abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 10:04:04 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201629367
quote:
Ultieme zoektocht naar verdwenen Sumanta: groot terrein afgegraven en gezeefd

SCHARWOUDE - Politie en Openbaar Ministerie trekken nog één keer alles uit de kast om het lichaam van de in 2018 vermoorde studente Sumanta Bansi (22) te vinden. Van maandag tot vrijdag gaat de politie een groot terrein in het recreatiegebied De Hulk bij Scharwoude afgraven en zeven.



Dat heeft de politie Noord-Holland aan De Telegraaf en de familie van de studente laten weten. Volgende week dient in de rechtbank Noord-Holland de laatste voorbereidende zitting. Daarmee wordt het onderzoek naar de verdwijning van Sumanta afgerond. Er ligt veel bewijs tegen hoofdverdachte Manodj B. (41)maar de vondst van het lichaam maakt de zaak voor politie en OM sterker.

Het gebied dat de politie gaat afgraven is een lap grond in recreatiegebied De Hulk bij Scharwoude, waar de politie al eerder gezocht heeft. Toen is niets gevonden. De recherche heeft een sterk vermoeden dat Manodj B., die een buitenechtelijke verhouding had met Sumanta, het lichaam hier heeft begraven na haar doodgestoken te hebben. Uit door de politie opgevraagde data van Google die gekoppeld zijn aan de telefoon van Manodj, is gebleken dat hij hier op 19 februari 2018 is geweest. De politie gaat er vanuit dat Sumanta in de nacht van 18 op 19 februari is vermoord.

De studente woonde bij de familie B. in huis in Hoorn. Ze raakte twee keer zwanger van Manodj. Ook zijn broer, vader en vrouw van de man uit Hoorn zijn verdachte in de mysterieuze verdwijningszaak. Dat een heel gezin verdacht wordt van betrokkenheid bij een moord is uniek. De recherche gaat er vanuit dat de zwangere Sumanta moest verdwijnen om de eer van de familie te redden.

In door de politie afgeluisterde gesprekken heeft Manodj gezegd dat hij Sumanta heeft doodgestoken. Ook legde hij bij de politie wisselende verklaringen af over de nacht waarin Sumanta verdween. Manodj sprak met zijn broer ook over het gebruik van chemicaliën, die hij gestolen had op zijn werk, waarmee lichaam haar lichaam opgelost zou kunnen worden.

De familie van Sumanta laat via de advocaat Priya Soekhai weten blij te zijn met de nieuwe zoektocht, maar is tegelijkertijd terughoudend. ,,Het is toch altijd weer wat pijnlijk vanwege de hoop en de teleurstelling die er dan, althans tot nu,op volgde. Ze hebben het nu extra moeilijk, Sumanta had op 1 oktober haar 26e verjaardag moeten vieren. Maar we hopen natuurlijk allemaal dat het uiteindelijk toch een keer lukt”, zegt Soekhai.

https://www.telegraaf.nl/(...)fgegraven-en-gezeefd
Live updates van Robert Vinkenborg (verslaggever Telegraaf) op Twitter:
twitter


------------------------------

Wat een triest verhaal ;( Hopelijk vinden ze haar!

[ Bericht 7% gewijzigd door Starhopper op 04-10-2021 10:12:51 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201629403
Ze moest verdwijnen om de eer van de familie te redden. :|W
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 10:12:40 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201629420
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef Hathor het volgende:
Ze moest verdwijnen om de eer van de familie te redden. :|W
Ja. Heel triest 9.gif
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201629492
Wat een psycho, chemicaliën meenemen van werk om haar lichaam op te laten lossen...
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  Spellchecker maandag 4 oktober 2021 @ 12:55:32 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 4 oktober 2021 @ 13:16:42 #6
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_201631425
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef Hathor het volgende:
Ze moest verdwijnen om de eer van de familie te redden. :|W
Bizar ja ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 oktober 2021 @ 17:53:02 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_201634736
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 10:10 schreef Hathor het volgende:
Ze moest verdwijnen om de eer van de familie te redden. :|W
Ja wat een trieste bedoening. Iemand vermoorden om je 'eer' te houden. :N
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_201635234
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 17:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Ja wat een trieste bedoening. Iemand vermoorden om je 'eer' te houden. :N
En alsof buitenechtelijk kinderen gaan lopen verwekken wel eervol is. Het soort landen waar die familie eer zo hoog in het vaandel staat worden meestal bevolkt door de meest onbeschaafde horken die je maar kan treffen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_201646403
Jeetje wat eervol zeg. Stelletje Klingons.
  Spellchecker donderdag 7 oktober 2021 @ 11:25:33 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201668597
Legertje van ruim 100 zoekers met prikstokken op zoek naar lichaam Sumanta
quote:
Op de vroege donderdagochtend verzamelt zich op de parkeerplaats aan de Venneweg in Hoorn een enorme groep vrijwilligers, politieagenten en rechercheurs voor wat vandaag de allergrootste zoekactie naar het lichaam van de in 2018 uit Hoorn verdwenen Sumanta Bansi (22) gaat worden. Er wordt gezocht in een gebied in het Dwaalpark, dat in de gemeente Hoorn zelf ligt, enkele kilometers van de woning van hoofdverdachte Manodj B. aan de Zevenster.

De nieuwe locatie, waar met de enorme hoeveel manschappen gezocht gaat worden, is opmerkelijk. „Uit onderzoek is gebleken dat het lichaam mogelijk hier ligt”, zegt een woordvoerder van de politie. Eerder concentreerden de zoekacties zich tot, het ten zuiden van Hoorn gelegen, recreatiegebied Den Hulk. Een gebied van circa 3.000 meter is afgezet met linten voor het zoeklegertje dat zich bij het Dwaalpark heeft verzameld, waaronder tachtig vrijwilligers van het Veteranen Search Team. Gisteren is een deel van het Dwaalpark al doorzocht door speurhonden van het Landelijk Team Opsporing, Berging en Identificeren (LTOBI). Een groot deel van het werk vandaag zal bestaan uit het doorzoeken van de bodem met prikstokken.

Maandag begon het ultieme zoekoffensief in het eerdere doorzochte recreatiegebied De Hulk. In vergelijking met eerdere zoekacties deze is de inzet vandaag gigantisch. Het afgezette zoekgebied in het zeer uitgestrekte Dwaalpark in het westen van Hoorn bestrijkt zo’n 3.000 vierkante meter.
Deze meneer doet verslag van de zoektocht via twitter:
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:12:11 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201684023
Wat verdrietig ;(

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:21:42 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205243378
twitter

quote:
Vader Dwarka B. (65) werd vrijgesproken. Ook die beslissing was gelijk aan de eis.
  dinsdag 5 juli 2022 @ 11:44:51 #14
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_205243780
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:01 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
[..]

Ik hoop dat ze in gevangenis het antwoord wel uit hem slaan. Waar is het lichaam?
  dinsdag 13 september 2022 @ 14:14:13 #15
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_205960009
Ze is gevonden:

quote:
Doorbraak zoektocht lichaam Sumanta, menselijke resten gevonden

Er is een doorbraak in de jarenlange, intensieve zoektocht naar het lichaam van de in 2018 verdwenen en omgebrachte studente Sumanta Bansi (22) uit Hoorn. De in juli tot 15 jaar cel veroordeelde Manodj B. heeft dinsdag tijdens een verhoor bij de recherche opgebiecht waar hij het lichaam zou hebben gedumpt.

Direct na het verhoor zijn rechercheurs met Manodj B. naar een locatie in Hoorn gegaan. Daar zijn inmiddels menselijke resten aangetroffen. Sharmila, de moeder van Sumanta, heeft zeer geëmotioneerd gereageerd.

Het is een andere plek dan waar eerder gezocht is. Dat was in natuurgebied De Hulk en bij het Robbenoordbos nabij de Afsluitdijk. De politie doet nu onderzoek op de plek. Het Openbaar Ministerie komt dinsdagmiddag met een kort bericht naar buiten over het onderzoek.

De Telegraaf deed samen met Theo Hiddema, de nieuwe advocaat van B., een dringend beroep op de tot 15 jaar veroordeelde ex-minnaar van de jonge vrouw, om in het belang van de familie eindelijk het geheim prijs te geven. Na gesprekken tussen Hiddema met de advocaat-generaal die het hoger beroep doet in de zaak, is besloten om Manodj B. te horen. De verhoren zijn dinsdag om 11 uur begonnen. Hiddema zal later met een reactie komen.

Sumanta studeerde biomedische wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Ze komt oorspronkelijk uit Suriname. De studente betrok in 2017 een kamer bij de familie B. in Hoorn. Daar kreeg ze een heimelijke verhouding met de getrouwde Manodj B. (42). Ze raakte twee keer zwanger van hem. De eerste keer liet ze het ongeboren kind weghalen, de tweede keer weigerde ze dat. Mogelijk lag daarin het motief voor het doden van Sumanta.

Manodj B. heeft altijd ontkend Sumanta om het leven te hebben gebracht. De rechtbank veroordeelde hem in juli tot 15 jaar cel. Volgens de rechtbank kon niet worden bewezen dat Manodj de dood zorgvuldig voorbereidde. De rechtbank acht wel bewezen dat Manodj Sumanta opzettelijk om het leven bracht en haar lichaam verstopte. In door de politie afgeluisterde gesprekken had B. verteld dat hij Sumanta met een mes had gedood. Hij was ook de laatste die haar levend had gezien, zo concludeerde de rechtbank. Dat B. nooit vertelde waar hij het lichaam had verborgen. rekende de rechtbank hem zwaar aan.

De Telegraaf stond in de afgelopen in nauw contact met de ouders van Sumanta in Suriname. Moeder Sharmila: „Dwarka kan zijn zoon tenminste nog opzoeken in de gevangenis. Ik kan mijn dochter nooit meer spreken. Hij heeft 15 jaar, wij hebben levenslang”, zei de in juli in de rechtbank. Ze hoopten dat Manodj B., eventueel in ruil voor strafkorting, aan zou geven waar het lichaam ligt. De ouders Sharmila en Marlon komen later vandaag met een reactie in De Telegraaf.


Bron: Telegraaf

twitter


[ Bericht 8% gewijzigd door NoXia op 13-09-2022 14:39:29 ]
pi_205960032
Ah, wat fijn voor de nabestaanden
pi_205960349
quote:
De Telegraaf deed samen met Theo Hiddema, de nieuwe advocaat van B., een dringend beroep op de tot 15 jaar veroordeelde ex-minnaar van de jonge vrouw, om in het belang van de familie eindelijk het geheim prijs te geven. Na gesprekken tussen Hiddema met de advocaat-generaal die het hoger beroep doet in de zaak, is besloten om Manodj B. te horen. De verhoren zijn dinsdag om 11 uur begonnen. Hiddema zal later met een reactie komen.
Hiddemaster _O_
pi_205960647
(Slechts) 15 jaar voor het doden van iemand en dan hopen op strafkorting omdat je zo'n goedzak bent om te vertellen waar het lichaam ligt.
pi_205960751
Ook deze zaak hebben @Nober en ik weer opgelost.
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:50:08 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205960762
Fok!ers die niks van cultuur begrijpen :')

#familieeer
#chemicalieen
  dinsdag 13 september 2022 @ 15:50:34 #21
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205960768
quote:
0s.gif Op maandag 4 oktober 2021 18:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
En alsof buitenechtelijk kinderen gaan lopen verwekken wel eervol is. Het soort landen waar die familie eer zo hoog in het vaandel staat worden meestal bevolkt door de meest onbeschaafde horken die je maar kan treffen.
Nederland? Ze is toch hier vermoord en ze lijkt op een koelie
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_205960872
Jarenlang heeft 'meneer' ontkend.
Zo, heeft ie nu toch maar bekend nadat ie toch al veroordeeld was verklaard.
pi_205960931
Hopelijk krijgt de dader snel een "ongeluk" in de bajes ipv strafvermindering..
:r
pi_205960964
Nu krijgen we Mick van der Lely en John van den Heuvel in elke talkshow. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205961663
Met dank aan HiddemaGOD w/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Spellchecker woensdag 14 september 2022 @ 00:29:04 #26
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205967950
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2022 14:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ah, wat fijn voor de nabestaanden
Die ouders .... eindelijk een einde aan de onzekerheid ....
pi_205967989
He jammer. Moet ik gebied De Hulk weer De Hulk gaan noemen. Vond het Sumanta Bansi Park nu net even wat lekkerder bekken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205968103
2033 kan deze knakker voorwaardelijk vrijkomen. 15 jaar minus 2 jaar voorarrest minus 2 jaar voorwaardelijke invrijheidsstelling. Dan is meneer dus 53 jaar.

Redelijk karige straf imo voor het vermoorden van een vrouw en het lichaam begraven :O

Maar hey, niemand die het boeit.
pi_205968106
Oh en krijgt die broer ook nog een straf aangezien hij kennis had van de moord? :?
pi_205968188
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:04 schreef SOG het volgende:
2033 kan deze knakker voorwaardelijk vrijkomen. 15 jaar minus 2 jaar voorarrest minus 2 jaar voorwaardelijke invrijheidsstelling. Dan is meneer dus 53 jaar.

Redelijk karige straf imo voor het vermoorden van een vrouw en het lichaam begraven :O

Maar hey, niemand die het boeit.
Nederland is een dadersparadijs.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205968616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 01:04 schreef SOG het volgende:
2033 kan deze knakker voorwaardelijk vrijkomen. 15 jaar minus 2 jaar voorarrest minus 2 jaar voorwaardelijke invrijheidsstelling. Dan is meneer dus 53 jaar.

Redelijk karige straf imo voor het vermoorden van een vrouw en het lichaam begraven :O

Maar hey, niemand die het boeit.
Ik denk dat je geen idee hebt hoe het is om 10 jaar in de gevangenis te zitten, daarnaast is Nederland qua moord en doodslag relatief zwaar qua straffen, in de meeste andere landen zit je effectief veel korter.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205971941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 08:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat je geen idee hebt hoe het is om 10 jaar in de gevangenis te zitten, daarnaast is Nederland qua moord en doodslag relatief zwaar qua straffen, in de meeste andere landen zit je effectief veel korter.
Dat zijn indianenverhalen die ik al meerder keren de eeuwige jachtvelden heb ingestuurd met feiten. Google maar eens en negeer de wc eend onderzoeken.

En 10 jaar in een nederlandse gevangenis is idd echt verschrikkelijk!!!
pi_205975143
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2022 12:56 schreef SOG het volgende:

[..]
Dat zijn indianenverhalen die ik al meerder keren de eeuwige jachtvelden heb ingestuurd met feiten. Google maar eens en negeer de wc eend onderzoeken.

En 10 jaar in een nederlandse gevangenis is idd echt verschrikkelijk!!!
Ik heb zelf lang gezeten...
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205979484
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb zelf lang gezeten...
Zeker vaak het zeepje laten vallen onder de douche :D
pi_205979553
quote:
10s.gif Op woensdag 14 september 2022 22:51 schreef SOG het volgende:

[..]
Zeker vaak het zeepje laten vallen onder de douche :D
Wat een grap zeg, seksueel contact tussen gedetineerden is zeer zeldzaam, en gedwongen seks is praktisch onmogelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205980225
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2022 17:49 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb zelf lang gezeten...
Voor?
pi_205980231
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 00:08 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Voor?
Fundraisers bij banken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 15 september 2022 @ 18:26:07 #38
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205987368
quote:
Uitslag na spoedprocedure dna
OM: lichaamsresten zijn van Sumanta


HOORN - De lichaamsresten die dinsdagmiddag zijn opgegraven aan de rand van een industrieterrein in Hoorn zijn inderdaad van de in 2018 omgebrachte studente Sumanta Bansi (22). Een dna-spoedonderzoek bij het Nederlands Forensisch Instituut heeft dat woensdag uitgewezen.

Dat heeft het Openbaar Ministerie aan De Telegraaf laten weten. Dna dat dinsdag is veiliggesteld in de kuil waarin de veroordeelde Manodj B. Sumanta's lichaam naar eigen zeggen heeft gedumpt, leverde een match op met dna dat eerder door de familie is afgestaan.

https://www.telegraaf.nl/(...)ten-zijn-van-sumanta
Het DNA onderzoek had dus een doorlooptijd van grofweg 24 uur.

[ Bericht 47% gewijzigd door Tengano op 15-09-2022 18:36:30 ]
pi_205987509
Mooi.
Lijkt me trouwens deze plek.
Op google staat dat de meest recente afbeelding uit juli 2017 is. Ze ligt daar gelukkig dus niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 september 2022 @ 18:55:37 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205987697
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:39 schreef Red_85 het volgende:
Mooi.
Lijkt me trouwens deze plek.
Op google staat dat de meest recente afbeelding uit juli 2017 is. Ze ligt daar gelukkig dus niet.
Wel slim uitgekozen. Er komt daar wss niemand, je zet je auto ervoor en dan aan de slag.

Je moet alleen een goed verhaal hebben als iemand vraagt wat je aan het doen bent.
pi_205988173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wel slim uitgekozen. Er komt daar wss niemand, je zet je auto ervoor en dan aan de slag.

Je moet alleen een goed verhaal hebben als iemand vraagt wat je aan het doen bent.
Snachts is daar niemand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205989814
Waarom zou dat hindoestaanse varken nu opeens open zijn? Wil een lagere straf zeker.
pi_205991622
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom zou dat hindoestaanse varken nu opeens open zijn? Wil een lagere straf zeker.
Nóg lager?
pi_205991780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 21:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom zou dat hindoestaanse varken nu opeens open zijn? Wil een lagere straf zeker.
Doet dat er toe? Ze is tenminste nu gevonden.

Blijft rare zaak:
-Manodj B ligt 2x te wippen met Sumanti (ging dat vrijwillig?). Hij had toch een vrouw, klaagt die dan niet? Ligt gewoon een logee te wippen terwijl hij getrouwd is. Of wist zij niks? Mij niet duidelijk...
-Sumanta klaagt bij haar decaan alleen over de druk van de familie ook het kindje weg te halen. Niet over Manodj B bij de decaan? Stockholm syndroom?
-ze ligt in Hoorn dus bij een industrie terrein begraven, ik weet niet hoe hoor, maar als het alleen in de grond is, dan ruiken medewerkers op het terrein toch wel wat?

Bizar en triest verhaal in ieder geval...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Spellchecker zaterdag 24 september 2022 @ 21:43:41 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206090413
Familie bezoekt vindplaats Sumanta Bansi
quote:
De familie van Sumanta Bansi, de in 2018 verdwenen omgebrachte studente (22) uit Hoorn, is zaterdag naar Nederland gekomen. Haar ouders en tante bezochten de plek waar vorige week de menselijke resten van hun dochter werden gevonden. "We gaan op een waardige manier afscheid nemen."

Zaterdagochtend bezochten Sumanta's ouders en tante de vindplaats, waar inmiddels een zee van bloemen en knuffels is ontstaan. "Het was heel verdrietig", vertelt Silvia Chatta, de tante van Sumanta, aan Hart van Nederland. "De onzekerheid dat we haar nooit zouden vinden is weg. Maar het blijft moeilijk." De 22-jarige Sumanta verdween in februari 2018 uit haar woonplaats Hoorn. Ze woonde destijds bij het gezin van Manodj B. (42), van wie ze op het moment van de verdwijning acht weken zwanger was.

Doneeractie
Het was de laatste wens van de familie om hun dochter naar huis te brengen, in Suriname. De familie had echter het geld niet om naar Nederland te reizen. Lisa Veldhuizen is de buurvrouw van Silvia, de tante van Sumanta. Ze startte een doneeractie om de wens van de nabestaanden uit te laten komen. "Je kunt hier niet naar Nederland komen om je eigen kind te halen? Dat kan niet", vertelt Lisa aan Hart van Nederland. In een week is er 15.000 euro ingezameld. "Als mensen niet hadden gedoneerd, dan waren ze hier vandaag niet geweest."

Waardig afscheid
Ook Silvia Chatta is dankbaar voor de succesvolle doneeractie, die ervoor heeft gezorgd dat de familie naar Nederland kon komen. "Het is heel belangrijk voor de ouders dat ze hier kunnen zijn", vertelt ze. De familie neemt Sumanta mee naar hun thuisland Suriname, waar de crematie zal plaatsvinden. "Daar gaan ze op een waardige manier afscheid van haar nemen", vertelt Silvia. "Zoveel mensen hebben meegeleefd en we kregen zoveel mooie woorden. Dat doet ons goed als familie. Bedankt iedereen."
Mooi ........
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')