abonnement Unibet Coolblue
pi_201849033
'Vrouw verkracht in trein VS, medepassagiers grepen niet in'

Grote verontwaardiging in Philadelphia. Daar werd een vrouw verkracht in een trein. Omstanders zagen het gebeuren, maar niemand greep in. De politie wil de omstanders nu aanklagen omdat ze niets deden om de verkrachting te stoppen.

De verkrachting zou vorige week gebeurd zijn in een trein in de buurt van Philadelphia, meldt de BBC. De dader zou eerst naast het slachtoffer zijn gaan zitten, en begon haar daarna te betasten.

Niet ingegrepen
Zij probeerde hem te stoppen, maar het lukte niet om hem weg te duwen. Uiteindelijk werd ze door de man verkracht.

Uiteindelijk duurde het ruim 8 minuten voordat een treinmedewerker ontdekte wat er in de coupé gebeurde en het alarmnummer 911 belde. Daarop kwam de politie de trein in en arresteerde de man. Hij zit vast op verdenking van verkrachting.

'In de spiegel kijken'
Volgens de politie zou op bewakingsbeelden van de coupé te zien zijn dat omstanders niet ingrepen toen het gebeurde. "Ik ben geschokt door het feit dat er niemand was die iets heeft gedaan om deze vrouw te helpen", zei Timothy Bernhardt, hoofdinspecteur van de lokale politie tegenover de New York Times.

"Iedereen die in die trein zat, moet in de spiegel kijken en vragen waarom ze niet hebben ingegrepen of waarom ze iets niet hebben gedaan."

Een woordvoerder van de spoorwegpolitie zou ook gezegd hebben dat omstanders gefilmd zouden hebben terwijl de vrouw verkracht werd, schrijft de BBC. Of dat klopt, wordt nog onderzocht.

'Ongelooflijk sterke vrouw'
De omstanders die niet ingrepen of zelfs filmden, kunnen mogelijk worden vervolgd, zegt de politie. Wat de aanklacht dan precies zou worden, is niet duidelijk. Deskundigen twijfelen überhaupt of zo'n vervolging kans van slagen heeft, zeggen experts tegen de BBC.

Het slachtoffer is na de aanval overgebracht naar het ziekenhuis, waar ze behandeld wordt. De politie noemde haar in een verklaring een 'ongelooflijk sterke vrouw'. "Het is ongelooflijk wat ze heeft moeten doorstaan. Hopelijk komt ze hier overheen."

https://www.rtlnieuws.nl/(...)standers-grepen-niet

Hier nog een video met onder andere een transit politie-agent die aan het woord komt:


Deze zogenaamde moderne wereld wordt momenteel echt overlopen door slapjanussen :')

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 21 oktober 2021 @ 18:50:38 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201849048
In mijn ervaring waren het vooral vrouwen die 'good times' teweeg brachten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201849101
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:50 schreef Id_do_her het volgende:
In mijn ervaring waren het vooral vrouwen die 'good times' teweeg brachten.
Hoe oud ben jij wel niet?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 18:53:53 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201849106
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Hoe oud ben jij wel niet?
33.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201849116
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:50 schreef Id_do_her het volgende:
In mijn ervaring waren het vooral vrouwen die 'good times' teweeg brachten.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:53 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
33.
:')
  donderdag 21 oktober 2021 @ 18:55:08 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201849124
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:54 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
[..]
:')
Klopt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201849243
Begrijpelijk. Mensen hebben geen zin om een mes tussen hun ribben te krijgen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201849245
Die vrouw had vast geen mondkapje op, logisch dat ze dan niet helpen
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 21 oktober 2021 @ 19:02:57 #9
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201849262
Ik had vroeger ook zo'n huisgenoot die in het volste vertrouwen tussen een steekgevecht sprong. Lekker onder het bloed anderen voor elkaar behoeden. Je moet er wel aardig lef voor hebben en even je eigen veiligheid aan de kant kunnen zetten. Filmen en de beelden later aan de politie overdragen kan eventueel helpen bij de vervolging. Er is lastig over te oordelen, maar als er ook maar enige kans is, probeer je met een paar personen de dader zo veilig mogelijk te overmeesteren.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201849305
In shitholes als India gebeurt dit dagelijks, op grote schaal, met meerdere mannen tot tientallen mannen tegelijk én met piepjonge meisjes. Waarom is dit nieuws? En waarom dit op een NL forum? Hier worden ook dagelijks mensen verkracht hoor.
pi_201849311
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
Ik had vroeger ook zo'n huisgenoot die in het volste vertrouwen tussen een steekgevecht sprong. Lekker onder het bloed anderen voor elkaar behoeden. Je moet er wel aardig lef voor hebben en even je eigen veiligheid aan de kant kunnen zetten. Filmen en de beelden later aan de politie overdragen kan eventueel helpen bij de vervolging. Er is lastig over te oordelen, maar als er ook maar enige kans is, probeer je met een paar personen de dader zo veilig mogelijk te overmeesteren.
Dus laat je iemand door zoiets walgelijks als een verkrachting gaan??? :')
Terwijl je met een meerderheid van omstanders bent!

NEE, echt geen enkel excuus!
Wat een waardeloos volk :r
pi_201849354
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
Ik had vroeger ook zo'n huisgenoot die in het volste vertrouwen tussen een steekgevecht sprong. Lekker onder het bloed anderen voor elkaar behoeden. Je moet er wel aardig lef voor hebben en even je eigen veiligheid aan de kant kunnen zetten. Filmen en de beelden later aan de politie overdragen kan eventueel helpen bij de vervolging. Er is lastig over te oordelen, maar als er ook maar enige kans is, probeer je met een paar personen de dader zo veilig mogelijk te overmeesteren.
Filmen heeft echt niemand wat aan, die coupes worden al gefilmd. En het slachtoffer voelt zich er nog slechter door lijkt me.
Vakman pur sang
pi_201849475
Hier is toch een woord voor, het bystander-effect? Dat juist als er meer toeschouwers zijn niemand ingrijpt, omdat iedereen er vanuit gaat dat iemand anders het wel doet.

Moeilijk te zeggen wat ik zelf zou doen, ik zou er iig niet onbewogen onder kunnen blijven als ik iemand verkracht zag worden. Ik zou gaan schreeuwen geloof ik, en ik hoop dat ik toch zou proberen het misdrijf te voorkomen, onderwijl anderen toeroepend ook te helpen. Met zijn allen moet je zo'n vent toch aankunnen.
  Vis een optie? donderdag 21 oktober 2021 @ 19:19:05 #14
70532 loveli
N
pi_201849524
quote:
As per court records, Ngoy racked up "multiple arrests and two misdemeanor convictions, one for controlled substances and one for sexual abuse". In 2017, he had pleaded guilty in Washington DC to the sexual abuse misdemeanor, and was subsequently sentenced to 120 days in prison and nine months probation. Although Ngoy was put in immigration detention in January 2018, he was not deported as he received a "withholding of removal" from an immigration judge in March 2019. The Board of Immigration Appeals said he was ineligible for such a stay because his misdemeanor sex offense was not a "serious crime". After his release, Ngoy only had to report to Immigration and Customs Enforcement (ICE) under an order of supervision (OSUP).
Niet z'n eerste rodeo. De andere passagiers zijn niet de enigen die niet hebben ingegrepen, er zijn andere instanties die steken hebben laten vallen.
crap in = crap out
pi_201849525
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:02 schreef GemMagic het volgende:
Ik had vroeger ook zo'n huisgenoot die in het volste vertrouwen tussen een steekgevecht sprong. Lekker onder het bloed anderen voor elkaar behoeden. Je moet er wel aardig lef voor hebben en even je eigen veiligheid aan de kant kunnen zetten. Filmen en de beelden later aan de politie overdragen kan eventueel helpen bij de vervolging. Er is lastig over te oordelen, maar als er ook maar enige kans is, probeer je met een paar personen de dader zo veilig mogelijk te overmeesteren.
Gevoelsmatig vind ik dit toch een andere situatie, tenzij iemand eenzijdig bedreigd wordt met een mes.
Maar als ik een vechtpartij zie waarbij er twee elkaar met een mes te lijf gaan heb ik ook niet de neiging ertussen te springen.
pi_201849577
Trap je hem toch vol op zijn muil
Ik zwaai naar dieren.
  Vis een optie? donderdag 21 oktober 2021 @ 19:24:36 #17
70532 loveli
N
pi_201849631
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:19 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Gevoelsmatig vind ik dit toch een andere situatie, tenzij iemand eenzijdig bedreigd wordt met een mes.
Maar als ik een vechtpartij zie waarbij er twee elkaar met een mes te lijf gaan heb ik ook niet de neiging ertussen te springen.
Mij is het gebeurd dat ik toevallig op een verkeerd moment liep met links een opgewonden standje dat een stanleymes (werk) vasthield en rechts iemand die een stuk hout had gegrepen. Een andere voorbijganger praatte gelukkig in op het mes, het stuk hout was voor mij.

Achteraf heb ik me afgevraagd hoe slim het was, maar het is goed afgelopen.
crap in = crap out
  donderdag 21 oktober 2021 @ 19:25:23 #18
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201849645
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:06 schreef Moofasah het volgende:

[..]
Dus laat je iemand door zoiets walgelijks als een verkrachting gaan??? :')
Terwijl je met een meerderheid van omstanders bent!

NEE, echt geen enkel excuus!
Wat een waardeloos volk :r
Ik geef duidelijk aan dat als er enigzins een kans is, dat je ingrijpt. Maar het kan hier zeker een rol hebben gespeeld dat mensen bang zijn voor hun eigen veiligheid. Dat is laf, maar mensen zijn in de kern toch best egoistisch.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 21 oktober 2021 @ 19:27:38 #19
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201849676
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Filmen heeft echt niemand wat aan, die coupes worden al gefilmd. En het slachtoffer voelt zich er nog slechter door lijkt me.
Een goede foto van de verdachte dan, ik kan me voorstellen dat mensen denken dat je daar wel iets mee kunt. Al heb ik geen idee wat zich hier echt heeft afgespeeld natuurlijk. Voor het zelfde geld deden ze het om een hele andere reden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 21 oktober 2021 @ 19:32:59 #20
22565 asco
Los in deze tent
pi_201849841
Kennelijk heeft de vrouw ook niet even om hulp geroepen. We kunnen niet alles ruiken.
pi_201850128
Black privilege?

Dat men niet ingrijpt, angst voor de veelal gewapende zwarte man.
pi_201850289
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:22 schreef Geerd het volgende:
Trap je hem toch vol op zijn muil
Bepaalde houdgrepen geeft ie binnen 10 seconden op. Vooral tijdens zijn bezigheden, in dit geval, was ie op die manier zeer makkelijk te grijpen en te overmeesteren. Bloedtoevoer afsluiten en het is snel gebeurt. Wel eens toegepast bij mensen die denken het te kunnen weerstaan. Binnen twee seconden, met de juiste techniek, flapperen ze met hun vleugels als een kalkoen tijdens de slacht. Lastig echter om te zeggen wat ik exact gedaan had, maar alleen maar toekijken of filmen was er zeker geen van geweest.
pi_201850332
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:06 schreef Moofasah het volgende:

[..]
Dus laat je iemand door zoiets walgelijks als een verkrachting gaan??? :')
Terwijl je met een meerderheid van omstanders bent!

NEE, echt geen enkel excuus!
Wat een waardeloos volk :r
Het is zeer zeker triest dat men het zwakkere geslacht niet helpt. Maar overal op de wereld pikt men alles met het recht van de sterkste. Ook in Nederland.
  Vis een optie? donderdag 21 oktober 2021 @ 20:05:38 #26
70532 loveli
N
pi_201850429
quote:
Da's geen man.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 22-10-2021 15:18:24 ]
crap in = crap out
pi_201850860
Ik kan het mij niet voorstellen omdat ik altijd wel ingrijp als ik iets zie gebeuren maar ik snap wel in een land als de VS dat zo gepolariseerd is en zo onder hoogspanning dat je liever niet ingrijpt met het gevaar kogels te gaan koppen.

Overigens Turning Point USA :')

Het onderste plaatje is het directe gevolg van het beleid van Trump die heel wat kapot heeft gemaakt en het verschil tussen rijk en arm groter heeft gemaakt (zoals elke president sinds de jaren 70)
pi_201850958
fetish van die mensen?
U MAD?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:37:37 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:16:14 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_201851918
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bepaalde houdgrepen geeft ie binnen 10 seconden op. Vooral tijdens zijn bezigheden, in dit geval, was ie op die manier zeer makkelijk te grijpen en te overmeesteren. Bloedtoevoer afsluiten en het is snel gebeurt. Wel eens toegepast bij mensen die denken het te kunnen weerstaan. Binnen twee seconden, met de juiste techniek, flapperen ze met hun vleugels als een kalkoen tijdens de slacht.
Rear naked choke
https://www.youtube.com/results?search_query=rear+naked+choke
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:50:00 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201852655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 18:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een woordvoerder van de spoorwegpolitie zou ook gezegd hebben dat omstanders gefilmd zouden hebben terwijl de vrouw verkracht werd
Heel erg triest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:55:59 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201852723
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:05 schreef loveli het volgende:

[..]
Da's geen man.
Volgens mij is dat toch echt een man in het filmpje hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201852955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:25 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ik geef duidelijk aan dat als er enigzins een kans is, dat je ingrijpt. Maar het kan hier zeker een rol hebben gespeeld dat mensen bang zijn voor hun eigen veiligheid. Dat is laf, maar mensen zijn in de kern toch best egoistisch.
10 mensen samen bang voor 1 verkrachter?
Komop zeg!
pi_201853696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Heel erg triest.
Dat is wat we leren toch, niet ingrijpen maar filmen zodat de politie iets met de beelden kan? }:| :|W
afspraak tandarts verzetten
pi_201854863
"Verkracht" ...dat ben je tegenwoordig nogal gauw. Wie zegt mij dat het echt zo erg was?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:12:13 #36
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201854874
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:15:29 #37
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201854889
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 19:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bepaalde houdgrepen geeft ie binnen 10 seconden op. Vooral tijdens zijn bezigheden, in dit geval, was ie op die manier zeer makkelijk te grijpen en te overmeesteren. Bloedtoevoer afsluiten en het is snel gebeurt. Wel eens toegepast bij mensen die denken het te kunnen weerstaan. Binnen twee seconden, met de juiste techniek, flapperen ze met hun vleugels als een kalkoen tijdens de slacht. Lastig echter om te zeggen wat ik exact gedaan had, maar alleen maar toekijken of filmen was er zeker geen van geweest.
Dat werkte bij George Floyd ook heel goed.

Vanuit het grote geheel gezien dus maar goed dat er niet ingegrepen is, scheelt weer rellen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201854896
quote:
Zo, wat een ontzettende lul van een vent zeg.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201854926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Goh..
Ze was beschonken en er staat nergens dat ze geschreeuwd heeft of zelfs maar "Nee!" heeft gezegd.
pi_201854942
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:16 schreef tesssssssss het volgende:

Zo, wat een ontzettende lul van een vent zeg.
Valt mee, vooral als je naar de vrouwen op zijn kanaal kijkt.
pi_201854943
Wat een schandalig volk.
-nee-
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:27:18 #42
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201854948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:22 schreef Horzula het volgende:

[..]
Ze was beschonken en er staat nergens dat ze geschreeuwd heeft of zelfs maar "Nee!" heeft gezegd.
En een kort rokje zeker.

Dan verdient ze het gewoon. De hoer.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201854970
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:27 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
En een kort rokje zeker.

Dan verdient ze het gewoon. De hoer.
Dat zeg ik niet. Het moet wel duidelijk zijn geweest dat er iets tegen de wil van de vrouw is gebeurd.

Als dat onduidelijk was omdat mevrouw zich niet werkelijk verzet heeft is het ook veel logischer dat de omstanders niet geprobeerd hebben in te grijpen.
pi_201855920
En dat in een land waar bijna iedereen een vuurwapen bezit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201858188
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:15 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat werkte bij George Floyd ook heel goed.

Vanuit het grote geheel gezien dus maar goed dat er niet ingegrepen is, scheelt weer rellen.
Het is ook de bedoeling dat je na max 10 sec loslaat bij een goede, werkende houdgreep. Overigens werd bij George de ademhaling belemmerd als ik het mij goed herinner, niet per se de bloedtoevoer door de slagaders.
pi_201858266
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:02 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het is ook de bedoeling dat je na max 10 sec loslaat bij een goede, werkende houdgreep. Overigens werd bij George de ademhaling belemmerd als ik het mij goed herinner, niet per se de bloedtoevoer door de slagaders.
Hou toch op Cockwhale.
pi_201858344
50 replies en er is nog niemand die gevraagd heeft naar een linkje met filmmateriaal?

Komop FOK!; wat is deze? :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201858364
Ziek. Alles.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201858369
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:14 schreef vosss het volgende:
50 replies en er is nog niemand die gevraagd heeft naar een linkje met filmmateriaal?

Komop FOK!; wat is deze? :'(
Dit ook.
Maar zo triest zijn we wel hier idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201858390
:P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')