abonnement Unibet Coolblue
pi_201862971
Beste,

Ik ben 30 j/o en inmiddels werkzaam in Utrecht waar ik ook heb gestudeerd en mijn vriendin ben tegengekomen met uitgaan (zij is 25 j/o en nog studerende). Ik zal hier open mijn verhaal vertellen. Ik verwacht geen medelijden want ik ben in mijn huidige relatie (nu in een break periode) echt de dader geweest en geen slachtoffer. Ik ken mijn vriendin nu al 4 jaar en sinds 2019 een relatie mee. Ik heb vorig jaar een tijdje getwijfeld of wij de juisten voor elkaar waren en ben hierdoor in een affaire beland met iemand anders (3 maanden - zon 6 ontmoetingen gehad). Dat was eind vorig jaar afgekapt, omdat ik realiseerde hoe zeer ik voor mijn vriendin wilde gaan. Ik heb alleen niet over de affaire verteld aan mijn vriendin en deze is er nu 2 weken geleden achtergekomen (eerst loog ik erover want was bang haar te verliezen). Ik ben nu kapot, allereerst door wat zij nu zou moeten voelen en dat ik haar absoluut niet kwijt wil. Ze wil over voortzetting nog nadenken en tijd om te kijken of ze mij mist.. geen contact meer sindsdien los van een brief van mijn kant met een spijtbetuiging en uiteenzetting hoe ik voort wil gaan. Het was van mijn kant een gore daad en uitermate laf. Ik vroeg mij of mensen ervaring hebben met vreemdgaan in een relatie en of dit uiteindelijk goed is gekomen. Ben ook benieuwd hoe mensen toenadering zochten naar een vriendin/ex in een moeilijke periode als deze (uit eigen ervaring of hoe zij dat zouden denken te doen).

Dank alvast.

Update: beide klaar met elkaar
Update 2: verwerking duurt nogal lang

Bij verzoek van gesprekken van de andere partij, zouden jullie daar nog op ingaan? In beginsel heeft het helemaal geen zin en rijt het weer wonden open...

Kunnen jullie je voorstellen dat een vrouw na het horen van vreemdgaan daarna helemaal niks meer voelt voor een ander? En het allemaal verwerkt heeft - althans dat wordt gecommuniceerd vanuit de andere kant.
pi_201863022
Eigen schuld.
pi_201863062
@robbert9292

Ze is klaar met je, vreemdgaan is niet te accepteren, kans is aanwezig dat zij het ook nog lang niet verwerkt heeft maar dat gaat ze jou nooit laten weten. Ze wil afstand van je en er een definitieve streep onder zetten, voor jou simpel de kwestie om dit te accepteren!
pi_201863453
Kap nou. Het is over, ga daarmee leven
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:18:25 #5
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201863492
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:24 schreef robbert9292 het volgende:

Kunnen jullie je voorstellen dat een vrouw na het horen van vreemdgaan daarna helemaal niks meer voelt voor een ander? En het allemaal verwerkt heeft - althans dat wordt gecommuniceerd vanuit de andere kant.
Zoals in je vorige thread al werd gezegd: Ze is klaar met je.
Waarom zou ze jou vertellen hoe zij zich voelt?
Waarom zou ze zich kwetsbaar opstellen naar jou nadat jij haar bedrogen hebt?
Ze heeft het niet verwerkt. Ze laat simpelweg geen emoties meer naar jou zien omdat ze klaar met je is. Ze heeft zich emotioneel van jou afgesloten.

Zoals in je vorige thread ook al werd gezegd:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 20:19 schreef Ricje het volgende:
Hier is een gratis tip voor je: Stop met het bezig zijn met haar. Ga dingen voor jezelf doen als afleiding. Door er hiermee bezig te blijven (ook op dit forum) kom je geen stap vooruit.
Wat maakt het voor jou uit hoe zij zich voelt? Als jij daadwerkelijk om haar had gegeven dan had je het na de eerste keer vreemdgaan meteen opgebiecht.

Denk dat het op dit punt verstandiger voor je is om in therapie te gaan in plaats van een dagboek bij te houden op dit forum.
pi_201863554
Duidelijk en dat verklaart ook het telkens mij willen spreken, voor steeds meer en meer details? Nogmaals het is niet dat ik haar terug wil.
pi_201863580
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:23 schreef robbert9292 het volgende:
Duidelijk en dat verklaart ook het telkens mij willen spreken, voor steeds meer en meer details? Nogmaals het is niet dat ik haar terug wil.
Laat het los.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:37:52 #8
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201863733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:23 schreef robbert9292 het volgende:
Duidelijk en dat verklaart ook het telkens mij willen spreken, voor steeds meer en meer details?
Wij kunnen geen gedachten lezen. Vraag het haar zelf.

quote:
Nogmaals het is niet dat ik haar terug wil.
Waarom dan de "ik mis haar" in je vorige thread?
pi_201863759
Wat betreft los laten, ik ben op de goede weg. Ik twijfel alleen nog in te gaan op gesprekverzoeken uberhaupt. Is het egoistisch om voor je zelf te kiezen en zeggen "ik laat het hierbij". Of is er volgens jullie een morele verplichting?

Ondanks dat ik zelf ook niet verder wil, mis ik haar natuurlijk wel als persoon die een grotendeel van mijn leven de afgelopen 4/5 jaar bij mij was.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:45:28 #10
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201863841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef robbert9292 het volgende:
Wat betreft los laten, ik ben op de goede weg.
Is duidelijk te zien. :{

quote:
Ik twijfel alleen nog in te gaan op gesprekverzoeken uberhaupt. Is het egoistisch om voor je zelf te kiezen en zeggen "ik laat het hierbij". Of is er volgens jullie een morele verplichting?
"Behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden"

quote:
Ondanks dat ik zelf ook niet verder wil, mis ik haar natuurlijk wel als persoon die een grotendeel van mijn leven de afgelopen 4/5 jaar bij mij was.
En dat gevoel zal je een tijd houden.
Afgaand op wat je in je vorige thread hebt gezegd lijkt het me meer dat je het mist om een relatie te hebben en niet zozeer je ex.
Hard aan jezelf werken en bezig blijven met andere dingen.
pi_201864276
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef robbert9292 het volgende:
Wat betreft los laten, ik ben op de goede weg.
Je was op de betere weg als je dit topic niet had geopend. Het is een herhaling van zetten. Het is gewoon klaar, of je het nu wilt of niet.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:00:22 #12
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201873126
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef robbert9292 het volgende:
Wat betreft los laten, ik ben op de goede weg. Ik twijfel alleen nog in te gaan op gesprekverzoeken uberhaupt. Is het egoistisch om voor je zelf te kiezen en zeggen "ik laat het hierbij". Of is er volgens jullie een morele verplichting?

Ondanks dat ik zelf ook niet verder wil, mis ik haar natuurlijk wel als persoon die een grotendeel van mijn leven de afgelopen 4/5 jaar bij mij was.
Het leidt vooral nergens heen dat steeds praten over het gebeurde en het zelf kwellen van details vragen van haar.
Het is beter als dat stopt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201886250
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Het leidt vooral nergens heen dat steeds praten over het gebeurde en het zelf kwellen van details vragen van haar.
Het is beter als dat stopt.
Voel mij dus echt een lul als ik zeg "het is gebeurd, laten wij er een streep onder zetten en doorgaan". Al weet ik dat het op de lange termijn het beste zou zijn...
  zondag 24 oktober 2021 @ 18:58:52 #14
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_201888046
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:04 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Voel mij dus echt een lul als ik zeg "het is gebeurd, laten wij er een streep onder zetten en doorgaan". Al weet ik dat het op de lange termijn het beste zou zijn...
Het is beter voor beide als er afstand genomen wordt.
Maar in ieder geval zou ik als ik jou was wel echt stoppen met het doorgaan op wat gebeurd is. Dat vragen van steeds meer details is niet goed. Dat levert een nare negatieve spiraal op.
Waar jij teveel (bleef) blijft hangen bij het idealiseren van de relatie en dat gevoel van missen en daarmee negatief gevoel voedt doet zij dat door er maar over bezig te blijven en steeds meer details te vragen.
Daardoor blijf je hangen in pijn en ellende en kom je niet verder.

Vanuit persoonlijke ervaring…
Ik heb ook even die neiging gehad van maar door blijven vragen en contact zoeken. Er was een combi van ik wil begrijpen en ook een vorm van genoegdoening. En daarnaast ook nog moeite hebben met los te laten.
Eigenlijk werd het daar alleen maar erger van. Begrip en genoegdoening zullen er niet zijn, het was gewoon kut en daar blijft het wel bij. Nog meer info en het gevoel hebben dat ik ‘recht’ had op hij die zich daarin medewerkend en begrijpend opstelde maakte vooral dat ik vast hield aan de pijn, er lekker in bleef wentelen.

Pas toen we afstand namen en ophielden met elkaar opzoeken (wat meestal helemaal niet zo prettig uitliep, zelfs de keren dat er wel ‘gewoon’ kletsen waren maakte enkel dat het nog kutter voelde) begon het helen, kwam er ruimte om verder te gaan. Om de pijn los te laten.
Dat moment dat we besloten hebben er echt die streep onder te zetten was ook pijnlijk, was echt een rot moment. Maar het was wel wat nodig was.

Jullie hebben het geluk dat er geen kinderen in het spel zijn. In mijn geval is er een jong volwassen zoon en zijn er gedeelde hobby’s waarvoor ik wel de ruimte heb en mijn ex die niet heeft (nog niet althans). Mijn ex is dus nog regelmatig bij mij thuis.
Daarin ook rust en afstand brengen heeft veel geholpen, alhoewel het in de eerste instantie frustrerend en pijnlijk was. Nu zorgen we er nogsteeds voor dat als hij hier is we elkaar zo min mogelijk zien. Maar we zijn wel weer zover dat als het zo loopt hij nog even mee kan eten of dat als hij de motor van onze zoon moet onderhouden we elkaar gewoon ons eigen ding laten doen ipv elkaar op te zoeken.

Dat was het eerste half jaar wel anders. En dat is voor ons beide niet gunstig geweest.
Elke situatie is anders, de mijne is niet die van jullie. Ik spreek vanuit mijn situatie als ik zeg dat echte afstand maakt dat je verder kan. Dat je beide weet dat de koek echt op is, er geen nieuw begin komt. Er is geen relatie meer. Dat het zo is dat als je toch rond elkaar heen blijft hangen je enkel de pijn verlengt. Je toch in die binding blijft en niet op een positieve manier.

Heel grofweg gezegd. Je bent een lul geweest, maar dat was je door die affaire. Dat ben je niet door nu te zeggen dit is genoeg, we moeten stoppen met in het negatieve blijven hangen. We moeten beide door, te zeggen ik wil dat jij verder gaat en gelukkig wordt.
En dat geld ook voor jou. Ja je was fout, maar dat kan je niet veranderen, je kan enkel verder. Ook jij verdient het om gelukkig te zijn.

Mijn advies is vindt jullie geluk weer. En dat gaat erg moeilijk worden als jullie in dit nare eind stuk blijven hangen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_201918381
Dankjewel voor dit, en helemaal mee eens. Elke keer berichten geeft mij hoop op iets wat ik helemaal niet wil. Ondanks dat er afspraakjes op de planning staan, lijkt het net alsof zij mij #1 nu is en blijf ik maar vergelijken.

Het is een constant gevecht tegen de mind.
pi_201920185
Ughh en dan weer contact hebben opeens en daar dan dagen mee zitten in je hoofd ervan.. Dit is niet goed
  woensdag 27 oktober 2021 @ 17:44:57 #17
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_201922280
Ik ben ook vreemdgegaan bij mijn ex en zij wilde ook alles weten. Snap ik wel, want je voelt je mega verrot als je zo bent verraden. Je wil weten wat er 'mis' met je is, wat de ander niet had aan jou en wel vond in die ander. Doe haar een lol, beantwoord alleen haar vragen en laat haar verder met rust. Het zal nooit weer hetzelfde worden denk ik. Nu op de blaren zitten.

Waarom specifiek ben je eigenlijk vreemdgegaan?
Ignorance is bliss
pi_201923477
Vond haar mooi, maar (vooral toentertijd) heel veel gebrek aan innerlijke dingen die mij toch stoorde. En nu is het een spel tegen mijzelf, een soort gemis dat ik niet kan plaatsen. Mis ik haar, het samenzijn, de aandacht?
pi_201929513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:18 schreef robbert9292 het volgende:
Vond haar mooi, maar (vooral toentertijd) heel veel gebrek aan innerlijke dingen die mij toch stoorde. En nu is het een spel tegen mijzelf, een soort gemis dat ik niet kan plaatsen. Mis ik haar, het samenzijn, de aandacht?
Luister man, al was het je kussen, als je er maar lang genoeg mee samen bent en een band vormt, ga je hem missen. Je bent lang samen geweest met je ex, vond haar minder leuk dan je dacht, hebt het uitgemaakt.

Nu ben je in je uppie en voel je je alleen, omdat dat kutter is dan 'iemand' hebben. Wat je voelt is eenzaamheid en dat is na een relatiebreuk volledig normaal. Geef er aan toe, ga andere dingen doen en het verdwijnt langzaamaan vanzelf. Daarna, pats boem, nieuwe chick die je beter ligt.

Ik heb met mijn vorige vriendin gebroken, toen kwamen we toch weer bij elkaar omdat ik haar mistte en me schuldig voelde. Raad eens wat er gebeurde, toen ik weer bij haar was waren alle redenen waarom ik het uitgemaakt heb er nog steeds, en was ik weer ongelukkig. Toen moest ik het wéér uit maken en jezus, dat is pas kut.

Van iemand die dus die fout heeft gemaakt: leg je noten op tafel, ga janken op de bank en move on.
Ignorance is bliss
pi_201930627
Ik kan jullie vertellen, als het na een tijd slecht ging (en mij kut voelde en dacht ik wil haar toch) en dan weer goed. Kreeg ik op het moment dat het weer goed ging van (uhmm oke, wil ik haar wel eigenlijk en keek ik rond). Het is een fuck up van een relatie geweest die ik nooit aan had moeten gaan.

Wat mijn pijn doet is dat zij doet alsof zij weinig geeft (ik twijfel, huhh hoezo doet jou dit alles niks). Ik weet niet of er dames op dit forum verder zitten; maar zijn jullie nu zo emotioneel sterk of is dit schone schijn?
pi_201930707
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:21 schreef robbert9292 het volgende:
Ik kan jullie vertellen, als het na een tijd slecht ging (en mij kut voelde en dacht ik wil haar toch) en dan weer goed. Kreeg ik op het moment dat het weer goed ging van (uhmm oke, wil ik haar wel eigenlijk en keek ik rond). Het is een fuck up van een relatie geweest die ik nooit aan had moeten gaan.

Wat mijn pijn doet is dat zij doet alsof zij weinig geeft (ik twijfel, huhh hoezo doet jou dit alles niks). Ik weet niet of er dames op dit forum verder zitten; maar zijn jullie nu zo emotioneel sterk of is dit schone schijn?
Zoals al bijna iedereen hier gezegd heeft: ze wil zich niet kwetsbaar open stellen naar jou, jij bent niet haar troostpersoon en al helemaal niet haar vertrouwenspersoon. Dat stuk deelt ze met iemand anders.
Als ze bij jou is, is het een kwestie van sterk houden.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen/ geloven?
Je gunt iemand die je zo gekwetst heeft je tranen niet.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 28 oktober 2021 @ 13:54:51 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201931016
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zoals al bijna iedereen hier gezegd heeft: ze wil zich niet kwetsbaar open stellen naar jou, jij bent niet haar troostpersoon en al helemaal niet haar vertrouwenspersoon. Dat stuk deelt ze met iemand anders.
Als ze bij jou is, is het een kwestie van sterk houden.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen/ geloven?
Je gunt iemand die je zo gekwetst heeft je tranen niet.
Of ze denkt gewoon (terecht) wat een lul ik ga er in wat voor vorm geen energie meer in steken.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_201931032
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:54 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Of ze denkt gewoon (terecht) wat een lul ik ga er in wat voor vorm geen energie meer in steken.
Tja ja dat zou natuurlijk nog veel beter zijn!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201931078
Koop een Playstation met een goed spel en drink bier!
Fuck die wijven.
pi_201931438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:29 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zoals al bijna iedereen hier gezegd heeft: ze wil zich niet kwetsbaar open stellen naar jou, jij bent niet haar troostpersoon en al helemaal niet haar vertrouwenspersoon. Dat stuk deelt ze met iemand anders.
Als ze bij jou is, is het een kwestie van sterk houden.
Is dat nu zo moeilijk te begrijpen/ geloven?
Je gunt iemand die je zo gekwetst heeft je tranen niet.
Denk dat het moeilijk te geloven is? Of ik snap gewoon niet hoe vrouwen in elkaar zitten. Nul scheldpartijen, nul tranen gewoon emotioneel verstomd. Heb jij zoiets meegemaakt dan, of gebruik je nu je gezond verstand in dit?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 15:15:37 #26
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_201931716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:21 schreef robbert9292 het volgende:

Wat mijn pijn doet is dat zij doet alsof zij weinig geeft (ik twijfel, huhh hoezo doet jou dit alles niks). Ik weet niet of er dames op dit forum verder zitten; maar zijn jullie nu zo emotioneel sterk of is dit schone schijn?
Ik heb ook een ex die is vreemd gegaan (twee zelfs :o). Maar die gunde ik ook mijn tranen niet. Dat betekent niet dat het me niets deed, maar wel dat mensen dat niet aan me hoefden te zien en zeker mn ex niet, want ik wou dat hij (extra) spijt kreeg, dus ik ging naar feestjes en daten. Alleen mijn naaste vrienden wisten dat ik het er nog moeilijk mee had, voor de rest was het gewoon een façade, totdat het verdriet daadwerkelijk over was. Alhoewel op feestjes en dergelijke was het verdriet ook daadwerkelijk wel minder, omdat je veel afleiding hebt. Ik geloof ook wel in afleiding en niet blijven hangen in je verdriet, al mag je er best af en toe bij stilstaan, want dat is ook weer nodig om het een plekje te geven.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_201932045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:15 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ik heb ook een ex die is vreemd gegaan (twee zelfs :o). Maar die gunde ik ook mijn tranen niet. Dat betekent niet dat het me niets deed, maar wel dat mensen dat niet aan me hoefden te zien en zeker mn ex niet, want ik wou dat hij (extra) spijt kreeg, dus ik ging naar feestjes en daten. Alleen mijn naaste vrienden wisten dat ik het er nog moeilijk mee had, voor de rest was het gewoon een façade, totdat het verdriet daadwerkelijk over was. Alhoewel op feestjes en dergelijke was het verdriet ook daadwerkelijk wel minder, omdat je veel afleiding hebt. Ik geloof ook wel in afleiding en niet blijven hangen in je verdriet, al mag je er best af en toe bij stilstaan, want dat is ook weer nodig om het een plekje te geven.
Hmm ja, en hoe lang zat je nog met dat verdriet? Misschien is haar verdriet al over en ervaar ik alleen nog een gemis..

Heel oneerlijk maar ik vergelijk andere dames nog steeds met haar. Weet niet of dit ook iets normaal is..
  donderdag 28 oktober 2021 @ 17:30:41 #28
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_201933022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:57 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Hmm ja, en hoe lang zat je nog met dat verdriet? Misschien is haar verdriet al over en ervaar ik alleen nog een gemis..

Heel oneerlijk maar ik vergelijk andere dames nog steeds met haar. Weet niet of dit ook iets normaal is..
Hoe lang iemand nog met verdriet zit is per persoon verschillend en hangt ook af van de soort relatie. Bij een ex was het de tweede keer dat hij vreemd ging. Ik had hem na de eerste keer wel vergeven, maar het vertrouwen was eigenlijk nooit teruggekomen, dus denk dat ik eigenlijk al tijdens de relatie bezig was met afsluiten. Bij de ander kwam het ook niet geheel onverwacht, maar heeft het wel even geduurd voor ik erover heen was, geen contact hielp daar wel echt bij.

Maar eigenlijk maakt het ook niet uit of jij de enige bent die nog een gemis ervaart. Als ik het hier zo lees was het ook geen ideale relatie, maar ben je hem nu aan het idealiseren omdat je alleen bent en bang bent alleen te blijven. Je moet accepteren dat jullie uit elkaar zijn en dat verwerken. Mijn ervaring is dat zelfs al zou ze een gemis ervaren en je nog terug willen, je relatie toch nooit meer wordt zoals het was. Bovendien ga je dan toch weer de dingen zien waarom je niet tevreden was en mogelijk ga je dan zelfs weer vreemd, of je blijft in een relatie waarin je niet geheel gelukkig bent, dat is ook zonde.

Ik weet ook niet of het normaal is om andere mensen met je ex te vergelijken, als ik dat zou doen steken ze er iig wel goed bij af ;) in zekere zin kan het misschien geen kwaad, als het is om eigenschappen die je bij je vorige partner niet bevielen uit te sluiten. Maar volgens mij moet je een beetje uitkijken dat je geen ongezonde obsessie ontwikkelt voor je ex. Ik denk dat je haar met rust moet laten (en ook niet kijken op haar socials enzo), en op andere dingen richten, ook om het zelf beter af te sluiten.
Woorden zijn een zeldzaam iets
Wie teveel zegt
Zegt niets 🎶
pi_201933975
Ja hoe oppervlakkig, het is vooral de vergelijking in fysiek. Van binnen voel ik met anderen een betere verbinding - en toch missen... hoe oppervlakkig ook
  Vis een optie? donderdag 28 oktober 2021 @ 19:14:33 #30
70532 loveli
N
pi_201934149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:41 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Denk dat het moeilijk te geloven is? Of ik snap gewoon niet hoe vrouwen in elkaar zitten. Nul scheldpartijen, nul tranen gewoon emotioneel verstomd. Heb jij zoiets meegemaakt dan, of gebruik je nu je gezond verstand in dit?
Je ging vreemd en waar je het meest mee zit is dat ze je niet uitscheldt. Optie 1; ze wil niet dat je het ziet als ze emotioneel is. Optie 2: ze ziet nu de ware jij en dat is een ander dan de vriend die ze dacht te hebben.

Heb je nog een SOA-test gedaan na alles? Het gros van de vreemdgangers doet het onveilig, dus doe ff een testje.
crap in = crap out
pi_201937142
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:41 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Denk dat het moeilijk te geloven is? Of ik snap gewoon niet hoe vrouwen in elkaar zitten. Nul scheldpartijen, nul tranen gewoon emotioneel verstomd. Heb jij zoiets meegemaakt dan, of gebruik je nu je gezond verstand in dit?
Meegemaakt, gezien bij anderen en gezond verstand.

Wat wil je eigenlijk horen??
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201939080
Ik kan bevestigen dat zij met de situatie zit, focus op haarzelf nu houdt en alleen nog wil weten hoe en waarom.
Ik heb haar daadwerkelijk pijn gedaan. Dat doet mij pijn. Ik ben geimponeerd door hoe sterk zij hier in staat.

In het verleden wist ik dat ik niet met haar wilde eindigen. Nu lijkt dit mijn grootste droom te zijn (idealiseren). Ik ben ouder dan zij, maar ik kan veel van haar leren.

Of focus op mijzelf of zo snel mogelijk een ander mij gaat helpen, geen idee.. Hielp het jullie snel een ander proberen te vinden?
pi_201939234
6 ontmoetingen?
3 maanden?

:')

persoonlijk tel ik een relatie niet eens als het onder de maanden is...
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:15:04 #34
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201942044
Je komt echt narcistisch over alsof je graag wil dat zij veel verdriet heeft en om je huilt stiekem.... echt heel vies.
Je wilt niks anders dan zeker weten of ze wel verdriet om alles heeft en met de situatie zit...

Vind je dat zelf ook niet heel walgelijk? ik hoop echt heel erg dat ze jou vet snel vergeet en verder gaat en jij nog in jezelf loopt te huilen zoals je hier constant doet.

Ohhh ik ben zo zielig ze huilt niet ze scheld me niet uit ze negeert me booohooo :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_201942182
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:30 schreef robbert9292 het volgende:
Hielp het jullie snel een ander proberen te vinden?
Ja hielp enorm, en nu slotje er op.

Sneeuwvlokje.
pi_201944179
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 14:15 schreef 2NutZ het volgende:
Je komt echt narcistisch over alsof je graag wil dat zij veel verdriet heeft en om je huilt stiekem.... echt heel vies.
Je wilt niks anders dan zeker weten of ze wel verdriet om alles heeft en met de situatie zit...

Vind je dat zelf ook niet heel walgelijk? ik hoop echt heel erg dat ze jou vet snel vergeet en verder gaat en jij nog in jezelf loopt te huilen zoals je hier constant doet.

Ohhh ik ben zo zielig ze huilt niet ze scheld me niet uit ze negeert me booohooo :r
Is het raar dat je iets van een reactie wil merken van iemand die je toch lief hebt gehad?
pi_201944628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:00 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Is het raar dat je iets van een reactie wil merken van iemand die je toch lief hebt gehad?
Dat is wel raar omdat je tijdens jullie relatie gedacht hebt dat zij toch niet de ware is. Nu ben je grandioos de mist in gegaan met je affaire en nu pas voel je spijt en wat je hebt weg gegooid......Laat haar los en pak jezelf bij elkaar, ga met vrienden de kroeg in of wat je ook leuk vind om te doen. Met dit oeverloos analyseren schiet je niks op.
  Vis een optie? zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:10:44 #38
70532 loveli
N
pi_201961067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:00 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Is het raar dat je iets van een reactie wil merken van iemand die je toch lief hebt gehad?
Woorden vs. daden, vreemde manier om je liefde te tonen heb jij.
crap in = crap out
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 21:46:00 #39
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_201962681
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:00 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
Is het raar dat je iets van een reactie wil merken van iemand die je toch lief hebt gehad?
Als jij haar zo lief hebt gehad dan had je haar niet bedonderd maar was je om tafel gaan zitten om te praten.

Een ander neuken kan altijd nog, dat doe je niet als je een relatie hebt.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_201973940
Ok. Ik droom nog steeds over haar. Heel erg vaak nog.

Diep van binnen lijkt het net alsof ik haar terug wil. Ik spreek actief af met vrienden/sport veel etc.
Bekijk de lijsten met min punten die ik heb opgesteld -> werkt niet.

Opeens angsten dat ik nooit meer iemand vind waar ik verliefd op kan worden.

Hoe lang kan zoiets nu duren? Ik ben het zo zat.
pi_201973971
Heb je al hulp gezocht?
pi_201974006
Ja, ook dat. Oefeningen gekregen, ik probeer het uit mijn hoofd te krijgen. Ook dat gaat heel lastig - nu zon 8 weken ook niet normaal kunnen slapen.

Ergste is; ik weet dat ik haar al die jaren niet wilde. Alleen als zij twijfelde opeens kreeg ik een stress reactie. Dan was het weer goed en dan na een paar dagen was ik weer om mij heen aan het kijken.
pi_201974076
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:02 schreef robbert9292 het volgende:
Ja, ook dat. Oefeningen gekregen, ik probeer het uit mijn hoofd te krijgen. Ook dat gaat heel lastig - nu zon 8 weken ook niet normaal kunnen slapen.

Ergste is; ik weet dat ik haar al die jaren niet wilde. Alleen als zij twijfelde opeens kreeg ik een stress reactie. Dan was het weer goed en dan na een paar dagen was ik weer om mij heen aan het kijken.
Wat was/waren je hulpvra(a)g(en) dat je daarvoor oefeningen hebt gekregen, dan?
Ik betwijfel dat een oefeningetje je van je verlatingsangst gaat helpen.
pi_201974159
Situatie geschetst en aangegeven dat ik worstelde met weten dat ik haar niet wilde, maar toch enorm mistte en de hele dag in mijn hoofd zit. Ademhalingsoefeningen en medidatie is mij aangeraden.

Ik weet dus niet of verlatingsangst heb, of juist weer bindingsangst. Denk dat het er mee te maken heeft dat ik niet de juiste persoon heb gevonden en dan maar met iemand ga die ik 'mwah' vind. De ene aantrekkelijk maar die mij minder doet qua innerlijk en de ander die het tegenovergestelde weer is. De aandacht en tijdsbesteding van de ander vind ik daarbij wel fijn en dat heb ik nu voor het eerst in 5-6 jaar amper weer.
pi_201974275
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef robbert9292 het volgende:
Denk dat het er mee te maken heeft dat ik niet de juiste persoon heb gevonden en dan maar met iemand ga die ik 'mwah' vind.
Dat klinkt allesbehalve bindingsangst.

quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:02 schreef robbert9292 het volgende:
Alleen als zij twijfelde opeens kreeg ik een stress reactie.
Dit spreekt ook boekdelen.

Ik denk dat de 'kern' dieper zit dan jij denkt of voordoet. Kan een trauma uit je jeugd zijn. Is er gesproken over CGT? EMDR?
pi_201974397
Nee, ik ken beide ook niet (goed). Heb je hier een toelichting op?
pi_201974483
Kort gezegd, CGT is je eigen gedrag en gedachten onderzoeken en aanpassen. EMDR is de gevolgen van een schokkende ervaring verminderen.

Als je na 8 weken nog steeds niet normaal kan slapen en nog steeds dag en nacht aan haar denkt en jezelf (en hier) vragen stelt, denk ik dat een combinatie je zou kunnen helpen.

Ik ben dan wel geen therapeut, maar ik ben wel verbaasd dat je wat "oefeningetjes" krijgt (en medicatie, wat voor medicatie überhaupt?). Los daarvan ben ik ook verbaasd dat je binnen 8 weken al hulp hebt kunnen krijgen gezien de lange wachtlijsten bij de GGZ, ook door corona nu.
pi_201974553
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:35 schreef Slumlord. het volgende:
Kort gezegd, CGT is je eigen gedrag en gedachten onderzoeken en aanpassen. EMDR is de gevolgen van een schokkende ervaring verminderen.

Als je na 8 weken nog steeds niet normaal kan slapen en nog steeds dag en nacht aan haar denkt en jezelf (en hier) vragen stelt, denk ik dat een combinatie je zou kunnen helpen.

Ik ben dan wel geen therapeut, maar ik ben wel verbaasd dat je wat "oefeningetjes" krijgt (en medicatie, wat voor medicatie überhaupt?). Los daarvan ben ik ook verbaasd dat je binnen 8 weken al hulp hebt kunnen krijgen gezien de lange wachtlijsten bij de GGZ, ook door corona nu.
Met alle respect hoor, maar ts is vreemdgegaan omdat zijn inmiddels ex niet de ware voor hem was en nu heeft hij daar spijt van en denkt hij dat hij nooit meer de ware gaat tegenkomen. Daar is geen therapie voor nodig, dat is gewoon zien wat het leven voor je in petto heeft. Genoeg relaties die op de klippen lopen, genoeg mensen die pas op (veel) latere leeftijd een partner vinden, zeker in zijn leeftijdsgroep.....
pi_201974577
quote:
17s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Met alle respect hoor, maar ts is vreemdgegaan omdat zijn inmiddels ex niet de ware voor hem was en nu heeft hij daar spijt van en denkt hij dat hij nooit meer de ware gaat tegenkomen. Daar is geen therapie voor nodig, dat is gewoon zien wat het leven voor je in petto heeft. Genoeg relaties die op de klippen lopen, genoeg mensen die pas op (veel) latere leeftijd een partner vinden, zeker in zijn leeftijdsgroep.....
In dat geval: door de zure appel heen (blijven) bijten dan maar ...
pi_201974651
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:44 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
In dat geval: door de zure appel heen (blijven) bijten dan maar ...
Eerst dat.....en dan pas heftige therapie inderdaad
pi_201976357
Nou begin 30 zou het wel fijn zijn om een serieuze relatie te vinden en iemand waar je een keer echt verliefd op kan worden. Waarom kom ik degene nou nooit tegen?
pi_201976506
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:42 schreef robbert9292 het volgende:
Nou begin 30 zou het wel fijn zijn om een serieuze relatie te vinden en iemand waar je een keer echt verliefd op kan worden. Waarom kom ik degene nou nooit tegen?
Omdat je de lat te hoog legt.....maak er eerst een leuk leven van in je eentje, al dan niet met vrienden, een relatie moet een aanvulling zijn op je leven geen invulling....
pi_201976672
Ja of moeten settlen met wat ik had.. kon wel met haar over straat
pi_201976724
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:59 schreef robbert9292 het volgende:
Ja of moeten settlen met wat ik had.. kon wel met haar over straat
Niet settelen met wat op zich wel goed voor je is....je kan ook geduldig wachten tot je iemand tegen komt met wie je oud wil worden....

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2021 21:03:40 ]
pi_201980778
Misscbien eerst eens zorgen dat je als single goed door het leven komt en daarna pas kijken voor gezelschap van een partner. Partners zijn geen isolatieschuim die de leegtes in je leven opvullen. Je moet geen boodschapoen doen wanneer je honger hebt. Je komt met de verkeerde spullen thuis.
pi_201980965
Kom nu pas tot de realisatie dat het een enorme eenzaamheid is en ik ben bang dat ik hier nog jaren onder ga lijden. Ben ook weleens jaloers dat mensen op hun 22ste al met hun partner eindigen en zoveel mooie ervaringen kunnen opdoen zonder druk van een kind op korte termijn te nemen door tijd etc

Zal wel moeten leren leven met een leemte in mijn ziel.
pi_201981287
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:33 schreef robbert9292 het volgende:
Kom nu pas tot de realisatie dat het een enorme eenzaamheid is en ik ben bang dat ik hier nog jaren onder ga lijden. Ben ook weleens jaloers dat mensen op hun 22ste al met hun partner eindigen en zoveel mooie ervaringen kunnen opdoen zonder druk van een kind op korte termijn te nemen door tijd etc

Zal wel moeten leren leven met een leemte in mijn ziel.
En dat had je niet bedacht voor je vreemd ging?

Ik lees tot nu toe bijzonder veel zelfmedelijden. Tweede topic en het wordt niet beter
  Vis een optie? maandag 1 november 2021 @ 10:21:35 #58
70532 loveli
N
pi_201981523
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:33 schreef robbert9292 het volgende:
Zal wel moeten leren leven met een leemte in mijn ziel.
Het is leuk geweest.
crap in = crap out
pi_201982523
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:33 schreef robbert9292 het volgende:
Kom nu pas tot de realisatie dat het een enorme eenzaamheid is en ik ben bang dat ik hier nog jaren onder ga lijden.
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 10:00 schreef bami_haar het volgende:

[..]
En dat had je niet bedacht voor je vreemd ging?

Ik lees tot nu toe bijzonder veel zelfmedelijden. Tweede topic en het wordt niet beter
Ik weet dat ik niet het slachtoffer ben. Ik moet sterk zijn en doorgaan - maar baal zo ontzettend van deze situatie en de leegte die ik voel. Ik slaap er al 3 maanden niet van.
pi_201982699
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 10:21 schreef loveli het volgende:

[..]
Het is leuk geweest.
Precies wat ik dacht.

Het houdt maar niet op…
  Vis een optie? maandag 1 november 2021 @ 12:43:11 #61
70532 loveli
N
pi_201983244
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 11:41 schreef robbert9292 het volgende:
Ik slaap er al 3 maanden niet van.
*zepammetje toeschuift*
crap in = crap out
pi_201984038
Mensen ervaring met bepaalde soorten van medidatie wellicht dat heeft geholpen?
pi_201984775
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:33 schreef robbert9292 het volgende:

Zal wel moeten leren leven met een leemte in mijn ziel.
Wat ben je een zeikerd zeg. Je hebt het zelf veroorzaakt. Je dacht eerder alleen aan het legen van je zak en niet aan de ‘leemte’ in je ziel.
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 16:47:34 #64
441859 crew  Lenny77
pi_201986476
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:03 schreef robbert9292 het volgende:
Mensen ervaring met bepaalde soorten van medidatie wellicht dat heeft geholpen?
Is het niet stilletjes tijd aan het worden dat je jezelf uit deze cirkel trapt?
Nee, je mist haar niet: je wil gewoon niet alleen zijn.
Nee, als jullie terug samen zijn gaat het niet beter: binnen de maand ga je weer rondkijken.

Alles waar je nu doorheen bent aan het gaan, veroorzaak jij zelf in je eigen hoofd dus jij bent de enige die het kan stoppen.
Ja je bent dom geweest, ja het heeft je relatie gekost, maar die relatie was toch op sterven na dood want jij was er niet gelukkig in want zij was niet de juiste vrouw voor jou en jij niet de juiste man voor haar.
LAAT HET LOS!
Lesje geleerd voor in de toekomst en ga in godsnaam door
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201986892
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 11:41 schreef robbert9292 het volgende:

[..]
[..]
Ik weet dat ik niet het slachtoffer ben. Ik moet sterk zijn en doorgaan - maar baal zo ontzettend van deze situatie en de leegte die ik voel. Ik slaap er al 3 maanden niet van.
Dat is de leegte in je ziel die je heb trachten te vullen met kortdurend genot.
Dan is je zak leeg, geeft een kortstondig genot en je levert wat van je ziel in.

Je bent het slachtoffer van je eigen ongeluk.

Maarja, in jouw eigen feestje van zelfmedelijden kun je met je lege drankflessen blijven liggen in je eigen stank.

"ooow wat ben ik zielig" *pet pet* "ik weet niet wat ik moet doen."

Of zelf eigenaarschap nemen en jezelf nieuwe skills en blijven ontwikkelingen. Leer ervan.

Jouw keuze.
pi_201988106
Dank ik moet eruit stappen. Op een schaal van 1-10, ben ik een grove lul als ik haar gewenste ophelderingsgesprek niet wil (doet alleen maar pijn) en maar alles blokkeer?
  Vis een optie? maandag 1 november 2021 @ 19:13:02 #67
70532 loveli
N
pi_201988228
Vooral laf, denk ik.
crap in = crap out
pi_201988326
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:01 schreef robbert9292 het volgende:
Dank ik moet eruit stappen. Op een schaal van 1-10, ben ik een grove lul als ik haar gewenste ophelderingsgesprek niet wil (doet alleen maar pijn) en maar alles blokkeer?
Dat heb je al eens gevraagd en al antwoorden op gekregen:

quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 13:33 schreef robbert9292 het volgende:
Hoe triest is het om iemand maar volledig te blokken? Al ben ik degene die het heeft aangericht, ik niet verder zou moeten willen. Blokeerden jullie weleens oud geliefden?
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 21:57:37 #69
441859 crew  Lenny77
pi_201991075
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:01 schreef robbert9292 het volgende:
Dank ik moet eruit stappen. Op een schaal van 1-10, ben ik een grove lul als ik haar gewenste ophelderingsgesprek niet wil (doet alleen maar pijn) en maar alles blokkeer?
Doe dat gesprek gewoon en ga dan door. Als dat iets is wat ze graag wil, dan gun haar dat.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201993765
Er zijn twee verschillende manieren waarop je je ex weer terug en blij kan krijgen nadat je bent vreemd gegaan, de een is er een tijdje geen contact mee hebben en haar later weer versieren, de ander is toegeven en er openlijk voor uitkomen dat je een loopse hond bent die vrouwen veroveren als mannelijk instinct vanuit de natuur. Heb het zien werken als je het goed aanpakt.
pi_201994791
Ja ding is alleen dat terwijl ik weet dat ik verder moet willen, het kleine beetje hoop mij nu helemaal kapot maakt - denken van over een paar maanden weer proberen eventueel, ik weet niet of ik dat uberhaupt aankan nog. Ben gewoon op en weet niet wat te doen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:19:13 #72
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201996043
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:39 schreef Aristai het volgende:
Er zijn twee verschillende manieren waarop je je ex weer terug en blij kan krijgen nadat je bent vreemd gegaan, de een is er een tijdje geen contact mee hebben en haar later weer versieren, de ander is toegeven en er openlijk voor uitkomen dat je een loopse hond bent die vrouwen veroveren als mannelijk instinct vanuit de natuur. Heb het zien werken als je het goed aanpakt.
Maar hij wilt haar niet terug.
Hij wilt gewoon een dagboek bijhouden op dit forum. Althans, zo komt het over.
  Vis een optie? dinsdag 2 november 2021 @ 11:55:54 #73
70532 loveli
N
pi_201996495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:19 schreef Ricje het volgende:

[..]
Maar hij wilt haar niet terug.
Hij wilt gewoon een dagboek bijhouden op dit forum. Althans, zo komt het over.
Hij wil geen T.
crap in = crap out
pi_201997150
Ik snap niet zo goed waarom je overging naar de daad van vreemdgaan. Als je aan het nadenken bent of zij de juiste is dan ga je toch juist focussen op de relatie en goed nadenken wat de juiste keuze zou zijn voor je.
pi_201997629
Mijn lichaam zegt dat ik haar terug wil.. En ik weet niet wat ik met die gevoelens aan moet, het is zo een hevige reactie. 4 jaar denken van dit is niet voor alitjd en nu opeens wel.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 14:52:21 #76
441859 crew  Lenny77
pi_201998534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 13:37 schreef robbert9292 het volgende:
Mijn lichaam zegt dat ik haar terug wil.. En ik weet niet wat ik met die gevoelens aan moet, het is zo een hevige reactie. 4 jaar denken van dit is niet voor alitjd en nu opeens wel.
Weet je dat jij het gedrag vertoont van de bedrogene ipv de bedrieger?
Je wil haar niet terug, je wil de gedachte terug. Als ze er was, was ze niet goed genoeg. Je kreeg alleen een paniekkramp als het even dreigde mis te gaan maar na die kramp was je na een week weer verder aan het kijken naar andere vrouwen.
Laat haar met rust, probeer niet nog eens. Het heeft GEEN ZIN!
En nogmaals: stop met jezelf zo gek te maken!

Heb je niemand in je vrienden- of familiekring die wat gezond verstand in je kan stampen? Want je lijkt wel doof en blind.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_201998549
Ben je hier nou nog steeds mee bezig?! :?
Wat heb je gedaan met mijn tip? Koop een playstation en bier!
pi_202000748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 14:52 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Weet je dat jij het gedrag vertoont van de bedrogene ipv de bedrieger?
Je wil haar niet terug, je wil de gedachte terug. Als ze er was, was ze niet goed genoeg. Je kreeg alleen een paniekkramp als het even dreigde mis te gaan maar na die kramp was je na een week weer verder aan het kijken naar andere vrouwen.
Laat haar met rust, probeer niet nog eens. Het heeft GEEN ZIN!
En nogmaals: stop met jezelf zo gek te maken!

Heb je niemand in je vrienden- of familiekring die wat gezond verstand in je kan stampen? Want je lijkt wel doof en blind.
Hoe zou de bedrieger zich dan moeten voelen of gedragen?
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 17:28:13 #79
441859 crew  Lenny77
pi_202000873
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:16 schreef robbert9292 het volgende:

Hoe zou de bedrieger zich dan moeten voelen of gedragen?
Daar bestaat geen boekje voor he. Dat gaat van schuldgevoel tot het inzicht dat de relatie niet ok was. Het is een stukje de verantwoordelijkheid opnemen van iets wat wel iets verder gaat dan alleen maar vreemd gaan. Vaak scheelt er wel iets in de relatie hetgeen de stap naar vreemdgaan wat 'makkelijker' maakt.
Ik weet ook niet of jij wel een monogaam type bent? Hoe ging het in vorige relaties? Ben je vaker vreemd gegaan? Ben je altijd op zoek?
Wie weet is een open relatie dan de beste relatie voor jou, ofwel natuurlijk vrijgezel blijven en genieten van je jacht.
Hoe dan ook loop je nou in een cirkel, stop daarmee.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Vis een optie? dinsdag 2 november 2021 @ 18:05:57 #80
70532 loveli
N
pi_202001267
Monogamie is een keuze. De een heeft er meer moeite mee dan de ander, maar als je bepaalde gewoontes afleert dan lukt het echt wel. Behalve als de wil er niet is.
crap in = crap out
pi_202001713
Ben altijd monogaam geweest. Wel vaak gehad dat ik met meerdere dames bezig was met daten enzo omdat ik het alitjd zo lastig vond om te comitten uiteindelijk. Maar hoe lang duurt dit afkicken wel niet.. ik ben nu de dame zo aan het idoliseren.
  dinsdag 2 november 2021 @ 18:55:27 #82
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_202001853
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:45 schreef robbert9292 het volgende:
Ben altijd monogaam geweest. Wel vaak gehad dat ik met meerdere dames bezig was met daten enzo omdat ik het alitjd zo lastig vond om te comitten uiteindelijk. Maar hoe lang duurt dit afkicken wel niet.. ik ben nu de dame zo aan het idoliseren.
Monogaam, behalve op dat ene moment.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_202002048
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:02 schreef robbert9292 het volgende:
Ja, ook dat. Oefeningen gekregen, ik probeer het uit mijn hoofd te krijgen. Ook dat gaat heel lastig - nu zon 8 weken ook niet normaal kunnen slapen.

Wat voor oefeningen? En doe je ze ook echt?
  woensdag 3 november 2021 @ 08:14:22 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202009527
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:57 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Doe dat gesprek gewoon en ga dan door. Als dat iets is wat ze graag wil, dan gun haar dat.
Hoe vaak moet dat dan?
Al,weken geleden schreef de ts dat er steeds meer naar details gevraagd werd.

Dat er zo’n gesprek is snap ik, maar steeds weer en meer en meer? Dat is niet gezond.
Heb het idee dat beide in een negatieve spiraal zitten en dat beide blijven voeden door elkaar op te zoeken en hierop door te gaan.

Zover ik het kan zien wordt het tijd voor rust. Om te stoppen elkaar op te zoeken en hierop door te gaan.
Dat hoeft echt niet bot gezegd te worden, kan gewoon vriendelijk gezegd worden. Is dan nogsteeds niet leuk, maar wel noodzakelijk.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Vis een optie? woensdag 3 november 2021 @ 08:47:11 #85
70532 loveli
N
pi_202009896
Gewoon, 1x alles en dan klaar. TS vertelt natuurlijk niet alles, maar sijpelt het er beetje bij beetje uit. Pleister eraf.

Het is voor haar niet goed om hem te zien, wel goed om te weten wat de harde feiten zijn (ja, toen we samen naar dat feestje gingen zat ik met die ander te appen). Dan weet ze of haar radar werkt of niet, leermoment.
crap in = crap out
pi_202011202
Bijna alles ligt op tafel, al wordt er wel om elkaar heen gedraaid als we antwoorden willen van elkaar. Helaas.
Oefeningen die ik doe: ademhalingsoefeningen, lezen van zelfhulpboeken, podcasts dat alleen aan je zelf werken ook OK is.

Toch voel ik een pijn nog. Ik moet echt vechten tegen dwanggedachtes die zeggen dat ik haar terug wil.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:00:49 #87
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_202011679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef robbert9292 het volgende:
Toch voel ik een pijn nog. Ik moet echt vechten tegen dwanggedachtes die zeggen dat ik haar terug wil.
Omdat je nog steeds contact onderhoudt met haar.
  woensdag 3 november 2021 @ 19:14:35 #88
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_202017889
Gast, ga gewoon verder met je leven.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_202018081
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:14 schreef M1stral het volgende:
Gast, ga gewoon verder met je leven.
Nog even en we gaan richting deel 3 zonder enige verandering.
  Vis een optie? woensdag 3 november 2021 @ 19:53:33 #90
70532 loveli
N
pi_202018453
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:28 schreef robbert9292 het volgende:
als we antwoorden willen van elkaar
Wut? Ik dacht dat je haar vragen zou beantwoorden, niet ze stellen.

Maar goed, komkommertijd.
crap in = crap out
pi_202021145
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:30 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Nog even en we gaan richting deel 3 zonder enige verandering.
En waarschijnlijk daarna een deel 4
pi_202025246
Ik heb 4 jaar lang het gevoel gehad: ik wil niet met haar eindigen.
Na de breuk: 2 maanden lang enorm gemis, onzekerheid dat ik niemand kan vinden die ik knap en innerlijk aantrekkelijk vind en ondanks dat ik weet dat ik de dame qua innerlijk niet aantrekkelijk vond toch enorm graag terug wil. Situatie: zij is er klaar mee. Ik moet er klaar mee zijn.

Wat ik doe: gedachtes verzetten, specialist mee praten en positief denken, niks helpt. Gevolg: depressie.

Eergister toch gezien, dit helpt niks. Hoe kan ik in godnaam iemand mededelen dat ik haar nooit meer wil zien terwijl ik dat wel wil.
  donderdag 4 november 2021 @ 11:26:03 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_202025657
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:49 schreef robbert9292 het volgende:
Ik heb 4 jaar lang het gevoel gehad: ik wil niet met haar eindigen.
Na de breuk: 2 maanden lang enorm gemis, onzekerheid dat ik niemand kan vinden die ik knap en innerlijk aantrekkelijk vind en ondanks dat ik weet dat ik de dame qua innerlijk niet aantrekkelijk vond toch enorm graag terug wil. Situatie: zij is er klaar mee. Ik moet er klaar mee zijn.

Wat ik doe: gedachtes verzetten, specialist mee praten en positief denken, niks helpt. Gevolg: depressie.

Eergister toch gezien, dit helpt niks. Hoe kan ik in godnaam iemand mededelen dat ik haar nooit meer wil zien terwijl ik dat wel wil.
Door hard te zijn voor jezelf.
Door te zeggen dit moet omdat ik anders niet verder kom.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 4 november 2021 @ 11:36:57 #94
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_202025788
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:49 schreef robbert9292 het volgende:
Donderdag 4 november 2021 10:49
Lief dagboek
Ik heb 4 jaar lang het gevoel gehad: ik wil niet met haar eindigen.
Na de breuk: 2 maanden lang enorm gemis, onzekerheid dat ik niemand kan vinden die ik knap en innerlijk aantrekkelijk vind en ondanks dat ik weet dat ik de dame qua innerlijk niet aantrekkelijk vond toch enorm graag terug wil. Situatie: zij is er klaar mee. Ik moet er klaar mee zijn.

Wat ik doe: gedachtes verzetten, specialist mee praten en positief denken, niks helpt. Gevolg: depressie.
Bij de "wat ik doe" ben je vergeten te vermelden: "Contact onderhouden met haar"

quote:
Eergister toch gezien, dit helpt niks. Hoe kan ik in godnaam iemand mededelen dat ik haar nooit meer wil zien terwijl ik dat wel wil.
Tja, dat is jouw probleem. Het contact moet gewoon afgekapt worden zodat zij kan helen. Het is aan jou om dat te doen omdat zij dat schijnbaar zelf niet kan.
pi_202027021
Waarom wil ik haar terug opeens? Dat is toch raar. Hoe kan dat? Dat je opeens iemand terug wil. Als je letterlijk iemand in de ogen hebt gekeken en hebt gedacht ik wil niet met haar eindigen. Is er iets mentaal mis dan met mij?
  donderdag 4 november 2021 @ 13:34:16 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202027044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:32 schreef robbert9292 het volgende:
Waarom wil ik haar terug opeens? Dat is toch raar. Hoe kan dat? Dat je opeens iemand terug wil. Als je letterlijk iemand in de ogen hebt gekeken en hebt gedacht ik wil niet met haar eindigen. Is er iets mentaal mis dan met mij?
Hoezo ‘opeens’? Dit liedje draai je al een paar weken grijs, als het niet langer is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202027084
Het ging van terugwillen, accepteren dat ik dat niet wilde gebaseerd op het verleden toen ik nog sane was en nu weer intens gevoel van niet kwijt willen.
  donderdag 4 november 2021 @ 13:40:16 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202027117
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:36 schreef robbert9292 het volgende:
Het ging van terugwillen, accepteren dat ik dat niet wilde gebaseerd op het verleden toen ik nog sane was en nu weer intens gevoel van niet kwijt willen.
Je moet ook zorgen dat die vlam de kans krijgt om te doven. Je bent nu steeds bezig om dat vlammetje weer aan te wakkeren.

Dat je issues hebt: wist je al. Dat je daar mogelijk wel hulp van een psycholoog bij kunt gebruiken: wist je al.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 13:52:31 #99
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202027251
En dat er geen 3e topic in deze reeks nodig is weten we bij deze ook allemaal, want dit is een eindeloze herhaling van zetten en als dat zo blijft haalt dit topic de 300 posts ook niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202027881
Is het egoistisch om voor jezelf te kiezen en alle contact maar te laten voor wat het is?
  donderdag 4 november 2021 @ 15:03:08 #101
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202027904
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 14:59 schreef robbert9292 het volgende:
Is het egoistisch om voor jezelf te kiezen en alle contact maar te laten voor wat het is?
Wat zou jij dan willen doen? In het stof blijven rondkruipen en maar hopen dat ze je misschien toch terug wil?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202030214
Laat ik maar het hele verhaal schetsen. Ik heb niet een affaire gehad, maar een fullblown 2 jaar relatie hiernaast gehad. Met daarnaast meerdere keren vreemdgaan met anderen er tussen door.

Ik heb nooit van haar gehouden, ik heb nooit iets gevoeld ik heb altijd gedacht ik wil iemand anders en niet eindigen met jou.

Blijkbaar is mijn paniekreactie zodanig dat ik haar terugwil. Maar voor wat, alleen iets achter de hand te hebben zolang ik niet beter kon vinden. Dit zal ik mij blijven realiseren.

Als men nog tips heeft tegen idealiseren van iemand die je eignlijk nooit zag zitten - lama weten.
  donderdag 4 november 2021 @ 18:02:11 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202030317
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:54 schreef robbert9292 het volgende:
Laat ik maar het hele verhaal schetsen. Ik heb niet een affaire gehad, maar een fullblown 2 jaar relatie hiernaast gehad. Met daarnaast meerdere keren vreemdgaan met anderen er tussen door.

Ik heb nooit van haar gehouden, ik heb nooit iets gevoeld ik heb altijd gedacht ik wil iemand anders en niet eindigen met jou.

Blijkbaar is mijn paniekreactie zodanig dat ik haar terugwil. Maar voor wat, alleen iets achter de hand te hebben zolang ik niet beter kon vinden. Dit zal ik mij blijven realiseren.

Als men nog tips heeft tegen idealiseren van iemand die je eignlijk nooit zag zitten - lama weten.
JE MOET IN THERAPIE!!!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 18:08:40 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202030410
Dus het verhaal wat je hier de hele tijd hebt op lopen hangen is dus niet het echte verhaal? Begrijp ik dat nou goed?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_202030624
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:08 schreef CoolGuy het volgende:
Dus het verhaal wat je hier de hele tijd hebt op lopen hangen is dus niet het echte verhaal? Begrijp ik dat nou goed?
Blijkbaar en ja.

Deze TS. :')
pi_202030769
Ik heb de omstandigheden verzacht omdat ik weet dat het zeer fout is geweest. Therapie omdat ik gevoelloos kon doen wat ik heb gedaan, of door mijn paniekreactie op het alleen zijn?
  donderdag 4 november 2021 @ 18:29:28 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202030796
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:28 schreef robbert9292 het volgende:
Ik heb de omstandigheden verzacht omdat ik weet dat het zeer fout is geweest. Therapie omdat ik gevoelloos kon doen wat ik heb gedaan, of door mijn paniekreactie op het alleen zijn?
Therapie omdat je vastloopt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202030809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:28 schreef robbert9292 het volgende:
Ik heb de omstandigheden verzacht omdat ik weet dat het zeer fout is geweest. Therapie omdat ik gevoelloos kon doen wat ik heb gedaan, of door mijn paniekreactie op het alleen zijn?
Toevallig wel de omstandigheden die meer zeggen over jou als persoon en waar het echte probleem eigenlijk zit.
pi_202031059
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:54 schreef robbert9292 het volgende:
Laat ik maar het hele verhaal schetsen. Ik heb niet een affaire gehad, maar een fullblown 2 jaar relatie hiernaast gehad. Met daarnaast meerdere keren vreemdgaan met anderen er tussen door.

Pfff ik vind 1 relatie al een hoop werk :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2021 18:49:25 ]
pi_202031099
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:28 schreef robbert9292 het volgende:
Ik heb de omstandigheden verzacht omdat ik weet dat het zeer fout is geweest. Therapie omdat ik gevoelloos kon doen wat ik heb gedaan, of door mijn paniekreactie op het alleen zijn?
Gast, wat denk je zelf? Je zit overduidelijk volledig in de knoop. Denk je dat je daar uit gaat komen met een zelfhulpboek en wat ademhalingsoefeningen?
pi_202031239
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef robbert9292 het volgende:
Situatie geschetst
Ben nou wel benieuwd wat voor situatie eigenlijk. Als je niet alles vertelt en niet eerlijk bent, heb je alleen jezelf mee.
  Vis een optie? donderdag 4 november 2021 @ 19:15:32 #112
70532 loveli
N
pi_202031580
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:58 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Ben nou wel benieuwd wat voor situatie eigenlijk. Als je niet alles vertelt en niet eerlijk bent, heb je alleen jezelf mee.
Ik ben alleen benieuwd naar de uitslag van de SOA-test :')
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 4 november 2021 @ 19:18:55 #113
70532 loveli
N
pi_202031638
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 18:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Pfff ik vind 1 relatie al een hoop werk :{
Wat TS een relatie noemt komt bij mij anders over dan wat jij en ik een relatie noemen.
crap in = crap out
pi_202033894
Ik mis haar fysiek eigenlijk vooral heel erg. Maar ik weet wat iedereen zegt laat het los. Het zal toch niet jaren duren dat je opeens denkt shit had ik het maar niet gedaan.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 21:06:22 #115
441859 crew  Lenny77
pi_202034515
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 17:54 schreef robbert9292 het volgende:

Blijkbaar is mijn paniekreactie zodanig dat ik haar terugwil. Maar voor wat, alleen iets achter de hand te hebben zolang ik niet beter kon vinden. Dit zal ik mij blijven realiseren.

Als je ook maar een greintje fatsoen en geweten hebt: neem geen contact meer op met haar en blokkeer haar op alles. Sowieso om haar te 'beschermen' van jou maar ook om jezelf te beschermen zodat je terug wat bij je zinnen kan komen.
En doe jezelf daarna een plezier en start geen serieuze relatie als je niet zeker bent van het meisje of start bewust een open relatie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_202034719
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als je ook maar een greintje fatsoen en geweten hebt: neem geen contact meer op met haar en blokkeer haar op alles. Sowieso om haar te 'beschermen' van jou maar ook om jezelf te beschermen zodat je terug wat bij je zinnen kan komen.
En doe jezelf daarna een plezier en start geen serieuze relatie als je niet zeker bent van het meisje of start bewust een open relatie.
Hoog tijd voor een slotje op dit topic, ts leest alleen maar wat hij wil lezen....doet niks met zinvolle reacties....én blijft hangen in een vorm van zelfmedelijden......
  Vis een optie? donderdag 4 november 2021 @ 21:32:02 #117
70532 loveli
N
pi_202035178
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:06 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Als je ook maar een greintje fatsoen en geweten hebt
En we zijn aangekomen bij de kern van het probleem...
crap in = crap out
pi_202035331
quote:
17s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]
Hoog tijd voor een slotje op dit topic, ts leest alleen maar wat hij wil lezen....doet niks met zinvolle reacties....én blijft hangen in een vorm van zelfmedelijden......
Toch wel nu therapie nodig hè? :D
pi_202035435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:37 schreef Slumlord. het volgende:

[..]
Toch wel nu therapie nodig hè? :D
Nee joh, schop onder zijn kont!
pi_202040260
Oh nee hoor, ik lees alles en doe echt mijn best om zoveel als mogelijk mee te nemen. Het is gewoon lastig om alles op een rij te krijgen en de dwanggedachtes de baas te zijn. Ze hield zo zo veel van mij en ik heb zoveel spijt.

[ Bericht 12% gewijzigd door robbert9292 op 05-11-2021 09:49:37 ]
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 09:50:37 #121
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202040664
Ja, je blijft in een cirkeltje gaan en dit topic houdt je mede in die cirkel.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 5 november 2021 @ 09:54:16 #122
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_202040703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:16 schreef robbert9292 het volgende:
Oh nee hoor, ik lees alles en doe echt mijn best om zoveel als mogelijk mee te nemen. Het is gewoon lastig om alles op een rij te krijgen en de dwanggedachtes de baas te zijn. Ze hield zo zo veel van mij en ik heb zoveel spijt.
Het punt is dat je nergens heen gaat. Je trekt geen conclusies, analyseert niet, stelt jezelf geen vragen. Niks.

Het enige wat je doet is emoties uitspugen. En ik snap het, die emoties zijn heftig en ze komen ergens vandaag. Ik loop ook nog met behoorlijke schuldgevoelens rond uit mijn laatste relatie, maar hier heb ik het met de psycholoog en goede vrienden over. Vooral met het doel WAAROM ik me zo voel te ontdekken.

Ik weet niet wat je nu precies wil bereiken met dit topic, maar we kunnen nog 5 topics vullen met hoe je je voelt. Als je niet wil ontdekken waarom je je zo voelt, dan heeft het geen nut.

Ga naar een psycholoog.
Ignorance is bliss
pi_202040946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:54 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]
Ga naar een psycholoog.
Wil je zeggen dat TS nog steeds niet bij een psycholoog rondloopt? :?

Kennelijk is TS niet bereidt aan zichzelf te willen werken, daar energie in te steken. Laten wij daar dan ook mee ophouden.

Slotje er op.
  Vis een optie? vrijdag 5 november 2021 @ 10:28:39 #124
70532 loveli
N
pi_202041030
Ook bij een psycholoog krijg je output naar aanleiding van de input, en als de input een klein tikje wordt geflatteerd, tsja..
crap in = crap out
pi_202045342
Die weet wel alles hoor. Ik moet op mijzelf gaan richten en doorgaan. Alleen de rouwverwerking is lastig en zeer pijnlijk. Ze was heel mooi en zorgzaam, ik had met haar kunnen eindigen - blijkbaar was mijn mindset gewoon helemaal kut.

Durf nog steeds niet te zeggen over en uit tegen de dame zelf. Angst dat ik dan haar helemaal los heb gemaakt van mij.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 16:44:00 #126
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202045363
Ja, nu weten we het wel. Dit is gewoon een monoloog van geklaag.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')