abonnement Unibet Coolblue
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:25:46 #1
485843 crew  Jippie
pi_201477031
Een twintigjarige medewerker in een pompstation in het West-Duitse Idar-Oberstein is zaterdagavond doodgeschoten omdat hij weigerde bier te verkopen aan een man zonder mondkapje. De dader is zondagochtend opgepakt.

De verdachte verklaarde dat de "druk van de pandemie hem dwong" de medewerker door het hoofd te schieten. De 49-jarige man zou het gevoel hebben gehad dat hij in een hoekje werd geduwd en "zag geen andere oplossing", melden lokale aanklagers.

De schutter probeerde zaterdagavond twee sixpacks bier te kopen, maar de medewerker wees hem op de verplichting een mondmasker te dragen in de winkel. Hierop verliet de man het pompstation.

Een uur later keerde hij met een mondkapje op terug en wilde hij weer bier kopen. Toen hij het bier bij de kassa neerzette, trok hij het masker van zijn gezicht af. De verkoper probeerde de man weer aan te sporen zich aan de mondkapjesplicht te houden. De man trok toen een vuurwapen en schoot de medewerker in het hoofd.

https://www.nu.nl/buitenl(...)em-bier-weigert.html

:M
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:26:02 #2
485843 crew  Jippie
pi_201477039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:10 schreef Richestorags het volgende: [..] Ik reken die jongen toch ook niks aan? Trouwens, toen de beste jongen hier kwam werken kon het al prima pre-Corona zijn dus de taakomschrijving is dan halverwege veranderd. Jij speculeert nu net zo goed over of de dader wel of niet een beveiliger, agent of handhaver had neergeschoten. Misschien hadden die deze man juist weten te sussen, dat weten we niet dus laten we daar niet over praten. Punt is, dat deze mensen ervoor opgeleid zijn en geleerd hebben om met conflicten om te gaan en in het geval van agenten en handhavers ook nog geweldsmandaten en kogelvrije vesten hebben. Zij zijn dus ook meer beschermd en kunnen zich beter verdedigen. Deze jongen is weerloos tegen een dergelijke gek maar er wordt wel van hem verwacht dat hij een wet handhaaft die dergelijke gekken in de positie kan brengen om dit te doen.
Woon jij in Duitsland, dan kun je vast kijken wat het beleid bij Aral-tankstelle is. Hij handhaaft niet, hij ziet toe op een gedragsregel. Ik neem aan dat ze in Duitsland ook Arbo wetgeving hebben, waarbij de werkgever verantwoordelijk is voor de werkomgeving. Die jongen was ook weerloos bij het tweede bezoek omdat de dader kwam om een daad te stellen.
pi_201477066
Ja dat heb je nu al 10x gezegd,
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:32:02 #4
485843 crew  Jippie
pi_201477147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:27 schreef macca728 het volgende:
Ja dat heb je nu al 10x gezegd,
Schijnbaar moet ik dat nog 30 keer zeggen. Want het lijkt niet begrepen te worden.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:32:22 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477153
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Woon jij in Duitsland, dan kun je vast kijken wat het beleid bij Aral-tankstelle is. Hij handhaaft niet, hij ziet toe op een gedragsregel. Ik neem aan dat ze in Duitsland ook Arbo wetgeving hebben, waarbij de werkgever verantwoordelijk is voor de werkomgeving. Die jongen was ook weerloos bij het tweede bezoek omdat de dader kwam om een daad te stellen.
De definities van toezien:

quote:
1) Aanzien 2) Begeleiden 3) Bewaken 4) Inspecteren 5) Kijken naar 6) Loeren 7) Niet actief meedoen 8) Ooggetuige zijn 9) Opletten 10) Oppassen 11) Surveilleren 12) Toekijken 13) Toezicht houden 14) Verzorgen 15) Waken 16) Zorgen
https://www.encyclo.nl/begrip/toezien

Geen van deze definities heeft een actieve handelingscomponent ten aanzien van iemand aansporen tot iets of een bepaalde gewenste situatie te creëren, ze zijn allemaal passief ten aanzien van de ander. Dan gaan we even naar de definitie van handhaven kijken:

quote:
1) Aanhouden 2) Behouden 3) Bestendigen 4) Bewaren 5) Blijven 6) Continueren 7) Houden 8) Iets in stand houden 9) In stand houden 10) Mainteneren 11) Niet afschaffen 12) Ophouden 13) Overleven 14) Staande blijven 15) Staande houden 16) Uithouden 17) Verdedigen 18) Volharden 19) Volhouden 20) Voorstaan
Dat lijkt er al meer op. Nummer 2,3,4,6,7,8,9,10,11 bijvoorbeeld.
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 22:32:58 #6
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_201477163
ik wil niet zeggen dat ik hem begrijp, maar ik zou het ook niet fijn vinden als ik geen bier krijg :~
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 22 september 2021 @ 22:34:24 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477191
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef Jippie het volgende:

[..]
Schijnbaar moet ik dat nog 30 keer zeggen. Want het lijkt niet begrepen te worden.
Dat je iets 30 keer zegt, betekent nog niet dat het waar is of niet begrepen wordt door de tegenpartij. Het kan ook betekenen dat je volhardend bent en niet bereid bent je in een ander standpunt te verdiepen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:35:10 #8
485843 crew  Jippie
pi_201477211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De definities van toezien:
[..]
https://www.encyclo.nl/begrip/toezien

Geen van deze definities heeft een actieve handelingscomponent ten aanzien van iemand aansporen tot iets of een bepaalde gewenste situatie te creëren, ze zijn allemaal passief ten aanzien van de ander. Dan gaan we even naar de definitie van handhaven kijken:
[..]
Dat lijkt er al meer op. Nummer 2,3,4,6,7,8,9,10,11 bijvoorbeeld.
Ik heb het over toezien door de werkgever, zeker niet bekend met Arbo wetgeving waar een werknemer onder valt? Uitgaand van soortgelijke situatie in Duitsland.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:36:02 #9
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477221
Om even de kern van het verhaal van alle semi- en hele goedpraters van deze hele gore affaire samen te vatten:

"De corona-regels van de overheid zijn kut. Pompbediende is neergeschoten omdat overheid kutregeltjes heeft gemaakt m.b.t. Corona. Had de overheid dat niet gedaan, had de jongen nog geleefd!!!!"

Slotje aldus. Begint namelijk genant te worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 22:36:35 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477237
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:35 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik heb het over toezien door de werkgever, zeker niet bekend met Arbo wetgeving waar een werknemer onder valt? Uitgaand van soortgelijke situatie in Duitsland.
Ik ben niet bekend met de Arbo wetgeving. In de vorige reeks stelde ik echter al dat de overheid een situatie heeft gecreëerd waarin de werkgever die veilige omgeving niet meer kan garanderen omdat verwacht wordt (op straffe van een boete) dat een wet wordt gehandhaafd die agressie oproept, getuige dit en andere incidenten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:36:47 #11
485843 crew  Jippie
pi_201477239
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat je iets 30 keer zegt, betekent nog niet dat het waar is of niet begrepen wordt door de tegenpartij. Het kan ook betekenen dat je volhardend bent en niet bereid bent je in een ander standpunt te verdiepen.
Dat zegt meer iets over mijn geduld om iets uit te leggen.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:38:35 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477262
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat je iets 30 keer zegt, betekent nog niet dat het waar is of niet begrepen wordt door de tegenpartij. Het kan ook betekenen dat je volhardend bent en niet bereid bent je in een ander standpunt te verdiepen.
Dat 'andere standpunt' is dan ook, ondanks alle pseudo-filosofische window dressing, niets meer dan het standaard wappie anti-coronamaatregelstandpunt.

Daarom, en alleen daarom, vinden sommigen het heel lastig om gewoon hun afschuw over de moord door een wappie te noemen wat het is, en pogen zij op allerhande manieren er óf een 'twee haantjes'-scenario van te maken, óf, en dat is nog erger, een gecamoufleerd stukje victim blaming er door te jassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:39:16 #13
485843 crew  Jippie
pi_201477273
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben niet bekend met de Arbo wetgeving. In de vorige reeks stelde ik echter al dat de overheid een situatie heeft gecreëerd waarin de werkgever die veilige omgeving niet meer kan garanderen omdat verwacht wordt (op straffe van een boete) dat een wet wordt gehandhaafd die agressie oproept, getuige dit en andere incidenten.
In Nederland is de werkgever altijd aansprakelijk voor zaken die onder werktijd voorvallen tenzij hij kan bewijzen al het mogelijke te hebben gedaan middels instructie, toezicht, cursus etc om het voorval te voorkomen.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:39:25 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Om even de kern van het verhaal van alle semi- en hele goedpraters van deze hele gore affaire samen te vatten:

"De corona-regels van de overheid zijn kut. Pompbediende is neergeschoten omdat overheid kutregeltjes heeft gemaakt m.b.t. Corona. Had de overheid dat niet gedaan, had de jongen nog geleefd!!!!"

Slotje aldus. Begint namelijk genant te worden.
Dat bepaal jij niet. Het is jammer dat het gênant voor jou wordt maar jij moet maar met andere meningen leren omgaan. Net als anderen met jouw cynisme en zwartgalligheid en jouw bereidheid om mensen in een hokje te duwen moeten omgaan. Life is a bitch.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:41:08 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet. Het is jammer dat het gênant voor jou wordt maar jij moet maar met andere meningen leren omgaan. Net als anderen met jouw cynisme en zwartgalligheid en jouw bereidheid om mensen in een hokje te duwen moeten omgaan. Life is a bitch.
Nee, ik heb hier gewoon gelijk, en dat bewijs je met je laatste post...

"Wetten die agressie oproepen"....

Schit-te-ren-de graadmeter, Rich... laten we ook meteen kappen met verkeersregels en belastingen. Dat kan agressie oproepen bij sommige instabiele mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:41:45 #16
485843 crew  Jippie
pi_201477329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat 'andere standpunt' is dan ook, ondanks alle pseudo-filosofische window dressing, niets meer dan het standaard wappie anti-coronamaatregelstandpunt.

Daarom, en alleen daarom, vinden sommigen het heel lastig om gewoon hun afschuw over de moord door een wappie te noemen wat het is, en pogen zij op allerhande manieren er óf een 'twee haantjes'-scenario van te maken, óf, en dat is nog erger, een gecamoufleerd stukje victim blaming er door te jassen.
Het is in mijn ogen eerder een wappende moordenaar dan een moordende wappie. In mijn ogen is de benzinepompmedewerker onschuldig, de overheid is onschuldig, de dader is de enige die schuld heeft.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:42:21 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477340
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het is in mijn ogen eerder een wappende moordenaar dan een moordende wappie. In mijn ogen is de benzinepompmedewerker onschuldig, de overheid is onschuldig, de dader is de enige die schuld heeft.
Precies mijn punt.

Maar krijgt de pompmedewerker in kwestie niet de schuld (natuurlijk heel verholen en gecamoufleerd, of gewoon heel openlijk, wat, met z'n "autoritaire, discussie oproepende en irritante attitude") dan wel de overheid.

Zo rollen ze hier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:42:57 #18
485843 crew  Jippie
pi_201477350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet. Het is jammer dat het gênant voor jou wordt maar jij moet maar met andere meningen leren omgaan. Net als anderen met jouw cynisme en zwartgalligheid en jouw bereidheid om mensen in een hokje te duwen moeten omgaan. Life is a bitch.
Een wappende moordenaar is daar een goed bewijs van.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:43:37 #19
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat 'andere standpunt' is dan ook, ondanks alle pseudo-filosofische window dressing, niets meer dan het standaard wappie anti-coronamaatregelstandpunt.

Daarom, en alleen daarom, vinden sommigen het heel lastig om gewoon hun afschuw over de moord door een wappie te noemen wat het is, en pogen zij op allerhande manieren er óf een 'twee haantjes'-scenario van te maken, óf, en dat is nog erger, een gecamoufleerd stukje victim blaming er door te jassen.
Nogal makkelijk om iedereen die een ander standpunt heeft meteen in die hoek te zetten of het "pseudo-filosofische window dressing" te noemen. Heb je aan iedereen individueel gevraagd hoe ze erover denken? Nee, je zit gewoon wild om je heen te slaan en iedereen in hokjes te duwen en ondertussen labeltjes te plakken op andere meningen. Dat mag, maar verwacht dan niet dat mensen nog met je in discussie willen gaan. Je komt hier in ieder geval niet om je in andere meningen te verdiepen.
pi_201477373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik heb hier gewoon gelijk, en dat bewijs je met je laatste post...

"Wetten die agressie oproepen"....

Schit-te-ren-de graadmeter, Rich... laten we ook meteen kappen met verkeersregels en belastingen. Dat kan agressie oproepen bij sommige instabiele mensen.
Precies, daarom bel ik ook de politie bij een ongeluk. Heeft me ook gered van een agressieve verkeersdeelnemer.
pi_201477381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Om even de kern van het verhaal van alle semi- en hele goedpraters van deze hele gore affaire samen te vatten:

"De corona-regels van de overheid zijn kut. Pompbediende is neergeschoten omdat overheid kutregeltjes heeft gemaakt m.b.t. Corona. Had de overheid dat niet gedaan, had de jongen nog geleefd!!!!"

Slotje aldus. Begint namelijk genant te worden.
Er is maar een iemand schuldig en dat is het sujet dat geschoten heeft. Wij worden wel steeds meer geconfronteerd met een overheid die handhaving van regels bij de burgers legt en dat moeten wij niet willen. Boa's protesteren want het is allemaal zo gevaarlijk en ze willen handboeien, wapenstokken en pepperspray, maar Henk de kroegeigenaar en Piet tankshopman worden zonder middelen voor de leeuwen gegooid. En waar stopt het? Moet dadelijk iedere bewoner van een woonerf een keer per maand de snelheidslimieten gaan handhaven?
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:44:30 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477384
Wel hilarisch trouwens; zelf spreken van een enorm slechte, gevaarlijke wereld vol agressieve flippie's die bij het minste kunnen ontploffen - en daarom moeten we regeltjes niet zo nauw nemen, want geweld - en anderen verwijten cynisch en zwartgallig te zijn...

Make up yo' mind.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 22:45:24 #23
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik heb hier gewoon gelijk, en dat bewijs je met je laatste post...

"Wetten die agressie oproepen"....

Schit-te-ren-de graadmeter, Rich... laten we ook meteen kappen met verkeersregels en belastingen. Dat kan agressie oproepen bij sommige instabiele mensen.
Jij hebt gelijk, en dat bewijs ik volgens jou. Je levert geen enkele onderbouwing voor je gelijk maar je hebt wel gelijk en ik bewijs het. Oké, oké.

Vraagje: door wie worden verkeersregels en belastingen gehandhaafd?
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:46:24 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477409
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nogal makkelijk om iedereen die een ander standpunt heeft meteen in die hoek te zetten of het "pseudo-filosofische window dressing" te noemen. Heb je aan iedereen individueel gevraagd hoe ze erover denken? Nee, je zit gewoon wild om je heen te slaan en iedereen in hokjes te duwen en ondertussen labeltjes te plakken op andere meningen. Dat mag, maar verwacht dan niet dat mensen nog met je in discussie willen gaan. Je komt hier in ieder geval niet om je in andere meningen te verdiepen.
Maar dat is toch bon ton?

Die pompbediende werd namelijk al op pagina 4 van draadje 1 verweten "autoritair, discussie op de spit drijvend en irritant" te zijn geweest.

Waar was je toen met je "denk ook aan andere meningen, mijn kind, en vraag eerst, en oordeel niet te snel........"

Waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201477415
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij hebt gelijk, en dat bewijs ik volgens jou. Je levert geen enkele onderbouwing voor je gelijk maar je hebt wel gelijk en ik bewijs het. Oké, oké.

Vraagje: door wie worden verkeersregels en belastingen gehandhaafd?
Etto en Jippie, die staan alles in de gate te houden via de webcam
  woensdag 22 september 2021 @ 22:46:54 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wel hilarisch trouwens; zelf spreken van een enorm slechte, gevaarlijke wereld vol agressieve flippie's die bij het minste kunnen ontploffen - en daarom moeten we regeltjes niet zo nauw nemen, want geweld - en anderen verwijten cynisch en zwartgallig te zijn...

Make up yo' mind.
Wederom kies je ervoor woorden te versimpelen. Ik zeg dat statistisch gezien het risico wordt verhoogd, waarmee ik al impliciet aangeef dat dit geen dagelijkse kost is en de kans 50 procent is. Maar goed, daar lees je dan weer overheen.
pi_201477423
[..]
Onze linkse boomknuffelaar had het over zijn beste vriend , daar reageerde ik op , had het niet over de dader zelf
[/quote]
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 14:01 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oeps, sorry!
:*
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:48:47 #28
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477465
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wederom kies je ervoor woorden te versimpelen. Ik zeg dat statistisch gezien het risico wordt verhoogd, waarmee ik al impliciet aangeef dat dit geen dagelijkse kost is en de kans 50 procent is. Maar goed, daar lees je dan weer overheen.
Ja, zei ik net nog wat over, over dat over dingen heen lezen.

Dat die pompbediende een autoritair haantje moet zijn geweest dat aan het kortste einde trok na heel irritant een discussie te hebben ontlokt.. Dat stukje...

Heb je op eenzelfde messias-achtige toon Woelwater al aangesproken op dergelijk simplistisch gedrag?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 22:49:49 #29
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477488
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar dat is toch bon ton?

Die pompbediende werd namelijk al op pagina 4 van draadje 1 verweten "autoritair, discussie op de spit drijvend en irritant" te zijn geweest.

Waar was je toen met je "denk ook aan andere meningen, mijn kind, en vraag eerst, en oordeel niet te snel........"

Waarschijnlijk heb je daar overheen gelezen.
Tsja, waarschijnlijk heb jij hier overheen gelezen?

quote:
Ik reken die jongen toch ook niks aan? Trouwens, toen de beste jongen hier kwam werken kon het al prima pre-Corona zijn dus de taakomschrijving is dan halverwege veranderd.

Jij speculeert nu net zo goed over of de dader wel of niet een beveiliger, agent of handhaver had neergeschoten. Misschien hadden die deze man juist weten te sussen, dat weten we niet dus laten we daar niet over praten. Punt is, dat deze mensen ervoor opgeleid zijn en geleerd hebben om met conflicten om te gaan en in het geval van agenten en handhavers ook nog geweldsmandaten en kogelvrije vesten hebben. Zij zijn dus ook meer beschermd en kunnen zich beter verdedigen.

Deze jongen is weerloos tegen een dergelijke gek maar er wordt wel van hem verwacht dat hij een wet handhaaft die dergelijke gekken in de positie kan brengen om dit te doen.

[quote]Zo werkt het niet in het echte leven en dit geval is een voorbeeld waarin dat duidelijk wordt (of kan een voorbeeld daarvan zijn). Niet iedereen laat zich aanspreken, niet bij iedereen is het verstandig diegene aan te spreken. De politie zal ook nooit adviseren om ongeacht wie het is bij iedereen altijd iemand aan te spreken, een burgerarrest uit te voeren of in te grijpen bij een vechtpartij.

Nou zijn wij er niet bij geweest, dus heeft het weinig zin om te gaan speculeren of de winkelmedewerker wel of niet de discussie op de spits dreef (overigens rechtvaardigt dat natuurlijk nooit een moord!). Ook kunnen wij niet inschatten of de dader eruit zag als iemand bij wie je het beter kan laten gaan. Of dat de medewerker de mensenkennis had om te kunnen inschatten of het verstandig was deze meneer wel of niet aan te spreken. Dat is precies waar het wringt. Politieagenten en handhavers zijn hier wel geschikt voor geacht en hebben hier ook een mandaat voor en hebben extra middelen om in te grijpen als het fout gaat en extra geweldsbevoegdheden. Buiten kijf staat dat het onzin is om te verwachten dat een 20-jarige jongen de wet handhaaft tegen alles en iedereen terwijl alles en iedereen ook tot alles in staat is. Dat is immoreel en kan tot dit soort situaties leiden.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:50:24 #30
485843 crew  Jippie
pi_201477501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat bepaal jij niet. Het is jammer dat het gênant voor jou wordt maar jij moet maar met andere meningen leren omgaan. Net als anderen met jouw cynisme en zwartgalligheid en jouw bereidheid om mensen in een hokje te duwen moeten omgaan. Life is a bitch.
Een wappende moordenaar is daar een goed bewijs van.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nogal makkelijk om iedereen die een ander standpunt heeft meteen in die hoek te zetten of het "pseudo-filosofische window dressing" te noemen. Heb je aan iedereen individueel gevraagd hoe ze erover denken? Nee, je zit gewoon wild om je heen te slaan en iedereen in hokjes te duwen en ondertussen labeltjes te plakken op andere meningen. Dat mag, maar verwacht dan niet dat mensen nog met je in discussie willen gaan. Je komt hier in ieder geval niet om je in andere meningen te verdiepen.
Beschuldig je hem nou niet van hetgeen jezelf doet?
Ik ben van nature erg empatisch ingesteld, maar als iemand wordt vermoord en anderen proberen de schuld bij een ander te leggen dan bij de dader, dan ben ik zo rigide als een blok beton.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:51:54 #31
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En wie zijn de handhavers? Diezelfde lieden door de overheid aangesteld die volgens jou de bron van al deze ellende zijn?
Dat klopt. Ik stel echter nergens dat de overheid de bron van deze ellende is, wel dat zij een situatie hebben gecreëerd met dit onbedoelde nare bij-effect. Kap eens met woorden in de mond leggen. Ik heb respect voor je kennis, totaal niet voor je manier van discussie voeren.
pi_201477535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik stel echter nergens dat de overheid de bron van deze ellende is, wel dat zij een situatie hebben gecreëerd met dit onbedoelde nare bij-effect. Kap eens met woorden in de mond leggen. Ik heb respect voor je kennis, totaal niet voor je manier van discussie voeren.
Kijk Etto, zie je dat ik het niet was.....
pi_201477550
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Bij Etto voel ik mij zeker prettiger dan bij iemand die alle verantwoordelijkheid bij de overheid legt.
Dan moet je mij niet aanspreken.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 22:53:33 #34
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tsja, waarschijnlijk heb jij hier overheen gelezen?
[..]

Ik lees daar bar weinig over simplistische, zwart-witte, cynische en zwartgallige opvattingen. Ook niet bij de overige bijdragen van de user in kwestie. Tevens over het stukje autoritaire figuur die als een van de twee haantjes gewoon het onderspit dolf, geen woord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 22:55:51 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik lees daar bar weinig over simplistische, zwart-witte, cynische en zwartgallige opvattingen. Ook niet bij de overige bijdragen van de user in kwestie. Tevens over het stukje autoritaire figuur die als een van de twee haantjes gewoon het onderspit dolf, geen woord.
Een weerlegging dat ik erin mee wil gaan dat we moeten gaan zitten speculeren over hoe deze jongen zich gedroeg en dat het eventueel ook zijn schuld kan zijn. Maar goed.
pi_201477628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voel me juist heel ongemakkelijk mij hem , vind juist dat die steeds meer aan het radicaliseren is tegen andersdenkenden

Bespeur juist weinig inlevingsmergen en veel intolerantie voor alles wat niet is zijn bekropen wereldje past
Lijkt me een gevaarlijke gek die als hij zo doorgaat wappies gaat pijn doen.
Maar het is internet.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 23:00:14 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477651
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:58 schreef macca728 het volgende:

[..]
Lijkt me een gevaarlijke gek die als hij zo doorgaat wappies gaat pijn doen.
Maar het is internet.
Dat is het verschil, macca, wanneer ik mij aan zaken irriteer, voel ik niet direct een noodzaak een arsenaal wapens aan te leggen, complottheorieën uit te broeden, de overheid per definitie de schuld te geven van alle ellende, en, uiteraard, maar mensen om te leggen omdat ze (of hun 'regels') 'agressie oproepen'.

Dat is meer iets voor ander soort volk. Zoals onze Trierse Rambo.

Verder hoogst ironisch dat uitgerekend jij het over 'gevaarlijke gekken' durft te hebben...

PS: Wappies pijn doen is niet zo moeilijk. Zeg gewoon dat ze een mondkapje op moeten doen en ze wanen zich Jood in Nazi-Duitsland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 23:01:47 #38
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Even zien...

De overheid komt met corona-regels? Check.

De overheid legt vervolgens bedrijven op dat klanten en medewerkers een kapje moeten dragen? Check.

Pompbediende bij bedrijf volgt regels van zijn chef, afkomstig van de overheid, op? Check.

Pompbediende wordt neergeschoten vanwege "agressie oproepende wetten" door de overheid opgelegd aan bedrijven en diens medewerkers? Check.

Overheid had zelf handhavers ter plekke moeten neerzetten omdat niet verwacht kan worden dat een pompbediende die regels controleert? Check.

Affijn..

Hoe is de overheid in deze niet precies de schuldige?

Ik vind het al heel wat hoor, is in ieder geval minder onsmakelijk dan die 20-jarige gozer de schuld te geven.
Quotes in plaats van eigen redeneringen Etto.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 23:02:59 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477690
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Quotes in plaats van eigen redeneringen Etto.
Wie heeft die "agressie oproepende regels" bepaald, Rich?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 23:03:21 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is het verschil, macca, wanneer ik mij aan zaken irriteer, voel ik niet direct een noodzaak een arsenaal wapens aan te leggen, complottheorieën uit te broeden, de overheid per definitie de schuld te geven van alle ellende, en, uiteraard, maar mensen om te leggen omdat ze (of hun 'regels') 'agressie oproepen'.

Dat is meer iets voor ander soort volk. Zoals onze Trierse Rambo.

Verder hoogst ironisch dat uitgerekend jij het over 'gevaarlijke gekken' durft te hebben...
Jij dit, jij dat. Next. :'). Jullie. Huis anti-semiet. Pseudofilosofisch gezever. Standaard wappie-argument.

Moet je je nou echt van dit repertoire bedienen om mensen af te schrijven? Waarom focus je je niet op de inhoud in plaats van zo op de man te spelen?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 23:03:56 #41
485843 crew  Jippie
pi_201477699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:53 schreef macca728 het volgende:

[..]
Kom eens met een quote van iemand die dat doet.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet relevant. Statistisch gezien weten wij dat dit soort incidenten gaat optreden als je ongewapende jochies de wet laat handhaven. Deze jongen heeft het ongelukkige lot getrokken, of hij daar nou wel of niet zelf nog wat aan heeft kunnen doen. Het punt is dat hij überhaupt in de situatie is terecht gekomen waarin de overheid de verantwoordelijkheid om een wet die bij handhaving op agressie en weerstand kan stuiten (getuige dit incident, overigens lang niet het enige incident) bij hem heeft neergelegd op straffe van een boete voor zijn baas.
Alsjeblieft, een voorbeeld.
  woensdag 22 september 2021 @ 23:04:41 #42
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie heeft die "agressie oproepende regels" bepaald, Rich?
De overheid. En de verantwoordelijkheid om deze regels te handhaven op straffe van een boete neergelegd bij de winkeleigenaren. Dat kan tot zeer vervelende situaties leiden ja. Zoals hier is gebleken. Ik ga op straat ook niet de regel om niet door rood te lopen handhaven bij iedereen. Gegarandeerd dat dat tot meer geweldsincidenten gaat leiden als ik het consequent doe.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 23:04:59 #43
485843 crew  Jippie
pi_201477713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Voel me juist heel ongemakkelijk mij hem , vind juist dat die steeds meer aan het radicaliseren is tegen andersdenkenden

Bespeur juist weinig inlevingsmergen en veel intolerantie voor alles wat niet is zijn bekropen wereldje past
De pot verwijt de ketel..
  woensdag 22 september 2021 @ 23:06:22 #44
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477724
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:03 schreef Jippie het volgende:

[..]
[..]
Alsjeblieft, een voorbeeld.
En staat hier: het is de schuld van de overheid? Staat hier: het is niet de schuld van de dader.

Negative. Er staat dat de overheid de verantwoordelijkheid om een wet te handhaven op straffe van een boete heeft neergelegd bij de baas van de jongen, waardoor hij een hogere kans heeft om in een gewelddadige situatie te belanden. Staat er dat dit de bedoeling is van de overheid? Nee. Staat er dat de overheid de schuldige is? Nee.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 23:06:24 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477726
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:03 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Jij dit, jij dat. Next. :'). Jullie. Huis anti-semiet. Pseudofilosofisch gezever. Standaard wappie-argument.

Moet je je nou echt van dit repertoire bedienen om mensen af te schrijven? Waarom focus je je niet op de inhoud in plaats van zo op de man te spelen?
Oh, ik focus me al vanaf het begin op de inhoud.

Namelijk dat een 20-jarige pompbediende door een achterlijke gek is neergeschoten omdat hem werd gevraagd een mondkapje op te doen, en er vervolgens lieden zijn die wegens hun eigen aversie tegen het duo Rutte en de Jonge maar besloten hebben aan de hand van allerhande omwegen, camouflages, valse analogieën en om de hete brij heen draaien het presteren de schuld van dit voorval te leggen bij de pompbediende in kwestie en/of de overheid, i.p.v. bij het totaal debiele en daadwerkelijk levensgevaarlijke wappie-wereldje.

Dat is de inhoud.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 23:07:03 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De overheid. En de verantwoordelijkheid om deze regels te handhaven op straffe van een boete neergelegd bij de winkeleigenaren. Dat kan tot zeer vervelende situaties leiden ja. Zoals hier is gebleken. Ik ga op straat ook niet de regel om niet door rood te lopen handhaven bij iedereen. Gegarandeerd dat dat tot meer geweldsincidenten gaat leiden als ik het consequent doe.
De straat en een winkel...

Goede valse analogie weer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 23:07:25 #47
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Namelijk dat een 20-jarige pompbediende door een achterlijke gek is neergeschoten omdat hem werd gevraagd een mondkapje op te doen, en er vervolgens lieden zijn die wegens hun eigen aversie tegen het duo Rutte en de Jonge maar besloten hebben aan de hand van allerhande omwegen, camouflages, valse analogieën en om de hete brij heen draaien het presteren de schuld van dit voorval te leggen bij de pompbediende in kwestie en/of de overheid, i.p.v. bij het totaal debiele en daadwerkelijk levensgevaarlijke wappie-wereldje.

Als dat jouw waarheid is gaan we elkaar hier niet vinden.
  Beste debater 2022 woensdag 22 september 2021 @ 23:08:20 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201477741
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als dat jouw waarheid is gaan we elkaar hier niet vinden.
Dat was mij al wel duidelijk...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201477743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:58 schreef macca728 het volgende:

[..]
Lijkt me een gevaarlijke gek die als hij zo doorgaat wappies gaat pijn doen.
Maar het is internet.
En dan nog denken dat die de wereld een plezier doet door hen uit de weg te ruimen . Hij zal er geen seconde slaap over verliezen iig :N

Er is geen plaats voor andersdenkenden in de wereld dat hij voor zich ziet
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 22 september 2021 @ 23:08:59 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201477746
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De straat en een winkel...

Goede valse analogie weer.
Want? Het gaat er toch om dat je iets strafbaars ziet? Heeft die jongen een contract getekend waarin staat dat hij de wet van de overheid altijd handhaaft? Adviseert de politie dit altijd te doen? Heeft die jongen een belang bij die winkel? Gaat het om zijn eigen spullen? Nee.

Wederom verwerp je iets zonder erop in te gaan. Ik stop met jou in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')