abonnement Unibet Coolblue
pi_201656338
Hoi 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201656568
Goedemorgen!

Ik heb vandaag maar 1 ding te doen dus het is heerlijk overzichtelijk vandaag. Na 2 prima dagen is de stress van maandag weg. Het overzicht is weer terug ook. Ik moet alleen wel even een Eureka-moment afdwingen maar daar heb ik vertrouwen in.
Spoilers!
pi_201656651
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goedemorgen!

Ik heb vandaag maar 1 ding te doen dus het is heerlijk overzichtelijk vandaag. Na 2 prima dagen is de stress van maandag weg. Het overzicht is weer terug ook. Ik moet alleen wel even een Eureka-moment afdwingen maar daar heb ik vertrouwen in.
O+ Succes met je Moment! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_201656656
Ik ben sterk voornemens precies helemaal nooit meer te verhuizen tot ik wegens naderend hoogbejaard wezen naar iets gelijkvloers ga. Ik haat verhuizen en ik vind dit huis hartstikke prima :Y)
Let me see you stripped down to the bone
pi_201656716
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:55 schreef minilot het volgende:
Ik ben sterk voornemens precies helemaal nooit meer te verhuizen tot ik wegens naderend hoogbejaard wezen naar iets gelijkvloers ga. Ik haat verhuizen en ik vind dit huis hartstikke prima :Y)
idem dito. Ik ben, sinds ik ben gaan studeren 10 keer verhuisd, waaronder 3x naar een ander land (Limburg niet meegeteld), en dan tel ik de verhuizingen naar tijdelijke accomodaties niet eens mee. Het is nu wel eens genoeg.
pi_201656741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
idem dito. Ik ben, sinds ik ben gaan studeren 10 keer verhuisd, waaronder 3x naar een ander land (Limburg niet meegeteld), en dan tel ik de verhuizingen naar tijdelijke accomodaties niet eens mee. Het is nu wel eens genoeg.
Hartstikke begrijpelijk :Y
Succes/sterkte met het tijdelijk alleen wezen :* Wat vind je er het lastigst aan?
Let me see you stripped down to the bone
pi_201656781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:03 schreef minilot het volgende:

[..]
Hartstikke begrijpelijk :Y
Succes/sterkte met het tijdelijk alleen wezen :* Wat vind je er het lastigst aan?
Het is goed te doen hoor, maar de druk om 's morgens op tijd te komen voor school is groter als je alleen bent, en daarna gelijk door moet naar het werk, als wanneer je met z'n 2en bent.

Plus, 's nachts wakker worden voor de kinderen en 's morgens vroeg op staan met de kinderen, deze taken liggen normaal bij de duutser. O+

Plus, de avonden zijn lang en leeg, zo.

Maar goed, nog 2 nachten, dan is hij weer thuis.
pi_201656785
Als ik de reistijd naar m'n werk niet zou hebben, zou ik ook geen reden hebben om te verhuizen. Maar verhuizen is op dit moment nog een makkelijkere en leukere oplossing dan een andere baan zoeken. Ik wil nu juist vooral dat 'hier kan ik voor altijd blijven' huisje vinden voordat ik ooit een kind krijg. Want dan zou ik verhuizen wel een grotere drempel vinden.

Maarja, dat legt dan weer zo'n druk op het juiste huis vinden. Maar wat is het juiste huis..
pi_201656792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
idem dito. Ik ben, sinds ik ben gaan studeren 10 keer verhuisd, waaronder 3x naar een ander land (Limburg niet meegeteld), en dan tel ik de verhuizingen naar tijdelijke accomodaties niet eens mee. Het is nu wel eens genoeg.
Dat is ook wel echt flink veel. :D
pi_201656827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:07 schreef Myraela het volgende:
Als ik de reistijd naar m'n werk niet zou hebben, zou ik ook geen reden hebben om te verhuizen. Maar verhuizen is op dit moment nog een makkelijkere en leukere oplossing dan een andere baan zoeken. Ik wil nu juist vooral dat 'hier kan ik voor altijd blijven' huisje vinden voordat ik ooit een kind krijg. Want dan zou ik verhuizen wel een grotere drempel vinden.

Maarja, dat legt dan weer zo'n druk op het juiste huis vinden. Maar wat is het juiste huis..
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:07 schreef Myraela het volgende:
Als ik de reistijd naar m'n werk niet zou hebben, zou ik ook geen reden hebben om te verhuizen. Maar verhuizen is op dit moment nog een makkelijkere en leukere oplossing dan een andere baan zoeken. Ik wil nu juist vooral dat 'hier kan ik voor altijd blijven' huisje vinden voordat ik ooit een kind krijg. Want dan zou ik verhuizen wel een grotere drempel vinden.

Maarja, dat legt dan weer zo'n druk op het juiste huis vinden. Maar wat is het juiste huis..
Ach, met een kind kun je ook prima verhuizen. Ik kreeg het eerste kind in een flatje op 4 hoog van 60m2, en daar hebben we het eerste jaar echt helemaal prima gewoond met z'n 3'en.
pi_201656843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach, met een kind kun je ook prima verhuizen. Ik kreeg het eerste kind in een flatje op 4 hoog van 60m2, en daar hebben we het eerste jaar echt helemaal prima gewoond met z'n 3'en.
Tuurlijk, die eerste jaren maakt het niet zoveel uit. Maar ik zou vanaf de basisschool liever gewoon op dezelfde plek blijven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 11:30:14 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201657010


Moest toch harder lachen dan gedacht _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201657034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:55 schreef minilot het volgende:
Ik ben sterk voornemens precies helemaal nooit meer te verhuizen tot ik wegens naderend hoogbejaard wezen naar iets gelijkvloers ga. Ik haat verhuizen en ik vind dit huis hartstikke prima :Y)
hear, hear :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201657303
Ik zou wel weer nog wat dichter in de buurt van Eindhoven willen wonen.

Maar met mijn eisen pakket is dat onbetaalbaar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201657412
Eindhoven O+ Als ik ergens anders in Nederland moest gaan wonen dan was Eindhoven wel de grootste kanshebber :Y
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:05:20 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201657418
't Is alleen zo jammer dat het zo dicht bij Helmond ligt :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201657652
Mogguh!
Dagje vrij hier. Halve dag al weer weggeslapen :') Maar goed, lijf heeft ook wel eens rust nodig.

Sterkte @fietsie, voor zowel eega als jouzelf :* .
Als het voor jou teveel wordt, dan zou je nog kunnen overwegen om iets van huiswerkbegeleiding in te schakelen voor uk. Dan kunnen zij haar helpen met leren plannen/leren leren , of in elk geval een deel van die taak uit jouw handen nemen.

Succes met de huizenjacht @Myraela !

Wij kijken nog wel elke dag een beetje rond op Funda maar hebben besloten dat we voorlopig nog maar wat sparen. :') We kunnen gewoon niet genoeg overbieden om een huis te kunnen kopen waar we ons de komende 15-20 jaar zeker zien zitten. De hypotheek is het probleem niet, maar dat eroverheen kunnen klappen wel.

We hadden nog een echt heel mooi nieuwbouwproject gezien (heel toffe huizen, ruim/groen opgezet), maar besloten het toch niet te doen want het lag ķveral verder van weg dan waar we nu wonen. (Werk, familie, vrienden en bossen). Dat hadden we eigenlijk al een beetje besloten door te bedenken dat we boven de rivieren zouden blijven, maar we kregen toch nog de nieuwsbrief, dus toen nog even wezen kijken op locatie. Was nog best een lastige beslissing :D .

Ook nog een ander huisje met lagere vraagprijs en best wat potentieel gezien in omgeving Amerongen/Leersum. maar omdat daar nog wel 1-1,5 ton tegenaan moet qua verbouwingen, we de indeling niet helemaal naar ons zin kregen en bovendien de geschatte waarde van dezelfde soort huizen in de omgeving nu (ruim) lager liggen dan met die ton verbouwen er nog eens bovenop, het toch maar laten gaan.

En ik baal nog steeds van dat nieuwbouwproject in Amerongen, waar we al geen kans maakten door het ontbreken van een 'financiële zekerheidsstelling'. (Ik heb inmiddels wel een werkgeversverklaring gekregen. Dat was echt binnen een dag geregeld :D Beetje jammer dus dat bekendmaking op Funda en die inschrijving van het betreffende nieuwbouwproject in het weekend was, want doordeweeks had het misschien nog wel gelukt ).

We zijn natuurlijk ook wel superkritisch, maar goed, ik vind dat het ook wel mag voor dat geld. (En hoewel we hier niet echt lekker meer zitten, zitten we ook niet dramatisch. )
pi_201657658
Ik ben het wollig schrijven nog niet verleerd zie ik.

TLDR: de huizenmarkt is ruk.
pi_201657682
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben het wollig schrijven nog niet verleerd zie ik.

TLDR: de huizenmarkt is ruk.
Ja, dat idee kreeg ik al. Dat de huizenmarkt ruk is.

Met wollig schrijven is helemaal niets mis *;
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201657695
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dat idee kreeg ik al. Dat de huizenmarkt ruk is.

Met wollig schrijven is helemaal niets mis *;
Newsflash hč :P

*Gaat ondertussen weer verder teruglezen*
pi_201657741
Nou ja het is niet alsof ik dat een dorp verderop niet zit :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201657744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:55 schreef minilot het volgende:
Ik ben sterk voornemens precies helemaal nooit meer te verhuizen tot ik wegens naderend hoogbejaard wezen naar iets gelijkvloers ga. Ik haat verhuizen en ik vind dit huis hartstikke prima :Y)
Dit O+
Of Sigme moet ooit haar huisje verkopen :D
pi_201657788
Ik woon nu in feite niet slecht.

Ik zou alleen best wel vrijstaand met ruimte om mij heen willen. Het is nu al niet meer zo weg als in die nieuwbouw woning die we hadden. Hebben nu een veel ruimere achtertuin enzo.

Maar we hebben een twee kapper dus nog steeds aan één kant buren. En midden in een woonwijk.

En we kunnen van de zolder geen extra kamer maken. Dat is echt heel erg jammer. Maar wisten we al toen we kochten. We hebben gekeken of we kunnen aanbouwen. Dat mag maar niet genoeg om er echt een extra werkkamer van te kunnen maken want we zitten aan de maximale bebouwing van onze kavel door een hele fijne maar ook hele grote garage.

Dus we hebben bedacht on bij achterste deel van de garage een muur te zetten. En daar een volwaardig kantoor van te maken.
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 oktober 2021 @ 12:46:51 #24
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201657816
Ik hoop over een jaar of 6-7 nog eens een stap te maken. Maar ja... eerst maar eens kijken hoe de markt er dan bij staat :+ Heb gelukkig een appartement gekocht en mijn vaste lasten zijn op dat opzicht de komende 16 jaar iig nog gelijk. :s)
En in mijn leven slechts 3x verhuist.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201657821
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik woon nu in feite niet slecht.

Ik zou alleen best wel vrijstaand met ruimte om mij heen willen. Het is nu al niet meer zo weg als in die nieuwbouw woning die we hadden. Hebben nu een veel ruimere achtertuin enzo.

Maar we hebben een twee kapper dus nog steeds aan één kant buren. En midden in een woonwijk.

En we kunnen van de zolder geen extra kamer maken. Dat is echt heel erg jammer. Maar wisten we al toen we kochten. We hebben gekeken of we kunnen aanbouwen. Dat mag maar niet genoeg om er echt een extra werkkamer van te kunnen maken want we zitten aan de maximale bebouwing van onze kavel door een hele fijne maar ook hele grote garage.

Dus we hebben bedacht on bij achterste deel van de garage een muur te zetten. En daar een volwaardig kantoor van te maken.
Wij hebben een halve garage die bij de woning is getrokken. Ik vind dat echt ideaal, voor een garage die ruim genoeg is om je zooi in kwijt te kunnen en een heel stuk aan extra ruimte bij je woonkamer. Dat is nu het honk van het kind, het is wel aan de woonkamer maar ook een beetje om een hoekje en daar heeft hij alle ruimte om te bankhangen en zooi te maken. We kunnen er altijd nog een deur in laten zetten, als hij gaat puberen bijvoorbeeld of als we het toch al werkkamer zouden willen gebruiken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201657892
Ons eerstvolgende onroerend-goed-plan is een (echt) huis in Spanje, maar dat is iets voor over een jaar of 5 denk ik. En ooit zullen we ķf ons huis op de hei ķf ons huis in Stad verkopen, is ons goede voornemen. Welke hangt grotendeels af van ontwikkelingen die wij niet zelf in de hand hebben, eerst vooral familiezaken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201657895
Ik verbaas me er best vaak over hoe groot die garages (en 32756 aanbouwen, liefst een of andere ruimte hal met toegang tot een badkamer, nog een schuurtje, een wasmachinehok, etc.) zijn, ten koste van een vaak al niet heel grote/brede tuin. Waardoor je zo'n smal stukje woonkamer aan de tuinzijde overhoudt. En dan zijn het vaak al heel geen kleine huizen (vaak tweekappers.).
Zo'n opgesplitste garage snap ik dan wel een stuk beter :Y .

Het streven is om een huis(je) te vinden waarin we iets meer onze kont kunnen keren dan nu, maar niet veel meer zooi gaan (kunnen) verzamelen :P . Hooguit voor de dan wel bestaande tuin/diertjes. Maar ik wil niet eindigen zoals schoonzus en zwager, met een hele zolder vol extra gourmetstellen :D .
pi_201657905
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:54 schreef sigme het volgende:
Ons eerstvolgende onroerend-goed-plan is een (echt) huis in Spanje, maar dat is iets voor over een jaar of 5 denk ik. En ooit zullen we ķf ons huis op de hei ķf ons huis in Stad verkopen, is ons goede voornemen. Welke hangt grotendeels af van ontwikkelingen die wij niet zelf in de hand hebben, eerst vooral familiezaken.
Oeh, leuk plan! Dat eerste dan!

Hoewel je voor deel 2 al genoeg leuke kopers hier hebt rondlopen geloof ik :D
pi_201657951
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik verbaas me er best vaak over hoe groot die garages (en 32756 aanbouwen, liefst een of andere ruimte hal met toegang tot een badkamer, nog een schuurtje, een wasmachinehok, etc.) zijn, ten koste van een vaak al niet heel grote/brede tuin. Waardoor je zo'n smal stukje woonkamer aan de tuinzijde overhoudt.
Dit denk ik ook heel vaak :Y
Buren een paar huizen verderop hebben dat ook gedaan, bijna geen tuin over.

We willen ooit in de toekomst wel nog een tuinhuisje laten bouwen, wat we dan als thuisbrouwerij kunnen gaan gebruiken. Maar dat is een duur grapje dus zal nog wel 5 jaar duren.
pi_201657954
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:
Ik verbaas me er best vaak over hoe groot die garages (en 32756 aanbouwen, liefst een of andere ruimte hal met toegang tot een badkamer, nog een schuurtje, een wasmachinehok, etc.) zijn, ten koste van een vaak al niet heel grote/brede tuin. Waardoor je zo'n smal stukje woonkamer aan de tuinzijde overhoudt. En dan zijn het vaak al heel geen kleine huizen (vaak tweekappers.).
Zo'n opgesplitste garage snap ik dan wel een stuk beter :Y .

Het streven is om een huis(je) te vinden waarin we iets meer onze kont kunnen keren dan nu, maar niet veel meer zooi gaan (kunnen) verzamelen :P . Hooguit voor de dan wel bestaande tuin/diertjes. Maar ik wil niet eindigen zoals schoonzus en zwager, met een hele zolder vol extra gourmetstellen :D .
Wij hebben best een poos overwogen om ons oude huis te gaan uitbouwen om meer ruimte te creeëren. Maar ik blijf het 'net niet' vinden, zo'n uit zijn verband getrokken huisje, met een supersmalle woonkamer aan de voorkant en een zee van ruimte aan de achterkant, of inderdaad zo'n halletje aan uitbouwen waardoor je tuin versmalt. Ons nieuwe huis is veel meer in de breedte gebouwd en dat voelt evenwichtiger.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201657963
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:28 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben het wollig schrijven nog niet verleerd zie ik.

TLDR: de huizenmarkt is ruk.
qft.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:05:17 #32
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201657994
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:55 schreef minilot het volgende:
Ik ben sterk voornemens precies helemaal nooit meer te verhuizen tot ik wegens naderend hoogbejaard wezen naar iets gelijkvloers ga. Ik haat verhuizen en ik vind dit huis hartstikke prima :Y)
Mja dat hadden wij ook, maar je voorkeur kan veranderen met de jaren. Wij gaan na een dorpje weer compleet urban wonen.
Siesta & Fiesta!
pi_201657998
Hopelijk hoef ik nooit te verhuizen. Woon op een voor mij perfecte plek, dicht (maar niet te dicht) bij de stad aan de ene kant, het zelfde met een flink winkelcentrum aan de andere kant, fijn wandelpark dichtbij en op fietsafstand van mooie gebieden.
Huis is ook helemaal goed, er zijn natuurlijk wensen, balkon had wat groter gemogen en een extra kamer was ook niet verkeerd geweest maar dat laatste zorgt natuurlijk ook voor meer spullen.

Net in de regen naar de kapper gefietst, toen ik daar was, was het droog, terug naar huis regen, nu weer droog. Maar voor het eerst in, ik denk, 1,5 jaar m'n regencape weer gebruikt *O*
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:07:00 #34
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201658009
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:54 schreef sigme het volgende:
Ons eerstvolgende onroerend-goed-plan is een (echt) huis in Spanje, maar dat is iets voor over een jaar of 5 denk ik. En ooit zullen we ķf ons huis op de hei ķf ons huis in Stad verkopen, is ons goede voornemen. Welke hangt grotendeels af van ontwikkelingen die wij niet zelf in de hand hebben, eerst vooral familiezaken.
Hoekhuis kopen? Bueno, bonito, barato :P
Siesta & Fiesta!
pi_201658020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben best een poos overwogen om ons oude huis te gaan uitbouwen om meer ruimte te creeëren. Maar ik blijf het 'net niet' vinden, zo'n uit zijn verband getrokken huisje, met een supersmalle woonkamer aan de voorkant en een zee van ruimte aan de achterkant, of inderdaad zo'n halletje aan uitbouwen waardoor je tuin versmalt. Ons nieuwe huis is veel meer in de breedte gebouwd en dat voelt evenwichtiger.
Snap ik :Y

Beide nieuwbouwprojecten die wij interessant vonden hebben een indeling die tegenwoordig 'in' lijkt te zijn, maar die ik wel kan waarderen; je komt aan de zijkant via een hal binnen, waardoor zowel keuken als woonkamer breed kunnen blijven.

*Pakt plattegrondje erbij*

Dit was 'ie in Amerongen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze in Veghel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201658049
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:28 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Dagje vrij hier. Halve dag al weer weggeslapen :') Maar goed, lijf heeft ook wel eens rust nodig.

Sterkte @:fietsie, voor zowel eega als jouzelf :* .
Als het voor jou teveel wordt, dan zou je nog kunnen overwegen om iets van huiswerkbegeleiding in te schakelen voor uk. Dan kunnen zij haar helpen met leren plannen/leren leren , of in elk geval een deel van die taak uit jouw handen nemen.

Succes met de huizenjacht @:Myraela !

Wij kijken nog wel elke dag een beetje rond op Funda maar hebben besloten dat we voorlopig nog maar wat sparen. :') We kunnen gewoon niet genoeg overbieden om een huis te kunnen kopen waar we ons de komende 15-20 jaar zeker zien zitten. De hypotheek is het probleem niet, maar dat eroverheen kunnen klappen wel.

We hadden nog een echt heel mooi nieuwbouwproject gezien (heel toffe huizen, ruim/groen opgezet), maar besloten het toch niet te doen want het lag ķveral verder van weg dan waar we nu wonen. (Werk, familie, vrienden en bossen). Dat hadden we eigenlijk al een beetje besloten door te bedenken dat we boven de rivieren zouden blijven, maar we kregen toch nog de nieuwsbrief, dus toen nog even wezen kijken op locatie. Was nog best een lastige beslissing :D .

Ook nog een ander huisje met lagere vraagprijs en best wat potentieel gezien in omgeving Amerongen/Leersum. maar omdat daar nog wel 1-1,5 ton tegenaan moet qua verbouwingen, we de indeling niet helemaal naar ons zin kregen en bovendien de geschatte waarde van dezelfde soort huizen in de omgeving nu (ruim) lager liggen dan met die ton verbouwen er nog eens bovenop, het toch maar laten gaan.

En ik baal nog steeds van dat nieuwbouwproject in Amerongen, waar we al geen kans maakten door het ontbreken van een 'financiële zekerheidsstelling'. (Ik heb inmiddels wel een werkgeversverklaring gekregen. Dat was echt binnen een dag geregeld :D Beetje jammer dus dat bekendmaking op Funda en die inschrijving van het betreffende nieuwbouwproject in het weekend was, want doordeweeks had het misschien nog wel gelukt ).

We zijn natuurlijk ook wel superkritisch, maar goed, ik vind dat het ook wel mag voor dat geld. (En hoewel we hier niet echt lekker meer zitten, zitten we ook niet dramatisch. )
Iedereen is met een huis uitzoeken toch wel kritisch? Het zijn inderdaad enorme bedragen en je ruilt het wat minder makkelijk om. Komen ook gewoon zoveel keuzes bij kijken.

Ik vind die keuzes zo lastig. Ik hou van het vrije (uitzicht) wonen, maar praktisch wil ik wel gewoon alles in de buurt hebben. Karakter in het huis of de omgeving is leuk, maar een nieuwbouwhuis is toch ook wel erg fijn dat alles nieuw en naar de huidige standaarden al is. Ik hoef geen enorm huis, maar ik wil er ook weer niet echt op achteruit gaan. We hebben best ruimte met een hypotheek, maar doe je daar dan ook verstandig aan. Allemaal van die lastige vragen.
pi_201658078
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Snap ik :Y

Beide nieuwbouwprojecten die wij interessant vonden hebben een indeling die tegenwoordig 'in' lijkt te zijn, maar die ik wel kan waarderen; je komt aan de zijkant via een hal binnen, waardoor zowel keuken als woonkamer breed kunnen blijven.

*Pakt plattegrondje erbij*

Dit was 'ie in Amerongen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze in Veghel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals die bovenste indeling hebben wij ook. Maar dan de keuken aan de voorkant en de garage staat meer naast het huis en het achterste deel is dus bij de woonkamer getrokken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 06-10-2021 13:46:02 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:14:38 #38
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201658082
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Snap ik :Y

Beide nieuwbouwprojecten die wij interessant vonden hebben een indeling die tegenwoordig 'in' lijkt te zijn, maar die ik wel kan waarderen; je komt aan de zijkant via een hal binnen, waardoor zowel keuken als woonkamer breed kunnen blijven.

*Pakt plattegrondje erbij*

Dit was 'ie in Amerongen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze in Veghel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind vooral die bovenste wel een relaxte indeling.

Hoeveel meter is dat?
Siesta & Fiesta!
pi_201658100
Hier in de buurt staat één van de weinige uitbouwen die ik wel mooi vind gedaan. Het is een hoekhuis, dus ze konden in de breedte. Maar het mooiste is dat het van buiten ook geen blok is, maar gewoon een puntdak heeft.

Beetje dit idee, maar dan zit hun zijkant gewoon al aan de weg. Maar ik vind dat wel echt 1000x mooier dan zo'n blokkendoos aan het huis.

pi_201658120
Mijn lijf is begonnen aan de het-is-oktober-dus-tijd-voor-een-ontsteking-ergens-rond-je-hoofd-periode.
Op dit moment last van "dat plekje" in mijn keel dat altijd als eerste opspeelt, milde oorpijn in het rechteroor bij o.a. slikken en een drukkend gevoel in mijn voorhoofd/achter mijn ogen.

^O^
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201658122
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:07 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Snap ik :Y

Beide nieuwbouwprojecten die wij interessant vonden hebben een indeling die tegenwoordig 'in' lijkt te zijn, maar die ik wel kan waarderen; je komt aan de zijkant via een hal binnen, waardoor zowel keuken als woonkamer breed kunnen blijven.

*Pakt plattegrondje erbij*

Dit was 'ie in Amerongen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En deze in Veghel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn wel fijne indelingen, ja.
pi_201658156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:11 schreef Myraela het volgende:

[..]
Iedereen is met een huis uitzoeken toch wel kritisch? Het zijn inderdaad enorme bedragen en je ruilt het wat minder makkelijk om. Komen ook gewoon zoveel keuzes bij kijken.

Ik vind die keuzes zo lastig. Ik hou van het vrije (uitzicht) wonen, maar praktisch wil ik wel gewoon alles in de buurt hebben. Karakter in het huis of de omgeving is leuk, maar een nieuwbouwhuis is toch ook wel erg fijn dat alles nieuw en naar de huidige standaarden al is. Ik hoef geen enorm huis, maar ik wil er ook weer niet echt op achteruit gaan. We hebben best ruimte met een hypotheek, maar doe je daar dan ook verstandig aan. Allemaal van die lastige vragen.
Hm, ja.. op zich... als ik naar mijn schoonzus en gezin kijk, dan hebben die wel een huis gekocht in een woonplaats die zij voor ogen hadden, en qua afwerking best netjes. In die zin waren ze kritisch. Wij zijn denk ik op andere dingen kritisch; ik vind de afwerking (tenzij echt bouwval) niet zo heel boeiend, want 9 van de 10 keer heb ik toch een andere smaak. Maar ik vind de tuin, (semi)vrij achter zijn, de omgeving, etc. wel heel belangrijk. En ik kan in gedachten best wat muurtjes verplaatsen en een nieuwe pui plaatsen, maar ik ben toch best een beetje een pietlut met de indeling merk ik :') .

En herkenbaar, jouw overpeinzingen. Wij hebben dezelfden wel.
pi_201658177
Ik zag op funda een huis, vrijstaand. Kijk je naar de foto's, zit er aan beide zijden hooguit 1 meter pad tussen het huis en dat van de buren. Maar alleen aan één kant van dat huis is het pad van jouw, om naar de tuin te gaan zonder door het huis te moeten. Pad aan de andere kant hoort bij het huis van de buren.
Vind "vrijstaand" wel ietwat overdreven. Letterlijk is het dat wel natuurlijk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201658199
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:14 schreef Bramito het volgende:

[..]
Ik vind vooral die bovenste wel een relaxte indeling.

Hoeveel meter is dat?
Ja, die bovenste heeft ook mijn voorkeur hoor. Woonkamer en keuken konden dan ook nog omgewisseld worden.
Het ging om 124m2 . Eigenlijk veel te groot voor ons 2en (die 2 konijnen hier hebben geen halve woning nodig, die zijn nu al liever lui dan moe, dus die tel ik even niet mee) maar betaalbaar omdat nieuwbouw, en prachtige locatie, zo aan de rand van het bos. Maar helaas, het mocht dus niet zo zijn ;)
pi_201658208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:15 schreef Myraela het volgende:
Hier in de buurt staat één van de weinige uitbouwen die ik wel mooi vind gedaan. Het is een hoekhuis, dus ze konden in de breedte. Maar het mooiste is dat het van buiten ook geen blok is, maar gewoon een puntdak heeft.

Beetje dit idee, maar dan zit hun zijkant gewoon al aan de weg. Maar ik vind dat wel echt 1000x mooier dan zo'n blokkendoos aan het huis.

[ afbeelding ]
Oh dat is zeker mooi gedaan ja. Dan vormt het gewoon één geheel :Y
pi_201658222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag op funda een huis, vrijstaand. Kijk je naar de foto's, zit er aan beide zijden hooguit 1 meter pad tussen het huis en dat van de buren. Maar alleen aan één kant van dat huis is het pad van jouw, om naar de tuin te gaan zonder door het huis te moeten. Pad aan de andere kant hoort bij het huis van de buren.
Vind "vrijstaand" wel ietwat overdreven. Letterlijk is het dat wel natuurlijk.
Ik begrijp de charme van die huizen inderdaad ook niet. Ik zou vrij wonen lekker vinden, maar dan bedoel ik vooral het vrije gevoel en uitzicht. Niet een vrijstaand huis met alsnog een tuintje waar je volledig tussen de schuttingen zit. Dan liever wél directe buren maar aan de achterkant wat meer open doordat je bijvoorbeeld aan een weiland grenst. Of gewoon veel minder betalen en een normale woning. Want op die manier vrijstaand wonen vind ik het geld niet waard.
pi_201658260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik begrijp de charme van die huizen inderdaad ook niet. Ik zou vrij wonen lekker vinden, maar dan bedoel ik vooral het vrije gevoel en uitzicht. Niet een vrijstaand huis met alsnog een tuintje waar je volledig tussen de schuttingen zit. Dan liever wél directe buren maar aan de achterkant wat meer open doordat je bijvoorbeeld aan een weiland grenst. Of gewoon veel minder betalen en een normale woning. Want op die manier vrijstaand wonen vind ik het geld niet waard.
Oud collega woonde in Doorwerth aan een soort hofje uit de jaren 70. Wel allemaal directe buren, en ook goed bereikbaar aan de weg. Maar vanuit de achtertuin kon je zo het bos in.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201658305
mja wij wilden het liefst buitengebied... maar niet te ver van alles.
en bovendien dichtbij school van mijn gup

dat beperkte de keuzemogelijkheden echt enorm
in de vakantie een huis gevonden dat voldeed aan al onze wensen EN bovendien niet heel groot of nieuwbouw was.
alleen geen buitengebied maar centrum van het dorp.
We zijn tenslotte maar met zn 3en dus 6 kamers is echt wat overkill
maar omdat we ook willen parkeren op eigen terrein... kwam je dus vaak wel uit op hele grote huizen.
en toen trok de verkoper zich last minute terug...
zelden zo gebaald als tijdens de vakantie dus :)

nu ander huis... niet al te groot.. maar wel genoeg kamers voor werkruimte voor ons
parkeerruimte... en het huis OOK nog eens geheel onze smaak :)
en stiekem toch buitengebied.... enige wat mist zijn de schaapjes.
maar wat blijkt: de buurman is schaapsherder.

dus wellicht kunnen we toch af en toe even een schaap kroelen :)

heeft wel.. ruim 1,5 jaar gekost dit verhaal... en dus ook heel veel huizen afgeserveerd als zijnde niet goed genoeg.
en de makelaar maar lol.. die vond het schitterend.. eindelijk eens mensen die niet het eerste de beste nieuwbouwbroodje kochten.
(en hij heeft echt wel genoeg tijd gestoken in ons voorzien van een nieuw huis.. ik denk niet dat ie dikke winsten maakt op ons :) )
pi_201658398
Pfff ik snap het niet meer. Lees net een artikel dat ze in Finland de nertsen gaan vaccineren (met zelfde grondstoffen als humaan vaccin) om de bontproductie niet in gevaar te brengen. En wetende dat een groot deel van de wereldbevolking nog niet gevaccineerd is, ga je (vloek) bontproductie veilig stellen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201658420
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lijf is begonnen aan de het-is-oktober-dus-tijd-voor-een-ontsteking-ergens-rond-je-hoofd-periode.
Op dit moment last van "dat plekje" in mijn keel dat altijd als eerste opspeelt, milde oorpijn in het rechteroor bij o.a. slikken en een drukkend gevoel in mijn voorhoofd/achter mijn ogen.

^O^
*O*
Spoilers!
pi_201658424
quote:
13s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
*O*
Inmiddels ook matig misselijk, denk van het gevoel in mijn hoofd/achter m'n ogen. *O*

;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201658438
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ik snap het niet meer. Lees net een artikel dat ze in Finland de nertsen gaan vaccineren (met zelfde grondstoffen als humaan vaccin) om de bontproductie niet in gevaar te brengen. En wetende dat een groot deel van de wereldbevolking nog niet gevaccineerd is, ga je (vloek) bontproductie veilig stellen
Daarbij ook constaterende dat de bontindustrie enorm aan het instorten is...

Geld, geld geld. Daar is waar het mis gaat. Zij die prof waarmee ik nog wel eens een potje sparde in de les.
pi_201658440
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Inmiddels ook matig misselijk, denk van het gevoel in mijn hoofd/achter m'n ogen. *O*

;(
Ahw, wat kut :*
pi_201658461
Oneeeindig gelukkig met onze monsterlijke aanbouw O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201658471
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Inmiddels ook matig misselijk, denk van het gevoel in mijn hoofd/achter m'n ogen. *O*

;(
Helpt naar bed gaan? Even pas op de plaats?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201658485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Helpt naar bed gaan? Even pas op de plaats?
Als het komt, dan komt het. Soms blijft het bij wat eikelen en soms wordt het koorts en de hele zooi.

Ik overweeg wel een dutje.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201658498
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:53 schreef Candaasje het volgende:
Daarbij ook constaterende dat de bontindustrie enorm aan het instorten is...

Geld, geld geld. Daar is waar het mis gaat. Zij die prof waarmee ik nog wel eens een potje sparde in de les.
Omdat ik jouw gedachtes over zulke dingen altijd zo interessant vind. Nu gaat het natuurlijk over de nertsenindustrie, dus sowieso kut.

Maar wat zou jouw mening zijn als we grondstoffen voor medicijnen zowel voor mensen als voor dieren nodig zouden hebben. Zou jij mensen dan prioriteit geven of zijn dieren zo gelijkwaardig dat je daar geen onderscheid in zou zien? Of waarom zou je dan wel prioriteiten baseren. Gewoon benieuwd.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:02:09 #58
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201658517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ik snap het niet meer. Lees net een artikel dat ze in Finland de nertsen gaan vaccineren (met zelfde grondstoffen als humaan vaccin) om de bontproductie niet in gevaar te brengen. En wetende dat een groot deel van de wereldbevolking nog niet gevaccineerd is, ga je (vloek) bontproductie veilig stellen
Is er een tekort aan grondstoffen? Ik heb geen idee, maar als dat niet zo is, dan is het toch niet echt problematisch?
Siesta & Fiesta!
pi_201658556
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:02 schreef Bramito het volgende:

[..]
Is er een tekort aan grondstoffen? Ik heb geen idee, maar als dat niet zo is, dan is het toch niet echt problematisch?
Nee dat niet, maar waarom produceer je het voor nertsen ipv meer uitrol naar andere landen. Zelfde productie proces zelfde materialen.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:10:06 #60
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201658650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:04 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee dat niet, maar waarom produceer je het voor nertsen ipv meer uitrol naar andere landen. Zelfde productie proces zelfde materialen.
Geen idee of dat in dezelfde fabrieken wordt gemaakt. Ik vraag me af of het zo eenvoudig ligt.
Siesta & Fiesta!
pi_201658738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff ik snap het niet meer. Lees net een artikel dat ze in Finland de nertsen gaan vaccineren (met zelfde grondstoffen als humaan vaccin) om de bontproductie niet in gevaar te brengen. En wetende dat een groot deel van de wereldbevolking nog niet gevaccineerd is, ga je (vloek) bontproductie veilig stellen
Zonder vaccins blijven die nertsen ook een (iets) grotere bron van infectie voor mensen die er mee werken, en een potentiële broedplaats voor het ontstaan van nieuwe varianten.

Maar inderdaad, het is wel curieus, de kans dat die in een vliegende touringcar van Ryanair klimmen om lekker even besmet te raken in Spanje, is vrij klein. Dit terwijl een groot deel van de wereldbevolking smacht om een 1e prik.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201658812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]
Zonder vaccins blijven die nertsen ook een (iets) grotere bron van infectie voor mensen die er mee werken, en een potentiële broedplaats voor het ontstaan van nieuwe varianten.

Maar inderdaad, het is wel curieus, de kans dat die in een vliegende touringcar van Ryanair klimmen om lekker even besmet te raken in Spanje, is vrij klein. Dit terwijl een groot deel van de wereldbevolking smacht om een 1e prik.
De nertsenbesmetting springt makkelijk naar katten. Dus dat de nerts niet even naar Spanje vliegt neemt helaas niet het risico weg dat nertsen voor een extra besmettingsbron gaan zorgen.
Een héle gevaarlijke zelfs, want als dat virus een nieuwe route dier-mens (of andersom) vindt en lekker kan ontwikkelen en muteren, hebben we een paard van Troje.

Het alternatief is natuurlijk wat Denemarken en Nederland gedaan heeft: de hele nertsenstapel ruimen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201658814
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:16 schreef fruityloop het volgende:

[..]
Zonder vaccins blijven die nertsen ook een (iets) grotere bron van infectie voor mensen die er mee werken, en een potentiële broedplaats voor het ontstaan van nieuwe varianten.

Maar inderdaad, het is wel curieus, de kans dat die in een vliegende touringcar van Ryanair klimmen om lekker even besmet te raken in Spanje, is vrij klein. Dit terwijl een groot deel van de wereldbevolking smacht om een 1e prik.
Vrij simpel, net als hier (en volgens mij ook in Denemarken) geen nertsenfarms meer.
Ik zou er nog begrip voor hebben als het voor consumptie was (weet dat Candaasje het niet mee eens is), stel dat het rendieren zou betreffen. Maar nertsen? Luxeproducten?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201658839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:59 schreef Myraela het volgende:

[..]
Omdat ik jouw gedachtes over zulke dingen altijd zo interessant vind. Nu gaat het natuurlijk over de nertsenindustrie, dus sowieso kut.

Maar wat zou jouw mening zijn als we grondstoffen voor medicijnen zowel voor mensen als voor dieren nodig zouden hebben. Zou jij mensen dan prioriteit geven of zijn dieren zo gelijkwaardig dat je daar geen onderscheid in zou zien? Of waarom zou je dan wel prioriteiten baseren. Gewoon benieuwd.
Ik zou daar geen onderscheid in zien, ik geef nu eigenlijk zelfs dieren meer prioriteit dan mensen door in een dierenziekenhuis mijn tijd te besteden. Zou dit ook kunnen doen in een humaan ziekenhuis, maar het is een bewuste keuze om dat niet te doen.
Niet dat ik mensen minder waard vind, maar ik vind het welzijn en de gezondheidszorg van (huis)dieren in NL nog op vele vlakken een ondergeschoven kindje en voor grotere verbetering vatbaar.

Het is eigenlijk iets dat al best speelt, omdat we bijvoorbeeld met antibiotica minder keuze hebben dan de humane zorg. We gebruiken wel eens 3e keus antibiotica, maar dat moet je in de diergeneeskunde officieel wel stevig kunnen onderbouwen. Er zijn ook antibiotica verboden verklaard. Enrofloxoral voor konijnen is er zo eentje. Dit is overigens een van de gevolgen van het achteloos gebruiken van deze middelen op grote schaal in de intensieve veehouderij (ja sorry, kom ik weer, maar dit IS écht een idioot groot probleem en die oude veeartsen hebben hier enorm aan bijgedragen. Op de UA zeiden ze ook; vergeet een oliecrisis, resistentie gaat op den duur de grootste crisis worden.) en ook in de humane zorg wordt/werd er veel te toeschietelijk mee omgegaan.

Het speelde ook tijdens corona zelf; ik weet uiteindelijk niet of het echt tot uitvoering werd gebracht, maar minister Schouten riep dierenartsenpraktijken op om hun beademingsapparatuur af te staan aan humane ziekenhuizen.
Ik vond daar wel wat van. Onze patiënten hebben die dingen ook heel hard nodig, (kwestie van leven of dood vaak wel) en we hebben er al zo verdomd weinig en het wordt ook allemaal uit eigen zak bekostigd. Dus toen dacht ik wel; nou....we zijn zelf behoorlijk debat debet aan dit soort pandemieën, en dan laat je er ook nog eens dieren die hier volledig buiten staan voor bloeden. Omdat jij je zorgsector compleet verneukt hebt met je beleid. Trek maar gewoon een miljoentje extra uit de kas en koop er een paar in China. ASML had nog wel transportmogelijkheden als dat het probleem zou zijn geweest.

(Uiteraard heb je daar de minister niet enkel mee maar ook de zieke mensen. Maar ja, anders dus weer de zieke niet-menselijke dieren. Ik vind dat dus niet per definitie minder erg.)

Maar om het eenvoudiger te verwoorden; ik heb geen reden voor mezelf om mensen belangrijker te achten dan niet menselijke dieren. Zeker niet als om het om onbekenden gaat. Ik ben toevallig mens, maar ik vind mezelf als soort niet belangrijker. (Eerder destructiever).
Ik kijk liever op basis van wie de eerste/dringendste zorg nodig heeft, en wie de beste overlevingskansen/kwaliteit van leven heeft. En of dit nu een hond, kat of mens is, maakt me dan niet zoveel uit.
pi_201658973
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:25 schreef Candaasje het volgende:
Ik zou daar geen onderscheid in zien, ik geef nu eigenlijk zelfs dieren meer prioriteit dan mensen door in een dierenziekenhuis mijn tijd te besteden. Zou dit ook kunnen doen in een humaan ziekenhuis, maar het is een bewuste keuze om dat niet te doen.
Niet dat ik mensen minder waard vind, maar ik vind het welzijn en de gezondheidszorg van (huis)dieren in NL nog op vele vlakken een ondergeschoven kindje en voor grotere verbetering vatbaar.

Het is eigenlijk iets dat al best speelt, omdat we bijvoorbeeld met antibiotica minder keuze hebben dan de humane zorg. We gebruiken wel eens 3e keus antibiotica, maar dat moet je in de diergeneeskunde officieel wel stevig kunnen onderbouwen. Er zijn ook antibiotica verboden verklaard. Enrofloxoral voor konijnen is er zo eentje. Dit is overigens een van de gevolgen van het achteloos gebruiken van deze middelen op grote schaal in de intensieve veehouderij (ja sorry, kom ik weer, maar dit IS écht een idioot groot probleem en die oude veeartsen hebben hier enorm aan bijgedragen. Op de UA zeiden ze ook; vergeet een oliecrisis, resistentie gaat op den duur de grootste crisis worden.) en ook in de humane zorg wordt/werd er veel te toeschietelijk mee omgegaan.

Het speelde ook tijdens corona zelf; ik weet uiteindelijk niet of het echt tot uitvoering werd gebracht, maar minister Schouten riep dierenartsenpraktijken op om hun beademingsapparatuur af te staan aan humane ziekenhuizen.
Ik vond daar wel wat van. Onze patiënten hebben die dingen ook heel hard nodig, (kwestie van leven of dood vaak wel) en we hebben er al zo verdomd weinig en het wordt ook allemaal uit eigen zak bekostigd. Dus toen dacht ik wel; nou....we zijn zelf behoorlijk debat debet aan dit soort pandemieën, en dan laat je er ook nog eens dieren die hier volledig buiten staan voor bloeden. Omdat jij je zorgsector compleet verneukt hebt met je beleid. Trek maar gewoon een miljoentje extra uit de kas en koop er een paar in China. ASML had nog wel transportmogelijkheden als dat het probleem zou zijn geweest.

(Uiteraard heb je daar de minister niet enkel mee maar ook de zieke mensen. Maar ja, anders dus weer de zieke niet-menselijke dieren. Ik vind dat dus niet per definitie minder erg.)

Maar om het eenvoudiger te verwoorden; ik heb geen reden voor mezelf om mensen belangrijker te achten dan niet menselijke dieren. Zeker niet als om het om onbekenden gaat. Ik ben toevallig mens, maar ik vind mezelf als soort niet belangrijker. (Eerder destructiever).
Ik kijk liever op basis van wie de eerste/dringendste zorg nodig heeft, en wie de beste overlevingskansen/kwaliteit van leven heeft. En of dit nu een hond, kat of mens is, maakt me dan niet zoveel uit.
Bedankt, helder! Was nooit in me opgekomen dat zulke gedachtes ook al de basis vormen voor het werk waar je voor hebt gekozen. Sowieso veel punten waarop ik me eigenlijk nog niet bewust was van hoe je op zulke punten dieren slachtoffer maakt.
pi_201659017
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:25 schreef Candaasje het volgende:
Op de UA zeiden ze ook; vergeet een oliecrisis, resistentie gaat op den duur de grootste crisis worden.) en ook in de humane zorg wordt/werd er veel te toeschietelijk mee omgegaan.

Dat kreeg ik ook al op mijn opleiding te horen :Y Dat is ook een reden dat Nederlandse artsen zo terughoudend zijn met antibiotica voorschrijven, terwijl het in sommige landen voor echt van alles en nog wat wordt gegeven. Virale infectie? Hier heb je antibiotica! |:(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201659028
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lijf is begonnen aan de het-is-oktober-dus-tijd-voor-een-ontsteking-ergens-rond-je-hoofd-periode.
Op dit moment last van "dat plekje" in mijn keel dat altijd als eerste opspeelt, milde oorpijn in het rechteroor bij o.a. slikken en een drukkend gevoel in mijn voorhoofd/achter mijn ogen.

^O^
Ziek aan het worden? -O- Hopelijk blijft het hier bij en zet het niet door.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201659052
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat kreeg ik ook al op mijn opleiding te horen :Y Dat is ook een reden dat Nederlandse artsen zo terughoudend zijn met antibiotica voorschrijven, terwijl het in sommige landen voor echt van alles en nog wat wordt gegeven. Virale infectie? Hier heb je antibiotica! |:(
Dat hoor (de) ik vaak van de syrische mensen. Die snappen dus echt niet dat je geen ab krijgt bij een snotneus. Ondertussen gaan ze daar niet meer voor naar de huisarts maar dat heeft wel even tijd gekost.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201659119
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Bedankt, helder! Was nooit in me opgekomen dat zulke gedachtes ook al de basis vormen voor het werk waar je voor hebt gekozen. Sowieso veel punten waarop ik me eigenlijk nog niet bewust was van hoe je op zulke punten dieren slachtoffer maakt.
Ik moet er wel bij zeggen; ik heb wel met veel plezier bloed geprikt hoor, en ook in de thuiszorg gewerkt. Ik vind niet alle mensen kut, er zaten écht heel leuke en lieve mensen tussen. Daar doe je het dan ook gewoon voor.
(En nu help ik toch ook ergens wel een beetje mensen, als hun diertjes ziek zijn.)

Eigenlijk zou ik gewoon iedereen - mens of dier - willen helpen, en even goed. Dat is natuurlijk een utopie. En ook; mijn familie heeft wel het geluk gehad geen corona-zieken te hebben gekend. Als een dierbaar iemand van je aan de beademing moet, dan maakt het je niet uit waar ze dat apparaat vandaan halen. Of het nu uit een dierenziekenhuis is, of weggerukt van de naastgelegen, voor jou onbekende patiënt. (Ik zou het beide niet kunnen hoor :D )

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 06-10-2021 15:01:35 ]
pi_201659174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat kreeg ik ook al op mijn opleiding te horen :Y Dat is ook een reden dat Nederlandse artsen zo terughoudend zijn met antibiotica voorschrijven, terwijl het in sommige landen voor echt van alles en nog wat wordt gegeven. Virale infectie? Hier heb je antibiotica! |:(
Ja, brr. Ik moet zeggen dat ik soms wel een beetje vrees voor mijn eigen resistentie met de hoeveelheden breedspectrum AB die wij er doorheen jagen (amoxicilline met clavulaanzuur), maar dat is dan nog een tweedelijns kliniek waar het ook echt wel vaak nodig is door de aard van de aandoeningen/behandelingen.
Maar ik weet nog wel dat ik in de eerstelijns best vaak kwade mensen aan de telefoon had, die het niet vonden kunnen dat ik ze voor hun hond - jaar geleden voor het laatst gezien - geen AB kon voorschrijven zonder op z'n minst een consult. (Laat staan een kweek, zoals het eigenlijk hoort voor veel soorten).
pi_201659227
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:01 schreef Candaasje het volgende:

Ja, brr. Ik moet zeggen dat ik soms wel een beetje vrees voor mijn eigen resistentie met de hoeveelheden breedspectrum AB die wij er doorheen jagen (amoxicilline met clavulaanzuur), maar dat is dan nog een tweedelijns kliniek waar het ook echt wel vaak nodig is door de aard van de aandoeningen/behandelingen.
Maar ik weet nog wel dat ik in de eerstelijns best vaak kwade mensen aan de telefoon had, die het niet vonden kunnen dat ik ze voor hun hond - jaar geleden voor het laatst gezien - geen AB kon voorschrijven zonder op z'n minst een consult. (Laat staan een kweek, zoals het eigenlijk hoort voor veel soorten).
Moeten ze maar in de VS gaan wonen. Daar kan je het gewoon uit het schap in de supermarkt pakken.
Augmentin was ook het meest gebruikte ab in het ziekenhuis toen ik er rond liep :D Voor mens en dier eerste keus dus?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 15:09:09 #72
370431 drakin
vurig typje
pi_201659240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag op funda een huis, vrijstaand. Kijk je naar de foto's, zit er aan beide zijden hooguit 1 meter pad tussen het huis en dat van de buren. Maar alleen aan één kant van dat huis is het pad van jouw, om naar de tuin te gaan zonder door het huis te moeten. Pad aan de andere kant hoort bij het huis van de buren.
Vind "vrijstaand" wel ietwat overdreven. Letterlijk is het dat wel natuurlijk.
Zo'n huis heb ik ooit bijna gekocht, leuk straatje met hele leuke woningen. Maar idd allemaal vrijstaand _O-
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201659318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:07 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Moeten ze maar in de VS gaan wonen. Daar kan je het gewoon uit het schap in de supermarkt pakken.
Augmentin was ook het meest gebruikte ab in het ziekenhuis toen ik er rond liep :D Voor mens en dier eerste keus dus?
Tweede keuze, officieel. Maar wordt heel veel gebruikt. Vooral na OK's en maagdarmaandoeningen.
(De laatste tijd krijgen wij veel honden met haemorrhagische gastro enteritis. Ze komen redelijk vaak zelfs in shock binnen, zo erg is het. Dan wordt vrijwel gelijk de amoxclav gepakt, want heel die darmen zijn eraan en dan kun je wel een eerste keuze pakken en een kweek gaan opsturen.. maar ja... dan win je het van één indringer en kan de rest vrolijk door gaan, en sterft je hond voordat de resultaten terug zijn.)
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 15:22:45 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201659393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vrij simpel, net als hier (en volgens mij ook in Denemarken) geen nertsenfarms meer.

De stalinrichting is al lang een breed in Oekraīne en Rusland :P Gelukkig hebben ze daar goede dierwelzijnregels :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201659402
Ik zit nog in mijn pyjama. Ik moet eens gaan douchen :')
pi_201659437
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De stalinrichting is al lang een breed in Oekraīne en Rusland :P Gelukkig hebben ze daar goede dierwelzijnregels :D
Verkocht zeker, en ook al miljonair geworden dankzij uitkoopregeling?
We have far more in common than that which devides us..
pi_201659454
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De stalinrichting is al lang een breed in Oekraīne en Rusland :P Gelukkig hebben ze daar goede dierwelzijnregels :D
Alsof ze die hier in NL voor die sector wel hadden. :')
Het zijn in alle gevallen kleine, draadstalen kooitjes, hardhandige omgang wanneer ze gehanteerd worden (Een voormalig collega deed de vaccinaties. Staat niet op zijn cv, want hij is er niet trots op) en ze worden allemaal, in welk land dan ook vergast. En er zijn zat opnames gemaakt om te tonen hoe goed er aan de regels werd voldaan door zowel houder als NVWA-arts tijdens de ruimingen. Not.
pi_201659483
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Verkocht zeker, en ook al miljonair geworden dankzij uitkoopregeling?
Een van de grootste houders (Jos van Deurzen) stond al met 89 miljoen eigen vermogen in de Quote500. Die kreeg er inderdaad nog een paar miljoen bij, want had iets van 14 bedrijven. Tel maar uit je winst.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 15:31:04 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201659493
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Verkocht zeker, en ook al miljonair geworden dankzij uitkoopregeling?
Geen idee of de inrichting al afgeschreven was, maar wat ik er van weet oudijzer prijs+beetje en demontage en transport op hun kosten.

Als je uitgekocht staat dat geld niet op je eigen bankrekening, je moet het wederom investeren. Anders kun je veel inleveren bij de belastingdienst ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201660376
@Candaasje: interessant leesvoer voor jou https://cdn.nieuweoogst.nu/public/file/193360.pdf

Gaat over de richtlijnen voor wel of niet of enkel onder voorwaarden mogen vervoeren van varkens. (Varkens worden vrijwel uitsluitend vervoerd om naar de slacht te gaan). Op basis van deze richtlijnen, waar de sector zich nu aan gecommiteerd heeft, gaat de NVWA de nultolerantie weer loslaten. Het wordt weer aan de sector toevertrouwd zeg maar.

quote:
De POV [varkensverenigingsorganisatie, red] wijst op het gezamenlijk belang om te werken volgens de EU-richtsnoeren. 'Het bewust transporteren van duidelijk niet-transportwaardige dieren moet worden aangepakt. Op deze wijze creëren we met zijn allen geen juridische voedingsbodem meer voor extreme dierenwelzijnsorganisaties', schrijft de organisatie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201660464
quote:
7s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:38 schreef sigme het volgende:
@:candaasje: interessant leesvoer voor jou https://cdn.nieuweoogst.nu/public/file/193360.pdf

Gaat over de richtlijnen voor wel of niet of enkel onder voorwaarden mogen vervoeren van varkens. (Varkens worden vrijwel uitsluitend vervoerd om naar de slacht te gaan). Op basis van deze richtlijnen, waar de sector zich nu aan gecommiteerd heeft, gaat de NVWA de nultolerantie weer loslaten. Het wordt weer aan de sector toevertrouwd zeg maar.
[..]

Ah, dank! Ik ga het eens lezen!
Toevallig is vriend maandag weer naar een slachthuis geweest (Vion, dat gaat daar in 'samenspraak') en z'n vader belde er zelfs nog over, die had het filmpje gezien dat vriend gemaakt had van de dieren, en was daar behoorlijk van geschrokken.
pi_201660503
Ik zit nog steeds in mijn pyjama :@
Maar we gaan vanavond zwemmen (ik ga maar poedelen denk ik :') vriend baantjes trekken) dus nouja, dan hoef ik nu ook niet te douchen.

Moet nog wel even naar de AH. Want falafel *O*

@Lonaa hoe is het met jou inmiddels? :*
pi_201660567
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:17 schreef Lonaa het volgende:
Mijn lijf is begonnen aan de het-is-oktober-dus-tijd-voor-een-ontsteking-ergens-rond-je-hoofd-periode.
Op dit moment last van "dat plekje" in mijn keel dat altijd als eerste opspeelt, milde oorpijn in het rechteroor bij o.a. slikken en een drukkend gevoel in mijn voorhoofd/achter mijn ogen.

^O^
Boks. Mijn ooglid heeft besloten te gaan ontsteken. Wat een onzin. :(
pi_201660584
Ik gebruik de slowcooker toch echt veel te weinig. Bijna 5 uur en ik hoef niet aan het eten te denken, dat is vanzelf een keer klaar *O* Wat is dat toch fijn.

Nieuwe podcast gevonden en nu al leuk O+ Podcast over de Netflix tvserie The Good Place. oa interviews met de acteurs. Net geluisterd naar interview met de regisseur. De host is Marc Evan Jackson die Shawn (de demon) speelt in de serie. Hiervoor luisterde ik naar Just One Thing van de BBC, over 1 simpel ding wat je kan doen voor je gezondheid. Maar dat was 15 min per podcast en dus heb ik 2 seizoenen binnen een paar dagen geluisterd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201660589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:52 schreef Tele6 het volgende:

Boks. Mijn ooglid heeft besloten te gaan ontsteken. Wat een onzin. :(
Eens dat dit onzin is. Zomaar uit het niets?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201660613
O+ sligropas e.d. aanvragen O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201660657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Eens dat dit onzin is. Zomaar uit het niets?
Ja. Misschien is er viezigheid in gekomen met de survival of zo.
Vooralsnog is het wel rood, dik en warm maar niet enorm pijnlijk. Het ziet er vooral ook heel suf uit, een zo'n dik rood stuk onder m'n oog. :')
pi_201660672
Het gaat hier zo zo. Heb ook al de hele dag geen honger :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201660676
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:58 schreef Tele6 het volgende:

Ja. Misschien is er viezigheid in gekomen met de survival of zo.
Vooralsnog is het wel rood, dik en warm maar niet enorm pijnlijk. Het ziet er vooral ook heel suf uit, een zo'n dik rood stuk onder m'n oog. :')
Zoiets valt wel op ja :+ Misschien kan je andere oog voor wat esthetische symmetrie ook mee doen :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201660703
Beterschappen voor Tele en Lonaa!
pi_201660745
Hier is de kapper weer geweest. Fijn zo'n leukerd aan huis die prima knipt :D

Verder goeie dag O+ stuur vibes hier ook even rond *blaast *O*

En ik las net de 'plan van aanpak' qua reintegreren die mijn nieuwe MTL in mijn werkomgeving heeft gezet.. waarbij opvalt dat ze voorzichtiger is dan ik zelf :+
Ik had een uur in mijn hoofd.
Of zo :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201660765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zoiets valt wel op ja :+ Misschien kan je andere oog voor wat esthetische symmetrie ook mee doen :7
Thuisarts.nl zei wel dat de kans groot is dat je je andere oog ook besmet. Ik ga geen 2 verschillende handdoeken gebruiken voor m'n 2 ogen of zo hoor. :')
pi_201660842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Thuisarts.nl zei wel dat de kans groot is dat je je andere oog ook besmet. Ik ga geen 2 verschillende handdoeken gebruiken voor m'n 2 ogen of zo hoor. :')
Gebruik 2 handdoeken.

Blijkbaar gaat het nu nog. Mogelijk ben je over 12 uur aan het wensen dat je dood bent.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201660894
:'( :o :D
pi_201660906
Leuk artikel in de NY Times over pop-culture kookboeken. Ik gok dat Lucky Strike het Harry Potter kookboek heeft, het meest succesvolle pop-culture kookboek. Ik heb het kookboek van de Soprano's en World of Warcraft (duh).
What Do Marvel Characters Eat? Pop-Culture Cookbooks Have Answers, and Rapt Audiences
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201660909
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ sligropas e.d. aanvragen O+
Nice. Jij, je man of jullie allebei?
Spoilers!
pi_201660934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
O+ sligropas e.d. aanvragen O+
Dat moeten wij ook echt eens gaan doen.
pi_201660945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Nice. Jij, je man of jullie allebei?
Man heeft de kvk, ik ga er mee aan de haal :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201660993
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik gebruik de slowcooker toch echt veel te weinig. Bijna 5 uur en ik hoef niet aan het eten te denken, dat is vanzelf een keer klaar *O* Wat is dat toch fijn.

Nieuwe podcast gevonden en nu al leuk O+ Podcast over de Netflix tvserie The Good Place. oa interviews met de acteurs. Net geluisterd naar interview met de regisseur. De host is Marc Evan Jackson die Shawn (de demon) speelt in de serie. Hiervoor luisterde ik naar Just One Thing van de BBC, over 1 simpel ding wat je kan doen voor je gezondheid. Maar dat was 15 min per podcast en dus heb ik 2 seizoenen binnen een paar dagen geluisterd.
Serie ook gekeken? Ik mag beginnen aan seizoen 3; we moesten tussendoor even Sex Education kijken. Gister daarvan laatste aflevering gezien. Was weer leuk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:24 schreef Isabeau het volgende:
Leuk artikel in de NY Times over pop-culture kookboeken. Ik gok dat Lucky Strike het Harry Potter kookboek heeft, het meest succesvolle pop-culture kookboek. Ik heb het kookboek van de Soprano's en World of Warcraft (duh).
What Do Marvel Characters Eat? Pop-Culture Cookbooks Have Answers, and Rapt Audiences
Helaas heb ik dat kookboek niet. Ik heb wel het Annie M.G. Schmidt kookboek.

Artikel gaat op de leeslijst :)
Spoilers!
pi_201661061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:27 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Man heeft de kvk, ik ga er mee aan de haal :D
Zo hoort dat *O*

Ik ga binnenkort een Hanospas aanvragen. Zin in.
Spoilers!
pi_201661068
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Inmiddels ook matig misselijk, denk van het gevoel in mijn hoofd/achter m'n ogen. *O*

;(
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 16:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Boks. Mijn ooglid heeft besloten te gaan ontsteken. Wat een onzin. :(
Neem antibiotica *O*
Spoilers!
pi_201661071
We hadden zin in volkoren pannenkoeken met spek appel en stroop *O* :Y)
pi_201661100
Mijn dag was onregelmatig, ondanks dat ik maar 1 ding te doen had. Eerst deed de printer het een paar uur niet en moest ik alles omgooien. Hoop stress want er is geen tijd in de planning voor een kapotte printer. Ik moet vrijdag leveren. Uiteindelijk heeft J de printer weer aan de praat gekregen gelukkig.

Project was best succesvol verder. En toen was de cartridge van de printer leeg. Dat ding knippert zo extreem dat het voor mij niet mogelijk is om er een nieuwe cartridge in te doen |:(
Ok, laat maar hoor. J lost het wel op. Hij mag ook pizza meenemen. Ik ben klaar.
Spoilers!
pi_201661108
Ik blijf nog even in de varkens hoor.

quote:
Deze educatieve poster laat zien hoe het verteringsstelsel werkt bij vleesvarkens. Leuk om bijvoorbeeld in de kantine op te hangen.



Vraag hier de gratis poster aan!
Hier nog een leerzaam plaatje:


En een setje nuttige aanbevelingen voor maximaal resultaat:
quote:
Tips voor maximale groei
• Ontvang de biggen als in een luxe hotel: schoon, ontsmet en droog.
• Zorg dat er direct voer en schoon drinkwater beschikbaar is.
• Een gezond big is het halve werk.
• Kies voor genetica die geselecteerd is op maximale groei.
• Zorg voor voldoende eet- en drinkplaatsen, advies: 1 eetplaats voor
• maximaal 8 vleesvarkens en 1 drinkplaats voor maximaal 10 vleesvarkens.
• Wees kritisch op het klimaat; droog en warm bij opleg, maar ventileer voldoende.
• Zorg voor kleine groepen, meer dan 12 dieren in een hok gaat ten koste van groei.
• De waterafgift van de nippelgift is minimaal > 0.8 l/min.
• Door beren, borgen en gelten gescheiden op te leggen is op maat voeren mogelijk.
• Kies voor all-in en all-out.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661149
Oh lekker @Blues pannenkoeken :9~

Nog een niet helemaal gezonde hier. Lastig zo'n oog @Tele6

Hanospas, daar ga je heel gelukkig van worden. In de vroegere vriendenkring had iemand die en zij kwam er heel vaak. Ben wel 2-3 keer meegeweest, maar zij kende de route en stiefelde in hoog tempo door die zaak en ik wilde gewoon alles rustig bekijken -O-
Wat ze wel vaak meenam was een soort slachtafval, botten met nog vlees er aan. Dat in de slowcooker en de meest heerlijke bouillons van gemaakt.

Vanmiddag de kledingkasten omgewisseld. Ik heb (te) veel kleren. Maar had nu geen zin om te kijken of alles nog goed was dan wel pas ik er nog in. Dus een tas in de kast gelegd en past iets niet meer dan gaat die er in en weg.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201661191
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:08 schreef Blues het volgende:
Hier is de kapper weer geweest. Fijn zo'n leukerd aan huis die prima knipt :D

Verder goeie dag O+ stuur vibes hier ook even rond *blaast *O*

En ik las net de 'plan van aanpak' qua reintegreren die mijn nieuwe MTL in mijn werkomgeving heeft gezet.. waarbij opvalt dat ze voorzichtiger is dan ik zelf :+
Ik had een uur in mijn hoofd.
Of zo :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hield mijn hart een klein beetje vast bij het beginnen met werken, want voor je het weet willen 'ze' dat je 3 dagen per week een hele ochtend komt of zo. Maar nee, dit is mooi zo O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201661213
quote:
5s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:32 schreef sigme het volgende:
Serie ook gekeken? Ik mag beginnen aan seizoen 3; we moesten tussendoor even Sex Education kijken. Gister daarvan laatste aflevering gezien. Was weer leuk.
Ja ja, uiteraard :Y Misschien ga ik het nu nog wel een keer kijken nu ik weet hoe het verhaal gaat en hoe het afloopt. Het is best een mooi filosofisch geheel/ethisch vraagstuk. En god is gewoon geweldig _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201661268
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:44 schreef sigme het volgende:
beren, borgen en gelten
Wat zijn dat? Ik ken alleen 'beren', dat zijn mannetjes, toch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201661294
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn dag was onregelmatig, ondanks dat ik maar 1 ding te doen had. Eerst deed de printer het een paar uur niet en moest ik alles omgooien. Hoop stress want er is geen tijd in de planning voor een kapotte printer. Ik moet vrijdag leveren. Uiteindelijk heeft J de printer weer aan de praat gekregen gelukkig.

Project was best succesvol verder. En toen was de cartridge van de printer leeg. Dat ding knippert zo extreem dat het voor mij niet mogelijk is om er een nieuwe cartridge in te doen |:(
Ok, laat maar hoor. J lost het wel op. Hij mag ook pizza meenemen. Ik ben klaar.
Heb je de woensdag-migraine wel weten te voorkomen? (en dan wil zo'n knipperend lampje het juist triggeren :X ). Ik geloof dat niemand ooit tijd in de planning heeft voor een kapotte printer. Daar kom je meestal pas achter als je echt iets moet printen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201661301
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 18:12:35 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201661393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:48 schreef Kaatje1 het volgende:


Hanospas, daar ga je heel gelukkig van worden. In de vroegere vriendenkring had iemand die en zij kwam er heel vaak. Ben wel 2-3 keer meegeweest, maar zij kende de route en stiefelde in hoog tempo door die zaak en ik wilde gewoon alles rustig bekijken -O-
Wat ze wel vaak meenam was een soort slachtafval, botten met nog vlees er aan. Dat in de slowcooker en de meest heerlijke bouillons van gemaakt.


Hanos pas krijg je niet zo makkelijk als Sligro. Je moet echt iets met horeca hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201661424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heb je de woensdag-migraine wel weten te voorkomen? (en dan wil zo'n knipperend lampje het juist triggeren :X ). Ik geloof dat niemand ooit tijd in de planning heeft voor een kapotte printer. Daar kom je meestal pas achter als je echt iets moet printen.
Ja. Ik had hem namelijk gisteren.

Printers zijn echt het werk van de duivel.
Spoilers!
pi_201661486
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ja. Ik had hem namelijk gisteren.

Printers zijn echt het werk van de duivel.
Inkt is ook altijd veel eerder op dan logisch voelt 8)7

Oh, wat stom van die migraine gisteren -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201661550
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hanos pas krijg je niet zo makkelijk als Sligro. Je moet echt iets met horeca hebben.
Heel klein eigen bedrijf met een (mini) kantine bleek te voldoen
We have far more in common than that which devides us..
pi_201661589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Inkt is ook altijd veel eerder op dan logisch voelt 8)7

Oh, wat stom van die migraine gisteren -O-
Hier gisteren ook de inkt vervangen. Maar die riep er al maanden om. Gisteren wilde die echt niet meer printen.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 18:33:01 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201661607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Heel klein eigen bedrijf met een (mini) kantine bleek te voldoen
Hmm. Meerdere weken voor 70 personen koken niet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201661638
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hmm. Meerdere weken voor 70 personen koken niet.
Die dame kreeg wel meer voor elkaar. Niet dat het netjes was, maar het lukte wel
We have far more in common than that which devides us..
pi_201661639
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat zijn dat? Ik ken alleen 'beren', dat zijn mannetjes, toch?
Wij hebben hier meestal borgen gehad: dat zijn gecastreerd mannetjes.
Tweemaal hebben we een geltje gehad: de tweede hebben we laten dekken, dan wordt het een zeug.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wij hebben een halve garage die bij de woning is getrokken. Ik vind dat echt ideaal, voor een garage die ruim genoeg is om je zooi in kwijt te kunnen en een heel stuk aan extra ruimte bij je woonkamer. Dat is nu het honk van het kind, het is wel aan de woonkamer maar ook een beetje om een hoekje en daar heeft hij alle ruimte om te bankhangen en zooi te maken. We kunnen er altijd nog een deur in laten zetten, als hij gaat puberen bijvoorbeeld of als we het toch al werkkamer zouden willen gebruiken.
Probleem is dat bij ons het deel van de garage wat aan de woning zit de voorkant van de garage is. En dat is toch wel waar de fietsen enzo moeten staan. Wat dat weer net onhandig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201661714
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:37 schreef sigme het volgende:

Wij hebben hier meestal borgen gehad: dat zijn gecastreerd mannetjes.
Tweemaal hebben we een geltje gehad: de tweede hebben we laten dekken, dan wordt het een zeug.
Een geltje is nog maagd? Ik vind het een leuk woord. Leuker dan maagd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201661743
Ook nieuw voor mij :D
pi_201661750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een geltje is nog maagd? Ik vind het een leuk woord. Leuker dan maagd.
Strikt genomen zal een guste gelt wel gelt blijven ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661774
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:


Ja. Ik had hem namelijk gisteren.

Printers zijn echt het werk van de duivel.
-O-

En ik vind printers ook echt onnavolgbaar.
Heel vaak weigeren, dan gekloot galore 4.0 en denk je laat maar!
We kopen wel een nieuwe.
Next time zet je dat ding toch nog ff aan en spuugt ie dingen uit van 3 weken daarvoor. :lijstje: :wtf:
pi_201661780
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:48 schreef sigme het volgende:


Strikt genomen zal een guste gelt wel gelt blijven ;)
Een guste? gelt :D :?
pi_201661793
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Een guste? gelt :D :?
Leeg
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661796
^O^
pi_201661814
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:53 schreef Blues het volgende:
^O^
Gust schijnt van hetzelfde woord te zijn afgeleid als 'geest' in geestgrond; die heb je in jouw omgeving!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661991
Nog een dierennieuwtje: de Spaanse wet gaat aangepast worden, waardoor dieren voortaan juridisch geen "dingen" meer zijn, maar "levende wezens met gevoel".

Langzaam, langzaam, is wel enige vooruitgang in de wereld.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201661998
Sigme breidt onze woordenschat uit w/

In het kader van kookboeken gaf ik deze cadeau aan nichtjeX: https://www.bol.com/nl/nl/f/every-day-vegan/9300000031245299/
Zij was er erg blij mee. Kind (6) een boek over Wat wil je later worden, om voor te lezen. Leuk, dat nichtjeX opmerkte, dat de traditie wordt voortgezet. Zij kreeg tot haar 14e of zo ook altijd een boek voor haar jaardag en wist de titels te noemen.
En partner een boek over management: https://www.managementboe(...)ntoor-jesse-moerkerk

De lunch was aan de oppervlakte een gezellige ontmoeting. En voor het eerst sinds heel lang gehugd. Wat was dat onwennig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap aan de zieke mensen.

P.S. de boeken zijn in de boekenwinkel gekocht. w/

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 06-10-2021 19:17:21 ]
pi_201662064
Maar je hebt de lunch overleefd *O* *O* En wat leuk dat nichtjex de titels van de boeken nog wist O+ Heeft wel indruk gemaakt.

Slowcooker gerecht van Lucky Strike aan het eten. Ook met pompoen en niet precies de hoeveelheden uit het recept. Het is echt heerlijk O+ Die hou ik in het repertoire.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201662113
Canada:
quote:
Canadese overheidsmedewerkers moeten straks gevaccineerd zijn tegen het coronavirus. Ambtenaren die een prik weigeren, moeten met onbetaald verlof, kondigde premier Justin Trudeau woensdag aan. Daarnaast is een vaccinatie straks ook voorwaarde om met bijvoorbeeld de trein of het vliegtuig te kunnen reizen.
Volgens mij zou dat hier rellen opleveren :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201662145
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:39 schreef Blues het volgende:
We hadden zin in volkoren pannenkoeken met spek appel en stroop *O* :Y) [ afbeelding ]
:9
pi_201662155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Canada:
[..]
Volgens mij zou dat hier rellen opleveren :X
Dat weet ik wel zeker, ja. :D
pi_201662308
In Melbourne zijn ook stevige rellen geweest. Liep flink uit de hand daar (met de besmettingen ook weer sinds een paar dagen)
We have far more in common than that which devides us..
pi_201662340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:
In Melbourne zijn ook stevige rellen geweest. Liep flink uit de hand daar (met de besmettingen ook weer sinds een paar dagen)
Ja, maar daar zitten ze continu in strenge lockdowns waarbij alles gesloten is en je niet ver van je huis af mag en niet op visite en zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201662371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, maar daar zitten ze continu in strenge lockdowns waarbij alles gesloten is en je niet ver van je huis af mag en niet op visite en zo.
Ja, extreem streng en het haalt blijkbaar ook niet veel uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201662420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:37 schreef Kaatje1 het volgende:

Ja, extreem streng en het haalt blijkbaar ook niet veel uit.
Volgens mij was het aantal aan covid overleden mensen in Australië en Nieuw-Zeeland véél lager dan in andere Westerse landen. Maar op zich is een zero covid beleid onhoudbaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201662542
@AnneX fijn dat het toch ook gezellig was. En goed om een boekentraditie plus een familietraditie in ere te houden!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201662553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Volgens mij was het aantal aan covid overleden mensen in Australië en Nieuw-Zeeland véél lager dan in andere Westerse landen. Maar op zich is een zero covid beleid onhoudbaar.
Dat zeker, maar ik zag een grafiek (te klein om de aantallen te lezen) dat de besmettingen weer enorm pieken. En daar zullen ze weer op acteren. Ik las van de week ergens (maar of dat nou Melbourne was weet ik niet meer) dat je bv alleen met vaccinatiebewijs van alles mocht, incl. naar een bieb en zo.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201662697
Nog een dierennieuwtje, nu uit België: het verbod op onverdoofd ritueel slachten (in 2019 ingevoerd) werd aangevochten als strijdig met de grondwet, maar het verbod mag blijven bestaan na uitspraak van Het Belgische Grondwettelijke Hof.

quote:
Het Hof van Justitie van de Europese Unie boog zich over de kwestie en oordeelde eind 2020 dat "lidstaten een verdovingsmethode kunnen opleggen om het dierenwelzijn bij rituele slachtingen te bevorderen." Het Belgische Grondwettelijke Hof oordeelt nu volgens diezelfde lijn en erkent dat het verbod een beperking inhoudt van de godsdienstvrijheid, maar dat die beperking voorziet in "een dwingende maatschappelijke behoefte" en "evenredig is met de nagestreefde doelstelling om het dierenwelzijn te bevorderen."
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:06:06 #142
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201662898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Canada:
[..]
Volgens mij zou dat hier rellen opleveren :X
Gezien de reacties op ons intranet denk ik dat er inderdaad de pleuris uitbreekt als zoiets beleid wordt :').
pi_201663169
quote:
11s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:06 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Gezien de reacties op ons intranet denk ik dat er inderdaad de pleuris uitbreekt als zoiets beleid wordt :').
Prima, eindelijk weer een beetje doorstroom in al die vastgeroeste posities.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:20:37 #144
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201663211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:18 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Prima, eindelijk weer een beetje doorstroom in al die vastgeroeste posities.
Ach, over een aantal jaar valt dat onder natuurlijk verloop. Duurt niet zo heel lang meer :P.
pi_201663311
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Canada:
[..]
Volgens mij zou dat hier rellen opleveren :X
Nou is het grote verschil wel dat het Canadese treinnetwerk poep is, dus je wilde toch al niet met de trein. Hier mensen verhinderen om met de trein te gaan zou veel meer effect hebben.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:28:54 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201663321
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou is het grote verschil wel dat het Canadese treinnetwerk poep is, dus je wilde toch al niet met de trein. Hier mensen verhinderen om met de trein te gaan zou veel meer effect hebben.
Mjah de trein is daar eigenlijk vooral handig als je van de ene oceaan naar de andere wilt en niet wilt vliegen :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201663336
Dit is een informatief youtubekanaal trouwens. Canadees die nu een paar jaar in Nederland woont en uitlegt waarom onze steden heel anders opgezet zijn dan Noord-Amerikaanse steden.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:30:48 #148
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201663346
Hier vandaag de hele dag mn ouders over de vloer gehad om me even te helpen; ik werk woensdags alleen de ochtenden, vanmiddag paar lastige huis klusjes gedaan

Komend weekend kan ik nu de vensterbanken lijmen en dan zijn die (eindelijk na 15 jaar ...) gerepareerd :P

(Wij hebben van die vensterbanken van van die grijze tegels, en een deel ervan was door erop klimmend kind of er tegen stotende tafel gescheurd)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 20:36:03 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201663435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die dame kreeg wel meer voor elkaar. Niet dat het netjes was, maar het lukte wel
Aha. Ach, waarschijnlijk was ik er niet vaak gekomen. Hanos zit vanuit Ommen aan de verkeerde kant van Zwolle.

Voor mezelf zou ik ook niet zo snel naar Groningen rijden voor wat boodschappen. Sligro in Emmen heeft ook genoeg moois en lekkers
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:37:03 #150
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201663453
Hanos hier weigerde een Saunabouw bv ook een pas.
Dan niet.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201663477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:37 schreef fietsie het volgende:
Hanos hier weigerde een Saunabouw bv ook een pas.
Dan niet.
Een sauna heeft toch een echt horeca gedeelte? Wat raar eigenlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201663493
Hoi! Superhectischdruk op het werk, dus enkel tijd om af en toe mee te en dan vergeet ik weer wat ik wilde zeggen. Maar ik zag dat dr Who nu vanaf seizoen 1 op amazon staat en dat heb ik nog niet gezien dus ik weet hoe ik ga ontspannen nu.
pi_201663500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:39 schreef Tuindier het volgende:
Hoi! Superhectisc
Wel leuk hectisch?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:41:51 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201663531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een sauna heeft toch een echt horeca gedeelte? Wat raar eigenlijk.
Ja ik snapte het ook niet; blijkbaar omzet teveel.

Bekaf nu wel; hele middag geklust met mn pa; dit weekend randje cement storten en dan kunnen volgende week de vandaag op maat geslepen tegels geplakt worden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201663544
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wel leuk hectisch?
Ja. En tablet is eigenwijs :p.
pi_201663555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:41 schreef fietsie het volgende:

Ja ik snapte het ook niet; blijkbaar omzet teveel.

Bekaf nu wel; hele middag geklust met mn pa; dit weekend randje cement storten en dan kunnen volgende week de vandaag op maat geslepen tegels geplakt worden
Wel super tof dat je ouders kwamen helpen O+ Dat was vast heel erg welkom op dit moment.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201663562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:42 schreef Tuindier het volgende:
Ja. En tablet is eigenwijs :p.
Leuk hectisch is goed ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 6 oktober 2021 @ 20:44:11 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201663576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wel super tof dat je ouders kwamen helpen O+ Dat was vast heel erg welkom op dit moment.
Ja vooral omdat ik voor de winter eigenlijk een aantal technische klussen af wil hebben zodat huis in t voorjaar (als we wat anders gevonden hebben tenminste) ook te koop gezet kan worden.

Twee vensterbanken met een gebroken tegel er in staat toch wel erg shabby.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:04:31 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_201663897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Inkt is ook altijd veel eerder op dan logisch voelt 8)7

Oh, wat stom van die migraine gisteren -O-
Iets meer uitgeven voor een laser printer. Die verdient zichzelf redelijk snel weer terug. Zeker bij weinig gebruik.
Inktjets inkt droogt uit. Toner niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:08:50 #160
63722 z80
I fink you freaky
pi_201663959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
Canada:
[..]
Volgens mij zou dat hier rellen opleveren :X
Dit was ook even het plan in Duitsland. Maar direct afgeschoten wegens wettelijk niet haalbaar. En tegen alle afspraken in.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201664258
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:39 schreef Tuindier het volgende:
Hoi! Superhectischdruk op het werk, dus enkel tijd om af en toe mee te en dan vergeet ik weer wat ik wilde zeggen. Maar ik zag dat dr Who nu vanaf seizoen 1 op amazon staat en dat heb ik nog niet gezien dus ik weet hoe ik ga ontspannen nu.
Vanaf 1? O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:26:36 #162
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201664280
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vanaf 1? O+
Vanaf de 9de dokter ;). Dus Ecclestone.
pi_201664311
Da's 1 voor mij :Y
Tot voor kort begon het bij Matt Smith op prime.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201664319
Series 1. Wat dat dan ook betekent.
pi_201664329
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:28 schreef Vanyel het volgende:
Da's 1 voor mij :Y
Tot voor kort begon het bij Matt Smith op prime.
Ja! Daar was ik dus ook begonnen, maar ik wilde juist die daarvoor ook zien.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:29:59 #166
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201664346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:28 schreef Tuindier het volgende:
Series 1. Wat dat dan ook betekent.
Eerste seizoen van de revival. Maar boeiend. Ik zou niet eens weten welk seizoen het werkelijk zou zijn als je vanaf 1964 moet rekenen :P
pi_201664356
Ik hou vooral van series 1 tot 4, dus...
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:31:19 #168
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201664372
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:29 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ja! Daar was ik dus ook begonnen, maar ik wilde juist die daarvoor ook zien.
Op Netflix staan twee oudere Dr. Who films: Dr Who & the Daleks, The Daleks Invasion.

Er zijn heel veel afleveringen verloren gegaan bij het hergebruiken van de originele tapes.
  Moderator woensdag 6 oktober 2021 @ 21:31:28 #169
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201664374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:28 schreef Tuindier het volgende:
Series 1. Wat dat dan ook betekent.
Da's een van de eerste Land Rovers
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 oktober 2021 @ 21:31:51 #170
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201664387
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:30 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou vooral van series 1 tot 4, dus...
Ik geef je geen ongelijk. Ik vind degene met Ecclestone en Tennant ook de leukste seizoenen.
pi_201664433
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:31 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik geef je geen ongelijk. Ik vind degene met Ecclestone en Tennant ook de leukste seizoenen.
Ik ook :Y
Gevolgd door Capaldi.
pi_201664600
Matt Smith O+
Spoilers!
pi_201664631
Ik wil vooral Tennant zien ja :9
pi_201664903
Tennant _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201664905
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Matt Smith O+
Oh, die is ook echt super O+ (maar dat was ook met Amy en O+ Amy O+ )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201665804
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, die is ook echt super O+ (maar dat was ook met Amy en O+ Amy O+ )
Ja O+
Spoilers!
pi_201666784
Mogge! Mistig, fris en windstil hier.

Wat wittigheden

In het gemaaide talud is nog een spirea in de bloei geschoten


Kornoeljebessen


Watermuur
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201666829
Goedemorgen!

quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 22:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, die is ook echt super O+ (maar dat was ook met Amy en O+ Amy O+ )
Daarmee ben ik dus begonnen, maar gister de eerste aflevering was in ieder geval ook fijn.
pi_201667366
Wat kunnen collega's die over alles klagen, maar 0 oplossingen aandragen of 0 bijdragen aan de door andere bedachte oplossingen toch vermoeiend zijn. Soms voel ik me nog steeds dat projectgenootje tijdens m'n opleiding die 80% doet terwijl de rest er alleen maar bij zit om commentaar te geven en de eer op te strijken.

Tot zover mijn frustratie.
pi_201667548
quote:
9s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:17 schreef Myraela het volgende:
Wat kunnen collega's die over alles klagen, maar 0 oplossingen aandragen of 0 bijdragen aan de door andere bedachte oplossingen toch vermoeiend zijn. Soms voel ik me nog steeds dat projectgenootje tijdens m'n opleiding die 80% doet terwijl de rest er alleen maar bij zit om commentaar te geven en de eer op te strijken.

Tot zover mijn frustratie.
:D Herkenbaar. Ook dat laatste _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201667575
Gister was mini-G jarig. Hij wilde spareribs eten dus ik spareribs gemaakt in de oven. Iberico-ribbetjes van AH, met eigen rub en dan inpakken met wat boter en honing. Echt briljant goed gelukt. Eerst was ik gisteravond opeens misselijk en draaierig en meer van dat soort ellende. Beroerd geslapen ook. Vervolgens kreeg G last van brandend maagzuur vannacht en die hing een paar keer boven de pot.

Ik ben nog steeds draaierig maar gelukkig niet meer misselijk. Ben maar thuis gaan werken :') G moest vandaag weer in de winkel staan :X

En mini-G had nergens last van _O- Die kan niet wachten om naar huis te komen vanmiddag om zijn lego-trein te gaan bouwen _O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201667647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
Gister was mini-G jarig. Hij wilde spareribs eten dus ik spareribs gemaakt in de oven. Iberico-ribbetjes van AH, met eigen rub en dan inpakken met wat boter en honing. Echt briljant goed gelukt. Eerst was ik gisteravond opeens misselijk en draaierig en meer van dat soort ellende. Beroerd geslapen ook. Vervolgens kreeg G last van brandend maagzuur vannacht en die hing een paar keer boven de pot.

Ik ben nog steeds draaierig maar gelukkig niet meer misselijk. Ben maar thuis gaan werken :') G moest vandaag weer in de winkel staan :X

En mini-G had nergens last van _O- Die kan niet wachten om naar huis te komen vanmiddag om zijn lego-trein te gaan bouwen _O-
Oei zal het van de spareribs zijn? De griep heerst ook.

Welke trein heeft hij gekregen? Lego is tof O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201667694
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Oei zal het van de spareribs zijn? De griep heerst ook.

Welke trein heeft hij gekregen? Lego is tof O+
De vrachttrein :) De passagierstrein heeft hij al. En in de vier bakken met lego van mijn neefje zitten ook nog twee treinen _O- In duizenden stukjes wel :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201667719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
De vrachttrein :) De passagierstrein heeft hij al. En in de vier bakken met lego van mijn neefje zitten ook nog twee treinen _O- In duizenden stukjes wel :P
Dat is wel echt heel tof.

Nou ja als het in duizend stukjes is heeft hij iig wat te doen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201667779
quote:
9s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:17 schreef Myraela het volgende:
Wat kunnen collega's die over alles klagen, maar 0 oplossingen aandragen of 0 bijdragen aan de door andere bedachte oplossingen toch vermoeiend zijn. Soms voel ik me nog steeds dat projectgenootje tijdens m'n opleiding die 80% doet terwijl de rest er alleen maar bij zit om commentaar te geven en de eer op te strijken.

Tot zover mijn frustratie.
#dingendienooitveranderen

Ik ben overigens wel vaak die collega die graag benoemt dat de aangedragen oplossing slechts een schijnoplossing is en dat je voor een echte oplossing met geld over de brug zal moeten komen. En dat een competente organisatie daar niet direct nee op zegt, ook al zijn de tijden skeer, maar analyseert wanneer 5x5 minuten per dag besparen voor zeker 10 collega's een investering van 10k de moeite waard maakt (spoiler: vrij snel). En tot die tijd moet je niet pretenderen dat je brodel"oplossing" ook maar iets oplost, beter, sneller of makkelijker maakt, omdat er iemand een leuke powerpoint heeft gemaakt over hoe het kan en zal werken zolang iedereen maar trouw door dezelfde hoepels blijft springen (spoiler: they wont). Of iig niet van mij verwachten dat ik meedoe aan dat gepretendeer.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 7 oktober 2021 @ 10:47:03 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201668246
c_/
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201668450
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
De vrachttrein :) De passagierstrein heeft hij al. En in de vier bakken met lego van mijn neefje zitten ook nog twee treinen _O- In duizenden stukjes wel :P
als het zo'n lego fan is: mijn oudste heeft voor zijn verjaardag lego boost gekregen. Dat is echt een groot succes hier. Programmeren, lego bouwen en gekke grapjes uithalen...
pi_201668523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
als het zo'n lego fan is: mijn oudste heeft voor zijn verjaardag lego boost gekregen. Dat is echt een groot succes hier. Programmeren, lego bouwen en gekke grapjes uithalen...
Hmmm...ik zal eens kijken :) Zou misschien wel eens een leuke uitdaging kunnen zijn :D
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201668737
Hoezee, ik heb geen HPV.
Spoilers!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:39:35 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_201668756
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, ik heb geen HPV.
Toch maar fijn dan dus dit te weten na het roerhoutjesgedoe?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_201668791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:39 schreef fietsie het volgende:

[..]
Toch maar fijn dan dus dit te weten na het roerhoutjesgedoe?
Ik heb me er geen moment zorgen om gemaakt maar je kunt het maar zeker weten. Ik hoef over 10 jaar pas terug te komen.

Edit: wel zorgen over het uitstrijkje, niet over de uitslag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lucky_Strike op 07-10-2021 12:17:19 ]
Spoilers!
pi_201669222
Lunch!

Bloemkool en champignons met een kledder ottolenghi portobellozut in de airfryer O+ O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201669381
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:19 schreef Vanyel het volgende:
Lunch!

Bloemkool en champignons met een kledder ottolenghi portobellozut in de airfryer O+ O+
Jaloers. Dit brengt me wel op het idee om straks portobellospul door de broccolisoep te doen.
Spoilers!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 13:20:09 #194
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201669781
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:11 schreef sigme het volgende:
Nog een dierennieuwtje: de Spaanse wet gaat aangepast worden, waardoor dieren voortaan juridisch geen "dingen" meer zijn, maar "levende wezens met gevoel".

Langzaam, langzaam, is wel enige vooruitgang in de wereld.
Ik heb even snel gekeken. Dat wordt een strenge wet. Niks mis mee.
Siesta & Fiesta!
pi_201670083
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:20 schreef Bramito het volgende:


Ik heb even snel gekeken. Dat wordt een strenge wet. Niks mis mee.
Dus.... het hele stierenvechten en dat geren door die straatjes met stieren achter je aan is dan uiteindelijk ook verboden bij wet?
Middeleeuws gedoe :{w
pi_201670096
Spul gekocht om morgen of zo eens een Missisipy mud pie te maken ovv g.
Als ik het recept alleen al lees zit er meteen al 5k aan den zadeltassen :X _O-
  donderdag 7 oktober 2021 @ 14:04:00 #197
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201670120
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 13:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Dus.... het hele stierenvechten en dat geren door die straatjes met stieren achter je aan is dan uiteindelijk ook verboden bij wet?
Middeleeuws gedoe :{w
Nee, dat niet. Stierenvechten zal nog wel ooit gebeuren, door de straten rennen niet denk ik. Er zijn nogal wat varianten trouwens, maar dat is een ander verhaal.
Siesta & Fiesta!
pi_201670181
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:00 schreef Blues het volgende:
Spul gekocht om morgen of zo eens een Missisipy mud pie te maken ovv g.
Als ik het recept alleen al lees zit er meteen al 5k aan den zadeltassen :X _O-
Je hoeft het niet te eten :D

Vanochtend even allemaal kleine boodschapjes gedaan en een eind gefietst. Zo maar weer eens op de uwv site gaan kijken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201670198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
als het zo'n lego fan is: mijn oudste heeft voor zijn verjaardag lego boost gekregen. Dat is echt een groot succes hier. Programmeren, lego bouwen en gekke grapjes uithalen...
Die is zo leuk O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201670529
Van mij zou dat in Nederland ook ingevoerd mogen worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201670609
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoezee, ik heb geen HPV.
Het is pure poëzie
pi_201670610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 09:42 schreef PdeHoog het volgende:
Gister was mini-G jarig. Hij wilde spareribs eten dus ik spareribs gemaakt in de oven. Iberico-ribbetjes van AH, met eigen rub en dan inpakken met wat boter en honing. Echt briljant goed gelukt. Eerst was ik gisteravond opeens misselijk en draaierig en meer van dat soort ellende. Beroerd geslapen ook. Vervolgens kreeg G last van brandend maagzuur vannacht en die hing een paar keer boven de pot.

Ik ben nog steeds draaierig maar gelukkig niet meer misselijk. Ben maar thuis gaan werken :') G moest vandaag weer in de winkel staan :X

En mini-G had nergens last van _O- Die kan niet wachten om naar huis te komen vanmiddag om zijn lego-trein te gaan bouwen _O-
Ah tof.

Alweer wat beter?
pi_201670629
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Ah tof.

Alweer wat beter?
Redelijk :) Morgen weer naar kantoor :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201670866
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Het is pure poëzie
Ik vond het wel een rijmpje waard :D
Spoilers!
pi_201671568
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:04 schreef Bramito het volgende:

[..]
Nee, dat niet. Stierenvechten zal nog wel ooit gebeuren, door de straten rennen niet denk ik. Er zijn nogal wat varianten trouwens, maar dat is een ander verhaal.
Vinden Spanjaarden ook echt niet ethisch wringen in mijn ervaring. 'Maar ze doen ze toch geen pijn? Hoe kun je dat bezwaarlijk vinden?'
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671587
Goed, de tijd dat ik Spanje verbleef is ook 21 jaar geleden, dus echt lekker actuele ervaringsdeskundigheid is dit ook niet :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671595
Geen HPV *O* mijn wederhelft ook niet *O* ik mag over een jaar *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671622
Mijn kind vindt iets op school stom. Ik zet me vast schrap op een hoop van zoals Myraela's collega's doen, zodra ik voet over de drempel zet. Ik vind dat toch best ingewikkeld aan ouderschap, dat een kind héél veel munitie heeft voor een mening maar echt nog nul capaciteit om die sociaal wenselijk te kanaliseren ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671733
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind vindt iets op school stom. Ik zet me vast schrap op een hoop van zoals Myraela's collega's doen, zodra ik voet over de drempel zet. Ik vind dat toch best ingewikkeld aan ouderschap, dat een kind héél veel munitie heeft voor een mening maar echt nog nul capaciteit om die sociaal wenselijk te kanaliseren ;(
De mijne heeft vanmorgen een half uur gegild omdat ik de vlokken op z'n brood beter verspreide. Vervolgens nog een kwartier omdat ik weigerde z'n brood te snijden.

Dit was nadat hij boos was omdat ik het aandurfde op z'n kamer te komen om goedemorgen te zeggen. 'Ik wou me aankleden zonder dat ik tegen iemand moest praten'.

Die van 6 he, niet die van 3.

Gezellig man...
pi_201671794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
De mijne heeft vanmorgen een half uur gegild omdat ik de vlokken op z'n brood beter verspreide. Vervolgens nog een kwartier omdat ik weigerde z'n brood te snijden.

Dit was nadat hij boos was omdat ik het aandurfde op z'n kamer te komen om goedemorgen te zeggen. 'Ik wou me aankleden zonder dat ik tegen iemand moest praten'.

Die van 6 he, niet die van 3.

Gezellig man...
Oh, dit had mijn ochtend kunnen zijn. Sterker nog, die was ongeveer mijn ochtend :') meneer lag om 6.45 uur vanuit bed te schreeuwen omdat de trui die hij aanwilde niet droog was 8)7 na een stevig gesprek, ging het veel beter gelukkig. Zo werkt ouder worden hier, niet minder driftbuien maar wel sneller voor rede vatbaar. Tel uw zegeningen :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671845
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind vindt iets op school stom. Ik zet me vast schrap op een hoop van zoals Myraela's collega's doen, zodra ik voet over de drempel zet. Ik vind dat toch best ingewikkeld aan ouderschap, dat een kind héél veel munitie heeft voor een mening maar echt nog nul capaciteit om die sociaal wenselijk te kanaliseren ;(
Jouw kind ook al?
Kunnen we ze bij elkaar zetten, kunnen ze tegen elkaar fulmineren :{ :{ :{
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
De mijne heeft vanmorgen een half uur gegild omdat ik de vlokken op z'n brood beter verspreide. Vervolgens nog een kwartier omdat ik weigerde z'n brood te snijden.

Dit was nadat hij boos was omdat ik het aandurfde op z'n kamer te komen om goedemorgen te zeggen. 'Ik wou me aankleden zonder dat ik tegen iemand moest praten'.

Die van 6 he, niet die van 3.

Gezellig man...
PRAAAAAT NIET TEGEN ME
Hier de 7jarige
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671865
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:38 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Jouw kind ook al?
Kunnen we ze bij elkaar zetten, kunnen ze tegen elkaar fulmineren :{ :{ :{
Nee hoor, want dan gaan ze ook nog over elkáár mopperen }:| is het bij jou ook de gymjuf? :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:40:44 #214
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201671869
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
PRAAAAAT NIET TEGEN ME
Hier de 7jarige
Klinkt alsof ik moet genieten van een blije, met zijn heup wiebelende, peuter die "PAPAAAAAA" roept als hij mij ziet :'). Voor je het weet is dat voorbij.
pi_201671884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Oh, dit had mijn ochtend kunnen zijn. Sterker nog, die was ongeveer mijn ochtend :') meneer lag om 6.45 uur vanuit bed te schreeuwen omdat de trui die hij aanwilde niet droog was 8)7 na een stevig gesprek, ging het veel beter gelukkig. Zo werkt ouder worden hier, niet minder driftbuien maar wel sneller voor rede vatbaar. Tel uw zegeningen :')
:D
Dit hč, dit is echt de verschrikkelijkste broek die ik heb. Kijk dan die ritsen. Kijk dan. Elke keer als ik val hč, dan steken die ritsen ZO RECHT MIJN BOTTEN IN JA! ZO ERIN. Hoe denk je dat dat voelt?
Mijn ochtend.

Ik kon een subtiele 'misschien had je een andere broek moeten pakken' niet onderdrukken. Bleek mijn eega deze voor hem te hebben gepakt in een poging meneer op gang te krijgen _O- _O- _O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671892
Klinkt wel horror-achtig moet ik zeggen :{ Niet die blije peuter, maar die andere kinderen. Mini-G heeft dat soort fratsen gelukkig (nog) niet. Die komt nog vrolijk elke ochtend en avond en wanneer hij zin heeft een knuffel scoren 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:43:38 #217
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201671896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
Klinkt wel horror-achtig moet ik zeggen :{ Niet die blije peuter, maar die andere kinderen. Mini-G heeft dat soort fratsen gelukkig (nog) niet. Die komt nog vrolijk elke ochtend en avond en wanneer hij zin heeft een knuffel scoren 8-)
De peuter kan overigens ook een terror-Peuter-from-hell zijn hoor 8-).
pi_201671898
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:42 schreef Vanyel het volgende:

Ik kon een subtiele 'misschien had je een andere broek moeten pakken' niet onderdrukken. Bleek mijn eega deze voor hem te hebben gepakt in een poging meneer op gang te krijgen _O- _O- _O-
Heeft hij een wijze les geleerd 8-) Altijd ZELF je broek pakken 8-) En anders niet zeiken :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_201671902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:43 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
De peuter kan overigens ook een terror-Peuter-from-hell zijn hoor 8-).
Als jij niet thuis bent? O-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:44:33 #220
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201671908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Als jij niet thuis bent? O-)
Ik werk al 1.5 jaar volledig thuis. Ik ben zo goed als 7 dagen in de week thuis :+. Dus nee...
pi_201671909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Klinkt alsof ik moet genieten van een blije, met zijn heup wiebelende, peuter die "PAPAAAAAA" roept als hij mij ziet :'). Voor je het weet is dat voorbij.
De andere kant is: 'mama, ik ben zo blij dat jij mijn mama bent je bent de beste mama die ik me kan voorstellen' O+

Maar hoe dan ook, genieten is heel verstandig! ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671914
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee hoor, want dan gaan ze ook nog over elkáár mopperen }:| is het bij jou ook de gymjuf? :+
Nee zijn eigen die weigert hem tussen aankomst op school en 9 uur naar de wc te laten gaan |:( Hoe verzint ze het.
Onder andere.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Klinkt alsof ik moet genieten van een blije, met zijn heup wiebelende, peuter die "PAPAAAAAA" roept als hij mij ziet :'). Voor je het weet is dat voorbij.
:Y
Tel je zegeningen.
Wij maakten vandaag hierdoor alweer de verschrikkelijkste dag van zijn leven mee.

Nadat ik tig pannenkoeken bakte wegens geen brood was ik overigens wel de beste moeder én kok van de hele wereld. Een half uur later.

Het kan verkeren.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671949
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
De andere kant is: 'mama, ik ben zo blij dat jij mijn mama bent je bent de beste mama die ik me kan voorstellen' O+

Maar hoe dan ook, genieten is heel verstandig! ^O^
We zijn aan 't synchroonposten :D

Nouja, ik post trager maar wel hetzelfde.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
Klinkt wel horror-achtig moet ik zeggen :{ Niet die blije peuter, maar die andere kinderen. Mini-G heeft dat soort fratsen gelukkig (nog) niet. Die komt nog vrolijk elke ochtend en avond en wanneer hij zin heeft een knuffel scoren 8-)
Mijn theorie is dat temperamentvolle peuters/kleuters/schoolkinderen hele relaxte pubers worden omdat iedereen al jaren gewend is aan grenzen en praten daarover, meningsverschillen en die oplossen. Ik laat over 10 jaar weten of dit klopt :7
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201671992
Moeten we dit niet in het kinderpraatjestopic in OUD posten?
Voor wat balans })
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201671994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:43 schreef PdeHoog het volgende:
Klinkt wel horror-achtig moet ik zeggen :{ Niet die blije peuter, maar die andere kinderen. Mini-G heeft dat soort fratsen gelukkig (nog) niet. Die komt nog vrolijk elke ochtend en avond en wanneer hij zin heeft een knuffel scoren 8-)
Da's echt naast een bonuskind ook een cadeautjeskind
We have far more in common than that which devides us..
pi_201672002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn theorie is dat temperamentvolle peuters/kleuters/schoolkinderen hele relaxte pubers worden omdat iedereen al jaren gewend is aan grenzen en praten daarover, meningsverschillen en die oplossen. Ik laat over 10 jaar weten of dit klopt :7
Anekdotisch ben ik dan de uitzondering op je regel.
Ik vrees dat ook voor mijn gebroed.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201672005
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:44 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee zijn eigen die weigert hem tussen aankomst op school en 9 uur naar de wc te laten gaan |:( Hoe verzint ze het.
Onder andere.
Oh ja. Van die regel zijn we verlost *O*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 7 oktober 2021 @ 16:51:21 #230
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_201672009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:50 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn theorie is dat temperamentvolle peuters/kleuters/schoolkinderen hele relaxte pubers worden omdat iedereen al jaren gewend is aan grenzen en praten daarover, meningsverschillen en die oplossen. Ik laat over 10 jaar weten of dit klopt :7
Ik verwacht een hele eigenwijze puber eigenlijk :P. Hij heeft nu al een sterke eigen wil. Dat botst nog wel eens met Anna. Er is een keer een moment geweest dat ze beide niet wilden toegeven en dat ging 1.5 uur zo door :P.
pi_201672030
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Anekdotisch ben ik dan de uitzondering op je regel.
Ik vrees dat ook voor mijn gebroed.
*vingers in oren*
Ach ja, het komt zoals het komt. Kunnen we wel stom of raar vinden, maar daar verandert verder niets mee.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201672044
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Ik verwacht een hele eigenwijze puber eigenlijk :P. Hij heeft nu al een sterke eigen wil. Dat botst nog wel eens met Anna. Er is een keer een moment geweest dat ze beide niet wilden toegeven en dat ging 1.5 uur zo door :P.
Dit herken ik :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201672098
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind vindt iets op school stom. Ik zet me vast schrap op een hoop van zoals Myraela's collega's doen, zodra ik voet over de drempel zet. Ik vind dat toch best ingewikkeld aan ouderschap, dat een kind héél veel munitie heeft voor een mening maar echt nog nul capaciteit om die sociaal wenselijk te kanaliseren ;(
voordeel si wel dat al die volwassenen.... best weten dat een kind dat nog niet zo sociaal wenselijk zal uiten puur omdat ie dat nog moet leren.

en het is weleens lekker duidelijk als mensen gewoon zeggen wat ze vinden :)
pi_201672204
Nou, de moeder van buurjongetje is erg blij als de peuterpuber naar school gaat over een paar weken. Oh ja, dat had ik verteld, hoe het kind krijsend op straat ging zitten en ALLES weigerde. Moeders liep maar door tot spruit rustig werd.
Ik amuseerde mij kostelijk. En het praat, praat, praat maar door aan één stuk. Heerlijk om te zien en te horen.

Goed. Vandaag in het kader van de Kinderboekenweek een berg boeken over beroepen uit de grote bieb ‘ontvreemd’ en uitgestald op school. De directeur gevraagd om een stukje erover te plaatsen. Doet zij. w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen met de auto naar de garage en daar had ik geluk, dat de poetser er was en die heeft de koplampen weer helder en shining gepolijst, tot wel 3000 in stapjes geschuurd.
Kom ik thuis, stond de koffiemachine op het aanrecht, die een apk gedaan. En de koelkast was bijna helemaal leeg, dus gelijk ook schoongemaakt.
Oh, dan ga ik nu de vriezer ook nog doen. En de vaatwasser. Dan ben ik weer een maandje klaar ermee. w/
# huishouden
pi_201672215
Poeh, en dat alles compenseert voor een bezoekje fitness.
pi_201672446
Ik vind de kindertalk leuk om te lezen. Voor jullie niet altijd ff makkelijk maar ihk van 'those were the days' kan ik alvast vertellen dat het allemaal overgaat *O*

AX veel gedaan!

Ik leer juist om minder in 1 dag te proppen. En dat vinden mijn rug en hoofd heul fijn O+
Alleen ligt 'oud gedrag' nog wel op de loer }:|
pi_201672593
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:28 schreef Jag�rtrut het volgende:
'Ik wou me aankleden zonder dat ik tegen iemand moest praten'.
I can relate.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201672658
Ik tuinierde 2 uur en deed alles wat ik al weken wilde doen.
Ik ben ook helemaal voorbereid op de 6 afspraken die ik morgen heb. Ik moet alleen de auto nog even inladen.

Ga vooral door met de kinderpraat. Ik vind het werkelijk fascinerend om te lezen (en zien bij kinderen van vrienden) hoe kinderen leren met hun emoties om te gaan.
Ik gun jullie geen ellende maar ik vind het toch altijd weer fijn om te lezen hoe normaal ik was :)
Spoilers!
pi_201672713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:58 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
voordeel si wel dat al die volwassenen.... best weten dat een kind dat nog niet zo sociaal wenselijk zal uiten puur omdat ie dat nog moet leren.

en het is weleens lekker duidelijk als mensen gewoon zeggen wat ze vinden :)
Het gaat me ook niet echt om de inhoud eigenlijk. 'T jongmens kan heel prima verwoorden hoe hij dingen ziet en zijn analyses zijn best heel scherp. Het gaat me er vooral om dat het NOOIT MEER OPHOUDT. Onder andere ;)

Maaaar: ik moet hem alle credits geven. We hebben eerst even geknuffeld en toen heeft hij aan tafel heel rustig verteld wat er moeilijk was, en we konden ervaringen delen en hij vond onze adviezen ook best zinnig. Dus ^O^
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201672750
Ik moet opstaan om te koken ;(
Spoilers!
pi_201672762
En met een uurtje gedaan. Alleen de vw draait nog uuuuuren.
En ik zeg het niet gauw: wat heb ik een tyfushekel aan die klussen. Dus gewoon maar even doorgepakt.

Ja, uit de verte meelezen over Belangrijke kinderzaken is amusant, en leerzaam.

Aha, de chinees is binnen :Y) Met loempia voor mij.
pi_201672829
Mijn 8 jarige zit elke keer haar vader te stangen en dat krijgt ze voor 98% ook voor elkaar. Die 2 zitten elkaar in de haren. Ik word er soms helemaal gek van.

Goedemorgen F. Dat is het als jij niet tegen me praat }:|

Dan leg ik kleding voor haar klaar dan gaat ze met haar armen over elkaar zitten. Als ik dan 10 minuten later kom kijken zit ze nog zo. Waarom kleedt je je niet aan? Denk je echt dat ik DAT aan ga trekken? Waarom niet? *insert elke domme kutopmerking* Nou misschien moet je dan opstaan en zelf iets pakken? Ja dat kan ik beter doen want jij hebt geen smaak. :{w

Die heeft me toch een ochtendhumeur. ;(

Ze kan ook superlief zijn hoor. Ik heb corona en slaap apart (eet apart en noem maar op) en dan was ik vanmorgen naar de wc en kom ik terug heeft ze mn bed opgemaakt en het bedkastje opgeruimd. En ze wil ook vaak helpen. Je moet alleen niet voor 11 uur komen. :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_201672880
Kinderverhalen. Hartstikke leuk om te horen. Vond het ook zo leuk van de kinderen van vrienden, ik mocht, als niet opvoeder altijd wel lachen. Kon ook goed met ze overweg. En wie wat bewaard heeft wat, ooit eens kleurpotloden voor de kinderen van vrienden gekocht, daarna is er door veel kinderen mee gekleurd en sinds kort door de kinderen van de eerste kleurders :D

Wat een drukke dag zo @AnneX maar ook een prima dag zo te lezen.
Ik heb m'n CV op werk.nl ingevuld. Kijken of dat wat uithaalt. Maar dat blijkt dus ook verplicht te zijn. Net zoals een soort webinar volgen. Dat is de volgende taak die ik kan afvinken. En dan heb ik nog 23 dagen voor 4 sollicitatie activiteiten. Een mens is er maar druk mee :P

Ook maar besloten om na deze maand voorlopig te stoppen met de hulp in de huishouding. Ik ben hele dagen thuis en kan best wat vaker iets doen. Even een soort @Lucky_Strike lijstje maken wat ik wanneer ga doen en dat afstrepen. Scheelt toch 85 euro per maand.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 18:38:18 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201672931
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moet opstaan om te koken ;(
Je kunt ook de pizzaboer bellen? :P Touwtje uit de brievenbus, hoef je helemaal niet meer op te staan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:41:43 #245
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201672970
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Vinden Spanjaarden ook echt niet ethisch wringen in mijn ervaring. 'Maar ze doen ze toch geen pijn? Hoe kun je dat bezwaarlijk vinden?'
Meer dan de helft van de Spanjaarden is gewoon tegen. Het is alleen niet iets dat veel mensen boeit.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 18:43:32 #246
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_201672985
@Blues @sigme
Plantnet is geweldig!
Mijn dank is groot! _O_
Siesta & Fiesta!
pi_201673330
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:21 schreef AnneX het volgende:
En met een uurtje gedaan. Alleen de vw draait nog uuuuuren.
En ik zeg het niet gauw: wat heb ik een tyfushekel aan die klussen. Dus gewoon maar even doorgepakt.

Ja, uit de verte meelezen over Belangrijke kinderzaken is amusant, en leerzaam.

Aha, de chinees is binnen :Y) Met loempia voor mij.
Als je je even goed kwaad maakt, zijn dat soort klussen vaak zo gebeurd. Ik kan echt dagen opzien tegen iets dat een half uurtje kost. Ik vind dat best een slechte eigenschap van mezelf.

Het eten staat te pruttelen. Volgens mij wordt het heerlijk: https://www.bbcgoodfood.c(...)marrow-fennel-tomato

quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:38 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je kunt ook de pizzaboer bellen? :P Touwtje uit de brievenbus, hoef je helemaal niet meer op te staan.
We aten gisteren al pizza :P
Spoilers!
pi_201673345
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:28 schreef Tally het volgende:
Mijn 8 jarige zit elke keer haar vader te stangen en dat krijgt ze voor 98% ook voor elkaar. Die 2 zitten elkaar in de haren. Ik word er soms helemaal gek van.

Goedemorgen F. Dat is het als jij niet tegen me praat }:|

Dan leg ik kleding voor haar klaar dan gaat ze met haar armen over elkaar zitten. Als ik dan 10 minuten later kom kijken zit ze nog zo. Waarom kleedt je je niet aan? Denk je echt dat ik DAT aan ga trekken? Waarom niet? *insert elke domme kutopmerking* Nou misschien moet je dan opstaan en zelf iets pakken? Ja dat kan ik beter doen want jij hebt geen smaak. :{w

Die heeft me toch een ochtendhumeur. ;(

Ze kan ook superlief zijn hoor. Ik heb corona en slaap apart (eet apart en noem maar op) en dan was ik vanmorgen naar de wc en kom ik terug heeft ze mn bed opgemaakt en het bedkastje opgeruimd. En ze wil ook vaak helpen. Je moet alleen niet voor 11 uur komen. :P
Dat is een behoorlijk ochtendhumeur ja :o

Heb ke veel last van je corona? Beterschap in elk geval.
Spoilers!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:16:07 #249
370431 drakin
vurig typje
pi_201673407
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 18:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hanos pas krijg je niet zo makkelijk als Sligro. Je moet echt iets met horeca hebben.
Echt? Dat was hier totaal geen probleem.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 19:16:56 #250
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201673423
Ah de verwarminginstallatie is gefixt. Begin van de week had ik nog geen verwarming, maar nu wordt de pijp weer warm. Kortom de buren mogen weer voor mij stoken :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201673475
Vervelend @Tally, erg veel last?

En die eigenschap heb ik (helaas) ook. Zie ik een week op om de cv op het uwv in te vullen, ben je binnen een kwartier klaar (copy/paste van de gewone CV),
Wil ook de douchecabine weer eens met de stomer schoonmaken. Al weken en even zo lang stel ik het uit.
We have far more in common than that which devides us..
pi_201673478
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 18:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
I can relate.
+1
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201673586
Nou dan doen we wel dat met dat woord dat ik niet kan uitspreken als je per se wil }:| }:| }:|
Woord? Geen ideeee waar ie het over heeft.
Tot :!
Je wil een compromis sluiten!?
:Y

Score!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201673596
Wat rot! @Tally met corona.
Voor mij als Aagje: kun je zeggen of heb je een idee, waar je het hebt opgedaan?
Ben je erg beroerd?
pi_201673633
Ja hoi. Bijgelezen. Kinderen :% O+ . Huishoudwoede Annex ^O^ Plantnet Bramito *) Kaatje UWV afvinken ^O^ Lucky_strike todo-lijst ^O^

God ik ben gaar. Vanaf 12 uur bijeenkomst (in levende lijve) gehad van team voor teamevaluatie. Pffffffffff. Moe. Gaar. Het is fijn weer wat nieuwe gezichten in het echt te zien, het is goed collega's in het echt te zien, maar wat zijn sociale dingen toch uitputtend.
Wel lekker 40km gefietst. En nu weer thuis met mijn lief en twee honden en twee katten en rust en stilte.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201673715
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:29 schreef sigme het volgende:
Ja hoi. Bijgelezen. Kinderen :% O+ . Huishoudwoede Annex ^O^ Plantnet Bramito *) Kaatje UWV afvinken ^O^ Lucky_strike todo-lijst ^O^

God ik ben gaar. Vanaf 12 uur bijeenkomst (in levende lijve) gehad van team voor teamevaluatie. Pffffffffff. Moe. Gaar. Het is fijn weer wat nieuwe gezichten in het echt te zien, het is goed collega's in het echt te zien, maar wat zijn sociale dingen toch uitputtend.
Wel lekker 40km gefietst. En nu weer thuis met mijn lief en twee honden en twee katten en rust en stilte.
Bedankt voor deze reactie. Hoef ik hem niet te typen O+ Inclusief de dag en thuiskomst (geen man, wel katten).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201673718
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:28 schreef Jagärtrut het volgende:
'Ik wou me aankleden zonder dat ik tegen iemand moest praten'.
Achgos! O+

Wat dat betreft heb ik wel een beetje medelijden met J. die van nature geneigd is tot ochtendhumeur - niet alleen krijgt -ie mijn gehyper dagelijks veel te vroeg voor de kiezen maar ook Günther blijkt dus instant op modus ' :D :D :D ' te staan zodra -ie wakker wordt :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_201673751
Jezus @sigme - is er geen wet die een maximum stelt aan hoe lang een evaluatie mag duren? :o Kus op je gaar!
Let me see you stripped down to the bone
pi_201673819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:37 schreef minilot het volgende:
Jezus @:Sigme - is er geen wet die een maximum stelt aan hoe lang een evaluatie mag duren? :o Kus op je gaar!
Binnenkort vervolgsessie }:|
Voor het bespreken van de teamvolwassenheid. Smileys schieten tekort :') |:( :X }:| :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 oktober 2021 @ 19:44:13 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201673860
quote:
11s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Binnenkort vervolgsessie }:|
Voor het bespreken van de teamvolwassenheid. Smileys schieten tekort :') |:( :X }:| :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^
Maak een stel bullshitbingo kaarten, Lachuh!
pi_201673977
quote:
11s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Binnenkort vervolgsessie }:|
Voor het bespreken van de teamvolwassenheid.
Wauw.. sterkte alvast! :D
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 19:52:04 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201674008
quote:
11s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Binnenkort vervolgsessie }:|
Voor het bespreken van de teamvolwassenheid. Smileys schieten tekort :') |:( :X }:| :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^
Is er geen werk wat gedaan moet worden ofzo. Man man man, wat een flauwe kul, wordt echt geacht daarbij serieus aan deel te nemen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 19:55:53 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201674082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maak een stel bullshitbingo kaarten, Lachuh!
M'n pa en een collega van hem, beide meer dan 35 jaar actief in het speciaal voortgezet onderwijs, speelden dat altijd als er weer een of ander iemand die net van een of ander iemand die net van de universiteit kwam en nog geen dag voor een dergelijke groep had gestaan, in hun cursus kwam vertellen wat ze 35 jaar lang verkeerd zouden hebben gedaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201674106
Nou ja, er was in elk geval wel een lunch bij geregeld (als goedmakertje voor het feit dat we de bijeenkomst eigenlijk vorige week zouden hebben). Mocht de logica daarvan je ontgaan; mij ook. Maar ik lust het best.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201674242
Avond! -(gewandeld) Blom met druppels in het licht bij thuiskomst in eigen tuin. Beetje onscherp zie ik nu.. maar ja mobiele kwalitiet.



[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 07-10-2021 20:11:12 ]
pi_201674332
quote:
11s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Binnenkort vervolgsessie }:|
Voor het bespreken van de teamvolwassenheid. Smileys schieten tekort :') |:( :X }:| :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^
Die term alleen al :'(
pi_201674347
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:05 schreef Blues het volgende:
Avond! -(gewandeld) Blom in het licht bij thuiskomst in eigen tuin. Beetje onscherp zie ik nu.. maar ja mobiele kwalitiet.

[ afbeelding ]
Toch prachtig!
Maar alle tieten zijn prachtig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201674350
Dat is bijna nachtwandeling! Blues.

In het kader van huishouwen, heb ik vorige week een nieuwe afvalemmer besteld.
Design op pootjes. https://www.bol.com/nl/nl(...)iEAQYASABEgI6bvD_BwE
Het werd heel vervelend om alsmaar met twee emmers te dealen voor grijs en voor plastic op 2 verschillende plekken in de keuken.
Dat is wennen om een m2 vrije ruimte erbij te hebben. 😂
Alleen de optionele scheiding voor 2 zakken moet nog komen. Is beloofd.
Ook zķnder best te gebruiken, blijkt.

Teamvolwassenheid o|O ~O> oO/ >:O 8)7 |:( Hemeltje.
De lunch was beter :Y)
Kan iedereen er serieus bij blijven kijken? Of kijken jullie elkaar af en toe aan met een subtiel opgetrokken volwassen wenkbrauw?
pi_201674387
Ik kwam over onze lokale fietsstraat. Onze lokale fietsstraat is uitgerust met extra passief-agressieve onderschriften in de trant van 'in dit huis... '

Kijk en huiver







Ik heb er een topicje aan gewijd: PTA / Fietsstraat, nu extra passief-agressief
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201674388
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:11 schreef AnneX het volgende:
Dat is bijna nachtwandeling! Blues.

Heerlijk! Hoe donkerderderder hoe fijner ik me voel :D
Je komt altijd wel een fiets/auto/wandelaar met hond tegen dus ik voel me, ook in de afgelegen stille wijk waar ik nu wandelde, wel veilig.
Bepaalde stukken, zoals mijn favoriete bospad naar een meertje en de duinen en zo, doe ik nu liever overdag. Dat is zo afgelegen met een enkel huis en weinig mensen die daar lopen, dat dat niet zo prettig voelt.
pi_201674419
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef sigme het volgende:
Ik kwam over onze lokale fietsstraat. Onze lokale fietsstraat is uitgerust met extra passief-agressieve onderschriften in de trant van 'in dit huis... '

Kijk en huiver

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb er een topicje aan gewijd: PTA / Fietsstraat, nu extra passief-agressief
Iewwww wie verzint dat :r
:D

Sowieso dat hele 'mag' en 'mogen' in het algemeen.

U mág dit invullen, u mág daar gaan zitten.
Of nog erger: u mág daar lekker gaan zitten hoor ! (in ziekenhuiswachtkamers/restaurants)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:16:08 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201674420
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef sigme het volgende:
Ik kwam over onze lokale fietsstraat. Onze lokale fietsstraat is uitgerust met extra passief-agressieve onderschriften in de trant van 'in dit huis... '

Kijk en huiver

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb er een topicje aan gewijd: PTA / Fietsstraat, nu extra passief-agressief
Oh lord _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201674424
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef sigme het volgende:
Ik kwam over onze lokale fietsstraat. Onze lokale fietsstraat is uitgerust met extra passief-agressieve onderschriften in de trant van 'in dit huis... '

Kijk en huiver

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb er een topicje aan gewijd: PTA / Fietsstraat, nu extra passief-agressief
straks even kijken in je topic.
De dorpse stad / stadse dorp verderop heeft ook dit soort teksten als Fietsstad 2018. w/
pi_201674470
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het eten staat te pruttelen. Volgens mij wordt het heerlijk: https://www.bbcgoodfood.c(...)marrow-fennel-tomato
[..]
Dit was toch lekker _O_
Volgende keer doe ik het in de slowcooker.
Spoilers!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:20:53 #275
370431 drakin
vurig typje
pi_201674511
quote:
2s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 19:11 schreef sigme het volgende:
Nog een dierennieuwtje: de Spaanse wet gaat aangepast worden, waardoor dieren voortaan juridisch geen "dingen" meer zijn, maar "levende wezens met gevoel".

Langzaam, langzaam, is wel enige vooruitgang in de wereld.
Wat super, wij hebben katten uit Spanje.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_201674587
Nondeju
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201674591
quote:
11s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Binnenkort vervolgsessie }:|
Voor het bespreken van de teamvolwassenheid. Smileys schieten tekort :') |:( :X }:| :blauwoog: :wtf: :lijstje: ^p^
Jullie zijn nu aan het puberen of zo? :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201674615
quote:
10s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:13 schreef sigme het volgende:
Ik kwam over onze lokale fietsstraat. Onze lokale fietsstraat is uitgerust met extra passief-agressieve onderschriften in de trant van 'in dit huis... '

Kijk en huiver

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb er een topicje aan gewijd: PTA / Fietsstraat, nu extra passief-agressief
Ik mis het toilet. Waar die tegeltjes horen te hangen, toch? :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201674656
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef AnneX het volgende:
Nondeju
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_201674732
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef AnneX het volgende:
Nondeju
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anne -O- Wat ontzettend naar. Zijn ze al thuis? Ik schrijf ze, maar nou ja, jeetje. Denk je nu ook terug aan toen, aan 7 jaar geleden? Hoe fout dat had kunnen aflopen. Heel veel sterkte. Virtuele knuffel :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201674777
Donkerwandeling-boks met Blues. Doodstil O+

quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:52 schreef derLudolf het volgende:
Is er geen werk wat gedaan moet worden ofzo. Man man man, wat een flauwe kul, wordt echt geacht daarbij serieus aan deel te nemen?
Enige consideratie met het management is wel op z'n plaats. Die moeten toch ook bestaansrecht hebben. Die hebben hier vast heel hard aan gewerkt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201674778
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:26 schreef AnneX het volgende:
Nondeju
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och wat erg -O- sterkte
We have far more in common than that which devides us..
pi_201674804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Anne -O- Wat ontzettend naar. Zijn ze al thuis? Ik schrijf ze, maar nou ja, jeetje. Denk je nu ook terug aan toen, aan 7 jaar geleden? Hoe fout dat had kunnen aflopen. Heel veel sterkte. Virtuele knuffel :*
Nee. Nog niet thuis. Veel geregel. Gister gebeurd. Zoon is er heen. Verzoek om rust en niks te appen etc.
Terugdenken. Ja. Regelmatig toch wel.
pi_201674841
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:37 schreef AnneX het volgende:

Nee. Nog niet thuis. Veel geregel. Gister gebeurd. Zoon is er heen. Verzoek om rust en niks te appen etc.
Terugdenken. Ja. Regelmatig toch wel.
Ik kan me goed voorstellen dat dat veel geregel is. En dat in een tijd dat je nog moet verwerken wat er is gebeurd.
Tel je zegeningen, bij jullie is het goed afgelopen. Zo erg dat dat bij hun niet zo ging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201674903
Wat ontzettend naar @AnneX! Brrr. Ben je nog lang in je eentje nu of kun je de mr al snel in je armen sluiten? :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_201674917
Potverdrie. Ik ben er kotsmisselijk van. En dan nog aan mn.X vertellen.
Die is om 22 uur thuis van toeteren.
Nou ja, dank voor jullie medeleven.
pi_201674972
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef AnneX het volgende:
Potverdrie. Ik ben er kotsmisselijk van. En dan nog aan mn.X vertellen.
Die is om 22 uur thuis van toeteren.
Nou ja, dank voor jullie medeleven.
Nog even sterkte met alleen wezen dan en succes voor strakjes met de meneer. Heel veel liefs @ jullie!
Let me see you stripped down to the bone
pi_201674997
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef AnneX het volgende:
Potverdrie. Ik ben er kotsmisselijk van. En dan nog aan mn.X vertellen.
Die is om 22 uur thuis van toeteren.
Nou ja, dank voor jullie medeleven.
-O- die is nog even zalig onwetend.
:*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:56:08 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201675058
Sterkte @AnneX
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201675091
AnneX :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201675099
Mijn ouders hebben hun vaste lijn opgezegd. Die staat nog in mijn telefoon als "Thuis". Ik vind het ingewikkeld. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201675188
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef AnneX het volgende:
Potverdrie. Ik ben er kotsmisselijk van. En dan nog aan mn.X vertellen.
Die is om 22 uur thuis van toeteren.
Nou ja, dank voor jullie medeleven.
Wat verschrikkelijk Anne. Sterkte :*
Spoilers!
pi_201675221
Sterkte @AnneX :*
pi_201675351
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef AnneX het volgende:
Potverdrie. Ik ben er kotsmisselijk van. En dan nog aan mn.X vertellen.
Die is om 22 uur thuis van toeteren.
Nou ja, dank voor jullie medeleven.
Och och Anne toch. Fijn dat je in elk geval even tegen ons kan praten. Wat een afschuwelijk nieuws en wat naar dat je moet wachten op mrX om er samen over te praten en denken en alles.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:18:36 #295
370431 drakin
vurig typje
pi_201675384
Sterkte Annex :{
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:23:54 #296
63722 z80
I fink you freaky
pi_201675438
Sterkte Annex.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 21:25:04 #297
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201675448
Sterkte AnneX :*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 oktober 2021 @ 21:40:03 #298
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_201675677
Zeg @z80 of @derLudolf of anderen. Hoe zit het met de mondkapjes nu in NRW? FFP2 verplicht?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201675683
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:45 schreef AnneX het volgende:
Potverdrie. Ik ben er kotsmisselijk van. En dan nog aan mn.X vertellen.
Die is om 22 uur thuis van toeteren.
Nou ja, dank voor jullie medeleven.
Oh gatsie het is ook vreselijk naar ook. Aneurysma’s zijn sneaky duivels ;(
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 7 oktober 2021 @ 21:47:49 #300
63722 z80
I fink you freaky
pi_201675778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 21:40 schreef borisz het volgende:
Zeg @:z80 of @:derludolf of anderen. Hoe zit het met de mondkapjes nu in NRW? FFP2 verplicht?
Medische mondkapjes binnen. Dus zowel de FFP2 als de wegwerp uitvoering die ook de tandarts gebruikt.
Buiten hoeft niet meer. in OV en winkels verplicht. In horeca mag deze af zodra je aan tafel zit.

Let wel op. Ze houden wel van de 3G regel.
Voor de laatste stand van zaken:
https://www.land.nrw/corona
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_201675803
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is een behoorlijk ochtendhumeur ja :o

Heb ke veel last van je corona? Beterschap in elk geval.
Ik kan het hele symptomenlijstje afvinken. Ik hoef niet aan het zuurstof gelukkig. Maar er zijn momenten dat ik naar adem ligt te happen. En als ik te snel naar boven loop ga ik out van de zuurstof te kort.
Wordt gelukkig al minder.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')