abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201422906
Ik werk bij een grote schoenenfabrikant uit Amerika en heb een contract voor onbepaalde tijd.
Mijn werkgever heeft besloten om alle winkels hier in Nederland te sluiten.
Alle contracten voor alle winkels worden ontbonden.
Ik heb nu een vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen.
Ik vroeg mij af of mijn ontslagvergoeding redelijk is:

- Ik mag nog 6 maanden doorwerken (winkel sluit eind februari).
- ik krijg transitievergoeding
- ik krijg 2 maanden salaris mee.

Ik heb het vermoeden dat dit wel netjes is van mijn werkgever. Wat is jullie mening?
  zondag 19 september 2021 @ 05:04:14 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201422921
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 04:35 schreef bas5000 het volgende:
Ik werk bij een grote schoenenfabrikant uit Amerika en heb een contract voor onbepaalde tijd.
Mijn werkgever heeft besloten om alle winkels hier in Nederland te sluiten.
Alle contracten voor alle winkels worden ontbonden.
Ik heb nu een vaststellingsovereenkomst aangeboden gekregen.
Ik vroeg mij af of mijn ontslagvergoeding redelijk is:

- Ik mag nog 6 maanden doorwerken (winkel sluit eind februari).
- ik krijg transitievergoeding
- ik krijg 2 maanden salaris mee.

Ik heb het vermoeden dat dit wel netjes is van mijn werkgever. Wat is jullie mening?
Kan je je niet vrij laten stellen van werk? Dat heb ik toen gedaan, al was de reden achter mijn ontslag anders.

Heb je geen rechtsbijstand die je kan inschakelen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201422954
Ehh nee...
pi_201423066
Hoe lang heb je er gewerkt?
pi_201423147
Valt niet veel over te zeggen zonder de duur van je dienstverband te weten. Heb je idd een RBV die je kunt inschakelen of biedt je werkgever juridische ondersteuning? Vrij normaal dat er rond de 1000e word aangeboden voor rechtshulp.
Is er een sociaal plan voor alle werknemers of worden op persoonlijke basis VSO's aangeboden?

Als je beetje Googled kun je genoeg sites vinden waar je je ontslagvergoeding mee kunt berekenen.
Ik weet even niet precies hoe het zit met duur dienstverband of die 6mnd nu nog meetelt of niet.
pi_201423524
Transitievergoeding zal dan wel zijn waar je wettelijk recht op hebt.

Dan lijkt mij dit een meer dan redelijke regeling.

Mag je ook tijdens die 6 maanden vertrekken als je iets nieuws vindt?
No bitch to me
pi_201423575
Dus Nike sluit alle winkels in NL? :o
Was nog niet gemeld in de media. :D
Vakman pur sang
pi_201423656
Tja de multinational zal wel winst maken, maar de Nederlandse bv niet. Dus waarschijnlijk zal er ook weinig meer in zitten dan de transitie + 2 maanden, kwa geld.

Je moet goed kijken of je je gelijk weg mag, als je iets nieuws hebt gevonden en of je vrijgesteld kan worden van werk, als je een solicitatie hebt.
.
pi_201423767
Kantonrechter formule voor ontslagvergoeding is meestal 1 maand voor ieder gewerkt jaar.

Hoewel dat ook best wel afgezwakt is tegenwoordig meen ik.
pi_201423845
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus Nike sluit alle winkels in NL? :o
Was nog niet gemeld in de media. :D
Ik hoop dat Nike een uitzondering wil maken voor de AH :'(
Voor de rest boeit het me niet, kom toch nooit in een andere winkel.
pindazakje
pi_201423908
Ik zal maar met de deur in huis vallen: hoe lang heb je et gewerkt.

20 jaar: dan is het een nobrainer
<1 jaar: dut is waarschijnlijk met die 2 maanden loon, dan is het redelijk.

Ik zou het voorleggen aan je vakbond.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201423929
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 09:33 schreef Fer het volgende:
Tja de multinational zal wel winst maken, maar de Nederlandse bv niet. Dus waarschijnlijk zal er ook weinig meer in zitten dan de transitie + 2 maanden, kwa geld.

Je moet goed kijken of je je gelijk weg mag, als je iets nieuws hebt gevonden en of je vrijgesteld kan worden van werk, als je een solicitatie hebt.
Ik denk eerder dat de nlse tak minder winst maakt dan verwacht, anders zouden ze wel een vergunning aanvragen bij het UWV. Ik vermoed dat ze de geldige reden niet rond kunnen krijgen en dat ze ts daarom met een schijntje weg willen sturen.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 19-09-2021 10:06:07 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201423991
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kantonrechter formule voor ontslagvergoeding is meestal 1 maand voor ieder gewerkt jaar.

Hoewel dat ook best wel afgezwakt is tegenwoordig meen ik.
Die regels zijn per 2021 veranderd 0.2 of 0,3 maand per jaar.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_201424038
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:18 schreef TornadoDK het volgende:
Transitievergoeding zal dan wel zijn waar je wettelijk recht op hebt.

Dan lijkt mij dit een meer dan redelijke regeling.

Mag je ook tijdens die 6 maanden vertrekken als je iets nieuws vindt?
er is niks wettelijks vastgelegd bij onderlinge afspraken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424057
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:02 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Die regels zijn per 2021 veranderd 0.2 of 0,3 maand per jaar.
en je kan als werknemer de kosten die de werkgever heeft om jou te mogen ontslaan meenemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424162
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:02 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Die regels zijn per 2021 veranderd 0.2 of 0,3 maand per jaar.
Oh wow nog erger dan ik dacht.

2020 was al een kutjaar.
  zondag 19 september 2021 @ 10:33:55 #17
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201424373
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Ik hoop dat Nike een uitzondering wil maken voor de AH :'(
Voor de rest boeit het me niet, kom toch nooit in een andere winkel.
Zo zie je maar weer wat een macht die Amerikaanse bedrijven hebben _O-
pi_201424444
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat de nlse tak minder winst maakt dan verwacht, anders zouden ze wel een vergunning aanvragen bij het UWV. Ik vermoed dat ze de geldige reden niet rond kunnen krijgen en dat ze ts daarom met een schijntje weg willen sturen.
Van een multinational mag je hopelijk wel verwachten dat ze ook echt een vergunning hebben aangevraagd. Anders kun je problemen krijgen bij je WW aanvraag, want dan kan UWV zeggen dat ze het recht niet hadden om je te ontslaan. Of het feit dat je tekent wordt gezien als verwijtbaar werkloos.

Het kan voor TS natuurlijk geen kwaad om dit te verifiëren. Indien ze dit niet hebben, niet akkoord gaan of door rechtsbijstand laten toetsen of je VO je WW recht voldoende borgt.
pi_201424455
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:39 schreef Daboman het volgende:

[..]
Van een multinational mag je hopelijk wel verwachten dat ze ook echt een vergunning hebben aangevraagd. Anders kun je problemen krijgen bij je WW aanvraag, want dan kan UWV zeggen dat ze het recht niet hadden om je te ontslaan. Of het feit dat je tekent wordt gezien als verwijtbaar werkloos.

Het kan voor TS natuurlijk geen kwaad om dit te verifiëren.
bij een vaststellingsovereenkomst is geen ontslagvergunning nodig. Daarom doet deze uitzuiger dit ook en schofferen ze met 2 maanden extra loon.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424466
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
bij een vaststellingsovereenkomst is geen ontslagvergunning nodig. Daarom doet deze uitzuiger dit ook en schofferen ze met 2 maanden extra loon.
Ik heb de mijne destijds laten toetsen. Er was geen 100% garantie en er moesten sowieso bepaalde dingen in staan.
pi_201424469
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:41 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ik heb de mijne destijds laten toetsen. Er was geen 100% garantie en er moesten sowieso bepaalde dingen in staan.
wat bedoel je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424509
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wat bedoel je?
Oh wacht even volgens mij heb je gelijk inderdaad dat het niet hoeft als je VO krijgt. Ik kreeg toen een VO, met meer dan alleen maar het wettelijk minimum en als je dan lastig zou worden zou je buitengesloten worden van het sociaal plan en daar hadden ze dan die ontslagvergunning voor aangevraagd.
pi_201424542
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:44 schreef Daboman het volgende:

[..]
Oh wacht even volgens mij heb je gelijk inderdaad dat het niet hoeft als je VO krijgt. Ik kreeg toen een VO, met meer dan alleen maar het wettelijk minimum en als je dan lastig zou worden zou je buitengesloten worden van het sociaal plan en daar hadden ze dan die ontslagvergunning voor aangevraagd.
Klopt, voor een VO is geen ontslavergunning nodig.
Ik betwijfel of de werkgever van TS zo'n vergunning rond kan krijgen, anders zouden ze dit niet aanbieden. Er is geen wettelijk minimum wat moet staan in een VO. Dit zijn namelijk private afspraken.
Hooguit iets wat er in moet staan als je recht wilt hebben op een WW. Werkgevers zullen je hier doorgaans niet op wijzen en als je toch tekent, krijg je geen WW.

Voor zo'n dreigement in je post zou ik niet gevoelig zijn. Een sociaal plan wordt doorgaans met vakbonden gemaakt en ik vermoed dat dat hier niet gebeurd is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424581
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt, voor een VO is geen ontslavergunning nodig.
Ik betwijfel of de werkgever van TS zo'n vergunning rond kan krijgen, anders zouden ze dit niet aanbieden. Er is geen wettelijk minimum wat moet staan in een VO. Dit zijn namelijk private afspraken.
Hooguit iets wat er in moet staan als je recht wilt hebben op een WW. Werkgevers zullen je hier doorgaans niet op wijzen en als je toch tekent, krijg je geen WW.

Voor zo'n dreigement in je post zou ik niet gevoelig zijn.
Het werd ook niet gebracht als dreigement, maar meer als mededeling. En ook opgenomen in het sociaal plan.

In mijn geval was het wel nuttig om specifiek te laten toetsen of mijn VO WW proof was. Het was toen niet zo'n goede markt, maar ik had wel arbeidsgeschiedenis voor ruim een jaar WW, terwijl ik vanuit de VO bij lange na niet zoveel kreeg.
pi_201424596
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:49 schreef Daboman het volgende:

[..]
Het werd ook niet gebracht als dreigement, maar meer als mededeling. En ook opgenomen in het sociaal plan.

In mijn geval was het wel nuttig om specifiek te laten toetsen of mijn VO WW proof was. Het was toen niet zo'n goede markt, maar ik had wel arbeidsgeschiedenis voor ruim een jaar WW, terwijl ik vanuit de VO bij lange na niet zoveel kreeg.
Ook voor die mededeling zou ik niet gevoelig voor zijn. Zoals ik ook met salarisverhogingen en andere contracten doen, wijs ik per definitie altijd het eerste voorstel af. Ik zou als ik TS was de kosten voor de ontslagvergunning erbij op tellen en 0.5xhet aantal jaren aanhouden.

Ik zou tevens mijn vakbond bellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424688
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook voor die mededeling zou ik niet gevoelig voor zijn. Zoals ik ook met salarisverhogingen en andere contracten doen, wijs ik per definitie altijd het eerste voorstel af. Ik zou als ik TS was de kosten voor de ontslagvergunning erbij op tellen en 0.5xhet aantal jaren aanhouden.

Ik zou tevens mijn vakbond bellen.
Nouja TS kan het afwijzen en om meer vragen. In mijn situatie zou het niet hebben gewerkt, want niemand heeft een 2e bod gekregen. Misschien zijn er wel mensen teruggevallen op het wettelijk minimum, dat weet ik niet.

Overigens kreeg ik wel 1 euro extra vanwege een afrondingsfout, maar er kon geen nieuwe VO worden opgesteld, dus ze hebben contant 2 euro uitbetaald (aangezien ze niet een muntstuk van 1 euro hadden).
pi_201424699
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:01 schreef Daboman het volgende:

[..]
Nouja TS kan het afwijzen en om meer vragen. In mijn situatie zou het niet hebben gewerkt, want niemand heeft een 2e bod gekregen. Misschien zijn er wel mensen teruggevallen op het wettelijk minimum, dat weet ik niet.

Overigens kreeg ik wel 1 euro extra vanwege een afrondingsfout, maar er kon geen nieuwe VO worden opgesteld, dus ze hebben contant 2 euro uitbetaald (aangezien ze niet een muntstuk van 1 euro hadden).
Hoe weet je dat niemand een 2de bod heeft gekregen? Vaak mag dit niet verteld worden namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201424727
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat niemand een 2de bod heeft gekregen? Vaak mag dit niet verteld worden namelijk.
Als ze zeggen dat er geen 2e VO kan worden opgesteld is het toch duidelijk?
pi_201425278
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:06 schreef Daboman het volgende:

[..]
Als ze zeggen dat er geen 2e VO kan worden opgesteld is het toch duidelijk?
Verschil tussen kunnen en willen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201427538
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:06 schreef Daboman het volgende:

[..]
Als ze zeggen dat er geen 2e VO kan worden opgesteld is het toch duidelijk?
het lijkt mij toch wel duidelijk waarom ze dit zeggen en waarom als er mensen wel een ander bod hebben gekregen, ze hier niks over mogen zeggen toch?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201427577
Toen iets dergelijks bij ons speelde (internationaal bedrijf van oorsprong Amerikaans) werd er door de werkgever in overleg met de ondernemingsraad een sociaal plan opgesteld. Advies van de ondernemingsraad was wel om of je rechtsbijstand in te schakelen of lid te worden van een vakbond. Bijna niemand van degenen die het (mogelijk) betrof (van één afdeling was het zeker dat die wegging en verhuisde naar een ander land, van andere afdelingen moesten waarschijnlijk enkele mensen weg) was lid van een vakbond. We zijn toen al vrij snel bijna allemaal wel lid geworden, en ook allemaal dezelfde vakbond, dat was degene die enkele jaren eerder bij de sluiting van een ander onderdeel van het bedrijf een goed resultaat had behaald bij de onderhandelingen. Die vakbond heeft toen uit naam van de ondernemingsraad de onderhandelingen gevoerd, waarover wij als leden konden stemmen. Op die manier is het eerste aanbod van de werkgever verhoogd van 1 x de transitievergoeding naar 2 x de transitiievergoeding (ging van 1,3 naar 1,8 en na afwijzen daarvan dus naar 2). Nadat iedereen voor had gestemd voor het bod van 2 x de transitiievergoeding werden pas de vaststellingsoveerkomsten opgesteld.
Ik werkte daar toen 32 jaar en kreeg uiteindelijk ruim 2,5 jaar salaris mee.
pi_201428826
Dat je nog mag werken tot februari zie ik niet als iets wat je krijgt.

Transitievergoeding is verplicht.
Dus die 2 maanden is wat je krijgt.

Zorg er iig voor dat je daar ook vakantiegeld/vakantiedagen over krijgt uitbetaald + je resterende saldo.

Daarna laat opnemen dat je die 2 maanden ook krijgt als je tussentijds zelf ander werk vindt.
Eerst denken, dan typen
pi_201430904
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 15:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
het lijkt mij toch wel duidelijk waarom ze dit zeggen en waarom als er mensen wel een ander bod hebben gekregen, ze hier niks over mogen zeggen toch?
Ze volgden gewoon het sociaal plan en voor het sociaal plan heeft de vakbond onderhandeld. En de ontslagvergunning was ook om op terug te vallen voor vervelende gevallen. Het was dus echt take it or leave it. Je kon proberen te onderhandelen maar dan zou je de bus missen. In mijn geval waren ze trouwens niet blij met de afrondingsfout, ze hadden juist wel de VO willen aanpassen om zich in te dekken tegen gezever over een euro, maar het kon dus niet meer. Misschien had ik om meer contant geld moeten vragen toen :+

Overigens was mijn groep niet zo groot, we zaten beetje in een niche, iedereen kende iedereen en dingen werden juist wel onderling besproken en deals werden in grote lijnen met elkaar vergeleken. Niet zo handig gespeeld dus van het management.
pi_201455952
Ja, transitievergoeding plus twee maanden salaris. Lijkt me prima verder.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 september 2021 @ 15:50:05 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_201456361
TS, je bent best stil. Wat wil je nu precies? Er worden namelijk wat relevante vragen gesteld die je best wel even zou kunnen beantwoorden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 21 september 2021 @ 15:54:41 #36
408813 crew  trein2000
pi_201456415
Loopt je daar op bepaalde of onbepaalde tijd contract?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201458187
Tot zo ver de voordelen van een vast contract. Daar sta je dan met je goeie gedrag en een fooitje in je handen. Beter werken als zzp. Ook dan kan het werk ophouden maar dan heb je al die tijd tenminste een leuk uurtarief opgestreken.
pi_201459288
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 18:12 schreef tstile het volgende:
Tot zo ver de voordelen van een vast contract. Daar sta je dan met je goeie gedrag en een fooitje in je handen. Beter werken als zzp. Ook dan kan het werk ophouden maar dan heb je al die tijd tenminste een leuk uurtarief opgestreken.
Zijn er veel winkels waar ze zzp'ers tewerkstellen?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201460089
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:29 schreef baskick het volgende:

[..]
Zijn er veel winkels waar ze zzp'ers tewerkstellen?
Behoorlijk wat, maar dan gaat hem om dagdiensten zonder dat je voor langere tijd een 40-urige werkweek kan vullen, zoals dat vaak gaat bij opdrachten voor geschoolde mensen.
pi_201462270
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:15 schreef exelletor het volgende:

[..]
Behoorlijk wat, maar dan gaat hem om dagdiensten zonder dat je voor langere tijd een 40-urige werkweek kan vullen, zoals dat vaak gaat bij opdrachten voor geschoolde mensen.
Welke (type) winkels zoal? Ik kan me niet voorstellen dat de Etos, Blokker en Action met zzp'ers werken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201463424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Welke (type) winkels zoal? Ik kan me niet voorstellen dat de Etos, Blokker en Action met zzp'ers werken.
Een willekeurige app geopend en ik zie opdrachten van SPAR (University), Hema en Ikea staan. Verder veel kledingwinkels en tankstations.
pi_211308618
Aangezien TS nooit meer heeft gereageerd, zou ik hier wat info over willen.

Kleine 3 jaar gewerkt, bedrijf moet afscheid nemen van een deel van het personeel vanwege sterk teruglopende inkomsten.

Is een aangeboden transitie vergoeding in een VO van 2x een maandsalaris oke? Die eerste maand is natuurlijk standaard, die 2e is extra.
  woensdag 15 november 2023 @ 22:18:00 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211308719
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:08 schreef 111210 het volgende:
Aangezien TS nooit meer heeft gereageerd, zou ik hier wat info over willen.

Kleine 3 jaar gewerkt, bedrijf moet afscheid nemen van een deel van het personeel vanwege sterk teruglopende inkomsten.

Is een aangeboden transitie vergoeding in een VO van 2x een maandsalaris oke? Die eerste maand is natuurlijk standaard, die 2e is extra.
Ik zou een nieuw topic openen. Mensen zullen toch eerder op de OP gaan reageren.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 15 november 2023 @ 22:28:40 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211308813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:08 schreef 111210 het volgende:
Aangezien TS nooit meer heeft gereageerd, zou ik hier wat info over willen.

Kleine 3 jaar gewerkt, bedrijf moet afscheid nemen van een deel van het personeel vanwege sterk teruglopende inkomsten.

Is een aangeboden transitie vergoeding in een VO van 2x een maandsalaris oke? Die eerste maand is natuurlijk standaard, die 2e is extra.
Tja, het is geen vetpot, maar het is wel het dubbele van wat gangbaar is dus? Dan kun je weinig anders doen dan accepteren lijkt me?

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten, ook 3 jaar ergens gewerkt, en wij kregen 1,5 maand salaris extra als we binnen 3 weken de vaststellingsovereenkomst accepteerden. Aangezien ik toch wel akkoord ging, was dat wel lekker. :P
  donderdag 16 november 2023 @ 07:02:49 #45
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_211309911
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:08 schreef 111210 het volgende:
Aangezien TS nooit meer heeft gereageerd, zou ik hier wat info over willen.

Kleine 3 jaar gewerkt, bedrijf moet afscheid nemen van een deel van het personeel vanwege sterk teruglopende inkomsten.

Is een aangeboden transitie vergoeding in een VO van 2x een maandsalaris oke? Die eerste maand is natuurlijk standaard, die 2e is extra.
Als er iets extra's inzit is dat al snel redelijk, want meer dan wettelijk verplicht.

Is er een massaal ontslag? Dan moet er mogelijk een sociaal plan worden opgesteld. Wat is daar dan evt in opgenomen?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 16 november 2023 @ 09:54:16 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211310762
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou een nieuw topic openen. Mensen zullen toch eerder op de OP gaan reageren.
Ja beter doet 111210 dat, ik drukte al op quote van een veel ouder bericht en gelukkig kwam die melding in beeld, waarvan ik dacht huh :?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 16:35:21 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211349151
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 22:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou een nieuw topic openen. Mensen zullen toch eerder op de OP gaan reageren.
Dit.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')