Structureel is er niks bij deze bedrijven veranderd... als je het destijds de prijs waard vond, dan kan je nu dus extra van deze aandelen met korting kopenquote:Op maandag 4 oktober 2021 10:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
BESI -19,32%
ASML -13,80%
ASMI -5,4%
Heb niet het idee dat ik het beste moment heb uitgezocht om deze aandelen te kopen
Klopt, zit er ook niet heel erg over in, timing is alleen wat beroerd (en je kan zoiets niet timen natuurlijk).quote:Op maandag 4 oktober 2021 11:05 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Structureel is er niks bij deze bedrijven veranderd...
Heb al wat bijgekocht op de dip maar het dipte verderquote:als je het destijds de prijs waard vond, dan kan je nu dus extra van deze aandelen met korting kopen
Shell is aardig op weg om procentueel gezien mijn beste investering te worden. Tot nu toe staat Carnival Corporation nog op 1, die is 12.5% in waarde gestegen sinds ik ze een maand geleden kocht.quote:
Dat doen aandelen altijd, alsof ze het wetenquote:Op maandag 4 oktober 2021 18:23 schreef ludovico het volgende:
Gazprom 20% verkocht op 7.6.
Staat nu 8.8
Nee, lijkt wel een penny-stock nu.quote:Op maandag 4 oktober 2021 18:55 schreef Beursaap het volgende:
Iemand dit aandeel ook?
CGG SA
OrderID 38cc47bd-14a5-4af0-bd07-72e30a5f7aa5
Transactiedatum 2-aug-2021 10:49:09
ISIN FR0013181864
Opdracht Koop
Type Limit Order
Beurs FRA
Handelsplaats FRAB
Aantal 3198
Koers EUR 0,6160
Lokale waarde EUR -1.969,97
Waarde EUR -1.969,97
Wisselkoers 1,0000
AutoFX kosten EUR 0,00
Transactiekosten EUR -9,27
Totale Kosten EUR -9,27
Totaal EUR -1.979,24
Nog 0,5% van over, wel het enige wat nog groen aangeeft in m'n portfolioquote:Op maandag 4 oktober 2021 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla 3% omhoog na een goed Q3.
Benieuwd of ze dat vast kunnen houden vandaag.
quote:Op maandag 4 oktober 2021 09:44 schreef nostra het volgende:
Godsallemachtig, wie is die Hells Angel die technische analyse staat te brabbelen op RTL-Z. Wat een niveau.
Waarom uit Shell? Wordt alleen maar beter qua dividend de komende tijd lijkt me.quote:Op maandag 4 oktober 2021 23:01 schreef leolinedance het volgende:
Deel Shell in de verkoop. Morgen instappen op ASML.
Omdat het een te groot deel van mijn portefolio is en ik geld moet vrijmaken om ASML te kunnen kopen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 07:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom uit Shell? Wordt alleen maar beter qua dividend de komende tijd lijkt me.
Ik ben nog voorzichtig. Vorige week was bijna elke dag wel aardig voor mij, tot het laatste handelsuur waarin alles weer onderuit ging.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 14:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het ziet er vandaag allemaal wat groener uit dan gisteren.
Nog lang niet in de buurt van een herstel maar hey, liever groen dan rood
Klopt, vaak later op de dag werd het hard minder.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 14:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik ben nog voorzichtig. Vorige week was bijna elke dag wel aardig voor mij, tot het laatste handelsuur waarin alles weer onderuit ging.
Hmm, ik begrijp aan 1 kant waarom ze het doen maar als je de risico's kent dan is het ook gewoon eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 15:59 schreef nostra het volgende:
Guttegut, heeft de AFM weer een rubberen tegel gelegd voor hefboomproducten? Nog maar een minimale hefboom en bestaande producten met een hogere de ik in porto heb worden bid only geknald. Geen idee wie die bied dan afgeeft, maar dat is lekker interveniëren.
Binaire opties zijn leuker toch.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm, ik begrijp aan 1 kant waarom ze het doen maar als je de risico's kent dan is het ook gewoon eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
Zelf begin ik er niet aan iig.
Ik zou put opties op Tesla willen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zou het je niet kunnen vertellen.
Is veruit m'n best presterende aandeel, trouwens.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou put opties op Tesla willen.
Hebben ze niet bij degiro.
Bitcoin worden mensen ook rijk van. Short term.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is veruit m'n best presterende aandeel, trouwens.
* klopt af
Die overtuiging gun ik je.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bitcoin worden mensen ook rijk van. Short term.
Precies, je hebt die risicocheck al gedaan, dus dan is het vrij spelen lijkt me. Dat belerende wordt wel wat vervelend, helemaal als je al positie hebt ingenomen en nu eenzijdig afhankelijk van de emittent gemaakt wordt welke prijs je er nog voor krijgt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 16:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hmm, ik begrijp aan 1 kant waarom ze het doen maar als je de risico's kent dan is het ook gewoon eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
Zelf begin ik er niet aan iig.
Haha a lek in supplai ja 😆quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 19:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat klinkt niet goed.
Was er ergens een lek?
Begint weer lekker vandaag... Heb maandag mijn ASML aandelen grotendeels verkocht. Was ff klaar met de dalingen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2021 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nu sta ik nog maar 12% in de min met ASML
Het moet eerst maar weer eens januari wordenquote:Op woensdag 6 oktober 2021 09:32 schreef Zwansen het volgende:
Heb het idee dat de beurzen wat volatieler worden. Is vaak geen goed teken.
Van mij mag Shell of Tell flink omhoog gaanquote:Op woensdag 6 oktober 2021 12:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Energiecrisis in de maak.
Hopelijk zit men hier op cash en/of in (L)NG.
Jawel, maar 20% in Gazprom verkocht op 7.6 ( nu rond 9.0)quote:Op woensdag 6 oktober 2021 12:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Winst is winst. Goed gedaan 👊🏽quote:Op woensdag 6 oktober 2021 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel, maar 20% in Gazprom verkocht op 7.6 ( nu rond 9.0)
Dit begint er wel steeds meer op te lijken. Door de dure benzine en energiekosten gaan mensen elders besparen dat ga je voelen in economie. Ben geneigd aan de verkoop te gaan nu ik nog mooie winsten heb. Lastig.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 12:25 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Als jij de downside risk van je portefeuille te groot is pak je toch lekker 1/3e winst?quote:Op woensdag 6 oktober 2021 19:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit begint er wel steeds meer op te lijken. Door de dure benzine en energiekosten gaan mensen elders besparen dat ga je voelen in economie. Ben geneigd aan de verkoop te gaan nu ik nog mooie winsten heb. Lastig.
Dat compenseert mijn "prestaties" op de beurs vrij aardig idd. Verder steek ik nog steeds mijn periodieke inleg in fondsen en ETFs. Mijn horizon gaat over jaren.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bitcoin doet het prima deze week, de rest durf ik bijna niet meer naar te kijken![]()
[ afbeelding ]
Nieuwe productie bitcoin is afgezwakt vanwege hogere energieprijzen lijkt me.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 15:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Bitcoin doet het prima deze week, de rest durf ik bijna niet meer naar te kijken![]()
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 22:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nieuwe productie bitcoin is afgezwakt vanwege hogere energieprijzen lijkt me.
Als de prijs daalt omgekeerd effect.
Leip. Rare sector anyhowquote:
Sowieso compenseert de difficulty iedere 2016 blocks voor de hashrate, ofwel ongeveer iedere 14 dagen.quote:
Klopt, maar altijd beter dan weer tegen een dag rood aan te zitten kijken.quote:Op donderdag 7 oktober 2021 21:40 schreef recursief het volgende:
Mja de ene dag 2% eraf en de andere dag 2,2% erbij. Dat schiet niet echt op. Vandaag was voor mij groen maar niet groener dan gisteren rood was.
Ik zou me daar niet druk om maken. De stijging van Gazprom heeft een link met de energie crisis. Onmogelijk om te voorspellen. Je zou ook nog meer kunnen verkopen. Er is blijkbaar een energie crisis nodig om de koers zo hoog te krijgen, dus het kan zijn dat het pas bij de volgende energie crisis opnieuw gebeurd.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 18:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel, maar 20% in Gazprom verkocht op 7.6 ( nu rond 9.0)
Gazprom zat al op een k/w van 4 niet zo lang geleden. Het zou me niks verbazen als ze tussen de 2-4 euro winst maken per aandeel. Meeste is alleen op contract maar de omzetten etc gaan ook omhoog.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 03:02 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik zou me daar niet druk om maken. De stijging van Gazprom heeft een link met de energie crisis. Onmogelijk om te voorspellen. Je zou ook nog meer kunnen verkopen. Er is blijkbaar een energie crisis nodig om de koers zo hoog te krijgen, dus het kan zijn dat het pas bij de volgende energie crisis opnieuw gebeurd.
Waar gaan mensen dan heen met hun geld? de spaarrekening?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 07:04 schreef Sunri5e het volgende:
Ligt het aan mij of komt er een flinke crash aan? Inflatie/energie/schulden/huisvesting/migratie-problemen lijken allemaal met elkaar verweven te zijn… Nog een beetje Covid.
Met welk geld? Mensen met een laag inkomen komen nu al niet rond. Laat staan met een hoge energierekening. Ik zit in de luxepositie dat ik afgelopen jaar mijn woning volledig heb kunnen renoveren en over heb kunnen gaan op een warmtepomp. Het verschil tussen arm en rijk wordt veel te groot op dit moment.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 08:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waar gaan mensen dan heen met hun geld? de spaarrekening?
Welk geld? Geld is gratis momenteel. Mensen met een laag inkomen zaten toch al niet op de beurs.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 08:43 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Met welk geld? Mensen met een laag inkomen komen nu al niet rond. Laat staan met een hoge energierekening. Ik zit in de luxepositie dat ik afgelopen jaar mijn woning volledig heb kunnen renoveren en over heb kunnen gaan op een warmtepomp. Het verschil tussen arm en rijk wordt veel te groot op dit moment.
CB's die wel moeten schakelen laat de A in TINA mogelijk wel wat groeien.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:21 schreef RamboDirk het volgende:
Een beurscrash zou inhouden dat mensen/instituties/organisaties massaal hun aandelen verkopen. Waarom zou men dat doen als je nergens anders een beetje rendement kan maken?
Dus bitcoin en ethereum ETF's / ETC's mogen niet besproken worden? Coinbase aandeel? MicroStrategy?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:57 schreef capricia het volgende:
[modbreak]Bitcoin en crypto is een ander topic.
Blockchain Technology & Cryptocurrencies
Dit is AEX. [/modbreak]
1929 repeatquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 09:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Welk geld? Geld is gratis momenteel. Mensen met een laag inkomen zaten toch al niet op de beurs.
Een beurscrash zou inhouden dat mensen/instituties/organisaties massaal hun aandelen verkopen. Waarom zou men dat doen als je nergens anders een beetje rendement kan maken?
Ah, this time is different. Dan moeten we op gaan passen.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:18 schreef michaelmoore het volgende:
De grote historisch fout is ,,
dit is een andere tijd , dit blijft
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, this time is different. Dan moeten we op gaan passen.
Ach ja, als de Middelkoopjes van deze wereld nog een keer gelijk krijgen en het hele fiatsysteem in elkaar dondert, zit ik niet meer rustig op de bank mijn Electrum-wallet te openen, maar hebben we wel wat basalere overlevingsproblemen om mee te dealen.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
How the money system works and hoe crypto de valuta van het volk is
Fiat geld is een ongebreidelde print van tegoedbonnen
Eens. Beetje met de tijd meegaan.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus bitcoin en ethereum ETF's / ETC's mogen niet besproken worden? Coinbase aandeel? MicroStrategy?
En "fysieke" bitcoins in je portfolio?
En indien wel, waarom zou dan de techniek of ontwikkelingen achter je investering niet besproken/uitgelegd mogen worden? En mag dat wel voor andere aandelen of ETF's?
Serieuze vraag.
Bitcoin is dermate "mainstream" gegaan dat het wat mij betreft gewoon thuis hoort in "AEX", ander zou je goud of olie ETC's ook niet meer kunnen bespreken.
dondert niets in elkaar,quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ja, als de Middelkoopjes van deze wereld nog een keer gelijk krijgen en het hele fiatsysteem in elkaar dondert, zit ik niet meer rustig op de bank mijn Electrum-wallet te openen, maar hebben we wel wat basalere overlevingsproblemen om mee te dealen.
Het is te hopen ddat ze veel locals in dienst nemenquote:Op zondag 10 oktober 2021 12:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor de liefhebbers, de County Fair bij Giga Berlin lijkt wel aardig geslaagd, gezien de beelden:
Het heeft een specifiek subforum maar heeft uiteraard wel raakvlakken.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dus bitcoin en ethereum ETF's / ETC's mogen niet besproken worden? Coinbase aandeel? MicroStrategy?
En "fysieke" bitcoins in je portfolio?
En indien wel, waarom zou dan de techniek of ontwikkelingen achter je investering niet besproken/uitgelegd mogen worden? En mag dat wel voor andere aandelen of ETF's?
Serieuze vraag.
Bitcoin is dermate "mainstream" gegaan dat het wat mij betreft gewoon thuis hoort in "AEX", ander zou je goud of olie ETC's ook niet meer kunnen bespreken.
Moet wel zeggen dat er wel wat in zit.quote:Op zondag 10 oktober 2021 09:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach ja, als de Middelkoopjes van deze wereld nog een keer gelijk krijgen en het hele fiatsysteem in elkaar dondert, zit ik niet meer rustig op de bank mijn Electrum-wallet te openen, maar hebben we wel wat basalere overlevingsproblemen om mee te dealen.
Dit is een goed argument. Als je het forum Blockchain Technology & Cryptocurrencies bekijkt, dan worden daar zowel de technische als financiele aspecten van Bitcoin besproken. Als je de financiele aspecten ook in dit forum toelaat, dan zijn er twee fora voor hetzelfde onderwerp. Op zich geen ramp, maar het is meestal duidelijker als 1 onderwerp op 1 plek wordt besproken. (Ik ben geen moderator trouwens, maar begrijp de ingreep).quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 11:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
Short is moord.quote:Op maandag 11 oktober 2021 09:59 schreef Beursaap het volgende:
Arcelor moet klappen krijgen met deze energieprijzen, kom op zeg!
Groot deel van die shortages is verwacht ik een consequentie van hoogconjunctuur. Daar gaat Arcelor lekker op.quote:Op maandag 11 oktober 2021 18:31 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Gaat onderuit dus he? Ik snap er geen kut van bijna 5% erbij vandaag???
Shell he die verwacht ik op 25 binnen 2 weken. Galapagos nog verder terminaal: -50% al!!quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Groot deel van die shortages is verwacht ik een consequentie van hoogconjunctuur. Daar gaat Arcelor lekker op.
En stoken ze dat ijzererts niet op kolen dan?
En welke alternatieven heb je?
Waar koop ik nou goedkoop Tesla puts?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 20:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tesla door de $800![]()
GAK op $709 dus niet ontevreden.
Lynx.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar koop ik nou goedkoop Tesla puts?
Kga daar ffkes kijken. Heb alleen nog bux en degiro aangeraakt. Thxquote:
zou je dat wel doen??quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 21:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waar koop ik nou goedkoop Tesla puts?
Tis net als bitcoin, het kan x10 maar uiteindelijk gaat het /10.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou je dat wel doen??
Tegen Elon Musk wedden ??
maar het heeft niets met beleggen te maken , wel met gokkenquote:Op woensdag 13 oktober 2021 19:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis net als bitcoin, het kan x10 maar uiteindelijk gaat het /10.
Daarom put opties.
Gewoon short zou ik daar echt nooit mee gaan.
Das prima. Lekker gokken toch.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar het heeft niets met beleggen te maken , wel met gokken
Ik koop iedere maand wat aandelen Shell en Post nl
Nooit een goed ideequote:Op woensdag 13 oktober 2021 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou je dat wel doen??
Tegen Elon Musk wedden ??
lekkere visiequote:Op woensdag 13 oktober 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das prima. Lekker gokken toch.
Zolang het een strategie is die long term winstgevend en duurzaam te exploiteren is is het beleggen. Maar das mijn visie.
Nah. Tesla is een ander verhaal.quote:Op woensdag 13 oktober 2021 21:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
lekkere visie
ga maar tegen apple gokken
Klopt hoor, Tesla is fors overgewaardeerd t.o.v. de huidige winst en omzet.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 08:50 schreef Heph844 het volgende:
De vraag is wat mij betreft niet of Tesla overgewaardeerd is, maar of andere beleggers dat óók vinden. Zolang men uitgaat van de meest optimistische groeiscenario's blijft die koers gewoon stijgen.
The market can stay irrational longer than you can stay solvent
Een giga crash ga jij niet kunnen voorspellen.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 08:50 schreef Heph844 het volgende:
De vraag is wat mij betreft niet of Tesla overgewaardeerd is, maar of andere beleggers dat óók vinden. Zolang men uitgaat van de meest optimistische groeiscenario's blijft die koers gewoon stijgen.
The market can stay irrational longer than you can stay solvent
Als je nou praat over een toekomst waar Tesla monopolie in is. Of lagere kostprijs die duurzaam te exploiteren is...quote:Op donderdag 14 oktober 2021 11:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt hoor, Tesla is fors overgewaardeerd t.o.v. de huidige winst en omzet.
Maar dat betekent niet dat de koers omlaag gaat.
Daarnaast wordt Tesla wegens het ontwikkelen van chips, AI, software, batterijtechniek, energy storage, etc ook meer gezien als een "techbedrijf" dan als een "autoproducent" en dat maakt de waardering ook wat minder recht-toe-recht-aan (al is deze nu duidelijk te hoog).
Ik voorzie nog geen problemen Tesla blijft doen wat ze nu doen; ieder kwartaal het vorige kwartaal (en de verwachtingen) overtreffen
Potentiële problemen: crashes met FSD, terugroepacties, tekorten aan grondstoffen of halffabricaten, etc.
(wat nu voor meer bedrijven geldt)
Maar voor de rest is het een bedrijf in een groeimarkt, waarbij het marktaandeel niet eens doorslaggevend is; je kan nog fors groeien terwijl je marktaandeel verliest. Voordeel is dat Tesla geen marktaandeel aan zichzelf verliest, ze verkopen geen ICE's dus hun EV's gaan niet ten koste van een ander product.
Als je er niet in gelooft dat EV's en energy storage de toekomst zijn, dan is Tesla inderdaad een groot risico.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |