abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:28:44 #201
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201874915
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik weet dat dat een kwestie van marketing is. De kanker van de maatschappij. Marketing is zaken promoten die mensen in principe niet nodig hebben als onmisbaar in de markt te zetten. Helaas zijn onze oude hersenen zeer gevoelig voor bullshit en doorzien dat niet makkelijk. Vandaar dat je zoveel bullshit banen hebt. Marketing is onderdeel daarvan.
Hoe je marketing onderschat, overschat je in dezelfde mate de mond-op-mond reclame.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:32:17 #202
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_201874962
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het punt is vooral dat een hogere opleiding meer kansen in de maatschappij geeft. Ook als kantoorslaaf.
Niet per se denk ik. Vakopleiding kan voor meer zekerheid zorgen dan een of andere HBO flopstudie.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_201875453
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat zou zo kunnen zijn dat er in die branche zeer goed verdiend wordt. Maar dan aan onzin. In dat kader heb je dus de bullshit-banen in een bullshit-branche. Zoals de reclamewereld en de telemarketeers en de administratiekantoren die zich "energieleveranciers" noemen. De Hedgefunds, etc, etc.

Jij lijkt echt te geloven dat als er geld in omgaat het ook echt nuttig is voor de maatschappij. Dat is een foutief inzicht.

Dat een baas het nuttig vindt omdat ie er geld aan verdient is een heel andere definitie van "nuttig". Maar blijkbaar heb jij deze definitie op het oog.
Probleem is dat het de motor is van ons kapitalistisch systeem, al de bullshitbanen houden het draaiende. Meer spullen verkopen, meer onzin, meer rotzooi in steeds kortere tijdspanne er doorheen jagen en die eindeloze groei verder vervolgen.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 20:21:53 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201875676
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 18:48 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat zou zo kunnen zijn dat er in die branche zeer goed verdiend wordt. Maar dan aan onzin. In dat kader heb je dus de bullshit-banen in een bullshit-branche. Zoals de reclamewereld en de telemarketeers en de administratiekantoren die zich "energieleveranciers" noemen. De Hedgefunds, etc, etc.

Jij lijkt echt te geloven dat als er geld in omgaat het ook echt nuttig is voor de maatschappij. Dat is een foutief inzicht.

Dat een baas het nuttig vindt omdat ie er geld aan verdient is een heel andere definitie van "nuttig". Maar blijkbaar heb jij deze definitie op het oog.
Wat nuttig is voor de maatschappij is natuurlijk zo subjectief als het maar kan.
Krekker is de bom!
pi_201878884
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:30 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Schijnbaar niet want ze klagen maar door over dat er geen personeel is.
Inderdaad. Wat je tegenwoordig ziet is dat ze schreeuwen om personeel maar geen Euro willen investeren in ontwikkelingen, opleidingen ect want het mag allemaal niks kosten.

Wil je toch een cursus doen. Regel en betaal het zelf en volg het maar allemaal in je vrije tijd.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201879878
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Klopt, maar die jongen van de universiteit zoekt nu wanhopig naar een 'debiel' die zijn nieuwe badkamer kan betegelen.
Zat hbo studenten die hierna business draaien met een praktisch beroep…………
pi_201879940
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Inderdaad. Wat je tegenwoordig ziet is dat ze schreeuwen om personeel maar geen Euro willen investeren in ontwikkelingen, opleidingen ect want het mag allemaal niks kosten.

Wil je toch een cursus doen. Regel en betaal het zelf en volg het maar allemaal in je vrije tijd.
Herkenbaar. Sommige werkgevers proberen mensen nu te ontmoedigen te vertrekken naar beter werk met een concurrentiebeding in een TIJDELIJK contract. Zonder motivatie. Houdt nooit stand maar intimideren kunnen ze prima
pi_201880055
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:02 schreef Kerk het volgende:

[..]
Herkenbaar. Sommige werkgevers proberen mensen nu te ontmoedigen te vertrekken naar beter werk met een concurrentiebeding in een TIJDELIJK contract. Zonder motivatie. Houdt nooit stand maar intimideren kunnen ze prima
Dat werkt bij beginnende schoolverlaters of onzekere personen. Maar bij ervaren medewerkers die heel goed weten wat hun rechten zijn gaat het nooit werken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201880120
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat werkt bij beginnende schoolverlaters of onzekere personen. Maar bij ervaren medewerkers die heel goed weten wat hun rechten zijn gaat het nooit werken.
Ja, zeker. Bureau DPA is daar heel goed in. Hun personeelsbestand bestaat (nagenoeg) louter uit starters met bijna geen werkervaring. Op de Albert Heijn en een enkele stage na.
pi_201880161
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:11 schreef Kerk het volgende:

[..]
Ja, zeker. Bureau DPA is daar heel goed in. Hun personeelsbestand bestaat (nagenoeg) louter uit starters met bijna geen werkervaring. Op de Albert Heijn en een enkele stage na.
Best wel triest maar zij vinden dat lekker goedkoop.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201880173
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:14 schreef HSG het volgende:

[..]
Best wel triest maar zij vinden dat lekker goedkoop.
De inleners zijn het probleem. Die weten heel goed hoe zo’n bureau als DPA werkt maar blijven toch bewust hun personeel werven via DPA.
  zondag 24 oktober 2021 @ 00:28:48 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201880286
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik weet dat dat een kwestie van marketing is. De kanker van de maatschappij. Marketing is zaken promoten die mensen in principe niet nodig hebben als onmisbaar in de markt te zetten. Helaas zijn onze oude hersenen zeer gevoelig voor bullshit en doorzien dat niet makkelijk. Vandaar dat je zoveel bullshit banen hebt. Marketing is onderdeel daarvan.
Man man man, marketing is het analyseren van behoeften van consumenten/zakelijke afnemers, zorgen dat je product daarop aansluit en dat kenbaar maken onder je (potentiële) klanten.

Mensen weten niet vanzelf wie je bent, wat je biedt, of dat is wat ze zoeken, waar ze het kunnen kopen en of de prijs in verhouding staat tot de kwaliteit.

Waarschijnlijk heb je dit bericht vanaf je computer of smartphone getypt. Misschien denk je dat je het bestaan ervan helemaal zelf hebt uitgevonden en je geen keuze hebt gemaakt op basis van de aanbieder die jouw behoeften het beste invult, maar dat is natuurlijk onzin.

Je kunt het wel zo makkelijk als 'bullshit' betitelen, maar als marktleider kun je binnen de kortste keren irrelevant zijn als je product niet meer aansluit. En dan kun je allemaal zeer bekwame vakmensen in dienst hebben, als niemand je product meer wil hebben, kun je gewoon de tent sluiten.
  zondag 24 oktober 2021 @ 02:28:31 #213
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201880723
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Man man man, marketing is het analyseren van behoeften van consumenten/zakelijke afnemers, zorgen dat je product daarop aansluit en dat kenbaar maken onder je (potentiële) klanten.

Mensen weten niet vanzelf wie je bent, wat je biedt, of dat is wat ze zoeken, waar ze het kunnen kopen en of de prijs in verhouding staat tot de kwaliteit.

Waarschijnlijk heb je dit bericht vanaf je computer of smartphone getypt. Misschien denk je dat je het bestaan ervan helemaal zelf hebt uitgevonden en je geen keuze hebt gemaakt op basis van de aanbieder die jouw behoeften het beste invult, maar dat is natuurlijk onzin.

Je kunt het wel zo makkelijk als 'bullshit' betitelen, maar als marktleider kun je binnen de kortste keren irrelevant zijn als je product niet meer aansluit. En dan kun je allemaal zeer bekwame vakmensen in dienst hebben, als niemand je product meer wil hebben, kun je gewoon de tent sluiten.
In before reactie op deze post a la: "marketingmedewerker gespot" :D
Krekker is de bom!
pi_201881152
https://gizmodo.com/how-r(...)terrifyin-1687584457

universe 25.
How 1960s Mouse Utopias Led to Grim Predictions for Future of Humanity
John Calhoun studied behavior during overcrowding in mice and rats

Als ik dit zo lees zijn we beland in de eind fase waar niemand meer lichamelijk werk wenst te doen of zichzelf/anderen te verdedigen. :Y
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:42:28 #215
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201881552
Ik ben wel benieuwd wat voor bijzonder nuttigs al die mensen doen die andermans baan bullshit noemen.
pi_201881654
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor bijzonder nuttigs al die mensen doen die andermans baan bullshit noemen.
Als ze al werk hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:14:02 #217
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201881819
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:11 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Dit dus.

Tegenwoordig kun je als lasser goed geld verdienen, juist omdat niemand het nog leert/doet :Y Bedrijven (en particulieren) staan te springen om mensen die dit goed beheersen :)
Lekker ongezond werk ook. Je mag blij zijn als je werkgever iets aan persoonlijke bescherming doet.
pi_201881948
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor bijzonder nuttigs al die mensen doen die andermans baan bullshit noemen.
Het probleem zit hem in advocatuur etc. Werkgevers die met tal van protocollen moeten werken om zich in te dekken. Daar gaat een hoop tijd aan verloren en zorgt voor een enorme frustratie onder personeel die met een vak bezig zijn. Een vak kan ook iets zijn op hbo niveau.

Als een vonkentrekker een nieuw armateur moet ophangen en daar van Eindhoven naar Maastricht moet komen en met een laptop een compleet verslag moet maken en met foto's moet laten zijn wat hij heeft uitgevoerd dan valt je niets meer te binnen.

Bij mijn werkgever werken zat mensen die ooit elektricien zijn geweest en willen graag even dat armateur zelf ophangen in een verblijf tijdens een reserve dienst. Zo ging dat vroeger. Maar ja het zit niet in je functie pakket en mag dat niet meer. Je zou maar van een trapje vallen en de hele advocatuur komt weer in beeld.

Ik mag nog geen frontsein meer vervangen. Ik zou maar van de koppeling afglijden en mijn enkel verzwikken. In het verleden allemaal zaken die bij de functie behoorden.

Alles in hokjes en protocollen gieten waar complete afdelingen zijn voor ingericht. Nog maar te zwijgen over al die kwaliteitsprotocollen en iso systemen.

Voor het bestellen van een stofzuiger moet je tal van aanbiedingen maken. Gewoon even naar de mediamarkt lopen mag niet meer.

Een kerstboom opzetten kan niet meer. Zit niet in de functie en daar komt dan nu een firma voor. Maw kom niet van het pad af.

Enfin ik kan daar een boek mee vullen.
pi_201881982
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja helaas. :) De mogelijkheden zouden eindeloos zijn geweest.

Aan de andere kant met wat inzicht leven we wel in een tijd van moderne slavernij.
Halen ze bij jou op het werk ook de zweep uit de kast als je per ongeluk 5 minuten te laat bent, of omdat de slavendrijver een kater heeft of omdat het zonnig is *insert willekeurige reden om lekker er op los te slaan*
pi_201881993
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het probleem zit hem in advocatuur etc. (…)
Even reactie ingekort maar ik herken dit. Ik heb zelf ergens gewerkt waar ik kansloze verzoeken moest behandelen van werkgevers. (Wat ook vooral overheidswerkgevers waren) Die hebben hele legalafdelingen in dienst die op deze manier ons weer moeten bezighouden. De groeten, ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd en ook wat anders gevonden.
pi_201882126
Vacaturerecord en toch zit nog steeds meer dan 80% van de Somaliërs in de bijstand
pi_201882140
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat voor bijzonder nuttigs al die mensen doen die andermans baan bullshit noemen.
Voor de derde keer, het zijn de mensen die die banen zelf doen die zeggen dat ze in een bullshitbaan zitten.

quote:
In Nederland is 38 procent van de banen een bullshitbaan. Dat zeg ík niet, dat is het aantal mensen dat zélf in onderzoek aangeeft dat zijn of haar baan zinloos is.
Het staat nota bene expliciet in mijn vorige post zodat jij niet het hele verhaal in mijn link door hoefde te lezen. Ik vraag me ook af of je nu daadwerkelijk aan het trollen bent of dat je gewoon niet kunt lezen.
pi_201882161
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Lekker ongezond werk ook. Je mag blij zijn als je werkgever iets aan persoonlijke bescherming doet.
Daar ben je ook zelf bij hè, zo heb ik wel eens geweigerd panelen op een dak te leggen omdat er geen steiger of andere vorm van valbeveiliging aanwezig was. Was geen probleem natuurlijk.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201882182
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:55 schreef Homey het volgende:
Vacaturerecord en toch zit nog steeds meer dan 80% van de Somaliërs in de bijstand
Dat is een andere discussie maar ook een maatschappelijk probleem.
pi_201882259
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Voor de derde keer, het zijn de mensen die die banen zelf doen die zeggen dat ze in een bullshitbaan zitten.
[..]
Het staat nota bene expliciet in mijn vorige post zodat jij niet het hele verhaal in mijn link door hoefde te lezen. Ik vraag me ook af of je nu daadwerkelijk aan het trollen bent of dat je gewoon niet kunt lezen.
Las ook een artikel in het AD dat 40% van de werknemers aangaven een bullshit job te hebben.

En nog iets over bullshitjobs. Vooral een middenkader moet het bekopen. Tja delegeren en toch geen verantwoording nemen klinkt bekend.
https://www.trouw.nl/opin(...)lshitbaan~b2bc4440c/
pi_201882265
:)
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:18:40 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201882350
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:57 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Voor de derde keer, het zijn de mensen die die banen zelf doen die zeggen dat ze in een bullshitbaan zitten.
[..]
Het staat nota bene expliciet in mijn vorige post zodat jij niet het hele verhaal in mijn link door hoefde te lezen. Ik vraag me ook af of je nu daadwerkelijk aan het trollen bent of dat je gewoon niet kunt lezen.
Dat kan die persoon zelf wel aangeven. Maar kennelijk is er toch iemand die die baan wel heel waardevol vind en er voor wenst te betalen. Anders bestond die baan namelijk niet. Waarom zou een werkgever anders vele mensen gaan aannemen die alleen geld kosten en niks nuttigs doen?
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:18:46 #228
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_201882351
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:55 schreef Homey het volgende:
Vacaturerecord en toch zit nog steeds meer dan 80% van de Somaliërs in de bijstand
Er is inderdaad een schreeuwend tekort aan CAD Engineers.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:19:52 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201882365
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:31 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het probleem zit hem in advocatuur etc. Werkgevers die met tal van protocollen moeten werken om zich in te dekken. Daar gaat een hoop tijd aan verloren en zorgt voor een enorme frustratie onder personeel die met een vak bezig zijn. Een vak kan ook iets zijn op hbo niveau.

Als een vonkentrekker een nieuw armateur moet ophangen en daar van Eindhoven naar Maastricht moet komen en met een laptop een compleet verslag moet maken en met foto's moet laten zijn wat hij heeft uitgevoerd dan valt je niets meer te binnen.

Bij mijn werkgever werken zat mensen die ooit elektricien zijn geweest en willen graag even dat armateur zelf ophangen in een verblijf tijdens een reserve dienst. Zo ging dat vroeger. Maar ja het zit niet in je functie pakket en mag dat niet meer. Je zou maar van een trapje vallen en de hele advocatuur komt weer in beeld.

Ik mag nog geen frontsein meer vervangen. Ik zou maar van de koppeling afglijden en mijn enkel verzwikken. In het verleden allemaal zaken die bij de functie behoorden.

Alles in hokjes en protocollen gieten waar complete afdelingen zijn voor ingericht. Nog maar te zwijgen over al die kwaliteitsprotocollen en iso systemen.

Voor het bestellen van een stofzuiger moet je tal van aanbiedingen maken. Gewoon even naar de mediamarkt lopen mag niet meer.

Een kerstboom opzetten kan niet meer. Zit niet in de functie en daar komt dan nu een firma voor. Maw kom niet van het pad af.

Enfin ik kan daar een boek mee vullen.
Tja die mensen zijn nodig omdat we in Nederland bij iedere scheet roepen "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WAAROM ZIJN HIER GEEN REGELS VOOR".

Maar dat maakt hun baan op zich niet nutteloos.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:31:02 #230
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201882479
isoleerders, dakpansjouwers en kruipruimte volk komt uit Bulgarije daar kun je niet tegenop met nederlanders
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201882505
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:55 schreef Homey het volgende:
Vacaturerecord en toch zit nog steeds meer dan 80% van de Somaliërs in de bijstand
Dat snap ik echt niet. Het stikt momenteel van de vacatures voor ongeschoold werk.
De detailhandel hier is zelfs hopeloos dat ik briefjes zie hangen dat er weet eens een inloopavond personeel is.

Uitzend- en payrollbedrijven als Olympia en Adecco bieden ook nog eens vaak werk waar je nauwelijks de taal voor hoeft te kennen. Of met je soortgenoten kan babbelen.
pi_201882561
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja die mensen zijn nodig omdat we in Nederland bij iedere scheet roepen "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WAAROM ZIJN HIER GEEN REGELS VOOR".

Maar dat maakt hun baan op zich niet nutteloos.
Tja, maar het zijn wel juist mensen in die beroepsgroep die dan schreeuwen waarom er geen regels zijn. Het is allemaal ontstaan vanuit de VS. Mensen op een werkvloer hoor je daar nauwelijks over. Die hebben geen trek in al die protocollen. En met wat gezond verstand laat je de vakman meer verantwoordelijkheid nemen en bij fouten moet men dan maar op de blaren zitten. Want ondanks al die protocollen gaat het ook vaak mis en is vaak alsnog de vakman de klos.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:40:23 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201882582
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja, maar het zijn wel juist mensen in die beroepsgroep die dan schreeuwen waarom er geen regels zijn. Het is allemaal ontstaan vanuit de VS. Mensen op een werkvloer hoor je daar nauwelijks over. Die hebben geen trek in al die protocollen. En met wat gezond verstand laat je de vakman meer verantwoordelijkheid nemen en bij fouten moet men dan maar op de blaren zitten. Want ondanks al die protocollen gaat het ook vaak mis en is vaak alsnog de vakman de klos.
Nouja het is deels ook weer bescherming van de vakman. Sommige regels zijn er om te zorgen dat de kans dat hij door een ongeluk invalide raakt te verkleinen. En geven hem ook rugdekking om geen gevaarlijke dingen te hoeven doen onder druk van geldgewin door een baas.
pi_201882624
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja het is deels ook weer bescherming van de vakman. Sommige regels zijn er om te zorgen dat de kans dat hij door een ongeluk invalide raakt te verkleinen. En geven hem ook rugdekking om geen gevaarlijke dingen te hoeven doen onder druk van geldgewin door een baas.
Helaas ligt die druk er nu nog. Zeker onzeker personeel laat zich alsnog misleiden. De grap is dan dat de baas kan terugvallen op die protocols. Protocollen waarvan vaak niet eens bekend is onder het personeel dat ze bestaan. Zeker ingehuurd personeel is vaak niet bekend met de bedrijfsprotocollen.
pi_201882991
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:18 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Er is inderdaad een schreeuwend tekort aan CAD Engineers.
Veel Somaliërs hebben wel veel ervaring met qat 8-)

Qat Engineers *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 24 oktober 2021 @ 12:14:07 #236
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_201883014
quote:
11s.gif Op zondag 24 oktober 2021 12:11 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Veel Somaliërs hebben wel veel ervaring met qat 8-)

Qat Engineers *O*
Bedankt voor de uitleg van de grap.
pi_201883022
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:33 schreef Kerk het volgende:

[..]
Dat snap ik echt niet. Het stikt momenteel van de vacatures voor ongeschoold werk.
De detailhandel hier is zelfs hopeloos dat ik briefjes zie hangen dat er weet eens een inloopavond personeel is.

Uitzend- en payrollbedrijven als Olympia en Adecco bieden ook nog eens vaak werk waar je nauwelijks de taal voor hoeft te kennen. Of met je soortgenoten kan babbelen.
Dat is ook niet meer uit te leggen. Als je ouderen die ruim de 60 zijn gepasseerd in de molen van het UWV met sollicitatie plicht aan het werk kan zetten moet dit toch ook niet al te moeilijk zijn.

In Duitsland probeert men vluchtelingen wel een kans te geven. Het tekort van 1000 machinisten wil men deels opvangen door vluchtelingen op te leiden. Nu is het beroep van machinist niet al te moeilijk maar om in de detailhandel iets te ondernemen moet dan ook wel lukken.

Het is natuurlijk de vraag in hoeverre dit in Duitsland geen reclame stunt is. Want ondanks dat het vak machinist niet moeilijk is zul je wel de Duitse taal goed onder de knie moeten krijgen. Dit vanwege de communicatie met een treindienstleider dat vaak om veiligheid en opdrachten gaat.

https://www.welt.de/wirts(...)-Lokfuehrer-aus.html
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 13:10:23 #238
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201883605
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:30 schreef Mortaxx het volgende:
Moeten ze de werklui gewoon wat beter gaan betalen
Echter blijft het de vraag of jij bereid bent 15% meer voor je kunststof kozijnen/riolering/dakbedekking te gaan betalen.

Die fors hogere vergoeding moet ergens van betaald worden. Verder wel eens met je hoor. Alleen ik vraag me altijd af hoe zo'n opmerking standhoudt wanneer het de mensen die dat vinden direct in de eigen portemonnee treft.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_201884135
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Niet per se denk ik. Vakopleiding kan voor meer zekerheid zorgen dan een of andere HBO flopstudie.
Op alle niveaus heb je flopstudies of het nu hbo vrijetijdskunde is of de mbo theater opleiding. Dat kun jij tegen elkaar wegstrepen. En natuurlijk kan een goed opgeleide loodgieter, timmerman of stratenmaker goud geld verdienen. Vooral als zelfstandig.

Maar met een lagere opleiding loop je vaak toch tegen gesloten deuren aan. Bij een kleiner bedrijf weten zij wie jij bent en wat jij kan. Dat zal zeker meespelen bij jouw groeimogelijkheden. Bij grotere bedrijven heb jij vaak hr-afdelingen die amper weten wat het werk inhoud, zij hebben profielen waarmee zij werken en als jij een uitstekend functioneerde mbo'er bent die het op de werkvloer beter doet dan sommige collega's met een hogere opleidingen, dan leg jij het bij een promotie vaak af tegen hen omdat jij niet in het profiel past van die hogere functie.
pi_201886802
Waar zijn de klagende werkgevers trouwens in dit topic?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201888197
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:21 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Wat nuttig is voor de maatschappij is natuurlijk zo subjectief als het maar kan.
quote:
Een bullshit job: dat is een baan waarvan degene die de baan uitvoert zélf vindt dat die eigenlijk overbodig is. De term werd bedacht door antropoloog David Graeber, die talloze mensen met bullshitbanen interviewde. Een voorbeeld zijn middenmanagers die zelf geen verantwoordelijkheid dragen, maar louter taken doorschuiven en delegeren. Er zijn mensen die rapportages maken die nooit iemand leest, die papierwerk invullen waar nooit iemand naar vraagt, of adviezen geven die nooit worden opgevolgd.
Dat dus zo'n beetje. Dat is in principe niet subjectief maar gewoon werk wat wel gedaan wordt maar geen enkele zin heeft. Het bestaat echt. En het lijkt me heel triest als je weet dat ook dat jouw baan cq werk nergens toe dient. Het is geen kleine groep.

Ik doe dat trouwens zelf ook. Als het er niet meer is zal het niet gemist worden. :) Ik zou supergraag een baan willen met maatschappelijk nut. Maar daar valt weer niets in te verdienen. Dat is het foute dilemma cq paradox: iets wat aantoonbaar maatschappelijk nut heeft betaalt zeer slecht. Wat dat betreft de omgekeerde wereld die anders zou moeten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 24-10-2021 19:18:15 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:18:08 #242
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201888270
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:13 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
[..]
Dat dus zo'n beetje. Dat is in principe niet subjectief maar gewoon werk wat wel gedaan wordt maar geen enkele zin heeft. Het bestaat echt. En het lijkt me heel triest als je dat weet ook dat jouw baan cq werk nergens toe dient. Het is geen kleine groep.
Dat valt ook samen met de misvatting dat het bedrijfsleven en vooral grote bedrijven efficiënt zouden zijn. Grote bedrijven zijn er vooral goed in zo veel mogelijk mensen aan het werk te houden. Elke manager wil het liefst zo veel mogelijk mensen onder zich hebben werken. Er bestaat helemaal niet echt een motivatie om efficiënt te werken binnen zo'n grote organisatie.
pi_201888329
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:18 schreef BasEnAad het volgende:
Er bestaat helemaal niet echt een motivatie om efficiënt te werken binnen zo'n grote organisatie.
Ze zijn nou eenmaal 40 uur per week aanwezig. Als het efficiënt zou zijn dan is 16 uur meer dan voldoende. Het nare aan de zaak is dat veel mensen het gewoon weten dat het niet heel erg belangrijk is wat ze doen. Maar wat moet je? Als je iets nuttigs zou gaan doen dan hark je die 6K+ niet binnen per maand. Dan moet je meer denken aan 1.600 euro bruto. Het is een teken dat onze maatschappij totaal verkeerd in elkaar steekt these days.

Ook dit:

quote:
Volgens Graeber bestaat er een bijna perfecte omgekeerde correlatie tussen de hoeveelheid bullshit en iemands salaris: hoe nuttelozer een baan, hoe hoger het salaris.
Is een wat ongemakkelijke waarheid natuurlijk. :) Is een heerlijke studie geweest van die Graeber. Zoveel inzichten bevestigd van wat je toch al wist eigenlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 24-10-2021 19:36:53 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 21:09:19 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201890157
Ik vraag me wel eens af hoe functioneringsgesprekken bij die bullshit jobs gaan

Leidinggevende: Dag werknemer, het is weer tijd voor het jaarlijkse gesprek, hoe gaat het?

Werknemer: Ja wel goed denk ik, ik geloof dat ik dit jaar niks heb bijgedragen aan de doelstellingen van het bedrijf

Leidinggevende: Ja je gaat goed vooruit zie ik. In het verleden had je nog wel eens de neiging iets nuttigs te gaan doen maar dat is er nu wel uit.

Werknemer: Ja voelt lekker nutteloos zo. Ik ga met plezier naar het werk.

Leidinggevende: Toch is er wel een verbeterpunt. Het zinloos aanwezig zijn lukt je wel. Maar het zou nog zoveel beter gaan als je ook je collega's eens wat vaker van hun werk zou houden met onzin. Ik bedoel we zijn een team he.

Werknemer: Goed dat je het zegt, ik zal er op letten. Lijkt mee een goede doelstelling voor volgend jaar.

Leidinggevende: Maar ik ben onder de indruk van je vorderingen. Je krijg een dikke loonsverhoging. En als het volgens jaar ook weer goed gaat krijg je promotie dan mag je een divisie gaan leiden waar je nog veel meer geld van onze aandeelhouders mag verbranden.

Werknemer: Klikt goed, ik ga mijn best doen!

Leidinggevende: Mooi, tot volgend jaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 25-10-2021 08:46:37 ]
pi_201890464
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:22 schreef Bart2002 het volgende:

Ook dit:
[..]
Is een wat ongemakkelijke waarheid natuurlijk. :) Is een heerlijke studie geweest van die Graeber. Zoveel inzichten bevestigd van wat je toch al wist eigenlijk.
Dus laten we zeggen dat een arts nutteloos werk doet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 24 oktober 2021 @ 21:40:59 #246
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_201890979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:11 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Klopt, maar die jongen van de universiteit zoekt nu wanhopig naar een 'debiel' die zijn nieuwe badkamer kan betegelen.
Alsof tegels zetten rocketscience is, dat kan elke mongool. Heb je zo'n lapzwans met afzetprijzen niet voor nodig.
pi_201891123
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:40 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Alsof tegels zetten rocketscience is, dat kan elke mongool. Heb je zo'n lapzwans met afzetprijzen niet voor nodig.
Als het niet uitmaakt of het eruit ziet en of het waterdicht is kun je best zelf wat aan de muur rammen ja.
pi_201891175
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Als het niet uitmaakt of het eruit ziet en of het waterdicht is kun je best zelf wat aan de muur rammen ja.
In de cement leggen kunnen velen niet meer.

Overigens tegenlicht docu vanavond over dit thema.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 24 oktober 2021 @ 21:48:33 #249
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_201891220
Robots nemen in de toekomst sowieso de meeste taken over in de bouw.



Liever dat dan een stel bezopen Polen die het geen tyfus interesseert allemaal en de kantjes eraf lopen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 21:51:52 #250
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_201891301
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Als het niet uitmaakt of het eruit ziet en of het waterdicht is kun je best zelf wat aan de muur rammen ja.
Gewoon vastzetten met polymax en de naden afvullen met purschuim, prima toch. Hoeveel meer IP68 wil je het nog hebben?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')