Goed verhaal doen we niks mee.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je het over hebt. Mijn ma maakt dagen van 8 tot 5, in de pauzes kijkt ze na en ze is gemiddeld 1 a 2 avonden kwijt aan vergaderingen of dingen als oudergesprekken, inderdaad het schrijven van lesplannen en in weekenden nog rotzooi als voortgangsverslagen, evaluatieonzin en rapporten invullen. Een 55-urige werkweek is meer regel dan uitzondering. Dan heb je ook nog in de klas mokerveel kutkinderen in de klas met adhd of wat dan ook die ontzettend veel aandacht van je vergen. Het beeld wat je schets klopt niet en zal ook geen enkele onderwijzer bevestigen, behalve invaldocenten wat juist het grote probleem is. Want als je het niet redt als gewone juf/meester kan je nog altijd invaljuf of meester worden waarbij je hetzelfde verdient, wel om 3 uur naar huis kan en anderen opzadelt met de overige shit die gedaan moet worden. Uiteindelijk blijft er altijd vraag naar docenten immers.
Het enige wat ik met je eens ben is dat uitvallers mietjes zijn, maar dat helpt mijn ma niet die zich al een jaar of dertig niet heeft ziek gemeld en juist meer werk moet oppakken door alle uitvallers. Plus er kan ook echt iets aan de hand zijn met een juf/meester en dan is er ook geen opvang. Ja, ook ik vind dat je moet doorzetten, maar de middelen worden steeds minder en de kwaliteit van het onderwijs gaat als gevolg drastisch naar beneden. En hoe slechter basisonderwijs hoe meer mensen als @:psvcl hier rondlopen. Dus zo.
5k voor een docent. Hallo zeg. En dat voor 25 uur werken per week en 20 weken vakantie.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef maxi-mus het volgende:
"In de cao van het basisonderwijs heb je drie schalen. Kom je net van de pabo, dan word je ingedeeld in schaal L10, die start bij 2.678 euro bruto en doorloopt tot 4.113 euro. Vervolgens heb je schaal L11, die tot 4.434 euro loopt, en daarna schaal L12, met een maximum van 5.070 euro."
Koekoek. Doe er maar wat van af.
En je moet 4 jaar knutselen op de pabo.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
5k voor een docent. Hallo zeg. En dat voor 25 uur werken per week en 20 weken vakantie.
Die startsalarissen gaan ook nergens over als je het vergelijkt met commerciλle bedrijven.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef maxi-mus het volgende:
"In de cao van het basisonderwijs heb je drie schalen. Kom je net van de pabo, dan word je ingedeeld in schaal L10, die start bij 2.678 euro bruto en doorloopt tot 4.113 euro. Vervolgens heb je schaal L11, die tot 4.434 euro loopt, en daarna schaal L12, met een maximum van 5.070 euro."
Mag.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef Coco het volgende:
[..]
Bij de volgende leraren fittie gaan we jouw post quoten.
De tering dat vind ik nog best veel voor in het onderwijsquote:Op donderdag 23 september 2021 12:18 schreef maxi-mus het volgende:
Waar ze 6 jaar over doen omdat ze falen op een rekentoets die een kind van 12 zou moeten kunnen halen.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En je moet 4 jaar knutselen op de pabo.
Link?quote:Op donderdag 23 september 2021 12:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mag.
Ik vond zelf die post van @:shreyas gisteren heel leuk maar die is lastig om een leuke copypaste te maken.
En ik maar wachten op de 1k van Ruttequote:Op donderdag 23 september 2021 12:21 schreef fetX het volgende:
[..]
De tering dat vind ik nog best veel voor in het onderwijs![]()
Je hebt godverdomme de helft van het jaar vakantie man. Dertiende maand erbij, heerlijk zeg.
quote:Op donderdag 23 september 2021 12:21 schreef Coco het volgende:
[..]
Ja ik werd woedend toen werd gezegd dat die hond daar lang gaat blijven.
Opzouten schijtbak.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op woensdag 22 september 2021 22:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is dus geen mazzel. Je kan er vanuit gaan dat PSV hιιl veel van dit soort wedstrijden zal gaan spelen ιn gaat winnen. Op deze manier op resultaat spelen is een kwaliteit.
Kampioen word je tegen de kleinere clubs, niet zozeer in de onderlinge wedstrijden tegen de clubs in de top 5.
Als Ajax goed speelt wint het met 5+ goals verschil van deze kleinere clubs
Als Ajax slecht speelt is het meteen puntverlies bij deze clubs
Als PSV goed speelt winnen ze met 3 goals verschil van deze kleinere clubs
Als PSV slecht speelt winnen ze met 1 goal verschil van deze clubs, waarbij ze de winnende scoren in de laatste vijf minuten.
Precies hierom wordt PSV kampioen en Ajax niet. Je kan beter 30 keer met ιιn goal verschil winnen dan 29 keer met 10 goals verschil en ιιn keer gelijk spelen.
Ik vind Shreyas juist een van de leukere acts hier. Maar hij is gelukkig ook niet zo actief in het Feyenoord topic dus dan heb je er wat minder last van.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:23 schreef maxi-mus het volgende:
Ik kan gelukkig de posts van Shreyas al geruime tijd niet meer lezen.
jammer dat elke idioot in het Ajax topic er wel altijd op reageert zodat je het alsnog voor je neus krijgt maar goed.
Jammer dat klaasweetalles en PSVCL weg zijn. Zo had elke topclub wel zijn gek.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind Shreyas juist een van de leukere acts hier. Maar hij is gelukkig ook niet zo actief in het Feyenoord topic dus dan heb je er wat minder last van.
Het is wel een beetje vervelend als er net een inhoudelijke discussie is en daarna die idioot met 10 mensen die er op in gaan. Maar sowieso blinkt het Ajax topic niet uit in inhoudelijke analyses.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind Shreyas juist een van de leukere acts hier. Maar hij is gelukkig ook niet zo actief in het Feyenoord topic dus dan heb je er wat minder last van.
@Scrummiequote:Op donderdag 23 september 2021 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jammer dat klaasweetalles en PSVCL weg zijn. Zo had elke topclub wel zijn gek.
Ach, PSV heeft @de_boswachter en @Gutanoth ook nog. Met name die eerst is soms nog wel vermakelijk.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jammer dat klaasweetalles en PSVCL weg zijn. Zo had elke topclub wel zijn gek.
Een spiegel.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:29 schreef maxi-mus het volgende:
@:scrummie is gestopt met FOK! en twittert nu voor, ja voor wie eigenlijk?
Voor zichzelf.quote:Op donderdag 23 september 2021 12:29 schreef maxi-mus het volgende:
Heeft 'ie zijn tweets nou afgeschermd?quote:Op donderdag 23 september 2021 12:29 schreef maxi-mus het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |