abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201657332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 08:55 schreef Myraela het volgende:
Kikkers&muizen. O+ Maar wel maar één of twee, daarna ben ik kotsmisselijk en hoef ik ze weer een jaar niet te zien. Oliebollen sla ik meestal over. Waar ik dan de eerste week van het nieuwe jaar toch even spijt van heb, maarja, na O&N vind ik het sowieso onzinnig om ze nog te eten.

De grootste verleiding de komende periode vind ik de chocolade kruidnoten. En vooral de vreemde smaken, want te nieuwsgierig. Maar nu een extra beperking door plantaardig te eten, dus dan vallen een hoop verleidingen al af. :D

Planning vandaag:
L: Havermout met banaan en cacao, kokosyoghurt en nu echt de laatstelaaste frambozen en aardbeien uit eigen tuin
T: Radijsjes en worteltjes met hummus
D: Bietenwrap met courgette, champignons en vega 'kipfilet'
Die vind ik niet zo lekker, de chocoladekruidnoten *O* *O* Toch nog iets waar ik niet heel enthousiast van wordt O+ Maar ik snap dat als je ze lekker vindt de verleiding om al die maffe smaken te proberen wel groot is.

Frambozen en aardbeien uit eigen tuin O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201657337
Ik moet eigenlijk een nieuwe winterjas. En ik had een hele zomer de tijd om de voering in mijn tussen jas te laten maken. Niet gedaan natuurlijk :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201657346
Zomerjas heb ik al tijden niet meer gehad. Veel vind ik toch te zweterig, en degenen die dat niet zijn, weer te dun. En ik heb ook geen zin om een hele dure te kopen voor de tijd dat ik dat ding aanheb.

Bijna twaalf uur, eerste maaltijd van de dag. Ging goed tot half 12, toen kreeg ik echt honger.

L: wrap met roomkaas, zalm, avocado, parmezaanse kaas en rucola
T: hazelnoten en blauwe bessen
D: Geen idee nog, manlief verzint iets. Denk een curry
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 oktober 2021 @ 12:01:40 #204
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_201657379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet eigenlijk een nieuwe winterjas.
Goede dieettip.
pi_201657415
Ik moet ook een nieuwe winterjas. Vorig jaar gekocht en nu te ruim. Gelukkig heb ik nog mijn jas van 7 jaar geleden en die pas ik wel. Alleen is die vrij lang (tot mijn enkels), dus een kortere jas is altijd nog welkom.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201657431
quote:
14s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:01 schreef Kreator het volgende:

Goede dieettip.
Ik heb wel een nieuwe nodig omdat mijn oude veel te groot is = dieet gerelateerd *O*

Maar eh, dit is natuurlijk net zo'n flauwe opmerking als in de CUL sc gaan zeggen dat iemands dooie kat een goede culinaire tip is :P
pi_201657451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb wel een nieuwe nodig omdat mijn oude veel te groot is = dieet gerelateerd *O*

Maar eh, dit is natuurlijk net zo'n flauwe opmerking als in de CUL sc gaan zeggen dat iemands dooie kat een goede culinaire tip is :P
Niet een geheel terechte vergelijking: dít is geen SC (8>
Let me see you stripped down to the bone
pi_201657485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:08 schreef minilot het volgende:

Niet een geheel terechte vergelijking: dít is geen SC (8>
Het is al jaren een soort slowchat. Meestal over eten, problemen bij te zwaar zijn, sporten, kleren etc, maar soms ook even over iemands problemen thuis of leuke dingen.
pi_201657514
Maar van het opnemen voor @Kreator gaat mijn hart sneller kloppen en dat vergt mogelijk zoveel kcals dat ik een extra kikker of muis kan eten deze Sinterklaasperiode O+
  woensdag 6 oktober 2021 @ 12:15:15 #210
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_201657526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 12:13 schreef minilot het volgende:
Maar van het opnemen voor @:Kreator gaat mijn hart sneller kloppen en dat vergt mogelijk zoveel kcals dat ik een extra kikker of muis kan eten deze Sinterklaasperiode O+
:D

Tevens: winterjas besteld. Ben benieuwd. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_201657620
quote:
Maar van het opnemen voor @:Kreator gaat mijn hart sneller kloppen en dat vergt mogelijk zoveel kcals dat ik een extra kikker of muis kan eten deze Sinterklaasperiode O+
Fair enough
pi_201657814
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 10:59 schreef minilot het volgende:
Hier alweer een week of twee stabiel, vanmorgen 56.5 :O

Eens zien of ik het de komende weken stabiel in de 55.x-range kan krijgen :) Merk nu al dat het lichter en efficiënter hardloopt dan de 60 kilo waar ik maandenlang op vast heb gezeten :Y O+

Buikomtrek overigens voor de gein eens gemeten en dat blijkt met 81cm volgens de BMI-calculator teveel voor mijn lengte! :o
Ik vind dat atlijd zo frappant, die buikomtrek. Want de mijne is 88 cm, maar ik ben wel 40!!! kg zwaarder. :')
Hence the fact dat het onmogelijk is om goed zittende (sport)broeken te kopen. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201657823
Ja, winterjas. Dat moet ik ook nog. Maar ik ben kledingkast aan het uitmesten en ik kom tot de conclusie dat ik vrij veel dingen moet.
  woensdag 6 oktober 2021 @ 13:07:08 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_201658010
Dieetclub is juist een van de langst lopende sc's!

Ik heb ook nog een nieuwe winterjas nodig trouwens, ik had 4 jaar geleden een katsdure didrikson gekocht waarvan ik hoopte dat ie 10 jaar zou meegaan, maar helaas toch wat dunne stof waardoor de mouwen eind vorig seizoen echt gaten hadden dit de ritsen van de jaszakken -O-
Nu heb ik zo'n schattige pluchen jas, maar die is alleen voor in de auto leuk natuurlijk. Dus er moet nog een degelijk exemplaar komen. Binnenkort maar eens langs Bever :)
disclaimer
pi_201658181
Ik heb m'n vriend zowaar gewoon enthousiast over havermout gekregen. De dag waarvan ik nooit dacht dat die zou komen. Ik eet ook graag warme havermout, maar nu maak ik het dus de avond van te voren warm klaar. Laat het afkoelen tot de volgende dag. Dan is het geen papje meer, maar meer de stevigheid van pudding in tegenstelling tot normale overnight oats. Vervolgens wat kokos- of amandelyoghurt erop en vers fruit. En dan voelt het echt alsof je een enorm dessert eet. :D
pi_201659290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 13:26 schreef Myraela het volgende:
Ik heb m'n vriend zowaar gewoon enthousiast over havermout gekregen. De dag waarvan ik nooit dacht dat die zou komen. Ik eet ook graag warme havermout, maar nu maak ik het dus de avond van te voren warm klaar. Laat het afkoelen tot de volgende dag. Dan is het geen papje meer, maar meer de stevigheid van pudding in tegenstelling tot normale overnight oats. Vervolgens wat kokos- of amandelyoghurt erop en vers fruit. En dan voelt het echt alsof je een enorm dessert eet. :D
Bweeeeeh. Ik hoop ook nog eens enthousiast over havermout te worden maar elke vergelijkbare manier van klaarmaken (als papachtige substantie dus - als onderdeel van een baksel ofzo wel prima) tot dusver resulteert ten hoogste in mwah en meestal in meh - ik lust het op zich wel maar het bungelt wel zo'n beetje onderaan alle dingen die ik in theorie wel wil eten.

Kun je eens een heel precieze bereidingswijze hier neerzetten Myra? Plantaardige yoghurt en vers fruit zijn hier altijd wel aanwezig namelijk :)
pi_201659301
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:14 schreef minilot het volgende:

[..]
ik lust het op zich wel maar het bungelt wel zo'n beetje onderaan alle dingen die ik in theorie wel wil eten.

Mooie samenvatting
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201659306
Is Kreator tegenwoordig viesdik?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201660066
quote:
Bweeeeeh. Ik hoop ook nog eens enthousiast over havermout te worden maar elke vergelijkbare manier van klaarmaken (als papachtige substantie dus - als onderdeel van een baksel ofzo wel prima) tot dusver resulteert ten hoogste in mwah en meestal in meh - ik lust het op zich wel maar het bungelt wel zo'n beetje onderaan alle dingen die ik in theorie wel wil eten.

Kun je eens een heel precieze bereidingswijze hier neerzetten Myra? Plantaardige yoghurt en vers fruit zijn hier altijd wel aanwezig namelijk :)
Ik doe alles op de schat, dus ik weet niet hoeveel je er echt aan hebt. Maar 1 geprakte banaan met een kopje water, en 2a3 eetlepels havermout en een theelepel cacao laat ik even pruttelen. Dat moet wel dik worden als een pap, maar stijft bij het afkoelen nog wat op. Dus dikte van vla?

Dat doe ik dus in een diep bord en laat ik afgedekt in de koelkast staan tot de volgende dag. Dan doe ik er een halve bak van de yoghurt op. Ik vind bijvoorbeeld deze van Beleaf erg lekker heb ik ontdekt: https://www.ah.nl/product(...)ango-en-passievrucht

En dan dus nog wat vers fruit, of ik gebruikt de diepvries blauwe bessen (kilozak van de AH vind ik de lekkerste) en die warm ik even op tot ze lekker zacht zijn.

Het doet mij echt een beetje denken aan een grote pudding. Met de verschillende structuren en het zoete fruit. Maar ik hou dus ook van de pap (wel alleen warm normaal), dus misschien is dit nog niet jouw ding.
pi_201660468
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heeft ie misschien een feeder als vriendin tegenwoordig :o
pi_201660499
En ik hou heel erg van havermoutpap O+ Daar kan je zoveel mee/door doen _O_ Met wat yoghurt en de warme blauwe bessen (of kersen!) is ook al zo lekker. Nog nooit een nacht in de koelkast gezet, zal het eens proberen.
pi_201660881
Ik eet nog liever kikkers en muizen dan havermoutpap
pi_201661011
Havermout O+ met fruit, of kaneel en rozijn, en amandelmelk, nomnom.
pi_201661950
quote:
ik lust het op zich wel maar het bungelt wel zo'n beetje onderaan alle dingen die ik in theorie wel wil eten.

Dit.

Soms een handje door de warme kersen die dan in de skyr gaan met vlokken.
pi_201662013
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 17:21 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik eet nog liever kikkers en muizen dan havermoutpap
Dit gaat wel erg ver, maar ik deel het sentiment. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 oktober 2021 @ 20:13:53 #226
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_201663071
quote:
Ik veroorzaak dit effect vaker.

Tevens allyoucaneat matig uit eten geweest wegens geen zin om te koken. Nu dik.
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 oktober 2021 @ 20:15:44 #227
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_201663108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Usain Bolt is jaloers op mijn vetpercentage.
pi_201663117
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:13 schreef Kreator het volgende:

[..]
Ik veroorzaak dit effect vaker.

Tevens allyoucaneat matig uit eten geweest wegens geen zin om te koken. Nu dik.
Wil je rolbumpen?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Official ESF Kreviewer woensdag 6 oktober 2021 @ 20:16:50 #229
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_201663136
quote:
0s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wil je rolbumpen?
Lepeltje, buikvet, rugvet, lepeltje?
pi_201663144
quote:
81s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 20:16 schreef Kreator het volgende:

[..]
Lepeltje, buikvet, rugvet, lepeltje?
:Y
pi_201666736
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels eiersalade
T: Paprika en een handje cashew/cranberries
D: Zilvervliesrijst met wokgroente en vleesjes + Teriyaki woksaus
pi_201666760
Gisteren had ik amper honger en de dag ging ook niet heel lekker :')

Vandaag:
S: zware dingen van de grond tillen en daarna nog even flink zweten.
T: iets met eiwitten.
L: iets met paddenstoelen. Denk met shoarmakruiden in een wrap met salade. Ofzo.
D: kip met aardappel, tomaat, peultjes uit de oven met een broodje om saus te dippen :9 Saus :9
pi_201666861
L: 2 bliss balls en een wrap zalm/roomkaas/avocado/rucola
T: peer
D: curry met chutney en naan :9
T: kwark met blauwe bessen
pi_201666906
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:22 schreef Lonaa het volgende:
Gisteren had ik amper honger en de dag ging ook niet heel lekker :')

Vandaag:
S: zware dingen van de grond tillen en daarna nog even flink zweten.
T: iets met eiwitten.
L: iets met paddenstoelen. Denk met shoarmakruiden in een wrap met salade. Ofzo.
D: kip met aardappel, tomaat, peultjes uit de oven met een broodje om saus te dippen :9 Saus :9
Voel je jezelf wel weer goed genoeg om te sporten? Doe een beetje lief voor jezelf he.
pi_201666918
@LPFAN morgen de courgettes proberen, hebben we elk 1 nodig of kunnen we een courgette delen?
pi_201666937
Ik ben weer trots op mezelf. Week 1, dag 2 van de couch to 5k. Gisteravond had ik gebokst, maar ik vind 's ochtends sporten toch wel veel fijner dan 's avonds. Anyhow, nu dus weer met intervallen hardgelopen. Een half uurtje, waarvan maar 10 minuutjes daadwerkelijk hardlopen en toch een gemiddelde hartslag van 162. :D

Planning vandaag:
L: De laatste bietenwrap (ik noem het een wrap, maar het zijn eigenlijk van die flatbreads, net wat dikker) met hummus, radijsjes en komkommer.
T: Blauwe bessen
D: Couscous uit zo'n verspakket met extra courgette en tomaat
T: Stoofpeertje - Ik maak ze op de simpele manier met minder suiker door ze gewoon in cassis zero en wat kaneelstokjes te koken.
pi_201667090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:55 schreef Myraela het volgende:

[..]
Voel je jezelf wel weer goed genoeg om te sporten? Doe een beetje lief voor jezelf he.
Ja, het zet niet door. Ik doe wel wat ik kan (pijnvrij) en wat goed voelt. :Y We gaan leuke dingen doen, dus is wel goed voor brein dit. :Y
pi_201667450
Paddenstoelen met shoarmakruiden en stoofpeertjes in cassis zero, ik leer nieuwe dingen :D
pi_201668188
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 08:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, het zet niet door. Ik doe wel wat ik kan (pijnvrij) en wat goed voelt. :Y We gaan leuke dingen doen, dus is wel goed voor brein dit. :Y
Wat voor leuke dingen? O+
Ik had net ook een leuk ding, mijn favoriete (strenge, norse) trainer waaromheen een soort Stockholmsyndroom-situatie aan het ontstaan is :') #au #jum

T: Koffie, handje gedroogde ananas
B: Uur krachttraining, Perfect Posture-app, straks nog wat fietsen maar ik weet nog niet hoe lang.
D: Die hier eerder geposte gelewortelnasi met een boemboe, spiegeleitje, pindasaus en verse kruiden. Banaan toe en mogelijk wat plantaardige chocoladevla :9
pi_201668426
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:41 schreef minilot het volgende:

[..]
Ik had net ook een leuk ding, mijn favoriete (strenge, norse) trainer waaromheen een soort Stockholmsyndroom-situatie aan het ontstaan is :') #au #jum

Haha herkenbaar wel, zoiets :') Enjoy 8-)
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:08:47 #241
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201668448
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 07:58 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN morgen de courgettes proberen, hebben we elk 1 nodig of kunnen we een courgette delen?
Ik zou elk 1 doen. Een halve is best weinig.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201668477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:08 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ik zou elk 1 doen. Een halve is best weinig.
Dan haal ik er nog 1 bij, thnx!
pi_201668538
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 10:41 schreef minilot het volgende:

[..]

T: Koffie, handje gedroogde ananas
B: Uur krachttraining, Perfect Posture-app, straks nog wat fietsen maar ik weet nog niet hoe lang.
D: Die hier eerder geposte gelewortelnasi met een boemboe, spiegeleitje, pindasaus en verse kruiden. Banaan toe en mogelijk wat plantaardige chocoladevla :9
Deadlifts voor zwaar maar ze waren helemaal niet leuk want mijn lijf deed zeer en het ging niet en toen moest ik huilen. ;(
pi_201668547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:12 schreef Declan-Harp het volgende:

Dan haal ik er nog 1 bij, thnx!
Courgettes delen is trouwens nooit een optie. Courgette. O+
pi_201668817
Avondeten is nog + Indische vegaballetjes :)
pi_201668825
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Deadlifts voor zwaar maar ze waren helemaal niet leuk want mijn lijf deed zeer en het ging niet en toen moest ik huilen. ;(
Och! Kus erop!
  donderdag 7 oktober 2021 @ 11:48:01 #247
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_201668829
quote:
2s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ahw. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201669011
quote:
14s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:21 schreef Myraela het volgende:

[..]
Courgettes delen is trouwens nooit een optie. Courgette. O+
Ik doe er altijd eentje door de couscous, maar weet verder niet wat ik er mee moet :@
Jij nog tips?
  donderdag 7 oktober 2021 @ 12:13:06 #249
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_201669130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:05 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ik doe er altijd eentje door de couscous, maar weet verder niet wat ik er mee moet :@
Jij nog tips?
Courgette door pasta. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201669368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 12:05 schreef Declan-Harp het volgende:
Jij nog tips?
Ik doe er het liefst niet al teveel mee eigenlijk. Gewoon simpel gebakken met wat peper. :9 Courgetti van maken met elke willekeurige pastasaus. Of gewoon een simpele courgettesoep. Maar ik vind courgette gewoon zo'n groente die zo'n beetje naast/in elk gerecht wel een makkelijke en lekkere toevoeging is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')