abonnement Unibet Coolblue
pi_201674321
Jullie hebben vast wel eens een fietsstraat gezien. Het bord dan. Een fantasiebord, overal weer anders.
Voorbeeldjes:




Maar bij ons heeft een of andere ambtenaar nog extra fantasiebordjes laten maken in de trant van 'in dit huis...'

Kijk en huiver







Hebben jullie ook ergens zulke fraaie onderschriften bij fietsstraten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:29:04 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201674637
Ik kan eigenlijk maar een plek waar een dergelijk bord hangt. Even op Google streetview gekeken, maar daar hangt geen onderbord van de Xenos :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201674671
Eerstvolgende fietsstraat die ik zie hang ik een bordje met live laugh love op, wat is dit nou weer voor kolder? :D
-nee-
pi_201674690
'Hier schatten we mensenlevens op waarde'
-nee-
  Moderator donderdag 7 oktober 2021 @ 20:32:56 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201674716
"Hier doen we niets aan het orgaan tekort"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 7 oktober 2021 @ 20:46:21 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201674921
Echt, hier krijg ik jeuk van.
pi_201674952
We hebben hier sinds een aantal jaar ook een fietsstraat. Het is er een stuk veiliger en duidelijk van geworden voor al het verkeer. Gelukkig niet van dit soort bordjes alhier.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_201674961
Ik heb de neiging om een onderbord onder het 'eind fietsstraat'-bordje te hangen.
"Hier mag u weer fietsers omverblazen"
"Geen ruimte voor inhalen? Meer gas er op!"
"Hier verbranden we benzine"
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_201674974
_O-
pi_201675135
quote:
7s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:49 schreef sigme het volgende:
Ik heb de neiging om een onderbord onder het 'eind fietsstraat'-bordje te hangen.
"Hier mag u weer fietsers omverblazen"
"Geen ruimte voor inhalen? Meer gas er op!"
"Hier verbranden we benzine"

"Hier komt nog wel een vergadering over"
-nee-
pi_201676272
Die fietsstraten zijn echt kut. Fietsers die op het midden van de weg gaan rijden, automobilisten die zich kapot ergeren en lomp inhalen...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_201683509
Ik weet vooral als automobilist niet goed wat ik er mee moet; bij ons is het een landweggetje, waar nu in het midden een hele dikke ononderbroken streep loopt. Dat bord heeft geen waarde voor zover ik weet, maar die streep wel, toch? En je kan met goed fatsoen niet daar autorijden zonder over die streep te gaan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:49:53 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201691417
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:18 schreef sigme het volgende:
Ik weet vooral als automobilist niet goed wat ik er mee moet; bij ons is het een landweggetje, waar nu in het midden een hele dikke ononderbroken streep loopt. Dat bord heeft geen waarde voor zover ik weet, maar die streep wel, toch? En je kan met goed fatsoen niet daar autorijden zonder over die streep te gaan.
Ja, daar mag je niet overheen. Dus zorg dat je voor aanvang van die streep een wiel aan beide kanten hebt. Een doorgetrokken streep betekent niet dat je er rechts van moet gaan rijden :+

Met dit soort borden/constructies worden wel vaker de verkeersregels niet consequent gevolgd.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:54:43 #14
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201691466
quote:
5s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:10 schreef sigme het volgende:
Hebben jullie ook ergens zulke fraaie onderschriften bij fietsstraten?
Opgepast: WhatsApp fietspreventie!!!!!
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:04:21 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201691569
Huh? Wat moet ik me daar bij voorspellen?

Een appgroep waarin wordt medegedeeld "er fiets nu iemand door onze straat" en die wordt vervolgens van z'n fiets gebeukt?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:22:31 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201692812
Ik vind fietspaden een beter idee. Maar wat ik mij altijd afvraag als ik door de achterhoek rij of fiets, waarom de neuk gebruiken de meeste, werkelijk de allermeeste fietsers de paden langs de meest drukke wegen, en rijden ze niet lekker over rustige landweggetjes? Heb een vermoeden dat ze daar fietsen omdat ze daar ook altijd met de auto rijden en de weg kennen. In NL is er niet bepaald een gebrek aan rustige landwegen.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:34:22 #17
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201693386
quote:
99s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 22:27 schreef bijdehand het volgende:
Die fietsstraten zijn echt kut. Fietsers die op het midden van de weg gaan rijden, automobilisten die zich kapot ergeren en lomp inhalen...
In dit voorbeeld zijn vooral de automobilisten kut..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201693671
quote:
5s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:10 schreef sigme het volgende:
Jullie hebben vast wel eens een fietsstraat gezien.
Nee nog nooit eigenlijk. Wat is het?

Ik ken wel een parallelweg, is dat hetzelfde idee?
pi_201695166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 13:34 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
In dit voorbeeld zijn vooral de automobilisten kut..
Nee
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:23:10 #20
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201695405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 12:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind fietspaden een beter idee. Maar wat ik mij altijd afvraag als ik door de achterhoek rij of fiets, waarom de neuk gebruiken de meeste, werkelijk de allermeeste fietsers de paden langs de meest drukke wegen, en rijden ze niet lekker over rustige landweggetjes? Heb een vermoeden dat ze daar fietsen omdat ze daar ook altijd met de auto rijden en de weg kennen. In NL is er niet bepaald een gebrek aan rustige landwegen.
Op 'rustige' landweggetjes rijden de locals met 120kmh de vouwen uit je broek.
pi_201695453
Kwam op google dit plaatje tegen

Zeg nou zelf, dan ga je toch ook ff wat extra gas geven?
Twiddel
pi_201695727
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee nog nooit eigenlijk. Wat is het?

Ik ken wel een parallelweg, is dat hetzelfde idee?
In bepaalde gevallen is dat zo. Bij mij in de buurt zijn daar een aantal voorbeelden van, dat is normaal gesproken toch alleen maar voor besmettingsverkeer en niet voor doorgaand verkeer.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:11:52 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_201695787
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:07 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Nee nog nooit eigenlijk. Wat is het?

Ik ken wel een parallelweg, is dat hetzelfde idee?
Een fietsstraat is een straat bedoeld voor fietsers (en voetgangers), maar waar auto's getolereerd worden als die zich gedragen, d.w.z. langzaam rijden, en fietsers de ruimte geven. Helaas zie je teveel dat "Hier gunnen we elkaar de ruimte" door fietsers niet wordt beschouwd als iets dat op hun betrekking heeft. Je ziet het vaak in moderne woonwijken, zodat de automobilisten toch naar hun woning kunnen rijden, en soms in stadscentra.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:14:15 #24
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_201695805
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 12:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik vind fietspaden een beter idee. Maar wat ik mij altijd afvraag als ik door de achterhoek rij of fiets, waarom de neuk gebruiken de meeste, werkelijk de allermeeste fietsers de paden langs de meest drukke wegen, en rijden ze niet lekker over rustige landweggetjes? Heb een vermoeden dat ze daar fietsen omdat ze daar ook altijd met de auto rijden en de weg kennen. In NL is er niet bepaald een gebrek aan rustige landwegen.
Een fietspad is een stuk veiliger dan een rustig landweggetje, want de enkele auto die daar rijdt wil dat nog wel eens doen met een snelheid die geen rekening houdt met medeweggebruikers. Daarnaast zijn de fietspaden naast de doorgaande wegen vaak ook de kortste afstand tussen begin- en eindpunt; voor een automobilist is 25% meer kilometers maken een lichte irritatie, voor een fietser bij slecht weer een stuk problematischer.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 20:47:48 #25
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201696970
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 18:11 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Een fietsstraat is een straat bedoeld voor fietsers (en voetgangers), maar waar auto's getolereerd worden als die zich gedragen, d.w.z. langzaam rijden, en fietsers de ruimte geven. Helaas zie je teveel dat "Hier gunnen we elkaar de ruimte" door fietsers niet wordt beschouwd als iets dat op hun betrekking heeft. Je ziet het vaak in moderne woonwijken, zodat de automobilisten toch naar hun woning kunnen rijden, en soms in stadscentra.
De fietsstraat waar ik regelmatig gebruik van maak is vrij smal. Als ik een auto erlangs wil laten, dan moet ik op de rabatstrook (dat 50 cm strookje klinkers aan de zijkant) gaan fietsen. Dus ik pak dan bewust mijn plek op de weg. Of die auto die paar meter nu 20km/u rijdt of 30 km/u, dat maakt het verschil ook niet.

Het is in principe ook gewoon bedoeld als fietspad. Met de auto te gast..
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')