gewoon een of andere debiel die hierover gaat, die een bepaald idee van moderne kunst en architectuur heeft.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:30 schreef Blik het volgende:
Wat ik nooit begrijp. Enorm moeilijk doen over de bestemming van het oude postkantoor en de invulling ervan qua verbouwingen, maar dan wel de artistieke vrijheid geven voor zo’n kunstwerk dat veel ingrijpender is voor het uiterlijk van een dergelijk gebouw
Misschien ben ik de enige maar ik vindt meer dan terecht dat stukken openbare ruimte niet meer zomaar jaar na jaar aan dezelfde ondernemer worden gegeven zonder andere ondernemers een kans te bieden.quote:Op maandag 13 maart 2023 10:58 schreef Ireth het volgende:
https://standplaatsenutrecht.petities.nl/?t=Red
Ik ben het met je eens. Verloot die plekken maar gewoon eens in de zoveel jaar.quote:Op maandag 13 maart 2023 12:22 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Misschien ben ik de enige maar ik vindt meer dan terecht dat stukken openbare ruimte niet meer zomaar jaar na jaar aan dezelfde ondernemer worden gegeven zonder andere ondernemers een kans te bieden.
Als je als ondernemer die zekerheid wilt, dan koop je maar een pand.
quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:17 schreef tcr het volgende:
https://www.utrecht.nl/ni(...)m-welkom-in-utrecht/
Top aanwinst voor de stad.
Den Haag is best leuk. Als ik niet in Utrecht zou wonen zou ik daar gaan wonen.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 17:20 schreef speknek het volgende:
Ben er nooit geweest want den haag is te ver weg, en tevens den haag, maar hoor er inderdaad veel goede verhalen over.
Mooie manier om nog meer leerkrachten uit Houten, Bunnik, Zeist, Nieuwegein en Maarssen de Utrechtse scholen uit te jagen. Lerarentekort? Nog nooooooooit van gehoord aldus GroenLinks.quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:07 schreef Ireth het volgende:
https://www.utrecht.nl/wo(...)ren-in-de-hele-stad/
quote:Op woensdag 22 maart 2023 13:46 schreef Viesdik het volgende:
honden dat het zijn. Hoop dat ze allemaal de pijp uit gaan
Kringloopwinkels vrezen voortbestaan
https://www.rtvutrecht.nl(...)e-wel-kunnen-sluiten
Venezia gaat weg (broodje ben mogelijk ook)
https://www.duic.nl/algem(...)k-aan-de-oudegracht/
https://denuk.nl/utrechts(...)est-en-kan-oprotten/
Ik heb nooit begrepen waarom de kleindochter van Guido nooit de zaak aan de Voorstraat heeft overgenomen van haar opa. Die ijskar van haar is maar een slap aftreksel van de originele winkel. Overigens is ijssalon Roberto Gelato ook nog van deze familie, is van de andere kleindochter van Guido.quote:Venezia kent een lange geschiedenis in Utrecht. Het begon in 1928 met Guido De Lorenzo, die vanuit de Italiaanse bergen in Utrecht arriveerde. Hij startte onder de naam Venezia de eerste echte ‘ijssalon’ in Nederland. Sindsdien zijn de familie De Lorenzo, Venezia en hun ijs aan Utrecht verbonden. Van 1933 tot 1942 zat Venezia aan Janskerkhof 21 en vanaf 1942 tot 2011 was Venezia gevestigd aan de Voorstraat 8. Ook kwam er vanaf 1971 tot 2002 een locatie bij aan de Oudegracht 105. Vervolgens ging de familie verder met de ijskiosk op de Jansbrug aan de Oudegracht. In 2021 werd de ijssalon van Venezia, zoals die er in de jaren 60 uitzag, nagebouwd in het Nederlands Openluchtmuseum. Nu komt er mogelijk een einde aan Venezia in Utrecht.
Allemaal plekken waar je met de fiets vandaan kan. Of de elektrische fiets. Hoe minder auto's hoe beter.quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooie manier om nog meer leerkrachten uit Houten, Bunnik, Zeist, Nieuwegein en Maarssen de Utrechtse scholen uit te jagen. Lerarentekort? Nog nooooooooit van gehoord aldus GroenLinks.
kan, of ze gaan op een andere school werken omdat je daar wel gratis kan parkeren...quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Allemaal plekken waar je met de fiets vandaan kan. Of de elektrische fiets. Hoe minder auto's hoe beter.
dit ja. dan ga je toch op het vredenburg staan. wordt het daar misschien ook een keer gezellig.quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:25 schreef Nielsch het volgende:
Overigens snap ik wel dat die twee specifieke plekken verdwijnen. Er komen er ook weer 2 voor terug op 't Vredenburg. Waarom zou Venezia daar niet kunnen staan?
Ik zou het wel tof vinden als het Vredenburg een soort van foodtruckplein gaat worden op de dagen dat er geen markt is. Wat dat betreft vind ik 2 plekken nog wel erg weinig.quote:Op woensdag 22 maart 2023 15:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dit ja. dan ga je toch op het vredenburg staan. wordt het daar misschien ook een keer gezellig.
het gaat dus om de veiligheid van die plekken. prima reden om ze op te heffen.
Ik werk 40 meter van het Vredenburgplein af en die markt is ook niet zo vullend meer hoor. Als er wel markt is kunnen er nog makkelijk foodtrucks staanquote:Op woensdag 22 maart 2023 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zou het wel tof vinden als het Vredenburg een soort van foodtruckplein gaat worden op de dagen dat er geen markt is. Wat dat betreft vind ik 2 plekken nog wel erg weinig.
ja op zondag doen ze dat vaak, geloof ik. is erg leuk.quote:Op woensdag 22 maart 2023 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zou het wel tof vinden als het Vredenburg een soort van foodtruckplein gaat worden op de dagen dat er geen markt is. Wat dat betreft vind ik 2 plekken nog wel erg weinig.
Hoezo te verjagen; als één beroepsgroep het wel kan betalen zijn het de leraren:quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooie manier om nog meer leerkrachten uit Houten, Bunnik, Zeist, Nieuwegein en Maarssen de Utrechtse scholen uit te jagen. Lerarentekort? Nog nooooooooit van gehoord aldus GroenLinks.
Van zo iemand zou ik toch geen les willen hebbenquote:Op woensdag 22 maart 2023 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
kan, of ze gaan op een andere school werken omdat je daar wel gratis kan parkeren...
Hoe minder leraren, hoe beter?
Verschrikkelijk, het zullen je kinderen zijnquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:16 schreef Ireth het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)tenseweg-in-utrecht/
Want de auto is de enige manier van van Maarssen, Bunnik, Houten, Zeist en Nieuwegein in Utrecht te komen? Ik zal wel hallucineren dat ik hier de spits maar liefst 3 buslijnen met in totaal 20 bussen/uur alleen al uit Zeist zie langskomen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 14:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mooie manier om nog meer leerkrachten uit Houten, Bunnik, Zeist, Nieuwegein en Maarssen de Utrechtse scholen uit te jagen. Lerarentekort? Nog nooooooooit van gehoord aldus GroenLinks.
tuurlijk kun je ook anders reizen, maar je kan ook switchen naar een school waar het parkeren wel gratis is...quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Want de auto is de enige manier van van Maarssen, Bunnik, Houten, Zeist en Nieuwegein in Utrecht te komen? Ik zal wel hallucineren dat ik hier de spits maar liefst 3 buslijnen met in totaal 20 bussen/uur alleen al uit Zeist zie langskomen.
Ik ging laatst eens met de bus naar het centrum, omdat het regende en ik geen zin had om te fietsen. Tering hee wat rijden die idioten hard. Op een plek waar je 50 mocht werd bijna de 80 aangetikt.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:16 schreef Ireth het volgende:
https://www.duic.nl/algem(...)tenseweg-in-utrecht/
Ze weten het gaspedaal vaak wel te vinden ja...quote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ging laatst eens met de bus naar het centrum, omdat het regende en ik geen zin had om te fietsen. Tering hee wat rijden die idioten hard. Op een plek waar je 50 mocht werd bijna de 80 aangetikt.
Die bus kan ook 30 hebben gereden en dat er opeens 2 kids voor zijn bus opdoemen. Kan een buschauffeur dan weinig aan doen. Die buschauffeur zal hier ook wel een flink trauma aan overhoudenquote:Op vrijdag 24 maart 2023 10:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ging laatst eens met de bus naar het centrum, omdat het regende en ik geen zin had om te fietsen. Tering hee wat rijden die idioten hard. Op een plek waar je 50 mocht werd bijna de 80 aangetikt.
De Vleutensewet is ook recht, breed en overzichtelijk. Daar valt qua verkeersveiligheid weinig aan te verbeteren.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:12 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ze weten het gaspedaal vaak wel te vinden ja...
Maar de vleutenseweg heeft een busbaan waar ze bijna altijd ook op mogen doorrijden qua verkeerslichten en alleen hoeven te stoppen bij de haltes. Bij de oversteekplaatsen gaat er ook een geluidssignaal af als er een bus aan komt...
Ik denk dat het qua verkeersveiligheid en overzichtelijkheid misschien nog wel 1 van de veiligste wegen is...quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:54 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De Vleutensewet is ook recht, breed en overzichtelijk. Daar valt qua verkeersveiligheid weinig aan te verbeteren.
Misschien klaarovers inzetten voor schoolgaande kinderen.
Het kan een inschattingsfout geweest zijn. Bv. een bus die net niet stopte waar de meeste bussen dat wel doen.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet eruit als dat het ongeluk bij de bushalte en de oversteekplaats gebeurd is.
Klopt, kruising koetsveldstraat, daaruit ook een bushalte een oversteek.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 11:58 schreef capricia het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet eruit als dat het ongeluk bij de bushalte en de oversteekplaats gebeurd is.
De ouders waren er niet bij.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 13:53 schreef speknek het volgende:
Meisje van 7 overleden en een jongen van 5 zwaargewond. School van mijn kinderen is daar in de buurt, maar gelukkig niet van hun school. Wel vreselijk natuurlijk als je als ouder je kinderen naar school brengt en zij of jij letten even niet op.
Misschien woonden ze wel op de vleutenseweg, kindjes stonden buiten op de stoep te wachten, mama zoekt ondertussen binnen naar de huissleutel, jongste gaat achter ballon aan, oudste rent achter jongste aan...quote:
mijn middelste is 9 en zelfs die breng ik het liefste nog zelf naar school in verband met de drukke weg (met stadsbussen) die ze moet oversteken...quote:Op vrijdag 24 maart 2023 14:14 schreef speknek het volgende:
Met 7 en 5 kun je natuurlijk ook wel zelf naar school. Ik doe het zelf liever niet (de mijne zijn 6 en 8 en zitten een beetje op het randje), maar ken wel (niet-ontaarde) ouders die dat ook doen. Of deden.
Ja. Dit las ik ook.quote:
Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAARquote:Op woensdag 29 maart 2023 12:40 schreef speknek het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat we een metro zouden moeten hebben, weet niet zo goed de reden waarom we dat niet hebben. Ideaal om auto's en bussen te weren, en in tegenstelling tot het westen hebben we een goede zandgrond. Maar het geld zal na cu2030 wel op zijn.
Tof tochquote:Op woensdag 29 maart 2023 13:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAAR
30 jaar lang een bouwput, we zijn er net zo'n beetje vanafquote:Op woensdag 29 maart 2023 13:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAAR
Dat inderdaad. Lekker blijven prutsen met bus-files door het centrum. Die metro had er allang moeten liggen, ipv een trammetje.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:09 schreef Isdatzo het volgende:
Nee inderdaad dan beter een dorp zonder metro blijven.
Weer een gebouw dat net zo hoog is als de Rabobank en het stadskantoor inderdaad. Slappe hoogte.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:23 schreef Blik het volgende:
Eerst zien, dan geloven.
Jammer dat het niet 2x zo hoog is, dan heb je ook echt wat aan dat panoramadeck boven
Het hele gebied rondom het station wordt nu een enclaven van gebouwen van 95-105 meter hoogte, enorm zonde iddquote:Op woensdag 5 april 2023 19:45 schreef Piles het volgende:
Er mag gewoon niet hoger dan de Dom gebouwd worden. Zo simpel is het toch?
Helaas, want zo wordt het nooit wat![]()
Is het ov in Utrecht zo slecht? Dat is niet mijn ervaring.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:51 schreef Blik het volgende:
Het is wel enigszins gek om actief zoveel mogelijk autoverkeer uit de stad te weren door het downsizen van alle wegen, invoeren van betaald parkeren en ook actief inzetten op nieuwe huizen met minder parkeerplaatsen. Zonder daarbij dan in te zetten op hoogwaardig OV zoals een metro. Zeker aangezien het aanhouden van alle buslijnen uiteindelijk ook zorgt voor meer asfalt (want meer busbanen). Een Papendorp, Leidsche Rijn, Merwedekanaal, Centraal Station, Uithof, Vaartsche Rijn. moet uiteindelijk gewoon op een metro-netwerk aangesloten worden ipv al dat debiele busverkeer dat er nu plaatsvindt.
Maarja, verder wat @:Piles zegt. Een tramlijn is al drama, laat staan een metro...
feit is wel dat er de afgelopen 10 jaar diverse populaire busroutes zijn ingekort of opgeheven.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is het ov in Utrecht zo slecht? Dat is niet mijn ervaring.
En meer bussen en minder auto's lijkt mij wel voor minder asfaltbehoefte te zorgen (meer mensen per m2 voertuig, minder parkeerruimte nodig)?
Even wat opgezocht maar tevredenheid in Utrecht met de bus stijgt langzaam (van 7,6 in 2017 naar 7,9 in 2021) en van de tram ook (van 7,6 naar 8,0). https://www.crow.nl/downl(...)21-hoofdrapport.aspxquote:Op donderdag 6 april 2023 09:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
feit is wel dat er de afgelopen 10 jaar diverse populaire busroutes zijn ingekort of opgeheven.
De dichtsbijzijnde bushalte is 1,1 kilometer bij mijn huis vandaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is het ov in Utrecht zo slecht? Dat is niet mijn ervaring.
En meer bussen en minder auto's lijkt mij wel voor minder asfaltbehoefte te zorgen (meer mensen per m2 voertuig, minder parkeerruimte nodig)?
Er komt horeca maar ook een panoramadeck voor het uitzicht. Dat laatste komt helemaal bovenin volgens de tekst. De horeca zelf zou natuurlijk wel wat lager kunnen zitten.quote:Op donderdag 6 april 2023 13:30 schreef speknek het volgende:
Ik lees dat Oopen 105 meter hoog wordt. Dus even hoog als de Rabobanktoren, maar tien meter hoger dan central park en het stadskantoor, dus als het restaurant echt helemaal bovenin zit zou je (net) over de andere gebouwen heen kunnen kijken.
Nou dit, slaat toch echt nergens op. Leuk dat betaald parkeren, maar dat moet op z'n minst samengaan met het uitbreiden van de buslijnen om de gaten op te vullen.quote:Op donderdag 6 april 2023 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De dichtsbijzijnde bushalte is 1,1 kilometer bij mijn huis vandaan.
Ik woon gewoon in een normale wijk in Utrecht.
Het is wel aan te lopen, 13 minuten wandelen voor een bus. Maar echt goed vind ik het niet.
Ik vind fietsen heerlijk als het weer okay is. Utrecht CS is 20 minuten fietsen (zegt Google maps).quote:Op donderdag 6 april 2023 13:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou dit, slaat toch echt nergens op. Leuk dat betaald parkeren, maar dat moet op z'n minst samengaan met het uitbreiden van de buslijnen om de gaten op te vullen.
Voorbeeld: in een groot gedeelte van Hoograven ten noorden van 't Goylaan stopt tegenwoordig alleen bus 47 die slechts 2x per uur gaat en dan ook alleen nog maar doordeweeks. Wil je - bijvoorbeeld in het weekend - bus 8 hebben (die ook een stukje Hoograven-Noord meepakt) dan moet je echt een eind lopen. Maar ook als je net bus 47 mist en geen half uur wil wachten moet je gaan lopen naar een 8-halte.
Voorheen stopte ook lijn 6 op de route van lijn 47 en die ging veel vaker. Die is helaas opgeheven.
Nou ben ik persoonlijk een fietser, maar er wonen daar ook best wat bejaarden voor wie de situatie aardig achteruit is gegaan.
Jaarbeursstalling zit praktisch elke werkdag vol. In principe is de Knoopstalling een aardig alternatief, maar dat is verder lopen naar de trein dus die fiets je liever voorbij als het kanquote:Op donderdag 6 april 2023 13:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er komt horeca maar ook een panoramadeck voor het uitzicht. Dat laatste komt helemaal bovenin volgens de tekst. De horeca zelf zou natuurlijk wel wat lager kunnen zitten.
Er komen ook nog eens 3200 fietsparkeerplaatsen bij. Zit die Jaarbeursstalling zo vaak vol dat dat nodig is? Zelf ben ik vooral benieuwd naar de nachtclub en dan met name de uitbater en de programmering.
In Rotterdam en Amsterdam wordt het stedelijk OV alleen maar afgeschaald. Ben bang dat Utrecht binnenkort ook aan de beurt is. Als er geen geld bijkomt vanuit het rijk zal er in ieder geval weinig verbeteren.quote:Op donderdag 6 april 2023 15:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Merk om me heen ook wel dat de (12? euro per maand, in ~2030?) veel autobezitters woedend maakt; hopelijk resulteert dat sentiment uiteindelijk in beter OV inderdaad
Ik ben net even op de kaart gaan meten. Dat moet dan het uiterste puntje van De Meern zijn, pak tegen de snelweg aan. Een andere plek met dergelijke afstanden naar de dichtstbijzijnde bushalte heb ik niet kunnen vinden.quote:Op donderdag 6 april 2023 13:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De dichtsbijzijnde bushalte is 1,1 kilometer bij mijn huis vandaan.
Ik woon gewoon in een normale wijk in Utrecht.
Het is wel aan te lopen, 13 minuten wandelen voor een bus. Maar echt goed vind ik het niet.
Dat snap ik, dat je dat denkt.quote:Op donderdag 6 april 2023 16:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik ben net even op de kaart gaan meten. Dat moet dan het uiterste puntje van De Meern zijn, pak tegen de snelweg aan. Een andere plek met dergelijke afstanden naar de dichtstbijzijnde bushalte heb ik niet kunnen vinden.
Misschien parkeergeld wat omhoog om het te financieren?quote:Op donderdag 6 april 2023 15:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In Rotterdam en Amsterdam wordt het stedelijk OV alleen maar afgeschaald. Ben bang dat Utrecht binnenkort ook aan de beurt is. Als er geen geld bijkomt vanuit het rijk zal er in ieder geval weinig verbeteren.
Dan moet de provincie dat innen, want die is verantwoordelijk voor het OVquote:Op donderdag 6 april 2023 19:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien parkeergeld wat omhoog om het te financieren?
Gewoon een skytrain door de stadquote:Op woensdag 29 maart 2023 13:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAAR
Nu weet ik waar je huis woontquote:Op donderdag 6 april 2023 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat snap ik, dat je dat denkt.
Het is gewoon Leidsche Rijn. En de bushalte is op de kaart wel dichterbij, maar dat is hemelsbreed. Alleen wel aan de overkant van een water/sloot. Dus dan moet je nog verder om, voor een brug voor voetgangers.
Beetje richting de Haarrijnse plas.
Ik heb er verders geen probleem mee, dat de bushalte wat verder is. Maar dat betaald parkeren zie ik niet zo zitten.
quote:Op donderdag 6 april 2023 21:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nu weet ik waar je huis woont![]()
(Ik heb er welgeteld 1 plekje kunnen vinden met de dichtsbijzijnde bushalte op minimaal 1,1 km lopen. Maar die huizen hebben wel allemaal een enorme eigen oprit).
Ja. Ik vind dat hele betaald parkeren zo ondoordacht.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik woon in Ondiep. Al een jaar zijn ze aan het werk aan de weg tussen station Zuilen en de marnixbrug, en daardoor rijdt ook al maanden bus 7 een alternatieve route. Eerst zou vanaf januari de bus weer normale route rijden, daarna vanaf half april, nu staat er al medio mei. De marnixbrug moet ook weer aan gewerkt worden, dus aan die kant blijft voorlopig gedoe met werkzaakheden (en daarmee ook bus problemen). Nou is die alternatieve bushalte ook prima te lopen voor mij, en is er ook een andere bushalte redelijk dichtbij. Maaar.. nu gaan ze vanaf april de komende 3 jaar aan de andere kant de weg opengooien voor riool werkzaamheden. Benieuwd hoe de bussen dan gaan rijden. En wel lekker gaan betalen voor parkeren![]()
Ik moet het nog zien, als ik de mock-ups bekijk zie ik niet direct een panoramadeck op 105 meter maar wel een soort van deck op ~10 meter lager. Dan kijk je dus recht tegen het stadskantoor aan. Maar ook met 10 meter hoger heb je natuurlijk geen echt uitzicht richting de stad,quote:Op donderdag 6 april 2023 13:30 schreef speknek het volgende:
Ik lees dat Oopen 105 meter hoog wordt. Dus even hoog als de Rabobanktoren, maar tien meter hoger dan central park en het stadskantoor, dus als het restaurant echt helemaal bovenin zit zou je (net) over de andere gebouwen heen kunnen kijken.
Het zou sowieso helpen al de bus over grote delen van de route zijn eigen baan krijgt. Nu bussen vaak samen met het andere verkeer vast. (Maar ik weet dat ze dat proberen waar mogelijk en dat er elders ook niet overal plaats voor is)quote:Op donderdag 6 april 2023 21:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik woon in Ondiep. Al een jaar zijn ze aan het werk aan de weg tussen station Zuilen en de marnixbrug, en daardoor rijdt ook al maanden bus 7 een alternatieve route. Eerst zou vanaf januari de bus weer normale route rijden, daarna vanaf half april, nu staat er al medio mei. De marnixbrug moet ook weer aan gewerkt worden, dus aan die kant blijft voorlopig gedoe met werkzaamheden (en daarmee ook bus problemen). Nou is die alternatieve bushalte ook prima te lopen voor mij, en is er ook een andere bushalte redelijk dichtbij. Maaar.. nu gaan ze vanaf april de komende 3 jaar aan de andere kant de weg opengooien voor riool werkzaamheden. Benieuwd hoe de bussen dan gaan rijden. En wel lekker gaan betalen voor parkeren
Hoezo denkt de gemeente dat een burgerberaad hier wel uit gaat komen?quote:Het burgerberaad gaat bestaan uit een groep van honderd inwoners die door het stadsbestuur gevraagd wordt om een oplossing te bedenken voor een kwestie die speelt in Utrecht en waar de politiek niet goed uit komt. De groep inwoners komt een aantal keer bij elkaar om na te denken over een bepaald thema. Verschillende meningen worden naast elkaar gelegd en uiteindelijk schrijft het burgerberaad een advies.
Gewoon alleen maar groenlinks en d66 stemmers selecteren, alle 'moeilijke' zaken erdoorheen drukken via die burgerberaad en dan zeggen dat het volk dat wil.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo denkt de gemeente dat een burgerberaad hier wel uit gaat komen?
Maakt niet uit, zolang de gemeenteraad maar geen verantwoordelijkheid heeft over wat het resultaat is.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 14:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo denkt de gemeente dat een burgerberaad hier wel uit gaat komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |