heeft gekocht. En dan sturen mensen nog een reactie met 'Jammer dat die weg is, ik had nog wel boven de vraagprijs willen gaan.'. Wat verwachten ze dan precies? Ik begrijp daar echt helemaal niets van.
Ben jij de koper of de verkoper?quote:Op dinsdag 25 januari 2022 17:22 schreef DesertNomad het volgende:
Ik heb te maken met iemand die een bod doet en wanneer ik die accepteer dan gebeurt er niks. Dan doet ie weer een bod. Ik accepteer en nu weer doet ie niks. Moet de koper zijn eigen bod na mijn acceptatie ook weer accepteren ofzo
Of is dit een oplichter?
Volgens mij moet de koper nu betalen.quote:Op zondag 13 februari 2022 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe ging het nou ook alweer? Moet de koper nu wat doen of is het vastgelopen? [ afbeelding ]
moet je het bod niet gewoon accepteren zodat de verkoper kan betalen?quote:Op zondag 13 februari 2022 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe ging het nou ook alweer? Moet de koper nu wat doen of is het vastgelopen? [ afbeelding ]
Het is goed gekomenquote:Op maandag 14 februari 2022 08:26 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
moet je het bod niet gewoon accepteren zodat de verkoper kan betalen?
ik doe ook wel standaard aan afbieden, denk ook wel dat veel verkopers dat incalculeren;
Er zitten ook wel wat impulsaankopen bij, die wil ik dan echt zo goedkoop mogelijk, wil de verkoper daar niet in meegaan laat ik 'm passeren...
Maar voor sommige zaken ga ik gewoon all in.
Zij kan het annuleren en jij moet dat annuleren dan goedkeurenquote:Op donderdag 24 februari 2022 08:12 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje. Iemand heeft iets gekocht bij mij en ziet nu dat ik heel dichtbij woon. Er is natuurlijk al betaald en label is aangemaakt. Kan je dat dan nog (zonder consequenties voor mij) annuleren?
Ze wil er nu evt nog wat bij. Dat kan ik natuurlijk zonder Vinted regelen.
Ik heb het ook wel eens gehad, kwam er pas achter toen ik het pakket al helemaal klaar had dus ook verzonden. Een enkele keer stuur ik wel een berichtje dat het ook kan worden afgehaald. Toch iets beter voor het milieu, mits diegene het niet met de auto komt ophalen. Maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo dol op, verkopen met afhalen. Mijn woonplaats is ook niet zichtbaar in m’n profiel.quote:Op donderdag 24 februari 2022 13:41 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb ook iets verkocht aan iemand op 4km afstand, maar die heeft gewoon DHL gekozen als verzendmethode, dus hoppa
quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:00 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb eens iets afgegeven in dezelfde mondial relay als waar de koper het moest afhalen... Een week is het onderweg geweest
Zo doe ik het inderdaad ook. Ik heb een aantal items waarvan ik weet dat ik die wel snel zal verkopen. Die plaats ik gedoseerd, in de hoop dat ik daarmee andere items via een bundel verkoop. Ik heb de bundelkorting op 5% staan bij 3 artikelen en 20% bij 5 om zo echt die bundels te stimuleren. Alleen ik krijg op die gewilde items dus nu ook wel veel favorieten en bundelaanvragen maar ik verkoop ze alsnog niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:21 schreef mousemicky het volgende: Ik probeer het over een tijdje wel weer met wat items van gewilde merken om mensen naar mijn kledingkast te lokken
Pech voor de aanvrager van de bundel. Ik reserveer niks, moeten ze maar sneller actie ondernemen.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:33 schreef Jentin het volgende:
Vraagje. Ik ben nog maar een week of twee actief op Vinted, dus ik heb nog niet helemaal de kneepjes in de vingers. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat iemand een bundel wilde kopen. Prima, dus ik heb het pakketformaat doorgegeven en dan staat er 'Wacht tot ... betaalt' etc.
Voordat diegene dat deed, heeft ineens iemand anders één item uit die bundel gekocht en dus ook al betaald. Verzendlabel is al aangemaakt. Het berichtje van degene die de bundel aanvroeg, kan ik ook nergens meer terugzien nu. Ik heb ook geen idee meer welke user dat was.
Nu voel ik me lullig t.o.v. degene die de bundel aanvroeg. Had ik dit kunnen/moeten ondervangen? Moet je na zo'n bundelaanvraag dingen op 'reserveren' zetten? (Die optie ontdekte ik nu net pas.)
Help, ervaren Vinted'ers .
Tja, idd jammer voor de bundel aanvrager. Dat is hoe Vinted werkt, first come, first serve. Niet schuldig over voelen, en contact met de bundel aanvrager is in principe ook niet meer nodig, die krijgt vanzelf een melding dat de bundel niet meer beschikbaar is.quote:Op maandag 21 maart 2022 14:33 schreef Jentin het volgende:
Vraagje. Ik ben nog maar een week of twee actief op Vinted, dus ik heb nog niet helemaal de kneepjes in de vingers. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat iemand een bundel wilde kopen. Prima, dus ik heb het pakketformaat doorgegeven en dan staat er 'Wacht tot ... betaalt' etc.
Voordat diegene dat deed, heeft ineens iemand anders één item uit die bundel gekocht en dus ook al betaald. Verzendlabel is al aangemaakt. Het berichtje van degene die de bundel aanvroeg, kan ik ook nergens meer terugzien nu. Ik heb ook geen idee meer welke user dat was.
Nu voel ik me lullig t.o.v. degene die de bundel aanvroeg. Had ik dit kunnen/moeten ondervangen? Moet je na zo'n bundelaanvraag dingen op 'reserveren' zetten? (Die optie ontdekte ik nu net pas.)
Help, ervaren Vinted'ers .
Dit ja. Of je accepteert de bundel en vervolgens doet de koper een irreëel bod.. Dan kun je maar beter wat items gewoon al hebben verkocht.quote:Op maandag 21 maart 2022 18:13 schreef mousemicky het volgende:
Reserveren is trouwens een manier om dit te voorkomen idd. Zelf doe ik dit nooit, het gebeurt regelmatig dat aanvragers de bundel helemaal niet kopen, en ik wil eigenlijk gewoon snel van mijn spullen af...
Ja maar 99% van de aanvragen voor reservaties kopen gewoon niet...quote:Op maandag 21 maart 2022 18:13 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Reserveren is trouwens een manier om dit te voorkomen idd. Zelf doe ik dit nooit, het gebeurt regelmatig dat aanvragers de bundel helemaal niet kopen, en ik wil eigenlijk gewoon snel van mijn spullen af...
Dat is dan ook exact de reden dat ik niet aan reserveren doe....quote:Op dinsdag 22 maart 2022 08:24 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja maar 99% van de aanvragen voor reservaties kopen gewoon niet...
Daarbij werkt reserveren ook nog eens heel onhandig aan de koperszijde van het verhaal: een (voor mij) gereserveerd item kan ik niet meer in een bundel stoppen.quote:Op maandag 21 maart 2022 22:16 schreef Jentin het volgende:
Thanks. Weer iets meer thuis in de Vinted-mores nu
Zelf doe ik bij een populair item op de verkoop pagina de prijs omlaag. Vaak krijgen de mensen die hem als favo hebben een berichtje. Bij een goede korting hapt er altijd wel 1.quote:Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef SupremeDutch het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op Vinted, dus ik weet niet echt hoe de etiquette werkt. Wel al 2 dingen verkocht, al heeft er 1 nog niet afgerekend. Maar ik krijg constant berichten dat er items zijn gefavorite. Nou weet ik dat het er bij hoort en dat 90% wss nooit gaat reageren. Maar mag je die mensen dan proactief met een bod met bijvoorbeeld 20% korting? Of is dat ongepast en opdringerig? Aangezien ik geen weken wil gaan wachten om alles te verkopen, en het liefst alles in 1x naar het pakketpunt breng.
Ik hoor het graag.
Ik koop alleen maar op vinted, en werk altijd veel met favorieten. Soms krijg ik dan een berichtje met een verlaagde prijs, soms niet. Soms hap ik toe, soms niet. Het is allemaal primaquote:Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef SupremeDutch het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op Vinted, dus ik weet niet echt hoe de etiquette werkt. Wel al 2 dingen verkocht, al heeft er 1 nog niet afgerekend. Maar ik krijg constant berichten dat er items zijn gefavorite. Nou weet ik dat het er bij hoort en dat 90% wss nooit gaat reageren. Maar mag je die mensen dan proactief met een bod met bijvoorbeeld 20% korting? Of is dat ongepast en opdringerig? Aangezien ik geen weken wil gaan wachten om alles te verkopen, en het liefst alles in 1x naar het pakketpunt breng.
Ik hoor het graag.
Haha, goede!quote:Op donderdag 24 februari 2022 19:00 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb eens iets afgegeven in dezelfde mondial relay als waar de koper het moest afhalen... Een week is het onderweg geweest
Ik heb dat ook wel vaker, ik denk dat locaties een bepaald maximum hebben en dat het maximum dan is bereikt.quote:Op zondag 10 april 2022 23:17 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Weet iemand of er van de week een storing was met de verzenddiensten?
Eerst had ik dat bij DPD heel veel locaties ontbraken en ik me zorgen maakte over of mijn vaste punt ineens dicht is. (antwoord: nee, gelukkig niet)
Gisteravond kon ik alleen maar kiezen voor Homerr of UPS
Vandaag zie ik bij DPD wel alle punten erbij staan
Is er ergens een pagina waarop Vinted zet dat er een storing is?
Het is pas verkocht als het is afgerekend. Bedoel je misschien dat je een bod hebt geaccepteerd van iemand?quote:Op zondag 10 april 2022 12:34 schreef SupremeDutch het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op Vinted, dus ik weet niet echt hoe de etiquette werkt. Wel al 2 dingen verkocht, al heeft er 1 nog niet afgerekend. Maar ik krijg constant berichten dat er items zijn gefavorite. Nou weet ik dat het er bij hoort en dat 90% wss nooit gaat reageren. Maar mag je die mensen dan proactief met een bod met bijvoorbeeld 20% korting? Of is dat ongepast en opdringerig? Aangezien ik geen weken wil gaan wachten om alles te verkopen, en het liefst alles in 1x naar het pakketpunt breng.
Ik hoor het graag.
Hoe zou dat komen?quote:Op maandag 11 april 2022 07:47 schreef arvensis het volgende:
Ik heb voor het eerst sinds maanden weer wat verkocht (zwangerschapsbroek). M’n jongste zit nu in 86 dus zowel de koop als verkoop loopt niet meer. Super jammer! (Ver)kocht voornamelijk kinderkleding.
Kleding blijft minder mooi omdat ze lopen, vallen, buiten spelen.quote:
Ah zo, ik dacht dat Vinted als geheel minder goed liep.quote:Op maandag 11 april 2022 08:24 schreef arvensis het volgende:
[..]
Kleding blijft minder mooi omdat ze lopen, vallen, buiten spelen.
Kan je niet bij familie via DHL aan huisadres laten bezorgen?quote:Op maandag 11 april 2022 08:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah zo, ik dacht dat Vinted als geheel minder goed liep.
Ik mis het wel hier! Ook de combinatie van Vinted en mijn buurvrouwen, de pakketpunt-eindbazen.
Dat is echt heel duur.quote:Op maandag 11 april 2022 13:50 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Kan je niet bij familie via DHL aan huisadres laten bezorgen?
¤4,02 valt wel mee toch? Ik bedoel dus dat je het in NLD bij familie of vrienden laat bezorgen en het daar ophaalt als je in Nederland bent. Er van uitgaande dat je nog wel van plan bent om af en toe naar Nederland te komen.quote:
Ah zo, ik dacht dat je bedoelde dat familieleden het door zouden sturen hierheen.quote:Op maandag 11 april 2022 14:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
¤4,02 valt wel mee toch? Ik bedoel dus dat je het in NLD bij familie of vrienden laat bezorgen en het daar ophaalt als je in Nederland bent. Er van uitgaande dat je nog wel van plan bent om af en toe naar Nederland te komen.
Yup, dan moet jij het verzendlabel downloaden en printen en binnen een week versturen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
Net een account aangemaakt en wat spulletjes erop gezet.
Ik weet het antwoord waarschijnlijk al, maar even dubbelchecken:
Koper heeft de vraagprijs geboden, Vinted geeft aan dat het verkocht is aan die koper en dat het bedrag op gereserveerd staat. Verzend label is via koper ook al aangemaakt (in Frankrijk ).
Dan is het toch definitief he en kan ik gaan opsturen?
Waarna de betaling (als verkoper het oké geeft) aan mij wordt vrijgegeven, toch?
Top! Dank je.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Yup, dan moet jij het verzendlabel downloaden en printen en binnen een week versturen.
Het werkt echt fijn vind ik, zo veel vlotter dan via Marktplaats
Ik heb nu twee vuilniszakken vol met zulk goedkoop spul wat naar de kringloop gaat. Dat alles fotograferen, erop zetten en versturen is me echt teveel moeite.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb het verkopen van herenoverhemden voor kleine prijsjes (¤2) inmiddels helemaal opgegeven, het gaat binnenkort allemaal naar de kringloop, ik ga er geen moeite meer in steken, de volgende lading ga ik niet eens meer fotograferen, er is er ooit maar 1 verkocht.
Maak wel goede foto’s van alle echtheidskenmerken. Ook van je bon, doos etc.quote:Op dinsdag 12 april 2022 15:25 schreef Poepz0r het volgende:
Zal mijn Nikes er eens op gaan zetten. 1 x gedragen, maar even checken wat de waarde is. Ebay denk ik voor waardeindicatie?
Oh, heel vervelend zulke dingen. Helaas moet terugsturen wel op je eigen kosten..quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Gezeur met een verkoper die mij een kapot item heeft opgestuurd :”dat is vast tijdens het transport gebeurd, dan moet Vinted z’n verzekering maar aanspreken”. Nee, lamlul, jij hebt zelf een stuk van die bestekbak afgezaagd en dat niet in de advertentie vermeld en je jankverhalen dat het je al meer dan de door mij betaalde prijs heeft gekost omdat ik voor een bepaalde verzender had gekozen en je het niet op de fiets kon wegbrengen doen er niet toe… ik ga echt niet op mijn kosten dat ding terugsturen.
Terugsturen kost me teveel, dus dat wordt ‘m niet, ik ben heel benieuwd of Vinted nog wat voor me kan betekenen, want dit is natuurlijk absurd. Met z’n hele verhalen, hij weet dondersgoed dat hij fout zit en dan wilde hij vinted cq homerr voor de ‘schade’ op laten draaien, hou ff op zeg.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oh, heel vervelend zulke dingen. Helaas moet terugsturen wel op je eigen kosten..
Wat ga je doen, houden of terug sturen?
Bon en doos heb ik niet meer denk ik. Dat ze echt zijn kan ik wel aantonen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Maak wel goede foto’s van alle echtheidskenmerken. Ook van je bon, doos etc.
Ik vind het ook vreemd dat je als koper de verzendkosten moet betalen als het overduidelijk niet jouw fout is. Zoals nu bij mij met die vlekken erin.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:46 schreef arvensis het volgende:
[..]
Oh, heel vervelend zulke dingen. Helaas moet terugsturen wel op je eigen kosten..
Wat ga je doen, houden of terug sturen?
Joh, geen energie meer aan verspillen, deze persoon blokkeren, take your loss, en doorquote:Op woensdag 13 april 2022 09:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Deze mafkees had doodleuk als staat ‘heel goed’ neergezet. Hij beschuldigt mij nu van laster en blijft maar hele verhalen typen, hij verwijt mij nu dat ik spijt heb van mijn aankoop en makkelijk mijn geld terug wil en ik had meer foto’s moeten vragen en blablabla. Het kost mij bijna ¤5 om het terug te sturen, dus ik gok dat we uitgepraat zijn
Daarom betaal ik met Paypal, al heb ik de retourkostenvergoeding op Vinted nog nooit hoeven gebruiken.quote:Op dinsdag 12 april 2022 18:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Gezeur met een verkoper die mij een kapot item heeft opgestuurd :”dat is vast tijdens het transport gebeurd, dan moet Vinted z’n verzekering maar aanspreken”. Nee, lamlul, jij hebt zelf een stuk van die bestekbak afgezaagd en dat niet in de advertentie vermeld en je jankverhalen dat het je al meer dan de door mij betaalde prijs heeft gekost omdat ik voor een bepaalde verzender had gekozen en je het niet op de fiets kon wegbrengen doen er niet toe… ik ga echt niet op mijn kosten dat ding terugsturen.
Dit is wel een nadeel van Vinted inderdaad.quote:Op woensdag 13 april 2022 09:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Deze mafkees had doodleuk als staat ‘heel goed’ neergezet. Hij beschuldigt mij nu van laster en blijft maar hele verhalen typen, hij verwijt mij nu dat ik spijt heb van mijn aankoop en makkelijk mijn geld terug wil en ik had meer foto’s moeten vragen en blablabla. Het kost mij bijna ¤5 om het terug te sturen, dus ik gok dat we uitgepraat zijn
Zijn er tweedehandsverkoopsites die dat beter voor elkaar hebben?quote:Op woensdag 13 april 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
Dit is wel een nadeel van Vinted inderdaad.
Heel vaak verkopen mensen “zo goed als nieuwe” kleding die te heet is gewassen of niet in de drogen mocht… Ik koop eigenlijk alleen nog maar als de kaartjes er nog aan zitten. En de maat op de foto staat.quote:Op woensdag 13 april 2022 23:40 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Dit is wel een nadeel van Vinted inderdaad.
Is mij ook gebeurd met een kledingstuk. Heb een jurkje van z8 gekocht voor mijn dochter, was 15 euro en zou zo goed als nieuw zijn. Bleek uiteindelijk super vaal te zijn. Dat ga ik haar niet eens laten dragen.
Heb het vermeld aan de verkoper, kreeg een bullsh*t verhaal over dat die jurk al zo was en blabla. Ik heb haar een slechte review gegeven en de jurk doorverkocht voor 2,50 euro (wel eerlijk vermeld dat het vaal was).
Nee, Vinted is al erg gul.quote:Op donderdag 14 april 2022 14:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn er tweedehandsverkoopsites die dat beter voor elkaar hebben?
Gevonden Niet zo handig van jou deze reactie maar ze heeft wel veel positieve reviewsquote:Op vrijdag 15 april 2022 21:49 schreef mousemicky het volgende:
Irritatiepuntje, dame die twee maanden terug een gebruikte jas van me kocht zet 'm nu voor 2,5 keer de aankoopprijs op vinted als 'nieuw zonder prijskaartje'.
Niet dat ze m voor die prijs gaat kwijtraken, nieuw is ie op de site van het merk goedkoper te krijgen.
Dus: koop geen groene Danefae regenjas maat M voor ¤60 op Vinted, want je wordt opgelicht..
Hoezo niet handig? Je gaat de jas nu kopen? De jas is vast in prima staat, maar het is gewoon niet zo netjes om te proberen iets als nieuw te verkopen als je weet dat het dat niet is, en dan ook nog voor een belachelijke prijs. Mocht je zo'n jas zoeken, dan kun je m nieuw waarschijnlijk goedkoper krijgen, en dan met garantie en gratis retouroptie...quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:11 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Gevonden Niet zo handig van jou deze reactie maar ze heeft wel veel positieve reviews
Ik bedoelde met de privacy van de verkoopster.quote:Op zaterdag 16 april 2022 11:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Hoezo niet handig? Je gaat de jas nu kopen? De jas is vast in prima staat, maar het is gewoon niet zo netjes om te proberen iets als nieuw te verkopen als je weet dat het dat niet is, en dan ook nog voor een belachelijke prijs. Mocht je zo'n jas zoeken, dan kun je m nieuw waarschijnlijk goedkoper krijgen, en dan met garantie en gratis retouroptie...
Die jas was mijn favoriet en stond op verkochtquote:Op dinsdag 19 april 2022 16:01 schreef Mariposas het volgende:
De jas is toch niet te herleiden tot een persoon? Enkel tot een gebruiker. Dus privacy lijkt me niet echt een issue.
Ik zag m er trouwens net niet meer op staan, blijkbaar is het haar toch gelukt.
Ik ben eindelijk van dat gedoe met ¤1,- bestellingen af. . Als je geen zin hebt om bestellingen van ¤1,- te verkopen en te verzenden, zet dan het pakketformaat op ‘aangepast’ en de verzendkosten op ¤100,-. Niemand gaat het dan kopen uiteraard. Bij een bundelaanvraag kan je wel een normaal pakketformaat met de daar bijbehorende verzendkosten selecteren.
Verzonnen review dat mevrouw het verkeerde ontving is binnen Ik weet niet of ik erop ga reageren met dat ze heeft ontvangen wat ze kocht en dat ze eig. iets anders wil niet aan mij te wijten is…quote:Op vrijdag 22 april 2022 23:37 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Ik ben met mijn neus in de boter gevallen
Mijn koopster heeft de bestelling opgeschort omdat ze eigenlijk iets anders wilde kopen maar het verkeerde artikel heeft aangevinkt in de bundel. Zij heeft er de minimale prijs voor betaald.
Het gewilde artikel is inmiddels ook verkocht en opgestuurd naar iemand anders
Haha, herkenbaar! Veel verkopers hebben weinig zin om alle details op de foto te zetten en icm dat veel er toch snel wordt verkocht en je misschien achter het net vist is de kans groot dat je het toch kooptquote:Op zondag 1 mei 2022 15:01 schreef synsysterstylo het volgende:
Wat een prutsers website. Voor verkopen prima, kopen kan je beter in een ‘normale’ winkel doe .
3 aankopen daarvan gedaan nu:
-wit shirt waar vlekken inzaten, niet te zien op de foto noch aangegeven. Helft van m’n geld terug gekregen
-twee keer nep schoenen gekocht (werden foto’s van echte gebruikt). Heb ze kunnen retourneren op eigen kosten (2x 13¤ kwijt) Veel gezeik natuurlijk met verkopers die traag reageren en niet willen meewerken.
Nou ik val met mijn neus in de boter. Ik heb een beschadigd item ontvangen vanuit Italië! Als je tips hebt voor retourneren naar Italië graag (item is voor iemand anders gekocht, waarde paar tientjes)quote:Op zondag 1 mei 2022 15:01 schreef synsysterstylo het volgende:
Wat een prutsers website. Voor verkopen prima, kopen kan je beter in een ‘normale’ winkel doe .
3 aankopen daarvan gedaan nu:
-wit shirt waar vlekken inzaten, niet te zien op de foto noch aangegeven. Helft van m’n geld terug gekregen
-twee keer nep schoenen gekocht (werden foto’s van echte gebruikt). Heb ze kunnen retourneren op eigen kosten (2x 13¤ kwijt) Veel gezeik natuurlijk met verkopers die traag reageren en niet willen meewerken.
Zet het item voor ¤1 in jouw kast en laat de verkoper het terugkopen. Zij kunnen dan de verzending betalen en zodra jij het verzonden hebt kun je jouw aankoop laten annuleren (ze hebben dan immers een track en trace)quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:20 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Nou ik val met mijn neus in de boter. Ik heb een beschadigd item ontvangen vanuit Italië! Als je tips hebt voor retourneren naar Italië graag (item is voor iemand anders gekocht, waarde paar tientjes)
Het is al opgelost. Retourtje Italië kost ¤ 11 en ik heb eerder met Paypal betaald en daar retourkostenvergoeding gevraagd. Toch bedankt voor het adviesquote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:38 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Zet het item voor ¤1 in jouw kast en laat de verkoper het terugkopen. Zij kunnen dan de verzending betalen en zodra jij het verzonden hebt kun je jouw aankoop laten annuleren (ze hebben dan immers een track en trace)
Die “Kateryna Fitlife” van social media is hierom geblokkeerd en inmiddels verbannen van Vinted. Ze verkocht de sportkleding die ze ontving (nadat ze ermee heeft geposeerd op sociale media). Ik vrees soms ook dat ik om deze reden problemen krijg, al krijg ik geen kleding om te poseren maar sommige merken verkoop ik vaker.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:27 schreef Donna het volgende:
Ze zijn lekker streng geworden op Vinted. Ik verkoop regelmatig wat van mijn Yankee Candle kaarsen gewoon omdat ik ooit teveel toegegeven heb aan m'n verslaving.
Nu denken ze dat ik commercieel verkoop en als ik zeg dat het niet zo is (met bewijs en goede onderbouwing) zeggen ze dat ik niet moet klagen anders word ik geblokkeerd.
Wtf.
Nu moet ik ook andere dingen verkopen. Terwijl ik al andere dingen te koop heb. Strontirritant.
Echt nog nooit meegemaakt in 40 à 50 aankopen.quote:Op zondag 1 mei 2022 15:01 schreef synsysterstylo het volgende:
Wat een prutsers website. Voor verkopen prima, kopen kan je beter in een ‘normale’ winkel doe .
3 aankopen daarvan gedaan nu:
-wit shirt waar vlekken inzaten, niet te zien op de foto noch aangegeven. Helft van m’n geld terug gekregen
-twee keer nep schoenen gekocht (werden foto’s van echte gebruikt). Heb ze kunnen retourneren op eigen kosten (2x 13¤ kwijt) Veel gezeik natuurlijk met verkopers die traag reageren en niet willen meewerken.
Ik was vandaag ook wel ff chagrijnig. De persoon die het wilde hebben (waarvoor ik het kocht) had niet gezien dat niet letterlijk het hele item op de foto’s stond. Reactie verkoopster: sorry ik verkocht het item namens iemand anders. Gelukkig kan je 12x per kalenderjaar je retourkosten terugkrijgen van Paypal maar Vinted zou hier eig. in tegemoet moeten komen i.p.v. het bij anderen op hun bordje te leggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:17 schreef June. het volgende:
Ik laatst ook item met vlekken gekregen. Vind het echt van de zotte dat je als koper dan maar moet opdraaien voor retourkosten.. Ik koop dan ook nooit dure items, dat durf ik niet meer aan.
Er gaan vooral alarmbellen rinkelen als je veel “nieuw met prijskaartje” of “nieuw zonder prijskaartje” verkoopt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:56 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Die “Kateryna Fitlife” van social media is hierom geblokkeerd en inmiddels verbannen van Vinted. Ze verkocht de sportkleding die ze ontving (nadat ze ermee heeft geposeerd op sociale media). Ik vrees soms ook dat ik om deze reden problemen krijg, al krijg ik geen kleding om te poseren maar sommige merken verkoop ik vaker.
Bij haar ging het om de professionele foto’s waar ze zelf op staat met de kleding (dan denk ik zelf: upload die dan niet, probleem opgelost) en dat er artikelen met een prijskaartje bij zouden zijn (waarbij ik me dan afvraag of dat lekker poseert)quote:Op dinsdag 3 mei 2022 21:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Er gaan vooral alarmbellen rinkelen als je veel “nieuw met prijskaartje” of “nieuw zonder prijskaartje” verkoopt.
Er zijn diverse handelaren van tweedehands kleding actief waarbij Vinted helemaal niet moeilijk doet. Deze mensen verkopen echt heel veel, dat zie je wel aan het aantal advertenties en +1000 reviews. Al doen deze mensen alsof het uit hun eigen kledingkast komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |