Uit de OP: Dat is puur lossen vanuit de container.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja dat zijn normale kosten. Als ik bedenk wat er moet gebeuren dan werken ze erg efficient om het voor die prijs te kunnen doen.
Dit gaat toch om de kosten om een container van het schip op een trein of vrachtwagen te krijgen toch?
Ja precies, dan vallen die kosten nog mee.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 14:59 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Uit de OP: Dat is puur lossen vanuit de container.
Wat voor container? Wat voor goederen? Vragen vragen vragen
Precies dit inderdaad.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 16:27 schreef lichtknopje het volgende:
Zeker een zeevracht zending prepaid door de chinese leverancier naar Rotterdam laten verschepen? Gratis natuurlijk of voor heel weinig. Vervolgens wordt je geknipt en geschoren door de afhandelagent in NL die weer een deel van de opbrengsten teruggeeft aan de Chinese leverancier.
Daarom altijd FOB kopen en transport naar NL zelf regelen via een nederlandse expediteur
Hoe groot is de zending in cbm en kg's? of was het een volle container?
als particulier is CIF inderdaad een nobrainer, maar dat is logisch en gezond boeren verstand.quote:Op zondag 6 februari 2022 08:23 schreef Santello het volgende:
Afijn leergeld en voor de volgende lezer een wijze les.
Dit dus. De volgende keer een heel containerschip vullen en je bent per kg wat goedkoper uit.quote:Op zondag 6 februari 2022 09:13 schreef Dribbel_ het volgende:
maar voor zo'n kleine zending wordt het relatief erg duur.
klopt dat is economie 1.0 basisschoolquote:Op zondag 6 februari 2022 10:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit dus. De volgende keer een heel containerschip vullen en je bent per kg wat goedkoper uit.
Heb je wel wat werk om de rest van de ruimte te vullen. En je moet wat voorfinancieren.quote:Op zondag 6 februari 2022 10:11 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dit dus. De volgende keer een heel containerschip vullen en je bent per kg wat goedkoper uit.
Dat is overslag, en duurt ook maar enkele minuten. (-edit- bedoel natuurlijk maar enkele minuten voor jouw specifieke container, gehele schip is een ander verhaalquote:Op vrijdag 4 februari 2022 11:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dit gaat toch om de kosten om een container van het schip op een trein of vrachtwagen te krijgen toch?
quote:Op zondag 6 februari 2022 09:13 schreef Dribbel_ het volgende:
Waren dat puur je lossingskosten of je hele factuur voor het lossen?
In de laatste geval betaal je o.a. lossingskosten, douane afhandeling,ISPS, gasvrijverklaring, THC bestemming, invoerrechten, BTW, ecotax en dieseltoeslag.
Zijn veel relatief lage kosten, maar voor zo'n kleine zending wordt het relatief erg duur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maffia...quote:Op zondag 6 februari 2022 08:23 schreef Santello het volgende:
[..]
Precies dit inderdaad.
Gaat niet eens om een container maar een item van 203kg verpakt. Wat een maffia praktijken van vooral de expediteur. Want dat is ook gewoon een Nederlands bedrijf die hier zijn zakken mee vult. Zonde allemaal. Het was al zo moeizaam om informatie te vergaren. Zowel de haven van Rotterdam als expediteurs die zich niet wilde mengen in een CIF.
Ze wilde me ook nog eens naaien met verzending naar Amsterdam. Dat heb ik allemaal besproken met de leverancier, inclusief. De Expediteur wilde er niets van weten. Ondanks dat de voorwaarden ook bij hun op die manier bekend was. Duurde een aantal weken voordat ik daar bevestigd kreeg dat het wel inclusief verzending zal zijn.
Afijn leergeld en voor de volgende lezer een wijze les.
Je hoeft geen expert op dat gebied te zijn om achteraf te ondervinden dat er sprake zijn van sneue praktijken. Dat het legaal is en dat je er zelf voor tekent etc doet daar niets van af. Het hele systeem maakt dit mogelijk. Dat systeem zorgt er weer dat het wel volgens de regels verloopt. Daar gaat het hier echter bij mij niet om.quote:Op zondag 13 februari 2022 14:07 schreef l1ghted het volgende:
[..]
Maffia...
Naaien...
Volgens mij snap je er geen hout van en gooi je er zulke termen maar in. Wellicht jezelf eerst goed (laten) informeren alvorens partijen zo weg zetten?
Jij zegt t, maar er klopt geen hout van.quote:Op maandag 14 februari 2022 07:57 schreef Santello het volgende:
[..]
Je hoeft geen expert op dat gebied te zijn om achteraf te ondervinden dat er sprake zijn van sneue praktijken. Dat het legaal is en dat je er zelf voor tekent etc doet daar niets van af. Het hele systeem maakt dit mogelijk. Dat systeem zorgt er weer dat het wel volgens de regels verloopt. Daar gaat het hier echter bij mij niet om.
Overigens heeft een andere expediteur -die wel eerlijk een boekje open wilde doen- mij het precies met die woorden uitgelegd. Goed, dat kan ook een gefrustreerde ondernemer zijn geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |