Nee? Nooit gehoord van een Kunduz-akkoord? Niet gehoord van de C3 (D66, CU, SGP) die in de tweede helft van Rutte II werden ingeruild voor de C2 (GL en D66, zie onder andere het toen door GL gewenste leenstelsel)? Niet gemerkt dat Rutte III bij bijna alles overlegde met GL en PvdA voor een meerderheid in de Eerste Kamer? Of eigenlijk de simpele korte vraag: volg je de politiek wel?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 12:43 schreef A_Foggy_Day het volgende: [..] Welnee. Dat is gewoon niet waar.
Done.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 13:01 schreef Hanca het volgende:
Ook het eindverslag van Remkes kan trouwens worden toegevoegd aan de OP:
https://www.tweedekamer.n(...)36293&did=2021D36293
quote:Op donderdag 30 september 2021 18:24 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben benieuwd of Hoekstra en Kaag dit keer, net als Segers de afgelopen periode, in de Kamer blijven of niet. Dat zou denk ik wel goed zijn, maar Hoekstra zie ik dat niet zo snel doen. Kaag vind ik lastig in te schatten.
Zeer duidelijk ook dat antwoordquote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Superdankjewel voor je antwoord Wopke
Wellicht kan Emile Ratelband dan de minister van positieve energie en omdenken worden. Dat hebben ze ook wel nodig.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 14:26 schreef Lurf het volgende:
Ik zou Johan Vlemmix erbij vragen als (extraparlementair) Minister van Feest. Voor de sfeer wel goed denk ik.
Buiten het regeerakkoord houden. Alle partijen behalve VVD zijn voor afschaffing van de verhuurdersheffing.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:31 schreef Hanca het volgende:
Iets voor het eerste overleg: https://www.rtlnieuws.nl/(...)aat-mogelijk-rook-op
Ze moeten nog even wat doen aan de manier van het heffen van de verhuurdersheffing.
Nee, gewoon voor de AFB dit in elk geval goed regelen, anders hebben ze er niks aan voor 2022. Vanaf 2023 kun je daarna bekijken, de AFB zijn volgende week al.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:49 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Buiten het regeerakkoord houden. Alle partijen behalve VVD zijn voor afschaffing van de verhuurdersheffing.
Ah op die fiets. Dan zal het wellicht afgeschaft gaan worden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, gewoon voor de AFB dit in elk geval goed regelen, anders hebben ze er niks aan voor 2022. Vanaf 2023 kun je daarna bekijken, de AFB zijn volgende week al.
Regeerakkoorden zijn de uitgelezen manier om ideeën waar totaal geen meerderheid voor bestaat toch met een meerderheid door de Kamer te loodsen (of vice versa, in dit geval). Dus de VVD zal er alles aan doen om het juist wel in het regeerakkoord op te nemen. Net zoals Segers de wet op Voltooid Leven in het regeerakkoord wil hebben, want dat is de enige manier om hem tegen te houden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 15:49 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Buiten het regeerakkoord houden. Alle partijen behalve VVD zijn voor afschaffing van de verhuurdersheffing.
Van Segers zou ik het nog wel snappen, maar zo belangrijk is de verhuurdersheffing toch ook niet voor de VVD?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Regeerakkoorden zijn de uitgelezen manier om ideeën waar totaal geen meerderheid voor bestaat toch met een meerderheid door de Kamer te loodsen (of vice versa, in dit geval). Dus de VVD zal er alles aan doen om het juist wel in het regeerakkoord op te nemen. Net zoals Segers de wet op Voltooid Leven in het regeerakkoord wil hebben, want dat is de enige manier om hem tegen te houden.
Weet ik niet, kan ik moeilijk inschatten. Het gaat om een hoop geld, en daarnaast gaan ze gezien de traagheid van onderhandelen gewoon overal een halszaak van maken. Ik vrees hetzelfde voor het leenstelsel namelijk.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Van Segers zou ik het nog wel snappen, maar zo belangrijk is de verhuurdersheffing toch ook niet voor de VVD?
De VVD heeft net als ik een gezonde hekel aan een overheid die Sinterklaasje gaat spelen met ons belastinggeld zodat ook toekomstige generaties worden opgezadeld met torenhoge schulden.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 16:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Van Segers zou ik het nog wel snappen, maar zo belangrijk is de verhuurdersheffing toch ook niet voor de VVD?
Maar ze opzadelen met torenhoge woonlasten is wel prima? Ik denk niet dat er veel mensen zijn die elke maand als ze hun 1500 aan huur overmaken voor een krap flatje denken "toch maar goed dat ik het niet aan rentelasten over de staatsschuld kwijt ben".quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:20 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
De VVD heeft net als ik een gezonde hekel aan een overheid die Sinterklaasje gaat spelen met ons belastinggeld zodat ook toekomstige generaties worden opgezadeld met torenhoge schulden.
Afschaffing van de heffing betekent een groter tekort op de overheidsbegroting en dus een hogere staatsschuld.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ze opzadelen met torenhoge woonlasten is wel prima? Ik denk niet dat er veel mensen zijn die elke maand als ze hun 1500 aan huur overmaken voor een krap flatje denken "toch maar goed dat ik het niet aan rentelasten over de staatsschuld kwijt ben".
Halen ze maar ergens anders vandaan en nee, niet bij de zorg of onderwijs. Ik vind het ronduit asociaal het via verhuurdersheffing het bij de laagste inkomens weg te halen. Maargoed, ik denk dat het zinloos is er met jou over te discussiëren.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:27 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Afschaffing van de heffing betekent een groter tekort op de overheidsbegroting en dus een hogere staatsschuld.
Micro-economisch vraagje: geeft jouw huishouden ook dag in dag uit meer uit dan er binnen komt? En denk je dat dat houdbaar is?
Mag ik dat counteren met een tegenvraagje? Als de overheid schijnbaar met een huishouden te vergelijken is waarom nemen we dan niet de passiva mee maar alleen de activa? Beetje vreemd om dat wel bij huishoudens te verrekenen maar bij overheidsschulden te doen alsof die niet bestaan en enkel de schuld van belang is.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:27 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Afschaffing van de heffing betekent een groter tekort op de overheidsbegroting en dus een hogere staatsschuld.
Micro-economisch vraagje: geeft jouw huishouden ook dag in dag uit meer uit dan er binnen komt? En denk je dat dat houdbaar is?
Linksen hebben de merkwaardige overtuiging dat geld aan de bomen groeit.
Waar vandaan halen? Je bedoelt dat de overheid moet acteren als een struikroversbende die bedrijven en hardwerkende mensen moet beroven om de verschoppelingen der aarde wat centjes te geven?quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:29 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Halen ze maar ergens anders vandaan en nee, niet bij de zorg of onderwijs. Ik vind het ronduit asociaal het via verhuurdersheffing het bij de laagste inkomens weg te halen. Maargoed, ik denk dat het zinloos is er met jou over te discussieëren.
Het spijt me. Kansloze discussie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Waar vandaan halen? Je bedoelt dat de overheid moet acteren als een struikroversbende die bedrijven en hardwerkende mensen moet beroven om de verschoppelingen der aarde wat centjes te geven?
De VVD heeft de laatste tijd al haar plannetjes vanuit de overheid gefinancierd door de koopkracht van mensen zwaar achter te laten lopen op de economische groei.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:20 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
De VVD heeft net als ik een gezonde hekel aan een overheid die Sinterklaasje gaat spelen met ons belastinggeld zodat ook toekomstige generaties worden opgezadeld met torenhoge schulden.
De overheid kan haar eigen uitgaven ook eens tegen het licht houden. Het is nu Rupsje Nooitgenoeg.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 17:33 schreef A_Foggy_Day het volgende:
[..]
Waar vandaan halen? Je bedoelt dat de overheid moet acteren als een struikroversbende die bedrijven en hardwerkende mensen moet beroven om de verschoppelingen der aarde wat centjes te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |