Er zijn meerdere Chinese vaccins die toch wel veel gebruikt worden volgens mij. Maar er is niet of nauwelijks data gepubliceerd over onderzoeken daaraan. Ook is er een hele rits die gebruikt worden in slechts enkele landen, vaak landen die geisoleerd zijn van de rest van de wereld ('stan'-landen, Iran, Cuba, Venezuela). Er wordt nog verschrikkelijk veel gedaan aan vaccins. Ook nasale bijvoorbeeld. Maar het geeft ook aan hoe hard het nodig is, terwijl het westen maar voorraden aan blijft leggen.quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:04 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe meer hoe beter
Het valt mij wel op dat elke andere ontwikkeling stilgevallen lijkt te zijn. We hebben nu AZ, Janssen, Pfizer en Moderna en dat lijkt het wel te zijn. Je hebt natuurlijk ook nog Sputnik en dat Chinese vaccin, maar die lijken niet heel serieus genomen te worden door de rest van de wereld.
Na een korte daling in het VK? De daling is iets langzamer geworden, maar komende dagen zitten wel onder de 30k verwacht ik.quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:20 schreef GereDathan het volgende:
1664, dat dronk ik nog wel eens in Frankrijk![]()
1664 past prima binnen de huidige trend:
[ twitter ]
Mooi getal wat mij betreft
Lekker Juupje meequote:Op dinsdag 21 september 2021 15:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wilde je vroeger 3ES cola, of echte Coca Cola mee op schoolreisje?
Goede vraag, zat ik mij ook nog af te vragen.quote:In hoeverre worden Pfizer ed. eigenlijk aangepast aan nieuwe mutatie-varianten? Zit daar nog wat ontwikkeling in?
Je inzet betaalt zich uit!quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:34 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gedaald, van 8,7 naar 8,1.
Mooi ook om te zien dat de oudere leeftijdsgroep weer goed daalt.quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:35 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Cijfers NICE zijn meestal een voorteken voor de volgende dag bij LCPS. Kan een redelijk mooie daling worden.
Dank je wel weer chef! Wordt vaak vergeten, maar je bijdrages zijn zeer gewaardeerd!quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:52 schreef simonblue het volgende:
Mijn grafieken van vandaag:
[ afbeelding ]
De gegevens lijken nu compleet tot en met dinsdag 14 september. Op 13 september was weer het traditionele maandagpiekje zichtbaar, maar het aantal registraties zit nog steeds onder de 2000, terwijl dat een week eerder op 6 september nog net boven de 2500 zat.
[ afbeelding ]
De dagcurves zien er weer goed uit. Hetzelfde patroon als de dagen daarvoor en ook nu weer een stukje lager dan dezelfde dag exact een week eerder.
[ afbeelding ]
De aandelen van de verschillende groepen lijkt redelijk stabiel. Op 14 september is wel even een kleine toename in het aandeel van 20-40 jarigen zichtbaar. Ik denk dat dat komt door mensen zie zich aan het begin van de week hebben laten testen ivm werk/school.
[ afbeelding ]
In absolute aantallen zien we een paar dagen waarin de jongste leeftijdsgroepen even stabiel zijn met het aantal registraties. Misschien hier ook een effect van de weekdag van testen.
Volgens mij kunnen ze het vrij snel aanpassen, maar is er op dit moment geen reden voor. Dat zullen ze pas doen als er een variant opduikt die flink minder gevoelig is voor bestaande immuniteit, en flink toeneemt.quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:22 schreef Hyperdude het volgende:
In hoeverre worden Pfizer ed. eigenlijk aangepast aan nieuwe mutatie-varianten? Zit daar nog wat ontwikkeling in?
Misschien dat ze de hoeveelheid van de dosis omhoog aanpassen? Aangezien zij een lagere dosis hanteren dan Moderna en hun vaccin ook sneller aan werking lijkt te verliezen dan die van Moderna. Plus dat Delta nu dominant is welke een veel hogere virale lading heeft dan haar voorgangers.quote:Op dinsdag 21 september 2021 17:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen ze het vrij snel aanpassen, maar is er op dit moment geen reden voor. Dat zullen ze pas doen als er een variant opduikt die flink minder gevoelig is voor bestaande immuniteit, en flink toeneemt.
Hmmm, 31k vandaag, vorige week 26k. Wel nog wekelijkse daling, -5.7%, en je ziet nu ook de daling in de opnames, -11.6% (loopt tot 16 sep).quote:Op dinsdag 21 september 2021 15:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Na een korte daling in het VK? De daling is iets langzamer geworden, maar komende dagen zitten wel onder de 30k verwacht ik.
Mooi gemaakt!quote:Op dinsdag 21 september 2021 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ff geknutseld. Mooi dat deze data beschikbaar is op een dergelijk laag niveau. Je kunt goed zien hoe het hele land eigenlijk in eerste instantie werd overvallen, het dook overal op. De tweede golf begon vooral in Manchester in het najaar 2020. Maar de Engelse (Alpha) variant (in Engeland de Kent variant genoemd) begon in Kent/Londen vooral. Delta begon juist weer rond Manchester.
Maar je kunt ook zien hoe weinig cases er eigenlijk vorige zomer waren, terwijl er toen echt wel veel getest werd in Engeland. En het laat ook wel zien hoe snel Alpha en Delta zich verspreidden, en hoeveel mensen er besmet raakten.
Maar het gaat nu de goeie kant op, het land kleurt weer wat lichter, en er is zelfs alweer een LTLA met een groene tint!
[ afbeelding ]
U roept, wij draaienquote:Op dinsdag 21 september 2021 15:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In hoeverre worden Pfizer ed. eigenlijk aangepast aan nieuwe mutatie-varianten? Zit daar nog wat ontwikkeling in?
https://www.manchester.ac(...)egins-in-manchester/quote:Early trial of multivariant COVID-19 vaccine booster begins in Manchester
A phase one trial of a multivariant COVID-19 Vaccine has been launched by US pharmaceutical company Gritstone in collaboration with The University of Manchester and Manchester University NHS Foundation Trust.
Initially involving participants aged 60+, its creators say the drug - called GRT-R910 – can boost the immune response of first-generation COVID-19 vaccines to a wide array of variants of Sars-Cov-2, which cause COVID-19.
quote:Op woensdag 22 september 2021 11:29 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Cliënt vanmorgen geholpen met de QR voor op zijn telefoon, digiD inlog'genot', maar het is gelukt! Nou kan ie op kroegentocht was zijn reactie
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 augustus:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,2%
dinsdag: 2.437
woensdag: 2.828
donderdag: 2.594
vrijdag: 2.815
zaterdag: 2.450
zondag: 2.289
maandag: 2.171
totaal: 17.584
Besmettingcijfers dinsdag 31 augustus t/m maandag 6 september:
Stijging t.o.v. week ervóór: 0,1%
dinsdag: 2.312
woensdag: 2.827
donderdag: 2.773
vrijdag: 2.540
zaterdag: 2.691
zondag: 2.347
maandag: 2.115
totaal: 17.605
Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 7,4%
dinsdag: 2.456
woensdag: 2.781
donderdag: 2.362
vrijdag: 2.687
zaterdag: 2.198
zondag: 2.082
maandag: 1.739
totaal: 16.305
Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 september:
Daling t.o.v. week ervóór: 16,8%
dinsdag: 2.009
woensdag: 2.354
donderdag: 2.098
vrijdag: 2.138
zaterdag: 2.000
zondag: 1.663
maandag: 1.326
totaal: 13.558
Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 september:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 18,3%
dinsdag: 1.664
woensdag: 1.900
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 12.474 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
![]()
Komt vanzelf, IC ijlt nog wat na.quote:Op woensdag 22 september 2021 14:29 schreef blissard1984 het volgende:
Instroom IC is best hoog, maar regulier is erg laag. Als die IC instroom nu ook weer netjes <10 wordt, kunnen we met een gerust hart gaan stappen,
Overall een prima daling zo. Benieuwd naar de besmettingen en percentages.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |