abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201646421
Thanks, voor de complimenten en de prachtige mental images. :D

Eerlijk toegegeven, het strategisch gepositioneerde handje in de zij zorgt wel voor een iets strakkere lijn. Maar ik ben zelf ook best tevreden dat ik strakke kleding gewoon aan kan zonder dat ik me er heel zelfbewust in hoef te voelen. Als ik zeg dat ik nog 10 kilo af wil vallen, klinkt dat voor sommige mensen als enorm veel. Maar ik ben 1,85 lang, dus voor mij zijn dat juiste de kilootjes die het hopelijk af gaan maken.
pi_201646468
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:21 schreef Myraela het volgende:

Eerlijk toegegeven, het strategisch gepositioneerde handje in de zij zorgt wel voor een iets strakkere lijn. Maar ik ben zelf ook best tevreden dat ik strakke kleding gewoon aan kan zonder dat ik me er heel zelfbewust in hoef te voelen. Als ik zeg dat ik nog 10 kilo af wil vallen, klinkt dat voor sommige mensen als enorm veel. Maar ik ben 1,85 lang, dus voor mij zijn dat juiste de kilootjes die het hopelijk af gaan maken.
Je ziet er goed uit met een slank figuur hoor! Ik vraag me af wat je bmi daar is en wat je dan zou willen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201646606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 09:45 schreef minilot het volgende:

[..]
Wat zou je anders krijgen dan? :D
Bourgondisch is een groot woord, ze zijn veel van de tussendoortjes. Normaal komen er 's middags wel kaasjes, toastjes, stokjes met dip etc op tafel. Ze hebben gewoon normaal gelunched vandaag, had prima kunnen mee-eten ;)
Ik kreeg één blokje witte chocolade met framboos, omdat m'n vriendin het zo zielig vond dat ik sinds gisteravond 18.00 niets meer had gegeten :') :D

@Myraela wat ben je slank joh! :o Ik had ook een heel ander beeld van jou....
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201646641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet er goed uit met een slank figuur hoor! Ik vraag me af wat je bmi daar is en wat je dan zou willen?
Ik heb nu een BMI van 25.4. Ik zou willen afvallen tot 75 kilo en dat zou een BMI van 21.9 zijn.

Maar ik zit ook wel op het punt dat ik kan balen als het periodes slechter gaat, en dan mezelf misschien weer even streng hervat. Maar als ik op een plateau zou belanden met hoe ik op een normale prima dag eet, dan moet ik gaan accepteren dat dat het gewicht is wat bij mij past. Een balansdagje soms is prima, maar ik wil niet meer voor langere periodes minder/strenger eten dan dat ik nu doe.
pi_201647059
Ik was me al langer wat aan het inlezen over IF, maar wat ik me afvraag (en waar ik na Googlen ook geen antwoord op kan vinden): "moet" je nog steeds even veel kcal eten gedurende 24 uur?
Voorbeeld: ik eet nu +/- 2000 per dag, daarmee val ik +/- 1 kilo per week af.
Ik ben van plan om te eten tussen 12 uur en 20.00 uur. Moet ik dan tussen die tijd 2000 kcal eten, of mijn ontbijt en T1 eraf halen (ongeveer 400 kcal) en dus in totaal 1600 eten?

Ik merk namelijk dat ik 's ochtends meer eet uit gewoonte, niet omdat ik echt trek heb.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:53:44 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_201647070
Je bent een mooie meid Myraela. Je praat vaak veel te hard over jezelf / je lichaam, is niet nodig. Een paar kilo er af is een prima streven, maar je bent nu ook al mooi ;)
disclaimer
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:57:25 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_201647147
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 13:57 schreef SQ het volgende:
Mijn tamme kastanje is aan het ontploffen dus ik ga er zo een paar poffen :9
ik was vergeten hoe lekker dit is :9
Vorig jaar heb ik niks geraapt omdat hoogzwanger / pas bevallen in kastanjetijd, maar dit gaan we er toch zeker in houden :9
disclaimer
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:16:51 #133
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_201647431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:53 schreef SilverEyes het volgende:
Ik was me al langer wat aan het inlezen over IF, maar wat ik me afvraag (en waar ik na Googlen ook geen antwoord op kan vinden): "moet" je nog steeds even veel kcal eten gedurende 24 uur?
Voorbeeld: ik eet nu +/- 2000 per dag, daarmee val ik +/- 1 kilo per week af.
Ik ben van plan om te eten tussen 12 uur en 20.00 uur. Moet ik dan tussen die tijd 2000 kcal eten, of mijn ontbijt en T1 eraf halen (ongeveer 400 kcal) en dus in totaal 1600 eten?

Ik merk namelijk dat ik 's ochtends meer eet uit gewoonte, niet omdat ik echt trek heb.
Het verschilt, als je plan een "eetraam" van 12-20 is, eet je inderdaad wat je normaal aan kcal zou eten in die specifieke periode, het is wel net wat minder simpel dan gewoon een maaltijd weglaten (helemaal als je prima afvalt op je huidige inname).

Wat er wél ideaal aan is, is dat je dan meer mogelijkheid hebt tot uitpakken met je belangrijkste maaltijd. Daarom bevalt het de hier aanwezige CUL'ers ook wel goed, vermoed ik. Geen noodzaak tot "light" avondeten. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201647653
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:21 schreef Myraela het volgende:

Je bént al af. Zo, helemaal compleet en goed. Pin je niet te hard vast op dat bmi of die 10kg, want kans is dat als je dat hebt, je nog niet tevreden bent (want lossere huid dan gewenst, minder gespierd dan gewenst, enz). Als je zo stabiel kan blijven en er gaat dan nog wat af lijkt me dat mooi meegenomen, maar ik zou niet mikken op "10 kg die het hopelijk af gaan maken" :*

Wb IF vraag hierboven, ik eet hetzelfde aan kcal maar dan in minder tijd.
pi_201647682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 15:16 schreef IJsdraakje het volgende:

Wat er wél ideaal aan is, is dat je dan meer mogelijkheid hebt tot uitpakken met je belangrijkste maaltijd. Daarom bevalt het de hier aanwezige CUL'ers ook wel goed, vermoed ik. Geen noodzaak tot "light" avondeten. :P
Geen CUL'er hier, maar dit is inderdaad wel wat ik er ideaal aan vind. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201648826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 14:33 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nu een BMI van 25.4. Ik zou willen afvallen tot 75 kilo en dat zou een BMI van 21.9 zijn.

Maar ik zit ook wel op het punt dat ik kan balen als het periodes slechter gaat, en dan mezelf misschien weer even streng hervat. Maar als ik op een plateau zou belanden met hoe ik op een normale prima dag eet, dan moet ik gaan accepteren dat dat het gewicht is wat bij mij past. Een balansdagje soms is prima, maar ik wil niet meer voor langere periodes minder/strenger eten dan dat ik nu doe.
Ik denk dat je een eet- en beweegpatroon moet vinden wat bij je past, wat je altijd zo vol kan houden bij gewicht wat je acceptabel vindt. Als je voor je gevoel dat bmi van 22 alleen kan volhouden als je veel meer sport en veel slanker moet eten dan werkt het misschien niet. Maar als dat wel lukt, dan past dat bij je. Vooral naar de lange termijn kijken: is het zo altijd vol te houden.

Maar bmi van 25 staat je ook goed hoor ;) Maar ook niks mis met 22.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201649458
Thx voor de antwoorden. Een wat uitgebreider D lijkt mij ook wel wat :9

En @Myraela: ik vind je echt prachtig als ik die foto zo zie. Pas op (ik haat toontje eigenlijk) dat je je niet op die 10 kilo vastpint. Ik was ooit ook zo mooi slank al een wou er perse nog 8 kilo af. Dat lukte niet, ik sloeg door en ging weer naar 100+ kilo.
Niet verkeerd bedoeld, dus vat het niet zo op :)
pi_201649848
Ik ga vandaag eens een bootcamp klasje uitproberen wat hier bij de sportschool gegeven wordt. Ben benieuwd. Maarja, meestal ben ik meer gespannen voor het er heen gaan en voor de eerste keer daar (alleen) zijn dan voor de sportles zelf :P

O: kwark
T: 2 mandarijnen
L: boterham met 2 eieren, verse ananas
T: eiwittoetje
D: gekookte aardappel, hertenstoof en rode kool
S: uur bootcamp
pi_201649859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:35 schreef Pinuts het volgende:
Ik ga vandaag eens een bootcamp klasje uitproberen wat hier bij de sportschool gegeven wordt. Ben benieuwd. Maarja, meestal ben ik meer gespannen voor het er heen gaan en voor de eerste keer daar (alleen) zijn dan voor de sportles zelf :P

O: kwark
T: 2 mandarijnen
L: boterham met 2 eieren, verse ananas
T: eiwittoetje
D: gekookte aardappel, hertenstoof en rode kool
S: uur bootcamp
Eet jij je kwark gewoon ''zo'' ?
Succes met bootcampen!
pi_201649869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:36 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Eet jij je kwark gewoon ''zo'' ?
Succes met bootcampen!
Ja ik lepel gewoon zo'n bak magere kwark leeg _O-
Vind fruit er door heen enzo juist niet lekker. Normaal eet ik mijn fruit er los bij
pi_201649878
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:37 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja ik lepel gewoon zo'n bak magere kwark leeg _O-
Vind fruit er door heen enzo juist niet lekker. Normaal eet ik mijn fruit er los bij
Oh jakkie, dat is mij echt te zuur! :D Jouw optie is wel iets gezonder ;)
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:01:12 #142
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201650154
Oh dat kan ik ook niet _O-

Ik heb flavordrops gekocht in cheesecake smaak. Morgen eens uitproberen. Ben wel heel benieuwd _O-
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 19:04:58 #143
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201650206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 18:37 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Oh jakkie, dat is mij echt te zuur! :D Jouw optie is wel iets gezonder ;)
Hoe gaat het met IFen?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201650274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 19:04 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Hoe gaat het met IFen?
Dag 2 ging goed, wel iets last van m'n maag door de medicatie, maar dat moet ook wennen denk ik.
Kreeg rond 10.30 dat stukje chocolade, dus valt in principe binnen een normaal 16/8 window. Ik probeer 12.00-18.00 aan te houden, 2 maaltijden en een tussendoortje.
pi_201650663
Hoe ging het, @Pinuts? *O*

Semi-vastendagje is + handje versgebakken zoute popcorn: ik en peuter zitten ermee op de bank bij Het Grote Verhaal van Winnie de Poeh (1977) O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_201650776
Ik vind die tien kilo van @Myraela bij haar zo zalig lange lengte overigens helemaal zo gek niet klinken hoor. :)

Ik ben zelf maar een kabouter en heb nu een gezond gewicht maar als zelfs ik nog tien kilo af zou kunnen vallen om met 46 kilo ( :o ) nog net binnen de grenzen van een gezond BMI te vallen dan lijkt me de marge van Myra ruim genoeg :)
pi_201650787
Ik ging hardlopen vandaag. Dat ging prima. Nog een half uur staan praten met een jongen die net fanatiek in het kanaal had gezwommen. Hij heeft me een plekje laten zien waar je er makkelijk uit kan, want dat is de reden dat ik al jaren niet meer in het kanaal ben gesprongen. De oude plek waar je er makkelijk in en uit kon is namelijk weg. Alleen weet ik niet of ik er in oktober nog in wil :X
pi_201650806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik ging hardlopen vandaag. Dat ging prima. Nog een half uur staan praten met een jongen die net fanatiek in het kanaal had gezwommen. Hij heeft me een plekje laten zien waar je er makkelijk uit kan, want dat is de reden dat ik al jaren niet meer in het kanaal ben gesprongen. De oude plek waar je er makkelijk in en uit kon is namelijk weg. Alleen weet ik niet of ik er in oktober nog in wil :X
Huuuu, wat zal dat koud geweest zijn! :X

En yay voor het hardlopen en dubbel yay dat het goed ging! O+ Volg je een schemaatje?
pi_201650847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 19:44 schreef minilot het volgende:
Huuuu, wat zal dat koud geweest zijn! :X

En yay voor het hardlopen en dubbel yay dat het goed ging! O+ Volg je een schemaatje?
Hij was fan van Wim Hoff en had ook cursussen via de website van die man gevolgd :7

Ik heb gewoon lekkere muziek op staan en volg een beetje mijn eigen schema'tje. En als het niet lukt dan de volgende keer nog een keer hetzelfde tot ik het wel volhou. Zoiets. Beetje op gevoel. Alleen ben ik vanmiddag gaan hardlopen :') En dat na jouw reactie op het 's middags hardlopen. Het beviel dus niet op lunchbuik en nou ja, middag. Ik loop ook liever nuchter eigenlijk.
pi_201650890
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 19:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hij was fan van Wim Hoff en had ook cursussen via de website van die man gevolgd :7
Yikes! Pseudowetenschapalarmbellen :r

En ben benieuwd hoe het hollen je zonder lunchbuik bevalt :) Heb je eventueel een optie om direct na je nachtdiensten, voordat je gaat slapen, te rennen? Dat lijkt me ideaal eigenlijk :Y Of word je daar dan te wakker van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')