abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:25:47 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201763744
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201763747
Groetjes vanaf mijn rondje :W

Mijn rondjes zijn wel minder efficiënt de laatste tijd. Ik ben ineens zo iemand die op bankjes gaat zitten :')

Agz naast mn kont ook mn mental health gemanaged moet worden, doe ik het er maar mee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201763762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Groetjes vanaf mijn rondje :W
Ondanks tapeloos!
Let me see you stripped down to the bone
pi_201763776
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:27 schreef minilot het volgende:

[..]
Ondanks tapeloos!
Mét tape zelfs!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201763787
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:15 schreef minilot het volgende:
Wat ga je zoal eten in Parijs dan @:miss_sly? *O* Eetvoornemens zijn de beste reisvoorpret O+
Sowieso hebben we bij Jamin geschept voor in de auto onderweg *O* Traditie bij ons.
We gaan in ieder geval één keer uitgebreid uit eten, want afgelopen maandag waren we 16 jaar samen, en toen geen tijd voor een etentje, dus dat hebben we nog tegoed.
Verder croissants, pains au chocolat, wijn en cocktails, minstens één keer crepes.

En dochter (en wij ook) wil heel graag terug naar https://www.amorino.com/en
Het ijs is er heerlijk en ze maken er mooie kunstige bloemen van. Je kunt dus ook per ijsje meerdere smaken kiezen O+

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201763807
Training was intens vandaag :o :9 Bibberde ervan achteraf in de kleedkamer :s)

De lijst voor morgen is ook al duidelijk, want ik moet Halloween in Toverland recenseren. Yikes! :D #watje Dus alvast:

B: Uur fietsen
B: Minstens dertigduizend stappen
D: https://www.toverland.com(...)buffet-trick-or-eat/
pi_201763824
Oooh nou wil ik ook ijs-in-bloemvorm!
Maar heb al een streak van anderhalve week geen ijsje. Pfoe.
pi_201763835
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:31 schreef minilot het volgende:
Training was intens vandaag :o :9 Bibberde ervan achteraf in de kleedkamer :s)

De lijst voor morgen is ook al duidelijk, want ik moet Halloween in Toverland recenseren. Yikes! :D #watje Dus alvast:

B: Minstens dertigduizend stappen
D: https://www.toverland.com(...)buffet-trick-or-eat/
Dat is een berg beweging :o Toverland is tof!
pi_201763842
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is een berg beweging :o Toverland is tof!
Dat ervaar ik dan niet echt zo: de hele dag in een attractiepark lopen is wel iets wat ik zo om de week doe, dus dat voelen mijn voeten niet eens meer ;)
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:35:25 #10
5428 crew  miss_sly
pi_201763854
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:25 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Na nu 2,5 maanden grotendeels 'vasten' (met succes!) kan ik nu al uitkijken naar ons aanstaande kerstmenu, dat ons vorig jaar door de neus werd geboord… }:|

[ afbeelding ]

Vanavond een etentje in Rue de la Plume in Alkmaar, het mag van mezelf… :Y
Kan me voorstellen dat je daarnaar uitkijkt! Wij gaan als het goed is familie 1 op dag 1 hier verwelkomen en familie 2 op dag 2. Daarna ben ik dood, denk ik :') Wel gezellig, en eindelijk de gelegenheid om onze ruime tafel goed te gebruiken O+

Rue de la Plume, dat ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.
Woon nog niet zo lang in deze regio en het grootste deel van de tijd dat ik hier woon was de horeca gesloten. Dus we moeten alle goede restaurants nog vinden.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:36:26 #11
5428 crew  miss_sly
pi_201763868
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:34 schreef minilot het volgende:

[..]
Dat ervaar ik dan niet echt zo: de hele dag in een attractiepark lopen is wel iets wat ik zo om de week doe, dus dat voelen mijn voeten niet eens meer ;)
Ah, ja, dat snap ik. Als wij naar de Efteling gaan, maken we die stappen ook wel, maar wij gaan niet zo vaak.
In de zomer wel met de verjaardag van dochter 3 dagen geweest en dan inderdaad drie dagen zoveel stappen. We hoefden alleen niet te fietsen :P
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:41:01 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201763910
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je daarnaar uitkijkt! Wij gaan als het goed is familie 1 op dag 1 hier verwelkomen en familie 2 op dag 2. Daarna ben ik dood, denk ik :') Wel gezellig, en eindelijk de gelegenheid om onze ruime tafel goed te gebruiken O+
Het is inmiddels traditie geworden om 1 dag met vrienden in een gerenommeerd restaurant te eten, dit keer zelfs met overnachting na afloop en de volgende dag een kerstontbijt.
De andere dag is meestal low profile of traditioneel gourmetten bij mijn schoonouders.
Die bakstank in huis na afloop hoeft van mij niet zo…

quote:
Rue de la Plume, dat ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.
Woon nog niet zo lang in deze regio en het grootste deel van de tijd dat ik hier woon was de horeca gesloten. Dus we moeten alle goede restaurants nog vinden.
https://www.ruedelaplume.nl/
Toptent, met 2 heel enthousiaste eigenaresses met een steeds wisselend X-gangen menu én het enige restaurant in Alkmaar met Michelin vermelding…
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:44:41 #13
5428 crew  miss_sly
pi_201763966
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het is inmiddels traditie geworden om 1 dag met vrienden in een gerenommeerd restaurant te eten, dit keer zelfs met overnachting na afloop en de volgende dag een kerstontbijt.
De andere dag is meestal low profile of traditioneel gourmetten bij mijn schoonouders.
[..]
Een aantal jaren geleden hadden wij het familiegebeuren met kerst ook wat verminderd en aangegeven dat we het voortaan het ene jaar met de ene familie en het andere jaar met de andere familie wilden vieren, zodat we ook wat voor onszelf konden doen. Maar afgelopen jaar, anderhalf jaar, hebben we wel wat wake up calls gehad mbt de eindigheid van het leven van onze ouders, dus hebben we besloten om miv dit jaar maar weer beide families te zien met kerst.
quote:
Toptent, met 2 heel enthousiaste eigenaresses met een steeds wisselend X-gangen menu én het enige restaurant in Alkmaar met Michelin vermelding…
Klinkt goed! Gaan we eens uitproberen!
pi_201764093
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We hoefden alleen niet te fietsen :P
Nja, dat doe ik ook niet voor mijn plezier, maar het is de enige manier om 's nachts nog vanaf een treinstation thuis te komen ;)
pi_201764101
Wat een maaltijd @MadMaster! :9 En puike traditie ^O^
pi_201764114
Uber?
pi_201764163
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]
Oh, weer wat geleerd, ik wist niet eens dat we er überhaupt één hadden.

* IJsdraakje zwaait vanuit Alkmaar
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201764195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 13:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Uber?
Nee joh, dat vind ik een duizendvoud te decadent voor alleen mezelf :)
pi_201764211
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Oh, weer wat geleerd, ik wist niet eens dat we er überhaupt één hadden.

* IJsdraakje zwaait vanuit Alkmaar
Ah, jij zit ook al in de regio
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:24:58 #20
5428 crew  miss_sly
pi_201764452
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Het is druk in de regio :D
pi_201764619
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Prima regio. :7
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201764861
Paar weken niet geweest hier, gaat wat minder goed met de gezondheid. :{

Gelukkig blijf ik wel afvallen. Afgelopen week zelfs 3,1 kg. Niks geen gekke dingen gedaan of gelaten. Dat intermittent fasten in combi met het weglaten / afbouwen van bepaalde medicijnen werkt gewoon goed. En natuurlijk (in principe) elke dag sporten, alleen lukt dat momenteel wat minder goed... ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201765304
Erg vruchtbaar rondje, blijkbaar een hoop zout uitgescheiden ofzo... 1,2 kilo lichter bij terugkomst :')
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:33:31 #24
5428 crew  miss_sly
pi_201765352
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:00 schreef Sangha het volgende:
Paar weken niet geweest hier, gaat wat minder goed met de gezondheid. :{

Gelukkig blijf ik wel afvallen. Afgelopen week zelfs 3,1 kg. Niks geen gekke dingen gedaan of gelaten. Dat intermittent fasten in combi met het weglaten / afbouwen van bepaalde medicijnen werkt gewoon goed. En natuurlijk (in principe) elke dag sporten, alleen lukt dat momenteel wat minder goed... ;)
Gaat het nu weer wat beter met je gezondheid?
  vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:42:07 #25
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201765461
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Erg vruchtbaar rondje, blijkbaar een hoop zout uitgescheiden ofzo... 1,2 kilo lichter bij terugkomst :')
Laat de nachtvorst maar komen dan...

pi_201765470
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gaat het nu weer wat beter met je gezondheid?
Geestelijk gelukkig wel, maar lichamelijk niet, echt lastig, maar goed, ik ben en blijf positief. Rustig aan en het komt vast weer in balans allemaal. Thanx. :)
pi_201765477
Ik heb meteen beeld, DP die sproeiend over de stoep wandelt
pi_201765485
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:43 schreef Doedezemaar het volgende:
_O-
pi_201765489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:42 schreef Sangha het volgende:

[..]
Geestelijk gelukkig wel, maar lichamelijk niet, echt lastig, maar goed, ik ben en blijf positief. Rustig aan en het komt vast weer in balans allemaal. Thanx. :)
Klinkt als een prima benadering
pi_201765513
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Klinkt als een prima benadering
Ik gebruik nu weer een therapielamp ivm depressies vanwege te weinig licht. Het helpt me goed. Ik ga er ook gelijk positiever van denken. ;) En krijg meer energie, dat is lastig als je dat niet met sport kunt 'verzilveren'.
pi_201765519
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Nee het sproeien had ik thuis al gedaan!

:r

Lekker de backlash van de Madam Jeanette sambal :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:49:47 #32
5428 crew  miss_sly
pi_201765569
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:42 schreef Sangha het volgende:

[..]
Wat rot, als het lichamelijk niet lekker gaat. Fijn dat je er geestelijk in ieder geval wat beter in zit.
Sterkte!
pi_201765605
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat rot, als het lichamelijk niet lekker gaat. Fijn dat je er geestelijk in ieder geval wat beter in zit.
Sterkte!
Dank je wel. :) Geestelijk welbevinden is zo belangrijk, is toch de bepalende factor voor hoe je over dingen denkt / cognitie e.d. Het zonnetje is weer wat gaan schijnen in ieder geval. ^O^
pi_201766537
Gezinsbak vloeibaar zout op :9~
pi_201769408
Er liep wat mis in de planning en toen was avondeten koelverse pizza van de Lidl :') Morgen maar extra groenten opscheppen in Toverland :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 16-10-2021 07:47:21 ]
pi_201771050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 15:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe vaak weeg jij jezelf. :D
pi_201775858
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik ben Poebs niet, maar ik weeg sowieso dagelijks en geregeld na grote inspanning en/of grote maaltijd, gewoon uit benieuwdheid naar effecten :)
Omdat het vaak zo fluctueert lijkt het mij juist lastiger om op basis van een keer per week progressie te duiden - als je de dag voor je wekelijkse weging net een boel zoute soep hebt gegeten loopt je meting al in de -ha!- soep :)
Maar ieder z'n ding!

Over meting gesproken: 55.5 vanmorgen, geinig getal :) Zal wel van korte duur zijn zijn Halloweenbuffet + cocktails in het verschiet vandaag! :+ Aan de andere kant heb ik nog wat PTSS na mijn bacchanaal @ concert vorige week vrijdag, dus misschien is één cocktail ook wel prima |:)
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:48:08 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_201775862
Zo'n buffet is ook zelden de kcals waard :')

Ik at gisteren friet en werd niet gestraft op de weegschaal. Dus nog steeds slank, joepie.
disclaimer
pi_201775991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 07:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Omdat het vaak zo fluctueert lijkt het mij juist lastiger om op basis van een keer per week progressie te duiden - als je de dag voor je wekelijkse weging net een boel zoute soep hebt gegeten loopt je meting al in de -ha!- soep :)
Maar ieder z'n ding!
Juist omdat het zo fluctueert is op lange termijn een keer in de week onder dezelfde omstandigheden een goede manier om de algemene richting te bepalen. Bij heel vaak op een dag heb je heel veel metingen die in de tendens wegvallen omdat ze uitschieters zijn.
Maar wat je zegt, ieder z'n ding.

Ik weeg random als ik zin heb. Dat is ook niet erg betrouwbaar, maar m'n lijntje daalt over het algemeen dus prima.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201776013
Ik hou het bij wegen na het wc bezoek na opstaan (of niet, ik vergeet het ook wel eens) en de trend daarvan geeft alles wel mooi weer.

Het is vooral een evenwicht vinden tussen data verzamelen en jezelf niet knettergek maken, denk ik zo. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:37:07 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_201776025
Nee, zolang je weet dat het fluctueert en waar het vandaan komt er je daar niet door uit het veld laat staan is er niets mis mee.
disclaimer
pi_201776616
Mijn favoriete hyperkorte broek is te groot. }:| #outfitgrmbls
pi_201776619
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 08:37 schreef SQ het volgende:
Nee, zolang je weet dat het fluctueert en waar het vandaan komt er je daar niet door uit het veld laat staan is er niets mis mee.
Juistem!
pi_201777149
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Te vaak :D ik vind het onwijs motiverend als ik echt naar beneden aan het gaan ben :D dus op zn minst dagelijks, direct na de ochtendplas. Meestal douche ik na het wandelen, en als ik dan tóch in de bloterik naast dat ding sta...
pi_201777169
O hele discussie ditdat, ff lezen :D
pi_201777277
Ik heb dat ook wel @DancingPhoebe :Y

En het werkt bij mij gelukkig ook maar één kant op: gewicht wat naar beneden: jippieeeeee - gewicht omhoog: boeit niet ^O^
pi_201777290
O viel mee :D

Ik vind het vooral een fijne mix van motivatie, mysterie en bevestiging en ga er erg goed op :D
pi_201777315
Ik baal overigens wel hoor, dat het niet linear is, wanneer ik in principe hetzelfde doe.

Maar meer zoals ik er ook van baal dat the overlords me niet gewoon maat 32 maken omdat ik nu al weken laat zien dat ik het in me heb :')
pi_201778981
M'n favoriete dag van het jaar; klussendag op de club :r Mezelf 2 uur in de rondte gepoetst en gestofzogen/gebezemd. Nu kan ik de rest van de dag niets meer :') Bedden verschonen en opnieuw opmaken en morgen maar weer verder kijken.
Mezelf getrakteerd op een broodje Subway, die had ik ook al jaren niet meer gehad.

Classic zaterdaglijstje;

L: Subway broodje met kaas/komkommer/sla/paprika/augurk/pepers en Chipotle saus
T: Bakje druiven een peer
D: 2 Speltbroodjes met kaas, komkommer en gekookt ei + flesje Melkunie proteïnedrank
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201779098
Ik wissel periodes van dagelijks wegen af met wekelijks wegen en nu zelfs gewoon helemaal niet wegen. Wat er maar op dat moment het lekkerste in m'n kop zit of me helpt om lekker door te gaan.

Lijstje vandaag:
L: Havermout met 2 appels, kaneel, rozijnen en nog wat noten/zaden muesli voor het krokante erop.
T: Pure chocolade
D: Sperziebonen en geroosterde aardappeltjes, met een beetje vegan roomkaas met knoflook, peterselie en bieslook erop.
T: Moonpop sour cream & onion - Die zag ik in de vegan winkel en moest ik gewoon proberen. Eigenlijk gewoon weer een soort kikkererwt-chips.

En vanochtend braaf m'n rondje gedaan. Op naar week 3. *O*
pi_201779532
Zo, de belachelijke pizza van gisteren is weer een beetje in balans. Zit nu op 30.000 stappen en ik ben nog niet thuis. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201780140
Ommegot ommegot, omdat mn huidige stapel broeken gewoon echt continu van mn kont af zakt ben ik even de kast ingedoken naar de stapels met andere maten en hoewel de slankste broeken echt nog niet dicht kunnen ( :') ) heb ik wel een broek aan die ik 100 jaar geleden kocht en waarvan ik toen heel erg verbaasd was dat ik blijkbaar dat soort broeken aan kon en kon hebben, voelde wel echt een beetje als DE victory broek. Hij zit verrreeee van perfect, bubbledebub, maar ik hou hem toch lekker aan omdat het iig niet van mn hol afzakt. Dan maar een flubbertruitje erboven *O*

Daarna ben ik door medicijngebruik nog wel een kilo of 5-7 verder naar beneden gepoinkt, maar die broeken heb ik weer even weggemoffeld :D

Ook weer zo kut, zo'n fase waarin het eigenlijk heel lekker gaat en het dus zonde is om geld uit te geven aan broeken die NU goed zitten. Volgende week misschien maar even een kringloopmissie en voor 20 piek een broek of 3/4/5 wegtrekken die nu iig aansluit bij alles.
pi_201781059
Ik ga vanavond ook eens een weggelegde spijkerbroek proberen, als ik zie hoe ruim mijn ‘nieuwe’ broeken zitten zou dat nog best eens goed moeten komen nu (of anders richting het einde van het jaar). Verder heb ik gelukkig jurkjes die nu goed zitten, zowel wat dunnere met driekwart mouwen als exemplaren voor als het over een maand ofzo wat kouder wordt. Er is er in elk geval eentje in een maat kleiner dan ik al heb via Vinted onderweg, net als een broek in 2 maten kleiner. Da’s toch wel verrekte handig hoor, dat Vinted, voor favoriete kleding gewoon in een andere maat kopen.
pi_201782760
@Myraela tip voor de havermout: koek-/speculaaskruiden ipv kaneel :9
pi_201783091
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:33 schreef Holyme het volgende:
@:Myraela tip voor de havermout: koek-/speculaaskruiden ipv kaneel :9
Vond ik teveel moeite om te typen, maar zat er inderdaad in. :D Al doe ik niet helemaal koek- en speculaas kruiden, extra kaneel vind ik wel fijn.
pi_201783416
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:40 schreef minilot het volgende:
Ik heb dat ook wel @:DancingPhoebe :Y

En het werkt bij mij gelukkig ook maar één kant op: gewicht wat naar beneden: jippieeeeee - gewicht omhoog: boeit niet ^O^
Ja, dit :Y Ik weet eigenlijk ook altijd wel waarom de weegschaal een stijging laat zien en ik maak me er nooit druk over. Maar vaak wegen vind ik ook leuk :7 Als ik 1x per week (en ik kende iemand die probeerde af te vallen en woog zichzelf 1x per maand) weeg dan lijkt mij dat getalletje veel meer gewicht hebben (hoho).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201791286
@Myraela in week drie, w00000t!

Zo, ik at/dronk vandaag in Toverland:
- 2 x warme chocolademelk
- 2 x droge witte wijn
- Zwart broodje pulled pork + gepofte aardappel met kruidenroomkaas en kiemgroenten
- Zwart broodje met kipburger
- Indonesische noedelsalade
- Puntje pizza
- Paar stukjes stokbrood met tomatentapenade
- Chocolademousse
- Donut met suikeroogjes
- Divers Halloweensnoep

Vierendertigduizend stappen ertegenover en ik moet zo nog een uur en een kwartier fietsen tot thuis. :O
pi_201792312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ook weer zo kut, zo'n fase waarin het eigenlijk heel lekker gaat en het dus zonde is om geld uit te geven aan broeken die NU goed zitten. Volgende week misschien maar even een kringloopmissie en voor 20 piek een broek of 3/4/5 wegtrekken die nu iig aansluit bij alles.
Da's erg herkenbaar, ik weiger momenteel ook om te investeren in nieuwe kleding, heb net een vrij duur overhemd en een 1 x gedragen colbertjasje weggehangen omdat die niet meer kunnen. Gekocht net vóór de "omslag".

Even mezelf introduceren ook meteen maar:
Man, bijna 50, 2 meter lang, al 2 keer eerder in deze topicreeks meegedaan (een aantal namen zijn me nog bekend van toen).
Rond 2007/2008 eerste keer; kwam vanaf 165 kilo, veel / te veel gedaan om uiteindelijk op - laagste punt - 112,7 kilo uit te komen.
In 2011 (ongeveer) nog een halfslachtige poging gedaan die niet lang heeft geduurd.

Eind augustus dit jaar de boel weer eens omgegooid. Diverse goede gewoontes van de eerste keer had ik behouden, maar door allerlei ander slecht / onverstandig gedrag toch in de loop der jaren weer naar 150 kilo gegroeid.

Nu bijna 2 maanden bezig, op veel relaxtere wijze dan de vorige keren. Ondertussen 9,9 kilo kwijt. Eerste doel is onder de 120 komen (obesitasgrens) en uiteindelijk doel is om onder de 100 kilo terecht te komen.
Ik weeg me 1 keer per week - dat was voorheen een "dingetje" met dagelijks wegen - met als doel dat de score lager is dan de week ervoor, al is het maar een ons.
Fitness 3 keer per week, vooral gericht op spieren. Probeer dagelijks wat meer te bewegen wat tot nog toe prima lukt door een overschot aan energie.

Grootste verandering zit in het avondeten; overgestapt van het oud-Hollandsche A(/R)-G-V naar eenpansgerechten, wat voor mij veel beter werkt. Dat had ik eerder moeten doen.

Even terug naar de kleding; ik was ondertussen aan de rechterkant van mijn kledingkast terecht gekomen, waar de grootste maten hangen (en die waren ondertussen al te krap). Die passen nu goed op de meest recent gekochte spullen na die slobberen. Heb gelukkig aardig wat kleding in kleinere / minder grote maten bewaard.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201792647
Wauw @Sometimes, flinke missie ga je aan *O* succes man!

Als motivatie en om je succes te delen kun je misschien je jasje en overhemd doneren aan een kledingbank die zich richt op sollicitatie outfits?

Afvalguru Dr Phil (is een dikke sukkel, maar) roept altijd dat je je dikkere kleren gelijk weg moet doen :D

Overigens wmb een complete kuttip, zeker voor nieuw gekochte kleding (ik probeer zo veel mogelijk bij de kringloop te halen), die laat ik gewoon lekker in de kast hangen voor als het weer wat minder met me gaat... (bij mij kruipt het gewicht er langzaam weer aan als ik het mentaal allemaal weer een beetje laat versloffen) maar ik ben wel altijd voor doneren aan dit soort doelen :D
pi_201792741
Wel knorrig, voor de koffie vergeten op de weegschaal te gaan. Na een bak of 2 gewogen, precies op mn laagste punt van eerder deze week :'( :'(
pi_201792987
Ja maar.. als je uit je huidige maat groeit, dan gaat er toch een lampje branden? ''Gewoon'' een grotere maat pakken is wel een beetje een kopinhetzand-tactiek.
pi_201793036
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Ja maar.. als je uit je huidige maat groeit, dan gaat er toch een lampje branden? ''Gewoon'' een grotere maat pakken is wel een beetje een kopinhetzand-tactiek.
O ja, verhip!

pi_201793042
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:25 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O ja, verhip!

[ afbeelding ]
^O^
pi_201793141
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wauw @:sometimes, flinke missie ga je aan *O* succes man!

Als motivatie en om je succes te delen kun je misschien je jasje en overhemd doneren aan een kledingbank die zich richt op sollicitatie outfits?

Afvalguru Dr Phil (is een dikke sukkel, maar) roept altijd dat je je dikkere kleren gelijk weg moet doen :D

Overigens wmb een complete kuttip, zeker voor nieuw gekochte kleding (ik probeer zo veel mogelijk bij de kringloop te halen), die laat ik gewoon lekker in de kast hangen voor als het weer wat minder met me gaat... (bij mij kruipt het gewicht er langzaam weer aan als ik het mentaal allemaal weer een beetje laat versloffen) maar ik ben wel altijd voor doneren aan dit soort doelen :D
Dat heb ik vorige keer gedaan, alles weggedaan toen het te groot werd. Best eng (vangnet en zulks).

Nu kan ik sommige overhemden ook kwijt aan mijn dochter, die die voor haar oversized dingen wel bij haar kledingstijl vindt passen.

Dat jasje blijft vermoedelijk nog wel even in de kast, het is het enige wat ik heb. Eind vorig jaar ivm verhuizing kledingkast geleegd en de 2 pakken die ik had weggedaan. Het grootste daarvan had nu wel weer gepast denk ik :')
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_201793322
Mijn echtgenoot heeft zojuist een deel van zijn overhemden met lange mouw gepast, resultaat: van de 13 gaan er 6 weg omdat het er echt lachwekkend te groot uitzag. De komende week maar eens verder gaan met de rest van zijn wintergarderobe. Lang leve het thuiswerken waardoor hij het zelfs met 7 overhemden prima zou redden, maar misschien past er van de rest ook nog wel iets.
pi_201796357
Het is wel fijn om veel te grote kleding weg te doen, maar 1 maatje te groot laat ik toch meestal gewoon in de kast liggen :X

Wat ik wel een beetje eng vind is dat ik nieuwe werkkleding heb besteld, in een maat kleiner, en zelfs die is al een klein beetje ruim. Als ik nu weer aan kom, dan heb ik geen kleren voor op het werk :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201796560
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 16:52 schreef Isabeau het volgende:
Het is wel fijn om veel te grote kleding weg te doen, maar 1 maatje te groot laat ik toch meestal gewoon in de kast liggen :X

Wat ik wel een beetje eng vind is dat ik nieuwe werkkleding heb besteld, in een maat kleiner, en zelfs die is al een klein beetje ruim. Als ik nu weer aan kom, dan heb ik geen kleren voor op het werk :7
Goede motivatie, toch?
Mijn motivatie blijft mijn collectie laarzen, ik wil de meeste ervan weer passen, het zou fijn zijn als er deze winter al een paar passen.
pi_201799776
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 11:16 schreef Declan-Harp het volgende:
Als daardoor elke keer een lampje was gaan branden, dan zouden we allemaal nooit die grote maat nooit gekregen moeten hebben. :D

Ik ben nu wat te grote kleding wel aan het wegdoen. Het lag al niet meer in m'n kast, maar nu kan het wel echt weg. Eerst bewaarde ik het nog omdat ik bang was dat ik weer aan zou komen, maar ook voor het geval dat ik ooit zwanger zou worden en ik het dan misschien wel handig zou vinden.

Maar ondertussen vind ik mezelf ook gewoon al wat meer waard dan de oude goedkope zooi die ik toen droeg. Ik moet nog leren dat ik soms echt wel wat geld aan mezelf uit mag geven.
pi_201799827
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 20:50 schreef Myraela het volgende:

[..]
Als daardoor elke keer een lampje was gaan branden, dan zouden we allemaal nooit die grote maat nooit gekregen moeten hebben. :D

Ja dat geldt natuurlijk in de tijd vóór we dit topic ontdekten hè ;)
pi_201799836
En verder begon ik dit weekend best goed. En toen sloeg de ongesteldheid echt in en heb ik alles opgegeten dat ik in huis kon vinden. Een miljoen calorieën later en nu denk ik dat ik de komende week nog wel misselijk ben en hopelijk weer klaar ben met vreten.

Ik pak die grote maten kleding maar weer uit de kast. }:|
pi_201800389
Ik had een ei a la Isabeau :r hielp wel goed tegen trek :')

Wb kleren, ook hier vind ik mezelf inmiddels echt wel mooi spul waard. Heb ook een paar dure jurkjes die nu al een aantal jaar oud zijn, er nog steeds super uit zien, en die ik zo opnieuw zou kopen O+ Gelukkig is er Zalando Lounge, dat scheelt ook nogal eens :+
pi_201800563
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:18 schreef Holyme het volgende:
Ik had een ei a la Isabeau :r hielp wel goed tegen trek :')

Wb kleren, ook hier vind ik mezelf inmiddels echt wel mooi spul waard. Heb ook een paar dure jurkjes die nu al een aantal jaar oud zijn, er nog steeds super uit zien, en die ik zo opnieuw zou kopen O+ Gelukkig is er Zalando Lounge, dat scheelt ook nogal eens :+
Zalando Lounge en Vinted. O+ Het maakt mij niet uit of iets uit het laatste seizoen komt. Op Vinted nu een aantal tops van Fabienne Chapot besteld, dat vind ik zelfs in de meeste aanbiedingen echt nog te duur. Maar nu toch wel erg blij mee. O+

Alleen bij broeken is Zalando Lounge weer ideaal, want dan kan ik tenminste gewoon terugsturen als het toch niet goed zit.
pi_201802804
Als er geen alcohol was, was ik al lang slank geweest :')
Nu ik nog best fors overgewicht heb, val ik er nog wel mee af op weekbasis, maar het is wel even een dingetje |:)
pi_201802871
Ik ben denk ik weer boven water.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201802927
quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:37 schreef Lonaa het volgende:
O+
pi_201803362
Halloweenbuffet dankzij toegepaste OMAD geen effect: een keurige 54.8 op de teller vanmorgen :) Nog minder dan drie kilo tot het streefgetal! *O*

Lijst:
T: Koffie
B: Heel veel huishouden, uurtje wandelen
D: Alsnog poging tot https://www.theendlessmeal.com/salmon-and-cabbage/ aangezien het daar de vorige keer niet van kwam :) Mandarijn, banaan en wat plantaardige chocoladevla toe.
pi_201803575
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:29 schreef Myraela het volgende:

[..]
Zalando Lounge en Vinted. O+ Het maakt mij niet uit of iets uit het laatste seizoen komt. Op Vinted nu een aantal tops van Fabienne Chapot besteld, dat vind ik zelfs in de meeste aanbiedingen echt nog te duur. Maar nu toch wel erg blij mee. O+

Alleen bij broeken is Zalando Lounge weer ideaal, want dan kan ik tenminste gewoon terugsturen als het toch niet goed zit.
Ik heb ook nog een account bij Zalando Lounge, maar ben eigenlijk te gierig om veel geld te besteden aan kleding. Geef het liever uit aan mijn hobby fotografie.

Overigens heb ik inmiddels een maand een bmi onder de 25, dus het gaat de goede kant op. *O*
ROBODEMONS..................|:(
pi_201803857
O: Calvé pindakaasreep (ik was draaierig..)
L: Kwark/blauwebessen/banaan en 2 roggebrood kaas/komkommer
D: Aviko gnocchi pannetje met tomaatjes en broccoli en zulks.
pi_201803918
Ah ja, kleding. Ik heb wat toffe dingen die ik niet meer draag wegens te groot en ik moet er echt eens mee langs het lokale naaiatelier om het in te laten nemen. Kost in sommige gevallen meer dan de nieuwwaarde van de betreffende topjes en jurkjes, maar aan de andere kant: opnieuw kopen in een kleinere maat wil ik ook liever niet, voor zover mijn obscure shizzle überhaupt al op Vinted te vinden zou zijn :)
pi_201804074
''Laat een ander maar betalen'' is mijn motto. Ik haal regelmatig kleding bij de kringloop à 2 euro per stuk. O+
Toevallig gisteren exact dezelfde laarsjes gekocht die ik al had, ze gingen vrij snel stuk en daar baalde ik stevig van.. Ik zal ze nu beter behandelen, want ze lopen zó fijn! O+
pi_201804487
Voor het eerst in 10 dagen wezen trainen.

S: zware backsquats. Voelde als PR-dag maar heb maar niet gedaan want is beter. :+ + after burner
T: MelkUnie Protein Shake
L: boterham met baklever :9
D: mosterdsoep, broodje kaas.
T: blauwe bessen.

Ik eet morgen wel groente.
pi_201804527
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Ik heb ook nog een account bij Zalando Lounge, maar ben eigenlijk te gierig om veel geld te besteden aan kleding. Geef het liever uit aan mijn hobby fotografie.

Overigens heb ik inmiddels een maand een bmi onder de 25, dus het gaat de goede kant op. *O*
Goed bezig met dat bmi *O*
Hier past de weggelegde spijkerbroek in maat 32 dus die heb ik vandaag maar meteen aan. De hele collectie verder is nog een stuk kleiner dus daar waag ik me richting volgende zomer wel eens aan.
pi_201804543
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 09:58 schreef minilot het volgende:
Ah ja, kleding. Ik heb wat toffe dingen die ik niet meer draag wegens te groot en ik moet er echt eens mee langs het lokale naaiatelier om het in te laten nemen. Kost in sommige gevallen meer dan de nieuwwaarde van de betreffende topjes en jurkjes, maar aan de andere kant: opnieuw kopen in een kleinere maat wil ik ook liever niet, voor zover mijn obscure shizzle überhaupt al op Vinted te vinden zou zijn :)
Ik was laatst ZO teleurgesteld met mijn naaiatelier! Vroegah bracht ik alles hier (wel voor basic dingen hoor, innemen etc is echt te duur voor de dingen die ik draag :D) en was supertevreden, nu had ik een stapeltje achterstallig onderhoud, met daarin een mooi shirt met een gaatje, ter grootte van een brandgat van een sigaret. Haalde ik het op... Zat er een stiknaad van +10 cm oid middenin mijn shirt... Met daarin inderdaad het weggewerkte gaatje... Eeuhh...?

Een andere broek had een winkelhaak in de pijp (in de ketting vastgekomen en in 1 vloeiende beweging ook weer losgetrapt O+ dronken van de brug afroetsjen O+ ), had hij een stuk stof achter gezet en over de hele fucking breedte (+/10 cm) allemaal stiknaden gezet om dat stuk vast te zetten...

Nu heb ik geen huishoudschool gedaan en die gemiste kennis ook nooit ergens opgedaan, maar dit lijkt me toch... niet de manier? Denk dat dit mannetje nodig met pensioen moet, maar hier ga ik niet meer naar toe.

quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 07:37 schreef Lonaa het volgende:
:*
pi_201804548
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:16 schreef Declan-Harp het volgende:
''Laat een ander maar betalen'' is mijn motto. Ik haal regelmatig kleding bij de kringloop à 2 euro per stuk. O+
Toevallig gisteren exact dezelfde laarsjes gekocht die ik al had, ze gingen vrij snel stuk en daar baalde ik stevig van.. Ik zal ze nu beter behandelen, want ze lopen zó fijn! O+
Wauw! Je kocht iets wat je ZOCHT in de kringloop? :o Dat lukt mij dus nooit he :D Ik moet er altijd met een compleet blanco brein inlopen, anders vind ik niks :D
pi_201805461
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:07 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wauw! Je kocht iets wat je ZOCHT in de kringloop? :o Dat lukt mij dus nooit he :D Ik moet er altijd met een compleet blanco brein inlopen, anders vind ik niks :D
Neee, schoenen zijn nieuw :D Bonprix. Kreeg net mail dat ze over 3 weken weer leverbaar zijn, faal :')

Kleding zoek ik daar ook nooit, ik kom het gewoon tegen O+
pi_201805527
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:35 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Neee, schoenen zijn nieuw :D Bonprix. Kreeg net mail dat ze over 3 weken weer leverbaar zijn, faal :')

Kleding zoek ik daar ook nooit, ik kom het gewoon tegen O+
Aah, ik wou al zeggen :D

hetzelfde bestellen vind ik ook zo heerlijk overzichtelijk :@
pi_201805578
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Aah, ik wou al zeggen :D

hetzelfde bestellen vind ik ook zo heerlijk overzichtelijk :@
Nou ja, never change a winning team O+
pi_201805937
Ah ja, naaiatelier issues, ik ken ze. Ik zoek weer eens opnieuw naar een goeie. Zelfde met kappers. Het klinkt zo mooi op voorhand en nadien sta ik buiten denkende, ehh, dat was niet helemaal de bedoeling :')
pi_201805968
En ik heb net knolselderij en wortel "friet" uit de oven op, straks nog wat groens, dus Lonaa's portie groenten is vandaag op mijn bordje erbij beland.
pi_201806393
Balen Phoebs! Mijn naaiatelier is geweldig :) Grote Turkse familie, allemaal nors kijkende mannetjes met meetlint om de nek en alles wat ik laat doen ziet eruit alsof het zo uit de winkel is gekomen O+

@Lonaa Lieverd! :* Hoe voelde het om eindelijk weer te sporten?
pi_201806423
@minilot Fantastisch. O+

Wel conservatief getild maar zelfs dat zijn best wel hele dikke kilo's en dat is ook een mooie realisatie O+
pi_201807495
quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:03 schreef Lonaa het volgende:
@:minilot Fantastisch. O+
Oh wat zalig! O+

Omdat ik inenen wat voorloop op mijn afvalvoornemens net even een volkoren cracker met roerei en een lik mayo en sambal gegeten - wel aardig binnen eetwindow want avondeten staat zo al om kwart voor vijf op tafel in verband met planning van mijn huisgenoten :) Aangezien de D bestaat uit alleen zalm en twee soorten groenten kon het er wel even bij - het was dat of het hele pak chocoladevla zelf opeten en dat is dan weer zo sneu voor man en kind :+
pi_201807512
Het is aankomende woensdag trouwens precies een jaar geleden dat ik begon met week 1 van couch-to-5km! :D Om het te vieren misschien woensdagochtend kijken of ik vroeg genoeg wakker word voor een jubileumloopje van vijftien kilometer ofzo O+
@Myraela Hoe vergaat het jou intussen in week 3? *O*
pi_201808961
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:46 schreef minilot het volgende:

[..]
Oh wat zalig! O+

Omdat ik inenen wat voorloop op mijn afvalvoornemens net even een volkoren cracker met roerei en een lik mayo en sambal gegeten - wel aardig binnen eetwindow want avondeten staat zo al om kwart voor vijf op tafel in verband met planning van mijn huisgenoten :) Aangezien de D bestaat uit alleen zalm en twee soorten groenten kon het er wel even bij - het was dat of het hele pak chocoladevla zelf opeten en dat is dan weer zo sneu voor man en kind :+
Was je D lekker? Ik wil m opslaan en maken als ie de moeite is :9
pi_201809050
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:48 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Hoe vergaat het jou intussen in week 3? *O*
Prima! Nog niet zo spannend. Het is nu 2,5 minuut rennen. Ik ben wel benieuwd naar de 5 minuten van volgende week. Dat klinkt dan ineens als erg veel.
pi_201809953
quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Was je D lekker? Ik wil m opslaan en maken als ie de moeite is :9
Mweh. Ik heb 'm net uit mijn bookmarks gegooid in plaats van 'm in de 'nog een keer eten'-categorie te zetten. Weinig soeps!
pi_201810008
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 19:50 schreef minilot het volgende:

[..]
Mweh. Ik heb 'm net uit mijn bookmarks gegooid in plaats van 'm in de 'nog een keer eten'-categorie te zetten. Weinig soeps!
Akkoord.

Wel benieuwd welke er in je 'nog een keer eten'-categorie staan :9
pi_201813486
@Lonaa Da's misschien meer iets voor CUL :)

Lijscht!
T: Koffieieieieie! Handje divers gedroogd fruit en wat pompoenpitten
B: Zodadelijk een tempoloopje van 5 kilometer, later in de ochtend krachttraining en vanmiddag zwemmen met het kind O+
D: https://minimalistbaker.com/1-pot-pumpkin-black-bean-soup/ met vegakip erdoor en een maïsbolletje ernaast. Mandarijn toe.
pi_201813488
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:49 schreef Myraela het volgende:

[..]
Prima! Nog niet zo spannend. Het is nu 2,5 minuut rennen. Ik ben wel benieuwd naar de 5 minuten van volgende week. Dat klinkt dan ineens als erg veel.
Ha! O+ Wacht maar tot je over een paar weken ineens naar de twintig minuten moet *O* ^O^
pi_201814063
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 04:22 schreef minilot het volgende:
Ha! O+ Wacht maar tot je over een paar weken ineens naar de twintig minuten moet *O* ^O^
Ja, dat klinkt echt als onmogelijk veel. :D Maar dat zou dus over een paar weken wel moeten lukken, met de 35 minuten als allerlaatste dag. Zou zo blij zijn als ik straks gewoon echt zou kunnen lopen. Zijn ook mensen die voor het eerst gaan en meteen een uur doorgaan, maar die mensen begrijp ik echt niet. Ik denk echt dat ik als een trotse (en gesloopte) hond rondhobbel wanneer ik voor het eerst een lang stuk achterelkaar loop. Zat zelfs te denken dat ik me misschien moet inschrijven voor een 5km ergens, dat ik nog een extra doel heb. Maar dat is misschien weer eens te enthousiast.

Vandaag voor het eerst in de miezer-regen gelopen. Gisteren ook nog wat extra kleding besteld. Een regenjasje en een warmere broek. Dan alleen nog een keer iets van een lichtje halen, en dan heb ik de meeste smoesjes om niet te gaan wel weggewerkt. :D
pi_201814138
Hardlopers die met mij mee wandelen zeggen altijd "dit is praktisch hardlopen, je moet makkelijk kunnen rennen" :') nee :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')