abonnement Unibet Coolblue
pi_201700495
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:35 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Omdat het een Engels spelletje is. Plus ze zijn in staat en hebben de macht om alles wat met F1 te maken heeft te manipuleren.
Zo moeilijk is het niet hoor.
Haha oké, nou er zijn weinig hoge mensen (''Engelsen'') die belangen hebben uit die hoek. De FIA niet, de sponsoren niet, de constructeurs niet, de uitzendrechten niet. Dus echt geen idee waar je dit vandaan haalt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2021 01:41:43 ]
pi_201700537
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:41 schreef PS. het volgende:

[..]
Haha oké, nou er zijn weinig hoge mensen (''Engelsen'') die zich nog met deze sport bezig houden. De FIA niet, de sponsoren niet, de constructeurs niet, de uitzendrechten niet. Dus echt geen idee waar je dit vandaan haalt.
Dat is wat ze ons wijsmaken.Nou ja, zo denk ik erover. Ik kan het niet bewijzen, ik weet dat ze (lees: 1of meerdere partijen) de macht hebben om alles wat met F1 te maken heeft te controleren en evt.manipuleren..
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 oktober 2021 @ 02:19:04 #203
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201700609
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:41 schreef PS. het volgende:

[..]
Haha oké, nou er zijn weinig hoge mensen (''Engelsen'') die belangen hebben uit die hoek. De FIA niet, de sponsoren niet, de constructeurs niet, de uitzendrechten niet. Dus echt geen idee waar je dit vandaan haalt.
Eens, maar als puur kijkt naar berichtgeving (media) is het wel grotendeels in handen van de Engelsen.

Ben bijvoorbeeld even naar F1.com gegaan en daar, totaal willekeurig, vijf artikelen bekeken. De schrijvers waren
Chris Medland, Becky Hart, Lawrence Barretto en Sean Kelly. Die komen allemaal uit Engeland.

Sky F1 wordt overal ter wereld gevolgd. F1TV Pro wordt ook veel in het Engels gevolgd met dezelfde commentatorer (o.a. David Croft, Paul Di Resta, Johnny Herbert, Karun Chandhok, Anthony Davidson, Martin Brundle). Deze lui hebben allemaal social media met in totaal miljoenen volgers. Dit zijn "gangmakers" en kunnen heel erg makkelijk publieke opinie een bepaalde kant op sturen. Daarnaast heb je ook nog figuren zoals Damon Hill, David Coulthard en Jackie Stewart die altijd hun plasje moeten doen.

Dat is ook een beetje waar Alonso bijvoorbeeld op doelt. Media kan het heel erg sturen en een groot deel van "mainstream media" is in de handen van de Britten. Een Britse coureur maakt een fout > krijgt geen straf > media stelt nauwelijks vragen. Alonso maakt een fout > krijgt geen straf > media stelt vragen.

Denk dat het FIA zelf weinig boeit en dat ze daar ook niet echt mee bezig zijn, maar dat de Britten in ieder geval invloed uitoefenen is wat mij betreft een feit.

Edit: Ik geloof absoluut niet in dingen zoals "opeens een postieve test voor Max" ofzo. Laat ik dat even duidelijk gezegd hebben. Dat kan niet en daar heeft niemand wat aan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Evenstar op 10-10-2021 02:25:25 ]
pi_201701027
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 02:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens, maar als puur kijkt naar berichtgeving (media) is het wel grotendeels in handen van de Engelsen.

Ben bijvoorbeeld even naar F1.com gegaan en daar, totaal willekeurig, vijf artikelen bekeken. De schrijvers waren
Chris Medland, Becky Hart, Lawrence Barretto en Sean Kelly. Die komen allemaal uit Engeland.

Sky F1 wordt overal ter wereld gevolgd. F1TV Pro wordt ook veel in het Engels gevolgd met dezelfde commentatorer (o.a. David Croft, Paul Di Resta, Johnny Herbert, Karun Chandhok, Anthony Davidson, Martin Brundle). Deze lui hebben allemaal social media met in totaal miljoenen volgers. Dit zijn "gangmakers" en kunnen heel erg makkelijk publieke opinie een bepaalde kant op sturen. Daarnaast heb je ook nog figuren zoals Damon Hill, David Coulthard en Jackie Stewart die altijd hun plasje moeten doen.

Dat is ook een beetje waar Alonso bijvoorbeeld op doelt. Media kan het heel erg sturen en een groot deel van "mainstream media" is in de handen van de Britten. Een Britse coureur maakt een fout > krijgt geen straf > media stelt nauwelijks vragen. Alonso maakt een fout > krijgt geen straf > media stelt vragen.

Denk dat het FIA zelf weinig boeit en dat ze daar ook niet echt mee bezig zijn, maar dat de Britten in ieder geval invloed uitoefenen is wat mij betreft een feit.

Edit: Ik geloof absoluut niet in dingen zoals "opeens een postieve test voor Max" ofzo. Laat ik dat even duidelijk gezegd hebben. Dat kan niet en daar heeft niemand wat aan.
+ de "officiele" F1 podcast F1 nation door engelsen en de persconferenties geleid door dezelfde britt + een scala aan britse media die vragen stellen.
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:39:08 #205
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201702363
De F1 zelf is in handen van Amerikanen, de FIA is Frans, de stewards komen uit verschillende landen, dus nee, het is geen Engels spelletje.

Hooguit dat de media voornamelijk Brits is en dus een Britse bias hebben, maar dat is het wel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 10 oktober 2021 @ 11:57:17 #206
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201702562
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 01:35 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Omdat het een Engels spelletje is. Plus ze zijn in staat en hebben de macht om alles wat met F1 te maken heeft te manipuleren.
Zo moeilijk is het niet hoor.
Precies! En die fucking Engelse teams als Mercedes en Ferrari worden ook altijd al voorgetrokken in de F1. Dat ik nog kijk eigenlijk, belachelijk :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_201702646
quote:
10s.gif Op zondag 10 oktober 2021 11:57 schreef flipsen het volgende:

[..]
Precies! En die fucking Engelse teams als Mercedes en Ferrari worden ook altijd al voorgetrokken in de F1. Dat ik nog kijk eigenlijk, belachelijk :N
Het grote probleem van de F1 is dat het voor 80% politiek is. Daardoor is het hele circus niet transparant en wordt er veel in achterkamertjes bekonkelt. Daardoor is er al snel de neiging van supporters van de één om de organisatie te betichten van het voortrekken van de ander. Ik geloof niet zo in één lievelingsteam van de FIA.

Ik denk wel dat er achter de schermen heel veel gebeurt en gebeurd is om bepaalde personen en teams binnenboord en tevreden te houden, maar ook om de competitie te bevorderen en teams naar elkaar toe te brengen en kampioenschappen spannender te maken. Echt hard maken is lastig, maar het blijft een schimmig politiek gedreven spel. Hoe Mercedes destijds binnenboord is gehouden door ze met een voorsprong aan een tijdperk te laten beginnen, heeft de sport wel echt getekend en dat zal voor de niet blind Hamilton-adepten altijd een smet blijven op zijn dominantie.

Hetzelfde geldt voor de Ferrari motordeal 2 jaar terug. Politiek, niemand boos maken, want we hebben al zo weinig leveranciers.
pi_201702674
Het zou mij trouwens niet verbazen als volgend jaar Gasly een nieuwe kans krijgt en dat Perez geruilt word, ik vind het wel jammer, Perez had zeker de potentie maar levert gewoon te weinig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 10 oktober 2021 @ 12:16:03 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201702697
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:
Het zou mij trouwens niet verbazen als volgend jaar Gasly een nieuwe kans krijgt en dat Perez geruilt word, ik vind het wel jammer, Perez had zeker de potentie maar levert gewoon te weinig.
Welke potentie?

Vorig jaar moeite met Stroll in de winnende auto van 2019. Dit jaar regelmatig achter Gasly in een langzamere auto in de kwali's. Ik denk dat "hoe goed Perez is" en "hoe goed we denken/dachten dat Perez is" gewoon te verschillend is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201702732
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Welke potentie?

Vorig jaar moeite met Stroll in de winnende auto van 2019. Dit jaar regelmatig achter Gasly in een langzamere auto in de kwali's. Ik denk dat "hoe goed Perez is" en "hoe goed we denken/dachten dat Perez is" gewoon te verschillend is.
Potentie dat Perez gewoon wat meer durfde dan Albon, geef toe dat ik het aanvankelijk ook in hem zag zitten, maar van Gasly heb ik wel idee dat hij gegroeid is, daarnaast is Pierre 25, en Perez 31, kortom daar zit nog wat in.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201702741
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_201702769
Is er eigenlijk een overzicht van verbruikte motoren en onderdelen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201702803
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:16 schreef daNpy het volgende:

[..]
Welke potentie?

Vorig jaar moeite met Stroll in de winnende auto van 2019. Dit jaar regelmatig achter Gasly in een langzamere auto in de kwali's. Ik denk dat "hoe goed Perez is" en "hoe goed we denken/dachten dat Perez is" gewoon te verschillend is.
We hebben nog teveel de Perez in het achterhoofd die een voorcontract bij Ferrari tekende en de interesse van Mercedes genoot. Daarna is het een stuk minder indrukwekkend geworden inderdaad. Helaas

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2021 12:28:32 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 oktober 2021 @ 18:21:57 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201718981
In ander nieuws: Imola vervangt China en Singapore komt terug _O_ *O*
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 11 oktober 2021 @ 18:46:20 #216
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_201719230
Laat Maleisië maar terug komen :'(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:38:13 #217
147172 THEFXR
Alpha Bear
  donderdag 14 oktober 2021 @ 07:57:56 #218
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201748351
Het permanente deel van het Adelaïde street circuit in het Victoria park blijft voorlopig behouden gelukkig O+
Rini dankjewel.
pi_201748987
quote:
0s.gif Op zondag 10 oktober 2021 12:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het grote probleem van de F1 is dat het voor 80% politiek is. Daardoor is het hele circus niet transparant en wordt er veel in achterkamertjes bekonkelt. Daardoor is er al snel de neiging van supporters van de één om de organisatie te betichten van het voortrekken van de ander. Ik geloof niet zo in één lievelingsteam van de FIA.

Ik denk wel dat er achter de schermen heel veel gebeurt en gebeurd is om bepaalde personen en teams binnenboord en tevreden te houden, maar ook om de competitie te bevorderen en teams naar elkaar toe te brengen en kampioenschappen spannender te maken. Echt hard maken is lastig, maar het blijft een schimmig politiek gedreven spel. Hoe Mercedes destijds binnenboord is gehouden door ze met een voorsprong aan een tijdperk te laten beginnen, heeft de sport wel echt getekend en dat zal voor de niet blind Hamilton-adepten altijd een smet blijven op zijn dominantie.

Hetzelfde geldt voor de Ferrari motordeal 2 jaar terug. Politiek, niemand boos maken, want we hebben al zo weinig leveranciers.
Het staat gewoon vast dat dit gebeurt. In 2006 vond men het niet zo leuk dat Renault zo snel was dus werd de massademper van Renault verboden omdat dit een "beweegbaar aerodynamisch onderdeel" zou zijn. Terwijl die demper zich binnenin de neus bevond. (https://nl.motorsport.com(...)van-renault/4790836/) Afijn, de Renault R26 werd door deze ingreep van de FIA plotsklaps een stuk langzamer, Ferrari (Schumacher) kon de achterstand in het kampioenschap inlopen en zo kregen we alsnog een "spannende" ontknoping van het kampioenschap. Hoe kunstmatig wil je het hebben?

In Maleisië 1999 werden de Ferrari's gediskwalificeerd vanwege illegale bargeboards. Dit vonden Bernie Ecclestone & Co echter niet zo leuk omdat door de diskwalificatie van Irvine de titel Mika Hakkinen nauwelijks nog kon ontgaan. Ferrari ging in beroep en vijf dagen na de diskwalificatie waren de bargeboards nu opeens wél legaal. Schiet mij maar lek. https://www.motorsportmag(...)e-1999-title-decider

Maar wat dacht je van het huidige motorenreglement? Red Bull is hun Honda deal kwijt en dus moeten ze uit pure wanhoop hun motorenprogramma vanuit een loods in de UK voortzetten. Omdat dit een beetje zielig is voor RBR en waarschijnlijk een nog grotere Mercedes dominantie zou betekenen, zijn de ontwikkeling van de motoren bevroren. Als Honda was gebleven dan was een engine freeze waarschijnlijk geen seconde in het hoofd van Christian Horner opgekomen. Kortom, de technische reglementen van de sport worden aangepast om de twee Red Bull teams tegemoet te komen. Dat zou je in geen enkele serieuze sport zien, dat de reglementen worden aangepast om een specifieke deelnemer in het zadel te houden. Het is mij overigens een raadsel waarom de andere teams hiermee akkoord zijn gegaan, maar daar zal ongetwijfeld achter de schermen weer wat wisselgeld tegenover hebben gestaan waar wij niets vanaf weten.

Dit zijn slechts drie high profile voorbeelden die bekend zijn bij het publiek en die mij nu toevallig te binnen schieten. Ongetwijfeld worden er achter de schermen aan nog veel meer touwtjes getrokken om bepaalde partijen te bevoordelen en te benadelen. Het feit dat Ferrari veel meer geld vanuit de F1 ontvangt dan de andere teams kun je op zich ook als competitievervalsing beschouwen want het draait in de F1 natuurlijk allemaal om geld. Al met al is Formule 1 een nauwelijks serieus te nemen circus wat met pure sport weinig te maken heeft. Het is vermakelijk om naar te kijken, meer niet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  donderdag 14 oktober 2021 @ 09:35:44 #220
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201749120
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
pi_201749225
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Wacht, ik pak even mijn kristallen bol
pi_201749338
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Toto weer bezig?
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:00:41 #223
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201749391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:45 schreef opreis het volgende:

[..]
Wacht, ik pak even mijn kristallen bol
Kristal?
Glas niet goed genoeg?
pi_201749668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Toto weer bezig?
Hoort die bij Gordon in Dubai te zitten.

O, wacht ander subforum
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 14 oktober 2021 @ 10:59:50 #225
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201750070
quote:
1s.gif Op donderdag 14 oktober 2021 09:35 schreef tja77 het volgende:
Geruchten gaan rond dat Hamilton nog een straf gaat incasseren vanwege een twijfels over een krachtbron waarin onderdelen vervangen zouden moeten worden. Zou gaan om 5 plekken inleveren op de startgrid.
Zijn dit slechts geruchten of is dit best concreet?
Zijn voornamelijk F1 roddelsites die het plaatsen.
Als hij de ICE vervangt zal het gewoon 10 plekken zijn.
Rini dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')