De kans dat gevaccineerden ziek worden en/of de ziekte overbrengen is heel klein. Daar zou ik zeker niet al te bang voor zijn.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja en dan ben je niet gevaccineerd maar wel getest en zit je hutje mutje met allemaal gevaccineerden, dat vind ik ook krom.
Dat heeft niks met bang zijn te maken, ongeacht een goedgekeurde scan kun je alsnog besmettelijk toegelaten worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:54 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De kans dat gevaccineerden ziek worden en/of de ziekte overbrengen is heel klein. Daar zou ik zeker niet al te bang voor zijn.
Tsjah, zo kan ik er nog wel een paar noemen. De pakkans voordronken achter het stuur zitten is ook nagenoeg 0. Ik vind dat je de handhaving niet moet gebruiken als graadmeter.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Voor mij is het op zich geen probleem om me te laten scannen, maar hoor/lees nu steeds meer hoe nonchalant ermee wordt omgegaan. Werd bij het personeelsfeestje gecontroleerd door een collega van de planning bv ipv van door iemand van het restaurant zelf. Idem de efteling, wél scannen voor restaurant met ruimte om je heen, maar niet scannen voor wachtrijen zonder anderhalve meter....het is vooral echt schijnveiligheid m.i.
Ik bedoel alleen maar uit te leggen dat het qr scannen geen resultaat zal opleveren.....quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Tsjah, zo kan ik er nog wel een paar noemen. De pakkans voordronken achter het stuur zitten is ook nagenoeg 0. Ik vind dat je de handhaving niet moet gebruiken als graadmeter.
Klopt. Dat is het, door de overheid, geaccepteerde risico van deze nieuwe situatie. In andere landen (UK, Denemarken en Zweden bijvoorbeeld) accepteren ze zelfs nog meer risico.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:56 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dat heeft niks met bang zijn te maken, ongeacht een goedgekeurde scan kun je alsnog besmettelijk toegelaten worden.
Daarin zullen we denk ik van mening verschillen, ik denk dat de QR code het verschil maakt tussen de huidige situatie en verregaande en veel vervelendere maatregelenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:57 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen maar uit te leggen dat het qr scannen geen resultaat zal opleveren.....
Dus heeft het eigenlijk geen zin om te scannen als je toch, al dan niet besmettelijk, zonder anderhalve meter bij elkaar komt. Het resultaat wordt wel kleiner vanwege de vaccinaties, maar levert verder geen extra resultaat op.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:58 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt. Dat is het, door de overheid, geaccepteerde risico van deze nieuwe situatie. In andere landen (UK, Denemarken en Zweden bijvoorbeeld) accepteren ze zelfs nog meer risico.
Het staat eenieder nog steeds vrij om deze situaties wel of niet op te zoeken. Of aanvullende maatregelen te verzoeken. Zo ken ik mensen die hun bruiloft hebben gevierd en aan alle gasten, gevaccineerd en ongevaccineerd, een negatieve test hebben gevraagd van maximaal 24 uur oud.
Dat risico lopen met name de niet gevaccineerde mensen. Gevaccineerde mensen lopen ongeveer 85% minder risico (let op, dit verschilt per persoon en per vaccin) op een besmetting in een dergelijke situatie, en als je gevaccineerd en ziek bent dan verspreid je het virus minder en vooral minder lang.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:00 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Dus heeft het eigenlijk geen zin om te scannen als je toch, al dan niet besmettelijk, zonder anderhalve meter bij elkaar komt. Het resultaat wordt wel kleiner vanwege de vaccinaties, maar levert verder geen extra resultaat op.
Ik denk gewoon niet dat we met scannen besmettingen tegen houden, je loopt minder risico om ziek te worden of in het ziekenhuis terecht te komen, maar het aantal besmettingen wordt niet door het scannen omlaag gebracht, imhoquote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:05 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat risico lopen met name de niet gevaccineerde mensen. Gevaccineerde mensen lopen ongeveer 85% minder risico (let op, dit verschilt per persoon en per vaccin) op een besmetting in een dergelijke situatie, en als je gevaccineerd en ziek bent dan verspreid je het virus minder en vooral minder lang.
En dat is een tussenweg die de overheid gekozen heeft. Je zou ook enkel gevaccineerden kunnen toelaten, dan is de kans uitermate klein dat er een brandhaard ontstaat. Elke niet gevaccineerde die je toevoegt aan het gezelschap is een serieus risico, zeker als je bedenkt dat zijn of haar omgeving ook vaak niet gevaccineerd is. Het is niet voor niets dat de boodschap van de overheid op dit moment is: "als je niet gevaccineerd bent dan is het niet de vraag of je Corona krijgt, maar wanneer".
Dat wordt echter als onwenselijk gezien, we sluiten liever geen mensen buiten als maatschappij. En daar is heel veel voor te zeggen.
Dat is het lastige van de situatie, je hebt geen vergelijking. Je kan een dag niet 2 maal doen en dan vergelijken. Behalve op Groundhog Day, maar die hebben wij hier nietquote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:12 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Ik denk gewoon niet dat we met scannen besmettingen tegen houden, je loopt minder risico om ziek te worden of in het ziekenhuis terecht te komen, maar het aantal besmettingen wordt niet door het scannen omlaag gebracht, imho
We hebben nu juist na anderhalve week zonder anderhalve meter en mét scannen een lichte stijging in de cijfers wat betekent dat besmettingen toch gewoon doorgaan (ondanks scannen dus) én als ik de verhalen van zoonlief/avansstudenten hoor is er veel meer jeugd 2x geprikt dan je denkt hoor.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:13 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is het lastige van de situatie, je hebt geen vergelijking. Je kan een dag niet 2 maal doen en dan vergelijken. Behalve op Groundhog Day, maar die hebben wij hier niet
Maar stel dat het niets zou tegenhouden, dan zouden we in dezelfde situatie zitten als eind juni/begin juli met een groei naar 10.000 besmettingen binnen enkele dagen. Dat zien we nu niet gebeuren, en de jeugd is lang niet allemaal immuun. Dat is toch wel een hele sterke aanwijzing dat er op zijn minst een groot dempend effect is.
Klopt, we hebben nu na meer dan 1,5 week (en 2 feestweekenden) een lichte stijging. De vorige keer zaten we met 5 dagen alweer in de vele duizenden en na een dag of 8 op >10.000 per dag.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:23 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
We hebben nu juist na anderhalve week zonder anderhalve meter en mét scannen een lichte stijging in de cijfers wat betekent dat besmettingen toch gewoon doorgaan (ondanks scannen dus) én als ik de verhalen van zoonlief/avansstudenten hoor is er veel meer jeugd 2x geprikt dan je denkt hoor.
Wil vooral duidelijk hebben dat het qr scannen eigenlijk gewoon geen enkel nut heeftquote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, we hebben nu na meer dan 1,5 week (en 2 feestweekenden) een lichte stijging. De vorige keer zaten we met 5 dagen alweer in de vele duizenden en na een dag of 8 op >10.000 per dag.
De besmettingen zullen ook doorgaan, we moeten niet de illusie hebben dat welke maatregel dan ook 100% garantie biedt. Dat is ook niet het doel van de overheid, het doel is het onder controle te houden. En op dit moment is het goed onder controle. Ter vergelijking, vorig jaar zaten we al diep in de shit. Op 28 september gingen toen de eerste maatregelen weer in en vanaf 14 oktober was er al sprake van een serieuze lockdown (die in november en december nog veel zwaarder werd en zeer lang duurde).
Ik kan zo snel de cijfers van de jeugd niet vinden qua vaccinaties
Het ging toen inderdaad in 8 dagen van 1.125 naar 10.283. Maar toen stopte de groei ook vrij abrupt weer, waarschijnlijk omdat veel mensen nogal geschrokken waren en toch maar niet op stap ging meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klopt, we hebben nu na meer dan 1,5 week (en 2 feestweekenden) een lichte stijging. De vorige keer zaten we met 5 dagen alweer in de vele duizenden en na een dag of 8 op >10.000 per dag.
Ja, in de UK wordt nergens gescand, en neemt het ook niet toe. Maar ik denk wel dat het scannen eerder weer tot dalingen zal leiden.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Wil vooral duidelijk hebben dat het qr scannen eigenlijk gewoon geen enkel nut heeft
Door mensen met een rood scherm inderdaad niet toe te laten.....quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, in de UK wordt nergens gescand, en neemt het ook niet toe. Maar ik denk wel dat het scannen eerder weer tot dalingen zal leiden.
Zaterdag. Als het goed is ligt er thuis een sneltest op me te wachten die ik morgen moet doen. Die morgen na 13u doen en dan hopen dat het negatief is en ik binnen 12u het certificaat heb. Morgen ook online quarantaineverklaring invullen (moet, ook als je uitgezonderd bent) en gezondheidsverklaring heb ik gedownload en ook nog invullen.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Door mensen met een rood scherm inderdaad niet toe te laten.....
Ga je morgen al onderweg? Hoop dat het allemaal lukt en dat je fijne dagen hebt met je familie!
Klinkt spannend allemaal, ik duim voor je!quote:Op donderdag 7 oktober 2021 17:56 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zaterdag. Als het goed is ligt er thuis een sneltest op me te wachten die ik morgen moet doen. Die morgen na 13u doen en dan hopen dat het negatief is en ik binnen 12u het certificaat heb. Morgen ook online quarantaineverklaring invullen (moet, ook als je uitgezonderd bent) en gezondheidsverklaring heb ik gedownload en ook nog invullen.
Nu nog even in de gaten houden of ik nog moet testen als ik terugkom, vanavond gaat de UK weer allerlei veranderingen doorvoeren. Heel veel landen gaan van de rode lijst af, en testverplichtingen worden versoepeld (sneltest ipv PCR na terugkomst) of geschrapt.
Ja, klopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 16:53 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Binnen de overheid is dit vooral een dingetje, in het normale bedrijfsleven werkt iedereen gewoon weer op kantoor ondertussen. Zie de files maar eens
Nee, dat is wat mij betreft helemaal niet het mooie van het systeem. Spreekt voor jezelf en de mensen die er zo over denken, niet voor de mensen die het anders zien. Maar goed, hier komen we niet uit.quote:[..]
En daar heb je wat mij betreft nu juist het mooie van het systeem te pakken. Je kan meedoen, maar hoeft niet mee te doen. En als je mee wil doen dan heb je 3 opties (hersteld, getest of gevaccineerd).
Maar wil je dat niet, dan doe je het niet.
Maar we kunnen ons druk blijven maken over stijgingen......virussen heersen altijd en kan elke dag besmettingen opleveren.....quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:41 schreef GereDathan het volgende:
Dat hoeven wij gelukkig ook niet
Feit is dat het zo is, leuk of niet leuk. Iedereen zal zijn of haar weg daarin moeten vinden.
Ik maak me overigens het meeste zorgen bij een doorzettende stijging of 1 november nog wel realistisch is om een verdere stap te zetten. Het staat met heel dun potlood in de agenda, maar dan moet het wel goed genoeg gaan.
In het kader positief nieuws, GelreDome wordt morgen en overmorgen op zijn kop gezet door Snollebollekes. Dat zou in maart 2020 al plaatsvinden, maar gaat nu dan eindelijk gebeuren. Zelf geen kaarten (vond het te duur voor wat ik zou krijgen), maar een hoop mensen gaan een leuk weekend tegemoet
Is ook absoluut waar. Zou willen dat ik op het punt was om los te latenquote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:45 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Maar we kunnen ons druk blijven maken over stijgingen......virussen heersen altijd en kan elke dag besmettingen opleveren.....
2 jaar terug live gezien, lekker hoor!quote:Snollebollekes
Gewoon doen!quote:Op donderdag 7 oktober 2021 19:51 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Is ook absoluut waar. Zou willen dat ik op het punt was om los te laten
[..]
2 jaar terug live gezien, lekker hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |