Dat heb je er niet bij verteld hè, dus je zadelt ons op met een laf recept voor kibbesoep, terwijl je zelf wel lekker zit te eten...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik had er ook Kardemom in gedaan, das ook heel duur.
Hier wel ja. Als je in Tromsø en omstreken woont ben je zelfs daar mee genaaid in de winter.quote:
Mijn hoofd zit vol met snot, daar gaat het denken niet zo snelquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat heb je er niet bij verteld hè, dus je zadelt ons op met een laf recept voor kibbesoep, terwijl je zelf wel lekker zit te eten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga vanochtend weer model staan voor een groepje tekenaars. Dan hopelijk hardlopen met een vriendin (als ze onze afspraak niet is vergeten) en dan vanmiddag nog wat studeren.
Als iemand aangegeven heeft ergens nog over na te moeten denken, wat is dan een zinnige termijn om te verwachten dat ze klaar zijn met nadenken? Ik heb maandagmiddag A een vraag gesteld en sindsdien helemaal niks meer van hem gehoord.Ik vind dit niet eens een vraag. Je hebt hem een signaal gegeven en hij laat nu dus al een week zien dat hij daar niets mee doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik heb verder geen advies voor je. Ik was allang gillend weggerend uit die situatie.
Ja en dit.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind dit niet eens een vraag. Je hebt hem een signaal gegeven en hij laat nu dus al een week zien dat hij daar niets mee doet.
Maar ik heb verder geen advies voor je. Ik was allang gillend weggerend uit die situatie.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:46 schreef Myraela het volgende:
Misschien is gillend wegrennen dan ook wel mijn advies. Het is vast ingewikkelder dan dat, maar volgens mij trekt deze hele situatie zoveel meer uit je dan dat je ervoor terugkrijgt. En dat al veel te lang.
Zo zag het er bij ons ook uit. We hebben F een nieuwe goot op laten hangen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:23 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo taart en quiche bakken. Vanmiddag wat boodschaps en de fysio. Er zijn ook nog wat "in en om het huis"klusjes.
F. moet een dakgoot leegscheppen vanmiddag want het zag er gisteren van binnen uit alsof je hier achter stond:
[ afbeelding ]
Mogelijk stort ik me met een schuurspons op de badkamer. En ik wil nog wat meuk opruimen.
Ja, hij is dé man als het gaat om drek in je goot.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo zag het er bij ons ook uit. We hebben F een nieuwe goot op laten hangen.
Ik denk dat wel al veel langer "derde wiel aan de wagen" en "wat krijg je er nou voor terug"quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar goed ik heb geen ervaring met relaties met een depressief persoon, dus misschien niet helemaal eerlijk.
Hier vanmorgen al weer in het donker naar het werk gereden...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hier wel ja. Als je in Tromsø en omstreken woont ben je zelfs daar mee genaaid in de winter.
Mogguh. Wij gaan het huis eens een beetje verder opruimen en de verf hier en daar eens bijwerken (konijnen en plinten....) Als we ooit een taxateur willen laten langskomen, is dat misschien wel handig
quiche.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:03 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog prei liggen, maar ben geen fan. Wat is daar nou echt lekker mee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was één van de redenen waarom ik mijn vriend nooit zover heb gekregen om eens te kijken of er voor hem werk te vinden is in Noorwegen. Die verdomd lange, donkere en koude winters.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:57 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hier vanmorgen al weer in het donker naar het werk gereden...
Vanmiddag gelukkig nog wel in het licht naar huis
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Waar moet ie over nadenken dan? Of hij dat wel wil?
Hij wil helemaal niks van jou maar wel van B en soms anderen als ik dit zo lees, maar jou sluit hij steeds meer buiten. Wanneer ga jij nadenken over waar jouw grenzen liggen? Want je geeft alleen maar en levert alleen maar in, steeds een beetje meer...
Oh, nou, ik wilde bij al je volgende posts ook hartjes zettenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:14 schreef Lonaa het volgende:
@:Candaasje zegt het weer eens veel netter en mooier dan ik.
Ik zeg het vooral veel wolliger. Maar de essentie is gelijkquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:14 schreef Lonaa het volgende:
@:Candaasje zegt het weer eens veel netter en mooier dan ik.
Vijfde. Het derde wiel is vrij essentieelquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat wel al veel langer "derde wiel aan de wagen" en "wat krijg je er nou voor terug"
Maar ja, het is natuurlijk ook "in voor en tegenspoed".
Het is Ludolf, die komt nog uit deze tijd/omstreken:quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vijfde. Het derde wiel is vrij essentieel
Een paar jaar geleden vestigde Bergen een nieuw record, 86 dagen non-stop regen... 86 dagen! NON STOP! REGEN!!!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat was één van de redenen waarom ik mijn vriend nooit zover heb gekregen om eens te kijken of er voor hem werk te vinden is in Noorwegen. Die verdomd lange, donkere en koude winters.
Zelfs mijn "maar je hebt enorm lange zomerdagen, en er is nog het Noorderlicht!' hielpen niet
Oeh toen mocht je nog roken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is Ludolf, die komt nog uit deze tijd/omstreken:
[ afbeelding ]
Afschuwelijk ja, brr!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden vestigde Bergen een nieuw record, 86 dagen non-stop regen... 86 dagen! NON STOP! REGEN!!!
Meer fun factsquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Afschuwelijk ja, brr!
Bergen is sowieso in mijn beleving altijd wel nat. We zijn 2x naar Noorwegen geweest en beide keren hebben we die plaats vermeden vanwege het weer*. Terwijl we de eerste keer zelfs een 3 weken durende hittegolf hadden.
(Oh en omdat we de omgeving richting Olden veel spectaculairder vonden, dat speelde ook wel mee.).
Een vriend van me heeft jarenlang in Tromso gewoond, die is uiteindelijk nu wel afgezakt naar Trondheim.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, hij is dé man als het gaat om drek in je goot.
Aardappelpreisoep uit het grote soepboekquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:03 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb nog prei liggen, maar ben geen fan. Wat is daar nou echt lekker mee?
Goeie! Dat doe ik, heb sowieso laatst een interessant recept opgeslagen.quote:
Hmmm... ook interessant. Wat is er specifiek aan dat recept?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aardappelpreisoep uit het grote soepboek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:10 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Hoe kan ik hier 10 likes op geven ?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is Ludolf, die komt nog uit deze tijd/omstreken:
[ afbeelding ]
Ik vind het op zich een mooi uitgangspunt, maar wel als de liefde van beide kanten komt/nog wel voelbaar is. En dat het niet per se zo is dat je een in steen gebeiteld recht op steun, medeleven en eindeloos geduld hebt als je zelf die ander maandenlang al behandelt als oud vuil en je hiermee de ander ernstig schaadt. Ook al doe je het misschien niet uit vrije wil, uit wanhoop of...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb echt geen zinnig advies voor Tele. Ik vind dat je je partner door dik en dun moet steunen. Maar ja, daar zit ergens wel een theoretische grens aan. Die ligt voor mij heel ver weg dus ik snap goed dat hij voor jou ook ver weg ligt.
Veel preiquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:40 schreef Tuindier het volgende:
Hmmm... ook interessant. Wat is er specifiek aan dat recept?
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Op een wittebolletje, met wat poedersuiker.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:11 schreef Lonaa het volgende:
Stel: ik heb banketbakkersroom "over", wat zal ik daar mee doen? Zo oplepelen?
Klinkt goed inderdaad, maar ik heb hiervoor nu niet genoeg prei. Zal vast binnenkort weer in mijn groentepakket zitten, dus ik bewaar hem.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Veel prei
Helft van prei in aardappel (ik vind hierin vastkokend lekkerst)
Ik bak altijd grove stukken prei in boter, paar takken tijm en stukken aardappel erbij, water (of liever bouillon) tot het nét onderstaat. Gaar koken, minuut of 20, 30.
Dan melk erbij gieten tot je vindt dat het genoeg vocht is en nog een half uur door laten koken.
Op je bord kan er nog slagroom in.
Boek begint met 900gram prei en doet 3 dl melk. Ik doe vaak wat minder bouillon en aardappel en meer melk want lekkerder.
Recept is tof door de melk. Maakt de soep heel vol en romig. Met voor bouillon is ie![]()
Waarom zou ik zowel mijn witte brood/bolletje als mijn banketbakkersroom verpesten door het bij elkaar te brengen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
- Op een wittebolletje, met wat poedersuiker.
- Op een witteboterham, met wat poedersuiker.
- Op F. maar dan moet ie daarna wel douchen
- Met een lepel.
"Puddingbroodje" is een soort van guilty pleasure hier..quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Waarom zou ik zowel mijn witte brood/bolletje als mijn banketbakkersroom verpesten door het bij elkaar te brengen?
Vroeger echt te veel van gegetenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Puddingbroodje" is een soort van guilty pleasure hier..
Als dit de opties zijn dan overweeg ik zowel "lepel" als "F".quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
"Puddingbroodje" is een soort van guilty pleasure hier..
Ik zou eerst F zonder pudding doen en daarna de room oplepelen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als dit de opties zijn dan overweeg ik zowel "lepel" als "F".
Machtig plan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:17 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou eerst F zonder pudding doen en daarna de room oplepelen.
Aardige kerel hoorquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:18 schreef Vanyel het volgende:
Naja, ik zou ws F niet doen, maar ik ken m niet, dus dat kan ik vanaf hier niet echt beoordelen.
Dat is niet per se een criteriumquote:
Nou ja ik weet dattie goed is met palen, en hoor dattie ook uit de voeten kan met gootconstructies.quote:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]Plausibel scenario wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou ook goed kunnen dat A zo iemand is die in schuld en onschuld denkt. Dat als er iets kut is, dat iemand daar de schuld van moet krijgen. En of hij zichzelf of Tele dan als schuldige ziet weet ik niet. Misschien allebei.Spoilers!
Hehehe. Moest grinniken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou ja ik weet dattie goed is met palen, en hoor dattie ook uit de voeten kan met gootconstructies.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 10:10 schreef Candaasje het volgende:
@:Tele6:Dit + je zou er niet om moeten hoeven vragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Nog stééds niet mijn tip gedaan?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:23 schreef Lonaa het volgende:
Oke, ik heb wel m'n schouderblessure weer "actief" geroerd, maar wel de garde afgelikt.Tijd voor een wandeling met de Dora.
Iewwwwquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:27 schreef Barreltje het volgende:
Ja kaat!![]()
Je nieuwe lover
Negatieve aandacht is ook aandacht .
Stuur maar wat op.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog stééds niet mijn tip gedaan?
Such a waste
Havermout!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik eet voor de eerste keer havermoutpap. Ik lust dit![]()
We zit erwtemelk van Wunda door. Prima te eten.
Wat roosjes rauw voor als je savonds trek hebt, wat roosjes licht geblancheerd in de vriezer, een portie om je avondmaal mee te bereiden, houd je dan nog veel over?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:42 schreef Barreltje het volgende:
Wat doe ik met een hele bloemkool?
Das ruim teveel voor mij alleen.. welke recepten en hoe kan ik het het beste in vriezen?
Ligt er aan hoe massief de stam is vermoed ikquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wat roosjes rauw voor als je savonds trek hebt, wat roosjes licht geblancheerd in de vriezer, een portie om je avondmaal mee te bereiden, houd je dan nog veel over?
Oow die knaag ik altijd tijdens het koken op als traktatiequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe massief de stam is vermoed ik
Hij is erover aan het nadenken of hij dat nog kan, contact met mij houden via app/bellen, met hoe het nu met hem gaat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:40 schreef Lonaa het volgende:
Waar moet ie over nadenken dan? Of hij dat wel wil?
Hij wil helemaal niks van jou maar wel van B en soms anderen als ik dit zo lees, maar jou sluit hij steeds meer buiten. Wanneer ga jij nadenken over waar jouw grenzen liggen? Want je geeft alleen maar en levert alleen maar in, steeds een beetje meer...
Eerder was het juist A met wie ik heel fijn zomaar kon kletsen. Dat was al toen we nog gewoon vrienden waren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 09:45 schreef Tuindier het volgende:
Wat zij zeggen. Was het voor het zo slecht ging met hem wel van meer contact tussendoor?
Ik heb toch nog geslapen. Vandaag beetje rommelen in huis, tgtg bij de Lidl halen, vanmiddag even naar IKEA en verder niks. Ik merk dat de stress van afgelopen 1/2 maanden uit mijn lichaam begint te verwijderen, ik heb weer wat energie voor andere dingen dan werk.
Grote stukken gebruiken voor dit hemelse recept en kleine stukken gebruiken voor deze. Eerst even 3 minuten blancheren en op het juiste formaat invriezen. Niet ontdooien voor gebruik.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:42 schreef Barreltje het volgende:
Das ruim teveel voor mij alleen.. welke recepten en hoe kan ik het het beste in vriezen?
Even de kook er over en de helft invriezen?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik had geen zin om uitgebreid research te doen dus ik heb 200ml melk met 40g grove havermout aan de kook gebracht. Theelepel agavesiroop en theelepel pumpkin spice er over. Later nog lijnzaad, rode bessen en pecannoten er over.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Havermout!Hoe heb je het gemaakt? Ik heb sinds kort een nieuwe favoriete manier om havermout te eten. Al neig ik met dit warme weer ook gewoon naar warme havermout.
Daarom staat er ook sojadrink op het pak en niet sojamelk.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had een gedachte. Ineens![]()
Waarom vallen al die mensen over het feit dat vegetarische dingen naar voorheen dierenproducten als worst worden genoemd, maar niemand over de 'melk' van soja enzo? Dat is dan toch ook verschrikkelijk onduidelijk en consumentenbedrog en omg verandering dat moet niet kunnen want evolutie halp?
Daar vallen ze ook over. Oatly had een leuke reactie op ophef hierover in 1 vd Scandinavische landenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom vallen al die mensen over het feit dat vegetarische dingen naar voorheen dierenproducten als worst worden genoemd, maar niemand over de 'melk' van soja enzo? Dat is dan toch ook verschrikkelijk onduidelijk en consumentenbedrog en omg verandering dat moet niet kunnen want evolutie halp?
Oh. Nou, laat maar danquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Daarom staat er ook sojadrink op het pak en niet sojamelk.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou heb ik nog meer trek in bloemkool. Maar ik heb nog 1000 groenten dus ik ga echt geen bloemkool kopen nu.
Raapjes, snijbiet, pastinaak, zoete aardappel, diverse pompoenen, spruitjes, knolselderij, rode kool, Chinese kool, gesneden witte kool, winterpenen, ijsbergsla, 3 komkommers, diverse paprika's, prei, tomaten, cherrytomaten, kimchi, zuurkool. En dan ben ik vast iets vergeten. Dit is exclusief de vriezer trouwens.quote:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Raapjes, snijbiet, pastinaak, zoete aardappel, diverse pompoenen, spruitjes, knolselderij, rode kool, Chinese kool, gesneden witte kool, winterpenen, ijsbergsla, 3 komkommers, diverse paprika's, prei, tomaten, cherrytomaten, kimchi, zuurkool. En dan ben ik vast iets vergeten. Dit is exclusief de vriezer trouwens.
Die maiskolven zijn juist lekker.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:14 schreef fietsie het volgende:
Ik heb nog worteltjes in huis. En 2 vacuum getrokken gore maiskolven
Maar taakstelling is op t moment: "Restjesbakjes uit de vriezer in aantal reduceren".
quote:
Met portobello-olie in oven of airfryerquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:42 schreef Barreltje het volgende:
quote:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]![]()
Zo heb ik jou niet opgevoed kind.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Maar maar maar
Ik kén Lonaa helemaal niet!
Herkenbaarquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:20 schreef fietsie het volgende:
Ik overweeg als dit gesnotter over is toch maar weer te gaan voor gladgeschoren en netjes geknipt.
Allemachtig wat kriebelt lang haar als je je niet helemaal topfit voelt..
Sorry DPquote:
Citroen, appel, ,kiwi zijn geen groente.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:29 schreef Clubsoda het volgende:
Komkommer, tomaten, knoflook, 2 soorten uien, bosui, wortels, gemengde sla, ijsbergsla (voor de cavia's), kontje witlof (idem), aubergine, shii take, champignons, rode kool, spinazie, bloemkool, zoete aardappel, citroen, appel, kiwi, pastinaak. Ik geloof dat dat het wel zo'n beetje is.
Ik heb een immense 0-graden groentela in mijn koelkast ter grootte van een klein Afrikaans dorp![]()
Edit: radijsjes!
We houden je graag bezig als er niet geklust wordtquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja hallo. Als we aardappels, fruit en vriezer ook mee gaan tellen kan ik ook nog wel even doorgaan
Dit is een heel goed idee. Ik heb ook pompoen. Dat was ik vergeten.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:41 schreef Myraela het volgende:
Pastasaus met pompoen en de geitenkaas er gewoon op verkruimelen.
Ik heb alleen nog maar kiwi's in de tuin, ze zijn wel mooi groot dit jaar na de fikse snoei van vorig jaar.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:36 schreef Lonaa het volgende:
Vers in huis: kruimige aardappels, zoete aardappels, rode ui, gele ui, bosui, sjalot, knoflook, komkommer, tomaat, wortel, romaine sla, slamix, broccoli, champignons, rode peper, basilicum.
Nog in de tuin: courgette, pastinaak, bieslook, tijm, rozemarijn, bladpeterselie.
In de vriezer: peulen, erwten, boontjes, tomaten, pompoen.
Fruit in de vriezer: bramen, blauwe bessen.
Vers fruit: Banaan, peer, appels, citroenen, druiven.
ZO.
Komkommer en tomaat ook nietquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 13:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Citroen, appel, ,kiwi zijn geen groente.
Als ik dat hier nu doe blaas ik alleen maar golven door het waterveld met grasvormig wier...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zomer- en winterkleding gewisseld, wat belletjes gepleehpgs om diverse afspraken te plannen, tuin gebladblaasd (tip: stuk effectiever als je de stand meteen op max zet) en dadelijk nog even naar de dierenarts met de kittens.
Er staat nog een afwas in de planning, vanavond bami maken en naar repetitie. En dan is het werkweekend alweer begonnen.
Niet vereist is mooi maar als je het wel had was het waarschijnlijk een pre geweest.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Afwijzing nr 2 binnen. In de advertentie stond dat ervaring in zorgplanning niet vereist was, in de afwijzing staat dat onder de andere kandidaten mensen zaten met ervaring in zorgplanning
Dat hebben ze geprobeerd te verbieden via de EU. Alleen dat ging veel meer in het geniep/stilte. Het ging zelfs zover dat er helemaal niks met het woord 'zuivel' of 'melk' mocht staan. En ze wilden ook dat het niet in soortgelijke verpakkingen verkocht werd, want kennelijk vonden ze dat ze daar het monopolie op hebben.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 12:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:13 schreef Blues het volgende:
Hoi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Zekers. Nu eerst even de foto’s op de laptop inlezen.quote:
Ditquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Och @:Blues![]()
Doen wat jou goed doet en dat is dit nu niet
Wat een verschrikkelijk sneue eisenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat hebben ze geprobeerd te verbieden via de EU. Alleen dat ging veel meer in het geniep/stilte. Het ging zelfs zover dat er helemaal niks met het woord 'zuivel' of 'melk' mocht staan. En ze wilden ook dat het niet in soortgelijke verpakkingen verkocht werd, want kennelijk vonden ze dat ze daar het monopolie op hebben.de rechter heeft dat gelukkig wel van tafel geveegd. Maar het is wel de reden dat veel fabrikanten nu net even wat andere benamingen gebruiken, om dat voortdurende gejank te voorkomen. Of zoals Oatly; yog without the hurt.
Hier even een artikeltje, ergens halverwege staan de absurde eisen:
https://www.foodnavigator(...)y-plant-based-dairy#
Briljant merkquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
https://awario.com/blog/oatly-marketing-case-study/
Hoi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Spoilers!
Ik vind die Oatly haver fraiche ook goed spul. Lang niet zo dubieus als de soja-alternatieven. En creme fraiche is toch iets wat je gebruikt voor de smaak en niet de voedingswaarde, dus dan maakt het ook niet uit dat het die voedingswaarde niet heeftquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk sneue eisenDingen room of yoghurt noemen willen verbieden kan ik nog snappen. Is bullshit maar begrijpelijke bullshit. Maar niets op je verpakking mogen zetten over allergenen of CO2 uitstoot is gewoon lachwekkend. Om over het niet zelf mogen bepalen waar je je product in verpakt nog maar te zwijgen. Triest hoor. En terecht dat het afgewezen is.
[..]
Briljant merkIk heb Oatly yoghurt in de koelkast staan. Ik vind het maar een vreemde kleur en textuur hebben. Maar half kwark, half Oatly is prima te doen. Alle begin is moeilijk.
Het maakt mij geen zak uit als het maar duidelijk is wat wat is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 14:26 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat hebben ze geprobeerd te verbieden via de EU. Alleen dat ging veel meer in het geniep/stilte. Het ging zelfs zover dat er helemaal niks met het woord 'zuivel' of 'melk' mocht staan. En ze wilden ook dat het niet in soortgelijke verpakkingen verkocht werd, want kennelijk vonden ze dat ze daar het monopolie op hebben.de rechter heeft dat gelukkig wel van tafel geveegd. Maar het is wel de reden dat veel fabrikanten nu net even wat andere benamingen gebruiken, om dat voortdurende gejank te voorkomen. Of zoals Oatly; yog without the hurt.
Hier even een artikeltje, ergens halverwege staan de absurde eisen:
https://www.foodnavigator(...)y-plant-based-dairy#
Benedensas is leuk inderdaad. Wij wilden daar pannenkoeken eten in de zomervakantie maar kwamen er niet aan toe.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:02 schreef borisz het volgende:
Groeten uit Bergen op Zoom. In hotel na de etappe Dinteloord - Steenbergen te hebben gelopen. Het sluisje bij Benedensas is best grappig.
Zo de stad in en morgen de slotetappe van Floris V. 🙂
Wel mooi, ik dacht dat jij zo tegen placebo dingen was en dat kwakzalverij noemdequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Soooo
De Kibbesoep is klaar, twee maal om in te vriezen en 1 maal om vanavond te eten.
CA 1,5 Liter Bouillon over die nu in staat te koken met een aangebroken fles rode wijn, samen dus een 2 liter. Die reduceer ik tot een 200-300 cc en vries die in als ijsblokjes om dan te gebruiken in sauzen als smaakversterker.
Ik eet het vooral omdat ik het lekker vind, en heb nu met het niet aan het werk zijn graag wat te doen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wel mooi, ik dacht dat jij zo tegen placebo dingen was en dat kwakzalverij noemde
Soep klinkt wel lekker, ziek/niet fit of niet
Man ziek hier dus ben benieuwd of hij mee uit eten gaat. Ik heb saltimbocca gezien op een kaart hier dus dat eens uitproberen![]()
Tel spreekuur.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:35 schreef Molo het volgende:
Sterkte Blues! Dat je nog fut had om bij de huisarts aan te kloppen zeg, na zo'n dag.
Je zal nu wel compleet leeg zijn gok ik.
Weet ik, maar dat is zulk miniem effect, daar kippensoep voor eten is echt onzinnigquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik eet het vooral omdat ik het lekker vind, en heb nu met het niet aan het werk zijn graag wat te doen.
Verder helpt het echt.
Ga fappen dan, dat helpt altijd bij zoietsquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Tel spreekuur.![]()
Voel me nog steeds gespannen als een veertje![]()
Mot ff zakken.
Txx all.
Ja inmiddels begrepen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:51 schreef Tuindier het volgende:
Balen @:Blues, maar dit is geen terug-naar-af, dit hoort bij de weg!
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:52 schreef Molo het volgende:
Ga fappen dan, dat helpt altijd bij zoiets
Hoi.Wat een tegenvaller voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(die collega
) Dacht eerst net als Molo 'dat je de puf nog had de ha te bellen', maar toen realiseerde ik me dat je je waarschijnlijk zó vreselijk kut voelde dat dat een strohalm was om aan vast te grijpen. Hopelijk helpt het gevoel dat er iets rustgevends in huis is al.
Hoop dat het zen groentesnijden al rust gaf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Iets met 'dat doet 't haast niet meer'
Ik had net ineens DE oplossing...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat een tegenvaller voor je(die collega
) Dacht eerst net als Molo 'dat je de puf nog had de ha te bellen', maar toen realiseerde ik me dat je je waarschijnlijk zó vreselijk kut voelde dat dat een strohalm was om aan vast te grijpen. Hopelijk helpt het gevoel dat er iets rustgevends in huis is al.
Hoop dat het zen groentesnijden al rust gaf.
Ik heb de kip net onder water staan. Bleekselderij, venkel, prei, rode- en gele ui, knoflook, winterpeen, foelie, laurier, peper en speciaal voor jou: kruidnagelquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
zo, reductie is klaar, de bouillon en de wijn zover ingekookt dat het in 1 ijsblokjeszakje past. Smaakt heel sterk umami.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb de kip net onder water staan. Bleekselderij, venkel, prei, rode- en gele ui, knoflook, winterpeen, foelie, laurier, peper en speciaal voor jou: kruidnagel
Ik snap deze niet 😅😅quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Iets met 'dat doet 't haast niet meer'
Dus jij hebt mijn Lidl doos!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 16:35 schreef Tuindier het volgende:
Ikea weer achter de rug. Naast de kast en een nieuw steelpannetje ook de adventkalender gekocht en veganballetjes. Alles gezelfscant, wat super efficiënt was.
Daarna tgtg pakket van de lidl gehaald (sorry @:Myraela): chinese kool, twee grote zakken koriander (kan ik dat invriezen?),twee zakken puntpaprikas, verschillende gekleurde penen, appels, sereh, bosui, blikje tomatenpuree, nog een prei en radijsjes. Goede buit.
Jaaa die chutneyquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dus jij hebt mijn Lidl doos!![]()
Goede buit wel. Ik weet niet of koriander fijn invriest, maar mijn tip zou zijn om er chutney van te maken. Koriander, limoen, tomaat, gember, knoflook, rode peper en zout. Staafmixer erop en in een potje in de koelkast om gewoon op alles te doen. Lekker bij vlees(vervangers), rijstgerechten, naan, op de hummus, door een salade of whatever.
Zo heb ik afgelopen weekend 4 bossen koriander tot chutney gemaakt en het laatste beetje is net op wat papadums gegaan.
Alleen voor vandaag.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:51 schreef Vanyel het volgende:
Was je dan wijs genoeg geweest om het voorlopig weer even stil te zetten?
Dat is een goede! Dat ga ik morgen doen, heb ik inderdaad ook een keer gemaakt via een workshop van dat indiaans/nederlandse stel.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dus jij hebt mijn Lidl doos!![]()
Goede buit wel. Ik weet niet of koriander fijn invriest, maar mijn tip zou zijn om er chutney van te maken. Koriander, limoen, tomaat, gember, knoflook, rode peper en zout. Staafmixer erop en in een potje in de koelkast om gewoon op alles te doen. Lekker bij vlees(vervangers), rijstgerechten, naan, op de hummus, door een salade of whatever.
Zo heb ik afgelopen weekend 4 bossen koriander tot chutney gemaakt en het laatste beetje is net op wat papadums gegaan.
Dat zit (nog) niet in je systeemquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 17:50 schreef Blues het volgende:
Ik had net ineens DE oplossing...
Na vannacht had ik gewoon moeten afbellen dat het niet ging![]()
quote:
Ah, mede-workshoppers.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:37 schreef Tuindier het volgende:
Dat is een goede! Dat ga ik morgen doen, heb ik inderdaad ook een keer gemaakt via een workshop van dat indiaans/nederlandse stel.
Grootste uitdaging is inderdaad de duidelijkheid. Ongeacht het product. Maar er wordt telkens weer de grens op gezocht. Wat mag nog net wel\eigenlijk net niet maar komen we mee weg.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Het maakt mij geen zak uit als het maar duidelijk is wat wat is.
Ik vind soja smerig en wil gewoon dierenspul hebben, voor smaak en voedingswaarde. Scheelt een hoop zoeken voor zowel mij als mensen die juist op zoek gaan naar veganistische of andere specifieke producten, kokosspul, haverspul etc.
Zelfde geldt wmb voor suikervervangers. Ik wil dat niet, zet dat er duidelijk op zodat mensen bewust en makkelijk overzicht hebben en kunnen kiezen
"Netflix & chill"quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:17 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn lieftallige wederhelft is weer thuis dus nu kunnen we eindelijk de laatste aflevering van Only murder in the building kijken![]()
Dat klinkt als een strafrechtelijk vervolgbare zak in wording, die combinatiequote:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:41 schreef Vanyel het volgende:
Zo ergerlijk, die vrouwen die dan denken weg te kunnen gaan als je iets te kijken hebt
Ook al zieken in je omgevingquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat klinkt als een strafrechtelijk vervolgbare zak in wording, die combinatie![]()
Kind zo op bed, man ziek in bed, ik ga zo een paar webinars kijken denk ik.
Hendig, werklaptop mee hier op vakantie![]()
Wel een topidee trouwens, ik ga zo ook eens in tweezaamheid aan de gintonic. Of een bubbel, omdat het kan....quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]En ze moest ook al in tweezaamheid gin tonic met me drinken. Vrouwen
Ja, hoewel het eind van de middag al weer over leek. Maar hij heeft de hele dag als een slap vaatdoekje op de bank gehangen. Sneu, maar goed, je doet er niet heel erg veel aan.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Blues![]()
Anthrax, jij ook? Ik ben het eerder van zwemles weggegaan omdat oudste het zwembad onderspuugde![]()
En precies dit weekend ben ik alleen met de kinderen..
Hij heeft het vrees ik van mijquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 19:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ook al zieken in je omgeving
Ik ben vanmorgen door Marijn, tijdens een online sessie met collega's, vol op de camera ondergekotst. En iedereen heeft het gezien.
Ach, ze kunnen er wel om lachen. Ik op zich ook wel hoor. De meeste hebben zelf ook kinderen dus weten toch wel wat het is. Ik vind het alleen erg sneu voor het ventje.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Hij heeft het vrees ik van mij![]()
Alleen iets langer nodig gehad om 'uit te vallen' erdoor.
En nooooo, dát is echt super zuur zeg, in alle opzichten![]()
![]()
Ben benieuwd hoe lang je dat nog zal achtervolgen
(Heb je beetje humorvol team/gezelschap van werk?)
Is het ook absoluut. Hoop dat hij zich snel weer beter voelt. Gelukkig gaat dat vaak zo ontzettend rap bij die ukkies hèquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:04 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ach, ze kunnen er wel om lachen. Ik op zich ook wel hoor. De meeste hebben zelf ook kinderen dus weten toch wel wat het is. Ik vind het alleen erg sneu voor het ventje.
Lekker ja, maar goed, kaas én warm én knapperig, wat wil je nog meerquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:05 schreef Vanyel het volgende:
Vivera kaasschnitzels toch, waar jullie zo wild van zijn?
Aanbieding bij appie volgende week.
Een dun stukje kalfsvlees, bebloemd, dan door ei gehaald, door de broodkruim gehaald en dan in een royale laag olie gebakken. Én geen kaasquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker ja, maar goed, kaas én warm én knapperig, wat wil je nog meer
Geklaarde boter, geen oliequote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een dun stukje kalfsvlees, bebloemd, dan door ei gehaald, door de broodkruim gehaald en dan in een royale laag olie gebakken. Én geen kaas
Ok, true, baby inktvisjes, op de BBQ en dan erna beetje olijfolie, knoflook en citroen eroverheenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een dun stukje kalfsvlees, bebloemd, dan door ei gehaald, door de broodkruim gehaald en dan in een royale laag olie gebakken. Én geen kaas
Baby Calamaris, nom nom nomquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Ok, true, baby inktvisjes, op de BBQ en dan erna beetje olijfolie, knoflook en citroen eroverheen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Godenvoer
De kip staat hier nog steeds op.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
De soep was heerlijk. Het karkas van de soepkip viel volledig uit elkaar, als ik het nog twee dagen had laten trekken was het waarschijnlijk opgelost.
Ik wil binnenkort eens een kip met groenten een week laten trekken en kijken wat er dan mee gebeurd.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De kip staat hier nog steeds op.
Jammer, leek mij ook wel een lekkere variatie op wat ik normaal doe (peen, rode ui, paprika (rood en geel). courgette, als ik heb champignons, krieltjes en kipdij of mergues)quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:57 schreef Blues het volgende:
Mijn traybake was niet zo'n succes.
Die filetlapjes taai, combi ui knolselderij peer ook maar matig.
Niet meer doen
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 21:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort eens een kip met groenten een week laten trekken en kijken wat er dan mee gebeurd.
Hoe maak je die saus?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:12 schreef Isabeau het volgende:
De pasta met pompoensaus en geitenkaas was prima. Maar niet te vaak, want ik vind gepureerde pompoen toch een beetje de structuur van babyvoeding hebben.
Net Skyfall gekeken. Nog één en dan volgende week naar No Time To Die
Zijn jullie alle Bonds aan 't kijken?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:12 schreef Isabeau het volgende:
De pasta met pompoensaus en geitenkaas was prima. Maar niet te vaak, want ik vind gepureerde pompoen toch een beetje de structuur van babyvoeding hebben.
Net Skyfall gekeken. Nog één en dan volgende week naar No Time To Die
Zit standaard in een soeppakket (Prei, Knolselder, Peen en Peterselie) die hier bij de discounter tussen de groenten ligt. Ik had liever peterseliewortel en bleekselderij maar heb hier geen goede groenteboer in de buurtquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd![]()
Jij had knolselderij voor de bouillon gebruikt, dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Bewuste keuze/doe je dat altijd?
Zij er nog groenten die je niet niet moet gebruiken? Dat vroeg ik me af toen ik bijvoorbeeld koolrabi, koolraap en pastinaak in het schap zag liggen.
Ik heb dit super simpele recept gebruikt: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/creamy-pumpkin-pastaquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:15 schreef Molo het volgende:
Hoe maak je die saus?
Ik bak weleens blokjes pompoen in lepeltje olijfolie, en eet dat dan met wat feta als lunch.
Lijkt me ook prima kunnen bij pasta? Die bite en smaak zijn onwijs lekkâh
Nee, alleen die met Daniel Craig. Dus nu Casino Royale, Quantum of Solace en Skyfall gezien.quote:
Ah!quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb dit super simpele recept gebruikt: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/creamy-pumpkin-pasta
Ipv mascarpone heb ik er geitenkaas door gedaan en geitenkaas over het eindresultaat verkruimeld.
Dat was bij die borden 30 die al 2 maanden weggehaald hadden moeten zijn?quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:17 schreef derLudolf het volgende:
Die reacties hier.
Samenvatting: "VVD'er, vriendjespolitiek", "de gewone man blabla" en "klassenjustitie"
https://www.facebook.com/408627165830302/posts/6993861887306764/
Vastquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:26 schreef Molo het volgende:
Ah!
Klinkt lekker, maarrrrrrr, ik denk als je die blokjes pompoen bakt ipv gaar kookt, het vijfmaal zo lekker is. Minstens![]()
Verder: BBC good food recepten![]()
![]()
Chips is de hel ja...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
VastDaar was ik vanavond veel te lui voor.
Ik had net voor 200 kcal chips. Dat was teleurstellend weinig.
Ik eet met gemak alleen een zak leeg. Met mayonaise dipsaus. Veel. Hoeveel kcal zou dat zijn?quote:
Oh met mayo deed mijn zus ook altijd, met kerriepoeder er doorheen. Brrrrquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik eet met gemak alleen een zak leeg. Met mayonaise dipsaus. Veel. Hoeveel kcal zou dat zijn?
Ooooh, the good old times toen ik me niet druk maakte om de omvang van mijn kont. Nou ja, die mocht toen ook wel minder, maar dat kwam ooit nog wel.
Stolwijker kaasquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:33 schreef fietsie het volgende:
Ik knaag (met weinig voldoening) komkommer. Wetende dat er overheerrlijke Stolwijker oude kaas in de koeling ligt.
Nee, chips met zo'n kant & klaar supermarktzakje met 'kruiden/specerijen' en dat door de mayonaise roerenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:34 schreef Molo het volgende:
Oh met mayo deed mijn zus ook altijd, met kerriepoeder er doorheen. Brrrr
Maar chips, een zak... Dat vult echt voor geen meter terwijl je er ongeveer voor een week aan calorieën mee binnen hebt ofzo. Walgelijke uitvinding en veel te moeilijk te weerstaan![]()
Ik zit stuk te kijken over medicatieveiligheid. Denk dat ik nog maar een biertje pak. Ook niet best qua voedingswaarde![]()
Ja, die dusquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:37 schreef fietsie het volgende:
Ik meen me nog te herinneren dat er van die Calve zakjes bij de chips hingen, waarvan 1 met peper erin.
Dat leverde een zalige mayo dip op, toen ik dat nog deed.
Ik keek laatst nog eens in dat vakje, maar die peper was er niet. Misschien maar goed ook.quote:
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom ik hunker naar alles wat me een triple bypass zal opleveren. Ik bedoel, waarom niet hunkeren naar komkommer en zo. We zijn toch zogenaamd zo'n intelligente diersoort? Notquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
Walgelijke mensen jullie
Eigenlijk zijn mensen toch echt de domste diersoort op aarde dat we zulke smerigheid voor je lijf zo lekker vinden hè![]()
Volledig mee eens jaquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom ik hunker naar alles wat me een triple bypass zal opleveren. Ik bedoel, waarom niet hunkeren naar komkommer en zo. We zijn toch zogenaamd zo'n intelligente diersoort? Not
Echt, had laatst een salade bij de BurgerKing, en naast mij werd zo'n vlees-en-saus-stapel kreunend verorberd door mijn bijrijder. En dan wil je er gewoon ook een. Zo'n burger.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
Walgelijke mensen jullie
Eigenlijk zijn mensen toch echt de domste diersoort op aarde dat we zulke smerigheid voor je lijf zo lekker vinden hè![]()
Er is evolutionair ook niet veel reden om heel oud te worden. Al las ik ooit iets over het grootmoeder-voordeel. Dat mensenkinderen het goed deden omdat er ook oma's betrokken zijn bij het groot brengen. Daarom ben je al zo snel onvruchtbaar; het wordt dan tijd om voor de kleinkinderen te zorgenquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:43 schreef Molo het volgende:
Volledig mee eens ja![]()
Ach ja, individueel te oud worden is ook niet best voor de mensheid an sich. Misschien is dat het![]()
![]()
Dat ja. De mensen die het hardste klagen rijden er zelf ook waarschijnlijk met 80 langs.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat was bij die borden 30 die al 2 maanden weggehaald hadden moeten zijn?
Bijzonder eigenlijk dat we niet een regeltje hebben dat alle foutieve handhaving hoofdelijk gekoppeld wordt aan de opdrachtgever voor de bebording (en dus ook niet aan een rechtspersoon, maar de natuurlijke persoon) . Dan staat zo'n bord er nooit meer een seconde te lang...quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat ja. De mensen die het hardste klagen rijden er zelf ook waarschijnlijk met 80 langs.
Enige voordeel wat zij heeft is dat ze weet dat de borden er niet zo lang mogen staan/collega's heeft die haar er op kunnen attenderen. Maar goed elke burger had bezwaar kunnen aantekenen tegen die boete. Er zijn zelfs bedrijven die dat voor je doen, er worden heel fouten gemaakt bij het opstellen van PV's. Borden bij werkzaamheden zijn ook dikwijls onjuist.
Als die onder-onder aannemer niet op tijd klaar was, hadden ze dat wel geweten. Doorgaans laten ze die hoge boetes betalen als het werk niet binnen de afgesproken termijn klaar isquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 23:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Bijzonder eigenlijk dat we niet een regeltje hebben dat alle foutieve handhaving hoofdelijk gekoppeld wordt aan de opdrachtgever voor de bebording (en dus ook niet aan een rechtspersoon, maar de natuurlijke persoon) . Dan staat zo'n bord er nooit meer een seconde te lang...
Ik las dat interview met die opdrachtgever; die stelde heel laconiek dat zijn organisatie wel gewend was dat borden maandenlang bleven staan omdat dan een onder-onder-onder aannemer niet "tijdig had doorgegeven" dat het werk al klaar was...
Salade bij de BKquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 22:45 schreef fietsie het volgende:
Echt, had laatst een salade bij de BurgerKing, en naast mij werd zo'n vlees-en-saus-stapel kreunend verorberd door mijn bijrijder. En dan wil je er gewoon ook een. Zo'n burger.
Klinkt als ‘gezellige verrassing’!quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 08:45 schreef Clubsoda het volgende:
Je bent zelf een vormloze knobbel![]()
![]()
Geslapen tot kwart over 8Nu yoga. Dan 'iets' doen in de stad maar ik mag niet weten wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De gekste drie dagen van het jaar: gegeten, gelachen en gehuild
Nou, dat is wel een heel ruim begrip van het Ommeland hoorquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Kleine wereld buiten, dikke mist
Veel wandelplezier vandaag @:borisz
Wat een ommelandse reis @:AnneX en dat na zulke zware dagen
Lekker herfstig weekend.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Mogge allemaal.
Vandaag een druk dagje, vanmorgen naar de bibliotheek en een grote kookwinkel (nieuwe stoofpan kopen), vanmiddag naar het bos om herfstattributen te zoeken. Als toetje op de kers gaan we vanavond bij de McD eten, de grote wens van mijn jongens, waar ze al een jaar om zeuren...
Morgen denk ik lekker een dagje kneuteren met z'n 3'en. Ergens is het ook wel gezellig zo met z'n 3-tjes.
Je kunt zo te horen beter binnen een beetje rommelen...quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou vandaag een taart gaan bakken. Maar aangezien de jarige zijn kuthumeur op mij afreageert, moet ik er nog eens over nadenken of ik wel zin heb om die taart te maken![]()
Ik denk dat ik het wel doe want anders heb ik ook geen taart.
Verder gaan we buiten wat rommelen vandaag. Het belooft prima weer te worden.
Wat stomquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zou vandaag een taart gaan bakken. Maar aangezien de jarige zijn kuthumeur op mij afreageert, moet ik er nog eens over nadenken of ik wel zin heb om die taart te maken![]()
quote:
Geen slecht idee. Het is al weer goed trouwensquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat stomTaart maken en alles zelf opeten?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geen slecht idee. Het is al weer goed trouwens
Zal ik ze je mailen? Kleine moeite.quote:Op vrijdag 22 oktober 2021 18:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Ah, mede-workshoppers.Dat is één van de dingen die ik ben blijven maken uit de workshops. Alleen ben ik de recepten in m'n mailbox kwijt. Maar ach, ik heb toch zelden het geduld om echt een recept te volgen.
Wie anders...quote:
Je bedoelt dat alle meisjes naar opa werden vernoemd. Willie is van Willem, Henny is van Hendrik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:36 schreef derLudolf het volgende:
Ik zat net als @:Lucky_Strike gisteren, het eens te denken. Eigenlijk waren ze hier altijd al de tijd ver vooruit: Willie, Anne en Henny.
Namen voor zowel man, vrouw en alles tussenin of daarbuiten (hoewel ze dat toen niet kenden)
Hansjequote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bedoelt dat alle meisjes naar opa werden vernoemd. Willie is van Willem, Henny is van Hendrik.
ok, Anne dan weer niet, vooruit, dat is gender neutraal(alhoewel het van het Friese mannelijke Ane is afgeleid)
Maar voor de rest volop Hendrikje, Jantien, Albertje, Roelofje, Gerritje/Grietje, Bertha, Klaasje etc.
Op zondagen heb ik vaak genoten van "De Barbier van Hilversum"quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:39 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens.. ik vond classic fm terug.. en nu luister ik heerlijk de hele ochtend al aerlei klassieke muziek (geen idee van wie en wat etc, maar swa) en ik heb echt een beetje nostalgisch gevoel.. denkend aan zondagen vroegah...
Ik ken meer mannen wiens (roep)naam Willie is dan vrouwen. Anne half om half en iets meer vrouwen die Hennie heten dan manen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 10:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je bedoelt dat alle meisjes naar opa werden vernoemd. Willie is van Willem, Henny is van Hendrik.
ok, Anne dan weer niet, vooruit, dat is gender neutraal(alhoewel het van het Friese mannelijke Ane is afgeleid)
Maar voor de rest volop Hendrikje, Jantien, Albertje, Roelofje, Gerritje/Grietje, Bertha, Klaasje etc.
ik ken geen enkele man of vrouw die Willie heet. Anne ken ik alleen in de vrouwelijke vorm en 1 Hennie die een man is..quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ken meer mannen wiens (roep)naam Willie is dan vrouwen. Anne half om half en iets meer vrouwen die Hennie heten dan manen.
Een Huisman zekerquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ken geen enkele man of vrouw die Willie heet. Anne ken ik alleen in de vrouwelijke vorm en 1 Hennie die een man is..
Koffie op laptopquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 08:45 schreef Clubsoda het volgende:
Je bent zelf een vormloze knobbel![]()
![]()
Geslapen tot kwart over 8Nu yoga. Dan 'iets' doen in de stad maar ik mag niet weten wat.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Klinkt als ‘gezellige verrassing’!
Wij zijn woe aangekomen in Middelburg en vertrokken vrijdag na een bezoek aan Zeeuws Museum.
Wel wetend en niet de consequenties gerealiseerd van de herfstvakantie.
Totaal niet “stilgestaan” -sic- bij de verkeerssituatie op vrijdagmi.Heftig al die emoosiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De gekste drie dagen van het jaar: gegeten, gelachen en gehuild
Veel om te verwerken en te rangschikken komende dagen.
Wat fijn dat je je nu zoveel beter voelt. Soms is zelfs opschrijven en niet versturen al genoeg om alles op een rijtje te zetten.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:55 schreef Blues het volgende:
Heb zojuist, @:Kaatje1 zei het vorige keer al als optie, een mail verstuurd naar bedrijfsarts over hoe het tot nu toe met me gaat en wat er gisteren toch allemaal gebeurd is.
Wow 10k lichter. Want als ik het allemaal dinsdagochtend moet verwoorden tijdens ons videoconsult zit er weer van allerlei bullshit in mijn hoofd me in de weg om dat goed te kunnen doen.
Voor straf geen taartquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 09:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat alleen al idd. Het typen op zich, het helpt ook het rangschikken van je gevoelens en gedachtes in je hoofd. Heb m ook niet meteen verstuurd, eerst achter elkaar getypt. Toen aan g laten lezen die adviseerde om het advies en het gesprek dat ik gister telefonisch had met h.a. ook wat uitgebreider te benoemen. Verder er niets aan verandert en hop verstuurd.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat fijn dat je je nu zoveel beter voelt. Soms is zelfs opschrijven en niet versturen al genoeg om alles op een rijtje te zetten.
Ik “zit” ook nog met een mail naar de mensen waar ik ruim 5 jaar voor gewerkt heb en die, sinds de brief naar de OR met mijn boventallig verklaren niets van zich hebben laten horen. Iedere keer schaaf ik er weer wat aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |