Onderwijs en werk incomingquote:Op woensdag 22 september 2021 06:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De coronapas voor alleen de horeca was dus niet genoeg, we zullen hem breder moeten inzetten.
Je werkgever kan haar gewoon ontslaan na een herstel het kost wat maar dan ben je ook van iemand af. Ik zou het alleen al doen voor de rest van mijn personeel. Die zitten ook niet op dat soort collega’s te wachten.quote:Op woensdag 22 september 2021 01:02 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Weet ik niet. Je hebt er niks aan en het kost geld.
[..]
Precies wat ze dus ook doet
Men beweert dat de maatregelen nodig zijn om de hypothetische golf van zorgbelasting (code zwart) te voorkomen. Zij die later elders besmet raken, dragen niet bij aan de belasting van vandaag en legitimeren tzt het voortzetten van beperkingen.quote:Op woensdag 22 september 2021 06:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Daarmee voorkom je dus potentieel dat de doelgroep van zulke events besmet raakt.
Die worden dan later wel een keer besmet ofzo, elders.
Wat maakt het in godesnaam uit tegen de ziekenhuisbezetting
Dat wordt wel heel erg ingewikkeld het effect meten
Ja dat weet ikquote:Op woensdag 22 september 2021 07:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Men beweert dat de maatregelen nodig zijn om de hypothetische golf van zorgbelasting (code zwart) te voorkomen. Zij die later elders besmet raken, dragen niet bij aan de belasting van vandaag en legitimeren tzt het voortzetten van beperkingen.
Meten kun je dit absoluut niet, daar zit natuurlijk ook een groot voordeel voor de beleidsmakers.
Dan worden argumenten als "ze besmetten thuis kwetsbaren" of, nog erger, "zij krijgen ook vaak long-covid" er bijgesleept.quote:Op woensdag 22 september 2021 07:13 schreef Molo het volgende:
Maar hoe de doelgroep die de nachthoreca bezoekt zou bijdragen aan ziekenhuisbezetting nu of komende maanden... Ik zie het niet
Precies. Alleen Lewis heeft écht long-covid.quote:Op woensdag 22 september 2021 07:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan worden argumenten als "ze besmetten thuis kwetsbaren" of, nog erger, "zij krijgen ook vaak long-covid" er bijgesleept.
Precies, die groep kwetsbaren zal niet verdwijnen, net als de groep voor wie het vaccin niet of minder goed werkt of die het vaccin niet kan nemen. Daar kan je natuurlijk niet tot in de eeuwigheid beleid op maken, laat staan dat zulk micromanagend geneuzel daar überhaupt een significante invloed op zou hebben. En daar hoort een wat genuanceerdere, en op sommige punten vervelende, boodschap bij, die echter maar vooruit geschopt wordt en daarmee steeds moeilijker wordt om verkocht te krijgen. Dat hebben De Jonge c.s. ook toch voor een belangrijk deel aan zichzelf te wijten met de overgesimplificeerde manier waarop ze de afgelopen maanden hebben gecommuniceerd: als we nou met zijn bijna-allen een spuitje halen, dan is het binnen no-time allemaal over. Dat is niet zo en dat zal nooit zo zijn. Dus wees nu eens duidelijk wat we dan precies wel accepteren in de toekomst. We wachten ook al maanden op het plan-de-campagne voor de endemische fase, waar we nu toch echt tegenaan schurken, als we er al niet in zitten.quote:Op woensdag 22 september 2021 07:34 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Precies. Alleen Lewis heeft écht long-covid.
En er zijn wel zo veel benoemd kwetsbaren in NL dat zelfs met 100% vaccinatiegraad je dezelfde argumenten kunt afdraaien om de maatregelen in stand te houden.
Ik vind het wel lastig te begrijpen dat een dance-feest niet kan van 22.00-06.00 uur, maar wel 16.00-00.00 uur. Mensen die naar zulke feesten gaan, gaan los vanaf dat ze binnen zijn, zeker in de huidige situatie, vermoed ik. Aan het einde, of dat nou 00.00 uur is of 06.00 uur zijn ze ver heen. Misschien zijn er dat om 00.00 uur wel meer, omdat in de gevallen dat het feest tot 06.00 uur duurt, niet iedereen tot het einde doorgaat. Ik kan me zo voorstellen dat de feesten tot 00.00 uur tot het einde goed bezet zullen blijven.quote:Op woensdag 22 september 2021 01:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja ze zien in alcoholgebruik een risico en op deze manier willen ze dat nog een beetje ontmoedigen met een polderoplossing om ook de horeca wat te gunnen. Het lijkt me écht geen hogere wiskunde.
En op welke manier zou dat dan helpend zijn voor de handhavers?quote:Op woensdag 22 september 2021 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat dat vooral voor de handhavers is.
alles dicht om middernacht scheelt welquote:Op woensdag 22 september 2021 08:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En op welke manier zou dat dan helpend zijn voor de handhavers?
Wat moeten ze daar precies handhaven, vraag ik me af? Behalve dat het om 00.00 uur stopt, en dat is eigenlijk alleen maar extra handhaving.quote:Op woensdag 22 september 2021 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
alles dicht om middernacht scheelt wel
als alle horeca dicht is dan heb je toch veel minder mensen nodig in de nacht dan als het open is en je moet controleren of ze zich wel aan de regels houden?quote:Op woensdag 22 september 2021 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat moeten ze daar precies handhaven, vraag ik me af? Behalve dat het om 00.00 uur stopt, en dat is eigenlijk alleen maar extra handhaving.
Als je echt denkt dat het iedere zaterdagavond van 20.00 tot 00.00 net zo aan de hand is in de nachtclubs als normaal in de nacht dan begrijp ik je vraag steeds beter.quote:Op woensdag 22 september 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En bij feesten van 16 tot 00 wordt minder alcohol geconsumeerd?
Bovendien waaruit bestaat dat risico dan? De anderhalve meter geldt toch niet meer? Er is toch een QR-check geweest?
Geloof er niet in dat volksstammen nu van 16 tot 00 gaan zuipen in de kroeg, maar in theorie zou het kunnen ja. Lees ook vaak dat mensen dan gewoon eerder gaan zuipen en dat het geen verschil maakt, maar ook die groep zal niet heel groot (bovenop de groep die al vroeg aan de drank ging op zaterdag).quote:Op woensdag 22 september 2021 06:43 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het risico neemt toe, van 16:00 tot 00:00 is toegankelijk voor een breder publiek dan van 00:00 tot 06:00. Ergens zag je deze trend al pre-corona met de populariteit van de Vroeg Zat events.
Persoonlijk denk ik dat de maatregel zo is ingevoerd met in het achterhoofd het beeld van een normale stapavond pre-corona. Het helpt niets bij verschoven dedicated events als ADE, maar voor de meeste weekend clubs zal ‘t lastig zijn vanaf 16:00 publiek te trekken.
Ik denk dat dit een economisch verstandigere oplossing is.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou een algeheel festival-, dans- en evenementenverbod beter kunnen begrijpen dan de halfslachtige oplossing die er nu gekozen is. Ook al ben ik er uiteraard geen voorstander van.
Dat bedoel ik, je kunt het er mee eens zijn of niet (alles wat nu bedacht wordt op alles open na stuit op weerstand) maar het is niet zo dat het niet uitgelegd is.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:10 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou een algeheel festival-, dans- en evenementenverbod beter kunnen begrijpen dan de halfslachtige oplossing die er nu gekozen is. Ook al ben ik er uiteraard geen voorstander van.
Op die manier, dat is waar.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
als alle horeca dicht is dan heb je toch veel minder mensen nodig in de nacht dan als het open is en je moet controleren of ze zich wel aan de regels houden?
Ik denk eerder dat ze van 21:00 tot 00:00 in de kroeg zitten, en daarna verkassen naar een of andere afterparty in een schuur of studentensociëteit. Dan heb je ook precies niets gewonnen. Overigens zou dat met dichte kroegen óók gebeuren.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geloof er niet in dat volksstammen nu van 16 tot 00 gaan zuipen in de kroeg, maar in theorie zou het kunnen ja. Lees ook vaak dat mensen dan gewoon eerder gaan zuipen en dat het geen verschil maakt, maar ook die groep zal niet heel groot (bovenop de groep die al vroeg aan de drank ging op zaterdag).
kortom er verandert verdomde weinig behalve dat het tot middernacht redelijk gecontroleerd isquote:Op woensdag 22 september 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze van 21:00 tot 00:00 in de kroeg zitten, en daarna verkassen naar een of andere afterparty in een schuur of studentensociëteit. Dan heb je ook precies niets gewonnen. Overigens zou dat met dichte kroegen óók gebeuren.
Voor de reguliere stapavonden kan ik het beleid wel volgen. Het gaat mij meer om de georganiseerde feesten. Die beginnen meestal rond 22.00 uur en eindigen in de vroege ochtend. Als deze feesten vervolgens dezelfde uren gaan maken, alleen allemaal voor 00.00 uur, zit er weinig winst in.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geloof er niet in dat volksstammen nu van 16 tot 00 gaan zuipen in de kroeg, maar in theorie zou het kunnen ja. Lees ook vaak dat mensen dan gewoon eerder gaan zuipen en dat het geen verschil maakt, maar ook die groep zal niet heel groot (bovenop de groep die al vroeg aan de drank ging op zaterdag).
Er gaan alleen jongeren/studenten op stap?quote:Op woensdag 22 september 2021 09:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze van 21:00 tot 00:00 in de kroeg zitten, en daarna verkassen naar een of andere afterparty in een schuur of studentensociëteit. Dan heb je ook precies niets gewonnen. Overigens zou dat met dichte kroegen óók gebeuren.
Nee natuurlijk niet, maar voor het echte nachtwerk is dat wel het grootste deel.quote:Op woensdag 22 september 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er gaan alleen jongeren/studenten op stap?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |