Als ze dat doen geven ze het signaal af dat de situatie niet meer onder controle is, ik denk dat ze dat willen voorkomen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik sta er niet van te kijken als ze die persco naar voren halen. En dat is niet omdat ik zelf in paniek ben of iets dergelijks, maar meer vanwege de tendens in de media etc.
Testen ze daar niet bij de huisarts dan? Of gaat het niet om Belgiė?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:34 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Herkenbaar, mijn vriendin (gevaccineerd) is nu verkouden, en het slaat op haar longen, daar krijgt ze 1 a 2 keer per jaar als ze daar last van heeft een kuurtje voorgeschreven . Dokter gebeld eerst testen, morgen en Vrijdag kan ze daar pas terecht
Daar geloofde je de eerste keer toch al niet in zeker?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als ze dat doen geven ze het signaal af dat de situatie niet meer onder controle is, ik denk dat ze dat willen voorkomen.
Tegelijk: als je nu maatregelen instelt, zit je er tot april aan vast. Die 2 weeks to stop the spread gelooft geen hond meer in.
Het was gewoon meer dan een jaar alleen maar corona wat de klok sloeg. Sinds de lockdown voorbij is, is er godzijdank weer ruimte voor andere onderwerpen…quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:51 schreef zalkc het volgende:
Ik vraag mij ook af hoe media moe de bevolking nu is. In de jaren 90 begon elk 8 uur journaal over de oorlog in Joegoslaviė, na een aantal jaar interesseert je dat ook geen reet meer. Denk dat de gemiddelde Nederlander er ook al wel mee gestopt is en zijn schouders ophaalt.
Natuurlijk, iedereen hier op kantoor loopt te snotteren en te blaffen..quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk ook veel verkouden mensen.
Blije hontjes?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk, iedereen hier op kantoor loopt te snotteren en te blaffen..
Op dit moment wel hoor. Veel OMT-leden zijn aangesloten bij een ziekenhuis, die brengen hun zorgen echt wel naar voren. Net als Gommers zal doen en het LCPS zal doen naar MinVWS.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat de ziekenhuizen de druk nu zo opvoeren is leuk, maar die bepalen uiteindelijk het beleid niet. Het kan ook niet zo zijn dat het hele land moet doen wat de zorg eist…
Zoals wat eerder voorbij kwam dat ziekenhuis dat oproept om weer afstand te houden. Ga weg, daar gaan zij niet over.
Inderdaad, direct of indirect zorgt dat echt wel voor invloed op de besluitvorming.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment wel hoor. Veel OMT-leden zijn aangesloten bij een ziekenhuis, die brengen hun zorgen echt wel naar voren. Net als Gommers zal doen en het LCPS zal doen naar MinVWS.
Daar lijkt in elk geval nog niets te merken van verminderde effectiviteit op ernstige ziekte/overlijden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is toch goed, of niet? Ze gaan er niet meer aan dood.
Huh juist wel toch? Die vlakke lijn zijn toch de dooien? Oh wacht... verminderde effectiviteit. Ja, ik heb hem.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar lijkt in elk geval nog niets te merken van verminderde effectiviteit op ernstige ziekte/overlijden.
Natuurlijk niet. Maar het kabinet bekijkt altijd alles per 2-3 weken en wil dan zogezegd nergens op vooruit lopen…quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:51 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar geloofde je de eerste keer toch al niet in zeker?
Ja dat bedoel ik. Die blijft gewoon doorkabbelen op ergens tussen de 0 en 5, lastig te zien op deze schaal.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Huh juist wel toch? Die vlakke lijn zijn toch de dooien?
En de routekaart(en) dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een visie voor de middellange termijn geweest.
Ja ik had hem inmiddels... Zelf niet goed gelezen wat je schreef.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Die blijft gewoon doorkabbelen op ergens tussen de 0 en 5, lastig te zien op deze schaal.
Dan zouden ze thuis moeten werken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk, iedereen hier op kantoor loopt te snotteren en te blaffen..
Het is natuurlijk ook aan het kabinet om elders advies in te winnen aangezien het OMT grotendeels uit medici bestaat. Maar dat gebeurt al sinds dag 1 amper, lijkt het.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment wel hoor. Veel OMT-leden zijn aangesloten bij een ziekenhuis, die brengen hun zorgen echt wel naar voren. Net als Gommers zal doen en het LCPS zal doen naar MinVWS.
Nee, maar het was wel een visie op de middellange termijnquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is daar ooit ook maar iets mee gedaan?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je gaat bijna denken dat er een seizoeneffect te zien is.
Dat was omdat de bevolking en journalisten erom vroegen. En ondernemers. Omdat er zeker in het begin 0 perspectief geboden werd. Die kaarten lagen na een week in de papierbak.quote:
Daar heeft @Janneke141 een pittige mening over. Maar eens, het is teveel gefocused op virusbestrijding tegen alle kosten terwijl het onduidelijk is wat ze slopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook aan het kabinet om elders advies in te winnen aangezien het OMT grotendeels uit medici bestaat. Maar dat gebeurt al sinds dag 1 amper, lijkt het.
Dat hebben ze hier (bijna) niet gestimuleerd, al 1,5 jaar. Dus dan krijg je dat mensen met hun snothoofd weer lekker op kantoor komen zittenquote:
Ik ben erg mediamoe qua dat. Ik volg het nieuws ook niet heel bewust. Elke dag hetzelfde nieuws horen / vaker per dag / nog vaker per dag. Daar kan ik niets mee.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:51 schreef zalkc het volgende:
Ik vraag mij ook af hoe media moe de bevolking nu is. In de jaren 90 begon elk 8 uur journaal over de oorlog in Joegoslaviė, na een aantal jaar interesseert je dat ook geen reet meer. Denk dat de gemiddelde Nederlander er ook al wel mee gestopt is en zijn schouders ophaalt.
Maar wat zegt het over deze visie als er nooit iets van ene routekaart terecht is gekomen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar het was wel een visie op de middellange termijn
Klap in het gezicht van de bible belt!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:02 schreef Zipportal het volgende:
50 coronabesmettingen in zorgcentrum De Kiekendief
https://www.omroepflevola(...)entrum-de-kiekendief
Bom erop.
Rutte heeft er nooit een geheim van gemaakt geen visie te hebben. Hij bestuurt het land als een manager. Alleen brandjes blussen. Wie dan leeft, wie dan zorgt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar wat zegt het over deze visie als er nooit iets van ene routekaart terecht is gekomen?
Voor het vragen naar de vaccinatie status van werkgevers vinden we het prima om wetten te negeren en niet te handhaven.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wordt tijd dat we dat wetje wat minder letterlijk gaan nemen.
Je kunt ook prima thuis een gebedje opzeggen richting je god.
En stel nu eens dat het vaccin onverhoopt toch vervelende effecten blijkt te hebben, en bv volgende maand de ziekenhuizen vol lopen met mensen die een vaccin namen om easy naar de kroeg te kunnen of op vakantie.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:49 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar die veroorzaken op dit moment geen zorginfarct. Ik zeg niet dat ik hier voorstander van ben. Ik vind alleen dat als het zover komt dat we keuzes moeten maken, je dit niet zomaar van tafel kan vegen.
Dat jouw operatie moet worden uitgesteld met alle mogelijke gevolgschade van dien, omdat een ander een goedgekeurd vaccin weigert (om wat voor reden dan ook) is evengoed niet ethisch.
Mijn mening is dat we geen opties op voorhand moeten uitsluiten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:34 schreef Za het volgende:
[..]
En stel nu eens dat het vaccin onverhoopt toch vervelende effecten blijkt te hebben, en bv volgende maand de ziekenhuizen vol lopen met mensen die een vaccin namen om easy naar de kroeg te kunnen of op vakantie.
Moeten we die dan ook gaan weigeren, moeten zij als paria's behandeld worden, moet de Jonge dan in de media gaan roepen dat gevaccineerden de bedden van anderen in beslag nemen, is dat jouw mening?
Behalve wanneer de opties jezelf of je naasten betreffen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:
Mijn mening is dat we geen opties op voorhand moeten uitsluiten.
met zoveel wantrouwen naar poetin (terecht imo), lage vaccinatiegraad en zulke besmettingscijfers krijg je dit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:42 schreef Zipportal het volgende:
Moskou gebiedt ouderen thuis te blijven in strijd tegen corona
https://www.telegraaf.nl/(...)-strijd-tegen-corona
Blijf vier maanden in uw kot. @:monkyyy @:wereldgozer
Putin z'n sputnik prik faalt hier even hard. KEIHARD.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:42 schreef Zipportal het volgende:
Moskou gebiedt ouderen thuis te blijven in strijd tegen corona
https://www.telegraaf.nl/(...)-strijd-tegen-corona
Blijf vier maanden in uw kot. @:monkyyy @:wereldgozer
Nee ze moet gewoon naar de test-locatie (Nederland)quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Testen ze daar niet bij de huisarts dan? Of gaat het niet om Belgiė?
Links- of rechtsom zouden die religieuze groepen wel getroffen zijn. Nog meer bewijs dat de vaccins aardig goed werken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:16 schreef Kickinalfa het volgende:
Hadden we de zure appel maar opgegeten in de zomer bij dansen met Jansen.....
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:42 schreef Za het volgende:
[..]
Behalve wanneer de opties jezelf of je naasten betreffen?
Bron: Aantal positieve tests blijft stijgen, maar RIVM niet erg ongerustquote:Extra maatregelen niet nodig
Timen ziet geen reden om in sommige gebieden waar het aantal besmettingen hoog is aanvullende maatregelen te nemen. In alle regio's en in alle leeftijdsgroepen stijgt het aantal besmettingen, maar in de regio's IJsselland, Zuid-Holland-Zuid, Gelderland-Midden en Limburg-Noord is het aantal besmettingen per 100.000 inwoners het grootst.
"Dat zijn deels regio's in de zogenoemde Biblebelt, waar de vaccinatiegraad veel lager is dan de rest van het land", zegt Timen, die benadrukt "hoe belangrijk het is dat de vaccinatiegraad overal omhoog gaat".
"Vaccinatie beschermt uitstekend tegen opname in het ziekenhuis", zegt ze. "Het aantal coronagevallen loopt op, maar de stijging in de zorg loopt achter op het aantal besmettingen. Dat betekent dat de bescherming van gevaccineerde personen zijn werk doet."
Ok toppie. Kan ik weer onbezorgd taart eten!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Bron: Aantal positieve tests blijft stijgen, maar RIVM niet erg ongerust
Je hebt de passage over dat slechts een derde van de bevolking gevaccineerd is per ongeluk gemist zeker?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Putin z'n sputnik prik faalt hier even hard. KEIHARD.
Vet zwijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok toppie. Kan ik weer onbezorgd taart eten!
Media in meer paniek dan het OMT, check...quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tja, iets met klikjes genereren...quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Media in meer paniek dan het OMT, check...
*duwt een tandenborstel tegen Dick's huigquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok toppie. Kan ik weer onbezorgd taart eten!
Dit gecombineerd met dick's fascinatie voor fallusbewegingen begint wel rare vormen aan te nemen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:04 schreef Noek het volgende:
[..]
*duwt een tandenborstel tegen Dick's huig
Oh, maar ik had het over de situatie in Belgiė bij de huisartsen. Heel ander verhaal dus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:52 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nee ze moet gewoon naar de test-locatie (Nederland)
Getrained huigje natuurlijkquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit gecombineerd met dick's fascinatie voor fallusbewegingen begint wel rare vormen aan te nemen.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit gecombineerd met dick's fascinatie voor fallusbewegingen begint wel rare vormen aan te nemen.
Rutte heeft nergens een visie. Je ziet het ook op b.v. het asielvraagstuk, in plaats van een plan maken is het alleen maar hap-snap en reactievoetbal op het moment dat de emmer al overloopt en we het niet meer aankunnen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar het kabinet bekijkt altijd alles per 2-3 weken en wil dan zogezegd nergens op vooruit lopen…
Er is nooit een visie voor de middellange termijn geweest. In het begin was dat nog plausibel omdat alles nieuw was, maar het zit gewoon niet in de aard van Rutte om een beleidslijn uit te zetten en daar naartoe te werken. Het is altijd brandjes blussen en sturen op dagkoersen en dat zie je nu terug.
Hoewel NL steeds meer Rutte moe raakt, beslist hij dit natuurlijk niet alleen. CDA, D66 en CU hebben samen zelfs meer zetels. Het is wel een beetje een inspiratieloze coalitie die vooral veel crisises overkomt en weinig eigen intiatieven tot bloei brengt. Fijn dan te denken dat de formatie, het zij in een slakkentempo, wederom die kant op lijkt te bewegen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft nergens een visie. Je ziet het ook op b.v. het asielvraagstuk, in plaats van een plan maken is het alleen maar hap-snap en reactievoetbal op het moment dat de emmer al overloopt en we het niet meer aankunnen.
Jaquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 13:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Valt me wel op dat de UK constant komt met nieuwe varianten. Is het sequencen in het VK zo goed?
Ik moet iets vragenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:14 schreef Za het volgende:
Volgens onderzoek van Sanquin heeft 95% van de bloeddonoren inmiddels antistoffen tegen corona, bij jongeren voor een groot deel (35%) dmv natuurlijke besmetting.
Volgens het RIVM is deze groep representatief voor de bevolking.
Er zijn nog ouderen bij wie het vaccin niet of niet voldoendectot de aanmaak van antistoffen heeft geleid, en jonge kinderen die niet gevaccineerd zijn (grootste groep positieve tests <9), maar voor het overige zitten we met een immuniteit waar je u tegen zegt, beter gaat het niet worden.
Ookal zijn en nog een klein percentage ongevaccineerden, ook een deel van de vaccin weigeraars heeft gewoon immuniteit door natuurlijke besmetting.
De verspreiders zijn dus vooral jonge kinderen maar ook alle gevaccineerden zorgen voor transmissie, en het virus zal altijd de kwetsbaren blijven bereiken.
We hebben in dat opzicht qua immuniteits mogelijkheden een soort van plafond bereikt. Wanneer dit niet genoeg is, zal het nooit genoeg zijn, want teruglopende werkzaamheid na 6 mnd, aantal kwetsbaren neemt toe, varianten etc.
*tromgeroffel*quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. We hangen aan je lippen....
Eigenlijk ook wel logisch dat er minimaal nog één golf moet komen die de ongevaccineerde wappies (incl. Bible belt) moét treffen om de groepsimmuniteit daar te krijgen waar het moet zijn. Wat zo jammer is is dat anderen daar onder moeten lijden zoals de mensen die altijd kwetsbaar zullen zijn qua gezondheid, maar eigenlijk de gehele samenleving die dan weer moet lijden onder maatregelen. Allemaal vanwege de vaccinweigeraars. En met het aanhoudende risico dat er nieuwe varianten ontstaan hoe langer dit voort duurt. Bedankt wappies.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:14 schreef Za het volgende:
Volgens onderzoek van Sanquin heeft 95% van de bloeddonoren inmiddels antistoffen tegen corona, bij jongeren voor een groot deel (35%) dmv natuurlijke besmetting.
Er zijn nog ouderen bij wie het vaccin niet tot de aanmaak van antistoffen heeft geleid, en jonge kinderen die niet gevaccineerd zijn (grootste groep positieve tests <9), maar voor het overige zitten we met een immuniteit waar je u tegen zegt, beter gaat het niet worden.
Ookal zijn en nog een klein percentage ongevaccineerden, ook een deel van de vaccin weigeraars heeft gewoon immuniteit door natuurlijke besmetting.
De verspreiders zijn dus vooral jonge kinderen maar ook alle gevaccineerden zorgen voor transmissie, en het virus zal altijd de kwetsbaren blijven bereiken.
We hebben in dat opzicht qua immuniteits mogelijkheden een soort van plafond bereikt. Wanneer dit niet genoeg is, zal het nooit genoeg zijn, want teruglopende werkzaamheid na 6 mnd, aantal kwetsbaren neemt toe, varianten etc.
Ik ben alleen een beetje bezorgd dat we nu voor elke mogelijke griepgolf maatregelen in moeten gaan stellen omdat anders de zorg over dreigt te lopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:01 schreef GemMagic het volgende:
Niet te moeilijk doen, oplopende besmettingen zijn verwacht omdat we, ook buiten QR zones, alle regels hebben afgeschaft. Dat is ook een goede eerste stap in de goede richting. Iedereen heeft de kans gehad om zich te vaccineren, in te laten stralen, te bidden tot god of zijn natuurlijke immuniteit te boosten met gezond eten of awareness. Kom maar op, dit is de toekomst.
quote:
Ik neem aan dat deze mensen die je graag achterin de rij plaatst niet jezelf en je naasten betreft, of ben je een vaccin weigeraar met dito familie?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Voorbeeld: ongevaccineerden achterin de rij indien code zwart.
Nou dit dus.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:14 schreef Za het volgende:
Er zijn nog ouderen bij wie het vaccin niet of niet voldoendectot de aanmaak van antistoffen heeft geleid, en jonge kinderen die niet gevaccineerd zijn (grootste groep positieve tests <9), maar voor het overige zitten we met een immuniteit waar je u tegen zegt, beter gaat het niet worden.
waarom zou je een luier omdoen??quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben alleen een beetje bezorgd dat we nu voor elke mogelijke griepgolf maatregelen in moeten gaan stellen omdat anders de zorg over dreigt te lopen.
Misschien zie ik het heel zwart maar het zou zomaar eens kunnen dat we de komende jaren van november tot april niet naar de kroeg kunnen, geen (indoor) festivals kunnen bezoeken en we het halve jaar met een luier op ons gezicht rondlopen. Ik sta echt nergens meer van te kijken.
Ik denk dat er nu zeker mensen zijn die dat zouden willen. Maar alle 'tijdelijke' maatregelen die zijn genomen zijn pas verdwenen toen men zich er in de praktijk niet meer aan hield. Dat vertelt mij dat het in stilte negeren van beperkingen de beste manier is om er van af te komen. Het is jammer voor de festivals en horeca, maar de overheid heeft de macht te bepalen of zo'n sector mag bestaan of niet. Ze gaan ze echt niet elke winter spekken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben alleen een beetje bezorgd dat we nu voor elke mogelijke griepgolf maatregelen in moeten gaan stellen omdat anders de zorg over dreigt te lopen.
Misschien zie ik het heel zwart maar het zou zomaar eens kunnen dat we de komende jaren van november tot april niet naar de kroeg kunnen, geen (indoor) festivals kunnen bezoeken en we het halve jaar met een luier op ons gezicht rondlopen. Ik sta echt nergens meer van te kijken.
Omdat je anders geen boodschappen mag doen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waarom zou je een luier omdoen??
Nou, mooi. Ik moet nog zien dat het zo blijft, maar dit signaal lijkt me positief.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je je laat ophitsen door de media.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Eigenlijk ook wel logisch dat er minimaal nog één golf moet komen die de ongevaccineerde wappies (incl. Bible belt) moét treffen om de groepsimmuniteit daar te krijgen waar het moet zijn. Wat zo jammer is is dat anderen daar onder moeten lijden zoals de mensen die altijd kwetsbaar zullen zijn qua gezondheid, maar eigenlijk de gehele samenleving die dan weer moet lijden onder maatregelen. Allemaal vanwege de vaccinweigeraars. En met het aanhoudende risico dat er nieuwe varianten ontstaan hoe langer dit voort duurt. Bedankt wappies.
Omdat ie er de schijt van krijgt?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
waarom zou je een luier omdoen??
Dat zul je met een typisch Nederlands hongerloontje wel moeten, tenzij je natuurlijk iets met marketing, management of vastgoed doet of een beetje loopt te influencen op youtube of zo.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:00 schreef Questular het volgende:
Mensen die vrijwillig 40 uur willen werken,bestaan die echt?
waar baseer je die 95% op?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:47 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk dat je je laat ophitsen door de media.
Zoals gezegd zitten we met een immuniteit van 95%. Dat is het maximaal haalbare.
Je moet ook niet meer willen, want anders heb je geen controlgroup meer over om lokaal bv mucosale vaccins of whatever te testen.
Kinderen <12 en ouderen/zwakkeren bij wie het vaccin niet aanslaat zijn geen wappies, maar de ene groep zijn de aanjagers van de transmissie ook door gevaccineerden, en de anderen zijn de groep die na een aantal transmissies bereikt worden.
Uitbraken voorkom je niet door vaccinatie, zwakkeren voorkom je niet, kinderen voorkom je niet.
Je blijven focussen op een hele kleine groep van wie de helft misschien wel natuurlijke immuniteit geniet is onzinnig.
95% immuniteit, waarom is dat niet genoeg, vraag je dat eens af.
95% immuniteit en toch de hele samenleving de dupe, onmogelijk.
Dat laatste is wel echt bizar ja. Sommige van die youtube gastjes van begin 20 hebben inmiddels drie Lamborghini's, een kast van een vrijstaand huis met een lap grond erbij en ga zo maar door.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zul je met een typisch Nederlands hongerloontje wel moeten, tenzij je natuurlijk iets met marketing, management of vastgoed doet of een beetje loopt te influencen op youtube of zo.
Nu heb ik wel het stille vermoeden dat daar meer dan 40u per week in gaat zittenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat laatste is wel echt bizar ja. Sommige van die youtube gastjes van begin 20 hebben inmiddels drie Lamborghini's, een kast van een vrijstaand huis met een lap grond erbij en ga zo maar door.
En wij het ze maar gunnen. Gulle paupers dat we allemaal zijn
als dit een beetje representatief is dan zijn we er wel klaar mee inderdaadquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:54 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.sanquin.nl/ov(...)en-bij-95-van-donors
Volgens het RIVM is dat zo.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:01 schreef Tarado het volgende:
als dit een beetje representatief is dan zijn we er wel klaar mee inderdaad
Job accomplished, dan.quote:
Of lid bent van het Fok!OMT.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zul je met een typisch Nederlands hongerloontje wel moeten, tenzij je natuurlijk iets met marketing, management of vastgoed doet of een beetje loopt te influencen op youtube of zo.
Dankzij de neoliberale geneugten van een vvd-regime dat al een decennium lang aan de macht is heeft Nederland anno 2021 een zorgstelsel van derdewereldniveau waarin bakken geld over de balk worden gesmeten voor zaken die niets met directe zorg te maken hebben. Maar er liggen wél hele mooie natuurstenen vloeren in de Nederlandse ziekenhuizen, dat dan weer wel...quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het heeft ook vooral met de organisatie van ziekenhuizen te maken: uberhaupt al weinig personeel, ook nog eens veel uitval. Dan snap ik dat je bij de minste rimpeling al in de knel komt
Ik hoorde gisteren een vrouw van een ziekenhuis zeggen dat er sprake is van corona, maar ook van een geboortegolf, reguliere traumazorg, een aanstaande griepgolf en uitgestelde zorg. Ik vind het daarom ook niet meer zo fair om alle ballen op corona te gooien. De zorg heeft gewoon in de breedte een groot probleem, ook zonder corona.
De mensen die bloed doneren zijn het type dat zich ook zal laten vaccineren. Dus nee, dit is niet representatief. Maar Za wil dat graag.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:01 schreef Tarado het volgende:
als dit een beetje representatief is dan zijn we er wel klaar mee inderdaad
Ja allemaal, mensen! Het is niet dat er zomaar iets geroepen wordt! Wel bij de feiten blijven hequote:Op dinsdag 19 oktober 2021 17:14 schreef Za het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet dat ziekenhuizen qua panden en inrichting echt ongelooflijk sober worden ingericht?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dankzij de neoliberale geneugten van een vvd-regime dat al een decennium lang aan de macht is heeft Nederland anno 2021 een zorgstelsel van derdewereldniveau waarin bakken geld over de balk worden gesmeten voor zaken die niets met directe zorg te maken hebben. Maar er liggen wél hele mooie natuurstenen vloeren in de Nederlandse ziekenhuizen, dat dan weer wel...
Checkquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De mensen die bloed doneren zijn het type dat zich ook zal laten vaccineren. Dus nee, dit is niet representatief. Maar Za wil dat graag.
Ja maar geloof en grondwet en zo!!!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 15:27 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Sluit kerk en moskee. En haal de sluitingstijd van kroegen eraf.
Horeca heeft genoeg klappen gevangen. Het is tijd voor een andere sector. Alleen samen krijgen we corona onder controle.
De ene keer is de grondwet het argument en de andere keer kan ie bij het grofvuil? Klinkt niet echt geloofwaardig.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ja maar geloof en grondwet en zo!!!
Huh? Is dat dan niet onbezoldigd?quote:
Afhankelijk of we zin hebben jassen we er een noodwet doorheen of gedogen we als je de wet overtreedt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:32 schreef galantis het volgende:
[..]
De ene keer is de grondwet het argument en de andere keer kan ie bij het grofvuil? Klinkt niet echt geloofwaardig.
Omdat dat in vergelijking met bijv. Duitse ziekenhuizen gewoon zo is; in Duitsland loop je echt terug de jaren '90 in wanneer je een ziekenhuis binnenstapt. Zelfs een elitaire kakstad als Düsseldorf heeft niet eens een ziekenhuis dat vergelijkbaar is met de in Geleen gebouwde architectonische mastodont van het zuyderland.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 19:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Je weet dat ziekenhuizen qua panden en inrichting echt ongelooflijk sober worden ingericht?
Ik weet echt niet hoe mensen zoals jij erbij komen dat de boel ongeveer met goud behangen wordt
Je hakt hier in op de verkeerde. Je bent in de war met pensioenboeren en uitvaartclubs. Als je daar ooit eens een voet binnen hebt gezet weet je meteen hoe hard je wordt genaaid door die gasten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dankzij de neoliberale geneugten van een vvd-regime dat al een decennium lang aan de macht is heeft Nederland anno 2021 een zorgstelsel van derdewereldniveau waarin bakken geld over de balk worden gesmeten voor zaken die niets met directe zorg te maken hebben. Maar er liggen wél hele mooie natuurstenen vloeren in de Nederlandse ziekenhuizen, dat dan weer wel...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |