Maar je geeft aan dat Nieuw Zeeland de grenzen dicht houdt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 03:37 schreef dodoria het volgende:
18 nieuwe gevallen vandaag in NZ, 26 gisteren. Schiet nog steeds niet echt op. Zouden ze wachten tot de meeste kiwi's terug zijn van de zomervakantie om te zien in hoeverre het verspreid is door het land? Of zullen ze de grenzen dicht houden tot omicron vanzelf het land binnenkomt?
quote:In de Australische stad Adelaide is een 19-jarige man aangehouden omdat hij een avondje ging stappen terwijl hij wist dat hij besmet was met Covid-19. Hij wordt aangeklaagd en kan een boete van 20.000 Australische dollars (12.776 euro) of twee jaar gevangenisstraf krijgen. De man is op borgtocht vrijgelaten en moet op 18 februari voorkomen.
Australië heeft op dit moment door de omikronvariant te maken met de grootste corona-uitbraak in het land tot nu toe. In de drie grootste staten New South Wales, Victoria en Queensland werden dinsdagochtend (lokale tijd) bijna 10.000 nieuwe besmettingen gerapporteerd. Meer dan 90 procent van de Australiërs boven de 16 jaar oud is gevaccineerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)tieperiode~af6ed968/
Niet per se omicron, maar covid in het algemeen wel ja. Ze zijn overgestapt op een strategie om het gecontroleerd te laten rondwaren nu ze denken dat de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is. En vorige week is de zomer/kerstvakantie begonnen, waarbij kiwi's traditioneel van uit het hele land bij elkaar samen komen in Grote familiegroepen om te kamperen, buitensporten, eten en drinken etc. Als er iets zorgt voor verspreiding dan zou ik verwachten dat de nationale volksverhuizing van afgelopen week daar wel aan Zou bijdragen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 06:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je geeft aan dat Nieuw Zeeland de grenzen dicht houdt.
Waarom verwacht je dan een snelle stijging van Omikron in dat land?
Omikron zal zeker ook Nieuw Zeeland bereiken.quote:Op woensdag 29 december 2021 01:30 schreef dodoria het volgende:
[..]
Niet per se omicron, maar covid in het algemeen wel ja. Ze zijn overgestapt op een strategie om het gecontroleerd te laten rondwaren nu ze denken dat de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is. En vorige week is de zomer/kerstvakantie beginning, waarbij kiwi's traditioneel vanity het hele land bij elkaar samen komen in Grote familiegroepen om te kamperen, buitensporten, eten en drinken etc. Als er iets zorgt voor verspreiding dan zou ik verwachten dat de nationale volksverhuizing van afgelopen week daar wel aan Zou bijdragen.
En ik verwacht dat het ook met dichte grenzen een kwestie van tijd zal zijn voor omicron het land in komt.
Inderdaad. Een piek is natuurlijk ook niet wenselijk, zeker met de stand van de zorg in NZ op dit moment.quote:Op woensdag 29 december 2021 06:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omikron zal zeker ook Nieuw Zeeland bereiken.
Ik denk zelf dat er te weinig virus in omloop is om te zorgen voor een snelle piek in de bevolking, die voor rond de 90% gevaccineerd is.
Groot verschil met ons is dat het virus hier al een tijd flink rond gaat en in alle lagen van de bevolking is doorgedrongen.
Altijd fijn om het woord egoïsme te horen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:17 schreef dodoria het volgende:
[..]
Inderdaad. Een piek is natuurlijk ook niet wenselijk, zeker met de stand van de zorg in NZ op dit moment.
Er is trouwens net bekend geworden dan een DJ uit het VK de thuisisolatie regels heeft gebroken en met omicron rondgefeest heeft in Auckland.
Inderdaad was het gewoon een kwestie van tijd (en egoisme)
Wees niet bang, zodra de nieuwe variant voet aan wal krijgt, dan krijgen jullie het Australische beleid, en zullen door de bang gemaakte bevolking weer worden geschreeuwd om grenzen dicht, maar dat is economisch niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 01:35 schreef dodoria het volgende:
17 gevallen vandaag in NZ. Ik zit eigenlijk te wachten tot de numbers omhoog gaan tgv de volksverhuizing voor de zomervakantie.
Dat je je aan de regels van het land waar je heen reist hebt te houden lijkt me geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
Ze zijn gek geworden. Beste tennisser vd wereld opsluiten en alles ontnemen door bureaucratische bullshit.
https://goodwordnews.com/(...)rport-rt-sport-news/
een of andere medische BS verzinnen omdat je een antivaxxer bent is nog erger maargoedquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
Ze zijn gek geworden. Beste tennisser vd wereld opsluiten en alles ontnemen door bureaucratische bullshit.
https://goodwordnews.com/(...)rport-rt-sport-news/
Ja daar gaat het mis.... je vindt de regels normaal. Iedereen vind het normaal. Het is niet normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 07:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat je je aan de regels van het land waar je heen reist hebt te houden lijkt me geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.
Prima ook dat Australië haar regels zonder aanzien des persoons uitvoert.
Tja, dat vinden Afrikanen die naar Europa willen emigreren ook. En van deze mensen verwachten we ook dat ze zich aan alle regels en wetten houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:22 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ja daar gaat het mis.... je vindt de regels normaal. Iedereen vind het normaal. Het is niet normaal.
Dit zou elke dag wereldnieuws moetrn zijn: neem Oostenrijk. Als je de straat op gaat zonder reden, mag je de gevangenis in op eigen kosten. Een wappiegevangenis. Nee dit is geen grap. Je krijgt een boete van duizenden euro's. Als je niet betaald ga je de gevangenis in.
En dan kom jij straks met: tjaah.. moet die zich maar aan de regels houden.
Dat Oostenrijk mensen gaat opsluiten omdat ze de straat op willen, haalt niet eens het nieuws...
Jezus mensen waar gaan we naar toe.....
Hoezo gek?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
Gek geworden:quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo gek?
Of hij het nou is of jij of ik? Dat boeit toch niet.
Het is gewoon walgelijk dat die gast denkt dat hij alle wetten maar kan breken omdat hij de nummer 1 is.
Moreel is het gewoon een gek.
Nou, topsporters lopen juist meer risico bij Covid.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Gek geworden:
Media: Laat je inenten om de zorg te ontlasten en als je zelf geen risico loopt om andere te beschermen!
Ik sport 6 tot 9x in de week (net als Djockovic) loop nagenoeg 0 risico om in het ziekenhuis te belanden (net als Djockovic). Ik zou me dan vaccineren om 'sociaal te zijn' en andere te beschermen. Als dit klopt zou ik me vandaag inenten, en nog 30 boosters nemen als dit nodig is.
Portugal --> 98% ingeent. Er zijn hier nu veel meer besmettingen dan in Nederland. Het verhaal ik me alleen zou inenten om andere te beschermen gaat niet op.
Gevolg --> als je je niet vaccineerd ben je een 'enemy of the state' en moet je de gevangenis in.
De fokkers hier:
Eigen schuld! Aan de regels houden! Eigen Schuld! Eigen Schuld! Gevangenis in!
Gek geworden...
Het is geen polio waarbij je na 3 tot 5 vaccins het virus uitroeit. De infecties zijn na 98% vaccinatiegraad hoger dan uit. Dat maakt wel even een verschil.
quote:
Het is alleen leuk als het om regeltjes gaat die wij leuk vinden! Zoals allochtonen wegsturen!quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
Vind het wel hilarsch dat hier op Fok, de mensen die normaal het keiharde Australische immigratiebeleid toejuichen, nu ineens lopen te huilen dat een zich niet aan de regels houdende tennisser het land niet in mag.![]()
Maar in Portugal hebben ze nu meer besmettingen dan in Nederland? Hoe zit dat dan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vaccinatie voorkomt besmettingen niet voldoende, maar zorgt wel voor mildere ziekteverloop en minder kans op besmetting.
Je beschermt bijvoorbeeld ouderen beter als je beide bent gevacccineerd.
Lees mijn reactie beter...quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:38 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Maar in Portugal hebben ze nu meer besmettingen dan in Nederland? Hoe zit dat dan?
Je zegt: "Vaccinatie voorkomt besmettingen niet voldoende, maar zorgt wel voor mildere ziekteverloop en minder kans op besmetting."quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |