abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:01:56 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201420463

Cryptocoins?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Naast Bitcoins zijn er nog heel veel 'altcoins' kijk hier maar eens voor een overzicht; Coingecko. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is anoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain; Bitcoin Block Explorer - Blockchain

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Doe je eigen onderzoek.

Ok. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc / laptop / telefoon / tablet en daar je coin in opslaan. Maakt wel een backup van je private key zodat als deze crasht je je coins nog wel van recoveren.

Daarnaast zijn er ook hardware wallets tekoop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Een paper wallet is heel simpel. Je maakt online een bitcoinadres aan en stuurt naar dat adres je coins. Je print je private key uit. Deze sla je op een aantal plekken veilig op en je coins staan nu op dat adres in de blockchain opgeslagen. Met die key kun je op een later tijdstip een wallet installeren en bij je coins.

Meer info: https://www.coindesk.com/information/paper-wallet-tutorial/

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

Wat een hoop info. Waarom moet ik instappen?
Omdat je bank 0.1% rente per jaar geeft en omdat de blockchain de toekomst heeft. Het is niet voor niks dat er steeds meer geld in cryptocurrency omgaat. To the moon motherfuckers!

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van!
Bekijk hier stap voor stap handleidingen:
http://forum.fok.nl/topic/2399122

Hoe claim ik een geforkte munt?
Door je private key in een wallet te importeren die de nieuwe munt support (wel eerst je Bitcoins verplaasen naar een ander adres!). Gedetailleerde uitleg voor Bitcoin Cash en Bitcoin Gold: http://forum.fok.nl/topic/2408251/1/400#p175313682

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt gentroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Shorten? Long gaan? Margin trading? Leverage?
Geen zin om nu deze termen nu uit te leggen. Google er maar op :').

Exchanges;
Kraken | Buy, Sell and Margin Trade Bitcoin (BTC) and Ethereum (ETH) - Buy, Sell, Trade Bitcoin
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Binance - Chinese exchange, werkt goed voor handelen tussen crpytomunten

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Blockchain.info
BlockExplorer.com
CryptoGraffiti.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin nieuws
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoin Information & Resources
Bitcoin-Only (NL)
Bitcoinstart (NL)

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

Starten met het kopen van bitcoin
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van een wallet. Betaal met iDeal.
- HODL = win

Starten met het kopen van Altcoins
- Open een account op bijv. Binance.
- Bij de tab 'Deposits/withdrawals' kies je 'Deposit' bij Bitcoin. Kopieer het wallet-adres.
- Koop bitcoin (bijvoorbeeld bij Satos of Bitonic). Verzend het naar het adres van Binance. Betaal met iDeal.
- Na de verwerkingstijd (meestal 20-30 min) staat je saldo in bitcoin op Binance. Via de Exchanges kan je bitcoin kopen/verkopen voor andere Crypto.
(Elke transactie -dus koop/verkoop van crypto op Binance- kost je 0,1% van de transactiesom aan fee. Lagere fee (0,05%) is mogelijk als je BNB-crypto gekocht hebt. In dat geval gaan deze fees direct van je BNB-saldo af.)

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:03:19 #2
36431 bleiblei
pi_201420482
Goed nieuw topic, lame titel. Maar tgev opent geen nieuwe.

Ff over die SNTR, hoe zit dat?
Want overal lijkt dat een dode coin. Maar blijkbaar is die dan geforked ofzo?
pi_201420862
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:03 schreef bleiblei het volgende:
Goed nieuw topic, lame titel. Maar tgev opent geen nieuwe.

Ff over die SNTR, hoe zit dat?
Want overal lijkt dat een dode coin. Maar blijkbaar is die dan geforked ofzo?
SNTR was een ERC20 token, maar is nu voortgezet als een native token op de UBX-chain. Het heet nog Silent Notary maar de tokennaam is gewijzigd naar UBSN (UBix Silent Notary). Om het nog ingewikkelder te maken is daar weer een gewrapte variant van als ERC20 token, en die is nu verhandelbaar op Bitrue.

De oude SNTR (ERC20) token is dood, de UBSN token leeft!
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:46:09 #4
36431 bleiblei
pi_201421134
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:29 schreef recursief het volgende:

[..]
SNTR was een ERC20 token, maar is nu voortgezet als een native token op de UBX-chain. Het heet nog Silent Notary maar de tokennaam is gewijzigd naar UBSN (UBix Silent Notary). Om het nog ingewikkelder te maken is daar weer een gewrapte variant van als ERC20 token, en die is nu verhandelbaar op Bitrue.

De oude SNTR (ERC20) token is dood, de UBSN token leeft!
Maar moet je daar wat voor doen om van SNTR naar UBSN te gaan? Of kan je gewoon als een luiaard je crypto x jaar vergeten en kom je er na een paar jaar achter dat het anders heet?

Want dat vind ik zelf wel lastig. Ik ben vrij lui en heb geen zin om dat altijd maar in de gaten te houden. Dus ben typisch iemand die iets koopt en die er na anderhalf jaar erachter komt dat er iets geforked (weet nog steeds niet in detail hoe dat dan werkt.) Of renamed is.
pi_201421170
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Maar moet je daar wat voor doen om van SNTR naar UBSN te gaan? Of kan je gewoon als een luiaard je crypto x jaar vergeten en kom je er na een paar jaar achter dat het anders heet?

Want dat vind ik zelf wel lastig. Ik ben vrij lui en heb geen zin om dat altijd maar in de gaten te houden. Dus ben typisch iemand die iets koopt en die er na anderhalf jaar erachter komt dat er iets geforked (weet nog steeds niet in detail hoe dat dan werkt.) Of renamed is.
Er was een swapperiode, maar die is al heel lang voorbij. Als je nu nog SNTR hebt vrees ik dat je daar weinig mee kan.
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:52:21 #6
36431 bleiblei
pi_201421208
Wat ook de reden is dat ik dik 10 jaar geleden dacht "wat een gezeik allemaal voor een digitale munt van 0.01cent". ;( .
  zaterdag 18 september 2021 @ 23:53:23 #7
36431 bleiblei
pi_201421218
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Er was een swapperiode, maar die is al heel lang voorbij. Als je nu nog SNTR hebt vrees ik dat je daar weinig mee kan.
Ah, dus je moet er wel bovenop zitten. Scheelt dat ik geen SNTR heb :P .
  zondag 19 september 2021 @ 00:02:57 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201421320
quote:

[..]

Dan kun je het beter gewoon bij Bitcoin houden.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 19 september 2021 @ 00:23:21 #9
36431 bleiblei
pi_201421551
quote:
14s.gif Op zondag 19 september 2021 00:02 schreef fathank het volgende:

[..]
Dan kun je het beter gewoon bij Bitcoin houden.
Das saai :P . Dan kan je beter je euro's in volatiele aandelen stoppen. Dan zit er nog iets van fysieke waarde in het verhaal.
pi_201422091
PYR in n klap 60% up _O-
pi_201423851
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 00:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Das saai :P . Dan kan je beter je euro's in volatiele aandelen stoppen. Dan zit er nog iets van fysieke waarde in het verhaal.
NGMI
pi_201423901
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 01:24 schreef FundsAreSafu het volgende:
PYR in n klap 60% up _O-
Zo een OG Whale heeft voor 1 mil USD erbij gekocht. Hij had zijn mjolnir x node verkocht hiervoor :).

En wat grote Whales van cryptotwitter houden PYR ook in de gaten.

twitter

Crypti iso is echt goeie. Dankzij hem is Delphi Digital nu een deepdive aan het doen in VulcanForged. Dankzij Delphi Digital is de koers van axie nu zo hoog als hij is en hebben ze zoveel users.

twitter

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2021 10:48:29 ]
pi_201423909
BTC.D lijkt dan toch eindelijk gebroken te zijn.
pi_201426890
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 00:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Net zoals miljardenbedrijven als Enron en Imtech nooit de 0 cent per aandeel zouden behalen of zoiets?
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201427012
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 09:54 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]
Zo een OG Whale heeft voor 1 mil USD erbij gekocht. Hij had zijn mjolnir x node verkocht hiervoor :).

En wat grote Whales van cryptotwitter houden PYR ook in de gaten.

[ twitter ]

Crypti iso is echt goeie. Dankzij hem is Delphi Digital nu een deepdive aan het doen in VulcanForged. Dankzij Delphi Digital is de koers van axie nu zo hoog als hij is en hebben ze zoveel users.

[ twitter ]
Als met dat kleingeld de koers zulke sprongen maakt gaat het net zo hard weer omlaag
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201427485
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 14:46 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als met dat kleingeld de koers zulke sprongen maakt gaat het net zo hard weer omlaag
Ja.

Mensen zeggen dat zo vaak maar hij staat nog steeds op x10 sinds ICO _O-, dat zegt genoeg.
  zondag 19 september 2021 @ 15:20:38 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201427499
Wat zegt dat?
Huilen dan.
pi_201427549
quote:
7s.gif Op zondag 19 september 2021 15:20 schreef Isdatzo het volgende:
Wat zegt dat?
Whales accumulating, letterlijk. Er is aardig wat sellpressure (geweest) van early holders en ragequitters en de koers biljft sterk.
  zondag 19 september 2021 @ 19:52:41 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201431239
Dit weekend ben ik voor de lol ook maar eens wat crypto gaan kopen via Bitvavo. Ik las wat over de Shiba Inu hype, en omdat je voor een paar tientjes al een paar miljoen coins hebt met de huidige prijs, waarom niet. :) 'HODL' ( :') ) dus. Baadt het niet, schaadt het niet.

Ik vroeg mij alleen nog het volgende af: aangezien de koers elke seconde wijzigt (binnen een paar seconden van +20% weer terug naar +1%): hoe zit dat als je werkelijk verkoopt? De handeling om op 'verkopen' te drukken, kost ook een of een aantal seconden. Wat is dan het exacte moment waarop de koers waartegen je verkoopt wordt bepaald?
pi_201431482
quote:

[..]

Voor jou is bitcoin uitgevonden ;)
pi_201431501
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:52 schreef Repentless het volgende:
Dit weekend ben ik voor de lol ook maar eens wat crypto gaan kopen via Bitvavo. Ik las wat over de Shiba Inu hype, en omdat je voor een paar tientjes al een paar miljoen coins hebt met de huidige prijs, waarom niet. :) 'HODL' ( :') ) dus. Baadt het niet, schaadt het niet.

Ik vroeg mij alleen nog het volgende af: aangezien de koers elke seconde wijzigt (binnen een paar seconden van +20% weer terug naar +1%): hoe zit dat als je werkelijk verkoopt? De handeling om op 'verkopen' te drukken, kost ook een of een aantal seconden. Wat is dan het exacte moment waarop de koers waartegen je verkoopt wordt bepaald?
Je stelt normaal gesproken een "limit order" in, ofwel: je coins worden alleen verkocht als de prijs waarvoor je ze wil verkopen wordt aangetikt.
  zondag 19 september 2021 @ 20:24:54 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201431666
--dubbel--
  zondag 19 september 2021 @ 20:26:21 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201431681
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je stelt normaal gesproken een "limit order" in, ofwel: je coins worden alleen verkocht als de prijs waarvoor je ze wil verkopen wordt aangetikt.
Die optie zie ik zo snel niet in de app. Is dat alleen via desktop?

Is dat overigens die automatische opdracht? Zo ja: daar had ik over gelezen, dat je dat goed in de gaten moet houden. Als je het even vergeet, wordt er dus verkocht terwijl je wellicht wilt wachten tot er misschien een hogere koers komt.

Met mijn tientjeswerk overigens verre van relevant allemaal natuurlijk. De grootste kans is dat die munt volledig waardeloos wordt of verdwijnt. Maar mocht het ooit over een paar jaar zo ver komen: dan dus altijd via een 'limit order' verkopen en niet handmatig?
pi_201431929
Als mensen weer totale shitcoins als eerste munt kopen zit er een correctie aan te komen
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 19 september 2021 @ 20:54:32 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201432207
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 20:38 schreef Mortaxx het volgende:
Als mensen weer totale shitcoins als eerste munt kopen zit er een correctie aan te komen
Ik neem aan dat je op mij doelt? :) Zo ja: ik heb er alleen maar een paar gekocht om eens te kijken. Ik ben geen belegger of investeerder en het is, zoals ik aangaf, tientjeswerk. Ik zou het echter zonde vinden als het wel exponentieel zou stijgen over een paar jaar (zoals met sommige munten is gebeurd) en ik daardoor een kans heb gemist om heel eenvoudig geld te verdienen.

Het is (zoals ik het nu doe) gewoon gokken met weinig geld, meer niet. :)
pi_201432220
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:52 schreef Repentless het volgende:
En waarom zou het goed zijn om ergens een miljoen van te hebben?

Mensen kopen het omdat ze denken dat het ooit naar 0.1 cent gaat maar dat kan helemaal niet met de huidige market cap.
pi_201432261
quote:
Er is net een correctie geweest ;(
pi_201432289
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:54 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je op mij doelt? :) Zo ja: ik heb er alleen maar een paar gekocht om eens te kijken. Ik ben geen belegger of investeerder en het is, zoals ik aangaf, tientjeswerk. Ik zou het echter zonde vinden als het wel exponentieel zou stijgen over een paar jaar (zoals met sommige munten is gebeurd) en ik daardoor een kans heb gemist om heel eenvoudig geld te verdienen.

Het is (zoals ik het nu doe) gewoon gokken met weinig geld, meer niet. :)
Maar wat is je motivatie voor SHIB? Alleen omdat het zoveel getallen achter de komma is en het lijkt dat het daardoor nog veel kan stijgen? Want dat is echt niet zo. Gok dan op iets wat zich door de jaren heen al heeft bewezen. Of een coin met een cht lage market cap.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 21:03:05 #29
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201432332
twitter
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  zondag 19 september 2021 @ 21:05:48 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201432377
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 20:55 schreef viceversa het volgende:

[..]
En waarom zou het goed zijn om ergens een miljoen van te hebben?

Mensen kopen het omdat ze denken dat het ooit naar 0.1 cent gaat maar dat kan helemaal niet met de huidige market cap.
Omdat het gewoon heel goedkoop is en het dus een simpele gok is. :) Ik heb er het e.e.a. over gelezen, dus ook de verhalen over market cap zoals jij aangeeft. Je hebt ongetwijfeld gelijk, ik heb dus ook niet de illusie dat ik rijk word.

Echter werd hetzelfde over Dogecoin gezegd, en die is na een paar tweets van Elon Musk inmiddels 20 cent waard. Een stijging van 12.000% sinds januari. Het is dus interessant genoeg om een klein gokje te wagen.
  zondag 19 september 2021 @ 21:13:52 #31
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201432506
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 21:00 schreef viceversa het volgende:

[..]
Maar wat is je motivatie voor SHIB? Alleen omdat het zoveel getallen achter de komma is en het lijkt dat het daardoor nog veel kan stijgen? Want dat is echt niet zo. Gok dan op iets wat zich door de jaren heen al heeft bewezen. Of een coin met een cht lage market cap.
Ik las dat de munt tegen de verwachtingen in deze week op Coinbase is genoteerd en dat er een gedreven community, de "Shib Army" achter staat. Als iets als Dogecoin slechts door een paar tweets van Musk al zoveel kan stijgen, kan hetzelfde wellicht hiermee gebeuren. Maar misschien ook niet, en dan ben ik een paar tientjes kwijt. :) Een paar Staatsloten dus, dat is ook exact hoe ik het benader.
pi_201432774
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik las dat de munt tegen de verwachtingen in deze week op Coinbase is genoteerd en dat er een gedreven community, de "Shib Army" achter staat. Als iets als Dogecoin slechts door een paar tweets van Musk al zoveel kan stijgen, kan hetzelfde wellicht hiermee gebeuren. Maar misschien ook niet, en dan ben ik een paar tientjes kwijt. :) Een paar Staatsloten dus, dat is ook exact hoe ik het benader.
Ach ja, zo lang het om kleine bedragen gaat...
pi_201432995
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:05 schreef Repentless het volgende:

[..]
Omdat het gewoon heel goedkoop is en het dus een simpele gok is. :) Ik heb er het e.e.a. over gelezen, dus ook de verhalen over market cap zoals jij aangeeft. Je hebt ongetwijfeld gelijk, ik heb dus ook niet de illusie dat ik rijk word.

Echter werd hetzelfde over Dogecoin gezegd, en die is na een paar tweets van Elon Musk inmiddels 20 cent waard. Een stijging van 12.000% sinds januari. Het is dus interessant genoeg om een klein gokje te wagen.
Ja, maar SHIB is al belachelijk veel waard en zeker niet goedkoop. Doge stond in januari nog niet op een MC van 5 miljard zoals SHIB.
  zondag 19 september 2021 @ 21:56:10 #34
157922 fathank
pi_201433154
Met een paar tientjes miljonair worden _O_
pi_201433244
Voor 20 euro aan piratemoon gekocht. Over gelezen op YouTube en staat een gedreven community achter. Heb 10 triljoen stuks. Als die allemaal een euro waard worden!
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 19 september 2021 @ 22:03:10 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201433283
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 21:32 schreef viceversa het volgende:

[..]
Ach ja, zo lang het om kleine bedragen gaat...
Precies. :) Als het om grote bedragen zou gaan, zou ik me er wel meer in (proberen) te verdiepen. Overigens is dan niet zeker dat ik het dan allemaal zou begrijpen of weloverwogen keuzes zou maken, maar volledig blind grote sommen geld ergens in stoppen is garantie voor mislukking.

Ik las dat 67% van mensen die crypto kopen, geld verliezen. Ik verwacht dat ik ook onderdeel ben van die groep. :)

Overigens heb ik wel voor een paar honderd Euro Bitcoin en Ethereum gekocht. Ook daar puur om het ooit op kleine schaal geprobeerd te hebben en een minimale hoeveelheid in bezit te hebben. Ondanks een aantal flinke crashes zijn die munten tot nu toe redelijk waardevast gebleken, dus daar 'durf' ik het wel aan om iets meer te kopen. Maar ook dat kan vrijwel waardeloos zijn van het een op het andere moment.

Ik kan echter nu nooit zeggen "had ik maar..." en het is geen ramp als ik de volledige inleg verlies. Typisch geval FOMO dus (je leert alle termen snel als je een beetje googelt op deze materie). :)
pi_201433320
quote:

[..]
Als Shibu groter wordt dan Bitcoin, dan zijn je 2 tientjes zo'n 4500 waard.

Ik zou de Cybertruck nog niet pre-orderen.
pi_201433387
Miljonair in sats *O*
  zondag 19 september 2021 @ 22:13:30 #39
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201433487
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 22:00 schreef Mortaxx het volgende:
Voor 20 euro aan piratemoon gekocht. Over gelezen op YouTube en staat een gedreven community achter. Heb 10 triljoen stuks. Als die allemaal een euro waard worden!
Ja, dan ben je rijk. :) Ik snap echt wel dat de kans minimaal is en die munt of waardeloos wordt of binnen de kortste keren volledig verdwijnt. Wat is er echter op tegen om een paar tientjes te spenderen en het dan wel te zien?
pi_201433523
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 22:00 schreef Mortaxx het volgende:
Arrrrrg pirate
pi_201433544
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, dan ben je rijk. :) Ik snap echt wel dat de kans minimaal is en die munt of waardeloos wordt of binnen de kortste keren volledig verdwijnt. Wat is er echter op tegen om een paar tientjes te spenderen en het dan wel te zien?
Helemaal niets. Je weet het maar nooit toch!
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 19 september 2021 @ 22:17:00 #42
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201433549
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:04 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als Shibu groter wordt dan Bitcoin, dan zijn je 2 tientjes zo'n 4500 waard.

Ik zou de Cybertruck nog niet pre-orderen.
Dat was ik ook niet van plan. Nogmaals, het is gewoon een klein gokje. Hetzelfde als een avond casino. Er zit geen 'strategie' achter, geen plan, geen onderzoek. Gewoon instappen in een kleine hype en dan afwachten of je alles binnen de kortste keren kwijt bent of er wellicht wat winst uit haalt. :)
  zondag 19 september 2021 @ 22:59:04 #43
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201434237
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 22:16 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Helemaal niets. Je weet het maar nooit toch!
Waarschijnlijk ben je een cryptokenner en gniffel je om zoveel onnozelheid. Dat snap ik wel. :)
pi_201436467
Alles lekker weer gekelderd, weer wat gekocht :7
pi_201437364
quote:
Boh timing wel weer idd!
pi_201437489
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 22:59 schreef Repentless het volgende:
Waarschijnlijk ben je een cryptokenner en gniffel je om zoveel onnozelheid. Dat snap ik wel.
Er is niets mis mee! Investeren is altijd goed, zeker als dat een paar tientjes is dan is het alsnog goed besteed leer geld om meer te weten te komen over investeren.

De droom van het met Doge coin vergelijken en als Elon het nou even tweet en de pure hype van het is goedkoop en wat nou als het XX.XXX% doet zal je dan ook wel leren uiteindelijk.

Zolang je niet volgende maand je gehele vermogen er in pluurt omdat het een paar procent omhoog gegaan is en de echte FOMO toeslaat is het een goed experiment imo!
pi_201437499
quote:

[..]
De "Shib Army" is niet meer dan een groep bagholders die te laat zijn ingestapt of het verkoopmoment hebben gemist. Dat is dan ook meteen je eerste les van dit avontuur, luister niet teveel naar anderen en doe je eigen onderzoek. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201437674
Waar komen dit soort random dubbelecijfersroodpercentage dips telkens vandaan? Steeds als ik denk dat na herstel een nieuwe aanval op een ATH wordt gedaan kakt het weer in elkaar zonder ogenschijnlijke aanleiding.
pi_201437745
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:42 schreef Autoscooter het volgende:
Waar komen dit soort random dubbelecijfersroodpercentage dips telkens vandaan? Steeds als ik denk dat na herstel een nieuwe aanval op een ATH wordt gedaan kakt het weer in elkaar zonder ogenschijnlijke aanleiding.
Evergrande trekt alle markten omlaag momenteel.
pi_201437818
grotere investeerders kopen nu lekker in
pi_201437822
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:42 schreef Autoscooter het volgende:
Iedere maand rond de 20ste is er een flinke crash. Daarom koop ik iedere maand bij rond die periode
No bitch to me
  Moderator maandag 20 september 2021 @ 10:19:52 #53
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201438068
twitter

El Salvadorgoden _O_
4045
onlogisch
pi_201438085
Vandaag is rood.
What Would Goku Do
  Redactie Frontpage maandag 20 september 2021 @ 10:29:11 #55
4530 crew  Crazy Harry
pi_201438160
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]

El Salvadorgoden _O_
Zal de bevolking blij mee zijn ;)
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  maandag 20 september 2021 @ 11:58:44 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_201439213
lekker dipje vandaag...
  maandag 20 september 2021 @ 12:42:30 #57
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_201439714
twitter

Dip exact op de buy van 3AC _O- Zhu Su zal blij zijn
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_201440028
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 09:55 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Iedere maand rond de 20ste is er een flinke crash. Daarom koop ik iedere maand bij rond die periode
Nee er is nu daadwerkelijk slecht nieuws, niet allen futures die aflopen einde van de maand.
pi_201440034
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 12:42 schreef Rossdale het volgende:
[ twitter ]

Dip exact op de buy van 3AC _O- Zhu Su zal blij zijn
Deze terminologie volg ik dan weer niet.
What Would Goku Do
  maandag 20 september 2021 @ 13:30:33 #60
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_201440201
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 13:11 schreef viagraap het volgende:

[..]
Deze terminologie volg ik dan weer niet.
Zhu Su is de baas van een groot investeringsfonds 3AC, hij is vrij actief op twitter en is een beetje een cultheld. Hij is ook degene die steeds roept dat Bitcoin in een Supercycle zit. In deze tweet roept hij een bottom die hij wel mooi vindt, vervolgens is er een dip van BTC exact op deze waarde. Zijn fonds 3AC had dus een dikke buy staan op dit bedrag want hij stuiterde mooi op dat punt terug omhoog.

Of het was gewoon dom geluk, maar daar is het een cultheld voor :P
pi_201440217
Ze blijven het ook maar correcties noemen op al die crypto sites :')

Dit is onderhand al de derde ''correctie'' in een maand tijd en in die tijd heeft -tussen correcties in- nog nooit herstel naar minstens het niveau voor correctie plaatsgevonden.

Ziet er eerder uit als een uitdovende kaars.
pi_201440286
Groot Chinees bedrijf zit in de problemen en trekt de beurzen wereldwijd naar beneden. Met als gevolg ook de Crypto.....
  Redactie Frontpage maandag 20 september 2021 @ 13:42:02 #63
4530 crew  Crazy Harry
pi_201440310
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:39 schreef michiel_merk het volgende:
Groot Chinees bedrijf zit in de problemen en trekt de beurzen wereldwijd naar beneden. Met als gevolg ook de Crypto.....
Ik denk dat crypto meer het gevolg is van dat tether in het bedrijf zat met waardepapieren...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_201440355
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:10 schreef viceversa het volgende:

[..]
Nee er is nu daadwerkelijk slecht nieuws, niet allen futures die aflopen einde van de maand.
En wat is het slechte nieuws dan precies?
pi_201440360
Misschien was er ook wel een soort hoop in de crypto markt dat de waarde niet zo zou terugvallen als er een keer een tegenslag op de beurzen was?

Dat zou over de gehele linie als pluspunt voor crypto kunnen gelden, maar nu dit niet het geval blijkt te zijn beseffen mensen wellicht dat crypto dubbel kwetsbaar is : n twijfels over de intrinsieke waarde, n gevoelig voor heftige bewegingen op de aandelenbeurzen.
pi_201440696
Store of Value.
pi_201440727
twitter

Na Evergrande gaat het 2e Chinese bedrijf goed onderuit.
pi_201440890
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 14:17 schreef dimmak het volgende:
[ twitter ]

Na Evergrande gaat het 2e Chinese bedrijf goed onderuit.
In de comments staat er nog een derde. Wat ziek.
pi_201441168
Laat de Chinese banken lekker imploderen.

Van de $35.000.000.000.0000 (35 Trillion) aan savings zal helemaal niets vluchten in bitcoin uiteraard. _O_

twitter
pi_201441368
Vastgoed :')

Digitale dukaten _O_
pi_201441706
Amerikaanse beurs start zo ook, we krijgen nog wel een tik voordat het weer hersteld
  Redactie Frontpage maandag 20 september 2021 @ 15:35:59 #72
4530 crew  Crazy Harry
pi_201441770
VIX +23%
pi_201442124
De chinabubble moest een keer barsten natuurlijk
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201442501
quote:
10s.gif Op maandag 20 september 2021 10:19 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]

El Salvadorgoden _O_
Dictador de El Salvador

lolwut

Account is ook niet geverifieerd
pi_201443591
ONE bijgekocht, was de aantrekkelijkste dip met -40% over de afgelopen week :9
pi_201444494
Ok het was gezellig allen. Tijd om weer te gaan solliciteren bij de Mac.
pi_201444553
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 19:18 schreef Gehrman het volgende:
Ok het was gezellig allen. Tijd om weer te gaan solliciteren bij de Mac.
Wat schuift dat tegenwoordig?
pi_201444626
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:22 schreef Piva het volgende:

[..]
Wat schuift dat tegenwoordig?
9,46 per uur
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201444661
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
9,46 per uur
Das nog bruto ook?

De tering, ik denk dat ik de waarde van geld een beetje uit het oog ben verloren. :+
Of nouja de waarde van arbeiten in een fiat maatschappij.
pi_201444720
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:30 schreef Piva het volgende:

[..]
Das nog bruto ook?

De tering, ik denk dat ik de waarde van geld een beetje uit het oog ben verloren. :+
Of nouja de waarde van arbeiten in een fiat maatschappij.
Even opgezocht. Dit is all-in (vakantiegeld + 'snipperuren')

Leeftijd
Uurloon (all-in)
15 jaar
4,77
16 jaar
5,97
17 jaar
7,17
18 jaar
8,36
19 jaar
9,56
20 jaar
10,75
21 jaar
13,14
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201444975
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 13:32 schreef Autoscooter het volgende:
Ze blijven het ook maar correcties noemen op al die crypto sites :')

Dit is onderhand al de derde ''correctie'' in een maand tijd en in die tijd heeft -tussen correcties in- nog nooit herstel naar minstens het niveau voor correctie plaatsgevonden.

Ziet er eerder uit als een uitdovende kaars.
Laat me raden, je zit een halfjaartje in de crypto?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 20 september 2021 @ 20:10:15 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_201445292
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 19:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Laat me raden, je zit een halfjaartje in de crypto?
Dit dus

Ik sta nog altijd een mooie x5 tov 1 januari
pi_201450164
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 19:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
NEIN, low 40 op zijn Max
Bottom is in boys let’s go
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:34:15 #84
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_201450672
Trezor werkt tegenwoordig met een desktop app?
pi_201450728
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Chris Woerts called it
pi_201450969
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Leeftijd
Uurloon (all-in)
15 jaar
4,77
16 jaar
5,97
17 jaar
7,17
18 jaar
8,36
19 jaar
9,56
20 jaar
10,75
21 jaar
13,14
Afwassers krijgen tegenwoordig soms 15+ eurotjes per uur.
Personeel is schaars in de horeca.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:20:28 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201451202
Wanneer lambo?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201451416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:20 schreef Nattekat het volgende:
Wanneer lambo?
april 2067
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 09:43:32 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201451421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:43 schreef recursief het volgende:

[..]
april 2067
Hodl
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201451441
quote:
Wanneer lambo?
Over 3 maanden staan we op 120K.
pi_201451766
quote:
Wanneer lambo?
Truebit 8% up vandaag, niets aan de hand :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 10:31:20 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201451901
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:18 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Truebit 8% up vandaag, niets aan de hand :)
Na net een historisch dieptepunt te hebben breikt :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201452026
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 19:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Leeftijd
Uurloon (all-in)
15 jaar
4,77
16 jaar
5,97
17 jaar
7,17
18 jaar
8,36
19 jaar
9,56
20 jaar
10,75
21 jaar
13,14
En dan vinden die uitvreters/slavenhandelaren dat kids tegenwoordig liever feesten dan voor dit soort shitbedragen te werken
pi_201453140
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 september 2021 10:41 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]
En dan vinden die uitvreters/slavenhandelaren dat kids tegenwoordig liever feesten dan voor dit soort shitbedragen te werken
En dit is nog best aardig, twaalf jaar geleden kreeg ik op mijn 18e netto hooguit 4 per uur.
What Would Goku Do
pi_201453240
https://www.hln.be/geld/a(...)%2Fwww.google.com%2F

Staat wat meer info in.
Ook met coinbase die op de vingers is getikt.
pi_201453262
https://twitter.com/vetpetsofficial

Deze dude kwam paar weken geleden naar VulcanForged om zijn NFT art te minten en verkopen omdat Vechain hier geen middelen toe bied.

Hij gaat nu weer weg omdat "Vechain say they don't support Vulcan NFTs"

PuBliC BlOcKcHaIn.

Wat een rotzooitje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2021 12:12:26 ]
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:14:48 #97
157922 fathank
pi_201453323
Lekker duidelijk weer Dima
pi_201453361

Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 12:20:26 #99
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201453389
Altijd zo gigantisch kansloos...

...als mensen lol halen uit het disrespectvol neerhalen van 'concurrenten' van hun favoriete coin :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:24:24 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_201453432
Kut dip ;(

Chill! Een dip! :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 12:28:25 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201453478
Waardeloos die dip, ik heb geen geld :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201453483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:20 schreef Nattekat het volgende:

...als mensen lol halen uit het disrespectvol neerhalen van 'concurrenten' van hun favoriete coin :')
Er is niks kansloos aan aan het aantonen dat een 'public blockchain' helemaal niet zo public is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 12:31:39 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201453514
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:29 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]
Er is niks kansloos aan aan het aantonen dat een 'public blockchain' helemaal niet zo public is.
De manier waarop je het brengt is gigantisch kansloos en je komt op die manier eerder over als een ongelofelijk zure eikel dan iemand die hier komt om gewoon op een normale manier over crypto te praten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201453520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De manier waarop je het brengt is gigantisch kansloos en je komt op die manier eerder over als een ongelofelijk zure eikel dan iemand die hier komt om gewoon op een normale manier over crypto te praten.
Beter wegkijken en opgelicht worden inderdaad. En Vechain is allesbehalve een concurrent van mijn favoriete coin :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2021 12:36:37 ]
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:24:54 #105
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201454215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:20 schreef Nattekat het volgende:

Disrespectvol is geen woord en ik vraag me af wat hier precies zo intens respectloos aan is dat het je zo dwars zit
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 13:26:25 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201454239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Disrespectvol is geen woord, en ik vraag me af wat hier precies zo intens respectloos aan is dat het je zo dwars zit
Ik draag gewoon mijn steentje bij aan de verEngelsing van de Nederlandse taal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201454604
Chineze beurzen zijn op verkansie trouwens, woensdag beginnen ze weer. Kunnen we meteen zien of en in hoeverre crypto onder invloed van ouderwetse geldhandel staat.
What Would Goku Do
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:06:19 #108
157922 fathank
pi_201454913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:45 schreef viagraap het volgende:
Chineze beurzen zijn op verkansie trouwens, woensdag beginnen ze weer. Kunnen we meteen zien of en in hoeverre crypto onder invloed van ouderwetse geldhandel staat.
Slet genaaid, Chinese beurs weg :{
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:09:38 #109
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201458999
Nou, lekker moment gekozen om te 'beginnen' met wat crypto te kopen. Afgelopen vrijdag. :')
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:16:48 #110
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_201460120
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:09 schreef Repentless het volgende:
Nou, lekker moment gekozen om te 'beginnen' met wat crypto te kopen. Afgelopen vrijdag. :')
Gewoon vasthouden. Straks ook weer, ligt er even aan hoe diep de dip gaat.
pi_201460774
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ok we gaan dus naar 38k allen |:)
pi_201461424
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ok we gaan dus naar 38k allen |:)
Ik denk zelfs lager.
De dollar is kapot .
De China handel is ontploft .
Eu blijft bij drukken.
Vraag is hoeveel geld zit in de China handels markt.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:35:54 #113
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201461457
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:16 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Gewoon vasthouden. Straks ook weer, ligt er even aan hoe diep de dip gaat.
Ja, dat doe ik inderdaad. :) Het was ook niet mijn bedoeling om te gaan handelen en het zijn geen wereldbedragen. Was alleen fijn geweest als ik twee dagen later wat had gekocht tijdens de grootste dip sinds begin augustus. Ik ga nu ook niet 'double down' aankopen, aangezien ik een volledig onervaren koper ben. Wat ik er nu in heb zitten is prima.

Als het waardeloos wordt, geen probleem. Eerst maar eens zien of het weer omhoog gaat en wat daarvan het rendement zou zijn alvorens ik weer eens wat aankoop tijdens een dip.
  dinsdag 21 september 2021 @ 21:44:36 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201461623
POLL
Huilen dan.
pi_201462666
September is altijd een slechte maand in cryptoland
pi_201462685
Bullmarket _O_
@Piva
blablablabla
  dinsdag 21 september 2021 @ 23:13:30 #117
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_201463078
Boeiend. M

Heb toch een hekel aan veel geld
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_201464181
Ik heb nog even 1.4 BTC bijgekocht. Ik verwacht dat deze maand toch echt de laatste keer ooit zal zijn dat je BTC voor rond de 35K kan kopen. Oktober, November, December gaat BTC knallen en daarna zien we de thirties of ook zelfs de fourties nooit meer terug.

De huidige daling heeft NIETS met Bitcoin zelf te maken. Het heeft te maken met dat Evergrande-gedoe, waar alle beurzen ook last van hebben. En guess what, die beurzen zullen aantrekken, en Bitcoin ook. Dus profiteer er van nu het nog kan mensen. Over een week of 2 is dit rechtgetrokken.

[ Bericht 18% gewijzigd door ThijsTH op 22-09-2021 02:30:53 ]
pi_201464979
Alles is de schuld van China.

Lastige lui
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_201465047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 02:18 schreef ThijsTH het volgende:
Ik verwacht dat deze maand toch echt de laatste keer ooit zal zijn dat je BTC voor rond de 35K kan kopen.
Doe mij ook zo een glazen bol!
pi_201465081
quote:
Ik heb nog even 1.4 BTC bijgekocht. Ik verwacht dat deze maand toch echt de laatste keer ooit zal zijn dat je BTC voor rond de 35K kan kopen. Oktober, November, December gaat BTC knallen en daarna zien we de thirties of ook zelfs de fourties nooit meer terug.

De huidige daling heeft NIETS met Bitcoin zelf te maken. Het heeft te maken met dat Evergrande-gedoe, waar alle beurzen ook last van hebben. En guess what, die beurzen zullen aantrekken, en Bitcoin ook. Dus profiteer er van nu het nog kan mensen. Over een week of 2 is dit rechtgetrokken.
:D
pi_201465082
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 23:13 schreef Rozevla het volgende:
Boeiend. M

Heb toch een hekel aan veel geld
RozevlaGod
pi_201465137
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:21 schreef recursief het volgende:

[..]
Doe mij ook zo een glazen bol!
Ik zeg verwacht, niet garandeer.....of mag je hier geen mening meer uiten?
pi_201465153
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:30 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Maar heb je ook een argumentatie?

Ik lees opeens op allerlei plekken dat BTC heel specifiek in okt-nov-dec aanzienlijk gaat stijgen. Maar waarom? En waarom in specifiek die maanden?
pi_201465164
Het gaat geen beste tijd worden voor shitcoin investeerders.

twitter

Hoeveel projecten zijn echt 100% decentraal en niet aanpakbaar? Ik vermoed zeer weinig...
pi_201465205
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:46 schreef Elan het volgende:
Bullmarket _O_
@:Piva
Ik pak 50% YTD returns in een beren market anyday sir.

Toegegeven de Evergrande shortterm volatiliteit ziet er beroerd uit. Maar ik denk at het niet veel anders zal zijn dan maximaal een deleverage fase zoals de covid 19 crash. Sterker nog, met slechts -25% van de vorige top en het lijkt al te bodemen.. HODL

De altcoin massacre zal ook zorgen voor veel geld dat in bitcoin gaat vloeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 08:40:39 ]
pi_201465210
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:34 schreef Piva het volgende:
Het gaat geen beste tijd worden voor shitcoin investeerders.

[ twitter ]

Hoeveel projecten zijn echt 100% decentraal en niet aanpakbaar? Ik vermoed zeer weinig...
Goed nieuws voor HBAR _O_
blablablabla
pi_201465218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:39 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik pak 50% YTD returns in een beren market anyday sir.

Toegegeven de Evergrande shortterm volatiliteit ziet er beroerd uit. Maar ik denk at het niet veel anders zal zijn dan maximaal een deleverage fase zoals de covid 19 crash. Sterker nog, met slechts -25% van de vorige top en het lijkt al te bodemen.. HODL

De altcoin massacre zal ook zorgen voor veel geld dat in bitcoin gaat vloeien.
Oh ja
Vanuit je skilift :D
blablablabla
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 08:44:08 #129
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_201465236
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Goed nieuws voor HBAR _O_
Hoe gaat het daarmee?

:)
4045
onlogisch
pi_201465241
Paperhand beginnende investeerders verkopen. 97% van verkopers waren <1 week oud. Al de andere partijen kopen rustig door. Van whales tot kleine investeerder, chain analysis laat nog steeds goede dingen zien voorlopig.

twitter
pi_201465250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Oh ja
Vanuit je skilift :D
Zojuist maar weer 5x long gegaan _O_
pi_201465268
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Hoe gaat het daarmee?

:)
Niet zo best atm
Aan de andere kant nog steeds ruim boven het niveau voordat het ging pompen.

Nu weer lekker bijkopen.
blablablabla
pi_201465314
Bitcoin Dominance terug naar 50 of zelfs 60?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 08:55:48 ]
pi_201465362
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:33 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Maar heb je ook een argumentatie?

Ik lees opeens op allerlei plekken dat BTC heel specifiek in okt-nov-dec aanzienlijk gaat stijgen. Maar waarom? En waarom in specifiek die maanden?
Ik haal mijn info van dit Youtube kanaal: https://www.youtube.com/c/CryptosRUs
En nee ik neem niet alles klakkeloos van hem aan maar hij heeft vaak goede beredeneringen. En traditioneel is Sept bijna altijd een slechte maand en zijn de laatste 3 maanden van het jaar vaak de betere.
pi_201465369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 08:30 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ja hoor dat mag. Het heeft alleen nul komma nul waarde.
pi_201465375
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Alles op dit forum heeft 0,0 waarde want niemand kan de toekomst voorspellen.
pi_201465394
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:04 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Alles op dit forum heeft 0,0 waarde want niemand kan de toekomst voorspellen.
Drogredenering (non sequitur om precies te zijn)
pi_201465441
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Drogredenering (non sequitur om precies te zijn)
Nee, jij begon met klagen dat ik een nutteloze mening hier dropte. Maar alle verwachtingen over Bitcoin hier in dit topic zijn nutteloos. Dus je opmerking was een beetje overbodig.
pi_201465515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:02 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ik haal mijn info van dit Youtube kanaal: https://www.youtube.com/c/CryptosRUs
En nee ik neem niet alles klakkeloos van hem aan maar hij heeft vaak goede beredeneringen. En traditioneel is Sept bijna altijd een slechte maand en zijn de laatste 3 maanden van het jaar vaak de betere.
Het is ook een van de weinige influencers die rustig blijft en zeker voor starters in crypto een aanrader. Hij is ook meer van het type dca en hodl en laat dat nu ook zien met een wekelijkse inleg en zijn rendement.
pi_201465521
https://www.nu.nl/economi(...)elijk-zou-maken.html

Crypto wit wassen.
Zal dit ook iets te maken hebben met de dips
pi_201465551
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:09 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Nee, jij begon met klagen dat ik een nutteloze mening hier dropte. Maar alle verwachtingen over Bitcoin hier in dit topic zijn nutteloos. Dus je opmerking was een beetje overbodig.
Het was een aansporing, bijna een advies:
quote:
Dus profiteer er van nu het nog kan mensen. Over een week of 2 is dit rechtgetrokken.
En gebaseerd op helemaal niks. Ik zie hier voldoende zaken gezegd worden die gaan over je geld in bitcoin stoppen en die wel ergens op gebaseerd zijn. Zie bijv de met enige regelmaat terugkerende DCA-discussie met uitleg over het effect van DCA op risico en rendement.
pi_201465580
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:17 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)elijk-zou-maken.html

Crypto wit wassen.
Zal dit ook iets te maken hebben met de dips
Als het gaat om energie en witwassen zijn dit weer de bekende uitspraken waarom bitcoin dipt. Er word meer met fiat witgewassen dan met crypto.

Maar dat het vaak gaat om leverage traders op de spotmarket hoor je nooit iets van op de mainstream. Whales grijpen steeds in als veel mensen long of short gaan. Al die liquidatie's zijn gigantische bedragen.
pi_201465581
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Zo dan, het gaat niet zo goed met de portfolio zo te zien?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:20 schreef recursief het volgende:
En gebaseerd op helemaal niks. Ik zie hier voldoende zaken gezegd worden die gaan over je geld in bitcoin stoppen en die wel ergens op gebaseerd zijn. Zie bijv de met enige regelmaat terugkerende DCA-discussie met uitleg over het effect van DCA op risico en rendement.
Wat is je punt precies? Ook voor DCA zal je een bitcoin prijs moeten hebben die omhoog gaat. Dus of je nu lump sum doet op $43k. Of DCA maakt niet zoveel uit...

FYI, je kan 20 jaar in de Japanse index hebben geinvesteerd met DCA en alsnog -2.5% per jaar pakken..

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 09:27:33 ]
pi_201465623
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:23 schreef Cherni het volgende:

[..]
Als het gaat om energie en witwassen zijn dit weer de bekende uitspraken waarom bitcoin dipt. Er word meer met fiat witgewassen dan met crypto.

Maar dat het vaak gaat om leverage traders op de spotmarket hoor je nooit iets van op de mainstream. Whales grijpen steeds in als veel mensen long of short gaan. Al die liquidatie's zijn gigantische bedragen.
leverage traders dat is dood van crypto in mijn ogen.
Dat zal echt verboden moeten worden.
Maar ja dan denk ik dat niemand nog wil gaan investeren.

Mes snij dit keer echt aan twee kanten.
pi_201465647
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:16 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het is ook een van de weinige influencers die rustig blijft en zeker voor starters in crypto een aanrader. Hij is ook meer van het type dca en hodl en laat dat nu ook zien met een wekelijkse inleg en zijn rendement.
Respect voor die man.
Je ziet dat hij zelf ook wel moeilijk heeft als zo achterlijke zware dip ziet.
En die man heeft geld zat .
Geld komt goed binnen via al die stikkers
pi_201465691
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:26 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
leverage traders dat is dood van crypto in mijn ogen.
Dat zal echt verboden moeten worden.
Maar ja dan denk ik dat niemand nog wil gaan investeren.

Mes snij dit keer echt aan twee kanten.
Als het gaat om bitcoin komt daar vanzelf een einde aan als de schaarste gaat toenemen. Grote investeerders kopen steeds meer in en houden btc aan voor een lange termijn. Uiteraard zal het traden van btc nooit verdwijnen maar zal wel minder worden op de langere termijn en zal de prijs stabieler gaan worden.

We zullen het zien.
pi_201465805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:23 schreef Piva het volgende:

[..]
[..]
Wat is je punt precies? Ook voor DCA zal je een bitcoin prijs moeten hebben die omhoog gaat. Dus of je nu lump sum doet op $43k. Of DCA maakt niet zoveel uit...

FYI, je kan 20 jaar in de Japanse index hebben geinvesteerd met DCA en alsnog -2.5% per jaar pakken..
Dat is natuurlijk mogelijk. Maar DCA is ook meer bedoeld voor mensen die maandelijks wat kunnen sparen en helaas niet de mogelijkheid hebben om bij een flinke dip gelijk groot in te kopen.
pi_201465931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:23 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik mag niet klagen hoor :) Het gaat eigenlijk nog steeds belachelijk goed. Overigens begrijp ik deze niet zo heel inhoudelijke persoonlijke sneer niet.
[..]
quote:
Draai maar eens wat simulaties van scenario's. Dan zie je wat het uitmaakt. Begrijp je wel war het effect is van spreiding in je investeringen? Want feitelijk is DCA een vorm van spreiden (in de tijd, niet in diverse assets).

quote:
DCA belooft dan ook niet je rendement te verhogen. Daar gebruik je geen DCA voor.
pi_201466032
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:43 schreef Cherni het volgende:

[..]
Maar DCA is ook meer bedoeld voor mensen die maandelijks wat kunnen sparen en helaas niet de mogelijkheid hebben om bij een flinke dip gelijk groot in te kopen.
Nee hoor, DCA is gewoon een vorm van (risico)spreiding: je koopt een keer te duur, je koopt een keer te goedkoop. Je zal ook een keer precies op het goede moment hebben gekocht. Maar dat weet je altijd pas achteraf. Gemiddeld koop je op een acceptabele prijs. Zo spreid je het risico.

Als je altijd de markt precies zou kunnen timen hoef je niet te spreiden, dan koop/verkoop je altijd op precies het juiste moment. Maar de markt timen blijkt nou net niet heel makkelijk te zijn. En als je met al je geld denk de dip te hebben gekocht en achteraf blijkt er nog 10% af te gaan ... Daarom DCA. De keerzijde is natuurlijk dat je rendement ook gedempt wordt, maar dat hoort bij de keuze voor spreiding, ook als je spreidt door je portfolio te diversificeren.
pi_201466076
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Nee hoor, DCA is gewoon een vorm van (risico)spreiding: je koopt een keer te duur, je koopt een keer te goedkoop. Je zal ook een keer precies op het goede moment hebben gekocht. Maar dat weet je altijd pas achteraf. Gemiddeld koop je op een acceptabele prijs. Zo spreid je het risico.

Als je altijd de markt precies zou kunnen timen hoef je niet te spreiden, dan koop/verkoop je altijd op precies het juiste moment. Maar de markt timen blijkt nou net niet heel makkelijk te zijn. En als je met al je geld denk de dip te hebben gekocht en achteraf blijkt er nog 10% af te gaan ... Daarom DCA. De keerzijde is natuurlijk dat je rendement ook gedempt wordt, maar dat hoort bij de keuze voor spreiding, ook als je spreidt door je portfolio te diversificeren.
Je snapt toch wel dat mensen met een behoorlijk vermogen ook een groter risico nemen. Zeker is DCA een vorm van risico spreiding en ontken ik ook niet.
pi_201466129
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat mensen met een behoorlijk vermogen ook een groter risico nemen.
Is dat wel zo? Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. De meeste vermogende mensen die hun vermogen zelf hebben opgebouwd zijn rijk geworden en vooral rijk gebleven door verstandig/behoudend met hun geld om te gaan.

Ik zie in mijn omgeving dat mensen die op zoek zijn naar financiele onafhankelijkheid in eerste instantie hoge rendementen zoeken om vermogen op te bouwen. Met de bijbehorende hoge risico's. Maar als ze eenmaal veel geld hebben is een procentueel laag rendement met weinig risico voldoende om van te leven en niet op het vermogen in te teren, en dan wordt daar voor gekozen.
quote:
Zeker is DCA een vorm van risico spreiding en ontken ik ook niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door recursief op 22-09-2021 10:26:32 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 10:31:36 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_201466345
Het kan alle kanten nog op. Zo'n kleine 5% van de wereldpopulatie bezit crypto doet aan "beleggen" in crypto. Nog een enorme potentile groei op dat front. Fiat gelden zijn momenteel kwetsbaar voor hyperinflatie. Crypto kan uitkomst bieden.

Aan de andere kant kan crypto vandaag op morgen klappen door strikte regulering of zelfs verboden worden vanuit overheden. Dat zo'n el salvador crypto/bitcoin omarmt is een enorm reputatierisico als dit wellicht een backfire wordt omdat er een fout regime mee gefinancierd gaat worden.

Oftewel niemand kan het zeggen, het is vooral erg interessant. Toekomst zal het leren.
pi_201466353
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:14 schreef recursief het volgende:

[..]
Is dat wel zo? Eerlijk gezegd betwijfel ik dat. De meeste vermogende mensen die hun vermogen zelf hebben opgebouwd zijn rijk geworden en vooral rijk gebleven door verstandig/behoudend met hun geld om te gaan.

Ik zie in mijn omgeving dat mensen die op zoek zijn naar financiele onafhankelijkheid in eerste instantie hoge rendementen zoeken om vermogen op te bouwen. Met de bijbehorende hoge risico's. Maar als ze eenmaal veel geld hebben is een procentueel laag rendement met weinig risico voldoende om van te leven en niet op het vermogen in te teren, en dan wordt daar voor gekozen.
[..]

Nee .
De gekke Aziatische houden van gokken.
Vooral de Chinese en de Japanner.
En hun gokken met groot geld .
Een van de reden dat binance zo groot is geworden.
Waar je makkelijk 10dollar x100 kon doen.
Laat staan als je er even 1 miljoen tegen aan knalt.

De echte rijke die op het geld zat als kip is er niet meer.
Anders waren nft pixel tekeningen niet voor miljoenen verkocht.
Laat staan van een kind van 12 die paar ton kreeg.

Zo verrot is de wereld geworden namelijk.
pi_201467166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:43 schreef Cherni het volgende:
Dat is natuurlijk mogelijk. Maar DCA is ook meer bedoeld voor mensen die maandelijks wat kunnen sparen en helaas niet de mogelijkheid hebben om bij een flinke dip gelijk groot in te kopen.
Dat snap ik. Maar recursief draagt het aan voor iemand die denkt dat bitcoin in de komende ~3 maanden goed gaat doen en terwijl de user duidelijk een flinke hoop geld heeft.
pi_201467212
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:56 schreef recursief het volgende:
Ik mag niet klagen hoor :) Het gaat eigenlijk nog steeds belachelijk goed. Overigens begrijp ik deze niet zo heel inhoudelijke persoonlijke sneer niet.
[..]
Leek me zomaar gezien je eigen reacties op deze nieuwe user..

quote:
Draai maar eens wat simulaties van scenario's. Dan zie je wat het uitmaakt. Begrijp je wel war het effect is van spreiding in je investeringen? Want feitelijk is DCA een vorm van spreiden (in de tijd, niet in diverse assets).
DCA heeft niets met spreiding van een investering te maken. Alleen met het uit levelen van je aankopen, dus nee ik begrijp het niet waar je op doelt..

DCA is voor mensen die maandelijks willen sparen en voor als je echt niet weet waar de market heen gaat. Deze user voldoet aan geen van deze creteria. (Of ie gelijk heeft is ten tweede natuurlijk, maar daar gaat het helemaal niet om).

quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 09:56 schreef recursief het volgende:
DCA belooft dan ook niet je rendement te verhogen. Daar gebruik je geen DCA voor.
Waar dan wel voor?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 11:27:18 ]
pi_201467400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:26 schreef Piva het volgende:

[..]
Leek me zomaar gezien je eigen reacties op deze nieuwe user..
[..]
DCA heeft niets met spreiding van een investering te maken. Alleen met het uit levelen van je aankopen, dus nee ik begrijp het niet waar je op doelt..
Door je aankopen te spreiden, in de tijd.

quote:
Waar dan wel voor?
Voor het middelen van je aankoopkoers, waarmee je het risico verlaagt (en het rendement, want die twee gaan hand in hand). De naam zegt het al: Dollar Cost Averaging. Anders heette het waarschijnlijk PRI, Periodically Recurring Investments.

Wat is dollar cost averaging?

[ Bericht 15% gewijzigd door recursief op 22-09-2021 11:45:20 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 11:51:51 #157
157922 fathank
pi_201467610
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat mensen met een behoorlijk vermogen ook een groter risico nemen. Zeker is DCA een vorm van risico spreiding en ontken ik ook niet.
Dat zou mooi stom zijn. Lekker je vermogen laten verdampen met een paar risicovolle investeringen die mis gaan.
pi_201467901
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:37 schreef recursief het volgende:

[..]
Door je aankopen te spreiden, in de tijd.
[..]
Voor het middelen van je aankoopkoers, waarmee je het risico verlaagt (en het rendement, want die twee gaan hand in hand). De naam zegt het al: Dollar Cost Averaging. Anders heette het waarschijnlijk PRI, Periodically Recurring Investments.

Wat is dollar cost averaging?

Ik begrijp wat DCA betekent.. Maar waarom zou je dat aanraden voor iemand die:
quote:
"Ik heb nog even 1.4 BTC bijgekocht. Ik verwacht dat deze maand toch echt de laatste keer ooit zal zijn dat je BTC voor rond de 35K kan kopen. Oktober, November, December gaat BTC knallen en daarna zien we de thirties of ook zelfs de fourties nooit meer terug."
In dit geval is lump sum investing beter, hij denkt dat er een bull run aan komt. Hij heeft een hoop geld op de plank liggen. Hij wil een risico nemen om hiervan te profiteren. DCA werkt het beste over lange periodes, je niet weet waar het heen gaat. En je niet 50k hebt dat koopkracht aan het verliezen is.

Waarom zal je dan nu gaan cost averagen? Ben je zelf ook uitgestapt en nu weer aan het cost averagen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 12:14:31 ]
pi_201468084
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:12 schreef Piva het volgende:

[..]
[..]
In dit geval is lump sum investing beter, hij denkt dat er een bull run aan komt. Hij heeft een hoop geld op de plank liggen. Hij wil een risico nemen om hiervan te profiteren. DCA werkt het beste over lange periodes, je niet weet waar het heen gaat. En je niet 50k hebt dat koopkracht aan het verliezen is.

Waarom zal je dan nu gaan cost averagen? Ben je zelf ook uitgestapt en nu weer aan het cost averagen?
Ik DCA al sinds 2013/2014 in crypto. Midden en eind 2017 heb ik wat uitgecasht, en in april van dit jaar ook. Maar het DCA-en gaat gewoon door. De bedragen zijn wel hoger dan in het begin.

Ik heb ook met kleine bedragen geprobeerd de markt te timen en dat is nooit succesvol geweest dus daar heb ik geen strategie van gemaakt. Het punt is dat je vaak denkt een dip te kopen, maar eigenlijk moet dat achteraf maar blijken. Te vaak bleek de dip nog niet uitgedipt te zijn waardoor het extra rendement van de keren dat ik wel goed zat weer grotendeels weg was.

En ik ben niet de enige hoor. Er zijn talloze studies gedaan naar "timing the market" en keer op keer blijkt weer dat dat gewoon niet werkt.
pi_201468343
Zelf meerderen manier geprobeerd en over na gedacht .

Kort handelen met een vaste bedrag .
Kopen op dips per maand basis.

Conclusie was .
Kort handelen met in en verkoop orders verdien je meer op tot dat een dikke dip onstaat en je mis die.
Vermoeid werk dus.
En je moet dus met orders werken.

Kopen op dip werk op langer termijn beter maar bij dips een hogere verlies post als een vette dikje dip komt en kruip niet meer snel omhoog.
Leuk als je spaarpot wilt maken

Kopen vast bedrag per maand is leuk maar helaas nutteloos .
Je betaalt vaak te veel en je inleg op lange termijn is ver in de toekomst.
Leuk als het een laag inleg bedrag is en je maak je pensioen pot van.
En je kijk er jaren niet meer na

Meeste save is dus echt handelen .
Verkoop hoog en koop laag in.
Wees niet bang met verlies te verkopen als je lager weer kan inkopen
Handle met 10% verschil en je maakt winstm

Mijn binance saldo waar ik geen inleg mee doet .
Heeft nu nog steeds winst aangezien die excange allen gebruikt word om te handelen .

De coinbase wallet heeft een verlies van 500 dollar.
Dat is kopen per dip en vast houden

De bitvavo is gemengd .
Deel handel (alt coins) en deel vast houden (Ada)
50 euro verlies op 300 euro.
Net aan koop gedaan in coin van 200 euro.
En als de markt aantrek gaan we winst maken .
pi_201468445
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:26 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik DCA al sinds 2013/2014 in crypto. Midden en eind 2017 heb ik wat uitgecasht, en in april van dit jaar ook. Maar het DCA-en gaat gewoon door. De bedragen zijn wel hoger dan in het begin.

Prima dat het werkt voor jou! Maar ik denk dat jij niet 50k te investeren had in 2013/14 of wel?

Ok, Die gast heeft 50k, wat voor DCA strategie zou adviseren dan? Dag/week/maand? Bedrag per keer?

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 12:50:56 ]
pi_201468600
Een dip kun definieren als een (lokaal) minimum op de koersgrafiek.
Je koopt de dip als je aankoopkoers:
1. lager is dan de koers in het (recente) verleden
en:
2. lager is dan de koers in de (nabije) toekomst

Wat recent en nabij is kun je over discussieren. Dat kan bijvoorbeeld een dag, een week of een maand zijn of zelfs variabel (!)

De koers in het verleden moet dus hoger zijn en de koers in de toekomst ook, anders is het geen dip. Het verleden is makkelijk, dat deel is bekend. Maar de toekomst is het probleem.

Het komt erop neer dat je de (nabije) toekomst moet kunnen voorspellen als je altijd consistent "de dip" wil kunnen kopen. En als je dat kan (zonder voorkennis), dan heb je een soort heilige graal te pakken.
pi_201468688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:50 schreef Piva het volgende:

[..]
Prima dat het werkt voor jou! Maar ik denk dat jij niet 50k te investeren had in 2013/14 of wel?

Ok, Die gast heeft 50k, wat voor DCA strategie zou adviseren dan? Dag/week/maand? Bedrag per keer?
Ik geef uit principe geen financieel advies, maar ik kan je wel vertellen wat ik zou doen: DCA. Ik ben op die manier al een tijdje bezig om een bedrag met 6 nullen op de beurs te investeren. Ik had ook kunnen proberen alles in 1 keer in "de dip" te stoppen, maar dat vind ik veel te tricky.

Maar nogmaals: dat is geen advies. Als mensen liever een gokje wagen dan wil ik ze niet tegenhouden.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:26:47 #164
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_201469890
DCA geprobeerd: leverde minder op dan een beredeneerde lumpsum.
Lumpsum moet je alleen wel meer geduld hebben en tussentijdse daling accepteren en niets verkopen.

Nu zit ik er een beetje tussen in. Ik heb een gemiddelde koers van wat ik bezit. Alles moet werken aan het lager brengen van die koers. Dus kopen als het onder mijn gemiddelde is, en af en toe een winstje pakken als het even omhoog springt. En zo donder ik er maandelijks wat bij, hoewel ik soms dus een keer oversla. Geen idee hoe het gaat lopen maar voor mij nu het handigst. Sowieso lukt het me met de huidige koersen niet meer om zomaar een paar BTC’s er bij te kopen in 1 keer :’)

Sowieso nooit met verlies verkopen.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_201470430
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:03 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik geef uit principe geen financieel advies, maar ik kan je wel vertellen wat ik zou doen: DCA. Ik ben op die manier al een tijdje bezig om een bedrag met 6 nullen op de beurs te investeren. Ik had ook kunnen proberen alles in 1 keer in "de dip" te stoppen, maar dat vind ik veel te tricky.

Maar nogmaals: dat is geen advies. Als mensen liever een gokje wagen dan wil ik ze niet tegenhouden.
Fair enough.
pi_201470743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 10:31 schreef RamboDirk het volgende:
Het kan alle kanten nog op. Zo'n kleine 5% van de wereldpopulatie bezit crypto doet aan "beleggen" in crypto. Nog een enorme potentile groei op dat front. Fiat gelden zijn momenteel kwetsbaar voor hyperinflatie. Crypto kan uitkomst bieden.

Aan de andere kant kan crypto vandaag op morgen klappen door strikte regulering of zelfs verboden worden vanuit overheden. Dat zo'n el salvador crypto/bitcoin omarmt is een enorm reputatierisico als dit wellicht een backfire wordt omdat er een fout regime mee gefinancierd gaat worden.

Oftewel niemand kan het zeggen, het is vooral erg interessant. Toekomst zal het leren.
Mij wordt juist steeds meer duidelijk dat crypto eigenlijk op nagenoeg elk vlak kwetsbaar is.

Dat zie je nu maar weer met de casus Evergrande : stiekem had ik misschien gehoopt dat negatieve schommelingen op de aandelenbeurzen een positieve impuls voor crypto zou geven omdat beleggers (al dan niet gedeeltelijk) hun heil zoeken in crypto. Zelfde geldt voor inflatie. Effect (positief) op crypto lijkt vooralsnog vrij beperkt.

Het klopt dat vooralsnog een (zeeR) klein deel van de mensheid crypto bezit. Maar het tegenstrijdige daaraan is dat de grote massa pas in crypto wil stappen als er voldoende stabiliteit is. En zodra die stabiliteit er is, is het doel waarom wij hier grotendeels in crypto zitten (geld verdienen), juist weer veel minder aan de orde.

Afgelopen week heeft aangetoond dat dit vooralsnog niet het geval is. Daarnaast is crypto (in tegenstelling tot de reguliere aandelenmarkten bijvoorbeeld) inderdaad zoals je stelt enorm kwetsbaar. Er hoeft maar een toezichthouder vanuit een land met enige status te zeggen dat er wordt gewerkt aan een ban op crtypto, en de hele boel stort in elkaar voor een groot deel.

En inderdaad : het is nog maar de vraag of zo'n verbod in de praktijk zal werken, dan moet je mensen hun computers gaan afpakken. Maar vanzelfsprekend zullen dat soort aankondigingen er mede toe bijdragen dat massa adoptie niet snel zal plaatsvinden.

Tel daarbij inderdaad het (m.i.) zeer grote ''buy the rumor, sell the news'' gehalte. Cardano ging onlangs enorm stijgen i.v.m. de smart contracts die eraan zouden komen, maar uiteindelijk bleek dat een redelijke teleurstelling. Idem El Salvador.

Ik geloof best in de toekomst van blockchain/crypto dat op bepaalde punten toegevoegde waarde kan hebben, maar datzelfde onderwerp sec. als belegging? Dan zou ik wel heel kort op de bal blijven zitten, ik zou niet (zoals met aandelen) vanaf dit punt nog jarenlang met min of meer gesloten ogen blijven afgaan op oneindige groei.
pi_201471573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 15:45 schreef Autoscooter het volgende:

Ik geloof best in de toekomst van blockchain/crypto dat op bepaalde punten toegevoegde waarde kan hebben, maar datzelfde onderwerp sec. als belegging? Dan zou ik wel heel kort op de bal blijven zitten, ik zou niet (zoals met aandelen) vanaf dit punt nog jarenlang met min of meer gesloten ogen blijven afgaan op oneindige groei.
Sowieso moet je eigenlijk de vergelijking met aandelen niet maken. Aandelen hebben een intrinsieke waarde, achter een aandeel Unilever zitten allerlei fabrieken, werknemers en productielijnen. Die (als het goed is) proberen winst te maken dat weer ten goede komt van de aandeelhouder. Waardoor je ook kan beargumenteren dat aandelen (als geheel) zullen blijven groeien zolang de economie groeit en bedrijven winst maken. Crypto heeft geen intrinsieke waarde, tenzij je de economische functie als coin in de blockchain meetelt, maar dat is tot nu toe vooral gelul gebleken.

Maar oneindig groeien (uitgedrukt in fiat-geld) zou best kunnen, zolang mensen vertrouwen houden in een crypto en fiat-geld inflatie houdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 16:45:16 ]
  Redactie Frontpage woensdag 22 september 2021 @ 17:04:43 #168
4530 crew  Crazy Harry
pi_201471895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:44 schreef Heph844 het volgende:
Crypto heeft geen intrinsieke waarde, tenzij je de economische functie als coin in de blockchain meetelt, maar dat is tot nu toe vooral gelul gebleken.
Blockchains met smartcontracts hebben in ieder geval waarde als software. Hoeveel functie dat daadwerkelijk heeft is echter voor veel technieken nogal de vraag. Momenteel komt het vooral neer op zichzelf in stand houden, en daar zal de industrie wel aan voorbij moeten om te kunnen blijven bestaan.
pi_201471960
quote:

[..]
Mij wordt juist steeds meer duidelijk dat crypto eigenlijk op nagenoeg elk vlak kwetsbaar is.

Dat zie je nu maar weer met de casus Evergrande : stiekem had ik misschien gehoopt dat negatieve schommelingen op de aandelenbeurzen een positieve impuls voor crypto zou geven omdat beleggers (al dan niet gedeeltelijk) hun heil zoeken in crypto. Zelfde geldt voor inflatie. Effect (positief) op crypto lijkt vooralsnog vrij beperkt.

Het klopt dat vooralsnog een (zeeR) klein deel van de mensheid crypto bezit. Maar het tegenstrijdige daaraan is dat de grote massa pas in crypto wil stappen als er voldoende stabiliteit is. En zodra die stabiliteit er is, is het doel waarom wij hier grotendeels in crypto zitten (geld verdienen), juist weer veel minder aan de orde.

Afgelopen week heeft aangetoond dat dit vooralsnog niet het geval is. Daarnaast is crypto (in tegenstelling tot de reguliere aandelenmarkten bijvoorbeeld) inderdaad zoals je stelt enorm kwetsbaar. Er hoeft maar een toezichthouder vanuit een land met enige status te zeggen dat er wordt gewerkt aan een ban op crtypto, en de hele boel stort in elkaar voor een groot deel.

En inderdaad : het is nog maar de vraag of zo'n verbod in de praktijk zal werken, dan moet je mensen hun computers gaan afpakken. Maar vanzelfsprekend zullen dat soort aankondigingen er mede toe bijdragen dat massa adoptie niet snel zal plaatsvinden.

Tel daarbij inderdaad het (m.i.) zeer grote ''buy the rumor, sell the news'' gehalte. Cardano ging onlangs enorm stijgen i.v.m. de smart contracts die eraan zouden komen, maar uiteindelijk bleek dat een redelijke teleurstelling. Idem El Salvador.

Wat is er precies in elkaar geklapt dan? De laatste keer dat ik in mijn wallet keek zaten er nog exact de zelfde hoeveelheid Bitcoins in als een jaar terug. Daarnaast roep je een hoop, maar ik denk dat je een hoop fundamentele zaken niet kent, dat is niet erg maar roep niet alsof het allemaal kommer en kwel is.
  woensdag 22 september 2021 @ 17:15:43 #170
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_201472034
Ach het is tijd hetzelfde. Gaat ie omhoog dan zeggen mensen dat ie naar 100k gaat. Gaat ie naar beneden dan zijn er weer velen die zeggen dat de zooi klapt.

Poos geleden overal berichten dat die de 100k snel gaat aantikken. Nu van dezelfde bronnen dat er een bearmarket komt.
pi_201472073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat is er precies in elkaar geklapt dan? De laatste keer dat ik in mijn wallet keek zaten er nog exact de zelfde hoeveelheid Bitcoins in als een jaar terug.
Je moet dan ook niet kijken naar het aantal bitcoins in je wallet maar wat je daarmee kan kopen.

Zou er iemand in Zimbabwe zijn die zegt: wat maakt het mij nou uit dat er 1000% inflatie is, ik heb nog exact dezelfde hoeveelheid Zimbabweaanse dollars als vorig jaar op mijn bankrekening
pi_201472127
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 16:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Sowieso moet je eigenlijk de vergelijking met aandelen niet maken. Aandelen hebben een intrinsieke waarde, achter een aandeel Unilever zitten allerlei fabrieken, werknemers en productielijnen. Die (als het goed is) proberen winst te maken dat weer ten goede komt van de aandeelhouder. Waardoor je ook kan beargumenteren dat aandelen (als geheel) zullen blijven groeien zolang de economie groeit en bedrijven winst maken. Crypto heeft geen intrinsieke waarde, tenzij je de economische functie als coin in de blockchain meetelt, maar dat is tot nu toe vooral gelul gebleken.

Maar oneindig groeien (uitgedrukt in fiat-geld) zou best kunnen, zolang mensen vertrouwen houden in een crypto en fiat-geld inflatie houdt.
Ik vraag me af in hoeverre dat een rol speelt in de praktijk, en dan met name bij het grote geld die daadwerkelijk grote invloed hebben op de koers. De beurswaarde en de gezondheid van de cijfers van een bedrijf lijken verder van elkaar verwijderd dan ooit te voren.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201474430
Hoe zit het met dat Chinese bedrijf gaat dat nog meer crashen
pi_201475683
Crisis voorbij. Op naar de 100k
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 september 2021 @ 21:36:40 #175
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201476141
Deze topicreeks is uiterst leerzaam voor een totale leek als ik. Je leert snel het jargon en welke strategien er zijn. De link van @recursief over 'DCA' vond ik erg interessant. :)

Voor een beginner als ik die voor kleine bedragen aankoopt een uitstekende uitleg over wat wel/niet te doen. Niet proberen te 'timen' en in paniek verkopen als het 'tegenvalt', maar gewoon elke maand hetzelfde bedrag inleggen dat je kunt missen zonder er verder naar om te kijken voor lange tijd. Je gemiddelde rendement is dan gewoon hoger op de lange termijn.

Als je het alsnog helemaal kwijt bent vanwege een crash die zich niet meer herstelt is het jammer maar helaas, maar je neemt geen impulsieve beslissingen of onverantwoorde risico's. Erg verhelderend.
pi_201476245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:12 schreef Piva het volgende:

[..]
[..]

Even voor de duidelijkheid: Ik doe juist aan DCA. Ik koop geen BTC om na een paar verwachte goede maanden ze weer te verkopen. Ik ben geen trader. Ik werk richting de 25 BTC bezitten toe (heb er nu 24 en die zijn tegen zeer uiteenlopende koersen gekocht, van 2.5K tot 10K tot 20K tot 40K) door om de zoveel weken/maanden wat bij te kopen. En die BTC wil ik decennia lang of zelfs tot mn dood houden.
pi_201476270
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:46 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid: Ik doe juist aan DCA. Ik koop geen BTC om na een paar verwachte goede maanden ze weer te verkopen. Ik ben geen trader. Ik werk richting de 25 BTC bezitten toe door om de zoveel weken/maanden wat bij te kopen. En die BTC wil ik decennia lang of zelfs tot mn dood houden.
Waarom?
pi_201476292
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat ik meer geld heb dan nodig en dus wil investeren. Op de bank zetten is heel dom nu. Huizen kopen durf ik ook niet meer aan tegen de huidige prijzen dus ik zoek iets waarvan ik denk dat het in waarde zal toenemen op lange termijn. En dan heb ik liever Bitcoin dan goud.
  woensdag 22 september 2021 @ 21:51:55 #179
36431 bleiblei
pi_201476334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:49 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Omdat ik meer geld heb dan nodig en dus wil investeren. Op de bank zetten is heel dom nu. Huizen kopen durf ik ook niet meer aan tegen de huidige prijzen dus ik zoek iets waarvan ik denk dat het in waarde zal toenemen op lange termijn. En dan heb ik liever Bitcoin dan goud.
En dan ben je dood en laat je 1mln aan bitcoin achter. Das zonde. Kan je nog beter een Lambo kopen :+ .
  woensdag 22 september 2021 @ 21:52:33 #180
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201476351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:49 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Doe je dat voor je kinderen?
pi_201476385
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En dan ben je dood en laat je 1mln aan bitcoin achter. Das zonde. Kan je nog beter een Lambo kopen :+ .
Je kan ook doodgaan en 1 miljoen Euro op de bank achterlaten. Of doodgaan en 4 huizen bezitten. It's all the same. En wie zegt dat ik niet ook een Lambo ga kopen op een bepaald moment.
pi_201476412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:52 schreef Repentless het volgende:

[..]
Doe je dat voor je kinderen?
Nee ik heb (nog) geen kinderen. Ben 36 en heb gewoon meer vermogen dan ik nodig heb. Dan moet je er toch wat mee doen en lijkt dit mij de beste optie.
Overigens woon ik in Duitsland en is de regel hier dat alles belastingvrij is qua Bitcoin zolang je het langer dan 1 jaar vasthoudt. Dat speelt ook mee en is erg aantrekkelijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door ThijsTH op 22-09-2021 22:01:45 ]
  woensdag 22 september 2021 @ 21:58:45 #183
36431 bleiblei
pi_201476462
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:54 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Je kan ook doodgaan en 1 miljoen Euro op de bank achterlaten. Of doodgaan en 4 huizen bezitten. It's all the same. En wie zegt dat ik niet ook een Lambo ga kopen op een bepaald moment.
Je kan ook doodgaan zonder een miljoen of 4 huizen, maar met een leuk leven doordat je minder gewerkt hebt, leuke dingen gedaan hebt, leuke hobbies hebt gehad, enz. enz.

Maar als doel 25btc hebben en die vast te houden tot je dood bent klinkt als een weinig... sprankelend verrijkend leven. Maar hey, ieder zijn meug natuurlijk. Klinkt ongetwijfeld erg tof op feestjes en op de internets.
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 21:58:54 #184
18653 crew  D.
pi_201476464
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:51 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En dan ben je dood en laat je 1mln aan bitcoin achter.
Jij denkt dat ie binnenkort dood gaat? :o

Misschien laat ie wel 20 miljoen aan btc achter :Y
pi_201476499
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je kan ook doodgaan zonder een miljoen of 4 huizen, maar met een leuk leven doordat je minder gewerkt hebt, leuke dingen gedaan hebt, leuke hobbies hebt gehad, enz. enz.

Maar als doel 25btc hebben en die vast te houden tot je dood bent klinkt als een weinig... sprankelend verrijkend leven. Maar hey, ieder zijn meug natuurlijk. Klinkt ongetwijfeld erg tof op feestjes en op de internets.
Wat let mij om daarnaast nog een normaal leven te hebben? Ik heb nergens gezegd dat die 25BTC het enige is wat ik heb en verder op een houtje bijt?
  woensdag 22 september 2021 @ 22:02:26 #186
36431 bleiblei
pi_201476530
Deed je het trouwens voor je kinderen, dan hebben ze veel meer aan een huis dan een bitcoin die nu een huis waard is. Crypto is een enorm hoog risico beleggingsproduct wat over 20 jaar 10mln waard kan zijn, maar ook niets. En een huis is naast (helaas) een beleggingsproduct, ook een uitermate fijn iets om in te kunnen wonen. En links of rechtsom, dat blijft zo en veranderd niet (mits het niet instort of in de fik vliegt).

Vraag is weer of je je kinderen direct een huis onder hun kant wil trappen als ze 20 zijn. Opbouwen van levenservaring is ook wat waard :P .
  woensdag 22 september 2021 @ 22:03:04 #187
36431 bleiblei
pi_201476541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:58 schreef D. het volgende:

[..]
Jij denkt dat ie binnenkort dood gaat? :o

Misschien laat ie wel 20 miljoen aan btc achter :Y
Of misschien laat ie wel 20 euro aan btc achter :D .
  woensdag 22 september 2021 @ 22:03:56 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201476559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:56 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Nee ik heb (nog) geen kinderen. Ben 36 en heb gewoon meer vermogen dan ik nodig heb. Dan moet je er toch wat mee doen en lijkt dit mij de beste optie.
Ja, maar die vier huizen of 1 miljoen op de bank dient toch een wat ander doel.

Die vier huizen kun je gebruiken voor jezelf (vakantie) of om te verhuren (inkomsten genereren). Dus: die investering levert iets op (plezier/ontspanning) of inkomsten (geld dat je aan iets kunt spenderen).

Die 1 miljoen op de bank is een resultaat van de inkomsten die je genereert en kun je als buffer gebruiken. Her streven om zoveel mogelijk Bitcoin in je leven te verzamelen, altijd vast te houden en er tot aan je dood niets mee te doen, snap ik alleen niet zo. Wat heb je dan aan het vergaren van die rijkdom als je nooit van plan bent om er iets mee te doen voor jezelf?

Dit is geen aanval overigens, maar een oprechte vraag.
  Moderator woensdag 22 september 2021 @ 22:04:30 #189
18653 crew  D.
pi_201476565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Of misschien laat ie wel 20 euro aan btc achter :D .
Nee, dat kan niet :N

Hoe lager de prijs, hoe meer men 'the dip' koopt :Y
  woensdag 22 september 2021 @ 22:05:12 #190
36431 bleiblei
pi_201476578
Nouja, dat dus, wat repentless zegt. Van mij was het ook geen aanval. Maar ook ik snap het niet :P .
pi_201476629
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:02 schreef bleiblei het volgende:
Deed je het trouwens voor je kinderen, dan hebben ze veel meer aan een huis dan een bitcoin die nu een huis waard is. Crypto is een enorm hoog risico beleggingsproduct wat over 20 jaar 10mln waard kan zijn, maar ook niets. En een huis is naast (helaas) een beleggingsproduct, ook een uitermate fijn iets om in te kunnen wonen. En links of rechtsom, dat blijft zo en veranderd niet (mits het niet instort of in de fik vliegt).

Vraag is weer of je je kinderen direct een huis onder hun kant wil trappen als ze 20 zijn. Opbouwen van levenservaring is ook wat waard :P .
Maak je maar geen zorgen. Eventuele nazaten zullen niet op een houtje hoeven te bijten. Ik heb een vrijstaand huis zonder hypotheek en ben echt niet zo dom om all-in te gaan met crypto. Ik zal nooit meer dan 20% van mn vermogen in een bepaald product stoppen.
pi_201476699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, maar die vier huizen of 1 miljoen op de bank dient toch een wat ander doel.

Die vier huizen kun je gebruiken voor jezelf (vakantie) of om te verhuren (inkomsten genereren). Dus: die investering levert iets op (plezier/ontspanning) of inkomsten (geld dat je aan iets kunt spenderen).

Die 1 miljoen op de bank is een resultaat van de inkomsten die je genereert en kun je als buffer gebruiken. Her streven om zoveel mogelijk Bitcoin in je leven te verzamelen, altijd vast te houden en er tot aan je dood niets mee te doen, snap ik alleen niet zo. Wat heb je dan aan het vergaren van die rijkdom als je nooit van plan bent om er iets mee te doen voor jezelf?

Dit is geen aanval overigens, maar een oprechte vraag.
Veel Bitcoins hebben heeft wel degelijk een doel. Er van uitgaande dat ze niet in rook op gaan, kan je ze heel snel liquide maken als je ooit eens in geldnood komt. Dus een appeltje voor de dorst. Dezelfde buffer waar jij het over hebt, alleen dan zonder inflatie (zelfs deflatie) en met een door mij verwacht rendement dat hoger ligt dan rente.
pi_201477048

Organik shills. Lekker man.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 22:28:21 ]
pi_201477241
Weer een dip precies anderhalve dag te vroeg voor mijn payday trouwens besef ik me net :')
What Would Goku Do
  woensdag 22 september 2021 @ 22:37:36 #195
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201477252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:11 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Veel Bitcoins hebben heeft wel degelijk een doel. Er van uitgaande dat ze niet in rook op gaan, kan je ze heel snel liquide maken als je ooit eens in geldnood komt. Dus een appeltje voor de dorst. Dezelfde buffer waar jij het over hebt, alleen dan zonder inflatie (zelfs deflatie) en met een door mij verwacht rendement dat hoger ligt dan rente.
Je wilt dus stoppen met Bitcoin inkopen als je die 25 hebt bereikt? Of ga je daar toch mee door?

Ik vind dat er toch een verschil zit met fiat geld. Als je het als buffer op de bank zet, ga je uit van een minimale hoeveelheid die je altijd achter de hand wilt hebben (die je wellicht in de tijd ophoogt door inflatie). Alles dat daarboven zit, gebruik je om te consumeren. Dat consumeren doe je dus met hetzelfde geld dat op je bank staat.

Bitcoin is pas geld als je het liquide maakt (aangezien het nu nog weinig toepasbaar is als betaalmiddel in ruil voor consumptiegoederen). Als je doel is om het tot aan je dood nooit om te zetten in fiat, heeft het je toch eigenlijk alleen maar geld gekost en nooit iets opgeleverd? Daarnaast weet je niet hoe groot die buffer zal zijn. Als het over 30 jaar bijvoorbeeld 1 miljoen per Bitcoin is (ik noem maar wat), maar je wilt een buffer van 5 miljoen hebben, waarom zou je op dat moment dan niet een deel liquide maken?
pi_201477519
twitter

(lol)

[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2021 22:51:46 ]
pi_201477667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:37 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je wilt dus stoppen met Bitcoin inkopen als je die 25 hebt bereikt? Of ga je daar toch mee door?

Ik vind dat er toch een verschil zit met fiat geld. Als je het als buffer op de bank zet, ga je uit van een minimale hoeveelheid die je altijd achter de hand wilt hebben (die je wellicht in de tijd ophoogt door inflatie). Alles dat daarboven zit, gebruik je om te consumeren. Dat consumeren doe je dus met hetzelfde geld dat op je bank staat.

Bitcoin is pas geld als je het liquide maakt (aangezien het nu nog weinig toepasbaar is als betaalmiddel in ruil voor consumptiegoederen). Als je doel is om het tot aan je dood nooit om te zetten in fiat, heeft het je toch eigenlijk alleen maar geld gekost en nooit iets opgeleverd? Daarnaast weet je niet hoe groot die buffer zal zijn. Als het over 30 jaar bijvoorbeeld 1 miljoen per Bitcoin is (ik noem maar wat), maar je wilt een buffer van 5 miljoen hebben, waarom zou je op dat moment dan niet een deel liquide maken?
Bij 25 wil ik wel stoppen ja. Dan zit er wel genoeg in. Mocht het dan in waarde stijgen heb ik er vanzelf al meer (fictief) vermogen in zitten.

En:
Ik wil niet patserig doen, maar als je gewoon meer geld hebt dan je op gaat kunnen maken moet te toch wat. Ik kan het ook in aandelen stoppen of in huizen, maar ook dan zal het erop neerkomen dat ik ze tot mn dood niet zal (hoeven) laten uitbetalen. Ik bedoel maar, het is niet per definitie zo dat je alles maar op moet maken in je leven. Je kan ook nutteloze dingen kopen om je geld maar uit te geven, zo zit ik gewoon niet in elkaar. Als ik een Ferrari zou kopen zou het me eerlijk gezegd meer ergernis dan plezier opleveren. Ik zou denken van: ik rijd er eigenlijk te weinig in (zonde), hij wordt elk jaar vanzelf door veroudering 10 duizenden euros minder waard (dat zou me irriteren), en ik zou bang zijn dat er een krasje op komt.
pi_201477700

_O-

Muh liquiditeit, aldus FOK! :)
pi_201477732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:02 schreef bleiblei het volgende:

Wel eens, je kunt nu niet met droge ogen voorspellen dat bitcoin een goede 20jaar investering is.
Schijnbaar worden sommige mensen boos door deze feiten uit te spreken.
Vakman pur sang
pi_201477975
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wel eens, je kunt nu niet met droge ogen voorspellen dat bitcoin een goede 20jaar investering is.
Schijnbaar worden sommige mensen boos door deze feiten uit te spreken.
Deze uitspraak mogen we bewaren voor het nageslacht vind ik.
What Would Goku Do
pi_201478003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:34 schreef viagraap het volgende:

[..]
Deze uitspraak mogen we bewaren voor het nageslacht vind ik.
Jazeker kan goed uitpakken of slecht. Sla maar op
Vakman pur sang
  donderdag 23 september 2021 @ 00:07:29 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201478204
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:01 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Bij 25 wil ik wel stoppen ja. Dan zit er wel genoeg in. Mocht het dan in waarde stijgen heb ik er vanzelf al meer (fictief) vermogen in zitten.

En:
Ik wil niet patserig doen, maar als je gewoon meer geld hebt dan je op gaat kunnen maken moet te toch wat. Ik kan het ook in aandelen stoppen of in huizen, maar ook dan zal het erop neerkomen dat ik ze tot mn dood niet zal (hoeven) laten uitbetalen. Ik bedoel maar, het is niet per definitie zo dat je alles maar op moet maken in je leven. Je kan ook nutteloze dingen kopen om je geld maar uit te geven, zo zit ik gewoon niet in elkaar. Als ik een Ferrari zou kopen zou het me eerlijk gezegd meer ergernis dan plezier opleveren. Ik zou denken van: ik rijd er eigenlijk te weinig in (zonde), hij wordt elk jaar vanzelf door veroudering 10 duizenden euros minder waard (dat zou me irriteren), en ik zou bang zijn dat er een krasje op komt.
Dat is niet patserig wat mij betreft hoor, iedereen moet zelf weten welke keuzes hij/zij maakt. :)

Ik verkeer in de verste verte niet in een positie als jij, dus ik heb een volledig ander uitgangspunt. Ik ben niet financieel onafhankelijk (zoals veruit de meeste mensen) dus van daaruit bekeken zie ik niet waarom je iets zou "moeten" qua investeren met je geld als je toch al meer hebt dan je op kunt maken.

Als ik alles al zou hebben wat ik wens, de rust heb dat het betaald is en verder ook nog alles kan doen wat ik wil, zie ik geen reden meer om nog meer geld te verdienen door het te investeren. Dan lijkt het erop dat geld verdienen/een groter vermogen bezitten een doel op zich is, zonder dat er nog een reden achter zit. Ik denk dat ik het 'overbodige deel' vooral zou gebruiken om vrienden of familie te laten meedelen in de rijkdom, of iets voor de lokale gemeenschap te doen.

En dat is heel makkelijk praten voor iemand die nooit van zijn leven financieel onafhankelijk zal zijn of niets meer te wensen heeft, dat besef ik me heel goed. ;) Misschien zou ik in jouw positie exact hetzelfde doen, maar ik zie er nu het nut niet van in.
  donderdag 23 september 2021 @ 06:20:06 #203
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_201478515
quote:
10s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:03 schreef Dimachaerus het volgende:
[ afbeelding ]

_O-

Gefeliciteerd, daar is je exit liquidity. Nu wel op tijd uitstappen voor de dump h.
pi_201478667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 00:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat is niet patserig wat mij betreft hoor, iedereen moet zelf weten welke keuzes hij/zij maakt. :)

Ik verkeer in de verste verte niet in een positie als jij, dus ik heb een volledig ander uitgangspunt. Ik ben niet financieel onafhankelijk (zoals veruit de meeste mensen) dus van daaruit bekeken zie ik niet waarom je iets zou "moeten" qua investeren met je geld als je toch al meer hebt dan je op kunt maken.

Als ik alles al zou hebben wat ik wens, de rust heb dat het betaald is en verder ook nog alles kan doen wat ik wil, zie ik geen reden meer om nog meer geld te verdienen door het te investeren. Dan lijkt het erop dat geld verdienen/een groter vermogen bezitten een doel op zich is, zonder dat er nog een reden achter zit. Ik denk dat ik het 'overbodige deel' vooral zou gebruiken om vrienden of familie te laten meedelen in de rijkdom, of iets voor de lokale gemeenschap te doen.

En dat is heel makkelijk praten voor iemand die nooit van zijn leven financieel onafhankelijk zal zijn of niets meer te wensen heeft, dat besef ik me heel goed. ;) Misschien zou ik in jouw positie exact hetzelfde doen, maar ik zie er nu het nut niet van in.
Jij was 2 jaar later weer blut, ik hoor het al. _O-
Vakman pur sang
  donderdag 23 september 2021 @ 07:58:19 #205
36431 bleiblei
pi_201478742
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jazeker kan goed uitpakken of slecht. Sla maar op
Het kan vriezen, het kan dooien :P .

Moet wel zeggen dat mijn mening over crypto afgelopen jaar is veranderd van kansloos & tulpenbollen manie naar "het kan alle kanten op" O-) .
pi_201479405
Gedroomd dat BTC op 95K stond. :'(
pi_201479417
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Je moet dan ook niet kijken naar het aantal bitcoins in je wallet maar wat je daarmee kan kopen.

Zou er iemand in Zimbabwe zijn die zegt: wat maakt het mij nou uit dat er 1000% inflatie is, ik heb nog exact dezelfde hoeveelheid Zimbabweaanse dollars als vorig jaar op mijn bankrekening
Ware het niet dat ik bij Bitcoin al weet dat er geen inflatie kan komen.
pi_201479537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:19 schreef PicoMMP het volgende:
Gedroomd dat BTC op 95K stond. :'(
November Sir!
  Redactie Frontpage donderdag 23 september 2021 @ 09:41:54 #209
4530 crew  Crazy Harry
pi_201479595
Rabobank heeft een probleem met crypto:
https://www.reddit.com/r/(...)y_my_bank_called_me/

quote:
I am a crypto trader like many of you are and today my bank called me to tell me to cease all my activities immediately.

[...]
quote:
I use one bank for my crypto activities and another for my day to day life (bills and stuff). The bank I use for my crypto trading is called Rabobank, this is a dutch bank.
pi_201479645
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:41 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
[..]

Ja nogal wiedes, als je exchanges gebruikt die P2P gebruiken dan is het voor een bank niet meer te overzien waar daat geld vandaan komt en zijn ze wettelijk verplicht dat te beeindigen, overigens de andere reden dat het risicovol is is bullshit.
pi_201480120
quote:

[..]
Wat is er precies in elkaar geklapt dan? De laatste keer dat ik in mijn wallet keek zaten er nog exact de zelfde hoeveelheid Bitcoins in als een jaar terug. Daarnaast roep je een hoop, maar ik denk dat je een hoop fundamentele zaken niet kent, dat is niet erg maar roep niet alsof het allemaal kommer en kwel is.
Ik roep een hoop, jij roept helemaal niks. Niks inhoudelijks althans, geen beargumentering.

En dat is in een groot deel van de cryptowereld het geval. De ''analisten'' (eerder : influencers) zijn vaak twintigers zonder al te veel substantiele kennis van economie en beleggen laat staan van software.

Het gelul gaat vaak weinig verder dan uit de lucht gegrepen argumentaties over waar een munt ''resistance'' of juist ''support'' gaat vinden.

Overigens roep ik niet dat het kommer en kwel is, en ook roep ik nergens dat er al iets in elkaar zou zijn geklapt. Het enige wat ik betoog is dat crypto/blockchain wel degelijk een toekomst heeft in de maatschappij i.v.m. het (vaak) decentrale karakter. Maar om er vervolgens een prijskaartje aan te hangen, is weer een heel andere vraag. Wat is het daadwerkelijk waard? Dat heb ik nog nooit iemand o.b.v goede argumenten zien toelichten. Tot nu toe is het enige antwoord : wat de gek ervoor geeft.
pi_201480412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 10:29 schreef Autoscooter het volgende:

[..]
Ik roep een hoop, jij roept helemaal niks. Niks inhoudelijks althans, geen beargumentering.

En dat is in een groot deel van de cryptowereld het geval. De ''analisten'' (eerder : influencers) zijn vaak twintigers zonder al te veel substantiele kennis van economie en beleggen laat staan van software.

Het gelul gaat vaak weinig verder dan uit de lucht gegrepen argumentaties over waar een munt ''resistance'' of juist ''support'' gaat vinden.

Overigens roep ik niet dat het kommer en kwel is, en ook roep ik nergens dat er al iets in elkaar zou zijn geklapt. Het enige wat ik betoog is dat crypto/blockchain wel degelijk een toekomst heeft in de maatschappij i.v.m. het (vaak) decentrale karakter. Maar om er vervolgens een prijskaartje aan te hangen, is weer een heel andere vraag. Wat is het daadwerkelijk waard? Dat heb ik nog nooit iemand o.b.v goede argumenten zien toelichten. Tot nu toe is het enige antwoord : wat de gek ervoor geeft.
Ik werk samen met professionele traders en krijg daar de rapportages van, natuurlijk hebben die niet altijd de voorspellende waarheid in pacht, maar wel zeer goede analyses waarom we af en toe hard omhoog en omlaaag gaan.
pi_201480532
quote:
[..]
[..]

In de laatste aflevering van Satoshi Radio doet iemand van de Rabobank zijn verhaal over de Rabobank icm crypto. Best de moeite waard als je wil weten hoe het zit in NL.
pi_201480665
quote:
[..]
[..]

Kutbank.
pi_201481406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 06:20 schreef Rossdale het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, daar is je exit liquidity. Nu wel op tijd uitstappen voor de dump h.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2021 12:05:35 ]
  donderdag 23 september 2021 @ 12:12:41 #216
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201481515
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 07:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij was 2 jaar later weer blut, ik hoor het al. _O-
Waarom? Als je voor jezelf hebt bepaald welk gegarandeerd inkomen je wilt blijven genereren om alles te doen en kunnen blijven doen wat je wilt, welke minimale buffer je altijd wilt aanhouden om zelfs de allerzwaarste klappen moeiteloos te kunnen opvangen en je hebt daarboven alsnog meer geld dan je ooit kunt opmaken.

Wat is dan het punt om dat geld, waarvan je bij voorbaat al bepaald hebt dat je het in je leven nooit gaat gebruiken, inzetten om nog veel meer geld te genereren bovenop dat deel dat je al nooit zou gaan gebruiken? Waarom zou dat "moeten"?
  donderdag 23 september 2021 @ 12:33:25 #217
36431 bleiblei
pi_201481811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom? Als je voor jezelf hebt bepaald welk gegarandeerd inkomen je wilt blijven genereren om alles te doen en kunnen blijven doen wat je wilt, welke minimale buffer je altijd wilt aanhouden om zelfs de allerzwaarste klappen moeiteloos te kunnen opvangen en je hebt daarboven alsnog meer geld dan je ooit kunt opmaken.

Wat is dan het punt om dat geld, waarvan je bij voorbaat al bepaald hebt dat je het in je leven nooit gaat gebruiken, inzetten om nog veel meer geld te genereren bovenop dat deel dat je al nooit zou gaan gebruiken? Waarom zou dat "moeten"?
Inderdaad!
Je zou theoretisch zelfs geld waarvan je bepaald hebt dat je het niet nodig hebt en nooit gaat gebruiken kunnen inzetten om de wereld mooier, beter en groener te maken. Ipv. Het in een energieverslindend monster te stoppen. Er zijn zelfs initiatieven die de wereld mooier, beter en groener maken die renderen. Weliswaar niet zoveel als crypto doet in deze hoogtij dagen. Maar wat boeit dat. Geld ga je toch nooit gebruiken.
pi_201481994
quote:
[..]
[..]

Als ik het zo lees is het probleem dat hij zakelijke activiteiten doet op z'n prive-rekening en dat hij niet kan switchen naar een zakelijke rekening omdat ze geen crypto-businesses aannemen. Een ander probleem is dat hij voornamelijk aan arbitrage doet (voor traden an sich hoef je niet de hele tijd in en uit te cashen) en dus hoogswaarschijnlijk ook zaken doet met de wat twijfelachtigere exchanges (waar anders liggen de arbitrage mogelijkheden?).

Uiteraard zou ik willen zien dat de Rabobank crypto-businesses gewoon accepteert maar met de wetenschap dat dat niet zo is vind ik het allemaal wel te verwachten wat de Rabobank doet in dit verhaal. Arbitrage mogelijkheden bestaan de facto vanwege regelgeving dus nu hij is gesnapt mag hij niet teveel klagen. Hij heeft juist al die tijd geld verdiend door gebruik/misbruik te maken van die regelgeving.
pi_201482007
quote:
10s.gif Op woensdag 22 september 2021 23:03 schreef Dimachaerus het volgende:
[ afbeelding ]

_O-

Maatje welke kleur lambo ga je nemen
pi_201482036
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als ik het zo lees is het probleem dat hij zakelijke activiteiten doet op z'n prive-rekening en dat hij niet kan switchen naar een zakelijke rekening omdat ze geen crypto-businesses aannemen. Een ander probleem is dat hij voornamelijk aan arbitrage doet (voor traden an sich hoef je niet de hele tijd in en uit te cashen) en dus hoogswaarschijnlijk ook zaken doet met de wat twijfelachtigere exchanges (waar anders liggen de arbitrage mogelijkheden?).

Uiteraard zou ik willen zien dat de Rabobank crypto-businesses gewoon accepteert maar met de wetenschap dat dat niet zo is vind ik het allemaal wel te verwachten wat de Rabobank doet in dit verhaal. Arbitrage mogelijkheden bestaan de facto vanwege regelgeving dus nu hij is gesnapt mag hij niet teveel klagen. Hij heeft juist al die tijd geld verdiend door gebruik/misbruik te maken van die regelgeving.
Sowieso beetje dom dat je je Rabo rekening gebruikt voor trading doeleinden. Gewoon alles op Binance zetten of FTX en daar je primaire handelsrekening van maken.
pi_201482053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maatje welke kleur lambo ga je nemen
1 lambo voor elke kleur van de regenboog.
  donderdag 23 september 2021 @ 13:04:07 #222
19297 stinkie
pi_201482121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sowieso beetje dom dat je je Rabo rekening gebruikt voor trading doeleinden. Gewoon alles op Binance zetten of FTX en daar je primaire handelsrekening van maken.
Rabo bank voor wat dan ook gebruiken is dom. Maar abn schijnt ook geen fan te zijn. En je kan wel alles op een platform gooien, maar daar moet toch echt eerst fiat heen. En ik ken eigenlijk geen lui voor wie fiat niet het exit-plan is.
pi_201482122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Hij zegt in z'n post dat hij veel aan arbitrage doet en dat vereist het verplaatsen van geld en crypto van en naar rekeningen. Puur het traden kan idd gewoon op n of twee platvorms zonder vaak in/uit te cashen.
  donderdag 23 september 2021 @ 13:09:58 #224
19297 stinkie
pi_201482178
Die arbitrage is het issue, ook als je het zakelijk doet met een zakelijke rekening met alleen fiat. Herkomst en aankomst van het geld heeft een te groot witwas risico.

Voor bedrijven speelt inmiddels veel meer het KYC-C dan alleen KYC. Als jij niet weet hoe je klant aan zijn geld komt, nemen ze ook afscheid van jou.
pi_201482420
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Inderdaad!
Je zou theoretisch zelfs geld waarvan je bepaald hebt dat je het niet nodig hebt en nooit gaat gebruiken kunnen inzetten om de wereld mooier, beter en groener te maken. Ipv. Het in een energieverslindend monster te stoppen. Er zijn zelfs initiatieven die de wereld mooier, beter en groener maken die renderen. Weliswaar niet zoveel als crypto doet in deze hoogtij dagen. Maar wat boeit dat. Geld ga je toch nooit gebruiken.
Bestuur bitcoin eerst eens voordat je zulke domme praat doet hier..

quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:46 schreef ThijsTH het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Ik doe juist aan DCA. Ik koop geen BTC om na een paar verwachte goede maanden ze weer te verkopen. Ik ben geen trader. Ik werk richting de 25 BTC bezitten toe (heb er nu 24 en die zijn tegen zeer uiteenlopende koersen gekocht, van 2.5K tot 10K tot 20K tot 40K) door om de zoveel weken/maanden wat bij te kopen. En die BTC wil ik decennia lang of zelfs tot mn dood houden.
Thanks voor de comeback reactie, prima! Wat is je average als ik vragen mag? Nu nog ff 1 keer DCA en dan heb je je doel bereikt :p

Je bent al een tijdje met bitcoin bezig dan neem ik aan?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2021 13:37:11 ]
pi_201482545
quote:
Evergrande is een black swan liquiditeit event.

Traders op normale beurs zullen margin calls krijgen vanwege de plotselinge koers daling. Dan verkoop je maar wat graag een paar van je bitcoin die met 1000%+ in je boeken staan om je margin calls op te vangen.

Bekijk eens wat goud deed in 2007-09. Dat bitcoin diepe liquiditeit heeft en niet eens erg veel daalt laat alleen maar zien hoever we gekomen zijn! Overigens is bitcoin als eerste weer de grote winnaar wanneer deze events weer over zijn en er extra liquiditeit in het systeem gepompt wordt.
pi_201482855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hij zegt in z'n post dat hij veel aan arbitrage doet en dat vereist het verplaatsen van geld en crypto van en naar rekeningen. Puur het traden kan idd gewoon op n of twee platvorms zonder vaak in/uit te cashen.
Dat hoeft helemaal niet voor arbitrage, dat kan je gewoon met online accounts doen ipv je eigen rekening :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2021 14:05:27 ]
pi_201483184
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet voor arbitrage, dat kan je gewoon met online accounts doen ipv je eigen rekening :')
Dit snapte ik ook al niet. Je kunt het toch van de ene naar de andere exchange sturen.
pi_201483425
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Online accounts?
pi_201483755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 14:41 schreef Piva het volgende:

[..]
Online accounts?
Ja, je exchange accounts, dus niet je fucking bankrekening gebruiken om een trade te doen :D
pi_201483861
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja, je exchange accounts, dus niet je fucking bankrekening gebruiken om een trade te doen :D
Van 1 exchange naar de andere exhcange worden ze niet echt blij van. En dat is vragen op problemen natuurlijk wanneer je duizenden euros in fiat gaat lopen overbouncen.

Een beetje exchange wat normaal is zal zulke payments niet eens accepteren.
pi_201484166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ware het niet dat ik bij Bitcoin al weet dat er geen inflatie kan komen.
Tuurlijk wel, bitcoin is immers geen rekeneenheid in het economisch verkeer. Het is prima mogelijk dat je vandaag een volle kar boodschappen kan halen met 0,005 BTC en volgend jaar nog maar een halve kar boodschappen.
pi_201484176
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, bitcoin is immers geen rekeneenheid in het economisch verkeer. Het is prima mogelijk dat je vandaag een volle kar boodschappen kan halen met 0,005 BTC en volgend jaar nog maar een halve kar boodschappen.
Dat heeft niets met inflatie te maken.
pi_201484229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:24 schreef Piva het volgende:

[..]
Van 1 exchange naar de andere exhcange worden ze niet echt blij van. En dat is vragen op problemen natuurlijk wanneer je duizenden euros in fiat gaat lopen overbouncen.

Tuurlijk wel, heb vaak genoeg 2BTC of 20 ETH of meer tussen Binance FTX Coinbase gedaan.
pi_201484291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat heeft niets met inflatie te maken.
Dit is natuurlijk wel hoe inflatie meestal gemeten wordt. Je pakt een mandje producten en kijkt hoeveel zo'n mandje kost door de jaren heen.

Maar goed, het ging ook niet om de definitie van inflatie, maar of deze opmerking zinnig was:
quote:

[..]
Wat is er precies in elkaar geklapt dan? De laatste keer dat ik in mijn wallet keek zaten er nog exact de zelfde hoeveelheid Bitcoins in als een jaar terug.
pi_201484315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tuurlijk wel, heb vaak genoeg 2BTC of 20 ETH of meer tussen Binance FTX Coinbase gedaan.
100k euro in 1 transactie?

De arbitrage is ws Bitcoin > euro
  donderdag 23 september 2021 @ 16:13:25 #237
36431 bleiblei
pi_201484507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:33 schreef Piva het volgende:

[..]
[..]
Godverdomme hey, 38min van mijn leven aan een stuk matige propaganda verspilt. Als je mij beticht van domme praat en vervolgens met deze quatsch aan komt zetten zit er echt een steekje los. Ik heb serieus 38min met zo een hoofd zitten kijken :') . En na 3min wist ik al waar ze het de rest van de 35min over zouden hebben. De hilariteit.

Serieus, ben toch gewoon eerlijk naar jezelf toe over de redennwaarom je hier in zit. Doe ik ook. Maar asjeblieft, stap uit die bubbel van nonsens informatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door bleiblei op 23-09-2021 16:20:46 ]
  donderdag 23 september 2021 @ 16:13:40 #238
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201484508
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 12:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Inderdaad!
Dat kan, maar dan wordt het al gauw moralistisch. :) Dat was niet mijn insteek, iedereen moet wat mij betreft zelf weten wat ze met hun geld doen (zolang het anderen niet schaadt). Ik begrijp alleen gewoon niet waarom je zou streven naar het vasthouden en verder vergroten van een deel van je vermogen, waarvan je bij voorbaat al aangeeft dat je van plan bent om er tot aan je dood nooit iets mee te doen. Daarbij heb je ook geen doel voor anderen (nakomelingen, familie, vrienden of zoals jij aangeeft, het 'verbeteren' van de wereld).

Als het iets is waar je gelukkig van wordt, helemaal prima. Maar wat schiet je er in hemelsnaam mee op? Je zit op een grote som geld die je uit de economie houdt, en je wilt die som alleen maar groter laten worden zonder het ooit te willen spenderen of er een bedoeling voor te hebben. Je bent, ondanks het steeds hogere rendement, mijns inziens dus eigenlijk alleen maar tot aan je dood aan het betalen (belasting, kluizen, tussenpersonen, bankkosten, whatever) voor het hebben van een som geld/waarde.
pi_201484550
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Godverdomme hey, 38min van mij leven aan een stuk matige propaganda verspilt. Als je mij beticht van domme praat en vervolgens met deze quatsch aan komt zetten zit er echt een steekje los. Ik heb serieus 38min met zo een hoofd zitten kijken :') . En na 3min wist ik al waar ze het de rest van de 35min over zouden hebben. De hilariteit.

Serieus, ben toch gewoon eerlijk naar jezelf toe over de redennwaarom je hier in zit. Doe ik ook. Maar asjeblieft, stap uit die bubbel van nonsens informatie.
Zo dan,dit zijn nog eens sterke tegenargumenten!

Ik heb het direct even aan de CEO van bitcoin verteld.
  donderdag 23 september 2021 @ 16:21:12 #240
36431 bleiblei
pi_201484573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:18 schreef Piva het volgende:

[..]
Zo dan,dit zijn nog eens sterke tegenargumenten!

Ik heb het direct even aan de CEO van bitcoin verteld.
Heb je dat filmpje zelf berhaupt wel gezien? :D
De :') CEO van Bitcoin :') zal in ieder geval blij zijn met je.
  donderdag 23 september 2021 @ 16:24:10 #241
36431 bleiblei
pi_201484597
Misschien moet je de CEO van de dollar ook ff bellen, dat de olie gebruikt door 100den JSFen de energie is die de dollar kost _O- .

Ik hoor het graag als je hem gevonden hebt. Waarschijnlijk in het vak tussen de bougievonkjes en de plintladders.
pi_201484617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:59 schreef Piva het volgende:

[..]
100k euro in 1 transactie?

De arbitrage is ws Bitcoin > euro
Kan je gewoon op Binance doen, hebben ook een EUR koers.
Kortom dit verhaal STINKT aan alle kanten.
pi_201484812
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Kan je gewoon op Binance doen, hebben ook een EUR koers.
Kortom dit verhaal STINKT aan alle kanten.
Ik krijg het idee dat je niet precies begrijpt wat er met arbitrage bedoelt wordt.

Hoe verstuur je 100k euro in je coinbase account naar je binance account dan?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:24 schreef bleiblei het volgende:
dat de olie gebruikt door 100den JSFen de energie is die de dollar kost
Hoe gaat het met de dollar oorlog in Iraq? Hebben ze inmiddels al wat WMD's gevonden neem ik aan? Wat daar ging de oorlog toch om? Ja TOCH!?!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2021 16:44:28 ]
pi_201484905
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:43 schreef Piva het volgende:

[..]
Ik krijg het idee dat je niet precies begrijpt wat er met arbitrage bedoelt wordt.

Hoe verstuur je 100k euro in je coinbase account naar je binance account dan?
Ik denk dat jij al een tijdje geen Binance hebt gebruikt:

Hier, B2B bank transfer vanuit Binance. Al een paar keer gedaan, alweer een jaar geleden.

[..]
Hoe gaat het met de dollar oorlog in Iraq? Hebben ze inmiddels al wat WMD's gevonden neem ik aan? Wat daar ging de oorlog toch om? Ja TOCH!?!
[/quote]
pi_201485326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Arbitrage doe je niet tussen Binance/FTX/Coinbase. Daar zijn geen arbitrage mogelijkheden of in ieder geval niet dusdanig dat je die als eenling consequent kunt verzilveren omdat er te weinig frictie is en die exchanges dusdanig groot zijn dat professionele partijen en bots die minimale arbitrage al opvreten. Als eenling doe je dat bij de wat meer bedenkelijke exchanges waar er juist frictie is (tijd, kosten, KYC, risico, ristricties etc.) om fiat en crypto erop en eraf te krijgen welke jij kan uitbuiten omdat je een voordeel hebt. Bijv. stel je hebt een Colombiaanse exchange waar allemaal Colombianen zitten die alleen een Colombiaanse bankrekening hebben en geen toegang hebben tot buitenlandse exchanges, terwijl jij toevallig half-Colombiaans bent en zowel daar als hier een bankrekening hebt. Jij hebt dan een voordeel die (bijna) niemand heeft op die exchange. Je moet dan veel schuiven met je liquiditeit en dat vereist veel gebruik van je bankrekening. Als die exchange stablecoins accepteert worden de arbitrage mogelijkheden al minder omdat je dan de liquiditeit vergroot en veel meer mensen dat spel kunnen spelen want stablecoins helpen die bankrekening restrictrie en KYC te omzeilen al blijft er natuurlijk altijd veel vraag naar echt fiat ipv stablecoins dus je blijft wel voordeel houden. Juist op exchanges waar het gebruik van een bankrekening zo belangrijk is liggen arbitrage mogelijkheden.
  donderdag 23 september 2021 @ 17:36:00 #246
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201485554
Ik heb nog een vraag over crypto: op Twitter zie ik steeds meer bedelberichten van mensen die hun 'wallet' posten en vragen om een bepaalde coin te storten.

Wat is daar de reden van? Ik kan me niet voorstellen dat het simpelweg bedelen om geld is zoals in de 'normale wereld'. Waarom zou iemand een bepaalde coin naar een wildvreemde storten? Als je normaal een bedelaar geld geeft, weet je wat je geeft qua waarde en die zal niet snel exponentieel stijgen of dalen binnen korte tijd.

Zit hier een bepaalde bedoeling of mechanisme achter m.b.t. benvloeding van de koers van een coin?

Totale 'newbie'-vraag ongetwijfeld, maar ik ben er benieuwd naar. :)
pi_201486479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Arbitrage doe je niet tussen Binance/FTX/Coinbase. Daar zijn geen arbitrage mogelijkheden of in ieder geval niet dusdanig dat je die als eenling consequent kunt verzilveren omdat er te weinig frictie is en die exchanges dusdanig groot zijn dat professionele partijen en bots die minimale arbitrage al opvreten. Als eenling doe je dat bij de wat meer bedenkelijke exchanges waar er juist frictie is (tijd, kosten, KYC, risico, ristricties etc.) om fiat en crypto erop en eraf te krijgen welke jij kan uitbuiten omdat je een voordeel hebt. Bijv. stel je hebt een Colombiaanse exchange waar allemaal Colombianen zitten die alleen een Colombiaanse bankrekening hebben en geen toegang hebben tot buitenlandse exchanges, terwijl jij toevallig half-Colombiaans bent en zowel daar als hier een bankrekening hebt. Jij hebt dan een voordeel die (bijna) niemand heeft op die exchange. Je moet dan veel schuiven met je liquiditeit en dat vereist veel gebruik van je bankrekening. Als die exchange stablecoins accepteert worden de arbitrage mogelijkheden al minder omdat je dan de liquiditeit vergroot en veel meer mensen dat spel kunnen spelen want stablecoins helpen die bankrekening restrictrie en KYC te omzeilen al blijft er natuurlijk altijd veel vraag naar echt fiat ipv stablecoins dus je blijft wel voordeel houden. Juist op exchanges waar het gebruik van een bankrekening zo belangrijk is liggen arbitrage mogelijkheden.
Ja en dan ben je dus een halve mongool als je denkt dat de Rabo of welke bank dan ook je niet gaat aanmerken als een potentieel witwasfraudeur of zelfs een professionele “trader” waarbij ze 0 zicht hebben op waar dat geld vandaan komt.

Ken trouwens geen enkele Exchange die je non-KYC grote bedragen laat verhandelen of withdrawnen, dus shady als fuck dit hele verhaal.
pi_201486487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:36 schreef Repentless het volgende:
Ik heb nog een vraag over crypto: op Twitter zie ik steeds meer bedelberichten van mensen die hun 'wallet' posten en vragen om een bepaalde coin te storten.

Wat is daar de reden van? Ik kan me niet voorstellen dat het simpelweg bedelen om geld is zoals in de 'normale wereld'. Waarom zou iemand een bepaalde coin naar een wildvreemde storten? Als je normaal een bedelaar geld geeft, weet je wat je geeft qua waarde en die zal niet snel exponentieel stijgen of dalen binnen korte tijd.

Zit hier een bepaalde bedoeling of mechanisme achter m.b.t. benvloeding van de koers van een coin?

Totale 'newbie'-vraag ongetwijfeld, maar ik ben er benieuwd naar. :)
Nog nooit gezien?
pi_201487158
Bitcoin Lightning Network donaties op Twitter (voorlopig alleen in US)

https://blog.twitter.com/(...)ing-tips-to-everyone

En iedereen maar zeggen dat Lightning niet werkt :')

twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door dimmak op 23-09-2021 19:35:35 ]
pi_201487353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 06:20 schreef Rossdale het volgende:

[..]
Heb je een bepaalde market cap in gedachte wanneer je gaat toegeven dat je fout zat of blijft het altijd een scam?

Momenteel 115 miljoen
pi_201487590
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:35 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Heb je een bepaalde market cap in gedachte wanneer je gaat toegeven dat je fout zat of blijft het altijd een scam?

Momenteel 115 miljoen
Heel erg veel voor een matige browsergame natuurlijk. Hoop dat Dima op tijd winst pakt
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201487966
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Heel erg veel voor een matige browsergame natuurlijk. Hoop dat Dima op tijd winst pakt
Zou het vergeleken met pak hem beet Minecraft logischer vinden dat dit populair wordt
pi_201488474
Hoest nou eigenlijk met Vechain?
Vakman pur sang
pi_201488545
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Browsergame. Wat.
pi_201489097
De potentie van dit niet snappen :')

Zitten echt goeie bouwers in de community. Wow.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2021 20:52:13 ]
pi_201489256
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 20:49 schreef Dimachaerus het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ben je serieus? :{
Vakman pur sang
pi_201489306
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet eruit als PS3 graphics |:)
pi_201489317
quote:
7s.gif Op donderdag 23 september 2021 16:50 schreef Scorpie het volgende:
Hier, B2B bank transfer vanuit Binance. Al een paar keer gedaan, alweer een jaar geleden.
P2P is een soort van sepa zonder fee dan neem ik aan?

Maar Arbitrage zal je niet snel doen tussen coinbase en binance, daarvoor zijn de marges te laag (moet je met vele miljoenen tegelijk doen.

Arbitrages werken juist wanneer het lastig wordt, bijvoorbeeld zuid korea trades. Maar ook bijvoorbeeld van waves dex tussen (kraken, coinbase binance etc).
pi_201489338
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
RuneScape zag er beter uit
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201489386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 17:36 schreef Repentless het volgende:
Je volgt de verkeerde mensen lol, ik zie dit nooit.
pi_201489434
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 18:47 schreef Scorpie het volgende:
Ja en dan ben je dus een halve mongool als je denkt dat de Rabo of welke bank dan ook je niet gaat aanmerken als een potentieel witwasfraudeur of zelfs een professionele “trader” waarbij ze 0 zicht hebben op waar dat geld vandaan komt.
Vaak zat gedaan met de Rabo zonder problemen eigenlijk.
pi_201489539
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:00 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
RuneScape zag er beter uit
Runescape wil ik nooit meer horen lol. Had ik die coin maar omgezet naar bitcoin ipv euros. Dan had ik zo tiefus rijk geweest lmoa. In euro's vediende het ook wel aardig goed overigens :p
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 september 2021 @ 21:14:12 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201489655
quote:
10s.gif Op donderdag 23 september 2021 19:27 schreef dimmak het volgende:
En iedereen maar zeggen dat Lightning niet werkt
Bron
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 23 september 2021 @ 23:12:56 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201491841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 21:01 schreef Piva het volgende:

[..]
Je volgt de verkeerde mensen lol, ik zie dit nooit.
Zie het alleen als ik zoek op bijvoorbeeld Bitcoin of Shiba. :)
pi_201491858
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:33 schreef Piva het volgende:

[..]
[..]
Thanks voor de comeback reactie, prima! Wat is je average als ik vragen mag? Nu nog ff 1 keer DCA en dan heb je je doel bereikt :p

Je bent al een tijdje met bitcoin bezig dan neem ik aan?
Ja, ik ben er zomer 2017 ingestapt (eerste aanschaf was 5 BTC voor 2.5K per stuk). Zit nu dus op 24BTC tegen een gemiddelde prijs van 16.4K.
M'n doel was eerst steeds 20BTC, maar ben definitief overtuigd van de toekomst van BTC nadat de drop van half Mei tot eind Juli (52K naar 25K) toch weer omgebogen werd. Tot dan toe had ik nog enige twijfels omdat er toen wel heel veel FUD was met al dat China mining gedoe, maar nu dat overwonnen is en de koers zelfs zonder Chinezen weer omhoog schoot zie ik de toekomst echt positief in. Vandaar m'n nieuwe doel van 25BTC. Daar wil ik het eigenlijk wel bij houden maar zeg nooit nooit voor meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door ThijsTH op 23-09-2021 23:21:47 ]
pi_201492085
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 15:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk wel hoe inflatie meestal gemeten wordt. Je pakt een mandje producten en kijkt hoeveel zo'n mandje kost door de jaren heen.

Maar goed, het ging ook niet om de definitie van inflatie, maar of deze opmerking zinnig was:
[..]

Je haalt dingen door elkaar, inflatie kan ontstaan door prijsfinlatie, of door gewone inflatie.
  Redactie Frontpage donderdag 23 september 2021 @ 23:57:03 #268
4530 crew  Crazy Harry
pi_201492399
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sarcasme hoop ik?
Dit zijn gewoon vrij verkrijgbare assets. Dit kan iedereen in een middagje in elkaar zetten en er screenshots van maken. Serieus iedereen, gewoon door een Unity3D of Unreal Engine tutorial te volgen.
pi_201493291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 23:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je haalt dingen door elkaar, inflatie kan ontstaan door prijsfinlatie, of door gewone inflatie.
Nu maak je het voor niet-economen wel ingwikkeld hoor :) In het algemeen wordt met inflatie prijsinflatie bedoeld en ik denk dat de meeste mensen als je het over "gewone inflatie" hebt denken aan stijgende prijzen en dus prijsinflatie. Daarnaast kan je het ook nog hebben over monetaire inflatie waarbij de hoeveelheid geld in omloop toeneemt. Dat kan (en zal vaak) weer leiden tot prijsinflatie.
pi_201493427
pi_201493478
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 23:57 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]
Sarcasme hoop ik?
Dit zijn gewoon vrij verkrijgbare assets. Dit kan iedereen in een middagje in elkaar zetten en er screenshots van maken. Serieus iedereen, gewoon door een Unity3D of Unreal Engine tutorial te volgen.
Trollpost hoop ik?
pi_201493794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 07:54 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]
Trollpost hoop ik?
Nou hij heeft wel een punt.
What Would Goku Do
pi_201493905
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Nou hij heeft wel een punt.
Wat voor punt?

Dit zijn gewoon ingame screenshots van een MMO wereld met live building.

Dat dit wordt vergeleken met het "het inelkaar knutselen van wat assets in unity" laat alleen maar zien hoe goed het product wel niet is. Het zijn verder gewoon level 1 modulaire building assets zelfgemaakt door het team in Griekenland.

Waarom rommelen in Unity als je ook gewoon een game kan spelen en tegelijkertijd geld kan verdienen?

Relevante post van JamieGod in Discord:

BULLISH.

Video hoe het bouwen gaat:

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 09:00:32 ]
pi_201493965
twitter

Jack god! _O_
pi_201494129
quote:

[..]

Wat een onzin? Nog nooit gehoord dat dit niet kan of voor problemen zorgt. Voor een exchange is dit niet veel anders dan crypto naar je wallet sturen, en weer terug.
  vrijdag 24 september 2021 @ 09:59:44 #276
157922 fathank
pi_201494619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 09:00 schreef Piva het volgende:
[ twitter ]

Jack god! _O_
Krijg altijd het gevoel alsof ik naar Van Gameren zit te kijken als ik hem zie :')
pi_201494738
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 07:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Nu maak je het voor niet-economen wel ingwikkeld hoor :) In het algemeen wordt met inflatie prijsinflatie bedoeld en ik denk dat de meeste mensen als je het over "gewone inflatie" hebt denken aan stijgende prijzen en dus prijsinflatie. Daarnaast kan je het ook nog hebben over monetaire inflatie waarbij de hoeveelheid geld in omloop toeneemt. Dat kan (en zal vaak) weer leiden tot prijsinflatie.
Dat is inderdaad een betere uitleg ;)
pi_201494766
quote:

[..]

Plus dat banken steeds strenger worden.
  Redactie Frontpage vrijdag 24 september 2021 @ 10:37:57 #279
4530 crew  Crazy Harry
pi_201495054
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 september 2021 08:52 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]
Wat voor punt?

Dit zijn gewoon ingame screenshots van een MMO wereld met live building.

Dat dit wordt vergeleken met het "het inelkaar knutselen van wat assets in unity" laat alleen maar zien hoe goed het product wel niet is. Het zijn verder gewoon level 1 modulaire building assets zelfgemaakt door het team in Griekenland.

Waarom rommelen in Unity als je ook gewoon een game kan spelen en tegelijkertijd geld kan verdienen?

Relevante post van JamieGod in Discord:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

BULLISH.

Video hoe het bouwen gaat:

Ok, dus het is user generated content, die omgeving. Dan valt het nog mee, maar die wow-factor die jij er in ziet, zie ik ook dan niet.

En die assets die door het team in Griekenland gemaakt worden, die kunnen hun tijd beter besteden. Want als deze assets daadwerkelijk zelf gemaakt zijn (wat ik betwijfel) dan kunnen ze beter even langs humble bundle gaan om de huidige fantasy game assets bundle op te pikken, dan hebben ze betere kwaliteit. En de Unity store staat ook vol met betere assets, dus ook zonder dat er een bundle is, kunnen ze beter krijgen.

Maar goed, met meer spelers kan de omgeving in ieder geval nog beter worden.

Blockchain games worden overigens continu vergeleken met 'grote games', dus wat die gast in Discord zegt is grootpraat (maar dat zijn we gewend in de cryptowereld). Er zijn nog niet veel cryptogames, en daarom zal dit waarschijnlijk een succes worden. Maar niet per se omdat het een goede game is.

Ik hoop dat de kwaliteit van de game mechanics beter is dan de assets en daadwerkelijk plezier geeft. Maar meestal gaan cryptogames vooral om assets creren/evolueren en verkopen, en dus grinden en is er weinig aan.
  vrijdag 24 september 2021 @ 10:47:36 #280
157922 fathank
pi_201495153
Als k nou crypto kon verdienen met Mario Kart.
pi_201495500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 10:37 schreef Crazy Harry het volgende:
Ok, dus het is user generated content, die omgeving. Dan valt het nog mee, maar die wow-factor die jij er in ziet, zie ik ook dan niet.
Het is ook niet voor iedereen weggelegd om miljoenen binnen te harken. :)

Ik ga verder ook niet in op de rest van je post omdat het nergens op slaat en ik heb VulcanForged wel genoeg geshilled.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 11:20:40 ]
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:28:44 #282
157922 fathank
pi_201495644
Broer wanneer housewarming dan
pi_201495646
Wat gebeurt er nou weer :'(
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:36:31 #284
19297 stinkie
pi_201495765
Verdomme ik blijf dips kopen
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:47:52 #285
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_201495903
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:36 schreef stinkie het volgende:
Verdomme ik blijf dips kopen
Herkenbaar. :+ Zodra ik weer op een mooie profit zit ga ik wel een hoop verkopen.. Ik wil bij de dip daarna weer met een schone lei beginnen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 september 2021 @ 11:48:27 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201495912
Weeeeee
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 24 september 2021 @ 11:53:32 #287
139324 Plots
Luctor et Emergo
pi_201495986
Waar is @alimami ofzo. Hij was gangster.
pi_201496050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 23:14 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ja, ik ben er zomer 2017 ingestapt (eerste aanschaf was 5 BTC voor 2.5K per stuk). Zit nu dus op 24BTC tegen een gemiddelde prijs van 16.4K.
M'n doel was eerst steeds 20BTC, maar ben definitief overtuigd van de toekomst van BTC nadat de drop van half Mei tot eind Juli (52K naar 25K) toch weer omgebogen werd. Tot dan toe had ik nog enige twijfels omdat er toen wel heel veel FUD was met al dat China mining gedoe, maar nu dat overwonnen is en de koers zelfs zonder Chinezen weer omhoog schoot zie ik de toekomst echt positief in. Vandaar m'n nieuwe doel van 25BTC. Daar wil ik het eigenlijk wel bij houden maar zeg nooit nooit voor meer.
Nice. Ja ik ben het er mee eens dat de markt wel sterkte toont sinds Juli. Meeste mensen stacken gewoon door, zowel whales als kleine investeerders. En ook veel meer interesse vanuit institutions.

Nu al een mooie winst, over een paar jaar/decenia zal deze aankoopprijs een droom zijn!
pi_201496301
Like clockwork

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 12:19:22 ]
pi_201496404
Laat de koers maar even zakken tot dinsdag. Dan krijg ik een eurobetaling in BTC. Daarna mag het wel weer up :P
pi_201496624
China ban #45134 :Z
pi_201496838
Die FUD ook wat telegraaf post op basis van een tweet wat een paar weken geleden was...
pi_201496929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 12:53 schreef Vlicious87 het volgende:
Die FUD ook wat telegraaf post op basis van een tweet wat een paar weken geleden was...
Nog premium ook,dit is toch geen nieuws ze zijn altijd al tegen geweest.laat de Chinezen maar lekker uitstappen alleen maar beter
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:02:55 #295
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_201497555
quote:
China probeert cryptomunten verder te ondermijnen met verbod op transacties

China heeft een nieuwe stap genomen in de strijd tegen cryptocurrency. In een verklaring van de Chinese centrale bank staat dat vanaf nu alle transacties met digitale munten als bitcoin verboden zijn. Ook transacties van buitenlandse aanbieders met inwoners van China worden als illegaal gezien.

Daarnaast geldt er vanaf heden een nationaal verbod op het delven van cryptocurrency, ook wel mining genoemd.
https://nos.nl/artikel/23(...)erbod-op-transacties
pi_201497582
quote:
Fake news

https://www.trustnodes.co(...)a-prints-100-billion

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2021 14:04:53 ]
  vrijdag 24 september 2021 @ 14:07:26 #297
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_201497616
quote:
Wouw.... lekker bezig NOS.
pi_201497687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:07 schreef NaturalScience het volgende:

[..]
Wouw.... lekker bezig NOS.
Futures expiren over 2 uur

TOEVALLIG HE!? HEEL TOEVALLIG
pi_201497968
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 11:53 schreef Plots het volgende:
Waar is @:alimami ofzo. Hij was gangster.
Geband. ;(

Maar, wie kan mij vertellen waar dit over gaat (en waarom, nieuwe wetgeving ofzo?)... Zojuist dit mailtje ontvangen van Binance:

quote:
Important notice - closure of your derivatives positions by 23rd December 2021

Dear User,

We previously announced that we will restrict derivatives offerings for existing users from the Netherlands.

Effective immediately, you will have 90 days to reduce and close any existing positions you may have in the following products:

Futures
Options
Margin
Leveraged Tokens

You will be able to top-up your margin balance to prevent margin calls and liquidations, but you will not be able to increase your positions or open new ones.

Please monitor any open positions you have and close them before 23rd December 2021, 11:59 PM UTC. Thereafter you will no longer be able to manually close the positions and Binance will close any remaining open positions.

We aim to make this transition as straight-forward as possible.Should you have any questions, please feel free to reach out to our Customer Support Team for assistance.

Thank you,
Binance
pi_201498158
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 14:35 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Geband. ;(

Maar, wie kan mij vertellen waar dit over gaat (en waarom, nieuwe wetgeving ofzo?)... Zojuist dit mailtje ontvangen van Binance:
[..]

Zou fijn zijn als we van deze futures options etc af zijn bij crypto.
pi_201498468
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')