Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAARquote:Op woensdag 29 maart 2023 12:40 schreef speknek het volgende:
Ik vind eigenlijk ook dat we een metro zouden moeten hebben, weet niet zo goed de reden waarom we dat niet hebben. Ideaal om auto's en bussen te weren, en in tegenstelling tot het westen hebben we een goede zandgrond. Maar het geld zal na cu2030 wel op zijn.
Tof tochquote:Op woensdag 29 maart 2023 13:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAAR
30 jaar lang een bouwput, we zijn er net zo'n beetje vanafquote:Op woensdag 29 maart 2023 13:03 schreef Paul het volgende:
[..]
Ja joh ff onder heel het centrum een metrolijn bouwen, pfffff al dat geld en tijd wat een chaos zou dat worden, denk eens aan al die kabels etc die er nu liggen NEE STOP MAAR
Dat inderdaad. Lekker blijven prutsen met bus-files door het centrum. Die metro had er allang moeten liggen, ipv een trammetje.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:09 schreef Isdatzo het volgende:
Nee inderdaad dan beter een dorp zonder metro blijven.
Weer een gebouw dat net zo hoog is als de Rabobank en het stadskantoor inderdaad. Slappe hoogte.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:23 schreef Blik het volgende:
Eerst zien, dan geloven.
Jammer dat het niet 2x zo hoog is, dan heb je ook echt wat aan dat panoramadeck boven
Het hele gebied rondom het station wordt nu een enclaven van gebouwen van 95-105 meter hoogte, enorm zonde iddquote:Op woensdag 5 april 2023 19:45 schreef Piles het volgende:
Er mag gewoon niet hoger dan de Dom gebouwd worden. Zo simpel is het toch?
Helaas, want zo wordt het nooit wat![]()
Is het ov in Utrecht zo slecht? Dat is niet mijn ervaring.quote:Op woensdag 29 maart 2023 14:51 schreef Blik het volgende:
Het is wel enigszins gek om actief zoveel mogelijk autoverkeer uit de stad te weren door het downsizen van alle wegen, invoeren van betaald parkeren en ook actief inzetten op nieuwe huizen met minder parkeerplaatsen. Zonder daarbij dan in te zetten op hoogwaardig OV zoals een metro. Zeker aangezien het aanhouden van alle buslijnen uiteindelijk ook zorgt voor meer asfalt (want meer busbanen). Een Papendorp, Leidsche Rijn, Merwedekanaal, Centraal Station, Uithof, Vaartsche Rijn. moet uiteindelijk gewoon op een metro-netwerk aangesloten worden ipv al dat debiele busverkeer dat er nu plaatsvindt.
Maarja, verder wat @:Piles zegt. Een tramlijn is al drama, laat staan een metro...
feit is wel dat er de afgelopen 10 jaar diverse populaire busroutes zijn ingekort of opgeheven.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is het ov in Utrecht zo slecht? Dat is niet mijn ervaring.
En meer bussen en minder auto's lijkt mij wel voor minder asfaltbehoefte te zorgen (meer mensen per m2 voertuig, minder parkeerruimte nodig)?
Even wat opgezocht maar tevredenheid in Utrecht met de bus stijgt langzaam (van 7,6 in 2017 naar 7,9 in 2021) en van de tram ook (van 7,6 naar 8,0). https://www.crow.nl/downl(...)21-hoofdrapport.aspxquote:Op donderdag 6 april 2023 09:50 schreef Nielsch het volgende:
[..]
feit is wel dat er de afgelopen 10 jaar diverse populaire busroutes zijn ingekort of opgeheven.
De dichtsbijzijnde bushalte is 1,1 kilometer bij mijn huis vandaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is het ov in Utrecht zo slecht? Dat is niet mijn ervaring.
En meer bussen en minder auto's lijkt mij wel voor minder asfaltbehoefte te zorgen (meer mensen per m2 voertuig, minder parkeerruimte nodig)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |