abonnement Unibet Coolblue
pi_201725690
Ik heb echt pech, eerst werd ik een dag ziek van mijn vaccin, toen een griep en vandaag voedselvergiftiging. Ik werk wel vanuit huis vandaag maar mijn baas is behoorlijk pissig. Terwijl ik nu gewoon niet eens water kan drinken zonder over te geven.

Ik kom heus wel naar het werk bij verkoudheid of bij milde klachten.

Nu wil mijn baas in gesprek, ik ben bang dat er met ontslag gedreigd wordt.
pi_201725712
Dat mag helemaal niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201725720
Buiten dat, 3x ziek in korte tijd, dan is het heel normaal dat je werkgever even met je wil babbelen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201725725
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:07 schreef vosss het volgende:
Dat mag helemaal niet.
Nou ze kwam wel zo over. En nu voel ik me nog zieker hierdoor.
pi_201725730
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:08 schreef vosss het volgende:
Buiten dat, 3x ziek in korte tijd, dan is het heel normaal dat je werkgever even met je wil babbelen.
Dat snap ik wel, maar ik heb een jaarcontract en dat zal nu vast niet verlengd worden door deze shitzooi.
pi_201725852
3x ziek in korte periode is wel wat bovengemiddeld, dus dan is het niet gek dat je werkgever/leidinggevende even wat doorvraagt.

Ik zou niet al van alles in het hoofd gaan zitten halen, over wat iemand wel of niet gaan vinden, voordat het gesprek überhaupt heeft plaatsgevonden. Zo kan je jezelf helemaal het hoofd op hol brengen.

Ontslag kan/mag helemaal niet zomaar, dan zou je werkgever echt een dossier op moeten bouwen, en daaruit zou bijvoorbeeld moeten blijken dat je je stelselmatig niet aan bijvoorbeeld de ziekmeldprocedures houdt, of schilderend betrapt wordt op een ladder, terwijl je met rugklachten ziek op de bank zou moeten liggen. (ooit meegemaakt). Kortom, een reeks aan serieuze verwijtbare dingen, die goed gedocumenteerd en gecommuniceerd moeten zijn, ook naar jou.

Ontslag op staande voet is helemaal nicht im frage, de drempel daarvoor is zó hoog, die wordt zelden gehaald.

Die leidinggevende was vermoedelijk wat pissed, want die moet dingen regelen om jouw uitvallen op te vangen, en die zal terecht ook wel wat aanslaan op die 3x in 8 weken.

Laat haar/hem even uitrazen, toon wat begrip voor die kant van het verhaal, doe desnoods wat alsof, en dan zal het allemaal wel wat loslopen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201725907
Je baas mag niet daar pissig over doen.


Als hij een keer wat heeft, al is zijn partner overleden, ook gewoon pissig terugdoen. Koekje van eigen deeg :)


Op een serieuze note: fuck je office politics en wijs hem er eventueel op dat het echt niet oké is hoe hij zich gedraagt bij verzuim.

[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 12-10-2021 09:27:26 ]
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:28:06 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201725918
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:27 schreef Erasmus het volgende:
Je baas mag niet daar pissig over doen.


Als hij een keer wat heeft, al is zijn partner overleden, ook gewoon pissig terugdoen. Koekje van eigen deeg :)


Op een serieuze note: fuck je office politics en wijs hem er eventueel op dat het echt niet oké is hoe hij zich gedraagt bij verzuim.
Haar baas wil in gesprek. Hoe is dat niet OK?
The love you take is equal to the love you make.
pi_201725936
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Haar baas wil in gesprek. Hoe is dat niet OK?
Inderdaad. Hooguit de manier waarop. Al is dat interpretatie van TS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:32:37 #10
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_201725964
Klinkt als zo'n werkgever met een personeelstekort, die meteen helemaal onder de stress zit als er een keertje iemand wegvalt en dat vervolgens op z'n werknemers afreageert.

Dat ze even gaat dimmen. Het is de industriële revolutie niet meer; werknemers hebben binnen de grenzen van het redelijke gewoon het recht om ziek te zijn.

Maar goed, je ziet het helaas wel vaker, dit soort debiele standaarden met jaarcontracten die automatisch niet worden verlengd omdat je in een heel jaar meer dan twee keer ziek was ofzo. Kansloos gedoe. M'n zusje werd er bijvoorbeeld om die reden bij Transavia uitgegooid, daarna mooi bij KLM terechtgekomen met 10x betere arbeidsvoorwaarden (indertijd, is inmiddels ook wat aan erosie onderhevig) dus dikke vinger naar hun.

(Ik bedoel niet dat dat hier het geval zal zijn hè, maar je ziet het soms wel)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 12-10-2021 09:39:25 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:35:35 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201725996
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:32 schreef Kriegel het volgende:
Klinkt als zo'n werkgever met een personeelstekort, die meteen helemaal onder de stress zit als er een keertje iemand wegvalt en dat vervolgens op z'n werknemers afreageert.

Dat ze even gaat dimmen. Het is de industriële revolutie niet meer, werknemers hebben binnen de grenzen van het redelijke gewoon het recht om ziek te zijn.

Maar goed, je ziet het helaas wel vaker, dit soort debiele standaarden met jaarcontracten die automatisch niet worden verlengd omdat je in een heel jaar meer dan twee keer ziek was ofzo. Kansloos gedoe. M'n zusje werd er bijvoorbeeld om die reden bij Transavia uitgegooid, daarna mooi bij KLM terechtgekomen met 10x betere arbeidsvoorwaarden (indertijd, is inmiddels ook wat aan erosie onderhevig) dus dikke vinger naar hun.
Je kunt ook overdrijven, zeg.

Drie keer in twee maanden is reden voor een gesprek. Dat is gewoon behoorlijk verzuimbeleid voeren.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:36:58 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201726014
lol

Waar werk je?
Hoe lang werk je er al?
Wat voor soort contract heb je?

Dat maakt allemaal uit bij dit soort zaken. Bijv:

Als je net 3 maanden burgers flipt bij de mac dan snap ik dat ze even willen praten over hoe en wat.
Als je al 27 jaar ergens werkt en dit is de eerste keer dat je je 2x ziekmeld dan is het raar
Als je al 27 jaar ergens werkt en je meldt je elke 2 maanden ziek dan is het niet raar.
Dum de dum
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:37:56 #13
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_201726025
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je kunt ook overdrijven, zeg.

Drie keer in twee maanden is reden voor een gesprek. Dat is gewoon behoorlijk verzuimbeleid voeren.
Tuurlijk, als het gewoon een gesprek is uit interesse wat er eventueel met je aan de hand is. Dit klinkt alleen meer als een gesprek op hoge poten.

Maar hey, dat kan natuurlijk ook Chai's interpretatie zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:39:03 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201726035
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:36 schreef Fe2O3 het volgende:
lol

Waar werk je?
Hoe lang werk je er al?
Wat voor soort contract heb je?

Dat maakt allemaal uit bij dit soort zaken. Bijv:

Als je net 3 maanden burgers flipt bij de mac dan snap ik dat ze even willen praten over hoe en wat.
Als je al 27 jaar ergens werkt en dit is de eerste keer dat je je 2x ziekmeld dan is het raar
Als je al 27 jaar ergens werkt en je meldt je elke 2 maanden ziek dan is het niet raar.
Ze heeft een jaarcontact, ze werkt er net een paar maanden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201726043
Ze klonk pissig aan de tel. Ik werk voor de overheid, baan op WO niveau, geen burgerflipper dus.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:40:59 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201726052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:37 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Tuurlijk, als het gewoon een gesprek is uit interesse wat er eventueel met je aan de hand is. Dit klinkt alleen meer als een gesprek op hoge poten.

Maar hey, dat kan natuurlijk ook Chai's interpretatie zijn.
Niet ‘interesse’, dat is gewoon zorgplicht, goed werkgeversschap. Hij moet nagaan wat er aan de hand is en bijv. of het verzuim samenhangt met het werk. Dan heeft hij namelijk een verantwoordelijkheid om daarmee iets te doen.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:43:50 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201726088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:40 schreef Chai het volgende:
Ze klonk pissig aan de tel. Ik werk voor de overheid, baan op WO niveau, geen burgerflipper dus.
Je hebt toch ook angstklachten, waarvoor je bij een psycholoog loopt?

Wacht het gesprek nou gewoon even af.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201726120
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je hebt toch ook angstklachten, waarvoor je bij een psycholoog loopt?

Wacht het gesprek nou gewoon even af.
Ja ze zei ik heb dit nog nooit meegemaakt dit kan niet, thuisblijven is een keuze etc etc.
pi_201726129
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet ‘interesse’, dat is gewoon zorgplicht, goed werkgeversschap. Hij moet nagaan wat er aan de hand is en bijv. of het verzuim samenhangt met het werk. Dan heeft hij namelijk een verantwoordelijkheid om daarmee iets te doen.
Precies dit. Ook vanuit goed werkgeverschap. Wij gaan met iedere medewerker die zich 3x of vaker in 12 maand ziekmeldt in gesprek. Niet bestraffend maar juist om te kijken of er iets is waar we als werkgever bij kunnen helpen.
Alius aliud dicit
pi_201726218
Maar er is niks, ik kan het werk aan, ik heb nu gewoon dikke pech.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:57:59 #21
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_201726265
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:46 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Precies dit. Ook vanuit goed werkgeverschap. Wij gaan met iedere medewerker die zich 3x of vaker in 12 maand ziekmeldt in gesprek. Niet bestraffend maar juist om te kijken of er iets is waar we als werkgever bij kunnen helpen.
Als je het zo stelt kan ik dat best begrijpen, alleen... vind je dat zelf niet erg snel? Ik bedoel, zelf ben ik toevallig zelden ziek, maar 3x op een volledig kalenderjaar waarin er van alles kan gebeuren, inclusief de wintermaanden waarin iedereen normaliter mekaar aan loopt te steken... Ik vind het niet gelijk zorgelijk als je af en toe eens wat oploopt.

En drie keer in +- 46 werkweken noem ik nog wel af en toe, persoonlijk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_201726269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:40 schreef Chai het volgende:
Ze klonk pissig aan de tel. Ik werk voor de overheid, baan op WO niveau, geen burgerflipper dus.
geen wat???
Wat een stuitende arrogantie...
Juin uit Eigen Tuin!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:02:38 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201726329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:58 schreef Symphonic het volgende:

geen wat???
Wat een stuitende arrogantie...
Dat is een reactie op deze post

OT: zoals al eerder aangegeven wil je werkgever weten of je verzuim werkgerelateerd is. Als jij gewoon uitlegt dat het pure pech is en niets met het werk te maken heeft, is er echt niks aan de hand.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201726330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 09:57 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Als je het zo stelt kan ik dat best begrijpen, alleen... vind je dat zelf niet erg snel? Ik bedoel, zelf ben ik toevallig zelden ziek, maar 3x op een volledig kalenderjaar waarin er van alles kan gebeuren, inclusief de wintermaanden waarin iedereen normaliter mekaar aan loopt te steken... Ik vind het niet gelijk zorgelijk als je af en toe eens wat oploopt.

En drie keer in +- 46 werkweken noem ik nog wel af en toe, persoonlijk.
Aantal is gebaseerd op wetenschappelijke studies mbt arbeidsverzuim. Weet zo niet welke. Er komt in die gesprekken regelmatig iets naar voren waar we als werkgever bij kunnen helpen / ondersteunen.
Alius aliud dicit
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:04:05 #25
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_201726340
Waarom meld je je überhaupt ziek als je gewoon vanuit huis werkt eigenlijk? Dan ben je in principe niet eens afwezig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')