quote:
Op maandag 15 november 2021 13:03 schreef Lemijn het volgende:Zou je niet liever toewerken naar het verder indammen van de overproductie, Lily? Want ja het heeft voordelen, maar als ik je zo lees zie ik toch echt meer nadelen. Nu ben je meer melkfabriek dan een melkmaker die is afgestemd op jouw baby. Ik vind ook dat je best mag balen van die overproductie. Dat is toch gewoon vervelend? Stuwing doet pijn, kolven kost tijd, afwassen is gedoe, et cetera. Het vergt meer nadenken en dan zou je ook moeten compenseren door te doneren? Je vraagt wel veel van jezelf hoor.
Het is daarin ook je weg vinden merk ik nu

Ik voelde mij ook echt een melkfabriek en dat fulltime kolven werkte ook niet echt bevorderlijk voor dat gevoel.
Anna drinkt inmiddels alle voedingen live bij mij, maar krijgt om de techniek nog te behouden 1-2 voedingen per dag via de fles. Ze is inmiddels 6 weken en we hadden gisteren op de exact 6 weken de regeldag

. Wat kan dat kind drinken zeg, niet normaal. Ik ben zelf het kolven rustig aan het afbouwen, de overproductie is er nog maar niet meer op een manier dat het heel storend is. Ook zet ik wat makkelijke hulpmiddelen in, mijn kolfonderdelen gaan dagelijks een rondje op kort programma van 30 minuten/60 graden in de vaatwasser met ons ontbijt&lunchspul want dat stond in het boekje van medela als tip

. 1x in de week was ik alles grondig op de hand af en mik ik het in de sterillisator in de magnetron. Kolven doe ik tijdens mijn ontbijt want dan zit ik toch, dus het kost niet meer veel tijd of moeite. Mijn overproductie hangt nog altijd zo rond de 500 ml per dag, maar ik ben nu inmiddels voorzichtig naar 2x kolven aan het gaan. Of dat goed gaat moet ik nog merken, ben zoekende wat handig is.
Normaal gaf ik Anna 's ochtends een fles terwijl ik tegelijk aan het kolven was, inmiddels is ze zo groot en sterk dat ze de ochtendvoedingen bij mij aan kan. Ze doet dat wel in anderhalf uur verdeeld over 3 sessies met tussendoor een boertje, luierwissel, schone outfit aantrekken e.d. Hierna kolf ik (tijdens mijn ontbijt ) helemaal leeg, want ik merkte dat ik het niet lekker leeg kreeg telkens. In de avond geeft mijn man een fles, dan kolf ik mee tijdens die voeding en verder in de middag alleen als ik merk dat ik te vol loop voor een voeding. Al met al voor ons een goede modus nu gevonden.
Eergisteren heb ik de eerste 10 liter melk gedoneerd, dus van mij mag deze situatie zo nog wel even blijven

. Ik maak er andere ouders heel blij mee.