Hugo de Jonge?quote:Op zondag 17 oktober 2021 00:56 schreef trein2000 het volgende:
Nou volgens mij is het gewoon een of andere mafklapper die dit gemaakt heeft
Discriminatie is het maken van onderscheid zonder objectieve rechtvaardiging. Ik vind dat die objectieve rechtvaardiging in bepaalde situaties best aanwezig is.quote:Op zondag 17 oktober 2021 02:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
De anderhalve meter maatregel was in ieder geval niet discriminatoir.
Ik zie en lees veel (ook op fok) reacties dat de ongevaccineerden asociaal zouden zijn.
M.i. zijn juist degenen die zo reageren de asocialen.
Waarom vergelijk je steeds met de zomer? Het is nu 17 oktober.quote:
Daarom worden er 5000 nieuwe BOA's getraind zodat dit slappe gedoe over is.quote:Op zondag 17 oktober 2021 01:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet goed te praten uiteraard. Maar in Nederland is de praktijk toch vooral: 'Hebt u een QR? Ja? Gaat u zitten, wat wilt u drinken?'
Dit is een scène uit Squid Game, een Koreaanse serie over mensen met grote schulden die aan een grote ‘show’ mee doen. Degene die alle opdrachten met goed gevolg doorloopt, krijgt een berg geld om zijn schulden af te lossen.quote:
Die gaan in elk geval niet protesteren, dus zal vast sneller gaanquote:Op zondag 17 oktober 2021 05:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Als 80% van alle dieren zijn gevaccineerd gaan we weer terug naar normaal!
Dit is wat mij betreft wel een voorbeeld van de oneerlijke verdeling van de vaccins. Wat betreft reservoir zal het best handig zijn om bepaalde dieren te vaccineren, maar ik zou toch eerst beginnen met mensen, wereldwijd.quote:Op zondag 17 oktober 2021 06:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die gaan in elk geval niet protesteren, dus zal vast sneller gaan
En virusvarianten die weer het land binnenkomen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 04:51 schreef Molo het volgende:
Nou, op Schiphol is er geen sprake van minder reizen door Covid hoor
YOLO bitches, herfstvakantie for everyone ✈️✈️✈️
Die komen alleen via Schiphol t land binnen?quote:Op zondag 17 oktober 2021 07:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
En virusvarianten die weer het land binnenkomen.
Ik vind eerlijk gezegd het risico op een dagje hoofdpijn niet opwegen tegen het ontzeggen van vakantie van een ander.quote:Op zondag 17 oktober 2021 07:09 schreef jcdragon het volgende:
[..]
En virusvarianten die weer het land binnenkomen.
Klap in het gezicht van de zorgmedewerkersquote:Op zondag 17 oktober 2021 04:51 schreef Molo het volgende:
Nou, op Schiphol is er geen sprake van minder reizen door Covid hoor
YOLO bitches, herfstvakantie for everyone ✈️✈️✈️
Die reactiesquote:
Zullen de antilopen ook antivax zijn?quote:Op zondag 17 oktober 2021 05:38 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
Als 80% van alle dieren zijn gevaccineerd gaan we weer terug naar normaal!
Eensquote:Op zondag 17 oktober 2021 02:37 schreef Montagui het volgende:
[..]
De anderhalve meter maatregel was in ieder geval niet discriminatoir.
Ik zie en lees veel (ook op fok) reacties dat de ongevaccineerden asociaal zouden zijn.
M.i. zijn juist degenen die zo reageren de asocialen.
Eens. De hyperfocus op corona moet stoppen. Het kabinet zal moeten dealen met de vaccinatiegraad die er nu is, want die stijgt amper meer. Dat betekent dat ondanks de vaccinatiecampagne er nog steeds maatregelen nodig zijn. Het wordt tijd voor een nieuwe exitstrategie.quote:Op zondag 17 oktober 2021 07:35 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik vind eerlijk gezegd het risico op een dagje hoofdpijn niet opwegen tegen het ontzeggen van vakantie van een ander.
Hoe sneller we corona toevoegen aan geaccepteerde dagelijkse risico’s, hoe beter.
Waar blijven de campagnes en programma’s om het landelijk BMI naar beneden te krijgen?
Is de vrijheid ongezond te leven belangrijker?
Mensen pas het ziekenhuis in slepen als ze niet meer normaal ademen ipv helpen hun risicoprofiel te verbeteren, is reactieve zorg, preventief is goedkoper, beter en levert ook bescherming op tegen andere ziekten die individu en maatschappij veel kosten.
Resumerend is vakanties stilleggen een bekrompen manier van korte termijn symptoombestrijding.
Hoezo, een nieuwe? Hebben we er ooit een gehad dan?quote:Op zondag 17 oktober 2021 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. De hyperfocus op corona moet stoppen. Het kabinet zal moeten dealen met de vaccinatiegraad die er nu is, want die stijgt amper meer. Dat betekent dat ondanks de vaccinatiecampagne er nog steeds maatregelen nodig zijn. Het wordt tijd voor een nieuwe exitstrategie.
Nou ja, het verhaal was altijd dat als iedereen was gevaccineerd, de maatregelen weg konden. Dat het tijdelijk was.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoezo, een nieuwe? Hebben we er ooit een gehad dan?
Ik geloof wel in de tijdelijkheid van de meeste maatregelen. Denk dat de QR-code internationaal nog wel een paar jaar blijft, verder niet echt. Wel ben ik er bang voor dat de regering gemerkt heeft dat vrijheidsbeperkende maatregelen een effectief middel zijn tegen virussen, dus dat deze ‘gereedschapskist’ beschikbaar blijft, ook voor andere virussen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, het verhaal was altijd dat als iedereen was gevaccineerd, de maatregelen weg konden. Dat het tijdelijk was.
Vaccinaties blijken nu onvoldoende om de verspreiding te drukken en de tijdelijkheid gaat ook wel op de helling, want de status quo waar we nu in gekomen zijn, kan in theorie nog jaren duren natuurlijk.
O ik geloof ook wel dat het tijdelijk is, alleen ik heb niet meer de illusie dat we hier snel vanaf zijn, waar dat voorheen wel redelijk het uitgangspunt leek hoor je er nu niemand meer over. Er komen steeds weer nieuwe konijntjes uit de hoge hoed waarom we nu écht niet kunnen stoppen met de maatregelen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 09:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof wel in de tijdelijkheid van de meeste maatregelen. Denk dat de QR-code internationaal nog wel een paar jaar blijft, verder niet echt. Wel ben ik er bang voor dat de regering gemerkt heeft dat vrijheidsbeperkende maatregelen een effectief middel zijn tegen virussen, dus dat deze ‘gereedschapskist’ beschikbaar blijft, ook voor andere virussen.
Het helpt natuurlijk ook niet dat de experts (RIVM) zeggen: Januari zijn je IC’s vol volgens onze modellen, dus berg je maar. Winter is coming.
Tegelijkertijd valt het me nogal tegen wat het ministerie doet. Een brief sturen aan Ernst Kuipers om er maar een zooi bruikbare bedden bij te regelen. Hoe dan? Je zou zeggen dat dat valt onder de verantwoordelijkheid van de minister van medische zorg.
Door het hokjesdenken en de eilandjes zitten we in NL naar mijn mening langer dan nodig in deze situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |