Ik zal een eigen voetbalveld aan laten leggen in mijn woonkamer.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:57 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Correct en welke maatregelen de overheid daarbij passend acht zou je niet op moeten wachten.
Zorg alvast er voor dat je deze winter een eigen plek hebt om te sporten, feesten, vergaderen, werken en al het andere dat de overheid weer zal beperken. De enige vrije plek die ze niet hebben kunnen beinvloeden afgelopen winter, was de privésfeer, onder de noemer 'achter de voordeur'.
Ik hou er wel serieus rekening mee dat er ons weer mogen beperken tot de eigen middelen.
Hij maakt geen fout, dit is de bezetting van stichting NICE. Waarom is LCPS beter hiervoor?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:57 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Wel apart dat ie dan zo'n grote fout maakt. Overigens is voor de bezetting LCPS een betere bron voor zover ik weet.
Ik hoop dat je gelijk krijgt. Zou ook volstrekt belachelijk zijn om met zo'n relatief hoge vaccinatiegraad weer sectoren te sluiten. Als ze nu weer zaken gaan sluiten, blijven we in een eeuwige vicieuze cirkel zitten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu alle loketten gesloten zijn en regelingen opgeheven geloof ik er echt geen kloot van dat er nog sectoren gesloten gaan worden.
Deze maand kan de NOW1 (periode maart tot en met mei 2020) nog ingediend worden. Om de laatste 20 % van toen te kunnen krijgen. Daarna moeten 2 tot en met 6 nog de komende maanden. Ze hebben het daar nog druk zat mee.
Ook zo iets gisteren had Armand Girbes het ook over bijvoorbeeld de bureaucratie in de zorg die ook maar niet aangepakt wordt. Dat heb je ook in het onderwijs en allerlei andere sectoren die veel afhankelijk zijn van overheidsgeld. We hebben ons wijs gemaakt dat overheidsgeld altijd extra verantwoord moet worden en daarom is er zoveel papier werk. Dus misschien moeten we daar is drastisch in gaan snijden.quote:
Ik heb ~70m2 gras in mn achtertuin, kan er wel 2 doelen in zetten, kun je hier voetballenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zal een eigen voetbalveld aan laten leggen in mijn woonkamer.
Met die bizarre avondklok in het achterhoofd is dat natuurlijk niet zo gek. Hugo de Jonge kan zomaar ineens weer met een lumineus idee komen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef erkel het volgende:
De angst voor maatregelen zit diep bij sommigen.
U kent niemand met een weiland? Gras opbrengst is laag in de winterquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zal een eigen voetbalveld aan laten leggen in mijn woonkamer.
ik ben ook niet zo pessimistisch, al zal een kleine trap tegen ongevaccineerde konten nog wel komen misschienquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Nu alle loketten gesloten zijn en regelingen opgeheven geloof ik er echt geen kloot van dat er nog sectoren gesloten gaan worden.
Deze maand kan de NOW1 (periode maart tot en met mei 2020) nog ingediend worden. Om de laatste 20 % van toen te kunnen krijgen. Daarna moeten 2 tot en met 6 nog de komende maanden. Ze hebben het daar nog druk zat mee.
Ja, overheidsgeld moet altijd extra verantwoord worden. Behalve wanneer het ministerie zelf met geld gaat smijten. De hoeveelheid geld die tijdens deze pandemie gewoon 'kwijt' is geraakt (als in, geen idee waar de bonnetjes zijn) had je flink wat extra intensivisten mee op kunnen leiden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ook zo iets gisteren had Armand Girbes het ook over bijvoorbeeld de bureaucratie in de zorg die ook maar niet aangepakt wordt. Dat heb je ook in het onderwijs en allerlei andere sectoren die veel afhankelijk zijn van overheidsgeld. We hebben ons wijs gemaakt dat overheidsgeld altijd extra verantwoord moet worden en daarom is er zoveel papier werk. Dus misschien moeten we daar is drastisch in gaan snijden.
Ja natuurlijk geldt het ook daarvoor. Het is een schande dat er in een rijk westers land mensen om hulp verlegen zitten en zij dat niet kunnen krijgen omdat de boel hier kut georganiseerd is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geld dat ook voor de geestelijke gezondheidzorg? Want die loopt al meer dan een jaar tegen zijn grenzen aan maar daar geven we niks om.
Lach maar.quote:
Hij maakt wel een fout, veel van de puntjes kloppen niet met de aantallen. En LCPS belt voor zover ik weet dagelijks met ziekenhuizen over hun daadwerkelijke actuele bezetting. NICE doet dat niet.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij maakt geen fout, dit is de bezetting van stichting NICE. Waarom is LCPS beter hiervoor?
Omdat we een belabberde politiek hebben.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef erkel het volgende:
De angst voor maatregelen zit diep bij sommigen.
gevalletje Sywert bewijst wel dat dit nodig is maar het zal vast eenvoudiger kunnen allemaalquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:59 schreef ipa84 het volgende:
We hebben ons wijs gemaakt dat overheidsgeld altijd extra verantwoord moet worden en daarom is er zoveel papier werk.
Hoeveel IC bedden stel jij voor?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 17:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lach maar.
Zie jij bijvoorbeeld een start voor een standaard verhoging van de zorgcapaciteit ter voorkoming dat de maatschappij weer in een lockdown moet?
Probleem met zorg is dat elke gegeven zorg, een aan anderen te geven zorg, in de weg staat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de zorg niet geleverd kan worden die mensen nodig hebben, heeft iedereen daar net zo goed last van. Dat is hier al zo vaak besproken. Een functionerend zorgapparaat is een voorwaarde voor een moderne maatschappij.
Natuurlijk heeft de maatschappij last van maatregelen. Maar om die wegvallende inkomsten te compenseren zijn er financiële steunpakketten beschikbaar. Zoiets bestaat niet voor zorg die niet wordt gegeven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De maatschappij heeft ook last van maandenlange ingrijpende maatregelen. Dat is ook een voorwaarde voor een moderne maatschappij, dat mensen zonder voortdurende stress kunnen leven en functioneren, en niet om de haverklap een zwaard van damocles boven het hoofd krijgen of hun inkomstenbron volgende maand nog wel bestaat.
moet meer lachen om het ongenuanceerde, jij hebt het allang opgegevenquote:Op donderdag 21 oktober 2021 17:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lach maar.
Zie jij bijvoorbeeld een start voor een standaard verhoging van de zorgcapaciteit ter voorkoming dat de maatschappij weer in een lockdown moet?
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 17:02 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hij maakt wel een fout, veel van de puntjes kloppen niet met de aantallen. En LCPS belt voor zover ik weet dagelijks met ziekenhuizen over hun daadwerkelijke actuele bezetting. NICE doet dat niet.
quote:De cijfers van het LCPS worden vaak vergeleken met de cijfers uit de NICE registratie. Echter, de twee dataverzamelingen bevatten verschillende gegevens en dienen andere doelen. Voor LCPS is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal benodigde en bezette COVID- en non-COVID bedden in de ziekenhuizen. Het LCPS heeft dan ook een capaciteitsperspectief en gebruikt hiervoor geaggregeerd informatie die door de RCPS’en worden verzameld. Voor de NICE is het belangrijk om inzicht te hebben in het aantal (nieuwe) COVID-19 patiënten per dag op de IC en in de kliniek en gebruikt hiervoor gegevens op patiëntniveau (BSN). De cijfers van de NICE en de LCPS kunnen dus niet zonder meer met elkaar vergeleken worden aangezien deze cijfers betrekking hebben op andere concepten (patiënt vs bezetting) en niet continue maar met vaste momentopnamen worden verkregen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |