abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:26:54 #151
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201611385
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:41 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik beperk haar niet. Ik geef mijn voorwaarden aan.
"Jij mag niet meer in die app of anders" is inperken van haar vrijheid.

quote:
Het is aan haar om hierin mee te gaan.
"of anders". <- manipulatie/emotionele chantage.

quote:
Aan het begin, toen ze begon over een groepsapp, heb ik het nooit willen bekijken of argwaan over gehad, omdat ik zelf ook gestudeerd heb en die groepjes ook had, maar wat moet ik met die mensen bespreken buiten studie om.
Tot aan je 30ste is het het makkelijkst om vrienden te maken. Dat zij vrienden wil maken van haar studiegenoten is haar keuze. Daar heb jij niets mee te maken. Je bent haar restricties aan het opleggen en aan het manipuleren.

quote:
Ik heb daarvoor mn partner, vrienden en familie. Ik dacht dat zij er ook zo in zat, dat zij ze tenminste.
Dus jij mag wel jouw vrienden hebben maar zij mag geen vrienden maken. Wederom inperken van vrijheid. En hoe doe je dat? Manipulatie en chantage.

quote:
Achteraf bleef het niet waar te zien, dus gevraagd om het helemaal te vermijden nu, omdat ze er niet mee kan omgaan.
"Jij kan niet met mijn gestelde voorwaarden omgaan dus nu mag je het helemaal niet meer". En hoe bedoel je "niet mee kan omgaan"? Je laat het nu overkomen alsof ze dom is.

quote:
Nothing more. Begrijp dat het misschien extreem overkomt
Het IS extreem. Er is geen "misschien". Als jij dit niet kan beseffen dan raad ik je aan om hulp te gaan zoeken.

quote:
maar als je vroeger tientallen wijven hebben gehad in je bed die achteraf allemaal een man bleken te hebben, gaat je vertrouwen in de mens er niet beter van worden.
En op deze manier wil jij dit voorkomen? Succes daarmee. Ik kan je verzekeren dat zij vroeg of laat "vertier" gaat zoeken "buiten de deur" of dat ze je aan de kant zet als je op deze wijze door blijft gaan.
Overigens "wijven"? Onzeker EN respectloos. :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:53 schreef Ed1234 het volgende:
Je studententijd is juist de tijd om vrienden voor het leven te maken, met je medestudenten dus.
Dit dus.
Zodra je het volwassen leven ingaat heb je minder mogelijkheden om vrienden te maken en te behouden. Waarom gun jij haar dit niet TS?
Alles wat ik lees riekt naar enorme onzekerheid.
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Nou ja, los van de nogal absurde veronderstellingen en dito houding van jou die hieraan ten grondslag liggen: jij denkt dat je partner je aantrekkelijker vindt met dit soort sneue paniekvoetbal en manipulatieve controleren en beperken van haar gedrag? Die rent vanzelf wel een keer tegen een jongen aan die niet zo ziekelijk jaloers, onzeker en beperkend is in zijn gedrag als jij.

Self-fulfilling prophecies enzo.
Dit dus. Uiteindelijk zal ze wel ERGENS een man tegenkomen waarbij ze zich prettiger voelt (en hoe jij haar nu behandeld zal daar niet heel veel voor nodig zijn) en binnen de kortste keren zegt ze jou dan adieu.

Denk je nou echt dat je goed aan het handelen bent?
Als je echt van iemand houdt, wil je het beste voor ze. Jij houdt dus niet van jouw vriendin anders zat zij nu weer op die groepsapp.
Jij houdt niet echt van jouw vriendin anders was je haar niet aan het manipuleren.
Het enige dat ik steeds weer terug zie uit al jouw reacties is een onzekere man die koste wat kost zijn vriendin, onder andere door middel van manipulatie en controleer gedrag, voor zichzelf probeert te houden en haar geen vrijheid en eigen keuzes gunt.

We leven in de 21ste eeuw. Niet in de 18e eeuw waar vrouw alleen achter het aanrecht mocht staan en de kinderen mocht verzorgen/opvoeden.

Als jij dit niet kan accepteren blijf dan vrijgezel.
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:44:57 #152
269689 crew  Viv
pi_201611669
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:26 schreef Ricje het volgende:
We leven in de 21ste eeuw. Niet in de 18e eeuw waar vrouw alleen achter het aanrecht mocht staan en de kinderen mocht verzorgen/opvoeden.

Als jij dit niet kan accepteren blijf dan vrijgezel.
Hij staat toch toe dat ze een studie volgt? ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 22:49:52 #153
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201611741
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:44 schreef Viv het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk was dat een voorwaarde van haar om een relatie met hem aan te gaan. ;(
SPOILER
pi_201612426
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 22:44 schreef Viv het volgende:

[..]
SPOILER
De mens aan zich heeft geen haat als je hem op een gebalanceerde manier weet op te voeden en hem op een doortastende weet te onderwijzen.

Haat komt meestal voort uit onmacht onwetenheid angst en een te gecontroleerde gedomineerde opvoeding of omgeving.

Men versterkt de onmacht, men geeft het gevoel dat de gewone man niks meer te vertellen heeft in zijn omgeving, en men gebruikt spookvijandige beelden om de angst doen te versterken.

Je kan van de haat afstappen door jezelf te balanceren en je eigen zorgvuldig te laten onderwijzen voordat je meegaat met een bepaalde stroming die toeleid naar de haat van iets wat je niet wil en kan begrijpen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:49:40 #155
269689 crew  Viv
pi_201612489
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 15:44 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
De mens aan zich heeft geen haat als je hem op een gebalanceerde manier weet op te voeden en hem op een doortastende weet te onderwijzen.

Haat komt meestal voort uit onmacht onwetenheid angst en een te gecontroleerde gedomineerde opvoeding of omgeving.

Men versterkt de onmacht, men geeft het gevoel dat de gewone man niks meer te vertellen heeft in zijn omgeving, en men gebruikt spookvijandige beelden om de angst doen te versterken.

Je kan van de haat afstappen door jezelf te balanceren en je eigen zorgvuldig te laten onderwijzen voordat je meegaat met een bepaalde stroming die toeleid naar de haat van iets wat je niet wil en kan begrijpen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 23:43 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]

Je quote steeds hetzelfde reaguursel uit https://www.geenstijl.nl/(...)keeen-nieuw-zeeland/ , wat wil je hiermee zeggen? En denk je dat dit gunstig of ongunstig is voor de indruk die we hier van je krijgen?

quote:

Haat komt meestal voort uit onmacht onwetenheid angst en een te gecontroleerde gedomineerde opvoeding omgeving of bestuursapparaat.

Alle facetten die zich nu aan het versterken zijn in de Wereld, men versterkt de onwetendheid door te censureren, men versterkt de onmacht men geeft het gevoel dat de gewone man niks meer te vertellen heeft in zijn omgeving, en men gebruikt spookvijandige beelden om de angst doen te versterken.

RobWil | 15-03-19 | 10:04
  zondag 3 oktober 2021 @ 00:29:55 #156
40070 Ricje
Dweilen op het strand
pi_201612726
quote:

[..]

Is dat een copy/paste bericht dat je uit een tekst bestandje haalt? Want iedere keer als de waarheid voorbij komt gebruik jij dit als struisvogeltactiek.

Of geef je aan dat dit copy/paste bericht heel erg van toepassing is op jezelf?

"Haat komt meestal voort uit onmacht onwetenheid angst en een te gecontroleerde gedomineerde opvoeding of omgeving."
Je bent haar aan het "opvoeden" (lees: controleren, manipuleren) en je wordt boos op haar als zij wat anders voor ogen heeft.
Je bent haar aan het "onderwijzen" ("Dit is niet hoe ik het wil. Leer hoe je het wel moet doen!") zodat ze straks geen eigen wil meer heeft (vrijheidsberoving).

"Haat komt meestal voort uit onmacht onwetenheid angst en een te gecontroleerde gedomineerde opvoeding of omgeving."
Afgaand op je berichten is dit stuk heel erg van toepassing.
Je haat het dat zij iets voor haarzelf wilt hebben (vrijheid om te kiezen wat zij op haar telefoon doet onder andere) omdat je onwetend bent over hoe een gezonde relatie werkt en het feit dat ze met anderen spreekt in een GROEPSAPP maakt jou angstig waardoor je haar wilt controleren en wilt "opvoeden" ("DAT IS SLECHT ZEG IK JE! DAAR HEB JE MIJ VOOR!").

"Men versterkt de onmacht, men geeft het gevoel dat de gewone man niks meer te vertellen heeft in zijn omgeving, en men gebruikt spookvijandige beelden om de angst doen te versterken."
TS en de telefoon van zijn vriendin.

"Je kan van de haat afstappen door jezelf te balanceren en je eigen zorgvuldig te laten onderwijzen voordat je meegaat met een bepaalde stroming die toeleid naar de haat van iets wat je niet wil en kan begrijpen."
Je kan van je onzekerheid afkomen door aan jezelf te werken (balanceren) met eventuele hulp via therapie. Hierdoor "onderwijs" je jezelf waardoor je in de toekomst een betere partner kan zijn in een relatie en je je zodoende niet meer controlerend, argwanend, wantrouwend en onzeker hoeft op te stellen.

Heb je copy/paste bericht voor je ontleedt. Graag gedaan? :{

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Ricje op 03-10-2021 00:35:37 (Bezig met opzetten van een school voor Calimero's) ]
  Moderator zondag 3 oktober 2021 @ 07:56:14 #157
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_201613284
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 01:16 schreef Gibraltar70 het volgende:
Vandaag met haar fysiek afgesproken. Ze gaf meteen aan dat ze loog, omdat ik haar zo onder druk had gezet, volgens haar. Ze zei dat er niks geks in wordt besproken, maar dat ze iedere keer bang is dat ik toch wat zal vinden en mij zal kwijtraken, dus heeft ze uit paniek verwijderd, zegt ze.

Ik heb via Icloud het gesprek terug gehaald en ze hebben zoals verwacht vaker over andere dingen dan studie, maar geen rare gesprekken. Wel dat ze soort vrienden zijn geworden. Ik heb toen aangegeven dat ze zakelijk moet kunnen zijn tegen mannen op werk en studie, dat amicale gedoe en iedereen te vriend willen houden, vind ik niks.

Ze vroeg of ze in de groep kon blijven en enkel studie gerelateerde dingen kon bespreken. Ik zei nee, omdat ze heeft aangetoond dat ze het niet kan en zich laat meeslepen door anderen. Ze is nu uit de groep. En ze vindt het niet erg, zegt ze.

Ik zit wel met een dubbel gevoel. Ik heb haar weer vergeven en waarom moest er een ruzie te pas komen voor dit. Het moet geen bevel-uitvoering relatie zijn. Ik verwacht dit soort dingen uit haar zed al..
:')
Wanneer staat het hoofddoekje op de planning?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_201613397
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 oktober 2021 21:41 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Ik beperk haar niet. Ik geef mijn voorwaarden aan. Het is aan haar om hierin mee te gaan. Aan het begin, toen ze begon over een groepsapp, heb ik het nooit willen bekijken of argwaan over gehad, omdat ik zelf ook gestudeerd heb en die groepjes ook had, maar wat moet ik met die mensen bespreken buiten studie om.
Dat lieg je. Je hebt hier al verteld hoe je vanaf het begin argwanend en controlerend was.

quote:
Ik heb daarvoor mn partner, vrienden en familie. Ik dacht dat zij er ook zo in zat, dat zij ze tenminste. Achteraf bleef het niet waar te zien, dus gevraagd om het helemaal te vermijden nu, omdat ze er niet mee kan omgaan.
Moet ik je nou uit gaan leggen hoe 'vrienden maken' werkt? Dat zij wellicht wel behoefte heeft aan contact met studiegenoten buiten haar studie om?

En omdat jij daar geen behoefte aan hebt, betekent dat dan ook dat zij daar geen behoefte aan mag hebben? Ook dit is weer dat controlerende; ze moet dingen doen zoals jij ze doet, want anders gedraagt ze zich verdacht.

Slaat helemaal nergens op, en is negatief controlerend gedrag.

quote:
Nothing more. Begrijp dat het misschien extreem overkomt, maar als je vroeger tientallen wijven hebben gehad in je bed die achteraf allemaal een man bleken te hebben, gaat je vertrouwen in de mens er niet beter van worden.
Jouw probleem. Stop dat eens op haar te projecteren. Daarbij, je bent zelf ook niet te vertrouwen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201613404
quote:

[..]

Je kan ook van achterlijkheid afstappen door eens te luisteren naar wat tig mensen je hier zeggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201613493
quote:

[..]

Het is slechts een kwestie van tijd voor ze je gaat haten. ^O^
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zondag 3 oktober 2021 @ 15:10:30 #161
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_201618486
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 08:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Je kan ook van achterlijkheid afstappen door eens te luisteren naar wat tig mensen je hier zeggen.
dat wil hij helemaal niet, was ook niet zijn bedoeling volgens mij.
Ik zie het maar als een troll :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 4 oktober 2021 @ 08:39:23 #162
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_201628556
TS is wel een meestertroll _O_
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')