Probleem is dat die statische inschatting (hoe - ook - gebaseerd?) niet kunt loslaten op het individu die zelf overwegingen heeft en maakt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik betaal voor zorg is natuurlijk ook niet helemaal zoals het werkt, je betaalt mee aan de zorg, verder wel eens dat er geen onderscheid gemaakt zou moeten worden op basis van wel of niet gevaccineerd maar het blijft schrijnend dat voor velen die IC opname voorkomen had kunnen worden met vaccinatie
Lijnen zijn modellen RIVM over ziekenhuisbezetting plus onzekerheidsmarge uit de laatste presentatie van hun, gele puntjes zijn de werkelijke bezetting.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die snap ik niet, wat zegt deze grafiek?
Nee, maar nogmaals, moet je voor deze aantallen miljoenen andere mensen maar blijven duperen met restricties en maatregelen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt als niks,maar een covid patient ligt er 18-22 dagen gemiddeld. Terwijl verblijf op de IC normaal heel kort is...
16 dagen gemiddeld voor een covidpatiënt als ik me goed herinner. Normale ligduur op de IC volgens NIVEL is 6 dagen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Klinkt als niks,maar een covid patient ligt er 18-22 dagen gemiddeld. Terwijl verblijf op de IC normaal heel kort is...
Bij dat ziekenhuis wellicht ja. Maar dat is totaal niet wat je eerder zei toen je het had over code zwart en grenzen van het zorgstelsel. Totaal buiten proportie.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je niet meer alle zorg kunt leveren die je wil leveren ben je toch tegen je grens aan het aanlopen of niet dan?
Als de zorg niet geleverd kan worden die mensen nodig hebben, heeft iedereen daar net zo goed last van. Dat is hier al zo vaak besproken. Een functionerend zorgapparaat is een voorwaarde voor een moderne maatschappij.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wil je 17,2 miljoen mensen laten bloeden omdat ziekenhuizen al tegen een grens aanlopen bij 10 coronapatienten?
Ik beschouw dat op korte termijn als een gegeven. Het is niet anders. 8 bedden is een veelvoud aan fte’s die je nodig bent hè…quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wil je 17,2 miljoen mensen laten bloeden omdat ziekenhuizen al tegen een grens aanlopen bij 10 coronapatienten?
Eens, het is een duivels dilemma vaak. Je kan eigenlijk geen goede keuze maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, maar nogmaals, moet je voor deze aantallen miljoenen andere mensen maar blijven duperen met restricties en maatregelen?
Dan breek je aan de andere kant net zoveel af als dat je in het ziekenhuis probeert te redden, waarschijnlijk nog wel meer.
Geen zin, geen zin... dan maak je maar zin!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:
Even geen zin om de dagelijkse grafieken te copy-pasten op het forum vandaag.
Maar ze staan hier:
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Piekdag momenteel : 12-10-2021 (3639 besmettingen)
Datavertraging ouder dan 5-10 dagen vandaag: 887 (hoogste van de afgelopen 10 dagen)
Maar die puntjes kloppen helemaal niet, er liggen 660 mensen in het ziekenhuis met corona. Die laatste paar puntjes gaan over de 800.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijnen zijn modellen RIVM over ziekenhuisbezetting plus onzekerheidsmarge uit de laatste presentatie van hun, gele puntjes zijn de werkelijke bezetting.
De maatschappij heeft ook last van maandenlange ingrijpende maatregelen. Dat is ook een voorwaarde voor een moderne maatschappij, dat mensen zonder voortdurende stress kunnen leven en functioneren, en niet om de haverklap een zwaard van damocles boven het hoofd krijgen of hun inkomstenbron volgende maand nog wel bestaat.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de zorg niet geleverd kan worden die mensen nodig hebben, heeft iedereen daar net zo goed last van. Dat is hier al zo vaak besproken. Een functionerend zorgapparaat is een voorwaarde voor een moderne maatschappij.
Code zwart is wellicht wat sterk gesteld, maar uiteindelijk gaat het daar wel op uitdraaien natuurlijk. De grenzen zijn het gewoon wel, mensen die zorg nodig hebben krijgen dat niet (op dit moment). Dat is tegen de grens oplopen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Bij dat ziekenhuis wellicht ja. Maar dat is totaal niet wat je eerder zei toen je het had over code zwart en grenzen van het zorgstelsel.
Dat is een mening.quote:Totaal buiten proportie.
eens hoor, hij lijkt wel een zorgprofessionalquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geen zin, geen zin... dan maak je maar zin!
That's what he said..
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:40 schreef Vasilevski het volgende:
Intussen in Zweden:
[..]
https://www.thelocal.se/2(...)n-timeline-part-two/
Intussen in Nederland hebben we met een hogere vaccinatiegraad alweer discussies over mondkapjes: "WE MOETEN TOCH IETS DOEN???"
Die zitten tussen de 700 en 800 toch?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:50 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar die puntjes kloppen helemaal niet, er liggen 660 mensen in het ziekenhuis met corona. Die laatste paar puntjes gaan over de 1000.
Maar jij bepaalt nu dus even dat 'de grens' (er is er blijkbaar maar één) ligt bij het feit dat een ziekenhuis een aantal operaties moet uitstellen? Vind ik nogal gewaagd.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Code zwart is wellicht wat sterk gesteld, maar uiteindelijk gaat het daar wel op uitdraaien natuurlijk. De grenzen zijn het gewoon wel, mensen die zorg nodig hebben krijgen dat niet (op dit moment). Dat is tegen de grens oplopen.
[..]
Dat is een mening.
Dat je in de paniekstand moet schieten, een schuilkelder in je tuin moet graven en blikvoer moet gaan hamsteren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:47 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Die snap ik niet, wat zegt deze grafiek?
Ja, zie mijn edit. De laatste puntjes zitten net over die 800. Maar dan alsnog klopt er dus weinig van. Wie is die kerelquote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Die zitten tussen de 700 en 800 toch?
Geld dat ook voor de geestelijke gezondheidzorg? Want die loopt al meer dan een jaar tegen zijn grenzen aan maar daar geven we niks om.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de zorg niet geleverd kan worden die mensen nodig hebben, heeft iedereen daar net zo goed last van. Dat is hier al zo vaak besproken. Een functionerend zorgapparaat is een voorwaarde voor een moderne maatschappij.
Code zwart is als er daadwerkelijk overal in Nederland mensen op de gangen moeten liggen in de ziekenhuizen. In de verste verte geen sprake van.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:52 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar jij bepaalt nu dus even dat 'de grens' (er is er blijkbaar maar één) ligt bij het feit dat een ziekenhuis een aantal operaties moet uitstellen? Vind ik nogal gewaagd.
En nee, code zwart is iets heel anders en daar is op geen enkele wijze sprake van.
Of het onderwijs.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geld dat ook voor de geestelijke gezondheidzorg? Want die loopt al meer dan een jaar tegen zijn grenzen aan maar daar geven we niks om.
Met stichting Nice kom je aan 720 mensen, dat zie ik er ook ongeveer in. Al verschil het aantal iets per methode.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:53 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ja, zie mijn edit. De laatste puntjes zitten net over die 800. Maar dan alsnog klopt er dus weinig van. Wie is die kerel?
Wat de overheid daarmee zegt is dat ze hun beloftes niet nakomen. Ook zeggen ze daarmee dat alles ondergeschikt is aan een of ander kutvirusje wat in de herfst al een compleet zorgsysteem kan laten overspoelen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Als je nu weer sectoren zou gaan sluiten, dan besluit je in feite dat je daar ook nooit meer mee op gaat houden. Waaruit dan weer volgt dat je de maatschappelijke schade die daarmee samenhangt ondergeschikt vindt aan de corona-ellende zelf.
Wat kan, natuurlijk. Maar ik kan niet zeggen dat ik achter zo'n keuze zou staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |