Haha herkenbaar!quote:Op donderdag 18 november 2021 20:31 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijdenVerder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen
Herkenbaar! Als we weggaan moeten eerst alle autootjes goed geparkeerd staan, in zijn parkeergarage of op tafel of vensterbank. Maar dan ook echt recht achter elkaar of naast elkaar. Dus we beginnen nu maar 10 minuten eerder met zeggen dat we weggaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijdenVerder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuterquote:Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter .
Dat zijn juist ook activiteiten (sorteren) die ze bij ons op de psz doen, want voorbereiding op rekenen/wiskunde begint op deze manier. Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ookquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.
Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
Getallen inderdaad ook. Op de fiets de huisnummers en kentekens en alles wat hij maar met cijfers ziet. In de winkel de prijskaartjes en in de auto de hectometerpaaltjes. Soms om knettergek van te worden maar tegelijk zo leuk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 17:02 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook
Baby-/peuterhaarquote:Op vrijdag 19 november 2021 17:14 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan
Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.
Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter![]()
[ afbeelding ]
Soms heel erg, soms heel erg niet.quote:Op maandag 22 november 2021 23:36 schreef Ceviche het volgende:
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje![]()
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd![]()
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de statistieken, douchen is tha bomb, hij is er niet onder vandaan te slaan en wil liefst twee keer per dag, maar daarvoor vind ik 'm net niet vies genoeg
[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 23-11-2021 15:09:50 ]Let me see you stripped down to the bone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |