abonnement Unibet Coolblue
pi_201718860
Hallo,

Ik heb een item op Marktplaat te koop staan voor 2000euro, nu krijg ik via de chat een persoon die vraagt of het nog te koop is en waarom ik het verkoop. Ik beantwoord zijn vragen en dan zegt hij dat hij de vraagprijs wil betalen. Hij heeft nooit een bod via de advertentie geplaatst wel via chat.

Ik zeg de persoon dat deze nog te koop is en ga akkoord met zijn bod, we spreken een dag en tijdstip af en ik geef het adres waar hij het kan komen ophalen.

Nu de dag komt en niemand te zien op het afgesproken uur en adres, ik stuur bericht en geeft aan dat hij op komst is. Je kan het al raden vele uren later nog steeds niemand gezien.

Kan ik hier juridisch iets mee ? Voor zover ik kon vinden valt dit onder een verkoopovereenkomst, klopt dit ?

Alvast bedankt !
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:11:33 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_201718886
Nee
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_201718892
Succes in de wereld van Marktplaats die ik allang achter mij heb gelaten.
Een broedplaats van ellende.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201718925
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:09 schreef osprey07 het volgende:
Kan ik hier juridisch iets mee ? Voor zover ik kon vinden valt dit onder een verkoopovereenkomst, klopt dit ?
nee en nee.

Mijn buurman had ooit eens tegels gratis aangeboden. Die zouden worden opgehaald en hij dacht, laat ik ze maar naar de kant van de weg slepen.
Je raadt het al, er kwam niemand en hij kon ze weer terug slepen :D Ik heb iemand nog nooit zoveel horen vloeken.

Bij marktplaats geldt: de eerste die komt, daar verkoop ik het aan en ik zeg dit nooit als ik iets verkoop en ik verkoop het aan iedereen. Dus ik heb vaak mensen die voor niks komen omdat iemand anders het al daarvoor heeft verkocht. Ongeveer 50% van de mensen die iets willen kopen, komen nooit opdagen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201718952
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:12 schreef halfway het volgende:
Succes in de wereld van Marktplaats die ik allang achter mij heb gelaten.
Een broedplaats van ellende.
en een walhalla voor oplichters, helemaal de mensen die je bankrekening willen verifieren omdat ze vroeger ooit waren opgelicht :D

Zogauw ik een whattsapp bericht krijg van iemand die begint met marktplaats -> direct een ban, ik lees het bericht niet eens meer.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201718988
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee en nee.

Mijn buurman had ooit eens tegels gratis aangeboden. Die zouden worden opgehaald en hij dacht, laat ik ze maar naar de kant van de weg slepen.
Je raadt het al, er kwam niemand en hij kon ze weer terug slepen :D Ik heb iemand nog nooit zoveel horen vloeken.
Dit heb je vaker verteld he? Komt zo onwijs bekend voor dit verhaal :P
pi_201718999
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:22 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Dit heb je vaker verteld he? Komt zo onwijs bekend voor dit verhaal :P
klopt, dat komt omdat ik het zo mooi vond :D ik viel bijna van mijn stoel van het lachen.
Vloeken dat die vent deed :D
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Spellchecker maandag 11 oktober 2021 @ 18:40:06 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201719177
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:22 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Dit heb je vaker verteld he? Komt zo onwijs bekend voor dit verhaal :P
Hij was het zelf :+
pi_201719258
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:09 schreef osprey07 het volgende:

Kan ik hier juridisch iets mee ? Voor zover ik kon vinden valt dit onder een verkoopovereenkomst, klopt dit ?

Alvast bedankt !
Dude :`)
pi_201719292
Get rekt

Nee hier kan je niks mee. Als je vroeger Runescape had gespeeld dan wist je wel dat de wereld vol zit met oplichters
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201719342
Thx voor de input, les geleerd.
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:00:26 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201719383
2k op mp ... brrrr

Vals geld, nep bank apps ... ik zou het alleen aandurven afspreken bij een geldstortingsautomaat, direct storten en als de automaat het slikt dan boter bij de vis.

Of storten en pas als je zelf inlogt bij je bank en +2000 ziet en niet eerder
Dum de dum
pi_201719435
quote:
14s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:11 schreef leeell het volgende:
Nee
Dat is wel wat stellig. Er zou prima een overeenkomst kunnen bestaan. Aanbod en acceptatie ervan.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201719577
Geilestierenkoeieouwe (ofzo)
pi_201719589
ts heeft zaken gedaan met een randdebiel _O_
pi_201719766
Nooit problemen zolang je telefoons, horloges en spelcomputers vermijdt.
En VW onderdelen.
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:37:54 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201719856
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt, dat komt omdat ik het zo mooi vond :D ik viel bijna van mijn stoel van het lachen.
Vloeken dat die vent deed :D
Ik heb een soortgelijk verhaal. Een hele zooi 30x30 tegels uit de tuin gehaald en in de steeg/voor het huis gelegd. Een gedeelte was al opgehaald en voor het restant kwam iemand anders.

Die vent komt aanrijden met een relatief licht autotje en een klein aanhangertje, dus ik zag de bui al hangen. Maargoed, ik stapel vrolijk door met de tegels. Uiteindelijk lag die aanhanger vol en was bijna alles erin, dus dat vond ik wel prima.

Pakt die vent een tegel uit de achterbak om de kleur te vergelijken. Oeps! Andere kleur!

Of hij ze toch nog achter kon laten. Ja prima joh, er komt wel iemand anders voor. Maar ik ging mooi naar binnen _O-

Achteraf waarschijnlijk het beste, want ik denk dat die aanhanger ergens halverwege van ellende uitelkaar was gevallen.

Ik weet niet wat ik mooier vond. Dit verhaal of de keer dat de WC verstopt was en de ontstoppingsdienstmeneer een handtekening wilde van me. Ik mocht zijn pen wel gebruiken terwijl hij net met bloten handen aan de slang had gezeten met de stukken stront eraan. Ik heb vriendelijk bedankt en de smoes gebruikt dat mijn vader moest tekenen, die heb ik wel even de tip gegeven zijn eigen pen mee te nemen _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201719943
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daar verkoop ik het aan en ik zeg dit nooit als ik iets verkoop en ik verkoop het aan iedereen. Dus ik heb vaak mensen die voor niks komen omdat iemand anders het al daarvoor heeft verkocht.
Schofterig.

Als je mij dat zou flikken dan heb je een probleem. Overeenkomst is overeenkomst, ik ga niet weg voor je het artikel geleverd hebt. Hoe je het doet doe je het, dat is niet mijn probleem.
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:45:54 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201720009
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Schofterig.

Als je mij dat zou flikken dan heb je een probleem. Overeenkomst is overeenkomst, ik ga niet weg voor je het artikel geleverd hebt. Hoe je het doet doe je het, dat is niet mijn probleem.
Dat het net zo schofterig is als niet op komen dagen heb je gelijk in, maar iedereen hier weet dat je gewoon tandenknarsend in de auto stapt en daarna op FOK! gaat klagen ipv dat je met dat artikel naar huis gaat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201720045
Ik ben wel eens ergens op twintig minuutjes rijden aan de deur geweest om een marktplaatsaankoop op te halen. Niemand thuis, maar uiteindelijk bleek er een oud vrouwtje te wonen die überhaupt nog nooit van Marktplaats gehoord had.

De advertentie stond op Zwolle en het was natuurlijk de bedoeling dat ik voor verzenden zou kiezen in plaats van dat ik het wel oké vond om het in Drachten op te halen :')

Jammer de pammer. Ik heb hem gemeld bij de beheerders van marktplaats en verder kan je er niet zoveel mee.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_201720160
quote:
10s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat het net zo schofterig is als niet op komen dagen heb je gelijk in,
Misschien nog wel schofteriger, vaak heb je tijd en benzine verspild.

Als je niet op komen dagen wil voorkomen zijn er veel betere methodes, paar euro vooraf laten betalen bijvoorbeeld. Of eerlijk zeggen dat je x mensen mogelijk onderweg hebt en wie het eerst komt…

Maar als je zaken doet met de juiste groep mensen en wat verder kijkt dan is het aantal no-shows juist heel laag. Ik denk dat ik het 2 keer heb meegemaakt in 15 jaar.

quote:
maar iedereen hier weet dat je gewoon tandenknarsend in de auto stapt en daarna op FOK! gaat klagen ipv dat je met dat artikel naar huis gaat.
Try me.
  maandag 11 oktober 2021 @ 19:57:10 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201720195
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Misschien nog wel schofteriger, vaak heb je tijd en benzine verspild.

Als je niet op komen dagen wil voorkomen zijn er veel betere methodes, paar euro vooraf laten betalen bijvoorbeeld. Of eerlijk zeggen dat je x mensen mogelijk onderweg hebt en wie het eerst komt…

Maar als je zaken doet met de juiste groep mensen en wat verder kijkt dan is het aantal no-shows juist heel laag. Ik denk dat ik het 2 keer heb meegemaakt in 15 jaar.
[..]
Try me.
Ik ben het helemaal met je eens hoor.

En nee, want ik ben geen schoft :6
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201720419
Eigenlijk nooit problemen gehad.
Hallo
pi_201720761
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:40 schreef maily het volgende:

[..]
Hij was het zelf :+
Nee, ik weet dat mp vol oplichters en onbetrouwbare lui zit. Ik heb zelden zulke asociale mensen meegemaakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201720768
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Schofterig.

Als je mij dat zou flikken dan heb je een probleem. Overeenkomst is overeenkomst, ik ga niet weg voor je het artikel geleverd hebt. Hoe je het doet doe je het, dat is niet mijn probleem.
Sterkte ermee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201723263
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Maar als je zaken doet met de juiste groep mensen en wat verder kijkt dan is het aantal no-shows juist heel laag. Ik denk dat ik het 2 keer heb meegemaakt in 15 jaar.
[..]
Try me.
Ik letterlijk nog nooit, als je gewoon met normale mensen afspraken maakt is er niks aan de hand.

Met kopers of verkopers waar ik een slecht gevoel bij heb of die vaag doen ga ik niet eens verder in gesprek.
pi_201723903
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 20:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee, ik weet dat mp vol oplichters en onbetrouwbare lui zit. Ik heb zelden zulke asociale mensen meegemaakt.
Juist ja. En het asociale gedrag weet jij dan weer te overtreffen door zelf nóg asocialer te doen tegen de mensen die zich juist wél aan hun afspraken houden? Jij bent af...

Ik sluit me aan bij de ervaringen hierboven: door een gezonde portie mensenkennis en relativeringsvermogen gebruik ik marktplaats al meer dan 10 jaar met nauwelijks noemenswaardige incidenten. Blijkbaar krijg je soms toch een beetje terug wat je geeft in het leven...

@TS: afhankelijk van de letterlijke conversatie zou je zeker kunnen spreken van een overeenkomst die nagekomen moet te worden. Bespaar je echter de moeite om hier ook maar iets mee te doen, want dat kost meer moeite en frustratie dan dat je hebt van iemand die niet op komt dagen...

[ Bericht 9% gewijzigd door Wiedanwel op 11-10-2021 23:10:47 ]
pi_201724118
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je bent zelf ook nogal een lul, zo te lezen.
_O-

Ik doe bij sommige dingen ook: wie het eerst komt... En dat zeg ik dan duidelijk naar iedereen, en als het verkocht is laat ik iedereen dit ook weten (via MP berichten). Maar soms voelt iets meteen goed en dan reserveer ik het gewoon. Heb iig nog nooit meegemaakt dat iemand voor niks kwam.

Moet wel zeggen dat ik wel 1 keer heb gehoord dat een kennis van mij voor niks was gekomen omdat ie al verkocht was aan iemand die zich ertussen heeft zitten afspreken. Lijkt me wel lullig en hoop ik persoonlijk nooit mee te maken.

Maar sowieso als ik iets kom kopen onderhou ik goed contact via MPberichten van ik kom om die tijd, ik ben onderweg enz, dus alsnog aan de deur zeggen van sorrie vriend, is al verkocht gaat vast niet goed aflopen voor de ander.
  maandag 11 oktober 2021 @ 23:19:27 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201724144
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:15 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
_O-

Ik doe bij sommige dingen ook: wie het eerst komt... En dat zeg ik dan duidelijk naar iedereen, en als het verkocht is laat ik iedereen dit ook weten (via MP berichten). Maar soms voelt iets meteen goed en dan reserveer ik het gewoon. Heb iig nog nooit meegemaakt dat iemand voor niks kwam.

Moet wel zeggen dat ik wel 1 keer heb gehoord dat een kennis van mij voor niks was gekomen omdat ie al verkocht was aan iemand die zich ertussen heeft zitten afspreken. Lijkt me wel lullig en hoop ik persoonlijk nooit mee te maken.

Maar sowieso als ik iets kom kopen onderhou ik goed contact via MPberichten van ik kom om die tijd, ik ben onderweg enz, dus alsnog aan de deur zeggen van sorrie vriend, is al verkocht gaat vast niet goed aflopen voor de ander.
Ik vind het idee om aan meerdere mensen je adres te geven en dan ‘eerst komt, eerst maalt’ te doen en lange neus naar degenen die voor niks komen nogal van de zotte (wat sjors dus kennelijk doet).
The love you take is equal to the love you make.
pi_201724153
In 15 jaar op marktplaats en zo'n 1000+ transacties schat ik qua koop en verkoop slechts 2 x een slechte ervaring. Dus zo slecht hoeft het niet te zijn. Je moet vooraf wel een beetje intelligent kunnen communiceren. Dat gaat via de chatbox van MP wel prima. Ik zit niet in de sfeer van gratis af te halen paar kuub tegels enzo. Als die een paar keer naar de straat en terug gesleept zouden zijn ben ik er ook wel klaar mee. :) Maar voor normale dingen niets te klagen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201724178
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het idee om aan meerdere mensen je adres te geven en dan ‘eerst komt, eerst maalt’ te doen en lange neus naar degenen die voor niks komen nogal van de zotte (wat sjors dus kennelijk doet).
Je kunt inderdaad niet met meerdere mensen handelen tegelijk. Dat is een recept voor disaster. Maar zoals gezegd als de communicatie vooraf een beetje intelligent en helder verloopt gaat het altijd goed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201724259
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het idee om aan meerdere mensen je adres te geven en dan ‘eerst komt, eerst maalt’ te doen en lange neus naar degenen die voor niks komen nogal van de zotte (wat sjors dus kennelijk doet).
Eens. Ooit doet ie dat bij de verkeerde.
pi_201724362
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 19:54 schreef GereDathan het volgende:

Of eerlijk zeggen dat je x mensen mogelijk onderweg hebt en wie het eerst komt…
Tja, als je het dan vooraf meldt...

... dan kan ik gewoon meteen beslissen om er vanaf te zien en niet mee te doen aan die idioterie.

Mensen voor niets laten komen, of zaken overeenkomen en dan ineens afhaken, is gewoon niet netjes en in sommige gevallen daadwerkelijk onwettelijk.

Niet dat je er verder als gedupeerde ook maar iets mee kunt... Maarja.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 01:40:58 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_201724685
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bij marktplaats geldt: de eerste die komt, daar verkoop ik het aan en ik zeg dit nooit als ik iets verkoop en ik verkoop het aan iedereen. Dus ik heb vaak mensen die voor niks komen omdat iemand anders het al daarvoor heeft verkocht. Ongeveer 50% van de mensen die iets willen kopen, komen nooit opdagen.
Mooie lul ben je dan. Dat slaat toch helemaal nergens op?

Ook ik heb al honderden succesvolle verkopen gedaan. De keren dat iemand niet op is komen dagen kan ik op een hand tellen. Beetje mensenkennis en een goed gesprek voeren doet wonderen.
En inderdaad, bepaalde spullen zijn tokkiemagneten. Die bied ik niet aan.
pi_201725410
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 01:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Mooie lul ben je dan. Dat slaat toch helemaal nergens op?

Ook ik heb al honderden succesvolle verkopen gedaan. De keren dat iemand niet op is komen dagen kan ik op een hand tellen. Beetje mensenkennis en een goed gesprek voeren doet wonderen.
En inderdaad, bepaalde spullen zijn tokkiemagneten. Die bied ik niet aan.
Klopt maar de laatste tijd kreeg ik ook oplichters op een hangklok, kinderspeelgoed en films.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201725471
Verder dan 50 km rijd ik niet en verkopen doe ik na betaling. Bedragen hoger dan ¤200 kom ik niet aan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:46:03 #37
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201726125
Ik verkoop eigenlijk alleen dingen per post.
Zet ik ook in mijn advertentie.

Als mensen perse willen ophalen dan zeg ik altijd:
Je kan morgen om 15u langskomen, maar bel om 14:30 nog even op of ik er daadwerkelijk ben.
Ik blijf er niet voor thuis in elk geval.

Ook als ik zelf spullen ophaal bel ik een half uur voor tijd even op om zeker te weten dat het er nog is.
Tot nooit .......
pi_201726466
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 22:25 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ik letterlijk nog nooit, als je gewoon met normale mensen afspraken maakt is er niks aan de hand.

Met kopers of verkopers waar ik een slecht gevoel bij heb of die vaag doen ga ik niet eens verder in gesprek.
Als ze normaal Nederland kunnen typen (dus niet: "LAAGSTE PRIJS?!?!?" oid) en wat positieve reviews hebben dan zit je meestal wel goed is mijn ervaring.

En als ik het niet vertrouw is het een kwestie van 5 euro over laten maken voor reservering.
pi_201726479
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het idee om aan meerdere mensen je adres te geven en dan ‘eerst komt, eerst maalt’ te doen en lange neus naar degenen die voor niks komen nogal van de zotte (wat sjors dus kennelijk doet).
Kwestie van tijd tot je de verkeerde tegenkomt. Een nieuw raam is geen goedkoop grapje en aangezien je als verkoper 0,0 gegevens hebt van de persoon die langskomt kan je er ook niets mee.

Behalve dat het natuurlijk gewoon asociaal en schofterig is. Je zou maar trots moeten zijn op die manier van handelen, dat zegt voldoende over iemand wat mij betreft.
pi_201726487
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:48 schreef XanderH het volgende:

[..]
Tja, als je het dan vooraf meldt...

... dan kan ik gewoon meteen beslissen om er vanaf te zien en niet mee te doen aan die idioterie.
Inderdaad. Daar heb ik ook geen moeite mee. Dan kan ik beslissen of ik langskom of eventueel vooraf betalen voor een reservering. Kleine moeite.

quote:
Mensen voor niets laten komen, of zaken overeenkomen en dan ineens afhaken, is gewoon niet netjes en in sommige gevallen daadwerkelijk onwettelijk.

Niet dat je er verder als gedupeerde ook maar iets mee kunt... Maarja.
De verkeerde gedupeerde kan nog wel eens een goede rechtse geven of een baksteen door je raam keilen. Je moet maar net de verkeerde treffen.
pi_201727221
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
en een walhalla voor oplichters, helemaal de mensen die je bankrekening willen verifieren omdat ze vroeger ooit waren opgelicht :D

Zogauw ik een whattsapp bericht krijg van iemand die begint met marktplaats -> direct een ban, ik lees het bericht niet eens meer.
of dat ze een koerier sturen met geld ;-)
pi_201728215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 oktober 2021 11:15 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]
of dat ze een koerier sturen met geld ;-)
Haha ook zo'n mooie...
Je pikt due oplichters er zo uit. De enige die je er niet uitpikt zijn de wegblijvers helaas.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201741095
quote:
0s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:09 schreef osprey07 het volgende:
Hallo,

Ik heb een item op Marktplaat te koop staan voor 2000euro, nu krijg ik via de chat een persoon die vraagt of het nog te koop is en waarom ik het verkoop. Ik beantwoord zijn vragen en dan zegt hij dat hij de vraagprijs wil betalen. Hij heeft nooit een bod via de advertentie geplaatst wel via chat.

Ik zeg de persoon dat deze nog te koop is en ga akkoord met zijn bod, we spreken een dag en tijdstip af en ik geef het adres waar hij het kan komen ophalen.

Nu de dag komt en niemand te zien op het afgesproken uur en adres, ik stuur bericht en geeft aan dat hij op komst is. Je kan het al raden vele uren later nog steeds niemand gezien.

Kan ik hier juridisch iets mee ? Voor zover ik kon vinden valt dit onder een verkoopovereenkomst, klopt dit ?

Alvast bedankt !
Juridisch vast wel...maar de moeite die er in gaat zitten kan je niks mee. Lekker laten zitten en door

Ik verstuur bij voorkeur en bij afhalen vraag ik of ze een half uur voor de afspraak ff een appje kunnen sturen. Dan hoef je er niet voor thuis te blijven (alleen zorgen dat je binnen een half uur thuis kan zijn).

quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik vind het idee om aan meerdere mensen je adres te geven en dan ‘eerst komt, eerst maalt’ te doen en lange neus naar degenen die voor niks komen nogal van de zotte (wat sjors dus kennelijk doet).
Ik zet mensen dan meestal ff in de "wacht". Als de eerste niet op komt dagen dan laat ik het de volgende weten. Hoef je adres ook niet te geven
pi_201741433
Als iemand fatsoenlijk Nederlands kan schrijven/typen, incl. de juiste interpunctie, zit je in 99 van de 100 gevallen wel goed met handelen op Marktplaats.
Als iemand dat niet doet, dus al geen hoofdletters en/of interpunctie, doe ik er in 4 van de 5 gevallen geen zaken mee, want dan weet je dat je met tokkievolk te maken hebt.

Het ligt er overigens wel aan hoe storm het loopt. Staat het product al een x aantal tijd op Martkplaats dan neem ik de no-shows, rare kwibussen of ronduit asociaal volk maar op de koop toe.
pi_201741748
Heb eigenlijk 0 slechte ervaringen met marktplaats :o

Bied af en toe wel dingen aan, koop geregeld ook wat. Meestal gaat het om dingen die maximaal 100 euro kosten/opleveren, dus misschien scheelt dat ook weer kutvolk :D

Scheelt denk ik ook wel dat ik een 5* beoordeling heb, van meer dan 30 mensen :+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:26 schreef DjVero het volgende:
Als iemand fatsoenlijk Nederlands kan schrijven/typen, incl. de juiste interpunctie, zit je in 99 van de 100 gevallen wel goed met handelen op Marktplaats.
Als iemand dat niet doet, dus al geen hoofdletters en/of interpunctie, doe ik er in 4 van de 5 gevallen geen zaken mee, want dan weet je dat je met tokkievolk te maken hebt.

Het ligt er overigens wel aan hoe storm het loopt. Staat het product al een x aantal tijd op Martkplaats dan neem ik de no-shows, rare kwibussen of ronduit asociaal volk maar op de koop toe.
En dit is ook wel waar Y:
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201742774
quote:
19s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Scheelt denk ik ook wel dat ik een 5* beoordeling heb, van meer dan 30 mensen :+
Dat helpt wel, inderdaad. Zit op 4,5 (op basis van 100+ beoordelingen). Helaas toch een paar enen van tokkies die niet lezen (of wel lezen maar niet snappen) voor ze iets kopen en vervolgens ontevreden zijn:

• Een laptop met Windows-licentie en een wiped HDD en dan klagen dat Windows niet opstart. Het verschil tussen Windows-installatie en Windows-licentie drong niet door, ondanks dat ik - vanwege het gemiddelde publiek op Marktplaats - expliciet in de advertentie had gezet dat er zélf een OS geďnstalleerd moest worden. Kwestie van downloaden, usb erin, key intikken - een halve avond werk (oud beestje, niet zo snel). Dat ga ik dus niet doen voor een laptop die voor 3 tientjes wegging.

• Iemand die een belachelijk bod deed en met wie geen overeenstemming bereikt is. Het systeem van Marktplaats heeft, mogelijk gezien de hoeveelheid berichten over en weer, ons wel in staat gesteld een review achter te laten. Ik heb een gemiddelde review achtergelaten ('bieden naar waarde', 'beleefder communiceren') en hij geeft een 1 vanwege 'geen product ontvangen'. Ja dat klopt, maar hij heeft ook geen product gekocht. Die context mist bij de review nogal.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201742947
Als ik de TS was, zou ik me wel zorgen maken. Want de verkoper heeft wel zijn adres en de kennis dat er een item van 2000 euro aanwezig is in de woning.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201743188
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 16:39 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik de TS was, zou ik me wel zorgen maken. Want de verkoper heeft wel zijn adres en de kennis dat er een item van 2000 euro aanwezig is in de woning.
Als je door een willekeurige straat rijdt, zie duurdere items op de openbare weg of de oprit staan. En veel mensen hebben een smartphone én een PC - bij elkaar ook zomaar 2k. En die telefoon nemen ze zelfs mee naar buiten...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201743222
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 18:12 schreef halfway het volgende:
Succes in de wereld van Marktplaats die ik allang achter mij heb gelaten.
Een broedplaats van ellende.
Ik doe het nog wel steeds (voornamelijk kopen), en krijg nu steeds vijf sterren omdat ik 'realistisch bied' en 'op tijd kom' _O- best treurig eigenlijk dat je er daarmee uitspringt :') .
Somebody that I used to know
pi_201745693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 17:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik doe het nog wel steeds (voornamelijk kopen), en krijg nu steeds vijf sterren omdat ik 'realistisch bied' en 'op tijd kom' _O- best treurig eigenlijk dat je er daarmee uitspringt :') .
Je kunt ook geen sterren geven aan mensen die niets bij je hebben gekocht, dus die sterrenwaarderingen van Marktplaats zijn ook vrij onzinnig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201746362
quote:
19s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:56 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Scheelt denk ik ook wel dat ik een 5* beoordeling heb, van meer dan 30 mensen :+
daar is echt 0 waarde aan te hechten..

ik doe niet vaak zaken maar dan doe je eens zaken, super aardig en zo.. en dan krijg je 4 sterren omdat je niet netjes zou zijn volgens de botte hork :') :')

ook wel eens geen sterren kunnen achterlaten: marktplaats vond niet dat ik de koper was 8)7
goed systeem joh ^O^ :')
pi_201748591
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 21:47 schreef mschol het volgende:

[..]
daar is echt 0 waarde aan te hechten..

ik doe niet vaak zaken maar dan doe je eens zaken, super aardig en zo.. en dan krijg je 4 sterren omdat je niet netjes zou zijn volgens de botte hork :') :')

ook wel eens geen sterren kunnen achterlaten: marktplaats vond niet dat ik de koper was 8)7
goed systeem joh ^O^ :')
Mee eens, maar heb vaak wel het idee dat een koper met <3 sterren betrouwbaarder is ofzo.

Wat ik eerder al aangaf, heb zelf eigenlijk nog nooit gedoe gehad met mensen.
Wel eens iemand gehad met wie ik een afspraak gemaakt had over de prijs en die bij me thuis toch nog probeerde af te dingen :') vriendelijk gezegd dat hij het voor de afgesproken prijs mee kon nemen en dat er anders genoeg anderen waren die het wilde hebben.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_201749966
Ervaring is denk ik heel afhankelijk van wat je te koop aan biedt.

Mijn ervaringen zijn over het algemeen positief, ik verkoop spullen van 1000-15000 euro via marktplaats en de idioten herken je vaak wel. Nog geen no shows gehad.

Maar ook ik heb slechte ervaring, zet een IPhone of festival kaartje te koop en je hebt de jackpot qua oplichters en randdebielen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')