SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig zo op de vroege ochtend!quote:Op maandag 27 september 2021 08:14 schreef Myraela het volgende:
Boksen zit er al op. Toch fijn om dat gedaan te hebben voordat ik weer een hele dag achter m'n laptop ga zitten. Vanavond ook nog even een rondje wandelen.
Planning vandaag:
L: Twee boterhammen, eentje met een halve geprakte avocado en twee IKEA groenteworstjes en eentje met hummus, sambal en komkommer
T: Bleekselderij met hummus
T Twee pruimen
D: Boontjes met vega rendang
Jeej!quote:Op maandag 27 september 2021 15:42 schreef Nanuke het volgende:
Ik zag (ondanks afgelopen verjaardagsweekend) dat ik sinds de dag voor bevallen 10kg kwijt ben vandaag. Dat is toch een stuk sneller dan de vorige keer. Hoera voor gezond BMI.
Ik Googeldequote:Op dinsdag 28 september 2021 06:30 schreef minilot het volgende:
*staart naar instructie 'dancing dog'-pose in appje*
...![]()
Hoe dan @:Holyme, HOE DAN?!
Er bij op.quote:Op dinsdag 28 september 2021 07:58 schreef Lonaa het volgende:
haha, de bier/vocht/klats kilo zit er nu pas bij op.
haha.
Ik ging 'm opzoeken, succes.quote:Op dinsdag 28 september 2021 06:30 schreef minilot het volgende:
*staart naar instructie 'dancing dog'-pose in appje*
...![]()
Hoe dan @:Holyme, HOE DAN?!
Wreed.quote:Op dinsdag 28 september 2021 07:58 schreef Lonaa het volgende:
haha, de bier/vocht/klats kilo zit er nu pas bij op.
haha.
Och, afhankelijk van wat voor sportspul je koopt: een hoop is ook heerlijk om in te loungen/tuinieren of bij warmer weer (ja, ok, die tijd is nu wel op).quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:04 schreef Myraela het volgende:
Waarom is sportkleding kopen altijd zo dubbel. Aan de ene kant die stem in je hoofd die zegt "Elke poging is al wat waard.' en aan de andere kant die stem die zegt 'We weten allemaal dat je na 3 keer toch weer stopt.'.
Daarom verkoopt de Lidl ook sportkledingquote:Op dinsdag 28 september 2021 09:04 schreef Myraela het volgende:
Waarom is sportkleding kopen altijd zo dubbel. Aan de ene kant die stem in je hoofd die zegt "Elke poging is al wat waard.' en aan de andere kant die stem die zegt 'We weten allemaal dat je na 3 keer toch weer stopt.'.
Beetje draaaamatisch gebracht natuurlijk wel, maar ja, deze nacht was lang en donker.quote:Op dinsdag 28 september 2021 08:40 schreef SQ het volgende:
Alles verder kut ja? Dat klinkt niet zo best.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dit.quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Och, afhankelijk van wat voor sportspul je koopt: een hoop is ook heerlijk om in te loungen/tuinieren of bij warmer weer (ja, ok, die tijd is nu wel op).
Ik heb nu in van dry/air spul van Nike een hemdje en een jack besteld. Dus dat is om te wandelen of iets denk ik ook al lekker. En wat hardloopschoenen om te testen of ze lekker zitten.quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:06 schreef IJsdraakje het volgende:
Och, afhankelijk van wat voor sportspul je koopt: een hoop is ook heerlijk om in te loungen/tuinieren of bij warmer weer (ja, ok, die tijd is nu wel op).
Zo, dat gaat voortvarend.quote:Op dinsdag 28 september 2021 08:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er bij op.
I love Twents…![]()
Hier zijn alle in Duitsland opgelopen kilo's er al weer meer dan af.
Sterker nog, mijn broek begint te ruim te worden, twee gaatjes op mijn broekriem al opgeschoven…
Voor wandelen is het absoluut fijn om iets te hebben dat vocht goed reguleert en niet schuurt!quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb nu in van dry/air spul van Nike een hemdje en een jack besteld. Dus dat is om te wandelen of iets denk ik ook al lekker. En wat hardloopschoenen om te testen of ze lekker zitten.
Ach, uiteindelijk heb ik straks gewoon een complete set van wat sportkleding en dat kan eigenlijk nooit kwaad. Ik groei er toch niet meer uit. Tenminste, dat hopen we.En als het juist te groot zou worden dan mag ik hoe dan ook trots op mezelf zijn, of ik nou veel gesport heb of niet.
OMG ik droom van 78quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zo, dat gaat voortvarend.
Ik blijf echt steken bij die 78 kg, ik moet dus echt wat zien aan te passen
Lastig is dat, he, als je zo blijft hangen. Je had al wat aangepast, toch?quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zo, dat gaat voortvarend.
Ik blijf echt steken bij die 78 kg, ik moet dus echt wat zien aan te passen
Ik weet het, maar daarvoor is de gedachte dat ik na een week weer stop dan toch te sterk. Beetje bang dat ze me dan de duurste schoenen aanpraten, want ik koop het dan ook meteen.quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Als je van plan bent om te gaan hardlopen, wil ik wel even genoemd hebben dat schoenen laten aanmeten wel echt de way to go is. Vaak zat meegemaakt dat schoenen best prima leken te zitten, maar dat m'n enkels gewoon compleet naar binnen klapten (analyse met filmpjes, sensoren en een deskundig oog, zeg maar) en binnen no time met een blessure zitten is ook zonde.
Nee, ik ging het nog even aankijken, in de hoop dat het met gewoon volhouden toch iets naar beneden zou gaan. Dus nu maar iets meer eiwitten en wat strenger op chocola en kijken of er weer beweging in komt. Door die stomme slijmbeursontsteking in mijn heup zit fatsoenlijk wandelen er niet in.quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lastig is dat, he, als je zo blijft hangen. Je had al wat aangepast, toch?
Als ik de man moet geloven kun je dure hardloopschoenen ontzettend goed doorverkopen op de tweedehands marktquote:Op dinsdag 28 september 2021 09:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet het, maar daarvoor is de gedachte dat ik na een week weer stop dan toch te sterk. Beetje bang dat ze me dan de duurste schoenen aanpraten, want ik koop het dan ook meteen.
Dat is echt heel rot als je zo in je beweging wordt beknot. Wordt het al wat beter?quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, ik ging het nog even aankijken, in de hoop dat het met gewoon volhouden toch iets naar beneden zou gaan. Dus nu maar iets meer eiwitten en wat strenger op chocola en kijken of er weer beweging in komt. Door die stomme slijmbeursontsteking in mijn heup zit fatsoenlijk wandelen er niet in.
Wat DP-man zegt klopt.quote:Op dinsdag 28 september 2021 09:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet het, maar daarvoor is de gedachte dat ik na een week weer stop dan toch te sterk. Beetje bang dat ze me dan de duurste schoenen aanpraten, want ik koop het dan ook meteen.
Een hardloopanalyse resulteert niet per definitie in de meest fluffy schoenen he.quote:Op dinsdag 28 september 2021 10:50 schreef minilot het volgende:
Ik hardloop op online bestelde minimalistische barefoot-trailschoentjes van drie tientjes en mijn (meer dan honderd kilo wegende) lief ook, gaat al een jaar bij ons allebei helemaal uitstekend met drie a vier keer per week hardlopen en allebei tot dusver nul komma nul blessures gehad![]()
Aan mij heeft de hardloopschoenenbusiness dus weinig, ik kan niet eens wándelen op van die enorme dingen met duizend demping, laat staan hollen
Dat sowieso ja.quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:43 schreef minilot het volgende:
Barefootschoeisel vergt wel een heel andere looptechniek @:IJsdraakje - is niet echt te vergelijken met reguliere goedkope hardloopschoenen online bestellen, want dat lijkt me vaker niet dan wel goed gaan inderdaad
Hardlopen doe ik ook niet en voor wandelen zijn mijn meeste sneakers wel comfortabel.quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Hardlopen
Wandelen doe ik het best op m'n Skechers, die zijn het meest comfortabel. Al loop ik maximaal 5 kwartier achterelkaar.
Na de voor mijn doen enorme wandelingen in de voorgaande weken op mijn eeuwige All Stars ben ik bij terugkomst in Nederland meteen naar de Nike shop gegaan en heb daar een paar Nike Air Max Command's gekocht.quote:Op dinsdag 28 september 2021 11:42 schreef Declan-Harp het volgende:
Hardlopen
Wandelen doe ik het best op m'n Skechers, die zijn het meest comfortabel. Al loop ik maximaal 5 kwartier achterelkaar.
Oef, ik krijg vreselijke blaren van canvasschoenen. Allstars zijn zó cool, maar ik loop elke dag en wil dan niet steeds schoenen hoeven wisselen..quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Na de voor mijn doen enorme wandelingen in de voorgaande weken op mijn eeuwige All Stars ben ik bij terugkomst in Nederland meteen naar de Nike shop gegaan en heb daar een paar Nike Air Max Command's gekocht.
Niet omdat ze hip of mooi zijn, maar alle wandelingen op die dingen sindsdien voelen alsof ik op lucht loop (wat ik deels ook doe natuurlijk…) en leveren geen pijn aan mijn voeten of kniegewrichten meer op.
Voorlopig blijven de All Stars daarom even in de kast staan…
Er zijn ook leren All Stars met een fluffy nep bont voering aan de binnenkant…quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:27 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Oef, ik krijg vreselijke blaren van canvasschoenen. Allstars zijn zó cool, maar ik loop elke dag en wil dan niet steeds schoenen hoeven wisselen..
Ik draag uit principe geen leerquote:Op dinsdag 28 september 2021 14:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er zijn ook leren All Stars met een fluffy nep bont voering aan de binnenkant…![]()
[ afbeelding ]
Maar jij kan ook hardlopen op zo goed als niks, da's geen vergelijk.quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:36 schreef minilot het volgende:
Gefaald.Drie koekjes.
(Ongesteld hè?
)
Naja, de rest zit in de vriezer![]()
Ik loop veeeeeeeeel op Conversegympen maar moet zeggen dat ik wel makkelijke voeten heb, zo lang ik ze niet lastigval met hakken
Ik draag ze al meer dan 40 jaar en ik leef nog…quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:39 schreef SQ het volgende:
All stars, als er iets de aids is voor je voeten zijn die het wel. Zeker als je geen geoefend wandelaar bent en overgewicht hebt is dat vragen om problemen
Allemaal waar, hoewel ik moet toegeven dat ik op afgesleten All Stars liep van een jaar of 3 oud.quote:Ik liep altijd op vanalles en dacht ook dat dat prima was, tot ik ging wandelen op hardloopschoenen. Nooit meer pijnNooit meer blaren
Geen knie- of heupaids meer
Hoezo moet dat? Van wie?quote:Op dinsdag 28 september 2021 15:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh god, moet ik nou ook aan de hardloopschoenen voor het wandelen? Ik heb 1 paar wandelschoenen en verder loop ik in de zomer gewoon op mijn Birkenstock Gizeh. Sneakers zitten niet lekker, ook skechers niet en dat vind ik wel jammer want ze zijn zo heerlijk licht.
Aangepast. Moet alsnog wel zo'n 400 kcal bij dit lijstje.quote:Op dinsdag 28 september 2021 08:33 schreef Lonaa het volgende:
Voor vandaag:
S: zware dingen tillen
T: skyr, kersen, vlokken
L: Platbrood met pesto, courgette, ui, tonijn en wat geitenkaas
D: panzanella + biefstuk
S: uur ontspanningsyoga.
Wat SQ zegt, niks moet...quote:Op dinsdag 28 september 2021 15:12 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh god, moet ik nou ook aan de hardloopschoenen voor het wandelen? Ik heb 1 paar wandelschoenen en verder loop ik in de zomer gewoon op mijn Birkenstock Gizeh. Sneakers zitten niet lekker, ook skechers niet en dat vind ik wel jammer want ze zijn zo heerlijk licht.
*boks*quote:Op dinsdag 28 september 2021 14:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Allemaal waar, hoewel ik moet toegeven dat ik op afgesleten All Stars liep van een jaar of 3 oud.
Want die zitten het lekkerst, maar hebben bijna helemaal geen voetbed meer…
Niet uit frustratie de koekjes aanvallen he?quote:Op dinsdag 28 september 2021 16:38 schreef minilot het volgende:
Was ik helemaal speciaal naar een grote Jumbo een dorp verderop gefietst wegens het schijnbaar reusachtige vega(n)-assortiment, bleek de vestiging dicht wegens verbouwingKnorrig naar huis gefietst en nou wordt mijn D iets van de schamele dingen die ik nog in huis had: worteltjes met pittige hummus, bouillon met handje spinazie en een ei, volkoren crackers met pindakaas en het één en ander aan fruit. Naja. Erdoor wel een uur gefietst op smakelijke muziek
![]()
Die zijn gelukkig tijdig naar de vriezer verhuisdquote:Op dinsdag 28 september 2021 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Niet uit frustratie de koekjes aanvallen he?
Welke Jumbo is dat?quote:Op dinsdag 28 september 2021 16:38 schreef minilot het volgende:
Was ik helemaal speciaal naar een grote Jumbo een dorp verderop gefietst wegens het schijnbaar reusachtige vega(n)-assortiment, bleek de vestiging dicht wegens verbouwingKnorrig naar huis gefietst en nou wordt mijn D iets van de schamele dingen die ik nog in huis had: worteltjes met pittige hummus, bouillon met handje spinazie en een ei, volkoren crackers met pindakaas en het één en ander aan fruit. Naja. Erdoor wel een uur gefietst op smakelijke muziek
![]()
Een van de betere verslavingen wel.quote:Op woensdag 29 september 2021 07:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn nieuwste verslaving zijn ingevroren passiefruitblokjes, ik heb nog nooit zulke lekkere kwark gehad!
En waar haal je zulke geniale blokjes?quote:Op woensdag 29 september 2021 07:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijn nieuwste verslaving zijn ingevroren passiefruitblokjes, ik heb nog nooit zulke lekkere kwark gehad!
https://www.ah.nl/product(...)-passievruchtblokjes Hier!quote:Op woensdag 29 september 2021 09:54 schreef minilot het volgende:
[..]
En waar haal je zulke geniale blokjes?
Welkom terug in OMADland, Poebs!quote:Op woensdag 29 september 2021 10:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
ondanks geen OMAD toch tevreden. Antibioticakuur voorbij, dus vandaag weer OMAD dagje.
Past wel weer mooi in mn eigen wetenschappelijk onverantwoorde OMAD onderzoek en thesis "OMAD is alleen maar een manier om je CICO balans onder controle te hebben. Want ondanks dat ik 4 keer per dag gegeten heb, zit mn maag wel veel sneller vol en heb ik het dus bij 4 vrij kleine porties gehouden.
Wat is courgettefalafel? En wat zijn courgettefrietjes?quote:Op woensdag 29 september 2021 11:19 schreef LPFAN het volgende:
O: Reep van Tasty Basic
L: Slawraps met roomkaas, kaas paprika en komkommer
T: Babybel en banaan
D: feta,courgette falafel met courgettefrietjes
T: Bakje aardbeien
Is nieuw van de AH: https://www.ah.nl/product(...)ta-courgette-falafelquote:Op woensdag 29 september 2021 13:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat is courgettefalafel? En wat zijn courgettefrietjes?Bij zowel falafel als frietjes lijkt courgette me vanwege de soppigheid ervan niet de meest ideale kandidaat, maar misschien zie ik het verkeerd
Damn, die PATAT ziet er goed uitquote:Op woensdag 29 september 2021 13:37 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Is nieuw van de AH: https://www.ah.nl/product(...)ta-courgette-falafel
En zou je idd denken maar je snijd courgettte in friet vorm en doet het door ei en een beetje paneermeel en parmazaanse kaas en dan wordt het knapperig en lekker![]()
Ik gebruik dit recept: https://www.culy.nl/recepten/courgettefrietjes/
quote:Op woensdag 29 september 2021 13:26 schreef minilot het volgende:
[..]
Welkom terug in OMADland, Poebs!
Wat wordt de maaltijd vandaag?
Heh, grappig die frietjes!quote:Op woensdag 29 september 2021 13:37 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Is nieuw van de AH: https://www.ah.nl/product(...)ta-courgette-falafel
En zou je idd denken maar je snijd courgettte in friet vorm en doet het door ei en een beetje paneermeel en parmazaanse kaas en dan wordt het knapperig en lekker![]()
Ik gebruik dit recept: https://www.culy.nl/recepten/courgettefrietjes/
Ik maak ze vaker en is echt de moeite waard! Ik eet zo een hele courgette opquote:Op woensdag 29 september 2021 13:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Damn, die PATAT ziet er goed uitGeef je straks een review? Dan probeer ik ze ook eens.
Sportse!quote:Op woensdag 29 september 2021 13:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heh, grappig die frietjes!
Ik kan om m'n gebruikelijke tijd weg, dus geen excuus om niet te sporten.
Ik zet ze in de planning voor volgend weekend, lekker!!quote:Op woensdag 29 september 2021 13:44 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ik maak ze vaker en is echt de moeite waard! Ik eet zo een hele courgette op
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Dipje erbij is ook lekker.quote:Op woensdag 29 september 2021 14:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zet ze in de planning voor volgend weekend, lekker!!
Ben benieuwd ja, zul je zien dat het bij mij weer uitelkaar valt ofzoquote:Op woensdag 29 september 2021 15:02 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Dipje erbij is ook lekker.
Gaat echt wel meevallen joh ;p door de ei blijft het wel plakken.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:01 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ben benieuwd ja, zul je zien dat het bij mij weer uitelkaar valt ofzoHeb serieus nog nooit met bloem/paneer gekookt
![]()
Had een boodschappenrekening van 85,- deze week, daar schrok ik wel van.. Zijn de prijzen nou zo gestegen of wat?
Allesch gaat omhoog, behalve m'n uitkeringquote:Op woensdag 29 september 2021 16:30 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Gaat echt wel meevallen joh ;p door de ei blijft het wel plakken.
Nee is echt enorm gestegen, ik was gister even bij de ah en had 4 dingen en was 12 euro kwijt ofzo. Niet normaal.
Gelukkig is er nog zwaartekracht…quote:Op woensdag 29 september 2021 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Allesch gaat omhoog, behalve m'n uitkering
Inderdaad ja..quote:Op woensdag 29 september 2021 16:37 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Allesch gaat omhoog, behalve m'n uitkering
Ik wil niet weten wat gas/elektra en mijn zorgverzekering gaan doen in 2022quote:
Minder te besteden = meestal minder goed eten.quote:Op woensdag 29 september 2021 16:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat gas/elektra en mijn zorgverzekering gaan doen in 2022
Maar hey, minder besteden = minder eten = minder kilo's
Of zou het zo niet werken?
Nee, in mijn geval betekend dat vaker zelf geschilde aardappelenquote:Op woensdag 29 september 2021 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Minder te besteden = meestal minder goed eten.
En dat lijkt me niet bevorderlijk voor de kilo's…
Nah ja gezond eten wordt natuurlijk duurder dus wordt wel lastig allemaal. Ik vind gezond eten nu al zo duurquote:Op woensdag 29 september 2021 16:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik wil niet weten wat gas/elektra en mijn zorgverzekering gaan doen in 2022
Maar hey, minder besteden = minder eten = minder kilo's
Of zou het zo niet werken?
Hollandse potquote:Op woensdag 29 september 2021 16:51 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Nee, in mijn geval betekend dat vaker zelf geschilde aardappeleneten.
Als vegetariër kan ik niet leven op patat en frikandellen
5mil kwh of m3? In het laatste geval....quote:Op woensdag 29 september 2021 16:52 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Nah ja gezond eten wordt natuurlijk duurder dus wordt wel lastig allemaal. Ik vind gezond eten nu al zo duur![]()
Ben ik ook benieuwd naar ja. Ach kan niet zo zijn als vorige week toen had ik een verbruik staan van 5 miljoen(fout in computersysteem)
Ik vind het ook vies.. maar nood breekt wet natuurlijk. Als het moet kan ik daar prima op bezuinigen, ik koop nu veel voorgekookt/gesneden enzo.. builtjes rijst ipv een kilozak. Zulke dingen.quote:
m3 op 1 dagquote:Op woensdag 29 september 2021 16:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
5mil kwh of m3? In het laatste geval....
Ja dat doe ik iig al niet, alleen als het in de bonus is. Rijst heb ik sowieso ook altijd wel in voorraad. Koop ik meestal een kiloverpakking van. Ik weiger om hollandse pot te eten. Ik verzin meestal wel iets als ik krap zitquote:Op woensdag 29 september 2021 16:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik vind het ook vies.. maar nood breekt wet natuurlijk. Als het moet kan ik daar prima op bezuinigen, ik koop nu veel voorgekookt/gesneden enzo.. builtjes rijst ipv een kilozak. Zulke dingen.
Groente en fruit vind ik best duur geworden.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:00 schreef Myraela het volgende:
Ik vind gezond eten niet zo duur. Maar ik maak het zelf wel gewoon duur. Door allemaal gezonde, maar eigenlijk wel luxe producten te eten.
En noten en vis zijn ook best duur.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:01 schreef LPFAN het volgende:
Groente en fruit vind ik best duur geworden.
Dat geloof ik gelijkquote:Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En noten en vis zijn ook best duur.
Er was ooit door het Nibud berekent dat een alleenstaande moeder in de bijstand met thuiswonende kinderen niet het geld heeft om te eten volgens de adviezen van het Voedingscentrum (de overheid).
Ik ben een alleenstaande moeder in de bijstand, mijn lijstjes zijn prima tochquote:Op woensdag 29 september 2021 17:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En noten en vis zijn ook best duur.
Er was ooit door het Nibud berekent dat een alleenstaande moeder in de bijstand met thuiswonende kinderen niet het geld heeft om te eten volgens de adviezen van het Voedingscentrum (de overheid).
Dus je hebt geen moeite met het kopen van voldoende groente, fruit, vis/eiwitten en noten?quote:Op woensdag 29 september 2021 17:17 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben een alleenstaande moeder in de bijstand, mijn lijstjes zijn prima toch
Groente en fruit niet nee, vis en vlees eten we niet.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus je hebt geen moeite met het kopen van voldoende groente, fruit, vis/eiwitten en noten?
Ik mis er niets aanquote:Op woensdag 29 september 2021 17:26 schreef Myraela het volgende:
Bewuste keuze om noten niet belangrijk te vinden? Ik heb juist altijd gelezen dat je als vegetariër juist zeker wel wat noten kunt gebruiken.
Voorheen kocht ik per week 5 zakken gezouten cashewnoten en die waren een week later schoon op.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:37 schreef LPFAN het volgende:
Noten
Ik gooi het ook graag in een salade of iets. Heb eigenlijk altijd wel cashewnoten in huis.
Hahaquote:Op woensdag 29 september 2021 17:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Voorheen kocht ik per week 5 zakken gezouten cashewnoten en die waren een week later schoon op.
Nu eet ik hooguit het beruchte handje ongezouten gemengde noten per dag en doe ik meer dan een week met 1 zakje.
Ze zijn natuurlijk ook minder lekker zo dan gezouten, maar het mag van de dieet juf en de app…
Het gaat wel hard nu, en ook zeker daardoor.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:46 schreef SQ het volgende:
5 zakken cashewnoten in een weekik denk dat je kilo's er af vliegen door alleen daar al te schrappen
Haha dat is een nadeel van afvallen jaquote:Op woensdag 29 september 2021 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het gaat wel hard nu, en ook zeker daardoor.
Ik kan ook al zonder te kijken langs de gevulde droppot lopen…![]()
Ben alleen wel bang dat ik mijn garderobe straks flink moet aanpassen.
Met het strakker aantrekken van een broekriem kom ik er straks niet meer en heb ik dus een soort van aardappelzak aan m'n kont hangen…
Hehehehe, het vervelendst vond ik altijd de "tussenmaat", je wil er niet al teveel aan uitgeven, maar die hobbezakken zijn ook niks.quote:Op woensdag 29 september 2021 17:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het gaat wel hard nu, en ook zeker daardoor.
Ik kan ook al zonder te kijken langs de gevulde droppot lopen…![]()
Ben alleen wel bang dat ik mijn garderobe straks flink moet aanpassen.
Met het strakker aantrekken van een broekriem kom ik er straks niet meer en heb ik dus een soort van aardappelzak aan m'n kont hangen…
Wat een gelukje. Ik kom regelmatig bij de kringloop (en jurkjes met stretch zijn ook vet handig).quote:Op woensdag 29 september 2021 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dus een vriendin die net een heleboel is afgevallen waar ik prompt 3 net passende broeken van heb gekregenPrecies wat ik nodig had
Ik woon geloof ik in één van de dikste gemeentes in Nederland en de kringloopwinkel hier is groot en heeft heel veel kleren. In maat xs, s en soms medium. Dus eh, ik moet nog een stuk meer afvallen wil ik daar leuke dingen kunnen scoren.quote:Op woensdag 29 september 2021 19:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat een gelukje. Ik kom regelmatig bij de kringloop (en jurkjes met stretch zijn ook vet handig).
Dit. Verse worst, puree en broccoli vandaag, pasta met saus morgen.quote:Op woensdag 29 september 2021 18:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Nou, de Hollandse pot zit er weer in.Beetje balans erin, want morgen staat er lasagne op het menu.
Wat goed!quote:Op woensdag 29 september 2021 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had gisteren overigens een gesprekje bij de bloedbank en daar hadden ze in de computer wat mijn gewicht was in 2014. Ze zei nog dat de meeste mensen zwaarder werden. Ik was lichter
Ja geen idee, zeg het maar. Zwangerschappen, ouderdom, karma... het is wat het isquote:Op donderdag 30 september 2021 08:38 schreef Lonaa het volgende:
@:SQ , is dat door je zwangerschappen?
quote:Op woensdag 29 september 2021 19:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had gisteren overigens een gesprekje bij de bloedbank en daar hadden ze in de computer wat mijn gewicht was in 2014. Ze zei nog dat de meeste mensen zwaarder werden. Ik was lichter
Dat is irritant ja.quote:Op donderdag 30 september 2021 08:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Heb al een paar kilo geen echt passende broeken meer. Er ligt een stapel die ik nog niet echt durf te proberen omdat die misschien weer deprimerend zijn
De eerste tien zit maar mooi in de pocket!quote:Op donderdag 30 september 2021 08:42 schreef SilverEyes het volgende:
Vorige week opeens -2.4. Dat vond ik al al zo snel ineens, dus de afgelopen week stond ik ook helemaal stil. Maar, vanochtend opeens weer 0.5 eraf en dat betekent dat er nu echt 10 kilo af is![]()
Nog maar 32 te gaan
Boeien SQ, ook zonder hotsexyquote:Op donderdag 30 september 2021 08:36 schreef SQ het volgende:
Hier ook een aangename weegschaal. Ging er 3 keer op omdat ik het niet geloofde
Gisteren wel weer een mentale buikbreakdown gehadhet is echt zo erg. Hoe meer ik afval hoe duidelijker het wordt dat mijn buik nooit meer in de buurt van normaal gaat komen
Lijkt erop.quote:
quote:Op donderdag 30 september 2021 08:36 schreef SQ het volgende:
Gisteren wel weer een mentale buikbreakdown gehadhet is echt zo erg. Hoe meer ik afval hoe duidelijker het wordt dat mijn buik nooit meer in de buurt van normaal gaat komen
quote:Op donderdag 30 september 2021 08:36 schreef SQ het volgende:
De keizersnede doet ook wel wat denk ik. Het kan wel tot ruim een jaar duren voordat je buik daar volledig van herstelt is. Daar zit je nog niet op, toch?quote:Op donderdag 30 september 2021 08:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja geen idee, zeg het maar. Zwangerschappen, ouderdom, karma... het is wat het is
Nee klopt, maar dit is wel beyond wat alleen een keizersnede doet. Dit is meer hoe het oogt als je van een BMI van 50 terugplooit. Wat ik dan weer nooit heb gehad. Het stomme is vooral dat de rest van mijn lijf er echt dikke prima uit ziet.quote:Op donderdag 30 september 2021 08:54 schreef Nanuke het volgende:
[..]
De keizersnede doet ook wel wat denk ik. Het kan wel tot ruim een jaar duren voordat je buik daar volledig van herstelt is. Daar zit je nog niet op, toch?
Ben met je eens. Eet al weer zeker 3 weken katsnetjes, waarom heb ik geen maat 32quote:Op donderdag 30 september 2021 09:06 schreef SQ het volgende:
Hahaha
Ja dat lijkt leuk, zo'n tummy tuck, maar weet je hoe fucking veel pijn dat doet
Het moet gewoon vanzelf verdwijnen als ik een paar dagen netjes eet verdomme
Eens.quote:Op donderdag 30 september 2021 09:06 schreef SQ het volgende:
Hahaha
Ja dat lijkt leuk, zo'n tummy tuck, maar weet je hoe fucking veel pijn dat doet
Het moet gewoon vanzelf verdwijnen als ik een paar dagen netjes eet verdomme
Misschien gebruik je ook gewoon niet de juiste filters?quote:Op donderdag 30 september 2021 09:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eens.Ik sport alweer drie weken braaf, hoezo zie ik er niet uit als een instagram #fitgirl.
Oeh, zal ik...?quote:Op donderdag 30 september 2021 09:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Misschien gebruik je ook gewoon niet de juiste filters?
Als je soms side by sides ziet lach je je ook helemaal de ziekte![]()
Ik raad jullie dikkies allemaal aan dat ZEER regelmatig te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |