abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202236233
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijden }:| Verder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen :')
  FOK!fossiel vrijdag 19 november 2021 @ 08:52:28 #177
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202240778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:31 schreef Lemijn het volgende:
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
Haha herkenbaar!
Chick on a mission
pi_202241762
Mijne had vandaag zijn bord leeg. Alle korsten had hij aan zijn zusje gegeven. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202241874
Mijn mannen verslinden hun boterhammen alsof ze nooit te eten krijgen, inclusief korstjes! Voorheen sneed ik ze in 4 stukken, nu alleen nog maar door de helft.

Vincent ging gister boos slapen omdat hij zijn mijter niet op mocht houden, gelukkig vind je dan al slapend troost bij je tweelingbroer

O+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 november 2021 @ 13:50:12 #180
148247 taxibabe
pi_202244680
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 20:57 schreef Aure het volgende:
Ik moet de korsten eraf halen en alles in stukjes snijden }:| Verder maakt t m allemaal niet zoveel uit, maar, de sluitsticker van de calve pindakaaspot moet wel exact aansluiten (deksel en pot), anders kan er echt niet gegeten worden. Dus als iemand het deksel er 'niet goed' op heeft gedraaid dan moet meneer dat eerst goed doen :')
quote:
Herkenbaar! Als we weggaan moeten eerst alle autootjes goed geparkeerd staan, in zijn parkeergarage of op tafel of vensterbank. Maar dan ook echt recht achter elkaar of naast elkaar. Dus we beginnen nu maar 10 minuten eerder met zeggen dat we weggaan. :') Oh ja en dan staan we buiten, maar dan moeten zijn loopauto, loopfiets en 2 driewielers ook nog goed geparkeerd worden.. |:(
pi_202244820
quote:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter _O- . Mijne eet zijn boterham in kwarten, het liefst met 'worstjemuisje' oftewel vega pate en kindersmeerkaas. Maar korsten, ho maar. De truuk tot nu toe is om er wat 'kippenkaas', voor de lezers hier beter bekend als pindakaas :P op te smeren. En we moeten vooral na het eten niet vergeten om zijn armen naar beneden te doen ^O^ :D want anders is hij heel erg boos.

En de auto's moeten netjes geparkeerd. en kleuren bij elkaar. en geknoeide dingen opgeruimd met een doekje wat je prima zelf kan pakken. Maar snot veeg je het liefst af aan de trui van je moeder.
pi_202245065
Haha, leuk om al die verschillen te zien.

Boterhammen geven we enkel, dubbele trekt hij toch maar van elkaar. En dan laat hij toch de helft liggen. Korsten zijn dan weer geen probleem, die kunnen er gewoon aan blijven.

Opruimwoede merken wij helaas niets van. Alles mag op 1 grote hoop blijven liggen dus we maken er wel een gewoonte van om elke avond netjes alles op te ruimen.
Eten opruimen doet hij wel graag. Maar dat betekent alles van zijn plateau netjes op de grond flikkeren. Alles weg! :P
Voor zijn neus wil hij soms zelf wel een doekje pakken en zijn neus afvegen. Maar daarna propt hij het doekje weer terug in de doos dus veel winnen we niet :D
Meestal blijft hij gewoon stokstijf zitten en roept heel hard SNOOOOT. Dan moet 1 van ons even komen met een doekje en zijn neus afvegen, de kleine dictator.

Vandaag kregen we zijn 'rapport' van het kdv (geen idee of dat iets standaard is?) voor 2 jaar. Het is duidelijk een introvert zoals zijn moeder :@. Nu ben ik zeker blij dat hij op 2 rustige dagen gaat en maar 1 drukke dag. Hij doet het duidelijk beter in kleine groep.
pi_202245531
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 november 2021 14:00 schreef douche-eendje het volgende:
Ow gelukkig, zo te lezen heb ik ook een normale peuter .
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.

Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
pi_202247316
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 15:06 schreef Elleska het volgende:

[..]
Precies wat ik dacht.
Kreeg bij de PSZ te horen dat L wel heel erg alles wil sorteren, alles op de juiste plek terug moet zetten en boos wordt op kindjes die dat niet doen.
Tja, dingen sorteren op kleur of van klein naar groot is toch gewoon een peuteractiviteit en alles netjes opruimen is toch een goede eigenschap? Hij is momenteel overal de kleuren aan het benoemen en of iets groot of klein is dus blijkbaar liggen daar nu zijn interesses.
En ojwa hij was op het plein bezig om niet op de voegen te staan. Jep dat doet hij thuis soms ook sinds ze een hinkelpad hadden gemaakt. Zolang hij dat niet de hele tijd doet maak ik mij daar niet druk over.

Vandaag vermaakt hij zich al een hele dag met de slacentrifuge.
Dat zijn juist ook activiteiten (sorteren) die ze bij ons op de psz doen, want voorbereiding op rekenen/wiskunde begint op deze manier. Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook :D

Ik kwam net E en haar moeder tegen in de speeltuin. Die 2 hebben weer even het beste in elkaar naar boven gehaald :D . Op het kdv is er nog een peuter die daarbij aanhaakt en is er sprake van een doldwaas trio aan peuters. Arme leidsters :P
pi_202247477
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan :P

Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.

Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter O+

pi_202247638
Dat haar is idd prachtig @Aure!

Hier een kind n de waarom fase... Wanneer stopt dat? Deze week was Thor thuis in quarantaine, veel gepuzzeld, gebakken en geknutseld (papier mache ballon! Met zelfgemaakte lijm van meel en water)
pi_202247974
We hebben hier een "wat"fase ipv een "waarom"fase. Ik hoor 1000x per dag "mama wat is dat?"

@Aure wat een heerlijk krullenkoppie heb je daar :)
En een peutertantrum omdat we een andere route nemen is ook herkenbaar.
Ik fietste deze week een andere route naar het zwembad en hij heeft de hele weg gekrijst dat het zwembad de andere kant op is. De andere route is net wat sneller maar die oversteek is minder veilig voor L om zelf te fietsen dus het leek mij een slim idee om eerst de route om te gooien voordat hij op zijn eigen fietsje naar het zwembad mag.

quote:
17s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:02 schreef douche-eendje het volgende:
Bas is ook erg bezig met kleuren en getallen nu. Leuk om te zien ook
Getallen inderdaad ook. Op de fiets de huisnummers en kentekens en alles wat hij maar met cijfers ziet. In de winkel de prijskaartjes en in de auto de hectometerpaaltjes. Soms om knettergek van te worden maar tegelijk zo leuk.

We hebben al eerder een fase gehad met dingen op kleur sorteren nu weet hij de kleurnamen juist te benoemen en zitten we weer opnieuw in een kleursorteerfase.
pi_202248188
Hahaha ja of naar de AH gaan en dan blijkt de parkeergarage dicht te zijn ^O^ . Dan mag je met stervende zwaan boodschappen halen.

Vanmiddag trouwens met Bas naar de huisarts geweest. Hij is al 6 weken op en af aan het kwakkelen met allerlei virusjes, maar hij heeft het telkens zo benauwd dat hij ook op en af salbutamol nodig heeft en met de week meer ellende lijkt te worden. Eet minder goed, drinkt minder goed, spelen kost meer energie, sneller moe/hangerig maar slaapt door de hoestbuien en benauwdheid weer slecht. Hij is gewoon niet mijn gezellige, soms wat draconische peuter. Zondagavond ging het zo slecht dat we naar de HAP moesten.
Dus nu doorverwijzing naar de kinderarts om te kijken of er onderhoudsmedicatie gegeven mag worden, of het bij Happy wheezing blijft of dat er toch meer aan de hand is. En we kregen er ook extra gratis een oorontsteking bij. Die had hij zondag nog niet }:| .
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:26:27 #189
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202249281
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2021 17:14 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is dat supernormaal dat peuters door zo'n fase heen gaan :P

Hier wordt ook veel gesorteerd en rijtjes gemaakt en dat soort dingen. En als we eens een keer een andere route lopen naar de supermarkt/speeltuin/whatever dan hebben we vaak ook een peutertantrum te pakken.

Ik ben trouwens verliefd op de haren van m'n peuter O+

[ afbeelding ]
Baby-/peuterhaar O+

Wij waren daar vorige week, Koert heeft zich vooral vermaakt met zelf door het park lopen en schuifdeuren :') en springen en rennen in dat binnenspeeltuintje. De dieren waren maar meh.
Behalve de poes die kiekeboe speelde (de tijger die z'n hok in en uitging), de echte poezen (viskatten die bang van Koert werden) en de boompoezen (rode panda's). Andere dieren zijn blijkbaar niet zo interessant als de huispoes :P
  vrijdag 19 november 2021 @ 19:27:53 #190
346653 Ceviche
pi_202249307
Ah D-E, vervelend dat hij al zo'n tijd kwakkelt. Hopelijk kan hij snel terecht.
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:13:47 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202250667
Mijn peutertje wordt morgen drie. Wat vliegt de tijd! Ze is fantastisch en soms ook echt verschrikkelijk... Ik kan me geen leven meer zonder haar voorstellen.

Ze is momenteel veel bezig met cijfers en met het herkennen van letters en klanken (hee, big en betsy zijn ook met de b van beer mama!) en met toveren en rollenspellen. Tandenpoetsen en middagdutjes zijn kindermishandeling, maar een andere route naar de winkel of het kdv is dan weer geen enkel probleem.

Jeetje, bleef ze nog maar even zoals ze nu is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 19 november 2021 @ 20:42:58 #192
346653 Ceviche
pi_202251405
Wel grappig om de verschillen en overeenkomsten te zien, tandenpoetsen is geen enkel issue hier, maar douchen is dan weer drama. Nog steeds. (Bad ook overigens). Handen wassen is dan weer fantastisch.
  FOK!fotograaf vrijdag 19 november 2021 @ 21:39:43 #193
148247 taxibabe
pi_202252823
Hier is juist het drama om hem onder de douche weg te krijgen :') Hij gaat dan als een stervende zwaan op de douchevloer liggen. :{w
Maar alles met water is fantastisch, ook de waterbak van de hond...
pi_202253864
Bij ons gaat het tanden poetsen wat beter. Hij mag nou 's ochtends zelf poetsen en wij 's avonds, omdat er dan eten weggepoetst moet worden. Daardoor wil hij nou 's ochtends toch liever door ons gepoetst worden. Peuters. 8)7

Bad en douche vindt hij heerlijk. Hij kleedt zelf aan. Hij helpt soms met kleine taakjes. Eigenlijk is hij op het moment best goed te doen. O+

Beetje jammer dat hij nú pas bijna naar school gaat. Mijn krijsende monster van een paar maanden terug zou ik minder missen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202278745
Tanden poetsen gaat goed (eten van de dag wegpoetsen/ruimte poetsen voor ontbijt). spetteren met de tandenborstel. Dansen in je blote peuterbips onder de douche, visjes nadoen en zwemmen in bad. Hij heeft badstiften (ellendige dingen, krijg het amper weggepoetst als je het niet gelijk weg haalt maar hey) waarhij helicopters en auto's mee tekent. Hij helpt mee, gooit zijn was in de mand, ruimt op, speelt lekker.

Maar dat slapen. Dramaaaaa. En luiers verschonen is ook een goede reden om hysterisch te doen. Want je moet natuurlijk wel ergens even je ouders mee uit blijven dagen :P. Hij gaat zich nu gelukkig wel wat beter voelen merk ik, eindelijk. Gisteravond was het echt een flirt hoor, jeetje. Hij zat mij gewoon te versieren :D. Peuters O+ . Ik vind ze zo leuk!
pi_202279041
DE wat vervelend al die virusjes!

Hier een volledig afgedraaide Juul. Gisteren kwam er een vriendin langs met haar zoontje van 5 jaar en vannacht bleef een vriendje van B logeren. Dus Juul stond ook continu 'aan' want je wil niets missen natuurlijk.
Poepje gezellig vond ze het.
B is ook op, die zit lekker te switchen en Juul ligt met half open ogen op de bank.

Die waarom fase, die heeft B van bijna 8 nog steeds. Is die niet gewoon levenslang?
Waarom fietst die mijnheer zonder licht? Waarom vallen niet van alle bomen de bladeren af? Waarom is ons huis niet hoger? Waarom mag ik niet opblijven?
And so on.

Juul had ook drama buien onder de douche, maar nu gaat het eigenlijk heel goed. Ze wil alleen perse zelf haar haren wassen. Maar dat is op zich wel in karakter zeg maar, die wil alles zelf doen. Ongeveer het tegenovergestelde van haar grote broer dus vooral wil dat wij alles voor hem doen.
pi_202298304
Wat wordt ze toch groot hier ineens. :o

maandag 22 november 2021 @ 23:36:23 #198
346653 Ceviche
pi_202300048
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje :)
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd :)
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet :')

[ Bericht 93% gewijzigd door Ceviche op 22-11-2021 23:41:52 ]
pi_202303842
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 23:36 schreef Ceviche het volgende:
Gaat inderdaad hard, NJ! Steeds meer een eigen gezichtje :)
Is ze qua gedrag ook al zo 'groot'?
Koert is nu een van de oudste bij de gastouder (hij is 2,5) en hij maakt nieuwe kinderen wegwijs en pakt een stoel voor ze enzo. Leuk om te zien dat hij dan zelf ook vindt dat zijn positie in de groep is veranderd :)
Ik kan me voorstellen dat dat met een kleiner zusje/broertje misschien ook wel zo is. Of juist niet :')
Soms heel erg, soms heel erg niet. :9

De opvang merkt dat ze al wel bijna toe is aan school. Maar ja, dat is pas na de zomer van 2022.. Sociaal-emotioneel mag ze nog wel wat groeien voor die tijd, dus de opvang is er niet voor niets ook. :D

Herken de ervaring wel dat als ze de oudste zijn op de groep dat ze zich ook echt als oudste gaan gedragen. O+
Hier met het zusje inderdaad ook. Dagelijks benadrukt ze dat ze grote zus is en het zusje de kleine zus. *)
pi_202305313
Woaaaaaaaah, het gevoel dat ik me hier nog niet eens zo lang geleden voor het eerst meldde en nou gaat die Günther van me morgenochtend voor het eerst wennen in groep 1. Yikes! :o Iemand nog lastminute tips daarvoor? :+

Knakker gelukkig afgelopen herfstvakantie eindelijk overdag zindelijk gekregen! *O* Nou nog af en toe een keertje wél een hap avondeten proberen of voor de gein eens een nachtje doorslapen en dan is -ie helemaal klaar :Y)

Recent plaatje bij het praatje, een net wakkere ochtendpeuter O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de statistieken, douchen is tha bomb, hij is er niet onder vandaan te slaan en wil liefst twee keer per dag, maar daarvoor vind ik 'm net niet vies genoeg :)

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 23-11-2021 15:09:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')