abonnement Unibet Coolblue
pi_201533457
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Deze man was ook al jaren onprettig en intimiderend bezig. Die bedreiger van Omzicht is ook zo'n exemplaar. Kan zijn leven niet op orde krijgen, struikelt van het ene incident naar het andere, veroordelinkje hier, boetetje daar, de buren hebben er al jaren last van, maar het is niet erg genoeg om echt preventief in te sluiten
Misschien niet helemaal de juiste uitdrukking inderdaad.

Ze kunnen overleven in de maatschappij. dat kon de dorpsgek van vroeger niet (en nog steeds niet) en daarom is zo iemand ook zo goed in beeld bij de GGZ.

Iemand die wel gewoon kan overleven in de maatschappij is al vrij snel een stuk minder in beeld.
pi_201533496
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:05 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Ja, mij wel. Je stelt dus dat het slachtoffer aanleiding heeft gegeven tot zijn eigen dood. Dit is victim blaming. Het is niet zo moeilijk.
Wat een onzin, ik stel alleen wat er gebeurt is.
  Beste debater 2022 zondag 26 september 2021 @ 21:09:27 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201533499
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:06 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je bent een extremist ja als je beweert dat meningen van coronacritici anderen aanzetten tot haat en geweld.
Coronacritici of complotdenkers, what is it?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 september 2021 @ 21:12:07 #104
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201533537
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wij moeten nu inderdaad geloven dat je reacties inwisselbaar zijn; je had namelijk in dat Parijs-topic ook precies dezelfde nuancerende toon aangeslagen, alleen was het even een 'gestrekt been'-dag?

Zoiets?

gtfo...
Ja ja. Ik heb geen verantwoording aan jou af te leggen Etto. Ik ben jouw toon van discussiëren wel een beetje zat. Doei.
pi_201533604
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Coronacritici of complotdenkers, what is it?
Coronacritici maar volgens jou is elk coronacriticus een complotdenker omdat zijn mening of onderzoek niet overeenkomt met hetgeen waarmee instituten zoals RIVM etc. aankomen.
pi_201533626
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:09 schreef macca728 het volgende:

[..]
Wat een onzin, ik stel alleen wat er gebeurt is.
Leuk!

Dat jij het niet herkent of erkent maakt het niet dat het opeens geen victim blaming is.

Aangezien het water naar de zee dragen is, zal ik geen uitgebreide voorbeelden geven over korte rokjes of kinderen die gepest worden, maar die er ook wel heel raar uit zien of godbetert irritant zijn.
pi_201533651
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Coronacritici of complotdenkers, what is it?
Bij jou iedereen die niet zoals jij denkt.
pi_201533858
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 20:45 schreef Werkperd het volgende:

één rijk (NWO)!
Poneer je nu een complottheorie ?
pi_201534073
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Poneer je nu een complottheorie ?
Nee maar landen volgen de adviezen van WHO en passen hun maatregelen daarop aan. Er dus dus sprake van een samenwerking op internationaal niveau die dan op zijn beurt de landen weer tot een eenheid vormt. Sommige landen slaan daarin echter flink door. Tegengeluiden worden van alle kanten onderdrukt. Dat komt natuurlijk goed uit voor de machthebbers. Die gebruiken corona immers als dekmantel en kunnen zonder kritiek spoedwetten doorheen jassen. Wat daar de uiteindelijk doel van allemaal is moet nog gaan blijken.

Persoonlijk denk ik dat de coronacijfers in de herfst en winter weer flink zal toenemen en dat derde, vierde, vijfde spuit op agenda zal komen staan.

Griep bestaat trouwens niet meer he. Alles is nu corona. De stille killer.
  zondag 26 september 2021 @ 21:52:14 #110
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201534282
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:16 schreef stalybridge het volgende:

[..]
Leuk!

Dat jij het niet herkent of erkent maakt het niet dat het opeens geen victim blaming is.

Aangezien het water naar de zee dragen is, zal ik geen uitgebreide voorbeelden geven over korte rokjes of kinderen die gepest worden, maar die er ook wel heel raar uit zien of godbetert irritant zijn.
Aanleiding is niet gelijk aan schuld he. Als ik voor een groepje Feijenoord hooligans keihard Ajax schreeuw moet ik niet raar opkijken als ik in elkaar word getikt. Ben ik dan schuldig aan iets? Nee.

Het heeft echter weinig zin om te speculeren of er überhaupt enige aanleiding was. We waren er niet bij. Daarnaast is iemand bier weigeren te verkopen sowieso niet echt een logische aanleiding tot een schietpartij. Echter gaat dat uit van een rationele dader, niet van een gek zoals deze.
pi_201534329
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee maar landen volgen de adviezen van WHO en passen hun maatregelen daarop aan. Er dus dus sprake van een samenwerking op internationaal niveau die dan op zijn beurt de landen weer tot een eenheid vormt.
Landen volgen allereerst de adviezen van de eigen deskundigen .
Prima toch dat deskundigen, doktoren, wetenschappers samenwerken?
Godzijdank... meer veiligheid tegen het virus, meer vrijheid
Dat leidt niet tot één rijk, waar er geen aparte landen meer zijn.

Idd zijn lockdownregels dictatoriaal , maar die verdwijnen weer als het aantal besmettingen afneemt.
Dat zag je al met heropening van bedrijven, opheffing avondklok, anderhalvemeter gedoe niet meer verplicht.
Geen mondkapjes meer in de winkels.

Ook prima dat Nederland één minister-president heeft. En geen 2 of 20 of 20.000.
  zondag 26 september 2021 @ 21:57:09 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201534358
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee maar landen volgen de adviezen van WHO en passen hun maatregelen daarop aan. Er dus dus sprake van een samenwerking op internationaal niveau die dan op zijn beurt de landen weer tot een eenheid vormt. Sommige landen slaan daarin echter flink door. Tegengeluiden worden van alle kanten onderdrukt. Dat komt natuurlijk goed uit voor de machthebbers. Die gebruiken corona immers als dekmantel en kunnen zonder kritiek spoedwetten doorheen jassen. Wat daar de uiteindelijk doel van allemaal is moet nog gaan blijken.

Persoonlijk denk ik dat de coronacijfers in de herfst en winter weer flink zal toenemen en dat derde, vierde, vijfde spuit op agenda zal komen staan.

Griep bestaat trouwens niet meer he. Alles is nu corona. De stille killer.
Complottheorie, dus.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 26 september 2021 @ 22:00:04 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201534407
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:39 schreef Werkperd het volgende:
Griep bestaat trouwens niet meer he. Alles is nu corona.
En dat bewijst de effectiviteit van de maatregelen.
Huilen dan.
  zondag 26 september 2021 @ 22:17:59 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201534674
quote:
14s.gif Op zondag 26 september 2021 22:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat bewijst de effectiviteit van de maatregelen.
Met een kanon naar een mug schieten is ook effectief. Je moet weten welke maatregelen precies effectief zijn en hoe die opwegen tegen het seizoenseffect.
  zondag 26 september 2021 @ 22:32:33 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201534873
Rustig topic geworden :7
  Beste debater 2022 zondag 26 september 2021 @ 23:24:43 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201535437
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ja ja. Ik heb geen verantwoording aan jou af te leggen Etto. Ik ben jouw toon van discussiëren wel een beetje zat. Doei.
Dat heb ik met je bullshit en gedraai. Zou er nog iets van respect voor kunnen hebben als je gewoon open kaart speelde. Maar we zien je gestrekte been wel weer in een ander topic, voor de afwisseling.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 september 2021 @ 23:27:33 #117
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201535458
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 22:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Met een kanon naar een mug schieten is ook effectief. Je moet weten welke maatregelen precies effectief zijn
En hoe wilde je dat precies vaststellen?
quote:
en hoe die opwegen tegen het seizoenseffect.
Het seizoenseffect is weinig anders dan menselijk gedrag dat verandert.
Huilen dan.
  zondag 26 september 2021 @ 23:27:33 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201535459
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heb ik met je bullshit en gedraai. Zou er nog iets van respect voor kunnen hebben als je gewoon open kaart speelde. Maar we zien je gestrekte been wel weer in een ander topic, voor de afwisseling.
Het is goed met je. Ga maar wat aflaten kopen. Je hebt anders nog behoorlijk wat te biechten voor al je scheldpartijtjes hier.
  Beste debater 2022 zondag 26 september 2021 @ 23:28:05 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201535465
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:15 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Coronacritici maar volgens jou is elk coronacriticus een complotdenker omdat zijn mening of onderzoek niet overeenkomt met hetgeen waarmee instituten zoals RIVM etc. aankomen.
Kun je daar een quote van geven?

Wel mooi dat je het spelletje al geheel eigen hebt gemaakt. Je leest niet, of selectief, begint a priori met een agenda en gaat vervolgens van daar uit redeneren. Ongetwijfeld ben ik in die lezing ook reeds voorstander van vaccinatieplicht en QR-paspoorten. Misschien zelfs al wel betaalde spreekbuis van die NWO.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 26 september 2021 @ 23:30:21 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201535478
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is goed met je. Ga maar wat aflaten kopen. Je hebt anders nog behoorlijk wat te biechten voor al je scheldpartijtjes hier.
Welke scheldwoorden zijn precies gebruikt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 september 2021 @ 23:32:04 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201535488
quote:
7s.gif Op zondag 26 september 2021 23:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En hoe wilde je dat precies vaststellen?
Ik ben geen viroloog, misschien kan het wel niet. Het lijkt mij in ieder geval het onderzoek waard.

quote:
Het seizoenseffect is weinig anders dan menselijk gedrag dat verandert.
Bron? Het seizoenseffect is behoorlijk aangetoond.
  Beste debater 2022 zondag 26 september 2021 @ 23:34:54 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201535510
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:39 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee maar landen volgen de adviezen van WHO en passen hun maatregelen daarop aan. Er dus dus sprake van een samenwerking op internationaal niveau die dan op zijn beurt de landen weer tot een eenheid vormt. Sommige landen slaan daarin echter flink door. Tegengeluiden worden van alle kanten onderdrukt. Dat komt natuurlijk goed uit voor de machthebbers. Die gebruiken corona immers als dekmantel en kunnen zonder kritiek spoedwetten doorheen jassen. Wat daar de uiteindelijk doel van allemaal is moet nog gaan blijken.

Persoonlijk denk ik dat de coronacijfers in de herfst en winter weer flink zal toenemen en dat derde, vierde, vijfde spuit op agenda zal komen staan.

Griep bestaat trouwens niet meer he. Alles is nu corona. De stille killer.
Waarom zouden die machthebbers precies:

a) tegengeluiden onderdrukken, van alle kanten;
b) allerhande spoedwetten 'erdoor willen jassen'.

Me dunkt dat ze dat niet zo maar doen. Ofwel, waarom doen ze dat wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 26 september 2021 @ 23:40:03 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201535571
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben geen viroloog, misschien kan het wel niet. Het lijkt mij in ieder geval het onderzoek waard.
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt? Maar het is gewoon heel moeilijk om het effect van een individuele maatregel te extraheren uit het effect van het totale maatregelenpakket. Neem bijvoorbeeld het mondkapje: verschillende landen, verschillende soorten mondkapjes, verschillende mondkapjesplichten, verschillende maatregelenpakketen, verschillende stadia van verspreiding, etc etc.
quote:
[..]
Bron? Het seizoenseffect is behoorlijk aangetoond.
Het daadwerkelijk klimatologische effect is aangetoond? Opmerkelijk, want in Iran, Brazilië, India, Ecuador, etc. hebben ze er toch ook behoorlijk last van (gehad).
Huilen dan.
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 00:00:31 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201535699
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 21:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar ben je mee bezig man? Katholiek was je toch? Triest nep barmhartig ventje.
Als er ergens barmhartigheid ontbreekt, is het in dit topic wel richting het slachtoffer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201535717
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom zouden die machthebbers precies:

a) tegengeluiden onderdrukken, van alle kanten;
b) allerhande spoedwetten 'erdoor willen jassen'.

Me dunkt dat ze dat niet zo maar doen. Ofwel, waarom doen ze dat wel?
Historisch besef.....

Lekker aan de macht blijven.
pi_201535728
quote:
7s.gif Op zondag 26 september 2021 23:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom denk je dat daar niet naar gekeken wordt? Maar het is gewoon heel moeilijk om het effect van een individuele maatregel te extraheren uit het effect van het totale maatregelenpakket. Neem bijvoorbeeld het mondkapje: verschillende landen, verschillende soorten mondkapjes, verschillende mondkapjesplichten, verschillende maatregelenpakketen, verschillende stadia van verspreiding, etc etc.
[..]
Het daadwerkelijk klimatologische effect is aangetoond? Opmerkelijk, want in Iran, Brazilië, India, Ecuador, etc. hebben ze er toch ook behoorlijk last van (gehad).
quote:
7s.gif Op zondag 26 september 2021 23:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat daar de zorg een stuk slechter is ?
In Nederland steeg en daalde het met de seizoenen ja, hoe verklaar jij dan de zomer van 2020 zonder mondkapjes en alles en geen of nauwelijks opnames ?
pi_201535751
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als er ergens barmhartigheid ontbreekt, is het in dit topic wel richting het slachtoffer.
3 minuten stilte voor het slachtoffer die op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was.

(kutzooi, nou geef ik weer het slachtoffer de schuld....)
  maandag 27 september 2021 @ 00:11:03 #128
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201535754
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als er ergens barmhartigheid ontbreekt, is het in dit topic wel richting het slachtoffer.
Dat lijkt me wel mee te vallen, die jongen wordt hier bijna verheven tot heilige.
  maandag 27 september 2021 @ 00:13:04 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201535765
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:06 schreef macca728 het volgende:

[..]
[..]
Omdat daar de zorg een stuk slechter is ?
In Nederland steeg en daalde het met de seizoenen ja, hoe verklaar jij dan de zomer van 2020 zonder mondkapjes en alles en geen of nauwelijks opnames ?
Wat heeft de kwaliteit van zorg met het aantal besmettingen te maken? En ik zeg niet dat er geen seizoensgebonden trends zijn, maar dat die trends hun oorsprong vinden in menselijk gedrag dat anders is en niet in een direct klimatologisch effect.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 27-09-2021 00:38:23 ]
Huilen dan.
  maandag 27 september 2021 @ 00:24:52 #130
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201535807
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel mee te vallen, die jongen wordt hier bijna verheven tot heilige.
Neuh, gewoon iemand die zijn werk doet. Alleen heb je ook nog figuren die net doen alsof hij 'op de stoel van de rechter ging zitten'. :D
  maandag 27 september 2021 @ 00:32:58 #131
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201535837
quote:
0s.gif Op zondag 26 september 2021 01:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Eh nee? Ook jij blijft dat maar herhalen terwijl ik het meerdere malen een onbedoeld bij-effect en een perverse prikkel heb genoemd. Ik heb nergens gezegd dat de Duitse Hugo bloed aan zijn handen heeft. Je kan ook van mij aannemen dat ik het niet zo bedoel in plaats van mij woorden in de mond te blijven leggen net als Etto? Niet echt netjes.
Of het een onbedoeld bij-effect is of niet is niet eens zo relevant, want intentie valt niet te meten. Waar het om gaat is dat een man een jongen doodt die in een winkel werkt en niet alleen de man schuld wordt aangerekend maar ook de overheid want absurde wetten en de jongen want die zou op de stoel van de rechter gaan zitten. Dat is vrij absurd.

quote:
Of een stapje terug doen of juist een stapje vooruit en de handhaving omtrent dit extreme dossier bij mensen laten die ervoor zijn opgeleid. Überhaupt nadenken of dit soort maatregelen nog nodig is.
Het is geen extreem dossier. Het is dagelijks voor miljoenen mensen een vrij normale handeling, net als je OV-chipkaart opladen, een mandje mee de winkel in nemen of oversteken. Dat niet iedereen daar zin in heeft, daar klaar mee is of de mondkapjes liever ziet verdwijnen zijn allemaal nog wel begrijpelijke overwegingen. Maar we hebben het hier over een winkelmedewerker doden.

quote:
De school is niet verantwoordelijk voor de moord en heeft ook geen actieve rol meer in het leven van die dader in jouw hypothetische voorbeeld. Hun rol is al geweest. Ze kunnen dus niks meer veranderen / controle uitoefenen. De overheid kan dit wel gezien het een situatie in het heden en niet het verleden betreft en zij hun beleid kunnen aanpassen. De school kan dat niet meer.
Beleid aanpassen omdat er anders dus iemand wordt gedood? Wat?

quote:
Je vult dus in wat ik zeg. Ik zeg nergens dat de overheid medeschuldig is, ik zeg dat dit een bij-effect is van hun beleid. Dat is iets heel anders. En kan je nou alsjeblieft gewoon een keer aannemen dat ik de overheid niet als schuldige zie in dit verhaal? Wel dat ik dit een perverse prikkel vind vanuit hun beleid?
Wat niet echt zinvol lijkt, want we hebben het niet over hele ingrijpende vorderingen. We hebben het over een mondkapje. En je zegt dan weliswaar dat je niet stelt dat de overheid medeschuldig is, maar je hebt het er wel telkens weer over dat dit beleid het probleem vormt. Dat rijmt niet echt met elkaar.
pi_201535877
Heb jij bij veel winkels meegemaakt dat mensen werden aangesproken op het al dan niet dragen van een mondkapje.

Ik heb winkelmedewerkers nergens iemand zien aanspreken, alleen bij de AH waar in het begin een medewerker bij de winkel stond bij drukte (maar daarna werd er weer niemand aangesproken)

En ik denk dat het net zoveel moeite is om winkeldieven staande te houden (waar de politie voor komt)
pi_201535930
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel mee te vallen, die jongen wordt hier bijna verheven tot heilige.
Je kletst.
pi_201535974
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel mee te vallen, die jongen wordt hier bijna verheven tot heilige.
quote:
You can shine your shoes and wear a suit
You can comb your hair and look quite cute
You can hide your face behind a smile
One thing you can't hide
Is when you're crippled inside
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 27 september 2021 @ 08:33:09 #135
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201536823
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 00:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Of het een onbedoeld bij-effect is of niet is niet eens zo relevant, want intentie valt niet te meten. Waar het om gaat is dat een man een jongen doodt die in een winkel werkt en niet alleen de man schuld wordt aangerekend maar ook de overheid want absurde wetten en de jongen want die zou op de stoel van de rechter gaan zitten. Dat is vrij absurd.
Intentie wordt in rechtspraak anders continu gebruikt. Juist bij moord. Ik stel dat de overheid niet schuldig is omdat het niet hun intentie is dat deze jongen dood ging, noch iemand anders als gevolg van het beleid dat zij maken. Wel stel ik dat gezien zij winkeleigenaren dwingen te handhaven op een stukje waar al veel heftige emoties bij komen kijken (in de vorm van demonstraties, bedreigingen etc.) zij die handhavingsprikkel weg zouden moeten nemen. Alleen boa's en agenten controleren en winkeliers krijgen geen boete als zij niet handhaven op mensen die geen mondkapje dragen.

quote:
Het is geen extreem dossier. Het is dagelijks voor miljoenen mensen een vrij normale handeling, net als je OV-chipkaart opladen, een mandje mee de winkel in nemen of oversteken. Dat niet iedereen daar zin in heeft, daar klaar mee is of de mondkapjes liever ziet verdwijnen zijn allemaal nog wel begrijpelijke overwegingen. Maar we hebben het hier over een winkelmedewerker doden.
Is het opladen van OV-chipkaarten of een mandje meenemen verbonden aan iets dat massademonstraties en bedreigingen uitlokt? Staan er posts op Facebook met "onderzoeken" dat winkelmandjes leiden tot zuurstofgebrek? Staan er talloze posts op Facebook van mensen die zeggen "ik laat mijn handen niet snoeren, nooit draag ik een mandje in mijn handen" of "nooit een mandje in mijn handen"? Alleen makke schapen laden hun OV-chipkaart op!!! De WEF is bezig met een sociaal experiment waar "you'll own nothing and be happy" en het moeten hebben van een mandje in je hand is daar een onderdeel van. De pedo-elite wil ons verplicht een mandje in onze handen laten hebben, freedom for all (random Nietzsche quote erbij)!!!!

Niet echt geloof ik he?

Ja, het is een extreem dossier want voor mondkapjes geldt dit allemaal wel. Er is een reden dat men bij de Appie hier bij mij nogal Laissez-faire was, ik woon niet in de beste wijk van Utrecht.

quote:
Beleid aanpassen omdat er anders dus iemand wordt gedood? Wat?
Simpelweg de handhaving op straffe van een boete weghalen bij winkeliers. Niet heel radicale aanpassing en 9,5 v/d 10 mensen draagt toch wel een mondkapje. Wil je een 100 procent score? Dat bereiken we ook niet met andere kleine overtredingen als door rood lopen, snelheidsboetes etc.

quote:
Wat niet echt zinvol lijkt, want we hebben het niet over hele ingrijpende vorderingen. We hebben het over een mondkapje. En je zegt dan weliswaar dat je niet stelt dat de overheid medeschuldig is, maar je hebt het er wel telkens weer over dat dit beleid het probleem vormt. Dat rijmt niet echt met elkaar.
Ik koppel schuld aan intentie en daarom vind ik de overheid niet medeschuldig. Niet zo moeilijk te begrijpen allemaal, maar goed jij brengt het ten minste op een respectvolle manier in plaats van meneer Etto die maar blijft volhouden dat ik het kennelijk wel vind. Maar "the road to hell is paved with good intentions" dus ze mogen best af en toe evalueren en de handhavingsplicht weglaten ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 27-09-2021 08:47:13 ]
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 10:42:28 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538104
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 08:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is het opladen van OV-chipkaarten of een mandje meenemen verbonden aan iets dat massademonstraties en bedreigingen uitlokt? Staan er posts op Facebook met "onderzoeken" dat winkelmandjes leiden tot zuurstofgebrek? Staan er talloze posts op Facebook van mensen die zeggen "ik laat mijn handen niet snoeren, nooit draag ik een mandje in mijn handen" of "nooit een mandje in mijn handen"? Alleen makke schapen laden hun OV-chipkaart op!!! De WEF is bezig met een sociaal experiment waar "you'll own nothing and be happy" en het moeten hebben van een mandje in je hand is daar een onderdeel van. De pedo-elite wil ons verplicht een mandje in onze handen laten hebben, freedom for all (random Nietzsche quote erbij)!!!!
Juist: en daar zit dan ook het probleem. De toxische wereld der complotdenkers. Dat dient aangepakt te worden.

Overigens valt het met die massa-demonstraties wel mee; het is echter een vocaal clubje dat internet ontdekt heeft.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 27 september 2021 @ 10:49:16 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201538164
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist: en daar zit dan ook het probleem. De toxische wereld der complotdenkers. Dat dient aangepakt te worden.

Overigens valt het met die massa-demonstraties wel mee; het is echter een vocaal clubje dat internet ontdekt heeft.
Daar zit het probleem, dat ben ik met je eens. Er is echter een reden dat de overheid handhaving op andere problematische dossiers bij haarzelf houdt. Geen hoteleigenaar wordt op straffe van een boete gedwongen om aan meneer Taghi te vragen of hij ergens anders een cokedeal wil sluiten mocht hij daar lucht van krijgen, niet?

Als nr 1. op de opsporingslijst van Interpol jouw winkel binnenloopt wordt er niet van je verwacht dat je op straffe van een boete hem de toegang ontzegt niet? Slechts passieve medewerking in de vorm van een belletje achteraf aan de politie. Dan gaan de wetshandhavers erachteraan, mensen met geweldsmandaten en die ervoor zijn opgeleid enzo.

Achter de voorbeelden die ik net noemde zit ook een heel toxische wereld die het probleem is Etto. Die toxische wereld zet de Taghi's ook aan tot gedrag waarbij hij de hoteleigenaar zou doodschieten als die hem vraagt ergens anders een cokedealtje te sluiten.
pi_201538211
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Juist: en daar zit dan ook het probleem. De toxische wereld der complotdenkers. Dat dient aangepakt te worden.

Overigens valt het met die massa-demonstraties wel mee; het is echter een vocaal clubje dat internet ontdekt heeft.
Misschien was dat het doel van de machthebbers in de wereld. Laat Hollywood heel veel films maken over complottheorieën zodat we allemaal denken dat dat alleen in films gebeurd. It’s a big conspiracy ;)
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 10:54:37 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538229
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:53 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Misschien was dat het doel van de machthebbers in de wereld. Laat Hollywood heel veel films maken over complottheorieën zodat we allemaal denken dat dat alleen in films gebeurd. It’s a big conspiracy ;)
Complotdenkers laten zich doorgaans inderdaad eerder door entertainment, fabels en sprookjes leiden dan feiten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201538285
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Complotdenkers laten zich doorgaans inderdaad eerder door entertainment, fabels en sprookjes leiden dan feiten.
Hehe ik heb niet zoveel met de meeste complottheorieën. Maar ik sluit niks perse uit, noch doe ik moeite me negatief uit te laten over zulke bepaalde groepen die wel geloven in bepaalde complottheorieën. Ik ben daarom ook een objectieve wetenschapper ;)
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 10:59:04 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538289
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar zit het probleem, dat ben ik met je eens. Er is echter een reden dat de overheid handhaving op andere problematische dossiers bij haarzelf houdt. Geen hoteleigenaar wordt op straffe van een boete gedwongen om aan meneer Taghi te vragen of hij ergens anders een cokedeal wil sluiten mocht hij daar lucht van krijgen, niet?

Als nr 1. op de opsporingslijst van Interpol jouw winkel binnenloopt wordt er niet van je verwacht dat je op straffe van een boete hem de toegang ontzegt niet? Slechts passieve medewerking in de vorm van een belletje achteraf aan de politie. Dan gaan de wetshandhavers erachteraan, mensen met geweldsmandaten en die ervoor zijn opgeleid enzo.

Achter de voorbeelden die ik net noemde zit ook een heel toxische wereld die het probleem is Etto. Die toxische wereld zet de Taghi's ook aan tot gedrag waarbij hij de hoteleigenaar zou doodschieten als die hem vraagt ergens anders een cokedealtje te sluiten.
Coke-deal en mondkapje...

Me dunkt dat een hoteleigenaar die dat witte poeder ziet zelf wel weet waar hij mee van doen heeft en acuut de politie belt. Een medewerker die aan een klant vraagt of deze zijn mondkapje wil opdoen is van een iets andere orde. De hoteleigenaar kan namelijk zelf wel deduceren dat cocaïne in zijn etablissement met criminaliteit te maken heeft, en zo ook de personen erom heen. Omdat er een paar wappies lopen te demonstreren en hun 'nieuws' van 'alternatieve media' halen is geen reden om als winkelmedewerker maar aan te nemen dat iemand vragen zich aan de regels te houden 'wellicht emotioneel kan reageren'. Totaal andere werelden.

Nee, ook deze analogie gaat er bij mij niet in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 11:03:52 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538338
quote:
1s.gif Op maandag 27 september 2021 10:59 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Hehe ik heb niet zoveel met de meeste complottheorieën. Maar ik sluit niks perse uit, noch doe ik moeite me negatief uit te laten over zulke bepaalde groepen die wel geloven in bepaalde complottheorieën. Ik ben daarom ook een objectieve wetenschapper ;)
Wanneer die complottheorieën op basis van helemaal niets allerhande mensen en instituten beschuldigen van de meest ranzige, afschuwelijke en perverse praktijken, is het juist vanuit de waarde van objectiviteit NOODZAKELIJK om er je afschuw over uit te spreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201538418
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wanneer die complottheorieën op basis van helemaal niets allerhande mensen en instituten beschuldigen van de meest ranzige, afschuwelijke en perverse praktijken, is het juist vanuit de waarde van objectiviteit NOODZAKELIJK om er je afschuw over uit te spreken.
Je hebt eigenlijk gelijk, daarom was je subjectiviteit zo jammer betreft een ander onderwerp “zacht weefsel”. Ook jij laat je dus makkelijk in het ootje nemen en manipuleren.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 11:13:09 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538443
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:10 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Je hebt eigenlijk gelijk, daarom was je subjectiviteit zo jammer betreft een ander onderwerp “zacht weefsel”. Ook jij laat je dus makkelijk in het ootje nemen en manipuleren.
Uit die discussie kon ik vooral opmaken dat je kennelijk veel moeite hebt met lezen wat er staat. Maar doe het anders nog een keer dunnetjes over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201538497
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uit die discussie kon ik vooral opmaken dat je kennelijk veel moeite hebt met lezen wat er staat. Maar doe het anders nog een keer dunnetjes over.
Je bent die discussie nooit aangegaan omdat je schrok van mij. Je wist niet dat ik tot in de details op de hoogte ben van alle objectieve wetenschappelijke feiten, bewijzen, conclusies en bevindingen m.b.t. dat onderwerp. Los van de subjectieve beschuldigingen betreft creationistische agenda’s ligt die discussie nog steeds te wachten.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 11:19:05 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538514
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:17 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Je bent die discussie nooit aangegaan omdat je schrok van mij. Je wist niet dat ik tot in de details op de hoogte ben van alle objectieve wetenschappelijke feiten, bewijzen, conclusies en bevindingen m.b.t. dat onderwerp. Los van de subjectieve beschuldigingen betreft creationistische agenda’s ligt die discussie nog steeds te wachten.
Waar ik van schrok was je totale gebrek aan begrijpend kunnen lezen; maar ik zou zeggen: kick-start dat topic, want ik ga er graag verder op door. Sowieso wel benieuwd welke 'discussie' nog ligt te wachten. Zo op de hoogte was je verder niet, want ik moest nota bene zelf de wetenschapper in kwestie noemen.

Ik zie je wel in dat topic.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201538515
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 10:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Coke-deal en mondkapje...

Me dunkt dat een hoteleigenaar die dat witte poeder ziet zelf wel weet waar hij mee van doen heeft en acuut de politie belt. Een medewerker die aan een klant vraagt of deze zijn mondkapje wil opdoen is van een iets andere orde. De hoteleigenaar kan namelijk zelf wel deduceren dat cocaïne in zijn etablissement met criminaliteit te maken heeft, en zo ook de personen erom heen. Omdat er een paar wappies lopen te demonstreren en hun 'nieuws' van 'alternatieve media' halen is geen reden om als winkelmedewerker maar aan te nemen dat iemand vragen zich aan de regels te houden 'wellicht emotioneel kan reageren'. Totaal andere werelden.

Nee, ook deze analogie gaat er bij mij niet in.
sowieso zou de hoteleigenaar dan alle gezichten die op interpol lijsten staan moeten herkennen. Wat al onmogelijk lijkt. Verder vermoed ik dat een deal onder een hapje en een drankje afgesloten wordt en de overdracht echt niet in het hotel plaats vind.

Het gaat hier gewoon om een tijdelijk ingevoerde algemene regel waarbij deze schietgrage malloot het zelfs noodzakelijk vond om na de eerste keer erop aangesproken te zijn even naar huis te gaan een pistool te halen en zijn daad te plegen. Dit is in mijn optiek een bewust moord omdat deze dader het niet in een opwelling gedaan heeft.
pi_201538548
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar ik van schrok was je totale gebrek aan begrijpend kunnen lezen; maar ik zou zeggen: kick-start dat topic, want ik ga er graag verder op door. Sowieso wel benieuwd welke 'discussie' nog ligt te wachten.

Ik zie je wel in dat topic.
Nee ik ben echt een genie in begrijpend lezen. Lees alles maar nog een keer, dan zie je dat je argumenten zoals “manipulatie” werkelijk subjectief zijn. Er werd werkelijk niks gemanipuleerd, en toen ik je om uitleg gaf kon je dat niet geven.
West-Melanesia
  Beste debater 2022 maandag 27 september 2021 @ 11:23:50 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201538561
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:22 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Nee ik ben echt een genie in begrijpend lezen. Lees alles maar nog een keer, dan zie je dat je argumenten zoals “manipulatie” werkelijk subjectief zijn. Er werd werkelijk niks gemanipuleerd, en toen ik je om uitleg gaf kon je dat niet uitleggen.
Sterker nog, ik heb je gewezen op de woorden van de wetenschapper in kwestie zelf, die aangaf dat haar resultaten gemanipuleerd werden door creationisten :')

Maar link even naar het topic, Oceanier, let's get this sh*tshow on the road.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201538591
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Sterker nog, ik heb je gewezen op de woorden van de wetenschapper in kwestie zelf, die aangaf dat haar resultaten gemanipuleerd werden door creationisten :')

Maar link even naar het topic, Oceanier, let's get this sh*tshow on the road.
Ik wilde de discussie met jou aangaan niet met linkjes. Ik ken al die linkjes, ik heb ze allemaal gelezen. Uit jouw mond horen wat precies gemanipuleerd is is namelijk veel interessanter en bevorderlijker voor de discussie. Zo is er geen twijfel over mogelijk of je zelf wel begrijpt wat er in de linkjes staat die je stuurt.
West-Melanesia
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')