abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201722340

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Max crowdfund, investeren in vastgoed in NL en buitenland
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd (GC), markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (GP), investeren beroepsvaart
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 13-10-2021 19:16:00 ]
pi_201724314
Tijd voor een overzichtje. Het gaat niet altijd goed met een platform en soms kun je wel wat arbitrage gebruiken. Dan is het fijn dat je laagdrempelig bij het Kifid je klacht kan laten behandelen. Maar alleen als een platform is aangesloten!

Ik heb uitgezocht welke van de bekende platformen aangesloten zijn bij het Kifid.

Aangesloten zijn:
- Collin Crowdfund
- Geldvoorelkaar
- Samen in Geld
- Horeca Crowdfunding
- Kapitaal op Maat
- NLinvesteert
- Lenderspender
- October
- One Planet Crowd
- Voordegroei
- Crowdpartners
- CrowdAboutNow
- Lendahand

Niet aangesloten:
- Crowd Real Estate
- Waarde voor je geld (Edit: Waarde voor je geld geeft aan de aansluiting in gang gezet te hebben)

Disclaimer, het kan zijn dat ze wel aangesloten zijn maar ik ze niet heb kunnen vinden.

Al met al een rode vlag voor de platformen die niet aangesloten zijn!
Weet dat als ze niets met je klacht doen het je enige mogelijkheid is om een rechtszaak te starten. En dat doe je niet zo snel voor 100 euro inleg. Via het Kifid kun je laagdrempelig je klacht indienen en alsnog je probleem opgelost zien worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door dyna18 op 13-10-2021 16:56:45 ]
pi_201724780
Het Kifid is helaas geen walhalla. Ik heb 1x een zaak ingediend en deze werd pas 12 maanden later in behandeling genomen.

Ook kan je volgens mij als platform op twee manieren zijn aangesloten waarbij de uitspraak bindend of adviesgevend is.

Ter info: max crowdfund is toegevoegd aan de OP
pi_201725311
twitter
pi_201725609
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:38 schreef dyna18 het volgende:
Tijd voor een overzichtje. Het gaat niet altijd goed met een platform en soms kun je wel wat arbitrage gebruiken. Dan is het fijn dat je laagdrempelig bij het Kifid je klacht kan laten behandelen. Maar alleen als een platform is aangesloten!

Ik heb uitgezocht welke van de bekende platformen aangesloten zijn bij het Kifid.

Aangesloten zijn:
- Collin Crowdfund
- Geldvoorelkaar
- Samen in Geld
- Horeca Crowdfunding
- Kapitaal op Maat
- NLinvesteert
- Lenderspender
- October
- One Planet Crowd
- Voordegroei
- Crowdpartners
- CrowdAboutNow
- Lendahand

Niet aangesloten:
- Crowd Real Estate
- Waarde voor je geld

Disclaimer, het kan zijn dat ze wel aangesloten zijn maar ik ze niet heb kunnen vinden.

Al met al een rode vlag voor de platformen die niet aangesloten zijn!
Weet dat als ze niets met je klacht doen het je enige mogelijkheid is om een rechtszaak te starten. En dat doe je niet zo snel voor 100 euro inleg. Via het Kifid kun je laagdrempelig je klacht indienen en alsnog je probleem opgelost zien worden.
Dank voor je tip dyna18. Aansluiten bij Kifid was twee jaar geleden nog niet mogelijk voor corwdfund platforms. Ondertussen (zo blijkt) kan dat wel. Wij hebben direct contact gelegd met Kifid om dit te regelen.
pi_201726160
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:14 schreef fok321 het volgende:

[..]
Hier staat 6,5% ...
[..]

Het is ook 6,5% staat op de site van Collin.
Waarschijnlijk aangepast aan gestegen rente op markt en wellicht te weinig interesse tegen 6%.
pi_201726316
NLI/Bangroep staat open. Voor de min.1000 meegepakt. Heb nog even méér overwogen maar werd niet echt heel vrolijk van de cijfers van de hoofdactiviteit.
Pecunia non olet
pi_201727199
Sameningeld is ook weer begonnen met automatische overboekingen naar de bankrekening. Ik kreeg tenminste ineens een bedrag van “DERDENGELDEN FEET” overgemaakt.
pi_201727224
quote:
Het is ook 6,5% staat op de site van Collin.
Waarschijnlijk aangepast aan gestegen rente op markt en wellicht te weinig interesse tegen 6%.
Misschien moet ik oppassen met cases te vroeg te delen want hierbij was ik misschien gewoon te vroeg. Excuus.
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 21:28 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
"autoriteit op het gebied van crowdfunding"? :wtf:
Site over crowdfunding klonk wat suf. Hoe zou jij het omschrijven?

Ik ben zelf best actief met crowdfunding, ook via sites die net wat anders werken, zoals Seedrs, Crowdcube, Mintos, Bondora, angel- of vastgoedclubs. Ik wil met crowdfundmarkt.nl graag expertise delen en er een autoriteit van maken.

De scepsis hier begrijp ik wel. Zoals iemand hierboven al aangaf: clickbait-linkjes voegen niets toe dus ik ben even aan het kijken wat een overzichtssite dan voor meerwaarde kan bieden. Voor starters is een overzicht of 'handleiding' best nuttig, maar als ik dit forum lees dan is het lastiger om van betekenis te zijn voor ervaren crowdfunders.
pi_201727824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:16 schreef zietuwel het volgende:

[..]
Misschien moet ik oppassen met cases te vroeg te delen want hierbij was ik misschien gewoon te vroeg. Excuus.
[..]
Site over crowdfunding klonk wat suf. Hoe zou jij het omschrijven?

Ik ben zelf best actief met crowdfunding, ook via sites die net wat anders werken, zoals Seedrs, Crowdcube, Mintos, Bondora, angel- of vastgoedclubs. Ik wil met crowdfundmarkt.nl graag expertise delen en er een autoriteit van maken.

De scepsis hier begrijp ik wel. Zoals iemand hierboven al aangaf: clickbait-linkjes voegen niets toe dus ik ben even aan het kijken wat een overzichtssite dan voor meerwaarde kan bieden. Voor starters is een overzicht of 'handleiding' best nuttig, maar als ik dit forum lees dan is het lastiger om van betekenis te zijn voor ervaren crowdfunders.
Ik zou bescheiden beginnen.

Publiceer eens een overzichtelijke tabel of publicatie van de kosten van crowdfundplatform bijvoorbeeld, en minimuminleg. En hoe ze omgaan met voortijdige aflossingen, hoeveelheid defaults, loyalty programma's etc. Dan kan de site meerwaarde hebben voor beginnende beleggers en wie weet worden ervaren beleggers dan ook enthousiast.

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 12-10-2021 12:22:04 ]
pi_201727981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:16 schreef zietuwel het volgende:

[..]
Misschien moet ik oppassen met cases te vroeg te delen want hierbij was ik misschien gewoon te vroeg. Excuus.
[..]
Site over crowdfunding klonk wat suf. Hoe zou jij het omschrijven?

Ik ben zelf best actief met crowdfunding, ook via sites die net wat anders werken, zoals Seedrs, Crowdcube, Mintos, Bondora, angel- of vastgoedclubs. Ik wil met crowdfundmarkt.nl graag expertise delen en er een autoriteit van maken.

De scepsis hier begrijp ik wel. Zoals iemand hierboven al aangaf: clickbait-linkjes voegen niets toe dus ik ben even aan het kijken wat een overzichtssite dan voor meerwaarde kan bieden. Voor starters is een overzicht of 'handleiding' best nuttig, maar als ik dit forum lees dan is het lastiger om van betekenis te zijn voor ervaren crowdfunders.
Ik denk dat wij inderdaad niet geheel jouw publiek zijn nog.

Voor mij zou toegevoegde waarde zijn een plek waar je in contact kan komen met andere investeerders bij een default. Maar ik denk dat er geen platform te vinden zal zijn die graag ziet dat hun investeerders verenigd worden.

Maar voor je daar bent zal je moeten zorgen dat elke crowdfunder je kan vinden, echter denk ik dat 85+% de moeite niet eens doet om bijvoorbeeld dit forum te vinden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_201728394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 10:01 schreef obligataire het volgende:
NLI/Bangroep staat open. Voor de min.1000 meegepakt. Heb nog even méér overwogen maar werd niet echt heel vrolijk van de cijfers van de hoofdactiviteit.
Ik heb deze ook meegenomen.
De cijfers van het garagebedrijf zijn inderdaad niet zo goed, maar de zekerheden zijn wel prima.
pi_201728486
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 17:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dit konijn is net uit de hoge hoed geklommen en heeft het dood gewaande paard wat te eten gegeven. Vind het project smulhuisje 1 nu wel interessant, 7% rente en eerste hypotheek op de opstallen. Ben benieuwd of er nu veel mensen over de streep gehaald worden.
Na de derde aanpassing het project opnieuw bekeken en het is nu inderdaad wel een aardig project geworden. Heb hem nu ook meegenomen.

https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23836
pi_201728585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 12:55 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ik heb deze ook meegenomen.
De cijfers van het garagebedrijf zijn inderdaad niet zo goed, maar de zekerheden zijn wel prima.
Dat was ook mijn redenering. Ik wil doorgaans ook liever dat het project zelf gewoon slaagt, maar de auto's zijn hier toch een beetje zijdelings betrokken (ja, inderdaad, verliesfinanciering waar je normaal ver van wilt blijven, en afnemende omzet de laatste paar jaar - wel met duidelijke reden), maar een LTV van 52% in huidige staat lijkt mij toch prima als 'verzekering' in dit geval (zelfs zakelijk o.g.).

Ik had nog verwacht dat corona roet in het eten kon gooien voor de waarde (autobedrijf) maar vooralsnog is dat echt tijdelijk gebleken, en zullen de leverproblemen dat ook zijn. Taxatie is voor een deel van het onderpand juist in waarde gestegen, dus erger zal het totaalplaatje ook niet zo snel worden. Risico waard op deze manier. Laten we hopen dat het ze wel wat langer dan de minimale 6 maanden kost om alles rond te krijgen O-)
pi_201728616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:16 schreef zietuwel het volgende:

[..]
Misschien moet ik oppassen met cases te vroeg te delen want hierbij was ik misschien gewoon te vroeg. Excuus.
[..]
Site over crowdfunding klonk wat suf. Hoe zou jij het omschrijven?

Ik ben zelf best actief met crowdfunding, ook via sites die net wat anders werken, zoals Seedrs, Crowdcube, Mintos, Bondora, angel- of vastgoedclubs. Ik wil met crowdfundmarkt.nl graag expertise delen en er een autoriteit van maken.

De scepsis hier begrijp ik wel. Zoals iemand hierboven al aangaf: clickbait-linkjes voegen niets toe dus ik ben even aan het kijken wat een overzichtssite dan voor meerwaarde kan bieden. Voor starters is een overzicht of 'handleiding' best nuttig, maar als ik dit forum lees dan is het lastiger om van betekenis te zijn voor ervaren crowdfunders.
Gebruik dit forum als 1 van je bronnen. En plaats eens een artikel over dit forum.

Ik mis eigenlijk een overzicht van de verstrekte financieringen per platform per kwartaal (het bedrag van de verstrekte leningen naast het aantal). Om een beter beeld te krijgen welke platformen actief zijn.
pi_201728691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:59 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Ik zou bescheiden beginnen.

Publiceer eens een overzichtelijke tabel of publicatie van de kosten van crowdfundplatform bijvoorbeeld, en minimuminleg. En hoe ze omgaan met voortijdige aflossingen, hoeveelheid defaults, loyalty programma's etc. Dan kan de site meerwaarde hebben voor beginnende beleggers en wie weet worden ervaren beleggers dan ook enthousiast.
En een wekelijkse column van crowdfundprofessor Lex van Teeffelen (je weet wel, de deskundige die o.a. de ondergang van APOC voorspelde :))
Pecunia non olet
pi_201728866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 08:50 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]
Dank voor je tip dyna18. Aansluiten bij Kifid was twee jaar geleden nog niet mogelijk voor corwdfund platforms. Ondertussen (zo blijkt) kan dat wel. Wij hebben direct contact gelegd met Kifid om dit te regelen.
Fijn dat dit geregeld wordt! ^O^
pi_201728934
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:38 schreef dyna18 het volgende:
Tijd voor een overzichtje. Het gaat niet altijd goed met een platform en soms kun je wel wat arbitrage gebruiken. Dan is het fijn dat je laagdrempelig bij het Kifid je klacht kan laten behandelen. Maar alleen als een platform is aangesloten!

Ik heb uitgezocht welke van de bekende platformen aangesloten zijn bij het Kifid.

Aangesloten zijn:
- Collin Crowdfund
- Geldvoorelkaar
- Samen in Geld
- Horeca Crowdfunding
- Kapitaal op Maat
- NLinvesteert
- Lenderspender
- October
- One Planet Crowd
- Voordegroei
- Crowdpartners
- CrowdAboutNow
- Lendahand

Niet aangesloten:
- Crowdrealestate

Al met al een rode vlag voor de platformen die niet aangesloten zijn!
Weet dat als ze niets met je klacht doen het je enige mogelijkheid is om een rechtszaak te starten. En dat doe je niet zo snel voor 100 euro inleg. Via het Kifid kun je laagdrempelig je klacht indienen en alsnog je probleem opgelost zien worden.
Bij Crowdrealestate spelen nu al een paar keer de problemen dat investeringen niet worden terugbetaald na afloop van de looptijd. En ook zijn er dus minder mogelijkheden om je recht te halen bij deze partij.

Op mijn mailtje waarbij ik hierover klaag bij Crowdrealestate komt trouwens geen enkel antwoord.

Voor mij is dit een reden om een pas op de plaats te maken met investeren bij Crowdrealestate. :R
pi_201729220
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:39 schreef dyna18 het volgende:

[..]
Bij Crowdrealestate spelen nu al een paar keer de problemen dat investeringen niet worden terugbetaald na afloop van de looptijd. En ook zijn er dus minder mogelijkheden om je recht te halen bij deze partij.

Op mijn mailtje waarbij ik hierover klaag bij Crowdrealestate komt trouwens geen enkel antwoord.

Voor mij is dit een reden om een pas op de plaats te maken met investeren bij Crowdrealestate. :R
Ik zou ze gewoon eens bellen en het laten uitleggen hoe het zit, als dit je blijkbaar zo dwars zit. Denk niet dat Kifid voor dit soort zaken de aangewezen partij zou zijn. Zeker nu uitstel voorzien is in de algemene voorwaarden van CRE. Verkoop van o/g kun je niet afdwingen als er even geen gegadigde te vinden is.
Pecunia non olet
pi_201729420
Hallo iedereen,

We hebben ontdekt dat er veel verkeer vanuit dit forum naar onze website op maxcrowdfund.com komt, dus hebben we besloten een officieel account aan te maken om een directe communicatiekanaal op te zetten tussen jullie en MC.

Geen reclame. Wel een manier om al jullie vragen te beantwoorden!

Groetjes,
Max Crowdfund
pi_201729603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:21 schreef Max_Crowdfund het volgende:
Hallo iedereen,

We hebben ontdekt dat er veel verkeer vanuit dit forum naar onze website op maxcrowdfund.com komt, dus hebben we besloten een officieel account aan te maken om een directe communicatiekanaal op te zetten tussen jullie en MC.

Geen reclame. Wel een manier om al jullie vragen te beantwoorden!

Groetjes,
Max Crowdfund
Welkom.
Op zich geen probleem mee, maar laat het wel zo zijn dat jullie hier terughoudend mee omgaan en alleen de directe vragen aan Max Crowdfunding beantwoorden en jullie je niet in discussies hier mengen. Wij zijn een forum van investeerders en dat houden we wat mij betreft zo.
pi_201729703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:21 schreef Max_Crowdfund het volgende:
Hallo iedereen,

We hebben ontdekt dat er veel verkeer vanuit dit forum naar onze website op maxcrowdfund.com komt, dus hebben we besloten een officieel account aan te maken om een directe communicatiekanaal op te zetten tussen jullie en MC.

Geen reclame. Wel een manier om al jullie vragen te beantwoorden!

Groetjes,
Max Crowdfund
Allereerst welkom hier.

Ik ben al een maand bezig om een account bij jullie aan te maken en heb het eigenlijk al opgegeven. Ik krijg steeds de melding dat het geüploade ID bewijs niet goed zou zijn. Op mijn laatste e-mail van 16 september met mijn verzoek om aan te geven wat het probleem nu is heb ik tot op heden geen reactie gekregen. Het niet beantwoorden van de mail is voor mij geen goede start. Misschien zouden jullie hier eens aandacht aan kunnen schenken?
pi_201729761
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Welkom.
Op zich geen probleem mee, maar laat het wel zo zijn dat jullie hier terughoudend mee omgaan en alleen de directe vragen aan Max Crowdfunding beantwoorden en jullie je niet in discussies hier mengen. Wij zijn een forum van investeerders en dat houden we wat mij betreft zo.
Bedankt voor je bericht. Wij zullen ons inderdaad niet in de discussies mengen!
pi_201729778
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Allereerst welkom hier.

Ik ben al een maand bezig om een account bij jullie aan te maken en heb het eigenlijk al opgegeven. Ik krijg steeds de melding dat het geüploade ID bewijs niet goed zou zijn. Op mijn laatste e-mail van 16 september met mijn verzoek om aan te geven wat het probleem nu is heb ik tot op heden geen reactie gekregen. Het niet beantwoorden van de mail is voor mij geen goede start. Misschien zouden jullie hier eens aandacht aan kunnen schenken?
Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je mij een PB kunnen sturen zodat we het gelijk op kunnen pakken?
pi_201729823
Nieuw projectje van Serkan op SIG https://investeren.sameni(...)-heerder-groenweg-15

Een project voor een half jaar wel erg kort weer!

Met zo te zien bij de te downloaden foto's met een tevens te verhuren tuinhuis. :)

[ Bericht 19% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-10-2021 15:11:24 ]
pi_201729828
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:58 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je mij een PB kunnen sturen zodat we het gelijk op kunnen pakken?
Inmiddels gedaan.
pi_201730866
Chiropractor
https://www.collincrowdfund.nl/balans-nijmegen-b-v/
Geen zekerheden en HA die in België verhaald moet gaan worden.
pi_201731195
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 13:11 schreef TechLight het volgende:

[..]
Dat was ook mijn redenering. Ik wil doorgaans ook liever dat het project zelf gewoon slaagt, maar de auto's zijn hier toch een beetje zijdelings betrokken...
........
Laten we hopen dat het ze wel wat langer dan de minimale 6 maanden kost om alles rond te krijgen O-)
Zo zie ik dat autobedrijf ook.
De conversie van bedrijfs-o.g. naar vnl. woningen klinkt mij als een goed verhaal in de oren.
De gemeente lijkt er in ieder geval achter te staan: https://oa-amstelveen.nl/(...)ijventerrein-legmeer
En ook van mij mag het best wat langer duren.
pi_201731579
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Allereerst welkom hier.

Ik ben al een maand bezig om een account bij jullie aan te maken en heb het eigenlijk al opgegeven. Ik krijg steeds de melding dat het geüploade ID bewijs niet goed zou zijn. Op mijn laatste e-mail van 16 september met mijn verzoek om aan te geven wat het probleem nu is heb ik tot op heden geen reactie gekregen. Het niet beantwoorden van de mail is voor mij geen goede start. Misschien zouden jullie hier eens aandacht aan kunnen schenken?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:58 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zou je mij een PB kunnen sturen zodat we het gelijk op kunnen pakken?
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Inmiddels gedaan.
Update:
Een uur later kreeg ik de bevestiging dat mijn account was geopend met de al eerder geüploade kopie id. Het probleem zou er in hebben gezeten dat ik gebruik heb gemaakt van de “kopieID” app om een kopie van mijn legitimatiebewijs te maken. Deze is nu dus alsnog geaccepteerd waarvoor mijn dank.

Nu ter heb ik 1 cent overgemaakt om mijn bankrekening te koppelen/verifiëren. Dit was als het goed is de laatste stap om eventueel te kunnen investeren. Het lukte mij overigens niet om dit via de aangeboden i-deal optie te doen aangezien ik geen bedrag kon invullen (of heb ik iets gemist?) en 0,00 kan je natuurlijk niet overmaken.

Weer even afwachten dus of alles nu akkoord is.
pi_201731620
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 02:57 schreef KrekelJapie het volgende:
Het Kifid is helaas geen walhalla. Ik heb 1x een zaak ingediend en deze werd pas 12 maanden later in behandeling genomen.

Ook kan je volgens mij als platform op twee manieren zijn aangesloten waarbij de uitspraak bindend of adviesgevend is.

Ter info: max crowdfund is toegevoegd aan de OP
Ja, erg vervelend dat ook dit proces nog zeer lang kan lopen.
Wel heb ik het idee dat voor platformen het Kifid wel serieus nemen.

Zelfs KoM probeert uit alle macht te voorkomen dat er meer uitspraken gedaan worden, en probeert deze vaak te settelen voor het tot een uitspraak komt. Al met al biedt het op deze manier toch een laagdrempelige arbitrage voor je klacht.
pi_201731638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 14:21 schreef Max_Crowdfund het volgende:
Hallo iedereen,

We hebben ontdekt dat er veel verkeer vanuit dit forum naar onze website op maxcrowdfund.com komt, dus hebben we besloten een officieel account aan te maken om een directe communicatiekanaal op te zetten tussen jullie en MC.

Geen reclame. Wel een manier om al jullie vragen te beantwoorden!

Groetjes,
Max Crowdfund
Welkom hier. Ik kan zeker een discussie waarbij beide zijden belicht worden waarderen.
Dus wat mij betreft zeker welkom om hier mee te posten.
pi_201731651
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 16:43 schreef TisIk het volgende:

[..]
Zo zie ik dat autobedrijf ook.
De conversie van bedrijfs-o.g. naar vnl. woningen klinkt mij als een goed verhaal in de oren.
De gemeente lijkt er in ieder geval achter te staan: https://oa-amstelveen.nl/(...)ijventerrein-legmeer
En ook van mij mag het best wat langer duren.
Ik heb er ook zeker geloof in. En dat autobedrijf zie ik niet gauw omvallen de komende jaren. Maar zouden ze klinkende ratio's hebben gehad dan had ik hem wellicht zelfs dubbel meegenomen maar dat vind in die situatie dan weer niet logisch, dan had het in zijn geheel een parel moeten zijn :)
Pecunia non olet
pi_201731894


[ Bericht 100% gewijzigd door Aster1X op 12-10-2021 17:32:48 (dubbel) ]
pi_201731943
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 17:27 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Bij zeker 6 pogingen met verschillende instellingen leek mijn gescande paspoort volgens de website niet op een identiteitsbewijs. Uiteindelijk een foto met de telefoon gemaakt en toen werkte het wel. Wellicht dat die weg voor je werkt (of ik had gewoon geluk).

Zie dat het al opgelost is maar het uploaden van een ID gaat dus bij meer mensen niet zoals de bedoeling is.
pi_201734489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 15:03 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw projectje van Serkan op SIG https://investeren.sameni(...)-heerder-groenweg-15

Een project voor een half jaar wel erg kort weer!

Met zo te zien bij de te downloaden foto's met een tevens te verhuren tuinhuis. :)
https://www.funda.nl/koop(...)heerder-groenweg-15/
Dit wordt een kopen zonder kijken klus flip pandje, koop 249k <> leen 330k , wat muurtjes verzetten, woonkamer groter, keukentje, wc apart, badkamertje naar boven, tuintje beetje opfrissen usw . Wordt dus een halfjaartje strak verbouwen, letten op de kosten en dan voor 330k-350k strak woonklaar in de markt. Bob Sikkes inhuren? Denk dat Serkan hetzelf regelt.

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 12-10-2021 21:19:19 ]
pi_201735137
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 20:50 schreef peterc het volgende:

[..]
https://www.funda.nl/koop(...)heerder-groenweg-15/
Dit wordt een kopen zonder kijken klus flip pandje, koop 249k <> leen 330k , wat muurtjes verzetten, woonkamer groter, keukentje, wc apart, badkamertje naar boven, tuintje beetje opfrissen usw . Wordt dus een halfjaartje strak verbouwen, letten op de kosten en dan voor 330k-350k strak woonklaar in de markt. Bob Sikkes inhuren? Denk dat Serkan hetzelf regelt.
Goedkope overbruggingsfinanciering, normaal is het toch al gauw tegen de 8%.
pi_201735275
quote:
Een picknickkleed en kolenzak van onbrandbaar materiaal bedacht voor randstedelingen die bij mooi weer massaal het park vervuilen. Ze gaan zowel online als bij de Bijenkorf verkocht worden (gesprekken moeten nog plaatsvinden), daarnaast plannen voor verkoop bij bouwhandels en daarna in het buitenland. De productie moet nog gestart worden, er is nog geen fabriek die ze gaat produceren, alleen een prototype. Ze zijn moeilijk schoon te maken dus er gaat ook nog een schoonmaakmiddel ontwikkeld worden. De verwachtingen zijn goed, na 1 jaar ruim 2 miljoen aan omzet.
Gevraagd 225k voor 8.5%, geen echte zekerheden.
Ik ben zelf nog niet enthousiast.

Hij heeft nu nog een adviesbureautje. Voor wie de website ervan ook niet kon vinden, zie hier (een eigen domeinnaam was te duur denk ik).
pi_201737788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:18 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]

Gevraagd 225k voor 8.5%, geen echte zekerheden.
Ik ben zelf nog niet enthousiast.

Ahum, er zijn meer waaghalzen op deze wereld met fantastische ideeën en geldnood, dan dat wij geld hebben.

Obli-score: casino +
Pecunia non olet
  woensdag 13 oktober 2021 @ 10:15:02 #41
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201738619
Wij zetten de B.B.Q op tegels
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201738734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 22:18 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Een picknickkleed en kolenzak van onbrandbaar materiaal bedacht voor randstedelingen die bij mooi weer massaal het park vervuilen. Ze gaan zowel online als bij de Bijenkorf verkocht worden (gesprekken moeten nog plaatsvinden), daarnaast plannen voor verkoop bij bouwhandels en daarna in het buitenland. De productie moet nog gestart worden, er is nog geen fabriek die ze gaat produceren, alleen een prototype. Ze zijn moeilijk schoon te maken dus er gaat ook nog een schoonmaakmiddel ontwikkeld worden. De verwachtingen zijn goed, na 1 jaar ruim 2 miljoen aan omzet.
Gevraagd 225k voor 8.5%, geen echte zekerheden.
Ik ben zelf nog niet enthousiast.

Hij heeft nu nog een adviesbureautje. Voor wie de website ervan ook niet kon vinden, zie hier (een eigen domeinnaam was te duur denk ik).
Ze hebben met die 8.25% wel meteen alles uit de kast gehaald.
Ik ben overigens ook niet enthousiast.
pi_201739195
Nieuwe op Max huis in Spanje.... zonder hypotheek ? Tja, wat moet je ermee.
https://maxcrowdfund.com/nl/node/606672
pi_201740759
quote:
6s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 10:30 schreef Buurman_ het volgende:

[..]
Ze hebben met die 8.25% wel meteen alles uit de kast gehaald.
Ik ben overigens ook niet enthousiast.
Niet enthousiast, is nog een onder statment. Dit is het niet waard om te plaatsen. Een woord heb ik ervoor kansloos😆. Kom ma terug als het een beetje loopt, en je wat bewezen hebt.
pi_201741090
Dit faillissement zijn crowdfunders net ontglipt: https://www.faillissement(...)m_medium=nieuwsflits

Was een GVE lening die in juli 2020 zonder vertraging is afgerond.
pi_201741252
Dit faillissement zijn crowdfunders net ontglipt: https://www.faillissement(...)m_medium=nieuwsflits

Was een GVE lening die in juli 2020 zonder vertraging is afgerond.

Gelukkig hebben wij ons geld terug
pi_201741866
Bij SIG is een 1e default voorlopig afgewend: de 2 ontbrekende maandtermijnen van project Nieuwkoop zijn binnen, voortvarend aangepakt door SIG ^O^
Pecunia non olet
pi_201742071
CCF
Hamwells twee achterstallige termijnen binnen, nog 2 te gaan tot einde project.
pi_201742344
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 15:08 schreef obligataire het volgende:
Bij SIG is een 1e default voorlopig afgewend: de 2 ontbrekende maandtermijnen van project Nieuwkoop zijn binnen, voortvarend aangepakt door SIG ^O^
Vond het vooral netjes, dat ze nog achter boeterente aangaan. Daar kunnen andere platformen een voorbeeld aan nemen. Mijn vertrouwe in SIG, is langzaam weer aan het herstellen, dat er gouw maar weer een pasr mooie projecten van 5 jaar mogen komen.
pi_201742736
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:38 schreef dyna18 het volgende:
Tijd voor een overzichtje. Het gaat niet altijd goed met een platform en soms kun je wel wat arbitrage gebruiken. Dan is het fijn dat je laagdrempelig bij het Kifid je klacht kan laten behandelen. Maar alleen als een platform is aangesloten!

Ik heb uitgezocht welke van de bekende platformen aangesloten zijn bij het Kifid.

Aangesloten zijn:
- Collin Crowdfund
- Geldvoorelkaar
- Samen in Geld
- Horeca Crowdfunding
- Kapitaal op Maat
- NLinvesteert
- Lenderspender
- October
- One Planet Crowd
- Voordegroei
- Crowdpartners
- CrowdAboutNow
- Lendahand

Niet aangesloten:
- Crowd Real Estate
- Waarde voor je geld

Disclaimer, het kan zijn dat ze wel aangesloten zijn maar ik ze niet heb kunnen vinden.

Al met al een rode vlag voor de platformen die niet aangesloten zijn!
Weet dat als ze niets met je klacht doen het je enige mogelijkheid is om een rechtszaak te starten. En dat doe je niet zo snel voor 100 euro inleg. Via het Kifid kun je laagdrempelig je klacht indienen en alsnog je probleem opgelost zien worden.
Dank voor de tip. Inmiddels zijn wij ook de aanmeldprocedure gestart.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')