Maar je geeft aan dat Nieuw Zeeland de grenzen dicht houdt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 03:37 schreef dodoria het volgende:
18 nieuwe gevallen vandaag in NZ, 26 gisteren. Schiet nog steeds niet echt op. Zouden ze wachten tot de meeste kiwi's terug zijn van de zomervakantie om te zien in hoeverre het verspreid is door het land? Of zullen ze de grenzen dicht houden tot omicron vanzelf het land binnenkomt?
quote:In de Australische stad Adelaide is een 19-jarige man aangehouden omdat hij een avondje ging stappen terwijl hij wist dat hij besmet was met Covid-19. Hij wordt aangeklaagd en kan een boete van 20.000 Australische dollars (12.776 euro) of twee jaar gevangenisstraf krijgen. De man is op borgtocht vrijgelaten en moet op 18 februari voorkomen.
Australië heeft op dit moment door de omikronvariant te maken met de grootste corona-uitbraak in het land tot nu toe. In de drie grootste staten New South Wales, Victoria en Queensland werden dinsdagochtend (lokale tijd) bijna 10.000 nieuwe besmettingen gerapporteerd. Meer dan 90 procent van de Australiërs boven de 16 jaar oud is gevaccineerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)tieperiode~af6ed968/
Niet per se omicron, maar covid in het algemeen wel ja. Ze zijn overgestapt op een strategie om het gecontroleerd te laten rondwaren nu ze denken dat de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is. En vorige week is de zomer/kerstvakantie begonnen, waarbij kiwi's traditioneel van uit het hele land bij elkaar samen komen in Grote familiegroepen om te kamperen, buitensporten, eten en drinken etc. Als er iets zorgt voor verspreiding dan zou ik verwachten dat de nationale volksverhuizing van afgelopen week daar wel aan Zou bijdragen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 06:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je geeft aan dat Nieuw Zeeland de grenzen dicht houdt.
Waarom verwacht je dan een snelle stijging van Omikron in dat land?
Omikron zal zeker ook Nieuw Zeeland bereiken.quote:Op woensdag 29 december 2021 01:30 schreef dodoria het volgende:
[..]
Niet per se omicron, maar covid in het algemeen wel ja. Ze zijn overgestapt op een strategie om het gecontroleerd te laten rondwaren nu ze denken dat de vaccinatiegraad daar hoog genoeg voor is. En vorige week is de zomer/kerstvakantie beginning, waarbij kiwi's traditioneel vanity het hele land bij elkaar samen komen in Grote familiegroepen om te kamperen, buitensporten, eten en drinken etc. Als er iets zorgt voor verspreiding dan zou ik verwachten dat de nationale volksverhuizing van afgelopen week daar wel aan Zou bijdragen.
En ik verwacht dat het ook met dichte grenzen een kwestie van tijd zal zijn voor omicron het land in komt.
Inderdaad. Een piek is natuurlijk ook niet wenselijk, zeker met de stand van de zorg in NZ op dit moment.quote:Op woensdag 29 december 2021 06:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omikron zal zeker ook Nieuw Zeeland bereiken.
Ik denk zelf dat er te weinig virus in omloop is om te zorgen voor een snelle piek in de bevolking, die voor rond de 90% gevaccineerd is.
Groot verschil met ons is dat het virus hier al een tijd flink rond gaat en in alle lagen van de bevolking is doorgedrongen.
Altijd fijn om het woord egoïsme te horen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:17 schreef dodoria het volgende:
[..]
Inderdaad. Een piek is natuurlijk ook niet wenselijk, zeker met de stand van de zorg in NZ op dit moment.
Er is trouwens net bekend geworden dan een DJ uit het VK de thuisisolatie regels heeft gebroken en met omicron rondgefeest heeft in Auckland.
Inderdaad was het gewoon een kwestie van tijd (en egoisme)
Wees niet bang, zodra de nieuwe variant voet aan wal krijgt, dan krijgen jullie het Australische beleid, en zullen door de bang gemaakte bevolking weer worden geschreeuwd om grenzen dicht, maar dat is economisch niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 01:35 schreef dodoria het volgende:
17 gevallen vandaag in NZ. Ik zit eigenlijk te wachten tot de numbers omhoog gaan tgv de volksverhuizing voor de zomervakantie.
Dat je je aan de regels van het land waar je heen reist hebt te houden lijkt me geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
Ze zijn gek geworden. Beste tennisser vd wereld opsluiten en alles ontnemen door bureaucratische bullshit.
https://goodwordnews.com/(...)rport-rt-sport-news/
een of andere medische BS verzinnen omdat je een antivaxxer bent is nog erger maargoedquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
Ze zijn gek geworden. Beste tennisser vd wereld opsluiten en alles ontnemen door bureaucratische bullshit.
Ja daar gaat het mis.... je vindt de regels normaal. Iedereen vind het normaal. Het is niet normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 07:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat je je aan de regels van het land waar je heen reist hebt te houden lijkt me geen hogere wiskunde eerlijk gezegd.
Prima ook dat Australië haar regels zonder aanzien des persoons uitvoert.
Tja, dat vinden Afrikanen die naar Europa willen emigreren ook. En van deze mensen verwachten we ook dat ze zich aan alle regels en wetten houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:22 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ja daar gaat het mis.... je vindt de regels normaal. Iedereen vind het normaal. Het is niet normaal.
Dit zou elke dag wereldnieuws moetrn zijn: neem Oostenrijk. Als je de straat op gaat zonder reden, mag je de gevangenis in op eigen kosten. Een wappiegevangenis. Nee dit is geen grap. Je krijgt een boete van duizenden euro's. Als je niet betaald ga je de gevangenis in.
En dan kom jij straks met: tjaah.. moet die zich maar aan de regels houden.
Dat Oostenrijk mensen gaat opsluiten omdat ze de straat op willen, haalt niet eens het nieuws...
Jezus mensen waar gaan we naar toe.....
Hoezo gek?quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
Gek geworden:quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo gek?
Of hij het nou is of jij of ik? Dat boeit toch niet.
Het is gewoon walgelijk dat die gast denkt dat hij alle wetten maar kan breken omdat hij de nummer 1 is.
Moreel is het gewoon een gek.
Nou, topsporters lopen juist meer risico bij Covid.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Gek geworden:
Media: Laat je inenten om de zorg te ontlasten en als je zelf geen risico loopt om andere te beschermen!
Ik sport 6 tot 9x in de week (net als Djockovic) loop nagenoeg 0 risico om in het ziekenhuis te belanden (net als Djockovic). Ik zou me dan vaccineren om 'sociaal te zijn' en andere te beschermen. Als dit klopt zou ik me vandaag inenten, en nog 30 boosters nemen als dit nodig is.
Portugal --> 98% ingeent. Er zijn hier nu veel meer besmettingen dan in Nederland. Het verhaal ik me alleen zou inenten om andere te beschermen gaat niet op.
Gevolg --> als je je niet vaccineerd ben je een 'enemy of the state' en moet je de gevangenis in.
De fokkers hier:
Eigen schuld! Aan de regels houden! Eigen Schuld! Eigen Schuld! Gevangenis in!
Gek geworden...
Het is geen polio waarbij je na 3 tot 5 vaccins het virus uitroeit. De infecties zijn na 98% vaccinatiegraad hoger dan uit. Dat maakt wel even een verschil.
quote:
Het is alleen leuk als het om regeltjes gaat die wij leuk vinden! Zoals allochtonen wegsturen!quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
Vind het wel hilarsch dat hier op Fok, de mensen die normaal het keiharde Australische immigratiebeleid toejuichen, nu ineens lopen te huilen dat een zich niet aan de regels houdende tennisser het land niet in mag.![]()
Maar in Portugal hebben ze nu meer besmettingen dan in Nederland? Hoe zit dat dan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vaccinatie voorkomt besmettingen niet voldoende, maar zorgt wel voor mildere ziekteverloop en minder kans op besmetting.
Je beschermt bijvoorbeeld ouderen beter als je beide bent gevacccineerd.
Lees mijn reactie beter...quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:38 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Maar in Portugal hebben ze nu meer besmettingen dan in Nederland? Hoe zit dat dan?
Je zegt: "Vaccinatie voorkomt besmettingen niet voldoende, maar zorgt wel voor mildere ziekteverloop en minder kans op besmetting."quote:
Nou, hoe hoog was het geweest als niemand in Portugal was gevaccineerd?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:47 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Je zegt: "Vaccinatie voorkomt besmettingen niet voldoende, maar zorgt wel voor mildere ziekteverloop en minder kans op besmetting."
98% is gevaccineerd in Portugal, en toch een giga corona uitbraak. Dat zegt toch dat vaccinatie niet per se andere beschermt?
En als ik, of djockovic nagenoeg geen risico lopen om in het ziekenhuis te belanden. Waarom zouden we dan de gevangenis in moeten als we niet willen vaccineren (bijv als we in Oostenrijk zouden wonen)? Dat vind ik 'gekheid' of waanzin
Ze hebben nu meer besmettingen als in Nederland? Misschien wel lager, omdat je dan meer mensen hebt met natuurlijke immuniteit. Die schijnen weer beter beschermt te zijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, hoe hoog was het geweest als niemand in Portugal was gevaccineerd?
In Oostenrijk zijn ze inderdaad gek geworden.
Ik ben fan van het immigratiebeleid en van het wegsturen van een random tennisser die zich niet aan de regels houdt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
Vind het wel hilarsch dat hier op Fok, de mensen die normaal het keiharde Australische immigratiebeleid toejuichen, nu ineens lopen te huilen dat een zich niet aan de regels houdende tennisser het land niet in mag.![]()
De beste tennisser van de wereld die niet eens een prikje wil nemen om vrij de wereld over te reizenquote:Op woensdag 5 januari 2022 21:42 schreef bellamy13 het volgende:
N=1quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben fan van het immigratiebeleid en van het wegsturen van een random tennisser die zich niet aan de regels houdt.
Wat nu? Stropop stuk?
En wanneer gaan de regels te ver? Dat is het hele probleem. Als de regels nou zijn dat je in de gevangenis moet omdat je op straat loopt. Zeg je dan ook REGELS ZIJN REGELS EIGEN SCHULD?quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De beste tennisser van de wereld die niet eens een prikje wil nemen om vrij de wereld over te reizen
Regels zijn regels, hoop dat ie goed kan nadenken over zijn acties in dat hotel
Topsporters zijn overigens ook een groep met verhoogd risico.
Als je dan zo dom bent om die regel dan te overtreden is het idd eigen schuld.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:31 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
En wanneer gaan de regels te ver? Dat is het hele probleem. Als de regels nou zijn dat je in de gevangenis moet omdat je op straat loopt. Zeg je dan ook REGELS ZIJN REGELS EIGEN SCHULD?
Ja de beste tenniser vd wereld, mulittalent, super slimme man is DOM. Je hebt gelijk. Net als 1 miljard mensen die niet willen vaccineren. Zijn allemaal hetzelfde. D O M. Wappie. Laag geschoold. onopgeleid. Idioot. Haatzaaiers, etc.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je dan zo dom bent om die regel dan te overtreden is het idd eigen schuld.
Ben je het niet eens met die australische regel moet je daar niet naar toe gaan doe je dat wel dan niet gaan miepen dat je terug gestuurd wordt.
Voor echte anarchisten is elke regel er 1 teveel.
Nee, tegen Omikron maakt dat weinig uit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:02 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ze hebben nu meer besmettingen als in Nederland? Misschien wel lager, omdat je dan meer mensen hebt met natuurlijke immuniteit. Die schijnen weer beter beschermt te zijn
Ook slimme mensen kunnen domme dingen doen. Zie bv deze tennisser.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:30 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ja de beste tenniser vd wereld, mulittalent, super slimme man is DOM. Je hebt gelijk. Net als 1 miljard mensen die niet willen vaccineren. Zijn allemaal hetzelfde. D O M. Wappie. Laag geschoold. onopgeleid. Idioot. Haatzaaiers, etc.
Hadden we maar mensen zoals jij met dit soort inzichten. Wat zou de wereld beter af zijn als al die mensen, al die artsen, topsporters, wetenschappers, journalisten allemaal niet dom waren. Of nog beter er gewoon niet meer zijn. Fijn dat die domme man niet maar mag deelnemen aan tennistoernooien.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Gek geworden:
Media: Laat je inenten om de zorg te ontlasten en als je zelf geen risico loopt om andere te beschermen!
Ik sport 6 tot 9x in de week (net als Djockovic) loop nagenoeg 0 risico om in het ziekenhuis te belanden (net als Djockovic). Ik zou me dan vaccineren om 'sociaal te zijn' en andere te beschermen. Als dit klopt zou ik me vandaag inenten, en nog 30 boosters nemen als dit nodig is.
Portugal --> 98% ingeent. Er zijn hier nu veel meer besmettingen dan in Nederland. Het verhaal ik me alleen zou inenten om andere te beschermen gaat niet op.
Gevolg --> als je je niet vaccineerd ben je een 'enemy of the state' en moet je de gevangenis in.
De fokkers hier:
Eigen schuld! Aan de regels houden! Eigen Schuld! Eigen Schuld! Gevangenis in!
Gek geworden...
Het is geen polio waarbij je na 3 tot 5 vaccins het virus uitroeit. De infecties zijn na 98% vaccinatiegraad hoger dan uit. Dat maakt wel even een verschil.
Wat onzin is, is zeggen dat de vaccins 0,0 kwaad kunnen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Sporten geeft niet per se bescherming. Er zijn genoeg topsporters die best zware Corona gehad hebben.
Zelfs enkele sporters overleden.
Vaccineren kan 0,0 kwaad, het beschermt jezelf. Al is dat maar voor die paar procent kans op ziekenhuisopname die het heeft.
En idd ook voor anderen.
Vaccineren helpt niet per se tegen besmetting, snap je dat nog steeds niet?
Dat de cijfers hoger zijn dan ooit heeft zeer wss met Omikron te maken. Dat was zonder vaccinatie wss nog veel hoger geweest. Echter beschermen de vaccins tegen ziekenhuisopname, alleen niet per se tegen besmettingsgolven.
Woww koorts!quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:24 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Wat onzin is, is zeggen dat de vaccins 0,0 kwaad kunnen.
Eén op de vijf krijgt koorts. En dat is nog maar het begin.
Hier een voorbeeld van iemand die overleden is.
https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796
Daarbij.. we vaccineren om de ziekenhuizen te ontlasten. Alle kinderen en gezonde mensen onder de 50 inenten gaat daarvoor het verschil niet maken. Die groep heeft sowieso maar een aandeel van 1% vd ziekenhuisbelasting
Koorts is op zich niet slecht of gevaarlijk, ernstige bijwerkingen zijn vele malen zeldzamer. En hier een bericht van iemand die zich niet liet vaccineren, vrij jong was, en schijnbaar geen onderliggende gezondheidsproblemen had, en overleden is aan het virus. En volgens mij kan ik veel en veel meer van dat soort linkjes plaatsen dan jij van mensen die mogelijk zijn overleden door vaccinatie. Wat wil je bereiken met het plaatsen daarmee?quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:24 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Wat onzin is, is zeggen dat de vaccins 0,0 kwaad kunnen.
Eén op de vijf krijgt koorts. En dat is nog maar het begin.
Hier een voorbeeld van iemand die overleden is.
https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796
Daarbij.. we vaccineren om de ziekenhuizen te ontlasten. Alle kinderen en gezonde mensen onder de 50 inenten gaat daarvoor het verschil niet maken. Die groep heeft sowieso maar een aandeel van 1% vd ziekenhuisbelasting
Alsof je hele huis al in brand staat en je je druk maakt om iemand die bij de voordeur een sigaret opsteekt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:33 schreef ozzietukker het volgende:
OZ doet hier vooral aan symboolpolitiek, of eigenlijk, de regering van de deelstaat Victoria laat zien dat ze geen uitzondering maken op het beleid.
In theorie is dat goed natuurlijk, zeker als je een ZERO covid beleid voert, dan moet je iedereen die binnen wil komen op dezelfde manier behandelen en controleren.
Maar nu komt het, het ZERO covid beleid, met 78.000, je leest het goed achtenzeventigduizend besmettingen nu per dag, dat heeft niets meer met ZERO covid beleid te maken, en kan je natuurlijk wel die uitzondering maken, sterker nog, je kan eigenlijk je hele strenge inreisbeleid wel gaan herzien, want de kans dat je besmet wordt IN Australië is nu groter dan van binnenkomende reizigers. En deze aantallen midden in de zomer....
Wat dat aangaande is Australië dus compleet van strategie gewijzigd, men heeft volledig vertrouwd op vaccins, die ongetwijfeld wat voorkomen, maar de explosie van besmettingen, die was echt niet verwacht door de regering, maar men wijzigt de koers niet meer omdat men geen hermit staat kan blijven, want de elke dag straatprotesten in Melbourne hebben inderdaad elke dag plaatsgevonden waardoor men inzag dat ZERO covid beleid niet meer kon worden gerealiseerd, en nu is de geest dusdanig uit de fles dat eigenlijk lockdown achtige maatregelen weinig zin hebben, daar kwam ook iets teveel kritiek uit het buitenland op.
Dit non argument blijft maar terugkomen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:00 schreef Wantie het volgende:
Nou, hoe hoog was het geweest als niemand in Portugal was gevaccineerd?
Waarop baseer je dat?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:50 schreef Za het volgende:
[..]
Dit non argument blijft maar terugkomen.
Net zo hoog, het maakt nl geen klap uit.
Niet volledig nee, maar biedt wel bescherming tegen besmetting.quote:Vaccins beschermen niet tegen besmetting,
Tja, het is geen wedstrijd natuurlijk, verder zit niet iedereen op hetzelfde punt in de pandemie. Wij hebben vrij strenge maatregelen, dus hier blijft de piek beter in de hand.quote:Portugal is daar een bewijs van. Ooit gepresenteerd als "het wonder van Portugal!" met als verklaring de hoogste vaccinatiegraad heeft meer besmettingen dan waar ook onderhand.
Je trekt elke keer radicale conclusies. Zoals "er zijn corona besmettingen dus vaccineren heeft geen enkele nut".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:19 schreef bellamy13 het volgende:
Iedereen denkt dat het vaccin net zo werkt als bijv bij polio. Je ent iedereen in (5 a 6x) en klaar.
Dit virus muteert, zal nooit verdwijnen. Daarom is er ook geen vaccin tegen de griep.
Het enige wat je kan doen is de griepprik elk jaar geven aan mensen die dit nodig hebben. Bij corona elk jaar een booster (of 2x) bij de groep die het nodig heeft. Heb je een BMI van 25+ --> booster. Ben je boven de 60 --> booster.
Rest met rust laten, want iedereen vaccineren heeft geen enkel nut. Zie de besmettingen in eerst Israel, later Australie & nu Portugal.
Ik denk dat vaccineren voor een bepaalde groep zeker nut heeft, want we kunnen er wel omheen blijven draaien, maar wat er in de ziekenhuizen komt is 65+ of heeft obesitas. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar het algemene beeld is echt wel duidelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je trekt elke keer radicale conclusies. Zoals "er zijn corona besmettingen dus vaccineren heeft geen enkele nut".
Maar je bent wel voor griepvaccins terwijl er tientallen griepen zijn (en maar één corona virus) en mensen toch nog griep krijgen, verspreiden en erg ziek worden. Heck, we kunnen ook direct stoppen met het dragen van helmen en gordels want dat heeft dan ook geen enkele nut.
En dat terwijl ongevaccineerden niet de straat op mogen, niet mogen werken, en verplegers die keihard nodig zijn ontslagen zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 04:27 schreef Idisrom het volgende:
Djokovic is niet het enige coronageval in Australië Maar liefst 216.000 nieuwe coronagevallen in twee dagen tijd volgens Worldometers. Dat zijn pas aantallen, en het is ook nog hartje zomer daar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |