SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mét tape zelfs!quote:
Sowieso hebben we bij Jamin geschept voor in de auto onderwegquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:15 schreef minilot het volgende:
Wat ga je zoal eten in Parijs dan @:miss_sly?Eetvoornemens zijn de beste reisvoorpret
Dat is een berg bewegingquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:31 schreef minilot het volgende:
Training was intens vandaag![]()
Bibberde ervan achteraf in de kleedkamer
![]()
De lijst voor morgen is ook al duidelijk, want ik moet Halloween in Toverland recenseren. Yikes!#watje Dus alvast:
B: Uur fietsen
B: Minstens dertigduizend stappen
D: https://www.toverland.com(...)buffet-trick-or-eat/
B: Uur fietsen
Dat ervaar ik dan niet echt zo: de hele dag in een attractiepark lopen is wel iets wat ik zo om de week doe, dus dat voelen mijn voeten niet eens meerquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een berg bewegingToverland is tof!
Kan me voorstellen dat je daarnaar uitkijkt! Wij gaan als het goed is familie 1 op dag 1 hier verwelkomen en familie 2 op dag 2. Daarna ben ik dood, denk ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Na nu 2,5 maanden grotendeels 'vasten' (met succes!) kan ik nu al uitkijken naar ons aanstaande kerstmenu, dat ons vorig jaar door de neus werd geboord…![]()
[ afbeelding ]
Vanavond een etentje in Rue de la Plume in Alkmaar, het mag van mezelf…
Ah, ja, dat snap ik. Als wij naar de Efteling gaan, maken we die stappen ook wel, maar wij gaan niet zo vaak.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat ervaar ik dan niet echt zo: de hele dag in een attractiepark lopen is wel iets wat ik zo om de week doe, dus dat voelen mijn voeten niet eens meer
Het is inmiddels traditie geworden om 1 dag met vrienden in een gerenommeerd restaurant te eten, dit keer zelfs met overnachting na afloop en de volgende dag een kerstontbijt.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je daarnaar uitkijkt! Wij gaan als het goed is familie 1 op dag 1 hier verwelkomen en familie 2 op dag 2. Daarna ben ik dood, denk ikWel gezellig, en eindelijk de gelegenheid om onze ruime tafel goed te gebruiken
https://www.ruedelaplume.nl/quote:Rue de la Plume, dat ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.
Woon nog niet zo lang in deze regio en het grootste deel van de tijd dat ik hier woon was de horeca gesloten. Dus we moeten alle goede restaurants nog vinden.
Een aantal jaren geleden hadden wij het familiegebeuren met kerst ook wat verminderd en aangegeven dat we het voortaan het ene jaar met de ene familie en het andere jaar met de andere familie wilden vieren, zodat we ook wat voor onszelf konden doen. Maar afgelopen jaar, anderhalf jaar, hebben we wel wat wake up calls gehad mbt de eindigheid van het leven van onze ouders, dus hebben we besloten om miv dit jaar maar weer beide families te zien met kerst.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is inmiddels traditie geworden om 1 dag met vrienden in een gerenommeerd restaurant te eten, dit keer zelfs met overnachting na afloop en de volgende dag een kerstontbijt.
De andere dag is meestal low profile of traditioneel gourmetten bij mijn schoonouders.
Die bakstank in huis na afloop hoeft van mij niet zo…
[..]
Klinkt goed! Gaan we eens uitproberen!quote:https://www.ruedelaplume.nl/
Toptent, met 2 heel enthousiaste eigenaresses met een steeds wisselend X-gangen menu én het enige restaurant in Alkmaar met Michelin vermelding…
Nja, dat doe ik ook niet voor mijn plezier, maar het is de enige manier om 's nachts nog vanaf een treinstation thuis te komenquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hoefden alleen niet te fietsen
Oh, weer wat geleerd, ik wist niet eens dat we er überhaupt één hadden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 13:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is inmiddels traditie geworden om 1 dag met vrienden in een gerenommeerd restaurant te eten, dit keer zelfs met overnachting na afloop en de volgende dag een kerstontbijt.
De andere dag is meestal low profile of traditioneel gourmetten bij mijn schoonouders.
Die bakstank in huis na afloop hoeft van mij niet zo…
[..]
https://www.ruedelaplume.nl/
Toptent, met 2 heel enthousiaste eigenaresses met een steeds wisselend X-gangen menu én het enige restaurant in Alkmaar met Michelin vermelding…
Nee joh, dat vind ik een duizendvoud te decadent voor alleen mezelfquote:
Ah, jij zit ook al in de regioquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh, weer wat geleerd, ik wist niet eens dat we er überhaupt één hadden.
* IJsdraakje zwaait vanuit Alkmaar
Het is druk in de regioquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah, jij zit ook al in de regio
Prima regio.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ah, jij zit ook al in de regio
Gaat het nu weer wat beter met je gezondheid?quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:00 schreef Sangha het volgende:
Paar weken niet geweest hier, gaat wat minder goed met de gezondheid.![]()
Gelukkig blijf ik wel afvallen. Afgelopen week zelfs 3,1 kg. Niks geen gekke dingen gedaan of gelaten. Dat intermittent fasten in combi met het weglaten / afbouwen van bepaalde medicijnen werkt gewoon goed. En natuurlijk (in principe) elke dag sporten, alleen lukt dat momenteel wat minder goed...
Laat de nachtvorst maar komen dan...quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Erg vruchtbaar rondje, blijkbaar een hoop zout uitgescheiden ofzo... 1,2 kilo lichter bij terugkomst
Geestelijk gelukkig wel, maar lichamelijk niet, echt lastig, maar goed, ik ben en blijf positief. Rustig aan en het komt vast weer in balans allemaal. Thanx.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gaat het nu weer wat beter met je gezondheid?
quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb meteen beeld, DP die sproeiend over de stoep wandelt
Klinkt als een prima benaderingquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:42 schreef Sangha het volgende:
[..]
Geestelijk gelukkig wel, maar lichamelijk niet, echt lastig, maar goed, ik ben en blijf positief. Rustig aan en het komt vast weer in balans allemaal. Thanx.
Ik gebruik nu weer een therapielamp ivm depressies vanwege te weinig licht. Het helpt me goed. Ik ga er ook gelijk positiever van denken.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Klinkt als een prima benadering
Nee het sproeien had ik thuis al gedaan!quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb meteen beeld, DP die sproeiend over de stoep wandelt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Wat rot, als het lichamelijk niet lekker gaat. Fijn dat je er geestelijk in ieder geval wat beter in zit.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:42 schreef Sangha het volgende:
[..]
Geestelijk gelukkig wel, maar lichamelijk niet, echt lastig, maar goed, ik ben en blijf positief. Rustig aan en het komt vast weer in balans allemaal. Thanx.
Dank je wel.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat rot, als het lichamelijk niet lekker gaat. Fijn dat je er geestelijk in ieder geval wat beter in zit.
Sterkte!
Hoe vaak weeg jij jezelf.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Erg vruchtbaar rondje, blijkbaar een hoop zout uitgescheiden ofzo... 1,2 kilo lichter bij terugkomst
Ik ben Poebs niet, maar ik weeg sowieso dagelijks en geregeld na grote inspanning en/of grote maaltijd, gewoon uit benieuwdheid naar effectenquote:
Juist omdat het zo fluctueert is op lange termijn een keer in de week onder dezelfde omstandigheden een goede manier om de algemene richting te bepalen. Bij heel vaak op een dag heb je heel veel metingen die in de tendens wegvallen omdat ze uitschieters zijn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 07:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Omdat het vaak zo fluctueert lijkt het mij juist lastiger om op basis van een keer per week progressie te duiden - als je de dag voor je wekelijkse weging net een boel zoute soep hebt gegeten loopt je meting al in de -ha!- soep![]()
Maar ieder z'n ding!
Juistem!quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 08:37 schreef SQ het volgende:
Nee, zolang je weet dat het fluctueert en waar het vandaan komt er je daar niet door uit het veld laat staan is er niets mis mee.
Te vaakquote:
Vond ik teveel moeite om te typen, maar zat er inderdaad in.quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 17:33 schreef Holyme het volgende:
@:Myraela tip voor de havermout: koek-/speculaaskruiden ipv kaneel
Ja, ditquote:Op zaterdag 16 oktober 2021 10:40 schreef minilot het volgende:
Ik heb dat ook wel @:DancingPhoebe![]()
En het werkt bij mij gelukkig ook maar één kant op: gewicht wat naar beneden: jippieeeeee - gewicht omhoog: boeit niet
Da's erg herkenbaar, ik weiger momenteel ook om te investeren in nieuwe kleding, heb net een vrij duur overhemd en een 1 x gedragen colbertjasje weggehangen omdat die niet meer kunnen. Gekocht net vóór de "omslag".quote:Op zaterdag 16 oktober 2021 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook weer zo kut, zo'n fase waarin het eigenlijk heel lekker gaat en het dus zonde is om geld uit te geven aan broeken die NU goed zitten. Volgende week misschien maar even een kringloopmissie en voor 20 piek een broek of 3/4/5 wegtrekken die nu iig aansluit bij alles.
O ja, verhip!quote:Op zondag 17 oktober 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Ja maar.. als je uit je huidige maat groeit, dan gaat er toch een lampje branden? ''Gewoon'' een grotere maat pakken is wel een beetje een kopinhetzand-tactiek.
quote:
Dat heb ik vorige keer gedaan, alles weggedaan toen het te groot werd. Best eng (vangnet en zulks).quote:Op zondag 17 oktober 2021 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw @:sometimes, flinke missie ga je aansucces man!
Als motivatie en om je succes te delen kun je misschien je jasje en overhemd doneren aan een kledingbank die zich richt op sollicitatie outfits?
Afvalguru Dr Phil (is een dikke sukkel, maar) roept altijd dat je je dikkere kleren gelijk weg moet doen
Overigens wmb een complete kuttip, zeker voor nieuw gekochte kleding (ik probeer zo veel mogelijk bij de kringloop te halen), die laat ik gewoon lekker in de kast hangen voor als het weer wat minder met me gaat... (bij mij kruipt het gewicht er langzaam weer aan als ik het mentaal allemaal weer een beetje laat versloffen) maar ik ben wel altijd voor doneren aan dit soort doelen
Goede motivatie, toch?quote:Op zondag 17 oktober 2021 16:52 schreef Isabeau het volgende:
Het is wel fijn om veel te grote kleding weg te doen, maar 1 maatje te groot laat ik toch meestal gewoon in de kast liggen
Wat ik wel een beetje eng vind is dat ik nieuwe werkkleding heb besteld, in een maat kleiner, en zelfs die is al een klein beetje ruim. Als ik nu weer aan kom, dan heb ik geen kleren voor op het werk
Als daardoor elke keer een lampje was gaan branden, dan zouden we allemaal nooit die grote maat nooit gekregen moeten hebben.quote:Op zondag 17 oktober 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Ja maar.. als je uit je huidige maat groeit, dan gaat er toch een lampje branden? ''Gewoon'' een grotere maat pakken is wel een beetje een kopinhetzand-tactiek.
Ja dat geldt natuurlijk in de tijd vóór we dit topic ontdekten hèquote:Op zondag 17 oktober 2021 20:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als daardoor elke keer een lampje was gaan branden, dan zouden we allemaal nooit die grote maat nooit gekregen moeten hebben.
Zalando Lounge en Vinted.quote:Op zondag 17 oktober 2021 21:18 schreef Holyme het volgende:
Ik had een ei a la Isabeauhielp wel goed tegen trek
![]()
Wb kleren, ook hier vind ik mezelf inmiddels echt wel mooi spul waard. Heb ook een paar dure jurkjes die nu al een aantal jaar oud zijn, er nog steeds super uit zien, en die ik zo opnieuw zou kopenGelukkig is er Zalando Lounge, dat scheelt ook nogal eens
Ik heb ook nog een account bij Zalando Lounge, maar ben eigenlijk te gierig om veel geld te besteden aan kleding. Geef het liever uit aan mijn hobby fotografie.quote:Op zondag 17 oktober 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zalando Lounge en Vinted.Het maakt mij niet uit of iets uit het laatste seizoen komt. Op Vinted nu een aantal tops van Fabienne Chapot besteld, dat vind ik zelfs in de meeste aanbiedingen echt nog te duur. Maar nu toch wel erg blij mee.
Alleen bij broeken is Zalando Lounge weer ideaal, want dan kan ik tenminste gewoon terugsturen als het toch niet goed zit.
Goed bezig met dat bmiquote:Op maandag 18 oktober 2021 09:16 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een account bij Zalando Lounge, maar ben eigenlijk te gierig om veel geld te besteden aan kleding. Geef het liever uit aan mijn hobby fotografie.
Overigens heb ik inmiddels een maand een bmi onder de 25, dus het gaat de goede kant op.
Ik was laatst ZO teleurgesteld met mijn naaiatelier! Vroegah bracht ik alles hier (wel voor basic dingen hoor, innemen etc is echt te duur voor de dingen die ik draagquote:Op maandag 18 oktober 2021 09:58 schreef minilot het volgende:
Ah ja, kleding. Ik heb wat toffe dingen die ik niet meer draag wegens te groot en ik moet er echt eens mee langs het lokale naaiatelier om het in te laten nemen. Kost in sommige gevallen meer dan de nieuwwaarde van de betreffende topjes en jurkjes, maar aan de andere kant: opnieuw kopen in een kleinere maat wil ik ook liever niet, voor zover mijn obscure shizzle überhaupt al op Vinted te vinden zou zijn
quote:
Wauw! Je kocht iets wat je ZOCHT in de kringloop?quote:Op maandag 18 oktober 2021 10:16 schreef Declan-Harp het volgende:
''Laat een ander maar betalen'' is mijn motto. Ik haal regelmatig kleding bij de kringloop à 2 euro per stuk.![]()
Toevallig gisteren exact dezelfde laarsjes gekocht die ik al had, ze gingen vrij snel stuk en daar baalde ik stevig van.. Ik zal ze nu beter behandelen, want ze lopen zó fijn!
Neee, schoenen zijn nieuwquote:Op maandag 18 oktober 2021 11:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wauw! Je kocht iets wat je ZOCHT in de kringloop?Dat lukt mij dus nooit he
Ik moet er altijd met een compleet blanco brein inlopen, anders vind ik niks
Aah, ik wou al zeggenquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:35 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Neee, schoenen zijn nieuwBonprix. Kreeg net mail dat ze over 3 weken weer leverbaar zijn, faal
Kleding zoek ik daar ook nooit, ik kom het gewoon tegen
Nou ja, never change a winning teamquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Aah, ik wou al zeggen![]()
hetzelfde bestellen vind ik ook zo heerlijk overzichtelijk
Oh wat zalig!quote:
Was je D lekker? Ik wil m opslaan en maken als ie de moeite isquote:Op maandag 18 oktober 2021 15:46 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh wat zalig!
Omdat ik inenen wat voorloop op mijn afvalvoornemens net even een volkoren cracker met roerei en een lik mayo en sambal gegeten - wel aardig binnen eetwindow want avondeten staat zo al om kwart voor vijf op tafel in verband met planning van mijn huisgenotenAangezien de D bestaat uit alleen zalm en twee soorten groenten kon het er wel even bij - het was dat of het hele pak chocoladevla zelf opeten en dat is dan weer zo sneu voor man en kind
Prima! Nog niet zo spannend. Het is nu 2,5 minuut rennen. Ik ben wel benieuwd naar de 5 minuten van volgende week. Dat klinkt dan ineens als erg veel.quote:Op maandag 18 oktober 2021 15:48 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Hoe vergaat het jou intussen in week 3?
Mweh. Ik heb 'm net uit mijn bookmarks gegooid in plaats van 'm in de 'nog een keer eten'-categorie te zetten. Weinig soeps!quote:Op maandag 18 oktober 2021 18:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Was je D lekker? Ik wil m opslaan en maken als ie de moeite is
Akkoord.quote:Op maandag 18 oktober 2021 19:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Mweh. Ik heb 'm net uit mijn bookmarks gegooid in plaats van 'm in de 'nog een keer eten'-categorie te zetten. Weinig soeps!
Ha!quote:Op maandag 18 oktober 2021 18:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Prima! Nog niet zo spannend. Het is nu 2,5 minuut rennen. Ik ben wel benieuwd naar de 5 minuten van volgende week. Dat klinkt dan ineens als erg veel.
Ja, dat klinkt echt als onmogelijk veel.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 04:22 schreef minilot het volgende:
Ha!Wacht maar tot je over een paar weken ineens naar de twintig minuten moet
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |