abonnement Unibet Coolblue
pi_201494918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hogere salarissen in de zorg, maar niet via de zorgpremie.
Inderdaad, dat kan prima via de vennootschapsbelasting of winstbelasting.
Dit, dus.
pi_201494923
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gaan we wat mooie windmolens bij jou in je achtertuin plaatsen, goed?
Mogen we dan bij jou in de tuin gaan graven naar uranium?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201494947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Gaan we wat mooie windmolens bij jou in je achtertuin plaatsen, goed?
Betekent dat dus dat je een huis voor mij geregeld hebt mét tuin? *O*

Overigens snap je zelf ook wel dat een mindmolen in je tuin andere nadelen heeft dan 'horizonvervuiling'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 september 2021 @ 10:27:15 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201494948
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Want dat is de enige optie. Je achtertuin of helemaal niet.
Hij zegt toch dat hij niet begrijpt waarom mensen niet staan te springen om windmolens in hun omgeving? En ja, in Nederland staat een windmolen al heel erg gauw in iemands achtertuin, daarom heb ik ook echt een hekel aan dat gedram voor windmolens.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201494966
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:
Hij zegt toch dat hij niet begrijpt waarom mensen niet staan te springen om windmolens in hun omgeving?
Horizonvervuiling is wat anders dan de (terechte) klachten die mensen hebben als die in hun nabije omgeving staat en men last heeft van bv. slagschaduw of de herrie van zo'n ding.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 september 2021 @ 10:30:30 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201494984
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Horizonvervuiling is wat anders dan de (terechte) klachten die mensen hebben als die in hun nabije omgeving staat en men last heeft van bv. slagschaduw of de herrie van zo'n ding.
Nou ja, ik kan ook wel heel goed begrijpen dat niet iedereen staat te springen om het zicht op ongerepte natuur te verliezen voor een paar ondingen waar niemand vrolijk van wordt, behalve een groep Amsterdammers.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201495005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij zegt toch dat hij niet begrijpt waarom mensen niet staan te springen om windmolens in hun omgeving? En ja, in Nederland staat een windmolen al heel erg gauw in iemands achtertuin, daarom heb ik ook echt een hekel aan dat gedram voor windmolens.
Dat is natuurlijk onzin. Zeker als het aantal boeren verminderd wordt, zijn er zat plekken waar niemand in de buurt woont. En als er bijvoorbeeld al een elektriciteitslijn loopt bijvoorbeeld, die zijn ongeveer net zo hoog en dan is er dus helemaal geen sprake van horizonvervuiling.

Ik zou het trouwens prima vinden als er meer windmolens in de buurt komen. Zelfs als ze binnen zicht vanuit mijn huis komen (dat kan denk ik net, ik woon redelijk aan de rand) Veel liever windmolens dan een kerncentrale in mijn buurt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201495007
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij zegt toch dat hij niet begrijpt waarom mensen niet staan te springen om windmolens in hun omgeving? En ja, in Nederland staat een windmolen al heel erg gauw in iemands achtertuin, daarom heb ik ook echt een hekel aan dat gedram voor windmolens.
Je omgeving is niet je achtertuin. Industrieterreinen, fabrieken etc kan allemaal maar een windmolen zitten we toch al heel snel in je achtertuin?
Dit, dus.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 10:32:12 #34
414785 sirdanilot
pi_201495008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Hij zegt toch dat hij niet begrijpt waarom mensen niet staan te springen om windmolens in hun omgeving? En ja, in Nederland staat een windmolen al heel erg gauw in iemands achtertuin, daarom heb ik ook echt een hekel aan dat gedram voor windmolens.
Windmolens is een voorbeeld van een probleem dat veroorzaakt wordt door grote bedrijven (klimaatverandering) te laten oplossen door de kleine burger op te zadelen met overlast (windmolens dichtbij woningen).

Zet die windmolens lekker op de maasvlakte neer tussen de oliecontainers, dat heeft veel meer zin.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201495011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan ook wel heel goed begrijpen dat niet iedereen staat te springen om het zicht op ongerepte natuur te verliezen voor een paar ondingen waar niemand vrolijk van wordt, behalve een groep Amsterdammers.
Die hebben we toch al niet in Nederland. Maar ik begrijp dat een uraniummijn in echt ongerepte natuur elders op de wereld dan weer geen enkel probleem is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 september 2021 @ 10:33:34 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201495018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je omgeving is niet je achtertuin. Industrieterreinen, fabrieken etc kan allemaal maar een windmolen zitten we toch al heel snel in je achtertuin?
Een industrieterrein zou ik ook niet vrolijk van worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201495023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan ook wel heel goed begrijpen dat niet iedereen staat te springen om het zicht op ongerepte natuur te verliezen voor een paar ondingen waar niemand vrolijk van wordt, behalve een groep Amsterdammers.
Dan slopen we een paar van die lelijke industrieterreinen, zeker in de periferie staan die toch voor de helft leeg. Probleem opgelost.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201495028
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een industrieterrein zou ik ook niet vrolijk van worden.
Nee, we willen heel veel niet. Uiteindelijk zul je toch keuzes moeten maken en dan denk ik dat je met schone energie die uitstekend rendabel is je verder moet kijken dan: goh. Lelijk.
Dit, dus.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 september 2021 @ 10:36:40 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201495045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, we willen heel veel niet. Uiteindelijk zul je toch keuzes moeten maken en dan denk ik dat je met schone energie die uitstekend rendabel is je verder moet kijken dan: goh. Lelijk.
Windmolens zijn geen oplossing voor het energieprobleem in Nederland. Kijk voor de grap eens wat het aandeel van windenergie is nu met al die parken op zee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201495050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Windmolens zijn geen oplossing voor het energieprobleem in Nederland. Kijk voor de grap eens wat het aandeel van windenergie is nu met al die parken op zee.
40% van onze stroom komt uit windenergie in 2030.

45% van alle groene stroom komt nu uit windenergie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201495055
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
NIMBY.

Mensen willen vanalles, maar niet in hun eigen achtertuin en willen het ook niet p Windmolens, maar ver uit de buurt. AZC, maar in 'n stad of dorp een heel eind verderop. Hogere salarissen in de zorg, maar niet via de zorgpremie.
Ik ben helaas een netto ontvanger van zorgpremie maar betaal met liefde 13 euro meer, ook heb ik een redelijk grote groep Afghaanse vluchtelingen, ik dacht 80, in mijn straat wonen en dat vind ik meer dan prima. Qua windmolens woon ik iets teveel in de stad, maar ik zou een groot voorstander zijn voor zonnepanelen op alle platte daken op het industrieterrein vlak bij mijn huis! Qua windmolens vind ik het vooral tof als ze infrastructuur accentueren zoals bij de windmolens rondom de Noordoostpolder.

Alleen vind ik dat zonnepanele bijvoorbeeld gebouwd moeten worden op geluidswallen, de Afsluitdijk, boven parkeerplaatsen of platte daken van bedrijven. Om dit nu op een weiland neer te gooien, daar ben ik niet zo’n voorstander van.

Waarom dek je de A4 bij Schipluiden bijvoorbeeld niet af met zonnepanelen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Windmolens zijn geen oplossing voor het energieprobleem in Nederland. Kijk voor de grap eens wat het aandeel van windenergie is nu met al die parken op zee.
Verleden jaar bijna 10%
[url= https://www.nwea.nl/winde(...)in-2020/]windenergie maakt forse inhaalslag in 2020[/url] is toch een mooi begin?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 24 september 2021 @ 10:39:31 #42
414785 sirdanilot
pi_201495064
Gewenste oplossingen voor duurzame energie:

Zonnepanelen (zeker op daken, minder dat je een volledig weiland vol met zonnepanelen zet)

Windmolenparken op zee of in zeer afgelegen gebieden (en die laatste zijn er in Nederland niet, dan moet je echt naar scandinavie gaan kijken e.d.)

Geothermisch (hebben we in Nederland nauwelijks want niet genoeg vulkanische activiteit)

Getijdencentrale (ik denk dat dit bij ons in Zeeland gewoon zou moeten kunnen?)

Minder gewenste duurzame oplossingen:

Kerncentrale - niet volledig duurzaam vanwege de uraniummijnbouw

Windmolens in de buurt van mensen (overlast)

Zo'n waterkrachtcentrale waardoor je een halve provincie onder water moet zetten zoals in china
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201495084
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Windmolens zijn geen oplossing voor het energieprobleem in Nederland. Kijk voor de grap eens wat het aandeel van windenergie is nu met al die parken op zee.
Je bedoeld dat het nu al een stuk hoger is dan het aandeel kernenergie en alleen maar gaat stijgen? Terwijl de grote windparken op zee nog lang niet allemaal zijn aangesloten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201495085
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Windmolens zijn geen oplossing voor het energieprobleem in Nederland. Kijk voor de grap eens wat het aandeel van windenergie is nu met al die parken op zee.
1 MW3 windmolen staat gelijk aan 30.000 zonnepanelen. Als er één manier is van op een klein oppervlakte energie opwekken, dan zijn het wel windmolens.
Dit, dus.
  vrijdag 24 september 2021 @ 10:41:22 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201495088
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, ik kan ook wel heel goed begrijpen dat niet iedereen staat te springen om het zicht op ongerepte natuur te verliezen voor een paar ondingen waar niemand vrolijk van wordt, behalve een groep Amsterdammers.
Windmolen- en zonnepanelenparken worden aangelegd in landbouwgebieden en dat is per definitie geen ongerepte natuur en zelfs helemaal geen natuur. Verder is het weer het gebruikelijke ongefundeerde geklaag over hypocriete NIMBY's - zonder dat mensen dat zijn - en nergens op gebaseerde generaliseringen over Amsterdammers. Rechts Nederland heeft zo schokkend weinig argumenten.
pi_201495092
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik ben helaas een netto ontvanger van zorgpremie maar betaal met liefde 13 euro meer, ook heb ik een redelijk grote groep Afghaanse vluchtelingen, ik dacht 80, in mijn straat wonen en dat vind ik meer dan prima. Qua windmolens woon ik iets teveel in de stad, maar ik zou een groot voorstander zijn voor zonnepanelen op alle platte daken op het industrieterrein vlak bij mijn huis! Qua windmolens vind ik het vooral tof als ze infrastructuur accentueren zoals bij de windmolens rondom de Noordoostpolder.

Alleen vind ik dat zonnepanele bijvoorbeeld gebouwd moeten worden op geluidswallen, de Afsluitdijk, boven parkeerplaatsen of platte daken van bedrijven. Om dit nu op een weiland neer te gooien, daar ben ik niet zo’n voorstander van.

Waarom dek je de A4 bij Schipluiden bijvoorbeeld niet af met zonnepanelen?
Ik denk dat je dan 'n uitzondering bent. NIMBY gaat op voor vele mensen.

Heb overigens zelf zonnepanelen op m'n dak. In bv. Duitsland en Tsjechië weleens hele weilanden vol met zonnepanelen gezien. Geen gezicht, maar als je ze wilt, moet je ze ergens neer plempen natuurlijk.
pi_201495108
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:

Getijdencentrale (ik denk dat dit bij ons in Zeeland gewoon zou moeten kunnen?)

Blue-energy is inderdaad gewoon ook belangrijk, alleen nog niet volledig ontwikkeld. We moeten dan ook niet doen alsof die windmolens er per sé voor eeuwig staan. Zo lang gaat zo'n ding helemaal niet mee, het geeft tijd om andere dingen te ontwikkelen zoals Blue Energy.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 24 september 2021 @ 10:43:35 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201495109
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:41 schreef Halcon het volgende:
Ik denk dat je dan 'n uitzondering bent. NIMBY gaat op voor vele mensen.

:') Dit is zo'n kansloos argument he. Het zou verboden moeten worden.
pi_201495111
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:41 schreef Halcon het volgende:

Heb overigens zelf zonnepanelen op m'n dak. In bv. Duitsland en Tsjechië weleens hele weilanden vol met zonnepanelen gezien. Geen gezicht, maar als je ze wilt, moet je ze ergens neer plempen natuurlijk.
Maar is een kolencentrale wel een mooi gezicht dan? Dan kijk ik toch echt liever op een zonnepark.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 24 september 2021 @ 10:44:14 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201495116
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:39 schreef sirdanilot het volgende:
Getijdencentrale (ik denk dat dit bij ons in Zeeland gewoon zou moeten kunnen?)

Jij denkt dat die onzichtbaar zijn en geen impact hebben op de natuur en de omgeving?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')