abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201871804
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:47 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het is heel interessant om de cijfers van de 2e en 3e golf naast elkaar te leggen: https://www.theguardian.c(...)d-vaccinations-today

Kan me niet voorstellen dat het hier anders zal gaan behalve met 1-2 maanden vertraging. Als daar 'de' zorg ook alweer maatregelen begint te eisen, dan wordt het lastig. De vaccinatiecampagne tot nu toe vermindert de druk op de zorg, maar neemt deze niet weg. Tja, en dan? 3e prik aan ouderen geven en bidden?
Het artikel op CNN gaf veel kritiek op het feit dat de boostercampagne traag verloopt, evenals het vaccineren van minderjarigen. Het is net alsof men gewoon doet alsof vaccinaties puur en alleen bedoeld zijn om verspreiding tegen te gaan. Echt bizar.
pi_201871820
Toch wel bijzonder, de redenatie dat stemmen geen zin heeft omdat de uitslag van de verkiezingen niet bevalt :D.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:53:29 #253
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201871830
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:51 schreef Bliksem92 het volgende:
Toch wel bijzonder, de redenatie dat stemmen geen zin heeft omdat de uitslag van de verkiezingen niet bevalt :D.
Hoezo? Ik heb nog geen enkele keer gestemd op de grootste partij. En de grootste partij heeft het voor het kiezen en die kiest tevens vrijwel standaard voor een formatie waar ik niet achter sta. Hoe moet mij dat blijven motiveren om te stemmen dan, als dat keer op keer toch gebeurt, leg maar uit.
pi_201871836
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:23 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet, nu kunnen we nog doen alsof het allemaal de schuld is van deze ongevaccineerden.
Als 100% gevaccineerd is en blijkt dat er nog steeds een probleem is, raken mensen echt in paniek.
Hoe effectief de vaccins ook zijn, ze zijn zeker geen "gamechanger" gebleken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:56:51 #255
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201871851
quote:
quote:
Zij kunnen volgens Oostenrijkse media bij verder oplopende cijfers met mogelijke lockdownmaatregelen te maken krijgen, zoals gedwongen thuisblijven en alleen voor boodschappen of artsenbezoek de deur uit.
Sneue ontwikkeling. Je zou ook een groen vinkje *O* kunnen geven voor mensen die afstand doen van corona-zorg :{ .
Deze hoeven we niet te redden :W
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201871854
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:48 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het artikel op CNN gaf veel kritiek op het feit dat de boostercampagne traag verloopt, evenals het vaccineren van minderjarigen. Het is net alsof men gewoon doet alsof vaccinaties puur en alleen bedoeld zijn om verspreiding tegen te gaan. Echt bizar.
Gevaccineerden kunnen ook Covid krijgen en verspreiden, bovendien is het voor minderjarigen geen gevaar. Dus iedereen vaccineren/boosteren om verspreiding tegen te gaan is nogal onzinnig. Covid kun je niet 'wegvaccineren'. Covid zal net zoals Influenza onder de mens blijven en het belangrijkste is om ouderen en kwetsbaren te beschermen. De enigen die baat hebben bij massale vaccinatie in een vicieuze cirkel zijn de farmaceutische industrie en de media. En dan vergeet ik bijna nog de talloze virologen en wetenschappers die grof betaald krijgen voor het geven van hun mening bij deze media.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201871856
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:53 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hoezo? Ik heb nog geen enkele keer gestemd op de grootste partij. En de grootste partij heeft het voor het kiezen en die kiest tevens vrijwel standaard voor een formatie waar ik niet achter sta. Hoe moet mij dat blijven motiveren om te stemmen dan, als dat keer op keer toch gebeurt, leg maar uit.
Kijk naar de partij voor de dieren, amper zetels, maar slagen er wel in om de politiek in hun richting te buigen.
Ook een kleine partij kan het verschil maken.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201871868
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het aftreden van Rutte zou sowieso een zegen voor het land zijn. Niet alleen op het gebied van de pandemie, trouwens.

Wat de voorlichtingsmachine van de VVD er ook van maakt, als Rutte in april de eer aan zichzelf gehouden had en de VVD had een ander naar voren geschoven, dan had er vrijwel zeker voor de zomer een kabinet gestaan.
Hij is inmiddels wel over de houdbaarheidsdatum heen, ja. Benieuwd of ze Yesilgoz nog een treetje omhoog schuiven.
pi_201871872
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
Helemaal eens, het valt me trouwens tot nu toe mee qua paniek, de schreeuwers zijn Kuipers en Gommers (er is zelfs een boek over die man :'( ) maar Hugo Jaap en Mark zijn nog redelijk rustig.
Van Dissel is ook niet bepaald in paniek.

De enigen die in de media krokodillentranen lopen te huilen zijn Gommers en Kuipers en die twee verdenk ik er eerlijk gezegd van de pandemie uit te buiten om te lobbyen om meer belastinggeld voor de zorg vrij te spelen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201871875
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Stemmen heeft voor mij de afgelopen tien jaar eigenlijk sws 100% zijn waarde verloren.

Maakt niet uit wat ik stem, VVD wordt toch wel weer de grootste 🙄
We kunnen ons natuurlijk ook afvragen waarom de rest van de partijen er al 10 jaar niet in slaagt met een geloofwaardige premierskandidaat te komen. Het probleem is dat Rutte de afgelopen 10 jaar met iedereen heeft samengewerkt, waardoor elke aanval geparkeerd kan worden met: “hoezo? Je zat er zelf bij!”

Dat hebben ze reteslim aangepakt. Rutte is het middelpunt en niemand kan om hem heen. Toch denk ik niet dat hij heel moeilijk te verslaan zal zijn uiteindelijk. Zo lang er maar een goed alternatief staat.
pi_201871877
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:36 schreef speknek het volgende:
De eerste twee zijn de bron vanaf geknipt dus het is een beetje moeilijk te zeggen wat de modellen voorspelden (met of zonder maatregelen).
Bij de laatste staat er duidelijk wat het model is bij Rt 1.1 en 1.3, terwijl de daadwerkelijke Rt in oktober tussen de 0.8 en 1.1 zat.
https://www.spectator.co.(...)-about-sage-s-models

Het is meer een communicatiedingetje dit natuurlijk; vooraf een grote broek aantrekken en achteraf met de (overigens terechte) nuanceringen aankomen is wat makkelijk.
pi_201871880
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:48 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat werkt misschien even een maandje of wat. Er was ook even een periode dat zelfs met één prik de besmettingen met de Britse variant al omlaag gingen.

Denk vandaar ook al die lapmiddelen in verschillende landen: kinderen van 5-11 inenten, de generieke vaccinatiegraad opkrikken door de QR ook te laten gelden voor 12-18. 3e prik open stellen, eerst voor kwetsbaren, vervolgens voor iedereen.

In Nederland daarnaast: vingers wijzen naar ongevaccineerden op de bible-belt, een groep die in totaal 50.000 mensen bedraagt, waaronder mensen die al corona gehad hebben of minder kwetsbaar zijn.

Alles om maar een beetje die winter door te komen zonder gevaccineerden te confronteren met nieuwe maatregelen. Leuk zolang het werkt. Als het ophoudt met werken wordt het wat lastiger.
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:00:18 #263
Dick Laurent Is Dead
pi_201871881
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk naar de partij voor de dieren, amper zetels, maar slagen er wel in om de politiek in hun richting te buigen.
Ook een kleine partij kan het verschil maken.
Ok, fair point. De partij waar ik op heb gestemd was zelfs nog kleiner dan dat ;) Maar goed, politiek is sowieso maar een vaag gedoe in mijn ogen. Ik blijf wel stemmen hoor, met tegenzin :P
pi_201871893
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
De enigen die in de media krokodillentranen lopen te huilen zijn Gommers en Kuipers en die twee verdenk ik er eerlijk gezegd van de pandemie uit te buiten om te lobbyen om meer belastinggeld voor de zorg vrij te spelen.
Dan leert Gommers wel snel hoe de politiek werkt.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:02:34 #265
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201871902
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar zou de discussie helemaal niet over moeten gaan; dat de zogenaamd te lage vaccinatiegraad (inmiddels ruim boven de 80 procent, waar hebben we het nog over?) voor uitgestelde operaties en problemen v.w.b. zorg- en IC-capaciteit zorgt is een symptoom van een veel dieper liggende probleem. Namelijk dat een decennium lang aan de macht zijnd neoliberaal regime er verantwoordelijk voor is dat er in de zorg een kaalslag van jewelste plaatsgevonden heeft. Behalve op het vlak van vastgoed, dat dan weer wel... :')
Dat er sprake is van een kaalslag kun je nou ook weer niet stellen. Alsof het voorheen, onder het Ziekenfonds, allemaal zo goed geregeld was met wachtlijsten die nog veel langer waren. Er zijn altijd onderdelen waarop het beter kan, maar over het geheel genomen heeft Nederland best een efficiënt, toegankelijk en relatief niet al te duur zorgstelsel. En dat is ook de achilleshiel. Het is niet ingesteld op grote verstoringen zoals covid en het aanpassingsvermogen is beperkt en de gevestigde belangen groot. Waar de overheid verzaakt is, dat zij er niet in slaagt om de regie over te nemen om de aanpassingen dien odig zijn wél voor mekaar te krijgen. Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat het in ruim anderhalf jaar tijd niet lukt om de belangrijkste flessenhals in het systeem, de ic capaciteit, op te lossen. Dat lijkt meer op onwil dan op onvermogen.
Never explain, never apologize.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:02:44 #266
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201871903
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:53 schreef dick_laurent het volgende:
geen enkele keer gestemd op de grootste partij. En de grootste partij heeft het voor het kiezen en die kiest tevens vrijwel standaard voor een formatie waar ik niet achter sta. Hoe moet mij dat blijven motiveren om te stemmen dan, als dat keer op keer toch gebeurt, leg maar uit.
Wellicht dat D66 stemmers ook het gevoel hadden dat de partij maar weinig voor elkaar kreeg onder het juk van Rutte 3, dankzij een toegenomen aantal stemmers is die partij sterker geworden. Die paar stemmers op de christen unie krijgen door slecht op enkele punten te staan en verder mee te regeren relatief veel invloed.
Deze minderheden hebben hebben dus invloed, ook dankzij hun stemmers die zijn blijven steunen toen de invloed kleiner was. Als je altijd PVV of SP stemt kom je vaak bedrogen uit, maar dat komt omdat zo'n partij respectievelijk niet mag of wil meeregeren. Dus alleen partijen die praktisch hun hele verkiezingsbelofte zouden willen opoffferen om tot een coalitie en regeerakkoord te komen hebben uiteindelijk de meeste macht. Als kiezer voel je je dan ook bedonderd, want jouw partij heeft gewonnen, maar gevoelsmatig altijd te veel weg gegeven en te veel beloftes gebroken. Gek genoeg wordt het de VVD maar nauwelijks aangerekend. Dat is wel opvallend.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201871951
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ok, fair point. De partij waar ik op heb gestemd was zelfs nog kleiner dan dat ;) Maar goed, politiek is sowieso maar een vaag gedoe in mijn ogen. Ik blijf wel stemmen hoor, met tegenzin :P
Als je zo klein stemt, dan stem je zo'n beetje op een persoon.
Kijk eens wat die heeft klaargespeeld de afgelopen 4 jaar en of dat je stem voor de komende 4 jaar waard is. Ik heb zelf op een persoon gestemd van een wat grotere partij, en tot nu toe houdt die zich wel bezig met zaken die mij aan het hart gaan...
pi_201871966
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:02 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Wellicht dat D66 stemmers ook het gevoel hadden dat de partij maar weinig voor elkaar kreeg onder het juk van Rutte 3, dankzij een toegenomen aantal stemmers is die partij sterker geworden. Die paar stemmers op de christen unie krijgen door slecht op enkele punten te staan en verder mee te regeren relatief veel invloed.
Deze minderheden hebben hebben dus invloed, ook dankzij hun stemmers die zijn blijven steunen toen de invloed kleiner was. Als je altijd PVV of SP stemt kom je vaak bedrogen uit, maar dat komt omdat zo'n partij respectievelijk niet mag of wil meeregeren. Dus alleen partijen die praktisch hun hele verkiezingsbelofte zouden willen opoffferen om tot een coalitie en regeerakkoord te komen hebben uiteindelijk de meeste macht. Als kiezer voel je je dan ook bedonderd, want jouw partij heeft gewonnen, maar gevoelsmatig altijd te veel weg gegeven en te veel beloftes gebroken. Gek genoeg wordt het de VVD maar nauwelijks aangerekend. Dat is wel opvallend.
Je ziet ook wel dat een partij als de VVD meer naar links of rechts wordt getrokken, afhankelijk van in welke richting het electoraat beweegt. Zo heeft een VVD of FVD of Groen Links wel invloed op het regeringsbeleid.
pi_201871975
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:02 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik denk dat D66 uiteindelijk te elitair en teveel op Europa gericht is om een brede volkspartij te kunnen zijn. Wat ze nu aan zetels hebben is denk ik ook redelijk het maximaal haalbare.

Hun standpunten zullen mensen op het platteland of lageropgeleiden in de steden nauwelijks aanspreken.
pi_201871984
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kijk eens wat die heeft klaargespeeld de afgelopen 4 jaar en of dat je stem voor de komende 4 jaar waard is. Ik heb zelf op een persoon gestemd van een wat grotere partij, en tot nu toe houdt die zich wel bezig met zaken die mij aan het hart gaan...
Omtzigt ;)?
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:11:57 #271
Dick Laurent Is Dead
pi_201871993
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Naja ik ben dus zo'n lullo die de stemwijzer doet (want ja, politiek houd ik me niet dagelijks mee bezig :P ) en ik heb letterlijk nu steeds op de nr 1 of 2 die uit de stemwijzer kwam gestemd. En dat was dus idd een kleine partij.

D66 of SP of Pvda kwamen bij mij bijvoorbeeld standaard ergens op plek 3 a 4 a 5 in beeld, en dan hadden ze toch nét teveel standpunten waar ik zoiets had van "meh"

Maar goed. Fuck it. :7
pi_201872005
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:02 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dat er sprake is van een kaalslag kun je nou ook weer niet stellen. Alsof het voorheen, onder het Ziekenfonds, allemaal zo goed geregeld was met wachtlijsten die nog veel langer waren. Er zijn altijd onderdelen waarop het beter kan, maar over het geheel genomen heeft Nederland best een efficiënt, toegankelijk en relatief niet al te duur zorgstelsel. En dat is ook de achilleshiel. Het is niet ingesteld op grote verstoringen zoals covid en het aanpassingsvermogen is beperkt en de gevestigde belangen groot. Waar de overheid verzaakt is, dat zij er niet in slaagt om de regie over te nemen om de aanpassingen dien odig zijn wél voor mekaar te krijgen. Het gaat er bij mij nog steeds niet in dat het in ruim anderhalf jaar tijd niet lukt om de belangrijkste flessenhals in het systeem, de ic capaciteit, op te lossen. Dat lijkt meer op onwil dan op onvermogen.
Mensen kijken met weemoed terug op het ziekenfonds, maar toen had je een tweedeling in de zorg tussen ziekenfonds en particulier verzekerd.
Je zag het op straat aan de brillen en beugels, etc. Bij de tandarts merkte ik het als kind doordat wij een uur in de wachtkamer zaten te wachten op de bel, terwijl particulier verzekerden op afspraak persoonlijk uit de wachtkamer werden gehaald.
Ook het kostenplaatje is nu niet echt anders.
Wie op het bestaansminimum zit betaalt hooguit 2-3 tientjes voor de zorgverzekering.
pi_201872019
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Omtzigt ;)?
Nee, ik stem niet christelijk :)
pi_201872045
De Spaanse griep was gedaan na 2 golven. Komen wij aan met tienduizend maatregelen én vaccins. Of er wel of geen maatregelen komen, we zitten nog steeds te kutten met dat kut virus.

Als je voor vaccinatieplicht bent. Weet je dan eigenlijk wel wat je zegt? Gedwongen mensen injecteren vinden mensen dus no prob. Hoe dan?! Ergens ook niet heel gek natuurlijk. We knipperen al niet als ons vreten gruwelijk wordt mishandeld. De mensheid zelf is het allerergste virus.
Go hard or go home
pi_201872047
quote:
18s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:43 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Stemmen heeft voor mij de afgelopen tien jaar eigenlijk sws 100% zijn waarde verloren.

Maakt niet uit wat ik stem, VVD wordt toch wel weer de grootste 🙄
mooi. dat wilt de vvd/liberalen juist. die leren best veel van het gerrymanderen uit de vs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')