Mijn hemel, ik type echt zo slecht vandaag. Zonder autocorrect zou je denken dat ik niet goed geworden was.quote:Op maandag 20 september 2021 12:54 schreef SQ het volgende:
Wat bedoel je met standaard innings? Het zal vast een typo zijn maar ik krijg m niet ontcijferd
Soep met stokbrood?quote:Op maandag 20 september 2021 12:51 schreef vencodark het volgende:
Ik hou echt van soep maar ik wil ook graag ergens op kauwen.![]()
Omdat ik weer eens weinig inspiratie had voor het avondeten en ik thuis een moeilijke eter heb, maakte ik net een lijstje met opties die standaard in het menu zitten. Om het overzichtelijk te maken…
Ik zit op 10 dingen.![]()
![]()
Soep met stokbrood hebben we een periode weleens op zondag gedaan maar daar ben ik nu zó klaar mee.quote:Op maandag 20 september 2021 13:15 schreef PKM het volgende:
[..]
Soep met stokbrood?
Mijn peuter maakt slecht eten tot een sport. Daar ga ik echt het menu niet op aanpassen. Behalve dan dat hij vaak worst krijgt, ook als dat eigenlijk niet in het recept zit.
Die vindt mijn man dus geweldig, als die-hard vegetariër.quote:Op maandag 20 september 2021 13:31 schreef PKM het volgende:
Wij hadden pas gewoon alweer draadjesvlees.![]()
Komende week hebben we meer Aziatisch dan anders. Komt doordat ik de boekjes van Allerhande en Jumbo heb gebruikt.
Ik probeerde vandaag trouwens de vega kipcorn van Mora. Deze gaat op de lijst 'oneetbaar'.
Kijk, dit vind ik wel een echte plus van je man.quote:Op maandag 20 september 2021 13:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die vindt mijn man dus geweldig, als die-hard vegetariër.
Ja die weet niet beterquote:Op maandag 20 september 2021 13:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Die vindt mijn man dus geweldig, als die-hard vegetariër.
Die at vroeger wel vlees maar dat was voor mijn tijd.quote:
Ja, die zijn wel te pruimen. Maar ik hou toch meer van echte kroketten.quote:Op maandag 20 september 2021 13:36 schreef PKM het volgende:
[..]
Kijk, dit vind ik wel een echte plus van je man.![]()
De vega bitterballen vind ik wel lekker dus hier was ik best teleurgesteld in.
Jaaaa hier ook!quote:Op maandag 20 september 2021 13:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben ook al aan herfstmaaltjes begonnen hoor, zo maakte ik afgelopen zaterdag boeuf bourguignon op mijn kamado.
As we speak.quote:Op maandag 20 september 2021 14:16 schreef exode het volgende:
Tsss jullie eten zeker ook al kruidnoten?![]()
Blasfemisch.quote:Op maandag 20 september 2021 14:16 schreef exode het volgende:
Ik heb ze gezien (zelfs met Bastognesmaak) maar ik heb altijd zoveel pepernoten in huis dat ik ze nog heb van vorig jaar.quote:Op maandag 20 september 2021 14:16 schreef exode het volgende:
maar er zijn zoveel verschillende soorten soep mogelijk, daar kun je toch eindeloos mee variëren?quote:Op maandag 20 september 2021 13:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Soep met stokbrood hebben we een periode weleens op zondag gedaan maar daar ben ik nu zó klaar mee.
Ik had het trouwens níet over mijn peuter.
je kunt ook prima slowcooken met zo'n gietijzeren pan in de oven.quote:Op maandag 20 september 2021 14:15 schreef exode het volgende:
Door de extra kast en de enorme opruimwoede afgelopen weekend hebben we ineens kastruimte over. Ik zou die wel willen vullen met oa een airfryer en slowcooker.
Ook niet als ie maar op 100 graden staat? Nou doen wij dit ook meestal alleen als we gewoon thuis zijn hoor.quote:Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Gek genoeg zou ik nooit weggaan met iets in de oven, slowcooker boeit me dat dan weer niet bij.
Nee, geen idee waarom hoor. Het fijne aan die slowcooker vind ik juist dat ik eerst twee uur de honden uit kan laten na werk en dan gewoon nog ff pasta of rijst erbij en lekker eten. Groente zitten er of ook in ( zoals vorige week bij de roti, dan doe ik de bonen er in voor ik ga lopen ), of die eet ik rauw dan.quote:Op maandag 20 september 2021 14:26 schreef trui het volgende:
[..]
Ook niet als ie maar op 100 graden staat? Nou doen wij dit ook meestal alleen als we gewoon thuis zijn hoor.
Het blijft soep.quote:Op maandag 20 september 2021 14:21 schreef trui het volgende:
[..]
maar er zijn zoveel verschillende soorten soep mogelijk, daar kun je toch eindeloos mee variëren?
Slowcooker is daar tenslotte voor bedoeld.quote:Op maandag 20 september 2021 14:24 schreef oh-oh het volgende:
Gek genoeg zou ik nooit weggaan met iets in de oven, slowcooker boeit me dat dan weer niet bij.
Dat kan met de oven (als ie niet al te hoog staat) ook best. Maar ik snap wel dat dat misschien toch wat eng voelt.quote:Op maandag 20 september 2021 14:28 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee, geen idee waarom hoor. Het fijne aan die slowcooker vind ik juist dat ik eerst twee uur de honden uit kan laten na werk en dan gewoon nog ff pasta of rijst erbij en lekker eten. Groente zitten er of ook in ( zoals vorige week bij de roti, dan doe ik de bonen er in voor ik ga lopen ), of die eet ik rauw dan.
Ik heb hem weggegeven aan mensen die er een nodig hadden, ik hang mijn was gewoon op nu, win/win.quote:Op maandag 20 september 2021 14:41 schreef Nanukerst het volgende:
Ik laat de wasdroger ook niet aan als we niet thuis zijn. Ook niet als we naar bed gaan. Ik volg elk jaar BHV en als er iets is wat brandweermannen elk jaar zeggen en ik nooit meer zal vergeten: het overgrote deel van branden in huis wordt veroorzaakt door een droger. (Toen ik 3 was hebben we serieus brand in huis gehad (niet door een droger), dat kan meespelen)
Ik wist er ook niks van dus laatst al een proefmenu besteld daar. Ik heb twee peruaanse honden dus ik dacht eens kijken wat het is. Lekker eten in elk geval! Buurvrouw van me is geadopteerd uit Peru die had ook besteld daar, vond het heerlijk ook, maar haar Engelse vriend vond het ech duizend x niksquote:Op maandag 20 september 2021 14:41 schreef trui het volgende:
oh leuk, ik weet weinig van de Peruaanse keuken.
Ik heb m’n derde zak gehaald.quote:Op maandag 20 september 2021 14:16 schreef exode het volgende:
Ik zit bij de tandarts voor controle van de getrokken kies en hoor door de wand heen een wortelkanaalbehandeling. Helpt dat?quote:
Gister soto gemaakt, vanavond weer etenquote:Op maandag 20 september 2021 13:06 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb altijd faaaaaaases.
Soms eet ik elke week soto of zo, tot ik er klaar mee ben, dan weer elke week gnocchi of zo
Nope. #hongerquote:Op maandag 20 september 2021 15:11 schreef exode het volgende:
[..]
Ik zit bij de tandarts voor controle van de getrokken kies en hoor door de wand heen een wortelkanaalbehandeling. Helpt dat?
Voor goede soto mag je me echt wakker maken, maar als er geen citroen of sambal is dan probeer ik het niet eensquote:Op maandag 20 september 2021 15:14 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Gister soto gemaakt, vanavond weer eten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben even niet voor rede vatbaar, geloof ik. Moet ik nou lachen of huilen?
[ Bericht 10% gewijzigd door vencodark op 20-09-2021 17:54:56 ]
Het is anders ook geen groente.quote:Op maandag 20 september 2021 17:07 schreef oh-oh het volgende:
"het meest veelzijdige stukje vlees"
Maar kip is geen vlees.
Als ik maar 1 ding kon blijven eten was het zeer zeker kip!
Mijn broertje en zus hebben alleen gedacht aan ongevaccineerden.quote:Op maandag 20 september 2021 18:19 schreef Leandra het volgende:
Nou, als dat het niveau van de voorlichting is dan snap ik wel dat ze bizarre keuzes maken.
Mijn god, wat een stupiditeit.
Ze denken alleen maar aan degenen die vanaf zaterdag "zo vreselijk benadeeld zijn"..... alsof ze met een negatieve test niet alsnog mee uit eten zouden mogen.quote:Op maandag 20 september 2021 18:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn broertje en zus hebben alleen gedacht aan ongevaccineerden.
Mijn moeder stelde nog voor om het alsnog voor me te vragen.
Ja, dooeeeiii.![]()
https://www.you.co.uk/jamie-oliver-hoisin-roast-chicken/quote:
Ik vind het er niet veel beter op worden dit verhaalquote:Op maandag 20 september 2021 19:20 schreef vencodark het volgende:
Nou, mijn broertje belde mij net want onze ma had hem gezegd hoe ik reageerde.
Het zit heel anders in elkaar dus mijn moeder mag mij niet meer appen.![]()
Broertje, zus en zwager hadden al afgesproken bij hun thuis. Broertje zou die middag ook al bij onze pa en ma langsgaan.
Conclusie: laten we samen gourmetten!
Joh, laten we samen uit eten gaan want: straks kunnen we niet meer want we gaan na zaterdag echt niet testen of laten vaccineren.![]()
En broertje opperde nog mij te vragen maar zus ging er niet speciaal op in: ondanks dat het na zaterdag, zonder hun ‘medewerking’, niet meer samen kan.
Maar toen broertje een week geleden met een maat naar Kroatië ging, heeft ie zich wél laten testen om de grens over te mogen!![]()
Recept?? Wil ik ook gaan maken!!quote:Op maandag 20 september 2021 13:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben ook al aan herfstmaaltjes begonnen hoor, zo maakte ik afgelopen zaterdag boeuf bourguignon op mijn kamado.
quote:Op maandag 20 september 2021 20:51 schreef vencodark het volgende:
Nah ja, het is broertjes kant van het verhaal. Is wel anders dan van mijn ma.
Ik ben wel alsnog meegevraagd maar ik geloof niet dat ik er veel zin in heb.
Nou, ik heb gezegd erover te denken want ondanks dat we normaal gesproken hebben blijf ik het apart vinden.quote:Op maandag 20 september 2021 21:08 schreef oh-oh het volgende:
[..]ha ha ik zou echt eens heel hard lachen geloof ik.
Ik maakte deze maar dan zonder peterselie en ontbijtkoek en ik liet het geheel wel een uur of 3-3.5 stoven in plaats van maar 2.5 uur.quote:Op maandag 20 september 2021 21:04 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Recept?? Wil ik ook gaan maken!!
Blijkbaar was je zelf ook nog niet helemaal wakker.quote:Op dinsdag 21 september 2021 07:02 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb vandaag en morgen vroege dienst, 7 uur beginnen, 5:30 de wekker.
Dus ik liep mn rondje met de honden in het donker, kwam binnen, zette koffie,maakte het hondenvoer klaar, ging voeren. Leo kwijt. Die lag met zijn ochtendhumeur te slapen in de liftLoopt altijd los.
Ik hoef echt nooit op die hond te letten, buiten niet, binnen niet. Vandaag voor het eerstquote:Op dinsdag 21 september 2021 07:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Blijkbaar was je zelf ook nog niet helemaal wakker.
Gelukkig levert het uiteindelijk wel wat op maar de service is idd belabberd, en dan krijg je ook nog eens geen vlees aan boord!quote:Op dinsdag 21 september 2021 08:13 schreef E.T. het volgende:
Alleen de terugvlucht was door KLM geannuleerd.. de boeking niet. KLM kon de boeking niet aanpassen met geld terug; dus nu zelf alles geannuleerd en een nieuwe boeking gedaan met dezelfde vluchten en dan wel 1000 euro minder.
Alleen dus gezeik dat je een week op je refund van de eerste boeking moet wachten.
Echt superslechte service van KLM.. Je zal maar niet de financiële ruimte hebben om nu tijdelijk dubbele tickets uit te hebben staan, dan voel je je echt behoorlijk genaaid.
Vaak kost dat even tijd, een aantal keer wassen enzo, voordat je er lekker mee kan afdrogen. Dat gaat met oude handdoeken altijd beter dan met nieuwe...quote:Op maandag 20 september 2021 14:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb nu handdoeken van de Hema, van die lekkere fluffy dikke dingen,maar die krengen drogen niet. Echt zo stom, hangen drie dagen aan de waslijn eer ze droog zijn, ook als ik de wasmachine extra laat centrifugeren.
In gebruik zijn ze ook niet echt ideaal dus.
Ach, het houd je van de straat zullen we maar zeggen...quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:10 schreef oh-oh het volgende:
Pff wat een gedoe dat getest zo zeg....
Dat zullen de honden vast niet erg vindenquote:Ik heb de handdoeken al zeker 5x gewassen maar bedenk net dat ik er volgende x ( ze zitten er toevallig nu weer in ) eens een scheut azijn bij zal doen of zo. Anders zijn ze maar voor de honden![]()
Koop ik weer nieuwe.
Ja ik gebruik van die caps maar daar ga ik ook mee stoppen, vandaar dat ik aan azijn dacht.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ach, het houd je van de straat zullen we maar zeggen...
[..]
Dat zullen de honden vast niet erg vindenmaar wel irritant.
Gebruik je ook wasverzachter? Want dan zou ik dat achterwege laten, meer ideeën heb ik ook niet...
Goed idee! Al is het momenteel zo uitgestorven dat niemand het zou merken als ik gewoon onder mijn bureau ga liggen.quote:Op dinsdag 21 september 2021 09:27 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja ik gebruik van die caps maar daar ga ik ook mee stoppen, vandaar dat ik aan azijn dacht.
@:exode gewoon IN de lift gaan slapen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |