SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.disclaimer
Omdat bij moeder en kind de familieband altijd zeker is. Biologisch gezien is het logischer. Maar omdat vrouwen eeuwenlang geen bezit mochten hebben konden ze ook hun naam niet doorgeven. Niet meer van deze tijd als je het mij vraagtquote:
Soms wisselt er nog wel eens een baby in het ziekenhuis toch?quote:Op woensdag 22 september 2021 18:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat bij moeder en kind de familieband altijd zeker is. Biologisch gezien is het logischer. Maar omdat vrouwen eeuwenlang geen bezit mochten hebben konden ze ook hun naam niet doorgeven. Niet meer van deze tijd als je het mij vraagt
Nou, dat is wel echt verrekte zeldzaam hoor. Veel zeldzamer dan dat de overbuurman eigenlijk je vader isquote:Op woensdag 22 september 2021 18:31 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Soms wisselt er nog wel eens een baby in het ziekenhuis toch?
Ja dat geloof ik.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou, dat is wel echt verrekte zeldzaam hoor. Veel zeldzamer dan dat de overbuurman eigenlijk je vader is
Dat is leuk!quote:Op woensdag 22 september 2021 18:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mijn zusje is vorige week bevallen, en haar zoon heeft haar achternaam!
Zo waardevolquote:Op woensdag 22 september 2021 18:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook erg leuk! Eerste en enige kleinkind voor mijn ouders met onze achternaam.
Om nog even hier op terug te komen. Het betreffende kindje was jarig en ze schrijven het als Z.ej.n, (zonder puntjes dan hè) dus ze spreekt het idd precies uit zoals het geschreven wordt. Ik had uitspraak en schrijfwijze anders verwacht.quote:Op maandag 20 september 2021 21:00 schreef Mahra het volgende:
[..]
Gewoon hoe je het schrijft, Zein, Zeejn. Je dochter spreekt het goed uit hehe.
Haha mijn hormonen kunnen zich momenteel niet neerleggen bij mwahquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:21 schreef Lemijn het volgende:
Vervelend LDG! Hier is de ‘mwah’-naam van de zwangerschap nu de perfecte naam voor onze baby. Dus zo kan het ook gewoon he.
Maar helpen is natuurlijk leuk. Zoek je weer lang? Andere in- en exclusiecriteria waar we rekening mee moeten houden?
Voor een jongen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Vriend en ik komen maar niet uit de naam voor onze tweedewe hebben wel wat namen waarmee we allebei wel ok zijn, maar echt "wow dit is hem" hebben we nog niet. Hopelijk hebben jullie nog leuke suggesties waar we nog niet aan hebben gedacht.
Grote broer heet Be.njamin en het zou leuk zijn als het een beetje fijn matched. Verder liever geen obvious rijm naam en we vinden het belangrijk als het in het engels ook enigszins kan worden uitgesproken en niks geks betekent
![]()
Dusgooi jullie goeie ideeën op me
Jaaa jonathan!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
Voor een jongen?
Jonathan
Sebastiaan
Ik vind Sebastiaan prachtig bij B.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh dat vergat ik nogjongensnaam inderdaad
B.enjamin enquote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh dat vergat ik nogjongensnaam inderdaad
Aaaargh!!quote:Op donderdag 21 oktober 2021 13:26 schreef Ynske het volgende:
Ik zag gister iemand die een dochter gekregen heeft... June, ze spreken het uit als Dzjoen , geboren op 1 juli
Het enige wat in me op komt is Gulliverquote:Op woensdag 17 november 2021 10:26 schreef B.ertha het volgende:
Wij starten ons namenproces ook langzaam op. We zoeken een jongensnaam die geïnspireerd is op reizen. Grote broer (C.asper M.atthew C.ollin) heeft twee doopnamen gebaseerd op de eerste concerten waar hij bij was in mijn buik. Muziek is heel belangrijk voor ons.
Voor kleine broer wilden we eigenlijk een naam geïnspireerd door reizen, want dat is onze andere grote passie. We komen er alleen niet uit. De/een doopnaam wordt C.oen (want dan heeft ie ook een beetje mijn achternaam)
Andere eisen:
- Niet met een B of C beginnen
- Liefst 2 of meer lettergrepen
- Niet eindigend op een S vanwege de achternaam
- Beetje uit te spreken in het buitenland
Voor een meisje wist ik het wel, dan werd het Vienna
Plaatsnamen uit de VS, zoals Austin, Jackson?quote:Op woensdag 17 november 2021 10:53 schreef B.ertha het volgende:
Onze grote reizen so far:
China, Canada, VS, Cuba, UK en Kroatië. We gaan ook graag naar België en Duitsland.
Wat een tof idee! En wat tof ook die verwijzing naar jouw achternaamquote:Op woensdag 17 november 2021 10:26 schreef B.ertha het volgende:
Wij starten ons namenproces ook langzaam op. We zoeken een jongensnaam die geïnspireerd is op reizen. Grote broer (C.asper M.atthew C.ollin) heeft twee doopnamen gebaseerd op de eerste concerten waar hij bij was in mijn buik. Muziek is heel belangrijk voor ons.
Voor kleine broer wilden we eigenlijk een naam geïnspireerd door reizen, want dat is onze andere grote passie. We komen er alleen niet uit. De/een doopnaam wordt C.oen (want dan heeft ie ook een beetje mijn achternaam)
Andere eisen:
- Niet met een B of C beginnen
- Liefst 2 of meer lettergrepen
- Niet eindigend op een S vanwege de achternaam
- Beetje uit te spreken in het buitenland
Voor een meisje wist ik het wel, dan werd het Vienna
Ik had het zelf kunnen verzinnenquote:Op woensdag 17 november 2021 11:01 schreef Jentin het volgende:
[..]
Plaatsnamen uit de VS, zoals Austin, Jackson?
Of gebaseerd op grote ontdekkingsreizigers:
Abel (naar Abel Tasman)
Ferdinand (naar Magellaan - en ‘Fer’ betekent iets als ‘reiziger’)
David (Livingstone)
Alex(ander, von Humboldt)
Thomas (Cavendish)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik vind George echt wel leuk.quote:Op woensdag 17 november 2021 10:57 schreef oh-oh het volgende:
Charles/Charly ( UK) , Philip ( UK/België) , George (Washington ) veel leuks dat past bij de andere namen van kind 1 toch?
quote:Op woensdag 17 november 2021 15:31 schreef B.ertha het volgende:
Ik vind George en Abel misschien wel leuk. Plaatsnamen waar ik zelf niet geweest ben, vind ik dat weer niet leuk.
Daar zou ik mijn keus voor een naam niet van af laten hangen, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 17 november 2021 16:07 schreef B.ertha het volgende:
Het grappige is dat de kamer waar peuter straks in slaapt door ons jarenlang "de kamer van Abel" is genoemd, omdat dat bij aankoop van het huis groot op de muur stond.
Maar dat maakt het ook een beetje een rare keuze, want iedereen in de buurt weet dus dat er eerder ook al een Abel was en dan klinkt het zo na-aperig.
Vind ik ook. Bij namen moet je niet kijken naar wat een ander vindt. Je zal bij elke naam wel iemand vinden die daar een negatieve mening over heeft.quote:Op woensdag 17 november 2021 16:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Daar zou ik mijn keus voor een naam niet van af laten hangen, eerlijk gezegd.
Nou en? Ik vind dat juist wel een leuke gedachte.quote:Op woensdag 17 november 2021 16:07 schreef B.ertha het volgende:
Het grappige is dat de kamer waar peuter straks in slaapt door ons jarenlang "de kamer van Abel" is genoemd, omdat dat bij aankoop van het huis groot op de muur stond.
Maar dat maakt het ook een beetje een rare keuze, want iedereen in de buurt weet dus dat er eerder ook al een Abel was en dan klinkt het zo na-aperig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |