Oh mijn BMI is ook nog te hoog trouwensquote:Op zondag 17 oktober 2021 07:35 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd het risico op een dagje hoofdpijn niet opwegen tegen het ontzeggen van vakantie van een ander.
Hoe sneller we corona toevoegen aan geaccepteerde dagelijkse risico’s, hoe beter.
Waar blijven de campagnes en programma’s om het landelijk BMI naar beneden te krijgen?
Is de vrijheid ongezond te leven belangrijker?
Mensen pas het ziekenhuis in slepen als ze niet meer normaal ademen ipv helpen hun risicoprofiel te verbeteren, is reactieve zorg, preventief is goedkoper, beter en levert ook bescherming op tegen andere ziekten die individu en maatschappij veel kosten.
Resumerend is vakanties stilleggen een bekrompen manier van korte termijn symptoombestrijding.
Het kan aan mijn zondagochtendhoofd liggen, maar volgens mij gaat de boodschap van dat filmpje ook wat langs ze heen.quote:
Paspoort verdwijnt in z’n huidige vorm sowieso. Vanaf volgend jaar wordt er al niet meer gestempeld. De volgende stap is dat het “boekje” verdwijnt en dat je gewoon door een gang met camera’s loopt en dat er een volautomatische scan van biometrische data plaatsvindt…quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:54 schreef vosss het volgende:
Die QR zooi blijft gewoon. Wordt straks een digitaal paspoort waar je je rijbewijs, ID, bankrekening etc aan koppelt.
De infrastructuur is er in heel Europa en de ideeën liggen al op tafel. Maak je geen illusies.
Dat is ook al uitgesproken ja. Gewoon in te zienquote:Op zondag 17 oktober 2021 09:54 schreef vosss het volgende:
Die QR zooi blijft gewoon. Wordt straks een digitaal paspoort waar je je rijbewijs, ID, bankrekening etc aan koppelt.
De infrastructuur is er in heel Europa en de ideeën liggen al op tafel. Maak je geen illusies.
Als je van plan bent om iets tijdelijk te maken, dan moet je ook vastleggen wanneer, of onder welke voorwaarden, je ermee ophoudt. Dat gebeurt al sinds de start niet, en als het een keer wel gebeurt dan houden we ons er niet aan.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof wel in de tijdelijkheid van de meeste maatregelen. Denk dat de QR-code internationaal nog wel een paar jaar blijft, verder niet echt. Wel ben ik er bang voor dat de regering gemerkt heeft dat vrijheidsbeperkende maatregelen een effectief middel zijn tegen virussen, dus dat deze ‘gereedschapskist’ beschikbaar blijft, ook voor andere virussen.
Het helpt natuurlijk ook niet dat de experts (RIVM) zeggen: Januari zijn je IC’s vol volgens onze modellen, dus berg je maar. Winter is coming.
Tegelijkertijd valt het me nogal tegen wat het ministerie doet. Een brief sturen aan Ernst Kuipers om er maar een zooi bruikbare bedden bij te regelen. Hoe dan? Je zou zeggen dat dat valt onder de verantwoordelijkheid van de minister van medische zorg.
Door het hokjesdenken en de eilandjes zitten we in NL naar mijn mening langer dan nodig in deze situatie.
Zal me ook niks verbazen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:54 schreef vosss het volgende:
Ik wil gvd stempels!quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Paspoort verdwijnt in z’n huidige vorm sowieso. Vanaf volgend jaar wordt er al niet meer gestempeld. De volgende stap is dat het “boekje” verdwijnt en dat je gewoon door een gang met camera’s loopt en dat er een volautomatische scan van biometrische data plaatsvindt…
Maar bij Fok!kers komt dat door hun uitzonderlijke gespierde bouw, uiteraard.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh mijn BMI is ook nog te hoog trouwens
Ik vind best
* Molo zingt Leef van de zanggod André Hazes jr
Ja helemaal eens maar Q1 2022 gaat dat nieuwe systeem live en dan is het einde oefening, althans voor de EU. Mooi kut want ik vind het altijd een leuk souvenir.quote:
Dat is wel 1 van de dingen waar ik me zorgen over maak ja. Niet vanuit kwade wil maar vanuit angst en onzekerheid bij de beleidsmakers. Het enige zichtbare nadeel van een sector sluiten is geld, terwijl ze in hun hoofd hebben dat een sector niet sluiten voor meer doden zorgt.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je van plan bent om iets tijdelijk te maken, dan moet je ook vastleggen wanneer, of onder welke voorwaarden, je ermee ophoudt. Dat gebeurt al sinds de start niet, en als het een keer wel gebeurt dan houden we ons er niet aan.
Zou toch verdomme een stunt zijn als we toch nog allemaal in de natte droom van Klaus Schwab terecht zijn gekomen en die wappies al die tijd gelijk hadden zegquote:Op zondag 17 oktober 2021 10:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zal me ook niks verbazen.
Verder de druk op minderheidsgroepen om x/y/z te doen omdat dat beter is volgens de meerderheid/overheid.
quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Ga het niet opzoeken voor je want moet mijn huurauto richting het zwembad brengen hier
Als je continu bang bent om de verkeerde keus te maken omdat je bang bent dat je er bij de volgende verkiezing op wordt afgerekend, dan is het natuurlijk makkelijker om voor de veilige keuze (of überhaupt geen keuze) te gaan. Dus handhaven we gewoon de status quo en rommelen we nog een tijdje door. Puntje bij paaltje komt de bevolking niet in opstand en het parlement tekent bij het kruisje, dus waarom niet?quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel 1 van de dingen waar ik me zorgen over maak ja. Niet vanuit kwade wil maar vanuit angst en onzekerheid bij de beleidsmakers. Het enige zichtbare nadeel van een sector sluiten is geld, terwijl ze in hun hoofd hebben dat een sector niet sluiten voor meer doden zorgt.
Of dat echt zo is laat ik even in het midden, maar ik denk dat dat is hoe ze denken.
Als je je belangrijkste adviescommissie uitsluitend vult met mensen uit de virologie- en ziekenhuiswereld en de andere (meer maatschappelijke) vakgebieden daar bewust buiten de deur houdt dan is het ook niet zo vreemd dat je zo gaat denken. Je zou ook bijna gaan vergeten dat de samenleving meer belangen heeft dan alleen maar het niet-oplopen van corona.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel 1 van de dingen waar ik me zorgen over maak ja. Niet vanuit kwade wil maar vanuit angst en onzekerheid bij de beleidsmakers. Het enige zichtbare nadeel van een sector sluiten is geld, terwijl ze in hun hoofd hebben dat een sector niet sluiten voor meer doden zorgt.
Of dat echt zo is laat ik even in het midden, maar ik denk dat dat is hoe ze denken.
Er is in EU verband al eens geopperd door timmermans om een CO2 punten/score systeem te gaan hanteren.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou toch verdomme een stunt zijn als we toch nog allemaal in de natte droom van Klaus Schwab terecht zijn gekomen en die wappies al die tijd gelijk hadden zeg
Schwab staat een soort neo-communisme voor (even kort door de bocht gezegd). Ik denk dat er voor alles achter Duitsland 0,0 draagvlak is voor zijn gedachtegoed.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er is in EU verband al eens geopperd door timmermans om een CO2 punten/score systeem te gaan hanteren.
Zoiets zou technisch prima gekoppeld kunnen worden aan je QR code.
Rechts op de kaart bedoel je? Links en onder op de kaart is er genoeg draagvlak lijkt mequote:Op zondag 17 oktober 2021 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schwab staat een soort neo-communisme voor (even kort door de bocht gezegd). Ik denk dat er voor alles achter Duitsland 0,0 draagvlak is voor zijn gedachtegoed.
En onderaan vooral als het neo-communisme door iemand anders betaald wordt.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Rechts op de kaart bedoel je? Links en onder op de kaart is er genoeg draagvlak lijkt me
Je zou ook kunnen vergeten dat de regering een aantal ministeries heeft die adviezen uitbrengen op andere vlakken dan bestrijding van een virus uitbraak.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je je belangrijkste adviescommissie uitsluitend vult met mensen uit de virologie- en ziekenhuiswereld en de andere (meer maatschappelijke) vakgebieden daar bewust buiten de deur houdt dan is het ook niet zo vreemd dat je zo gaat denken. Je zou ook bijna gaan vergeten dat de samenleving meer belangen heeft dan alleen maar het niet-oplopen van corona.
Boehoehoooeee!!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar mogen we van het OMT niet op vakantie…
Nu kermis hier, hartstikke druk.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:59 schreef Tarado het volgende:
Was gisteren in de stad, nog niet eerder zo druk gezien sinds lockdown, lunch met check, erna terras en toilet zonder, kroeg later wel check, allemaal QR only, geen ID.
En diegene die niet goed meedoet wordt afgeknald.quote:Op zondag 17 oktober 2021 06:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is een scène uit Squid Game, een Koreaanse serie over mensen met grote schulden die aan een grote ‘show’ mee doen. Degene die alle opdrachten met goed gevolg doorloopt, krijgt een berg geld om zijn schulden af te lossen.
De ondertiteling is nu ‘grappig’ omgezet.
Gister werd bij de bios wel om ID gevraagd, eerst vroegen ze alleen naar geboortedatum.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:59 schreef Tarado het volgende:
Was gisteren in de stad, nog niet eerder zo druk gezien sinds lockdown, lunch met check, erna terras en toilet zonder, kroeg later wel check, allemaal QR only, geen ID.
Vooralsnog ziet het er niet echt naar uit dat het kabinet ons zo snel mogelijk richting de uitgang van de crisis stuurt, of wel? Het einde is niet eens gedefinieerd. Van de crisis noch van de maatregelen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen vergeten dat de regering een aantal ministeries heeft die adviezen uitbrengen op andere vlakken dan bestrijding van een virus uitbraak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |