abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201583324
Mijn vriendin heeft een groepsapp op Whatsapp met studiegenoten. Deze groep bestaat uit vier personen, waarvan twee meiden (incl mijn vriendin) en twee jongens. Helemaal aan het begin vroeg ik al wat het doel van die groepsapp was, toen zei ze: ja, voor huiswerk en examens. Prima, en daarna nooit meer over gesproken.

Totdat ik laatst in het weekend met haar meekeek en zag dat er 75 ongelezen berichten waren in de groepsapp. Ik vroeg meteen waarom zo een studiegroep-app zo actief is en zeker in het weekend? Toen gaf zij aan dat die andere meid veel deelt over haar weekend en bla bla. Vervolgens ben ik naar huis gegaan (woon dus niet samen met mijn vriendin) en heb steeds aan die groepsapp moeten denken.

Vandaag zag ik haar opnieuw en vroeg of ik even in de groepsapp mocht kijken. Ze zei meteen waar het op sloeg. Ik zei ja, als het een gesprek met je ouders, vriendinnen of andere familieleden was, had ik het nooit gevraagd, want dat is gewoon persoonlijk, maar in de groepsapp van studie zou niets moeten worden besproken wat ik niet zou moeten of kunnen zien. Met veel tegenzin mocht ik meekijken en scrolde zij even en zag ik meteen allerlei prive foto's van haar in de groepsapp en dat is volgens haar puur een statusupdate met wat ze bezig was op dat moment. Ik zei meteen al: ja maar dit was toch puur voor studie, dit zijn toch niet je vrienden of mensen die je buiten school spreekt, tenminste dat zei je. Ze zei ja, maar dit is ook niet super belangrijk ofso. Vervolgens vroeg ik of ik door de chats mocht scrollen en dit mocht niet. Ik ben toen gaan opstaan en weggelopen. Zij achter mij aan. En ik zei laat eens mij die chats lezen en ze pakte de telefoon en wiste de groep voordat ik erin mocht lezen en dit was voor mij voldoende om weg te lopen. Want waarom zou ze die berichten verwijderen? Wat zou volgens jullie de reden kunnen zijn? Wat mocht ik niet zien?

Ik ben weggelopen en sindsdien belt ze mij iedere minuut. Ze weet dat ze schuldig is en ik vraag mij af: wat zou in die chat besproken worden wat ik niet mag zien, zo erg dat ze het zelfs voor mijn neus verwijderd.

Ik ben echt benieuwd naar jullie mening en advies.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  donderdag 30 september 2021 @ 20:04:40 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201583409
Zou het niet vertrouwem.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201583470
Misschien wordt er wat onschuldig in geflirt, wat meteen opgevat wordt als 'ze gaat vreemd' door een jaloerse partner als jij die haar whatsapp in de gaten houdt als een adelaar.
pi_201583537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:06 schreef Cockwhale het volgende:
Misschien wordt er wat onschuldig in geflirt, wat meteen opgevat wordt als 'ze gaat vreemd' door een jaloerse partner als jij die haar whatsapp in de gaten houdt als een adelaar.
Als ik jaloers was geweest had ik vanaf het begin tegen geprotesteerd. Het begon bij een te actieve groepsapp voor een studiegroep.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Manager PR/Moderator donderdag 30 september 2021 @ 20:09:16 #5
269689 crew  Viv
pi_201583546
Dude :X ik denk dat je zelf ook schuldig bent in deze.

Waarom gedroeg je je al direct zo wantrouwig? 75 berichten is helemaal niet zo veel met 4 personen die gewoon gezellig kletsen. En waarom zou dat gesprek niet privé zijn? Studiegenoten kunnen toch inmiddels ook vrienden geworden zijn?
pi_201583572
ik zou stiekem in haar telefoon kijken om het te controleren. ik zou het niet vertrouwen
pi_201583584
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:09 schreef Viv het volgende:

Waarom gedroeg je je al direct zo wantrouwig? 75 berichten is helemaal niet zo veel met 4 personen die gewoon gezellig kletsen. En waarom zou dat gesprek niet privé zijn? Studiegenoten kunnen toch inmiddels ook vrienden geworden zijn?
Dat is niet wat ze zei. Ik vroeg dus laatst, waarom is de groepsapp zo actief en zij gaf als reactie: die andere meid deelt veel over haar weekend. Ze zei niet, dat ze het gezellig hadden. En vandaag zie ik dat ze foto's en momenten van haar zelf deelt. Dit doet toch wat mijn vertrouwen?
pi_201583595
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:10 schreef Jahr00n het volgende:
ik zou stiekem in haar telefoon kijken om het te controleren. ik zou het niet vertrouwen
Ze heeft het groepsgesprek verwijderd..
pi_201583608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:10 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ze heeft het groepsgesprek verwijderd..
owja ff gemist

misschien zijn er tools om deze terug te halen?
pi_201583625
Holy fuck wat ben jij een controlerende creep.

Verder geen idee wat je vriendin met studiegenoten bespreekt. Zou jou ook geen fuck aan moeten (willen) gaan.

Ze moet van jou verantwoorden met wie ze appt en waarom. Moet niet gekker worden zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201583630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:11 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
owja ff gemist

misschien zijn er tools om deze terug te halen?
Dat ze zoiets voor mijn neus verwijderd, zodat ik niks meer terug te lezen heb, zegt toch ook genoeg?
  Manager PR/Moderator donderdag 30 september 2021 @ 20:12:35 #12
269689 crew  Viv
pi_201583646
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:10 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Dat is niet wat ze zei. Ik vroeg dus laatst, waarom is de groepsapp zo actief en zij gaf als reactie: die andere meid deelt veel over haar weekend. Ze zei niet, dat ze het gezellig hadden. En vandaag zie ik dat ze foto's en momenten van haar zelf deelt. Dit doet toch wat mijn vertrouwen?
Was ze jou verantwoording schuldig over de mate van activiteit van een groepsapp? :? Al was het volkomen onschuldig, ik zou er ook geen trek in hebben als mijn partner daar vragen over ging stellen.
pi_201583657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:12 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Dat ze zoiets voor mijn neus verwijderd, zodat ik niks meer terug te lezen heb, zegt toch ook genoeg?
Het zegt mij voornamelijk dat ze geen zin in je enge gedrag heeft en er weigert in mee te gaan door jou je zin te geven.
pi_201583666
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Was ze jou verantwoording schuldig over de mate van activiteit van een groepsapp? :? Al was het volkomen onschuldig, ik zou er ook geen trek in hebben als mijn partner daar vragen over ging stellen.
Dit ja.
pi_201583717
En nu? Ga je het hard spelen en haar kutstraf geven?

Of: Boeie, 'maar' app-gesprek >> makeup

Weet ik veel.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201583737
Hiervoor nooit een gesprek willen inzien. Nooit mij druk om gemaakt. Ik vond alleen opvallend dat ze een groep heeft waar enkel over studie zou gaan zo actief is en blijkbaar was mijn achterdocht terecht en is er echt iets wat ik niet mocht zien, zo ver dat ze dat zelfs voor mijn neus verwijderd. Ik wist niet wat ik meemaakte..
pi_201583757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:14 schreef Het_Bokje het volgende:
En nu? Ga je het hard spelen en haar kutstraf geven?

Of: Boeie, 'maar' app-gesprek >> makeup

Weet ik veel.
Vertrouwen is volledig weg en zie geen reden om haar nog op haar woord te geloven. Ik denk dat het wel over is.
pi_201583766
Dumpen
  donderdag 30 september 2021 @ 20:16:14 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201583785
Jeetje. Je kan je beter zorgen maken om je eigen obsessieve controledrang dan wat er zich in één of ander groepsgesprek afspeelt.
Huilen dan.
pi_201583789
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:14 schreef Gibraltar70 het volgende:
Hiervoor nooit een gesprek willen inzien. Nooit mij druk om gemaakt. Ik vond alleen opvallend dat ze een groep heeft waar enkel over studie zou gaan zo actief is en blijkbaar was mijn achterdocht terecht en is er echt iets wat ik niet mocht zien, zo ver dat ze dat zelfs voor mijn neus verwijderd. Ik wist niet wat ik meemaakte..
Niet? Zeker weten?

quote:
Mijn vriendin heeft een groepsapp op Whatsapp met studiegenoten. Deze groep bestaat uit vier personen, waarvan twee meiden (incl mijn vriendin) en twee jongens. Helemaal aan het begin vroeg ik al wat het doel van die groepsapp was, toen zei ze: ja, voor huiswerk en examens. Prima, en daarna nooit meer over gesproken.

Totdat ik laatst in het weekend met haar meekeek en zag dat er 75 ongelezen berichten waren in de groepsapp. Ik vroeg meteen waarom zo een studiegroep-app zo actief is en zeker in het weekend? Toen gaf zij aan dat die andere meid veel deelt over haar weekend en bla bla. Vervolgens ben ik naar huis gegaan (woon dus niet samen met mijn vriendin) en heb steeds aan die groepsapp moeten denken.

Vandaag zag ik haar opnieuw en vroeg of ik even in de groepsapp mocht kijken. Ze zei meteen waar het op sloeg. Ik zei ja, als het een gesprek met je ouders, vriendinnen of andere familieleden was, had ik het nooit gevraagd, want dat is gewoon persoonlijk, maar in de groepsapp van studie zou niets moeten worden besproken wat ik niet zou moeten of kunnen zien. Met veel tegenzin mocht ik meekijken en scrolde zij even en zag ik meteen allerlei prive foto's van haar in de groepsapp en dat is volgens haar puur een statusupdate met wat ze bezig was op dat moment. Ik zei meteen al: ja maar dit was toch puur voor studie, dit zijn toch niet je vrienden of mensen die je buiten school spreekt, tenminste dat zei je. Ze zei ja, maar dit is ook niet super belangrijk ofso. Vervolgens vroeg ik of ik door de chats mocht scrollen en dit mocht niet. Ik ben toen gaan opstaan en weggelopen. Zij achter mij aan. En ik zei laat eens mij die chats lezen en ze pakte de telefoon en wiste de groep voordat ik erin mocht lezen en dit was voor mij voldoende om weg te lopen. Want waarom zou ze die berichten verwijderen? Wat zou volgens jullie de reden kunnen zijn? Wat mocht ik niet zien?

Ik ben weggelopen en sindsdien belt ze mij iedere minuut. Ze weet dat ze schuldig is en ik vraag mij af: wat zou in die chat besproken worden wat ik niet mag zien, zo erg dat ze het zelfs voor mijn neus verwijderd.

Ik ben echt benieuwd naar jullie mening en advies.
Vanaf het eerste moment ben je argwanend en moet zij aan jou verantwoorden waarom ze met andere mensen praat en met welk doel.

Je gedrag is verre van gezond. Zoek professionele hulp.
pi_201583793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:15 schreef Derrazi het volgende:
Dumpen
Verklaar eens nader.
pi_201583819
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:16 schreef probeer het volgende:
Helemaal aan het begin vroeg ik al wat het doel van die groepsapp was
Toen ze er zelf over begon.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:16 schreef probeer het volgende:
Totdat ik laatst in het weekend met haar meekeek
Toen we te zaten Youtuben en steeds meldingen kreeg van de groepsapp en dan ga je automatisch naar vragen.
pi_201583824
Gewoon een paar casual dickpics, niks aan de hand joh.
pi_201583825
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:16 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Verklaar eens nader.
Mee eens. Maak het alsjeblieft uit met die meid.
pi_201583855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:17 schreef Cockwhale het volgende:
Gewoon een paar casual dickpics, niks aan de hand joh.
Waarom denk je dat?
pi_201583873
Je zou denken dat in een chat met nog drie anderen er sowieso niet extreme shit besproken wordt. Dus waarschijnlijk denkt ze dat wat onschuldig geflirt of teveel uitweiding over niet opleidinggerelateerde dingen jou zou raken. Ik snap dat wel na jouw wantrouwen/jaloezie. Ws is het meer dan een huiswerkgroep en voelt ze de vrijheid niet om bevriend te zijn met andere personen met een fallus. Ik zou het niet direct schuiven op vreemdgaan of ontrouw, maar iets zit blijkbaar niet helemaal goed. Uit de behoefte iets te wissen valt sowieso iets op te maken over jullie relatie. Probeer het te bespreken zonder in te vullen en aan te vallen.
pi_201583879
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Vertrouwen is volledig weg en zie geen reden om haar nog op haar woord te geloven. Ik denk dat het wel over is.
:') :') :') :') :')
pi_201583913
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:15 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Serieus?? Ik snap nu wel dat t meer is dan "maar" een app-conversatie... Maar: wellicht had ze geen zin in gezeik om niks...maar de reactie daarop...

Hmmm moeilijk. ff wachten op bruikbare quantumcomputers zodat wifi-https verkeer instant gedessl'd kan worden dan maar.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201583956
Ik ben nog steeds in shock en begrijp niet waarom ze dit deed, nooit verwacht ook.
pi_201583977
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:09 schreef Viv het volgende:

Het is zeker niet veel als je met iemand in de groep zit
pi_201583978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:24 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik ben nog steeds in shock en begrijp niet waarom ze dit deed, nooit verwacht ook.
Je ziet echt niet dat jij degene bent die hier hartstikke fout zit he?

Frappant.
  Moderator donderdag 30 september 2021 @ 20:25:17 #32
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201583981
:')
Gun haar dat je haar dumpt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201583983
Die zo praat
  donderdag 30 september 2021 @ 20:25:29 #34
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201583985
Ik heb zo'n idee waar het wantrouwen van TS vandaan komt. Gevalletje zoals de waard is...

quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 23:12 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik heb een hele leuke vriendin waar ik nog niet mee samen woon, maar als ik met vrienden op stap ben, dan vind ik het leuk om andere meiden te versieren en te spreken. Ik deel geen nummers of wat dan ook, maar ik heb later wel steeds het idee, als mijn vriendin dit zou zien, dan zou ik d'r kwijt zijn.
Huilen dan.
pi_201583990
Overigens, wat verwacht je van dit topic? Echte antwoorden ga je hier niet krijgen.

Als ze echt met die gozers neukte, had ze waarschijnlijk die groepsapp niet zo casual open laten staan als jij meekijkt.

Daarom blijft mijn vermoeden, er wordt onschuldig geflirt/geouwehoerd of op een andere toon gesproken dan jij gewend bent, of over prive zaken gesproken die jou niks aangaan verder. Ze is bang dat jij daar over oordeelt en meteen je conclusies trekt. Mensen gedragen zich in elke groep weer anders.

Dit alles zegt waarschijnlijk meer over jullie algemene gedrag en vertrouwen naar elkaar toe.
pi_201584000
quote:
10s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:25 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb zo'n idee waar het wantrouwen van TS vandaan komt. Gevalletje zoals de waard is...
[..]

:o
Wakadoodle!
pi_201584008
quote:
Ik heb zo'n idee waar het wantrouwen van TS vandaan komt.
[..]

Haha. Ook echt he. Wauw. Ik wil zeggen dat het verrassend is, maar helaas zie je dat wel vaker.
pi_201584013
quote:
[..]

Als je verder zoekt ga je echt veel meer vinden hoor.
pi_201584026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:25 schreef Cockwhale het volgende:
Overigens, wat verwacht je van dit topic? Echte antwoorden ga je hier niet krijgen.

Als ze echt met die gozers neukte, had ze waarschijnlijk die groepsapp niet zo casual open laten staan als jij meekijkt.

Daarom blijft mijn vermoeden, er wordt onschuldig geflirt/geouwehoerd of op een andere toon gesproken dan jij gewend bent, of over prive zaken gesproken die jou niks aangaan verder. Ze is bang dat jij daar over oordeelt en meteen je conclusies trekt. Mensen gedragen zich in elke groep weer anders.
Dan legt ze dat uit en laat ze mij meelezen. Ze verwijderde het gesprek instant. Blijkbaar zijn er onverklaarbare gesprekken.
  donderdag 30 september 2021 @ 20:28:03 #40
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201584036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:26 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Als je verder zoekt ga je echt veel meer vinden hoor.
Nah, geen behoefte aan. Ik heb niet zo'n controledrang :7 .
Huilen dan.
  donderdag 30 september 2021 @ 20:28:11 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201584042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:24 schreef Gibraltar70 het volgende:
Jouw gedrag vind ik shockerender: controlerend, wantrouwend en vol aannames.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_201584069
Ik had gehoopt op een goed gesprek. Ik zie nu vooral dat vrouwen, de vrouw in dit probleem vooral willen beschermen.
pi_201584091
Echt TS, behalve wat onzekere alfa-mannetjes ga je hier niemand vinden die het met je eens is. Alle normale en redelijke users zullen je gedrag afkeuren.

Wat ik me dan afvraag; zet dat je aan het denken? Dat vrijwel niemand het hier met je eens is / gaat zijn? Twijfel je daardoor aan je eigen standpunt?
  donderdag 30 september 2021 @ 20:30:36 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_201584093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:29 schreef Gibraltar70 het volgende:
Ik had gehoopt op een goed gesprek. Ik zie nu vooral dat vrouwen, de vrouw in dit probleem vooral willen beschermen.
Je hebt gelijk. Dat is het. 🤣
Ik hoop voor haar dat je het uitmaakt.
Dit gaat haar niet gelukkig maken
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_201584103
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:27 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Dan legt ze dat uit en laat ze mij meelezen. Ze verwijderde het gesprek instant. Blijkbaar zijn er onverklaarbare gesprekken.
Daar vertrouwt ze jou niet in. Wellicht zei ze in het groepsgesprek wel dat ze denkt dat jij vreemdgaat tijdens het stappen.
pi_201584105
Ik had ook zo'n ex. Keek stiekem in mijn laptop en telefoon. Zelf deed ik dat niet. Kwam er later achter dat hij contacten had met anderen.
Concluderend: ik vertrouw mensen als jij niet. Vraag mij af wat haar kant van het verhaal is.
  donderdag 30 september 2021 @ 20:31:28 #47
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201584111
quote:
:')

Je ziet vooral wat je graag wil zien en hebt al geconcludeerd dat het niet aan jouw ziekelijke jaloezie ligt. :')

Dump haar gewoon, dan is ze in ieder geval van zo'n jaloers wijf af.
pi_201584117
quote:
Ik heb er in totaal al zeker 15 jaar aan relaties met verschillende vrouwen op zitten. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om te weten waar ze het in hun chatberichten, met wie dan ook, allemaal over hadden.
pi_201584119
En waarom zou je moeten meelezen? WTF is dat voor gedrag :')
pi_201584124
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Daar vertrouwt ze jou niet in. Wellicht zei ze in het groepsgesprek wel dat ze denkt dat jij vreemdgaat tijdens het stappen.
Ze zei nog: ze weten dat ik een vriend heb. Dit zou dan een reden voor mij moeten zijn om niet meer te willen kijken. Ook gek dat ze dat roept als escape op dat moment.. Veel vragen, weinig antwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')