Het nare buikgriepvirus ging hier ook in van die fases. Donderdag niets aan de hand, savonds plotseling overgeven (dat was voor L ook de eerste keer) weekend leek er niets aan de hand behalve een iets verminderde eetlust. Maandag bij het opstaan energiek en zo vanuit het niets weer overgeven. Inmiddels zijn we nog een week verder en lijkt alles inclusief eetlust weer helemaal oké.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 01:47 schreef CaVaBien het volgende:
Weet iemand wat dit kan zijn:
Mayra heeft de afgelopen drie weken last van nachtelijke braaksessies. Ze heeft 5x overgegeven tijdens de afgelopen drie weken. Hierbij heeft ze 2x koorts gehad en heeft een week een antibioticakuur gehad (dit was in het buitenland). Volgens de arts (in Turkije) had ze een keelinfectie. Ze heeft in het verleden vrijwel nooit last gehad van overgeven, dus dit is iets nieuws voor haar.
Overdag is er niets aan de hand. Ze lijkt niet ziek en is energiek. Ze eet wel iets minder dan eerst, maar verder niet heel afwijkend. In de nacht lijkt er ook niets aan de hand te zijn, maar uit het niets wordt ze wakker en moet dan spugen. Niet een beetje, maar echt de volledige maaginhoud. Ze heeft verder geen koorts en lijkt niet ziek. Wat kan dit zijn?
Uiteraard ga ik contact opnemen met de huisarts om dit te bespreken, maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 23:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Zijn er hier mensen die met hun peuter al te maken hebben gehad met (ernstig) zieke familie?
Onze peuter heeft het idee dat ze Oma afgelopen weekend wel 'beter heeft gemaakt' toen ze met dokterstas in het ziekenhuis langs is geweest. Dat gevoel zou ik heel graag vast willen houden, maar de ontwikkelingen zijn helaas echt niet goed.
Nu alleen heel erg in dubio hoe hier mee om te gaan. Ik wil niet liegen, kan niet zeggen dat Oma 'een beetje ziek' is. Maar vind haar ook wel echt jong (3 jaar, 2 maanden) om haar er erg in mee te nemen.
Klein beetje toelichting:Als eerste sterkte voor jullie allemaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn oma was ook een poos ziek. Dit hebben we toentertijd ook zo benoemd. ‘Oma is heel oud en heel ziek, de dokters doen hun best maar ze wordt niet beter’. Sofie dacht in eerste instantie dat een kus en knuffel van haar zou helpen. Daarop uitgelegd dat oma dat wel fijn vindt maar dat ook zij oma niet beter kan maken. En dat dat oké is.
Sofie heeft afgelopen december afscheid genomen van Bo (haar te kleine broertje zoals ze zelf zegt), in februari van Fien het konijn en in april van mijn oma. En het klinkt gek maar voor Sofie staat dit qua ‘zwaarte’ gelijk aan elkaar. Wij hebben Sofie overal bij betrokken en altijd eerlijk geweest. Ze voelt onze emoties enorm goed dus dit gaf haar de meeste duidelijkheid. We spreken er niet in bedekte woorden over en hebben dood ook letterlijk zo benoemd. Eerste noemde ze het zelf kapot. Maar ja iets wat kapot is kan gemaakt worden, inmiddels weet ze dat dit met dood niet meer kan.
Ze is bij de begrafenis van Bo en van mijn oma geweest en het konijn heeft ze ook gezien voordat die weg ging.
Jullie kennen zelf je peuter het beste. De ‘tactiek’ die wij aanhouden; alle vragen eerlijk beantwoorden en het antwoord zo duidelijk mogelijk houden.
Sterkte nogmaals![]()
quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 23:28 schreef NicolasJoy het volgende:
Zijn er hier mensen die met hun peuter al te maken hebben gehad met (ernstig) zieke familie?
Onze peuter heeft het idee dat ze Oma afgelopen weekend wel 'beter heeft gemaakt' toen ze met dokterstas in het ziekenhuis langs is geweest. Dat gevoel zou ik heel graag vast willen houden, maar de ontwikkelingen zijn helaas echt niet goed.
Nu alleen heel erg in dubio hoe hier mee om te gaan. Ik wil niet liegen, kan niet zeggen dat Oma 'een beetje ziek' is. Maar vind haar ook wel echt jong (3 jaar, 2 maanden) om haar er erg in mee te nemen.
Klein beetje toelichting:Ik heb ervaring met hetzelfde ziektebeeld, maar niet met zo'n snel verloop (met een mogelijk onvermijdelijk eind).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is hier een topic, wellicht dat iemand het kan opsporen, het heet kinderen en rouwverwerking, daarin staan ook tips met een (mogelijk) naderend einde of de omgang met een zieke opa of opa / familielid. De boekjes die Tink89 noemt zijn heel goed, eventueel heb ik het boekje van oma Pluis hier liggen die ik je tegen verzendkosten wel wil opsturen en anders heeft heeft @BE nog wel zeer hulpvaardige tips hoe je ermee kan omgaan, sterkte! Klinkt heel heftig![]()
Wir müssen leben, bis wir sterben!
OUD / Kinderen en rouwverwerkingquote:Op woensdag 27 oktober 2021 14:16 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met hetzelfde ziektebeeld, maar niet met zo'n snel verloop (met een mogelijk onvermijdelijk eind).
Er is hier een topic, wellicht dat iemand het kan opsporen, het heet kinderen en rouwverwerking, daarin staan ook tips met een (mogelijk) naderend einde of de omgang met een zieke opa of opa / familielid. De boekjes die Tink89 noemt zijn heel goed, eventueel heb ik het boekje van oma Pluis hier liggen die ik je tegen verzendkosten wel wil opsturen en anders heeft heeft @:BE nog wel zeer hulpvaardige tips hoe je ermee kan omgaan, sterkte! Klinkt heel heftig![]()
Ik wil natuurlijk inderdaad niet dat ze zelf bang wordt voor slapen/ziek zijn e.d.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:42 schreef BE het volgende:
@:NicholasJoy
Ik slui me aan bij wat we al gezegd is: eerlijk antwoord geven en idd het ‘voor altijd slapen’ niet gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat je iets zegt dat het heel fijn is dat ze zo goed geholpen heeft om zamen met de dokters in het ziekenhuis beter te maken maar dat oma echt heel erg ziek is en dat het nog niet gelukt is dus dat ze nog langer ik het ziekenhuis moet blijven om ook van de dokters daar medicijnen te krijgen.
Ik zou het houden bij benoemen dat dat inderdaad stom en oneerlijk en verdrietig is. Maar de regel van het ziekenhuis. En dan daar samen goed van balen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 16:52 schreef NicolasJoy het volgende:
Ze wilde nu eigenlijk de tekening die ze had gemaakt voor haar oma heel graag brengen. Daar heb ik geprobeerd uit te leggen dat oma te ziek is om veel bezoek te krijgen, dat ik de tekening voor haar mee zou nemen. Dat ik dan wel mag gaan, maar zij niet, dat vond ze toch maar niet eerlijk. Maar ja, ik kan moeilijk zeggen dat zij, als kleine kinderen zijnde, een te groot risico zijn in deze situatie. Daar ben ik nog heel erg mee aan het worstelen hoe ik op een goede manier kan uitleggen dat wij wel veel naar haar toe gaan, maar dat zij niet mag/kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |