User baskick begon met schelden, en klikt naderhand ook nog eens bij de juf/meester.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:33 schreef baskick het volgende:
WGR / recht van overpad nieuwe woningen
User PieterCornelis geeft op z'n minst vreemd advies (in eerdere posts) en scheldt uit.
Oh?quote:Op donderdag 27 januari 2022 19:34 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
User baskick begon met schelden, en klikt naderhand ook nog eens bij de juf/meester.
Voor een goed juridisch advies in dat soort zaken regel je een notaris, en voor een praktische oplossing regel je wat Fokkers op WGR.
Het is een beetje kinderachtig zo op deze manier...![]()
Zo, is het nu klaar Bas?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op donderdag 27 januari 2022 20:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh?
Voor ´praktische oplossingen´ moet je in FHF zijn, WGR is (júist) voor goed juridisch advies.Dit dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Breitling - Instruments for Professionals
Laatste 2 posts weggehaald. Dat onderlinge gedoe is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:39 schreef baskick het volgende:
Fijn. Idee om het gescheld de posts met het gescheld (en eventueel de onzin ook) ook weg te halen?
Als er soms wat meer op de inhoud geveegd gaat worden wel jaquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:13 schreef noodgang het volgende:
[..]
Laatste 2 posts weggehaald. Dat onderlinge gedoe is nergens voor nodig.
WGR is er juist voor advies over juridische zaken. Uiteraard blijft t een openbaar forum, dus voor professionals ga je naar een advocaat of notaris, maar vaak kom je hier al een heel eind op weg
Ik ben geen advocaat noch een bedrijfskundige. Heb eelquote:Op donderdag 27 januari 2022 22:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als er soms wat meer op de inhoud geveegd gaat worden wel jahet leest wel lekker weg vaak maar sommige posts...
![]()
Oke, komt-ie:quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:06 schreef Rene het volgende:
[..]
Ik ben geen advocaat noch een bedrijfskundige. Heb eel
Kijk op zaken maar weet nog maar een fractie van wat anderen in dit subforum weten. Dus wijs ons soms gerust op zaken en/of spreek anderen er op een normale manier maar op aan
Juridisch (gevaarlijk!) advies van de koude bodem.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:10 schreef PieterCornelis het volgende:
Joh Bas, wat maakt mij het eigenlijk uit wat er allemaal vastgelegd kan zijn?
[..]
Wanneer de verkoopmakelaar in het koopcontract een aanvullende voorwaarde opneemt wat de situatie daar beschrijft en wat aangeeft dat de situatie zo moet blijven, de koper tekent voor die voorwaarden, dan is het zo geregeld?
quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:26 schreef baskick het volgende:
Zeg je nou dat je bij verkoop onderhands kunt afzien van een dergelijke notariële vastgelegde erfdienstbaarheid? Vaak staat er in de akte dat de bepaling m.b.t. de erfdienstbaarheden woordelijk moet worden overgenomen bij gehele of gedeeltelijke overdracht.
Sterk van Bas, en juist door te benoemen dat een antwoord niet klopt met argumentatie is juist sterk. Als we die ene post wegpleuren dan moeten ook de juist waardevolle vervolgposts zoals in dit geval die van Bas, weg. Dat is vaak ook niet gewenst. In dit geval heb ik weer iets bijgeleerd over notariële vastgestelde erfdienstbaarheid. Dat had ik zonder die post nooit gewetenquote:Op donderdag 27 januari 2022 23:12 schreef r_one het volgende:
[..]
Oke, komt-ie:
[..]
Juridisch (gevaarlijk!) advies van de koude bodem.
Baskick merkt(e) terecht op:
[..]
Niks mis met welles/nietus, verschillende inzichten is juist mooi discussievoer. Voor en tegen hou je altijd, dat is ook prima.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
Sterk van Bas, en juist door te benoemen dat een antwoord niet klopt met argumentatie is juist sterk. Als we die ene post wegpleuren dan moeten ook de juist waardevolle vervolgposts zoals in dit geval die van Bas, weg. Dat is vaak ook niet gewenst. In dit geval heb ik weer iets bijgeleerd over notariële vastgestelde erfdienstbaarheid. Dat had ik zonder die post nooit geweten![]()
Elke welles-nietusdiscussie die daar dan weer op volgt en vaak vrij zinloos is mag van mij wel weg. Da's nogal topicvervuilend.
Ook illegale, frauduleuze of over de top onzinnige adviezen mogen natuurlijk ook weg
Dit ja. Heb dat in sommige fiscale topics ook gezien. Soms TR ik, maar daar zie ik soms ook vanaf. Soms wordt er regelrecht fraude geadviseerd en dat blijft staan. Hoort de laatste jaren wel bij WGR, net als bovenstaande, maar dat maakt het er niet leuker op.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Niks mis met welles/nietus, verschillende inzichten is juist mooi discussievoer. Voor en tegen hou je altijd, dat is ook prima.
Maar een discussie moet gevoerd worden op basis van argumenten en niet op basis van onverschilligheid (“wat maakt mij dat nou uit?!”). Dáár ging het mis.
Ook is een praktische insteek niet altijd verkeerd. Immers, recht hebben is niet altijd recht krijgen en de minnelijke weg is soms best wel oké.
Maar in casu, een (heel sterk recht als) erfdienstbaarheid wegzetten als een niemendalletje, was ronduit verkeerd.
Just my 2 cents.
Bij het Forum Fiscaal Dienstverleners zie je dat ook, maar daar eindigt elk topic met een reactie van de redactie waarin het juiste antwoord wordt geschetst. Dit zorgt ervoor dat een welles nietes discussie mag ontstaan en de lezer wel weet wat nou het antwoord is.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
Sterk van Bas, en juist door te benoemen dat een antwoord niet klopt met argumentatie is juist sterk. Als we die ene post wegpleuren dan moeten ook de juist waardevolle vervolgposts zoals in dit geval die van Bas, weg. Dat is vaak ook niet gewenst. In dit geval heb ik weer iets bijgeleerd over notariële vastgestelde erfdienstbaarheid. Dat had ik zonder die post nooit geweten![]()
Elke welles-nietusdiscussie die daar dan weer op volgt en vaak vrij zinloos is mag van mij wel weg. Da's nogal topicvervuilend.
Ook illegale, frauduleuze of over de top onzinnige adviezen mogen natuurlijk ook weg
Neem een chillpil.quote:Op donderdag 27 januari 2022 21:39 schreef baskick het volgende:
Fijn. Idee om het gescheld de posts met het gescheld (en eventueel de onzin ook) ook weg te halen?
Snotneusquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Dat sloeg op heel heel relaas (meerdere alinea's) waarin iemand suggereerde dat ik allemaal maar onzin aan het verkondigen was. Ik weet niets van pretpillen. En wat ik zei was geen scheldenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:12 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Neem een chillpil.
(en ja ik heb gelezen wat er stond voordat er werd geveegd, jij begon en kreeg terecht een opmerking terug die jij net zo min kon waarderen als de ander jouw geadviseerde pretpillen). Het is de toon die de muziek maakt.
Checkquote:Op dinsdag 1 februari 2022 20:55 schreef bijdehand het volgende:
WGR / Schade aangebracht aan huurwoning wat zijn dit voor reacties joh
Van mij mag de regeling zo weer terug. Graag inclusief het premiesparenquote:
Ik ben klaar met het proberen te onderhouden van m'n topic. Kan een mod dit soort gedrag en de vele "profiteur" "communist" en "je ouders zijn paupers" reacties weghalen?quote:
Ja dat kan, maar nu even niet meer (door mij) want ik hoor net dat ik mijn nagels gelakt zo krijg dus jaquote:Op woensdag 9 februari 2022 16:27 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik ben klaar met het proberen te onderhouden van m'n topic. Kan een mod dit soort gedrag en de vele "profiteur" "communist" en "je ouders zijn paupers" reacties weghalen?
Ik vond het hier al mistigquote:
Mogen we een foto van t resultaat?quote:Op woensdag 9 februari 2022 17:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar nu even niet meer (door mij) want ik hoor net dat ik mijn nagels gelakt zo krijg dus ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |