abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2021 @ 21:26:03 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201533796
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201536660
Boksen zit er al op. Toch fijn om dat gedaan te hebben voordat ik weer een hele dag achter m'n laptop ga zitten. Vanavond ook nog even een rondje wandelen.

Planning vandaag:
L: Twee boterhammen, eentje met een halve geprakte avocado en twee IKEA groenteworstjes en eentje met hummus, sambal en komkommer
T: Bleekselderij met hummus
T Twee pruimen
D: Boontjes met vega rendang
pi_201536727
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 08:14 schreef Myraela het volgende:
Boksen zit er al op. Toch fijn om dat gedaan te hebben voordat ik weer een hele dag achter m'n laptop ga zitten. Vanavond ook nog even een rondje wandelen.

Planning vandaag:
L: Twee boterhammen, eentje met een halve geprakte avocado en twee IKEA groenteworstjes en eentje met hummus, sambal en komkommer
T: Bleekselderij met hummus
T Twee pruimen
D: Boontjes met vega rendang
Goed bezig zo op de vroege ochtend!

Planning vandaag:
O:-
L: smoothie met pindakaas, dadels, banaan, amandelmelk, lijnzaad, macha, kaneel
T: appel & evt plakje ontbijtkoek
D: sushi of boerenkool
B: rondje lopen als het niet regent
pi_201536838
Die 'en dan heffen de gebeurtenissen elkaars kilo's op' werkte zo zo. :')

S: gore conditie workout
L: iets met brood en ham. Tosti of met gebakken ei.
D: caesar salad.
S: bovenlijf kracht dingen
T: skyr, kersen, vlokken
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201537535
Hier ook een mooie stijging na een lekker weekend :') Is er vast woensdag wel weer af ofzo.
Lijstje:
O: havermout
T: smartbar
L/T: mangosalade + 2 boterhammen pindakaas
D: weet ik nog niet,man kookt
T: bakje kwark
B: kind lopend naar school brengen, fietsen naar werk etc.
pi_201538454
:O
Hier ongesteld geworden en inderdaad stijging op de weegschaal en een algeheel opgeblazen gevoel. Even een paar dagen doorbijten :)

Rustdag vandaag, lijst:
B: Uurtje wandelen
D: https://iamafoodblog.com/green-bean-casserole/ met een glas witte wijn erbij en toe kokosyoghurt, galiameloen en een mandarijntje
Let me see you stripped down to the bone
pi_201539140
2 plakjes ontbijtkoek met pindakaas
2 boterhammen met avocado, sriracha en kipfilet
1 boterham met notenpasta
1 boterham met hazelnootpasta
Griekse yoghurt met honing en walnoten
Rode bessen
Groene curry met veel groente en wat kippedijfilet, zilvervliesrijst en komkommersalade
Chocola

Qua beweging kom ik al een tijd niet veel verder dan elke dag 20 minuten wandelen, huishouden op bejaardentempo en tig keer per dag de trap op en af lopen.
pi_201541229
Ik zag (ondanks afgelopen verjaardagsweekend) dat ik sinds de dag voor bevallen 10kg kwijt ben vandaag. Dat is toch een stuk sneller dan de vorige keer. Hoera voor gezond BMI. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_201543327
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik zag (ondanks afgelopen verjaardagsweekend) dat ik sinds de dag voor bevallen 10kg kwijt ben vandaag. Dat is toch een stuk sneller dan de vorige keer. Hoera voor gezond BMI. *O*
Jeej! *O*
pi_201543357
Zo, dag één van een week zonder ijsje(s) is gelukt. Phew. Nog zes te gaan!
Aanvullend persoonlijk doel voor morgen.. Ik ga met mijn peuter koekjes met witte chocolade en cranberries bakken en ik ga een poging doen het bij een (1) koekje te houden. Een paar voor het kind, eentje reserveren voor mijn lief en de rest in de vriezer. Ik laat morgen weten of het gelukt is :)
pi_201547751
Moggeh.

Lijst:
T: Koffie, gedroogde abrikozen
B: 8,5km sprintintervallen hardgelopen net, zo nog Perfect Posture-appje en straks een uur fietsen
T: Wittechocolade/cranberrykoekje, hopelijk maar eentje :)
D: Alleen thuis vanavond: iets kant-en-klaars uit het vegan assortiment van Jumbo, nog nader in de winkel te bepalen wat. Banaan en mandarijn toe.
pi_201547797
*staart naar instructie 'dancing dog'-pose in appje*

... :wtf:

Hoe dan @Holyme, HOE DAN?!
pi_201548165
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 06:30 schreef minilot het volgende:

Hoe dan @:Holyme, HOE DAN?!
Ik Googelde :D Dat is fysiek toch onmogelijk? Tenzij je een slangenmens bent _O-

O: Proteïnereep
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 roggebrood boter/kaas
T: Mandarijntjes
D: Gnocchi met paprika, ui, champignons en een kaassausje
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201548219
haha, de bier/vocht/klats kilo zit er nu pas bij op.

haha.

;(
pi_201548239
Hier wil de wijn/chocolade kilo van zaterdag niet weg :')
  dinsdag 28 september 2021 @ 08:02:12 #16
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201548259
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 07:58 schreef Lonaa het volgende:

haha.

;(
Er bij op.
I love Twents… O+

Hier zijn alle in Duitsland opgelopen kilo's er al weer meer dan af.
Sterker nog, mijn broek begint te ruim te worden, twee gaatjes op mijn broekriem al opgeschoven…
pi_201548337
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 06:30 schreef minilot het volgende:

Hoe dan @:Holyme, HOE DAN?!
Ik ging 'm opzoeken, succes. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 september 2021 @ 08:13:25 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_201548339
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 07:58 schreef Lonaa het volgende:

haha.

;(
Wreed.
disclaimer
pi_201548479
Ja ;(

Voor vandaag:
S: zware dingen tillen
D: panzanella + biefstuk
S: uur ontspanningsyoga. Misschien ook nog uur oefene-om-zware-dingen-te-tillen.

Moet ook nog wel wat erbij eten. Weet nog niet wat dat wordt.
pi_201548535
Sorry, ik ben momenteel helemaal gelukkig met de weegschaal *O* niet tov pakembeet 5 jaar geleden, maar wel tov 5 weken geleden en zelfs 5 dagen geleden *O* en dan moet ik zo denk ik nog voor de 3e keer kakken en wegen :9~

Om ook even mee te mopperen is dit, in ware anorexialarmbellenstijl, op het moment dan ook hehhht heeeehniiigheeeee dhaahhht ghoeeeeedhhhh ghaaaat hinnnn mehhhh leeeehveeeeeh dus toch alles kut :'(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 28 september 2021 @ 08:40:15 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_201548552
Alles verder kut ja? Dat klinkt niet zo best. :*
disclaimer
pi_201548723
Waarom is sportkleding kopen altijd zo dubbel. Aan de ene kant die stem in je hoofd die zegt "Elke poging is al wat waard.' en aan de andere kant die stem die zegt 'We weten allemaal dat je na 3 keer toch weer stopt.'.
pi_201548734
Planning vandaag:
L: smoothie met pindakaas, dadels, banaan, kaneel, amandelmelk
T: appel en plakje ontbijtkoek
D: Tofu curry met rijst
B: boksen en wandelen
pi_201548740
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:04 schreef Myraela het volgende:
Waarom is sportkleding kopen altijd zo dubbel. Aan de ene kant die stem in je hoofd die zegt "Elke poging is al wat waard.' en aan de andere kant die stem die zegt 'We weten allemaal dat je na 3 keer toch weer stopt.'.
Och, afhankelijk van wat voor sportspul je koopt: een hoop is ook heerlijk om in te loungen/tuinieren of bij warmer weer (ja, ok, die tijd is nu wel op).

:+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201548744
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:04 schreef Myraela het volgende:
Daarom verkoopt de Lidl ook sportkleding :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_201548754
Verder weet ik vandaag niet zo goed wat ik ga eten. Ik ga naar kantoor en neem mee:
- 4 boterhammen met pindakaas
- Doosje blauwe bessen
- Handje gemengde noten
- Twee pakjes toastjes

En ik heb daarna een borrel en barbecue met kantoor. Maar de vorige keer werden alle gerechtjes gewoon uitgedeeld, en gingen alle vegetarische opties dus gewoon naar de mensen die ze toevallig als eerst tegenkwamen. Dus daarom voor de zekerheid maar even wat meer eten mee. :')
pi_201548765
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:40 schreef SQ het volgende:
Alles verder kut ja? Dat klinkt niet zo best. :*
Beetje draaaamatisch gebracht natuurlijk wel, maar ja, deze nacht was lang en donker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201548773
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:06 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Och, afhankelijk van wat voor sportspul je koopt: een hoop is ook heerlijk om in te loungen/tuinieren of bij warmer weer (ja, ok, die tijd is nu wel op).

Dit. :P Ik vind trainingsbroeken ook fijn om gewoon in te hangen of te klussen. Ik moet eigenlijk nog een nieuwe, de vorige was wel echt einde na het verhuizen en schilderen en klussen.
pi_201548776
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:06 schreef IJsdraakje het volgende:

Ik heb nu in van dry/air spul van Nike een hemdje en een jack besteld. Dus dat is om te wandelen of iets denk ik ook al lekker. En wat hardloopschoenen om te testen of ze lekker zitten.

Ach, uiteindelijk heb ik straks gewoon een complete set van wat sportkleding en dat kan eigenlijk nooit kwaad. Ik groei er toch niet meer uit. Tenminste, dat hopen we. :') En als het juist te groot zou worden dan mag ik hoe dan ook trots op mezelf zijn, of ik nou veel gesport heb of niet.
pi_201548779
Ik was zaterdagochtend stiekem (want alleen wegen op vrijdag) toch nog even op de weegschaal gaan staan, omdat ik het zooo stom vond dat er niets af leek te zijn. En ondanks reeds ontbijt en een paar koppen koffie was er toen wel bijna een halve kilo af. Dus ik ga er maar vanuit dat ik wel iets goed doe :D

Gisteren was een lastige dag, want bijzonder slechte nacht wegens ziek kind. Gek is dat, dat vermoeidheid en slaap toch vaak toch tot meer snaaien leiden, maar het viel uiteindelijk mee.

Lijstje:
O: volkoren cracker en gekookt eitje
T: appel
L: waarschijnlijk 2 volkoren boterhammen,
T: yoghurt met ananas
D: sushi bowl
T: stukje kaas of handje noten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201548814
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:02 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Er bij op.
I love Twents… O+

Hier zijn alle in Duitsland opgelopen kilo's er al weer meer dan af.
Sterker nog, mijn broek begint te ruim te worden, twee gaatjes op mijn broekriem al opgeschoven…
Zo, dat gaat voortvarend.

Ik blijf echt steken bij die 78 kg, ik moet dus echt wat zien aan te passen
pi_201548819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:12 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik heb nu in van dry/air spul van Nike een hemdje en een jack besteld. Dus dat is om te wandelen of iets denk ik ook al lekker. En wat hardloopschoenen om te testen of ze lekker zitten.

Ach, uiteindelijk heb ik straks gewoon een complete set van wat sportkleding en dat kan eigenlijk nooit kwaad. Ik groei er toch niet meer uit. Tenminste, dat hopen we. :') En als het juist te groot zou worden dan mag ik hoe dan ook trots op mezelf zijn, of ik nou veel gesport heb of niet.
Voor wandelen is het absoluut fijn om iets te hebben dat vocht goed reguleert en niet schuurt! :Y Als ik serieus ga wandelen, doe ik echt altijd een sportlegging aan (specifieke wandelkleding gaat me dan weer te ver, zo enorm vaak heb ik ook geen lange tochten).

Als je van plan bent om te gaan hardlopen, wil ik wel even genoemd hebben dat schoenen laten aanmeten wel echt de way to go is. Vaak zat meegemaakt dat schoenen best prima leken te zitten, maar dat m'n enkels gewoon compleet naar binnen klapten (analyse met filmpjes, sensoren en een deskundig oog, zeg maar) en binnen no time met een blessure zitten is ook zonde.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201548822
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

OMG ik droom van 78 :D
pi_201548881
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Lastig is dat, he, als je zo blijft hangen. Je had al wat aangepast, toch?
pi_201548894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Als je van plan bent om te gaan hardlopen, wil ik wel even genoemd hebben dat schoenen laten aanmeten wel echt de way to go is. Vaak zat meegemaakt dat schoenen best prima leken te zitten, maar dat m'n enkels gewoon compleet naar binnen klapten (analyse met filmpjes, sensoren en een deskundig oog, zeg maar) en binnen no time met een blessure zitten is ook zonde.
Ik weet het, maar daarvoor is de gedachte dat ik na een week weer stop dan toch te sterk. Beetje bang dat ze me dan de duurste schoenen aanpraten, want ik koop het dan ook meteen.
pi_201548925
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Lastig is dat, he, als je zo blijft hangen. Je had al wat aangepast, toch?
Nee, ik ging het nog even aankijken, in de hoop dat het met gewoon volhouden toch iets naar beneden zou gaan. Dus nu maar iets meer eiwitten en wat strenger op chocola en kijken of er weer beweging in komt. Door die stomme slijmbeursontsteking in mijn heup zit fatsoenlijk wandelen er niet in.
pi_201548930
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik weet het, maar daarvoor is de gedachte dat ik na een week weer stop dan toch te sterk. Beetje bang dat ze me dan de duurste schoenen aanpraten, want ik koop het dan ook meteen.
Als ik de man moet geloven kun je dure hardloopschoenen ontzettend goed doorverkopen op de tweedehands markt :Y Terwijl ze wel echt echt belangrijk zijn. Itt in een floplegging van 5 euro lopen. Zolang die legging niet schuurt, is het goed, bij hardloopschoenen komt een hoop meer kijken.
pi_201548937
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:33 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Nee, ik ging het nog even aankijken, in de hoop dat het met gewoon volhouden toch iets naar beneden zou gaan. Dus nu maar iets meer eiwitten en wat strenger op chocola en kijken of er weer beweging in komt. Door die stomme slijmbeursontsteking in mijn heup zit fatsoenlijk wandelen er niet in.
Dat is echt heel rot als je zo in je beweging wordt beknot. Wordt het al wat beter?

Ik had gisteren ook chocola. Dat was eigenlijk de enige uitspatting door het lam zijn van te weinig slaap, dus dat viel eigenlijk best mee, gelukkig.
pi_201549031
De koekjes hier ga ik maar eens weggooien, die zitten al veel te lang in de koektrommel, ik eet ze niet meer. Zolang het tenminste geen bokkepootjes of chocolatechip zijn dan, want die moet ik heel zelden in huis halen. De rest boeit me niet (meer).
Als je moe en brak bent is chocola zo makkelijk he?
pi_201549086
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 09:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat DP-man zegt klopt. :Y

Overigens kan je ook aangeven dat je een beperkt budget (ervoor over) hebt, als je kan shoppen uit de "oude" collectie, scheelt het ook al flink.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201549637
Ik hardloop op online bestelde minimalistische barefoot-trailschoentjes van drie tientjes en mijn (meer dan honderd kilo wegende) lief ook, gaat al een jaar bij ons allebei helemaal uitstekend met drie a vier keer per week hardlopen en allebei tot dusver nul komma nul blessures gehad O+
Aan mij heeft de hardloopschoenenbusiness dus weinig, ik kan niet eens wándelen op van die enorme dingen met duizend demping, laat staan hollen :D
pi_201550024
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 10:50 schreef minilot het volgende:
Ik hardloop op online bestelde minimalistische barefoot-trailschoentjes van drie tientjes en mijn (meer dan honderd kilo wegende) lief ook, gaat al een jaar bij ons allebei helemaal uitstekend met drie a vier keer per week hardlopen en allebei tot dusver nul komma nul blessures gehad O+
Aan mij heeft de hardloopschoenenbusiness dus weinig, ik kan niet eens wándelen op van die enorme dingen met duizend demping, laat staan hollen :D
Een hardloopanalyse resulteert niet per definitie in de meest fluffy schoenen he. :P

Het scheelt ook nogal op wat voor ondergrond je loopt én wat je van nature voor landing hebt. Ik plof bijvoorbeeld standaard op m'n middenvoet en voornamelijk op een harde ondergrond, dus om m'n knieën te sparen is het wel lekker als de schoen wat van de klap opvangt. De hiel van de schoen valt wel weer mee qua sponzig (want daar land ik dus niet écht op), alleen dus een blok om te voorkomen dat m'n enkels naar binnen klappen (wat weer komt door hoe m'n heupen staan).

Stomtoevallig afgelopen vrijdag richting supermarkt gerend op m'n standaard sneakers (want hey, klein stukje, hoe erg kan het zijn) en ik voelde het meteen in m'n schenen, zo'n beetje de enige plek waar ik met m'n aangemeten schoenen nooit last van heb. :+

Lang verhaal langer: tuurlijk kan het goed gaan met een niet al te dure schoen bestellen, maar het gaat zó veel vaker níet goed en blessures zijn gewoon superkut.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201550157
Hardlopen :N
Wandelen doe ik het best op m'n Skechers, die zijn het meest comfortabel. Al loop ik maximaal 5 kwartier achterelkaar.
pi_201550171
Barefootschoeisel vergt wel een heel andere looptechniek @IJsdraakje - is niet echt te vergelijken met reguliere goedkope hardloopschoenen online bestellen, want dat lijkt me vaker niet dan wel goed gaan inderdaad :Y
pi_201550202
Ingrediënten koekbaksel staan klaar. *knakt vingers* Eénversgebakkenkoekjeëtenchallenge is on :Y)
pi_201550223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:43 schreef minilot het volgende:
Barefootschoeisel vergt wel een heel andere looptechniek @:IJsdraakje - is niet echt te vergelijken met reguliere goedkope hardloopschoenen online bestellen, want dat lijkt me vaker niet dan wel goed gaan inderdaad :Y
Dat sowieso ja. :Y Als ik nu zou overstappen, mag ik eerst mezelf een compleet andere techniek aan gaan leren en bij nul beginnen, denk ik. :+

En ik zever er liever iets te lang over door dan dat iemand (niet perse Myr, er zijn ook zat meelezers) denkt "dat het wel kan" en zichzelf sloopt. Vriend had een tijdje de verkeerde schoenen en dat vertaalde voor hem naar zelfs last bij het fietsen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201550228
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Wandelen doe ik het best op m'n Skechers, die zijn het meest comfortabel. Al loop ik maximaal 5 kwartier achterelkaar.
Hardlopen doe ik ook niet en voor wandelen zijn mijn meeste sneakers wel comfortabel.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201551442
Haha @minilot herkenbaar, al lukt die me nog wel (met veel gepuf en ge-teringwaaromwilikdit), maar er zijn andere houdingen... :X

En eens met @IJsdraakje! Schoenen laten opmeten komt ook in varianten, ik ben nooit bij zo'n superluxe en kneiterdure geweest, maar een 'gewone' runtest op van die banen met sensoren enzo gaf wel echt een veel beter paar, inclusief speciaal aangepaste zool. En die waren echt niet superduur (wel lelijk, want ze kijken naar wat beste is, niet wat mooiste is :+ ) en die test was gratis. Loopsokken erbij vind ik ook wel fijn trouwens.
pi_201551722
Dus. Koekje 1.

dinsdag 28 september 2021 @ 14:22:24 #50
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201551852
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Na de voor mijn doen enorme wandelingen in de voorgaande weken op mijn eeuwige All Stars ben ik bij terugkomst in Nederland meteen naar de Nike shop gegaan en heb daar een paar Nike Air Max Command's gekocht.
Niet omdat ze hip of mooi zijn, maar alle wandelingen op die dingen sindsdien voelen alsof ik op lucht loop (wat ik deels ook doe natuurlijk…) en leveren geen pijn aan mijn voeten of kniegewrichten meer op.
Voorlopig blijven de All Stars daarom even in de kast staan…
pi_201551889
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:22 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Na de voor mijn doen enorme wandelingen in de voorgaande weken op mijn eeuwige All Stars ben ik bij terugkomst in Nederland meteen naar de Nike shop gegaan en heb daar een paar Nike Air Max Command's gekocht.
Niet omdat ze hip of mooi zijn, maar alle wandelingen op die dingen sindsdien voelen alsof ik op lucht loop (wat ik deels ook doe natuurlijk…) en leveren geen pijn aan mijn voeten of kniegewrichten meer op.
Voorlopig blijven de All Stars daarom even in de kast staan…
Oef, ik krijg vreselijke blaren van canvasschoenen. Allstars zijn zó cool, maar ik loop elke dag en wil dan niet steeds schoenen hoeven wisselen..
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:30:09 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201551920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:27 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Oef, ik krijg vreselijke blaren van canvasschoenen. Allstars zijn zó cool, maar ik loop elke dag en wil dan niet steeds schoenen hoeven wisselen..
Er zijn ook leren All Stars met een fluffy nep bont voering aan de binnenkant… :P

pi_201551935
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:30 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Er zijn ook leren All Stars met een fluffy nep bont voering aan de binnenkant… :P

[ afbeelding ]
Ik draag uit principe geen leer ;) Helaasch.
Maar Skechers zat om uit te kiezen!
pi_201551999
Gefaald. }:| Drie koekjes. }:| (Ongesteld hè? }:| )
Naja, de rest zit in de vriezer ^O^

Ik loop veeeeeeeeel op Conversegympen maar moet zeggen dat ik wel makkelijke voeten heb, zo lang ik ze niet lastigval met hakken :)
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:39:54 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_201552037
All stars, als er iets de aids is voor je voeten zijn die het wel. Zeker als je geen geoefend wandelaar bent en overgewicht hebt is dat vragen om problemen :P

Ik liep altijd op vanalles en dacht ook dat dat prima was, tot ik ging wandelen op hardloopschoenen. Nooit meer pijn O+ Nooit meer blaren O+ Geen knie- of heupaids meer O+
disclaimer
pi_201552061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:36 schreef minilot het volgende:
Gefaald. }:| Drie koekjes. }:| (Ongesteld hè? }:| )
Naja, de rest zit in de vriezer ^O^

Ik loop veeeeeeeeel op Conversegympen maar moet zeggen dat ik wel makkelijke voeten heb, zo lang ik ze niet lastigval met hakken :)
Maar jij kan ook hardlopen op zo goed als niks, da's geen vergelijk. :N :D

Voor autorijden vind ik Allstars wel heerlijk, maar verder ben ik gehecht aan m'n voetbed. :+

En koekjes. :9~
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 september 2021 @ 14:46:42 #57
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201552112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:39 schreef SQ het volgende:
All stars, als er iets de aids is voor je voeten zijn die het wel. Zeker als je geen geoefend wandelaar bent en overgewicht hebt is dat vragen om problemen :P
Ik draag ze al meer dan 40 jaar en ik leef nog… :P

quote:
Ik liep altijd op vanalles en dacht ook dat dat prima was, tot ik ging wandelen op hardloopschoenen. Nooit meer pijn O+ Nooit meer blaren O+ Geen knie- of heupaids meer O+
Allemaal waar, hoewel ik moet toegeven dat ik op afgesleten All Stars liep van een jaar of 3 oud.
Want die zitten het lekkerst, maar hebben bijna helemaal geen voetbed meer…
pi_201552460
Oh god, moet ik nou ook aan de hardloopschoenen voor het wandelen? Ik heb 1 paar wandelschoenen en verder loop ik in de zomer gewoon op mijn Birkenstock Gizeh. Sneakers zitten niet lekker, ook skechers niet en dat vind ik wel jammer want ze zijn zo heerlijk licht.
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:22:53 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_201552603
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh god, moet ik nou ook aan de hardloopschoenen voor het wandelen? Ik heb 1 paar wandelschoenen en verder loop ik in de zomer gewoon op mijn Birkenstock Gizeh. Sneakers zitten niet lekker, ook skechers niet en dat vind ik wel jammer want ze zijn zo heerlijk licht.
Hoezo moet dat? Van wie?
De vraag is: heb je pijn of ongemak tijdens/ na het lopen wat te herleiden is aan je schoeisel? Zo nee, dan lijkt het me niet dat je iets moet veranderen.
disclaimer
pi_201552778
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 08:33 schreef Lonaa het volgende:

Voor vandaag:
S: zware dingen tillen
L: Platbrood met pesto, courgette, ui, tonijn en wat geitenkaas
D: panzanella + biefstuk
S: uur ontspanningsyoga.

Aangepast. Moet alsnog wel zo'n 400 kcal bij dit lijstje. :')
  dinsdag 28 september 2021 @ 15:37:59 #61
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201552810
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat SQ zegt, niks moet...

Maar je kent mij een beetje, je kan me op mijn All Stars of Dr. Martens uittekenen.
Aangezien mijn echtgenote een fervent wandelaar is en dan altijd haar Nike's daarbij aantrekt, als ze niet over één of ander verlaten boerenlandpad slingert, was het voor mij na een paar dagen versleten en brandende voeten in Nürnberg een probeersel. En tot mijn verbazing werkt het (voor mij) ook prima...
pi_201553324
Als je écht van het serieus wandelen bent, zou ik wandelschoenen kopen en geen hardloopschoenen :P
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:27:54 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_201553347
Ik weet het niet, ik kreeg op mijn in de beversport aangemeten meindl wandelschoenen ook pootpijn. Op mijn puma's nooit. :')
disclaimer
pi_201553369
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Allemaal waar, hoewel ik moet toegeven dat ik op afgesleten All Stars liep van een jaar of 3 oud.
Want die zitten het lekkerst, maar hebben bijna helemaal geen voetbed meer…
*boks* O+
Ik gooi een paar pas weg als de schoenen letterlijk van mijn voeten af vallen :9 Ik heb momenteel vier paar in actieve dienst, in variabele staat van ontbinding :7 Vond ze trouwens ook prima lopen toen ik ontzettend overgewicht had, maar zoals gezegd: makkelijke voeten :)
pi_201553433
Was ik helemaal speciaal naar een grote Jumbo een dorp verderop gefietst wegens het schijnbaar reusachtige vega(n)-assortiment, bleek de vestiging dicht wegens verbouwing 8)7 Knorrig naar huis gefietst en nou wordt mijn D iets van de schamele dingen die ik nog in huis had: worteltjes met pittige hummus, bouillon met handje spinazie en een ei, volkoren crackers met pindakaas en het één en ander aan fruit. Naja. Erdoor wel een uur gefietst op smakelijke muziek ^O^
pi_201553725
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:38 schreef minilot het volgende:
Was ik helemaal speciaal naar een grote Jumbo een dorp verderop gefietst wegens het schijnbaar reusachtige vega(n)-assortiment, bleek de vestiging dicht wegens verbouwing 8)7 Knorrig naar huis gefietst en nou wordt mijn D iets van de schamele dingen die ik nog in huis had: worteltjes met pittige hummus, bouillon met handje spinazie en een ei, volkoren crackers met pindakaas en het één en ander aan fruit. Naja. Erdoor wel een uur gefietst op smakelijke muziek ^O^
Niet uit frustratie de koekjes aanvallen he?
pi_201554572
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Niet uit frustratie de koekjes aanvallen he?
Die zijn gelukkig tijdig naar de vriezer verhuisd ;)
pi_201559095
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:38 schreef minilot het volgende:
Welke Jumbo is dat?
pi_201560226
T: Bakje watermeloen
L: Kwark/passiefruit/banaan en 2 wraps kaas/houmous
D: Plaattaart spinazie-prei met rode pesto en mozzarella

De D is wel een beetje ons trainingsdagvoer, 's middags fixen en na de training alleen nog even opwarmen :9

Mijn nieuwste verslaving zijn ingevroren passiefruitblokjes, ik heb nog nooit zulke lekkere kwark gehad!
pi_201560554
Nou, gister niet boksen want ontzettend hoofdpijn ... Dus vooral heel rustig aan gedaan. Vandaag een poging om iig een stuk te lopen.

Planning:
L: Smoothie pindakaas, amandelmelk, dadels, banaan, kaneel & klein restje avondeten van gister (tofu curry Indiaas iets met rijst)
T: appel
D: Sushi halen
B: rondje lopen
pi_201561319
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 23:06 schreef Myraela het volgende:

[..]
Welke Jumbo is dat?
Meent Papendrecht :)
pi_201561356
Gezien de liters bloed die ik momenteel verlies is het weer eens de dag in de maand waarop ik de plantaardige shizzle verruil voor een kluit rundvlees :Y) Bovendien komt mijn broertje eten en die 'lust geen vegetarisch' :+

Lijst!
B: Niks. Mehkrampblehrustdag. Alleen wandelend boodschappen.
T: Koffie, handje gedroogde cranberries
D: Het is bouw-je-eigen-burgeravond in huis: burgers van de slager, briochebollen, gebakken bacon, sla, tomaat, rode ui, cheddar, blauwe kaas, augurk en een assorti aan sauzen. Banaan en meloen toe.
pi_201561364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn nieuwste verslaving zijn ingevroren passiefruitblokjes, ik heb nog nooit zulke lekkere kwark gehad!
Een van de betere verslavingen wel. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201561444
Geen vegetarisch lusten, intrigerend wel. _O-

Hier duidelijk wat gevolgen van het weekend te merken, maar m'n eten gaat best braaf verder en nu kabbelt het lijntje weer verder op z'n licht zakkende route voort, dus gewoon zo doorgaan voorlopig. Hopelijk heb ik vanmiddag nog tijd om te sporten, dat hangt af van wanneer de kachelkerel langskomt. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201561457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:45 schreef Declan-Harp het volgende:
En waar haal je zulke geniale blokjes? :9
pi_201561486
Ik zie nu trouwens al zoveel dagen achter elkaar iets tussen 56.5 en 56.9 op de weegschaal dat ik wel durf vast te stellen dat 56.x het nieuwe normaal is geworden ^O^
pi_201561765
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef minilot het volgende:

[..]
En waar haal je zulke geniale blokjes? :9
https://www.ah.nl/product(...)-passievruchtblokjes Hier!
Zitten ongeveer 15 blokjes in, ik gebruik er per bakje kwark 5.
pi_201561931
Gisteren best netjes gehouden op de barbecue met werk. Water, ijsthee en een gemberthee met honing. En verder een prima bordje met een broodje, kruidenboter wat salades en een paar patatjes en een halve falafelburger. Later ook nog 4 van de mini-desserts.

Ik had de rest van de dag alleen 3 boterhammen met pindakaas en een bak blauwe bessen op. Dus ondanks wat beperkt aan groenten, ben ik er helemaal tevreden mee.

Vandaag:
L: Een Mexicaanse diepvriesmaaltijd van Lazy Vegan
T: Twee pruimen
D: Sperziebonen/tomaat/lente-ui salade met balsamico en een kaasschnitzel

En ook nog bedankt voor alle tips en ervaringen met hardloopschoenen. Ik ga er nog even over nadenken.
pi_201562199
*O* ondanks geen OMAD toch tevreden. Antibioticakuur voorbij, dus vandaag weer OMAD dagje.

Past wel weer mooi in mn eigen wetenschappelijk onverantwoorde OMAD onderzoek en thesis "OMAD is alleen maar een manier om je CICO balans onder controle te hebben. Want ondanks dat ik 4 keer per dag gegeten heb, zit mn maag wel veel sneller vol en heb ik het dus bij 4 vrij kleine porties gehouden.
  woensdag 29 september 2021 @ 11:19:24 #80
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201562525
O: Reep van Tasty Basic
L: Slawraps met roomkaas, kaas paprika en komkommer
T: Babybel en banaan
D: feta,courgette falafel met courgettefrietjes
T: Bakje aardbeien
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201564194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* ondanks geen OMAD toch tevreden. Antibioticakuur voorbij, dus vandaag weer OMAD dagje.

Past wel weer mooi in mn eigen wetenschappelijk onverantwoorde OMAD onderzoek en thesis "OMAD is alleen maar een manier om je CICO balans onder controle te hebben. Want ondanks dat ik 4 keer per dag gegeten heb, zit mn maag wel veel sneller vol en heb ik het dus bij 4 vrij kleine porties gehouden.
Welkom terug in OMADland, Poebs! O+
Wat wordt de maaltijd vandaag? :)
pi_201564205
Dag 3 van 7 in de Week Zonder IJsjes Eten. Ik was net in de gelegenheid voor ijs, maar niet gedaan. Het pestweer helpt wel ^O^
pi_201564234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 11:19 schreef LPFAN het volgende:
O: Reep van Tasty Basic
L: Slawraps met roomkaas, kaas paprika en komkommer
T: Babybel en banaan
D: feta,courgette falafel met courgettefrietjes
T: Bakje aardbeien
Wat is courgettefalafel? En wat zijn courgettefrietjes? :) Bij zowel falafel als frietjes lijkt courgette me vanwege de soppigheid ervan niet de meest ideale kandidaat, maar misschien zie ik het verkeerd :)
  woensdag 29 september 2021 @ 13:37:12 #84
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201564335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:30 schreef minilot het volgende:

[..]
Wat is courgettefalafel? En wat zijn courgettefrietjes? :) Bij zowel falafel als frietjes lijkt courgette me vanwege de soppigheid ervan niet de meest ideale kandidaat, maar misschien zie ik het verkeerd :)
Is nieuw van de AH: https://www.ah.nl/product(...)ta-courgette-falafel

En zou je idd denken maar je snijd courgettte in friet vorm en doet het door ei en een beetje paneermeel en parmazaanse kaas en dan wordt het knapperig en lekker :Y
Ik gebruik dit recept: https://www.culy.nl/recepten/courgettefrietjes/
pi_201564410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

En zou je idd denken maar je snijd courgettte in friet vorm en doet het door ei en een beetje paneermeel en parmazaanse kaas en dan wordt het knapperig en lekker :Y
Damn, die PATAT ziet er goed uit _O_ Geef je straks een review? Dan probeer ik ze ook eens.
pi_201564419
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:26 schreef minilot het volgende:

[..]
Welkom terug in OMADland, Poebs! O+
Wat wordt de maaltijd vandaag? :)
:9~ chili uit de vriezer :9~
pi_201564438
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:37 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Heh, grappig die frietjes!

Ik kan om m'n gebruikelijke tijd weg, dus geen excuus om niet te sporten. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 29 september 2021 @ 13:44:17 #88
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201564448
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:42 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Damn, die PATAT ziet er goed uit _O_ Geef je straks een review? Dan probeer ik ze ook eens.
Ik maak ze vaker en is echt de moeite waard! Ik eet zo een hele courgette op _O-
  woensdag 29 september 2021 @ 13:44:48 #89
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201564455
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Heh, grappig die frietjes!

Ik kan om m'n gebruikelijke tijd weg, dus geen excuus om niet te sporten. *O*
Sportse!
pi_201565203
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:44 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ik maak ze vaker en is echt de moeite waard! Ik eet zo een hele courgette op _O-
Ik zet ze in de planning voor volgend weekend, lekker!!
  woensdag 29 september 2021 @ 15:02:36 #91
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201565561
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 14:34 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ik zet ze in de planning voor volgend weekend, lekker!!
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Dipje erbij is ook lekker.
pi_201566165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 15:02 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Dipje erbij is ook lekker.
Ben benieuwd ja, zul je zien dat het bij mij weer uitelkaar valt ofzo :') Heb serieus nog nooit met bloem/paneer gekookt :D

Had een boodschappenrekening van 85,- deze week, daar schrok ik wel van.. Zijn de prijzen nou zo gestegen of wat?
  woensdag 29 september 2021 @ 16:30:14 #93
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201566495
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:01 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ben benieuwd ja, zul je zien dat het bij mij weer uitelkaar valt ofzo :') Heb serieus nog nooit met bloem/paneer gekookt :D

Had een boodschappenrekening van 85,- deze week, daar schrok ik wel van.. Zijn de prijzen nou zo gestegen of wat?
Gaat echt wel meevallen joh ;p door de ei blijft het wel plakken.

Nee is echt enorm gestegen, ik was gister even bij de ah en had 4 dingen en was 12 euro kwijt ofzo. Niet normaal.
pi_201566588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:30 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Gaat echt wel meevallen joh ;p door de ei blijft het wel plakken.

Nee is echt enorm gestegen, ik was gister even bij de ah en had 4 dingen en was 12 euro kwijt ofzo. Niet normaal.
Allesch gaat omhoog, behalve m'n uitkering :'(
  woensdag 29 september 2021 @ 16:39:56 #95
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201566610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Gelukkig is er nog zwaartekracht…
  woensdag 29 september 2021 @ 16:44:45 #96
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201566676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Inderdaad ja..
pi_201566687
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:44 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Inderdaad ja..
Ik wil niet weten wat gas/elektra en mijn zorgverzekering gaan doen in 2022 :'(
Maar hey, minder besteden = minder eten = minder kilo's
Of zou het zo niet werken? :+
  woensdag 29 september 2021 @ 16:49:56 #98
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201566755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:45 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Minder te besteden = meestal minder goed eten.
En dat lijkt me niet bevorderlijk voor de kilo's…
pi_201566776
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Minder te besteden = meestal minder goed eten.
En dat lijkt me niet bevorderlijk voor de kilo's…
Nee, in mijn geval betekend dat vaker zelf geschilde aardappelen :r eten.
Als vegetariër kan ik niet leven op patat en frikandellen :D
  woensdag 29 september 2021 @ 16:52:36 #100
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201566799
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:45 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Nah ja gezond eten wordt natuurlijk duurder dus wordt wel lastig allemaal. Ik vind gezond eten nu al zo duur _O-

Ben ik ook benieuwd naar ja. Ach kan niet zo zijn als vorige week toen had ik een verbruik staan van 5 miljoen _O- (fout in computersysteem)
  woensdag 29 september 2021 @ 16:53:14 #101
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201566806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:51 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Nee, in mijn geval betekend dat vaker zelf geschilde aardappelen :r eten.
Als vegetariër kan ik niet leven op patat en frikandellen :D
Hollandse pot :r :r
pi_201566850
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:52 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Nah ja gezond eten wordt natuurlijk duurder dus wordt wel lastig allemaal. Ik vind gezond eten nu al zo duur _O-

Ben ik ook benieuwd naar ja. Ach kan niet zo zijn als vorige week toen had ik een verbruik staan van 5 miljoen _O- (fout in computersysteem)
5mil kwh of m3? In het laatste geval.... :X

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:53 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Hollandse pot :r :r
Ik vind het ook vies.. maar nood breekt wet natuurlijk. Als het moet kan ik daar prima op bezuinigen, ik koop nu veel voorgekookt/gesneden enzo.. builtjes rijst ipv een kilozak. Zulke dingen.
pi_201566897
Ik vind gezond eten niet zo duur. Maar ik maak het zelf wel gewoon duur. Door allemaal gezonde, maar eigenlijk wel luxe producten te eten.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:01:00 #104
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201566900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:56 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
5mil kwh of m3? In het laatste geval.... :X
m3 op 1 dag _O- Schrok me wezenloos maar was dus een fout in het systeem en is gelukkig rechtgezet.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 16:56 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ik vind het ook vies.. maar nood breekt wet natuurlijk. Als het moet kan ik daar prima op bezuinigen, ik koop nu veel voorgekookt/gesneden enzo.. builtjes rijst ipv een kilozak. Zulke dingen.
Ja dat doe ik iig al niet, alleen als het in de bonus is. Rijst heb ik sowieso ook altijd wel in voorraad. Koop ik meestal een kiloverpakking van. Ik weiger om hollandse pot te eten. Ik verzin meestal wel iets als ik krap zit _O-

Het valt me met online bestellen nog wel mee moet ik zeggen.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:01:23 #105
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201566908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:00 schreef Myraela het volgende:
Ik vind gezond eten niet zo duur. Maar ik maak het zelf wel gewoon duur. Door allemaal gezonde, maar eigenlijk wel luxe producten te eten.
Groente en fruit vind ik best duur geworden.
pi_201567025
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:01 schreef LPFAN het volgende:

Groente en fruit vind ik best duur geworden.
En noten en vis zijn ook best duur.

Er was ooit door het Nibud berekent dat een alleenstaande moeder in de bijstand met thuiswonende kinderen niet het geld heeft om te eten volgens de adviezen van het Voedingscentrum (de overheid).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 29 september 2021 @ 17:12:55 #107
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201567045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er was ooit door het Nibud berekent dat een alleenstaande moeder in de bijstand met thuiswonende kinderen niet het geld heeft om te eten volgens de adviezen van het Voedingscentrum (de overheid).
Dat geloof ik gelijk :Y
pi_201567091
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben een alleenstaande moeder in de bijstand, mijn lijstjes zijn prima toch :Y)
pi_201567118
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:17 schreef Declan-Harp het volgende:

Ik ben een alleenstaande moeder in de bijstand, mijn lijstjes zijn prima toch :Y)
Dus je hebt geen moeite met het kopen van voldoende groente, fruit, vis/eiwitten en noten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201567153
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dus je hebt geen moeite met het kopen van voldoende groente, fruit, vis/eiwitten en noten?
Groente en fruit niet nee, vis en vlees eten we niet.
Noten vinden we niet boeiend. Ik eet dagelijks kwark en kind krijgt een glas Optimel en een minikwarkje als toetje 's avonds.

Het is allemaal wel duur(der) maar niet iets waar ik op hoef te bezuinigen gelukkig.
pi_201567192
Bewuste keuze om noten niet belangrijk te vinden? Ik heb juist altijd gelezen dat je als vegetariër juist zeker wel wat noten kunt gebruiken.
pi_201567216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:26 schreef Myraela het volgende:
Bewuste keuze om noten niet belangrijk te vinden? Ik heb juist altijd gelezen dat je als vegetariër juist zeker wel wat noten kunt gebruiken.
Ik mis er niets aan ;)
Af en toe koop ik amandelen of zo'n mixzakje met gedroogd fruit, maar ik taal er gewoon ook niet naar.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:37:26 #113
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201567303
Noten :9

Ik gooi het ook graag in een salade of iets. Heb eigenlijk altijd wel cashewnoten in huis.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:42:52 #114
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201567350
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:37 schreef LPFAN het volgende:
Noten :9

Ik gooi het ook graag in een salade of iets. Heb eigenlijk altijd wel cashewnoten in huis.
Voorheen kocht ik per week 5 zakken gezouten cashewnoten en die waren een week later schoon op.
Nu eet ik hooguit het beruchte handje ongezouten gemengde noten per dag en doe ik meer dan een week met 1 zakje.
Ze zijn natuurlijk ook minder lekker zo dan gezouten, maar het mag van de dieet juf en de app… :P
  woensdag 29 september 2021 @ 17:46:13 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_201567382
5 zakken cashewnoten in een week :D ik denk dat je kilo's er af vliegen door alleen daar al te schrappen :P
disclaimer
  woensdag 29 september 2021 @ 17:47:15 #116
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201567391
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:42 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Voorheen kocht ik per week 5 zakken gezouten cashewnoten en die waren een week later schoon op.
Nu eet ik hooguit het beruchte handje ongezouten gemengde noten per dag en doe ik meer dan een week met 1 zakje.
Ze zijn natuurlijk ook minder lekker zo dan gezouten, maar het mag van de dieet juf en de app… :P
Haha _O- Ik koop altijd ongezouten maar ik ben nierpatiënt dus ik eet sowieso weinig zout.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:49:48 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201567426
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:46 schreef SQ het volgende:
5 zakken cashewnoten in een week :D ik denk dat je kilo's er af vliegen door alleen daar al te schrappen :P
Het gaat wel hard nu, en ook zeker daardoor.
Ik kan ook al zonder te kijken langs de gevulde droppot lopen… :P

Ben alleen wel bang dat ik mijn garderobe straks flink moet aanpassen.
Met het strakker aantrekken van een broekriem kom ik er straks niet meer en heb ik dus een soort van aardappelzak aan m'n kont hangen… :')
  woensdag 29 september 2021 @ 17:54:18 #118
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201567462
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Met het strakker aantrekken van een broekriem kom ik er straks niet meer en heb ik dus een soort van aardappelzak aan m'n kont hangen… :')
Haha dat is een nadeel van afvallen ja _O-
pi_201567806
Nou, de Hollandse pot zit er weer in. :9 Beetje balans erin, want morgen staat er lasagne op het menu. :9~
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201567819
quote:
7s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Hehehehe, het vervelendst vond ik altijd de "tussenmaat", je wil er niet al teveel aan uitgeven, maar die hobbezakken zijn ook niks. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201568278
Ik heb dus een vriendin die net een heleboel is afgevallen waar ik prompt 3 net passende broeken van heb gekregen _O_ Precies wat ik nodig had :7
pi_201568767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dus een vriendin die net een heleboel is afgevallen waar ik prompt 3 net passende broeken van heb gekregen _O_ Precies wat ik nodig had :7
Wat een gelukje. Ik kom regelmatig bij de kringloop (en jurkjes met stretch zijn ook vet handig).
pi_201568887
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:25 schreef Doedezemaar het volgende:

Wat een gelukje. Ik kom regelmatig bij de kringloop (en jurkjes met stretch zijn ook vet handig).
Ik woon geloof ik in één van de dikste gemeentes in Nederland en de kringloopwinkel hier is groot en heeft heel veel kleren. In maat xs, s en soms medium. Dus eh, ik moet nog een stuk meer afvallen wil ik daar leuke dingen kunnen scoren.

Ik had gisteren overigens een gesprekje bij de bloedbank en daar hadden ze in de computer wat mijn gewicht was in 2014. Ze zei nog dat de meeste mensen zwaarder werden. Ik was lichter *)
pi_201568968
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Nou, de Hollandse pot zit er weer in. :9 Beetje balans erin, want morgen staat er lasagne op het menu. :9~
Dit. Verse worst, puree en broccoli vandaag, pasta met saus morgen. :9
pi_201574103
Moggeh! Hamburgers gisteren waren perfect! :9 Lekker veel blauwe kaas erop *O* Volgende maand weer een keer vlees :Y)

Lijst:
T: Koffie, gedroogde cranberries
B: Zo vijf kilometer traaaaaag hardlopen. Zaterdag eerste wedstrijd(je) ooit, dus kalm aan vandaag :D Zenuw, zenuw..
B: Perfect Posture-app, uur baantjes trekken in het zwembad
D: https://www.thepioneerwom(...)oot-vegetable-candy/ met couscous, feta en een paar handjes gehakte verse kruiden. Meloen toe.
pi_201574107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik had gisteren overigens een gesprekje bij de bloedbank en daar hadden ze in de computer wat mijn gewicht was in 2014. Ze zei nog dat de meeste mensen zwaarder werden. Ik was lichter *)
Wat goed! O+

En de kringloopwinkels hier hebben vooral gereformeerd spul, dus daar heb ik niet zoveel aan. Gelukkig is er Vinted! ^O^ En ik ben van plan een aantal van mijn favoriete kledingstukken die nu een beetje te ruim beginnen te zitten eens naar het lokale Turkse naaiatelier te brengen om het weer passend te krijgen :)
pi_201574562
Ik krijg straks een vriendin en haar zoon te lunchen, dus even wat lekkere dingen gehaald.

L: Suikerbrood, kaascroissantje, proteïne Breaker en vers fruit
D: Spruitjes met pindasaus, Valess beefburger (is nieuw) en gevulde rösti
pi_201574606
O+ weegschaal O+

Heb al een paar kilo geen echt passende broeken meer. Er ligt een stapel die ik nog niet echt durf te proberen omdat die misschien weer deprimerend zijn :')

Iiiinclusief een belachelijk geile seven for all mankind jeans die ik ooit voor 6 euro (dhuuuur) ofzo bij de O+ kringloop O+ wegtrok :9~ goede motivator vandaag ook weer braaf te OMADen en alhetwater te drinken.
  donderdag 30 september 2021 @ 08:36:33 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_201574837
Hier ook een aangename weegschaal. Ging er 3 keer op omdat ik het niet geloofde :')
Gisteren wel weer een mentale buikbreakdown gehad :@ het is echt zo erg. Hoe meer ik afval hoe duidelijker het wordt dat mijn buik nooit meer in de buurt van normaal gaat komen ;(
disclaimer
pi_201574864
@SQ , is dat door je zwangerschappen?
pi_201574870
Beter doet de weegschaal hier ook fatsoenlijk. Want dat doet ie de hele week al niet terwijl ik wel netjes eet. ;(

Vandaag rustdag, in de foods o.a.:
skyr met fruit en vlokken
tosti met het een of ander
pasta met wortelsaus :9
  donderdag 30 september 2021 @ 08:39:49 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_201574874
quote:
2s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:38 schreef Lonaa het volgende:
@:SQ , is dat door je zwangerschappen?
Ja geen idee, zeg het maar. Zwangerschappen, ouderdom, karma... het is wat het is :')
disclaimer
pi_201574898
Vorige week opeens -2.4. Dat vond ik al al zo snel ineens, dus de afgelopen week stond ik ook helemaal stil. Maar, vanochtend opeens weer 0.5 eraf en dat betekent dat er nu echt 10 kilo af is *O*

Nog maar 32 te gaan :')
pi_201574913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 19:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:D :D
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb al een paar kilo geen echt passende broeken meer. Er ligt een stapel die ik nog niet echt durf te proberen omdat die misschien weer deprimerend zijn :')
Dat is irritant ja. :') Ik heb hier ook nog een stapeltje waar ik met 5kg minder echt perfect in pas, maar nu gewoon niet. }:|

Maarrrr het gaat de goede kant op, vanmorgen weer onder de 84kg, mijn piek lijkt op tijd opgevangen. :') (1 september was het 83.5kg, vandaag 83.9kg en daartussen kwam een 86kg langs. :+)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 30 september 2021 @ 08:47:01 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_201574947
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:42 schreef SilverEyes het volgende:
Vorige week opeens -2.4. Dat vond ik al al zo snel ineens, dus de afgelopen week stond ik ook helemaal stil. Maar, vanochtend opeens weer 0.5 eraf en dat betekent dat er nu echt 10 kilo af is *O*

Nog maar 32 te gaan :')
De eerste tien zit maar mooi in de pocket! *O* veertig pakjes boter *O*
disclaimer
pi_201574955
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:36 schreef SQ het volgende:
Hier ook een aangename weegschaal. Ging er 3 keer op omdat ik het niet geloofde :')
Gisteren wel weer een mentale buikbreakdown gehad :@ het is echt zo erg. Hoe meer ik afval hoe duidelijker het wordt dat mijn buik nooit meer in de buurt van normaal gaat komen ;(
Boeien SQ, ook zonder hotsexy :9~ buik, ben je gewoon hotstuff. En hoe druk we er hier ook over doen, het is gewoon je verpakking he. Vier alle overwinningen op de gebieden die je wél kunt controleren en ga namaste op de gebieden die gewoon zijn wat ze zijn.
  donderdag 30 september 2021 @ 08:47:34 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_201574958
Staat de maan weer goed ofzo?
disclaimer
pi_201574972
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:47 schreef SQ het volgende:
Staat de maan weer goed ofzo?
Lijkt erop. :o Als dat ding nou gewoon even zo blijft staan dan. *D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201574978
quote:
:*
pi_201574995
quote:
:*

DP zegt het mooi, dus daar doe ik lui een +1 op O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201575022
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:39 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja geen idee, zeg het maar. Zwangerschappen, ouderdom, karma... het is wat het is :')
De keizersnede doet ook wel wat denk ik. Het kan wel tot ruim een jaar duren voordat je buik daar volledig van herstelt is. Daar zit je nog niet op, toch? :*
  donderdag 30 september 2021 @ 08:58:29 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_201575058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 08:54 schreef Nanuke het volgende:

[..]
De keizersnede doet ook wel wat denk ik. Het kan wel tot ruim een jaar duren voordat je buik daar volledig van herstelt is. Daar zit je nog niet op, toch? :*
Nee klopt, maar dit is wel beyond wat alleen een keizersnede doet. Dit is meer hoe het oogt als je van een BMI van 50 terugplooit. Wat ik dan weer nooit heb gehad. Het stomme is vooral dat de rest van mijn lijf er echt dikke prima uit ziet.
Ach ja. Zo heeft iedereen wel iets te zeiken over haarzijn lichaam natuurlijk.

Oh en mijn keizersnede is ook alweer 358 dagen geleden :')
disclaimer
pi_201575118
SQ als ik reddit moet geloven, kan ik nog steeds elk moment multimiljonair worden. Als het zo ver is (morgen denk ik :') ) krijg je een tummytuck van me :D Of zo'n fullbody niptucklift gebeuren *O*

Moeten we helemaal fysiotherapie omdat ons zwaartepunt zo ver verschoven is O+
  donderdag 30 september 2021 @ 09:06:23 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_201575128
Hahaha :')
Ja dat lijkt leuk, zo'n tummy tuck, maar weet je hoe fucking veel pijn dat doet :'(
Het moet gewoon vanzelf verdwijnen als ik een paar dagen netjes eet verdomme :(
disclaimer
pi_201575166
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:06 schreef SQ het volgende:
Ja dat lijkt leuk, zo'n tummy tuck, maar weet je hoe fucking veel pijn dat doet :'(
Ben met je eens. Eet al weer zeker 3 weken katsnetjes, waarom heb ik geen maat 32 :'(
pi_201575313
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:06 schreef SQ het volgende:
Eens. :Y Ik sport alweer drie weken braaf, hoezo zie ik er niet uit als een instagram #fitgirl. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201575443
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Eens. :Y Ik sport alweer drie weken braaf, hoezo zie ik er niet uit als een instagram #fitgirl. ;(
Misschien gebruik je ook gewoon niet de juiste filters?

Als je soms side by sides ziet lach je je ook helemaal de ziekte :D

Ik raad jullie dikkies allemaal aan dat ZEER regelmatig te doen :Y
pi_201575485
Ik ben de weegschaal nog vakkundig aan het negeren, dat scheelt wel stress. Wel team #verpestebuik en als ik mag aanvullen zijn me borsten er ook niet gelukkiger van geworden. Vooral als ik op bed lig, heb ik dan soms de gedachte om alles er weer aan te vreten want dit is ook geen gezicht. Maar dan realiseer ik me weer wat voor plofkop ik had en dat is wat lastiger te verbergen.

Anyhow, lijstje vandaag:
L: Havermout met banaan en cacao, kokosyoghurt en blauwe bessen
T: Handje gemengde noten
D: Scallion pancake (maar dan met prei die op moet) met een komkommersalade
pi_201575504
Hier hetzelfde, ook een keizersnede gehad (5 jaar geleden). Blijft altijd wel een een klein flapje hangen bij mij, maar niet zo'n ravage als het nu is. Baal er ook van, m'n benen, armen, kont zijn opzich wel prima. Maar dik worden-afvallen-dik worden-zwanger-afvallen-weer dik worden-nu weer afvallen laat buiktechnisch wel z'n sporen na.

Heb ook al eens nagedacht over zo'n buikwandcorrectie, maar daar ben ik dan weer schijterd voor. Nou ja, lang leven corrigerende hempjes ;(
pi_201575521
*O* Gelukkig waren mijn tettn lelijk vanaf het moment dat ze in 1 nacht verschenen *O*

Dat scheelt weer een hoop nieuwe frustraties :')
  donderdag 30 september 2021 @ 09:55:02 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  donderdag 30 september 2021 @ 10:02:17 #152
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_201575729
Zelf kan ik het heugelijke feit melden dat ik nu, sinds de start van mijn afvalronde, 10 kilo kwijt ben...
pi_201575839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 09:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Misschien gebruik je ook gewoon niet de juiste filters?

Als je soms side by sides ziet lach je je ook helemaal de ziekte :D

Ik raad jullie dikkies allemaal aan dat ZEER regelmatig te doen :Y
Oeh, zal ik...? :9

In de juiste hoek, met een verrekte rug en filters ben ik zeker instawaardig. :9~

Disclaimer: m'n grootste beef met m'n lijf is dat ik niet lekker in m'n kleding pas (daarom een paar kilo minder gaarne) en dat m'n rug stom doet (daarom zwaar tillen, dat is effectief en vind ik leuk), niet (meer) omdat ik een hekel heb aan m'n spiegelbeeld
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_201575963
Hier door alle eetgedoe even een kilo'tje zwaarder dan gewenst. En dat vindt mijn lijf ook, want tis er zo, hop, op mijn buik opgeplakt. Dus al m'n strakke jurkjes en broeken zitten ineens meh. Ach ja, het zal er wel weer vlot vanaf zijn, en ik weet nu wel dat ik weer aan kan komen als het moet (tijd geleden bleef het eraf vliegen). Wel een nadeel van op gewicht zijn, die ene kilo voelt meteen als 5+ kilo :')

Dat gezegd hebbende, gister 2u kizomba les gehad, dat was supertof! Inclusief met bovenlijf tegen elkaar aan dansen. Dat had ik vruuger niet gedurfd :@
pi_201575973
Weegschaal deed hier ook mooie ding. :9~
pi_201576699
Hier ook zo, 56.3 vanmorgen ondanks gisterenavond echt flink gegeten. Het langdurige plateautje heeft het blijkbaar begeven ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')