Daar kan het echt wel tegen hoor. Zo duur is zo'n Bosch ook weer niet trouwens. En verlengsnoer uitrollen als je een takje af wil zagen is armoequote:Op maandag 18 oktober 2021 18:59 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Voor dit soort “rauswerk” lekker een Parkside scoren bij de Lidl, heb je die gesloopt stuur je hem op en krijg je je geld terug. Voor die paar keer buiten vies en nat in de tuin een dure bosch kopen is onzin. Dit gaat licht vochtig terug de kist in, komt er 3/4 jaar laten geroest uit.
Hier is de 18v dewalt voor “schoon werk” en mishandel ik een parkside op 230v in de tuin.
Wat maakt deze set zo bijzonder ?quote:Op maandag 18 oktober 2021 21:03 schreef JeMoeder het volgende:
Adventskalender 2021 van Wera. Veel waar voor je geld. Op het moment dat ik hem kocht was hij nog wat goedkoper dan nu.
[ afbeelding ]
Voor mij de microdrivers en de flessenopener. Daarnaast had ik een leuke set voor in huis (dus niet in de garage nodig) en deze sloot goed aan bij mijn wensen. Bitjes niet nodig, maar leuke bijkomstigheid.quote:Op maandag 18 oktober 2021 21:49 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Wat maakt deze set zo bijzonder ?
Bosch Pro heb je ook in 18v.quote:Op zaterdag 20 november 2021 18:05 schreef daNpy het volgende:
Ik zou minstens 18 volt nemen. Snap eigenlijk niet waarom Bosch blauw slechts 12v is.
Omdat het super fijn gereedschap is om mee te werken. Voor sommige dingen heb je nou eenmaal niet een zware machine nodig. Ik zou eerder Bosch blauw 12v aanraden dan een budget 18v gereedschapquote:Op zaterdag 20 november 2021 18:05 schreef daNpy het volgende:
Ik zou minstens 18 volt nemen. Snap eigenlijk niet waarom Bosch blauw slechts 12v is.
Alleen zit 18v professioneel gereedschap in een andere prijsklasse dan 12v..quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef daNpy het volgende:
Ik lees nergens dat Flycoo het alleen voor lichtere klusjes wil gebruiken.
Daarnaast kun je een 18V ook voor lichtere klusjes gebruiken, maar een 12V niet voor zware (zonder je te ergeren dan).
Waarom geen 40V?quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:46 schreef daNpy het volgende:
Ik lees nergens dat Flycoo het alleen voor lichtere klusjes wil gebruiken.
Daarnaast kun je een 18V ook voor lichtere klusjes gebruiken, maar een 12V niet voor zware (zonder je te ergeren dan).
Ja dat klopt. Ook dat is aan flycoo om te beslissen. En er zijn ook andere merken die 18v aanbieden naast Bosch.quote:Op zondag 21 november 2021 01:12 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Alleen zit 18v professioneel gereedschap in een andere prijsklasse dan 12v..
Uitstekend spul, wat wil je ermee gaan doen?quote:Op zaterdag 20 november 2021 17:38 schreef Flycoo het volgende:
Hou, ben van plan om wat accu gereedschap te kopen.
Ik vroeg mij af of de Bosch Blauw 12v range een beetje OK is?
Bijvoorbeeld:
https://www.toolnation.nl(...)Jyp2QwBoCdmcQAvD_BwE
Bedankt!
Wat dan?quote:Op zondag 21 november 2021 12:22 schreef Pensioengenieter het volgende:
Verdiep je eens in 12V en 18V en ook in borstel loos, Google hier eens op en je zult verrassende zaken gaan ontdekken.
Ik heb Makita voor de zaken die jij opnoemtquote:Op zondag 21 november 2021 19:54 schreef Flycoo het volgende:
Hallo, wat wil ik ermee, huis tuin en keuken klussen.
Misschien een keer een schutting zetten oid,of houten schuurtje vervangen.
Ik heb een dewalt 12v set (boor / slagschroevendraaier) en die bevalt goed, maar ik zou graag wat uitbreiden. Wat mij aanspreekt zijn de mogelijkheden met betrekking tot simpele zagen(decoupeer en cirkel) en zelfs een frees.
Ik begrijp dat ik hier geen huis mee ga verbouwen, maar af en toe iets maken moet ik er wel mee kunnen.
Bedank voor jullie input en meningen!
quote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef bleiblei het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat ik voor Bosch zou kiezen qua systeem (18v) als ik er niet al dik in zat.
Het gemis van een flinke accu nageltacker en/of gipsplaat-schroevendraaier vind ik wel echt matig.
Mijn aversie voor Makita is nog in stand, dus ik denk dat als ik nu zou beginnen met accugereedschap, ik de 12v Bosch zou pakken en 18v DeWalt.
Is rommel joh. En een wijvenkleurtjequote:
Daarom heb ik naast Bosch 2 accu tackers van DeWalt en ook een bandschoever van DeWalt. Hier heb ik een setje van 2 accu's en een lader bij en da's meer dan voldoende.quote:Op zondag 21 november 2021 21:29 schreef bleiblei het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat ik voor Bosch zou kiezen qua systeem (18v) als ik er niet al dik in zat.
Het gemis van een flinke accu nageltacker en/of gipsplaat-schroevendraaier vind ik wel echt matig.
Mijn aversie voor Makita is nog in stand, dus ik denk dat als ik nu zou beginnen met accugereedschap, ik de 12v Bosch zou pakken en 18v DeWalt.
quote:Op zondag 21 november 2021 21:31 schreef bleiblei het volgende:
Overigens heeft DeWalt dus echt een serieus mooie spijkertacker op 18v (Hikoki ook trouwens) en is Makita denk ik nog steeds de enige met een gipsschroevendraaier op accu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |