Komt van zelf. Je groeit er in dat het steeds minder wordt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 21:49 schreef Ynske het volgende:
Wij zitten nu op 27 maanden sochtends, smiddags voor slapen en savonds voor slapen.
Ik vraag me wel eens af hoe dat moet, stoppen![]()
Beetje bang voor drama...
Heeft je baby überhaupt al een keer een flesje gekregen? Want dan weet je ongeveer hoeveel het is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 11:52 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Crosspost met het babytopic, maar ze heeft gepoept hoor.Vanochtend heeft mijn man eerst het vet van de afgekolfde melk gegeven en nadien de rest van de melk in een flesje gedaan, een half uur geleden hadden we een volle poepluier.
Oh ja, nog even iets: volgende week zondag ben ik voor het eerst een hele middag weg (van 11:00 - 18:00), zonder baby. Tot nu toe was ik steeds anderhalf/twee uur weg en plande ik dat precies als ze net gedronken had. Nu gaat ze via de fles mijn afgekolfde melk krijgen. Ik zal haar nog voeden voor ik wegga, maar nadien zal ze zeker nog twee keer en misschien zelfs drie keer willen drinken. En met een beetje pech nog vaker, want die maandag daarop is ze 12 weken en dat schijnt weer richting de regeldag te gaan.
Waar doe ik verstandig aan qua hoeveelheid? Meestal drinkt ze bij mij nu twee borsten, vaak wel met een half uurtje ertussen.
En wanneer zou ik dit allemaal af moeten kolven? Buiten de gewone voedingsmomenten? Ik wil namelijk niet nog meer productie. :'D
Ik heb flink wat zakjes in de vriezer liggen, idee om deze week eens te oefenen met zo'n zakje, om te kijken of ze de ingevroren melk ook drinkt? Een vriendin van mij heeft een baby die dat absoluut niet pikt.
Toen ik baby niet kon aanleggen door kapotte tepels kolfde ik elke 3 uur. Dat was in week 1. Dus in principe kolven bij elk voedingsmoment. Nu kolf ik alleen als baby de fles krijgt. Omdat hij op die momenten niet drinkt aan de borst. Hij krijgt per 24 uur 3 voedingen met fles en 4 of 5 voedingen aan de borstquote:Op zondag 31 oktober 2021 14:26 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, die heb ik ook aangeschaft. Om de hoeveel uur kolf je?
Blij met je postquote:Op zondag 31 oktober 2021 19:15 schreef douche-eendje het volgende:
Ik doe weer hetzelfde als bij Bas. Kraamweek, verlof,6 maanden exclusief, kolfrecht uitmelken, eerste verjaardag en daarna een zien we wel. Stapje voor stapje en ieder doel is er een op zich. Bas is uiteindelijk na 21 maanden uit zichzelf gestopt, ik was toen zwanger van Anna en hij vond de melk niks meer.
Hoe langer je voed, hoe makkelijker het gaat worden merkte ik. Vanaf een maand of 3 werden we er goed handig in, 6 maanden leuk en 9 maanden een 2e natuur. Het scheelde ook wel dat Bas vrij makkelijk vaste voeding ging eten vanaf 6 maanden en we rond 9 maanden nog op een voeding of 4-5 zaten. Ochtend, middag (voor het slaapje), avond voor het slapen en 1-2x nacht. Dan is het ook te overzien en het waren snelle sessies van 5-10 minuten maximaal.
En fokwet, klaptieten. Mevrouw was donderdag 3 weken en heeft toen als een overzadigbare Rupsje Nooitgenoeg meer gedronken waardoor ik ook een extra kolfsessie of 2 per dag te pakken had. En nu dus regeldagen-stuwing. Borsten zijn warm en soepel, melk komt er makkelijk uit. Dus PCM erin, lig in bed, koelcompressen, strakke top aan, kolfsessies kort ik aan tijd weer in en mevrouw heeft vandaag 2 volledige voedingen bij mij gedronken.
Denk dat ze volgende week volledig bij mij aan de borst is (zoals de lk voorspeld had) en ik nog een paar kolfsessies houd vanwege de overproductie. En dat is prima, want daar is nog een kindje voor
Ja, sinds 6 weken geeft mijn man al een paar keer per week een flesje.quote:Op maandag 1 november 2021 01:03 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Heeft je baby überhaupt al een keer een flesje gekregen? Want dan weet je ongeveer hoeveel het is.
Mijn baby accepteert het gewoon. Dus ontdooide moedermelk en afgekolfde melk in de fles.
Ik ben al een keer een hele avond weggeweest toen hij 2 weken oud was. Man heeft toen 2 voedingen gedaan met afgekolfde melk uit de fles. Hij drinkt 110 ml en ik kolf het af elke 4 uur of rondom het voedingsmoment.
Die zakjes ontdooien ook vrij snel onder de kraan, dus ik zou er gewoon uithalen wat ze waarschijnlijk op drinkt en die zakjes van 50 dan in de vriezer laten, die zijn onder de kraan zo ontdooid! Geen bevroren melk onder warm water houden trouwens, dus met koud water beginnen.quote:Op maandag 1 november 2021 04:42 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja, sinds 6 weken geeft mijn man al een paar keer per week een flesje.Doet hij vaak 's morgens vroeg, als hij met baby eruit gaat - dan kan ik nog even anderhalf uur slapen. Het is dan vaak melk die ik die nacht eerder afgekolfd heb of melk van de dag ervoor.
Ze pakt het flesje goed, maar alleen als ik niet in de buurt ben. Vaak heeft ze dan een voeding van 110 ml. Ze drinkt dan 100 ml uit het flesje, laat die laatste 10 ml staan, want dan wil ze bij mij drinken.Ik denk dus dat ze vaak wel meer drinkt dan die 110 uiteindelijk.
Verstandig om dus wat zakjes van 110 klaar te zetten en dan nog een paar zakjes met een kleinere portie (50/60) om aan te vullen indien nodig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik herken wat je zegt. Ondanks dat het tot nu toe twee keer vrij vlekkeloos is gegaan (ondanks geplande keizersnede kwam de borstvoeding goed op gang, weinig ongemakken) is het niet iets waar ik van geniet of heel blij van wordt.quote:Op maandag 1 november 2021 01:14 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik vind die borstvoeding geven namelijk niet perse leuk. Doodzonde dus in de ogen van grote voorstanders van borstvoeding
Maar ik zeg het maar eerlijk.
Ik vind het een grote belasting en doe het alleen maar omdat ik het wel fijn/goed vind om hem dichtbij te hebben en het beter is dan kunstvoeding. Maar om nou te zeggen dat ik ervan geniet, absoluut niet. Die overproductie helpt ook niet mee.
Ik vind er momenteel ook geen bal aan. Ik heb tot twee keer toe langzame drinkers die lang over een voeding doen. In 20 minuten voeden is er hier echt niet bij. En die volledige afhankelijkheid van jouw lijf voelt ook regelmatig beklemmend. Het werd pas echt gezellig na een jaar, toen Lily en ik samen geregeld moesten schaterlachen van de grapjes die we samen maakte. Komt een spinnetje aangelopen was, en is met 2,5 jaar nog steeds, een dikke hit.quote:Op maandag 1 november 2021 01:14 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Blij met je post
Ik vind die borstvoeding geven namelijk niet perse leuk. Doodzonde dus in de ogen van grote voorstanders van borstvoeding
Ik vind het een grote belasting en doe het alleen maar omdat ik het wel fijn/goed vind om hem dichtbij te hebben en het beter is dan kunstvoeding. Maar om nou te zeggen dat ik ervan geniet, absoluut niet. Die overproductie helpt ook niet mee.
Het valt mij deze keer, net zoals bij Bas, ook vrij zwaar hoor.quote:Op maandag 1 november 2021 01:14 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Blij met je post
Ditquote:Op maandag 1 november 2021 12:10 schreef Lemijn het volgende:
Fijn, al die eerlijke verhalen. Ik vind het ook niet altijd maar leuk hoor, zeker niet. En volgens mij is dat ook niet de tendens, dat je het leuk moet vinden. Maar voor mij is het toch vanzelfsprekend. Moeder zijn van een baby is sowieso zwaar en borstvoeding draagt daar aan bij maar geeft me ook zoveel vreugde. Het voeding en troost en geborgenheid halen uit mijn lijf, dat blijft toch heel tof. Nu komen daar de lachjes bij en het 'verplicht knuffelen' dat hierboven ook al werd beschreven. Ik ben blij dat ik dat allemaal kan bieden.
Daar heb je helemaal gelijk in arvensis! Ik heb me ook gerealiseerd dat veel melk het leven in meerdere opzichten makkelijker maakt en dat het veel verdrietiger is als je weinig melk hebt maar toch graag die borstvoeding wil geven. Ik heb me de laatste tijd dus nogal geschaamd dat ik mijn overproductie zo erg vond.quote:Op dinsdag 2 november 2021 09:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dit
+ alle gezondheidsvoordelen van zowel borstvoeding geven als moedermelk voor m’n kinderen én mij.
Ondanks alle “zware” dingen kijk ik echt heel fijn terug op de afgelopen jaren. Ik mis soms zelfs m’n overproductie.250ml uit 1 borst in 10 min. terwijl ik nu weer kamp met een productiedip. Meer melk was toch makkelijker dan minder melk hebben.
Ja ik wil inderdaad de productie verder verminderen. Ik heb een week geleden het kolfschema zo aangepast dat ik 300cc minder heb per dag. Daarna ff een weekje zo gedaan.quote:Op maandag 15 november 2021 13:03 schreef Lemijn het volgende:
Zou je niet liever toewerken naar het verder indammen van de overproductie, Lily? Want ja het heeft voordelen, maar als ik je zo lees zie ik toch echt meer nadelen. Nu ben je meer melkfabriek dan een melkmaker die is afgestemd op jouw baby. Ik vind ook dat je best mag balen van die overproductie. Dat is toch gewoon vervelend? Stuwing doet pijn, kolven kost tijd, afwassen is gedoe, et cetera. Het vergt meer nadenken en dan zou je ook moeten compenseren door te doneren? Je vraagt wel veel van jezelf hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |