abonnement Unibet Coolblue
pi_201366501
]De evacuaties van tolken en andere mensen uit Afghanistan staan centraal in het debat dat de Tweede Kamer op woensdag 15 september voert met de minister-president en drie andere demissionaire bewindspersonen. Ook de vraag hoe het kabinet de Kamermoties over dit onderwerp de afgelopen maanden heeft opgepakt, komt aan de orde.

Het debat is aangevraagd door PvdA-Kamerlid Kati Piri. Zij deed dit op dinsdag 7 september, nadat minister van Buitenlandse Zaken Sigrid Kaag een feitenrelaas naar de Tweede Kamer had gestuurd over de evacuaties. Dit relaas beschrijft de gang van zaken vanaf de eerste periode van visumverstrekking aan Afghaanse tolken tot en met het einde van de evacuatieoperatie op 27 augustus. Volgens het PvdA-Kamerlid roept dit feitenrelaas veel vragen op. Dertien fracties steunden haar verzoek om een debat. (https://www.tweedekamer.n(...)acuaties-afghanistan)

Behalve minister-president Mark Rutte en minister Sigrid Kaag, komen minister Ank Bijleveld van Defensie en staatssecretaris Broekers-Knol van Justitie en Veiligheid naar de Kamer voor het debat. Het begint om 11.30 uur en duurt naar schatting tot 22.00 uu

Debat gaat van start om 11:30 en is te volgen via onder andere: tweedekamer.nl en Politiek24.

___________________________________________________________________________________________

Een pittig debat lijkt mij, zeker gelet op de berichten van de Volkskrant deze ochtend waarin een reconstructie werd gemaakt van de ontwikkelingen in Afghanistan. Daar komt nog bij dat de informatie uit het VK-artikel niet met de Kamer is gedeeld en dat de informatie bovendien pas gisteravond werd verstuurd.

Volgens de website van de Tweede Kamer zijn Rutte, Kaag, Bijleveld en Broekers-Knol allen aanwezig maar volgens mij is Kaag in New York voor een vergadering van de VN. Blok zou wat mij betreft ook in het rijtje horen maar dat is denk ik niet mogelijk of wel?
  woensdag 15 september 2021 @ 10:41:19 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201366546
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:38 schreef Raw85 het volgende:
Blok zou wat mij betreft ook in het rijtje horen maar dat is denk ik niet mogelijk of wel?
Waarom zou Blok er niet kunnen zitten? Die zou ik als eerste uitnodigen, die heeft een jaar lang niets gedaan met alle noodkreten uit Afghanistan.
pi_201366817
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom zou Blok er niet kunnen zitten? Die zou ik als eerste uitnodigen, die heeft een jaar lang niets gedaan met alle noodkreten uit Afghanistan.
Het kabinet gaat over zijn eigen afvaardiging, ik denk dat die zouden weigeren de minister van klimaat bij dit debat te laten zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 11:02:50 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201366863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het kabinet gaat over zijn eigen afvaardiging, ik denk dat die zouden weigeren de minister van klimaat bij dit debat te laten zitten.
Was het niet destijds tijdens het Omtzigt-gate-debat dat er nog meer mensen dan er oorspronkelijk zaten naar de TK werden gehaald, op verzoek van de Kamer?
pi_201366906
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:02 schreef VoMy het volgende:

[..]
Was het niet destijds tijdens het Omtzigt-gate-debat dat er nog meer mensen dan er oorspronkelijk zaten naar de TK werden gehaald, op verzoek van de Kamer?
De kamer kan het verzoeken, kabinet mag weigeren.

Blok heeft trouwens zelf een heel belangrijk debat, over gaswinning onder de waddenzee. Als ze de vergunning willen stoppen moet dat snel. Ik denk dat de kamer dat belangrijker vindt dan zijn aanwezigheid hier.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 11:09:22 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201366950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kamer kan het verzoeken, kabinet mag weigeren.

Blok heeft trouwens zelf een heel belangrijk debat, over gaswinning onder de waddenzee. Als ze de vergunning willen stoppen moet dat snel. Ik denk dat de kamer dat belangrijker vindt dan zijn aanwezigheid hier.
Blok gaat van Wonen naar BuZa naar gaswinning in de Waddenzee en bij Wonen en BuZa bleek het kort na vertrek helemaal fout te zijn gegaan onder zijn bewind, dus we kunnen wel raden wat de gevolgen van die gaswinning gaan zijn. -O-
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 11:13:52 #7
408813 crew  trein2000
pi_201367016
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:05 schreef Hanca het volgende:
De kamer kan het verzoeken, kabinet mag weigeren.
Dat is een onjuiste opvatting, er bestaat een verschijningsplicht: https://www.nederlandrech(...)oord=&1=1##artikel69
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201367058
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is een onjuiste opvatting, er bestaat een verschijningsplicht: https://www.nederlandrech(...)oord=&1=1##artikel69
Hmmm, toch zeggen alle kamerleden dat een kabinet over zijn eigen afvaardiging gaat. Kennen die dit artikel niet of is het zo dat er nog wat haken en ogen zijn?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201367090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is een onjuiste opvatting, er bestaat een verschijningsplicht: https://www.nederlandrech(...)oord=&1=1##artikel69
Geldt dat niet alleen voor de huidige bewindslieden?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 11:23:58 #10
408813 crew  trein2000
pi_201367125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hmmm, toch zeggen alle kamerleden dat een kabinet over zijn eigen afvaardiging gaat. Kennen die dit artikel niet of is het zo dat er nog wat haken en ogen zijn?
Nee het is dubbel. Er bestaat een verschijningsplicht. Maar ook een aanwezigheidsrecht, een minister mag dus ook komen en spreken als hij niet is uitgenodigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 11:24:32 #11
408813 crew  trein2000
pi_201367133
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:20 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Geldt dat niet alleen voor de huidige bewindslieden?
Dat is Blok toch? Zou staatsrechtelijk wel heel onzuiver zijn, maar hij is minister dus het kan.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201367187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is Blok toch? Zou staatsrechtelijk wel heel onzuiver zijn, maar hij is minister dus het kan.
Blok is de Minister van Economische Zaken en Klimaat, waarom zou je die uitnodigen bij een debat over Afghanistan? Dat hij voorheen betrokken was snap ik, maar het is geen parlementaire enquete of zo.

edit: we hebben beeld, Kaag is er.
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A05356
  woensdag 15 september 2021 @ 11:31:15 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367214
Overigens, die feitenrelazen, daar moeten ze iets mee. Dat is altijd gezeik, omdat het natuurlijk nooit volledig is, en ze altijd pas last minute komen. Na elk feitenrelaas is iedereen meer verontwaardigd en meer boos dan voor de verschijning van het feitenrelaas. Aan de ene kant wint het kabinet tijd, doordat de TK wacht op een 'feitenrelaas', aan de andere kant is het een garantie voor nóg meer debatten. Rond de toeslagenaffaire ging het ook meermaals om een feitenrelaas en na elk feitenrelaas kwamen er weer dingen boven tafel en moest er weer een nieuw feitenrelaas komen, etcetera.

WOB de boel gewoon maar, dat duurt soms langer - hoewel dat niet mag, maar treed daar dan ook tegen op - en dan krijg je voor mn gevoel een vollediger beeld waarin hooguit een bonnetje mist.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 11:31:51 #14
408813 crew  trein2000
pi_201367222
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:28 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Blok is de Minister van Economische Zaken en Klimaat, waarom zou je die uitnodigen bij een debat over Afghanistan? Dan hij voorheen betrokken was snap ik, maar het is geen parlementaire enquete of zo.

edit: we hebben beeld, Kaag is er.
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A05356
Dat zeg ik. Staatsrechtelijk erg onzuiver.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 11:33:07 #15
408813 crew  trein2000
pi_201367235
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:
Overigens, die feitenrelazen, daar moeten ze iets mee. Dat is altijd gezeik, omdat het natuurlijk nooit volledig is, en ze altijd pas last minute komen. Na elk feitenrelaas is iedereen meer verontwaardigd en meer boos dan voor de verschijning van het feitenrelaas. Aan de ene kant wint het kabinet tijd, doordat de TK wacht op een 'feitenrelaas', aan de andere kant is het een garantie voor nóg meer debatten. Rond de toeslagenaffaire ging het ook meermaals om een feitenrelaas en na elk feitenrelaas kwamen er weer dingen boven tafel en moest er weer een nieuw feitenrelaas komen, etcetera.

WOB de boel gewoon maar, dat duurt soms langer - hoewel dat niet mag, maar treed daar dan ook tegen op - en dan krijg je voor mn gevoel een vollediger beeld waarin hooguit een bonnetje mist.
Tegen te laat komen is nog wel op te treden. Ik zou direct het ordevoorstel doen om het debat een paar uur te schorsen. Onvolledigheid is een stuk lastiger.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 11:35:48 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367272
Ompzich (dixit Vera Bergkamp) is terug.
pi_201367280
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:
Overigens, die feitenrelazen, daar moeten ze iets mee. Dat is altijd gezeik, omdat het natuurlijk nooit volledig is, en ze altijd pas last minute komen. Na elk feitenrelaas is iedereen meer verontwaardigd en meer boos dan voor de verschijning van het feitenrelaas. Aan de ene kant wint het kabinet tijd, doordat de TK wacht op een 'feitenrelaas', aan de andere kant is het een garantie voor nóg meer debatten. Rond de toeslagenaffaire ging het ook meermaals om een feitenrelaas en na elk feitenrelaas kwamen er weer dingen boven tafel en moest er weer een nieuw feitenrelaas komen, etcetera.

WOB de boel gewoon maar, dat duurt soms langer - hoewel dat niet mag, maar treed daar dan ook tegen op - en dan krijg je voor mn gevoel een vollediger beeld waarin hooguit een bonnetje mist.
Deels gelijk, alleen dat "optreden tegen langer duren" niet. Laat ministeries hun werk doen en geef ze de tijd om het goed te doen. Al die dingen waar zogenaamd spoed achter zit, zijn meestal gewoon onzin.

Ja, er moet vandaag worden gepraat over de achtergebleven Afghanen. Maar terugkijken op wat er allemaal mis ging kan ook over 2 maanden nog wel. Die enorme haast die de kamer altijd heeft, waardoor ze er zelf voor zorgen onvolledig te worden geïnformeerd omdat het ministerie nog niet alle info heeft, die moet er eens uit. De kamer moet eens wat minder als een social media-apparaat gaan werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 11:38:05 #18
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367304
Van Haga zegt zinnige dingen.
  woensdag 15 september 2021 @ 11:38:07 #19
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201367305
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Blok gaat van Wonen naar BuZa naar gaswinning in de Waddenzee en bij Wonen en BuZa bleek het kort na vertrek helemaal fout te zijn gegaan onder zijn bewind, dus we kunnen wel raden wat de gevolgen van die gaswinning gaan zijn. -O-
  woensdag 15 september 2021 @ 11:44:46 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367403
Geschorst tot tenminste 14.00.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 11:48:48 #21
408813 crew  trein2000
pi_201367466
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:44 schreef VoMy het volgende:
Geschorst tot tenminste 14.00.
En terecht
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 11:49:18 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367471
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En terecht
Wie het had kunnen voorspellen, verdiend een Nobelprijs.
pi_201367591
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wie het had kunnen voorspellen, verdiend een Nobelprijs.
Nou we komen Nobelprijzen tekort geloof ik ;(
  woensdag 15 september 2021 @ 12:04:18 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367670
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 11:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nou we komen Nobelprijzen tekort geloof ik ;(
Zeker omdat iedereen de context verkeerd gebruikt als ze het herhalen en ze dus aan de lopende band worden toegekend. Het ging om het moment van vallen (2 weken na vertrek ipv 3 maanden), niet om de val zelf.
Bob Dylan heeft de zijne toch niet opgehaald, dan is er alvast eentje over.
pi_201367815
Benieuwd in hoeverre dit een keertje op Rutte gaat afstralen. Of dat de vakministers alle klappen moeten opvangen.
Het pijnlijke is dat het grootste gedeelte van het VVD electoraat het juist goed vindt dat het kabinet zo lang getreuzeld heeft met het ophalen van de Nederlandse Afghanen en de Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt.
Een gedeelte van het D66 electoraat is daar veel kritischer op. Dit levert de VVD in de peilingen waarschijnlijk dus alleen maar meer zetels op, en het kost D66 zetels.
pi_201367860
We weten toch al lang wat er gaat gebeuren. Allemaal heel boos doen en zeggen dat het echt niet kan en wanneer we vanavond gaan slapen is er niets veranderd.
pi_201367918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:13 schreef papert het volgende:
Benieuwd in hoeverre dit een keertje op Rutte gaat afstralen. Of dat de vakministers alle klappen moeten opvangen.
Het pijnlijke is dat het grootste gedeelte van het VVD electoraat het juist goed vindt dat het kabinet zo lang getreuzeld heeft met het ophalen van de Nederlandse Afghanen en de Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt.
Een gedeelte van het D66 electoraat is daar veel kritischer op. Dit levert de VVD in de peilingen waarschijnlijk dus alleen maar meer zetels op, en het kost D66 zetels.
Rutte komt met zijn gebruikelijke riedeltje dat het verantwoordelijkheid is van de vakministers. Teflon Mark neemt nooit verantwoordelijkheid voor zijn ministers/stas
pi_201367921
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:18 schreef ijs. het volgende:
We weten toch al lang wat er gaat gebeuren. Allemaal heel boos doen en zeggen dat het echt niet kan en wanneer we vanavond gaan slapen is er niets veranderd.
Ik denk het niet. Verwacht dat de kamer vandaag doorpakt. Dit soort zaken bleken in het verleden altijd nog even iets erger te zijn dan in eerste instantie leek, en ik denk dat dit ook in het debat, en de nieuwe stukken zal blijken. Bovendien is de sfeer door de formatie zo verziekt, dat de bewindslieden elkaar niet allemaal het had boven het hoofd gaan houden.
  woensdag 15 september 2021 @ 12:27:11 #29
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201367971
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:23 schreef papert het volgende:

[..]
Ik denk het niet. Verwacht dat de kamer vandaag doorpakt. Dit soort zaken bleken in het verleden altijd nog even iets erger te zijn dan in eerste instantie leek, en ik denk dat dit ook in het debat, en de nieuwe stukken zal blijken. Bovendien is de sfeer door de formatie zo verziekt, dat de bewindslieden elkaar niet allemaal het had boven het hoofd gaan houden.
De enige persoon die eventueel zou kunnen aftreden zonder dat de betrokken partij alle ministers terug trekt, is Broekers-Knol denk ik. Bijleveld weg, is het CDA weg, Kaag weg, is D66 weg.
Fun fact:
Als Kaag of Bijleveld weggaan en daarmee D66 resp. CDA uit het kabinet stappen, worden alle vacante ministersposten tijdelijk overgenomen door Stef Blok.
pi_201368023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
De enige persoon die eventueel zou kunnen aftreden zonder dat de betrokken partij alle ministers terug trekt, is Broekers-Knol denk ik. Bijleveld weg, is het CDA weg, Kaag weg, is D66 weg.
Fun fact:
Als Kaag of Bijleveld weggaan en daarmee D66 resp. CDA uit het kabinet stappen, worden alle vacante ministersposten tijdelijk overgenomen door Stef Blok.
Het zou kunnen dat ze allemaal blijven, maar dan verwacht ik dat hierna de formatie snel geregeld wordt. Ze verbinden dan ook heel sterk hun lot aan elkaar.
Broekers-Knol zou geslachtofferd kunnen worden, maar het is maar de vraag of de kamer dat accepteert.

Als Kaag of Bijleveld nat gaat in het debat, en het niet redden zou het zomaar kunnen dat ze een ander proberen mee te slepen wat de verhoudingen echt op scherp kan zetten.
pi_201368157
Kaag gaat echt niet weg en dus Bijleveld ook niet. Of de CU moet het wel heel zat zijn, maar dat denk ik ook niet. Vraag me ook af of de rechterflank een motie van wantrouwen omdat er niet genoeg Afghanen naar Nederland zijn gehaald zal steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 12:43:13 #32
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368178
Er zijn dus 500 vragen gesteld met antwoorden. Dit is er eentje van:



Wat zijn we toch een bureaucratisch landje. Waarschijnlijk staande praktijk bij EU-landen, maar toch, altijd maar die moerassen aan aanvragen en doorverwijzingen. Goed dat het is aangepast overigens.
pi_201368477
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 12:18 schreef ijs. het volgende:
We weten toch al lang wat er gaat gebeuren. Allemaal heel boos doen en zeggen dat het echt niet kan en wanneer we vanavond gaan slapen is er niets veranderd.
Dit. Een glas, een plas en alles bleef zoals het was. Feestje van de democratie *O*
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201368534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:06 schreef Gohf046 het volgende:

[..]
Dit. Een glas, een plas en alles bleef zoals het was. Feestje van de democratie *O*
De democratie gaat niet om de poppetjes. Waarom mensen toch altijd doen alsof het geen democratie is als bewindslieden niet om elk wissewasje worden weggestuurd is me een raadsel. Het is hier ook gewoon democratie als er bijvoorbeeld een motie wordt aangenomen dat het kabinet zijn best moet doen om alle mensen die oorspronkelijk op de lijst hoorden op te halen, wat ze nu niet van plan zijn. Dat zou een veel essentiëlere uitkomst van het debat zijn dan weer eens de zoveelste motie van wantrouwen.

Als je echt voor de democratie bent, ben je zuinig met moties van wantrouwen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 13:39:57 #35
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201368929
Zijn er al nieuwe stukken? Over 20 minuten zou het aanvankelijk beginnen maar als er niets is dan stellen ze het nog weer langer uit had ik begrepen.
pi_201368934
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
De democratie gaat niet om de poppetjes. Waarom mensen toch altijd doen alsof het geen democratie is als bewindslieden niet om elk wissewasje worden weggestuurd is me een raadsel. Het is hier ook gewoon democratie als er bijvoorbeeld een motie wordt aangenomen dat het kabinet zijn best moet doen om alle mensen die oorspronkelijk op de lijst hoorden op te halen, wat ze nu niet van plan zijn. Dat zou een veel essentiëlere uitkomst van het debat zijn dan weer eens de zoveelste motie van wantrouwen.

Als je echt voor de democratie bent, ben je zuinig met moties van wantrouwen.
Wel knap dat je dat allemaal meent te ontleden uit mijn opmerking. Die invulling is overigens voor jou zelf maar dat terzijde.

Democratie zou inderdaad niet om poppetjes moeten gaan. Helaas zijn er een x-aantal poppetjes die zichzelf nogal belangrijk vinden en daarom steeds de grenzen opzoeken van het toelaatbare.

Bewindpersonen die zichzelf als kamerlid controleren, informatie voor de kamer stelselmatig te laat en onvolledig versturen. Ik kan zo nog wel even doorgaan maar dat voegt weinig toe.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_201369052
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
De democratie gaat niet om de poppetjes. Waarom mensen toch altijd doen alsof het geen democratie is als bewindslieden niet om elk wissewasje worden weggestuurd is me een raadsel. Het is hier ook gewoon democratie als er bijvoorbeeld een motie wordt aangenomen dat het kabinet zijn best moet doen om alle mensen die oorspronkelijk op de lijst hoorden op te halen, wat ze nu niet van plan zijn. Dat zou een veel essentiëlere uitkomst van het debat zijn dan weer eens de zoveelste motie van wantrouwen.

Als je echt voor de democratie bent, ben je zuinig met moties van wantrouwen.
Over moties wordt gestemd. Pas als de Kamermeerderheid vóór stemt, heeft een motie politieke betekenis. Bewindslieden zijn overigens niet verplicht een aangenomen motie uit te voeren.

https://www.google.hu/sea(...)0worden%20uitgevoerd
pi_201369230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:46 schreef Nober het volgende:

[..]
Over moties wordt gestemd. Pas als de Kamermeerderheid vóór stemt, heeft een motie politieke betekenis. Bewindslieden zijn overigens niet verplicht een aangenomen motie uit te voeren.
Ja, dat is politiek voor dummies, allemaal bekend.

Waar het mij om gaat dat er weer heel wat aasgieren in dit topic en rondom dit onderwerp zitten die denken dat er alleen politiek iets is gebeurd of zelfs iets van democratie is als er minstens 1 bewindspersoon naar huis is gestuurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201369269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat is politiek voor dummies, allemaal bekend.

Waar het mij om gaat dat er weer heel wat aasgieren in dit topic en rondom dit onderwerp zitten die denken dat er alleen politiek iets is gebeurd of zelfs iets van democratie is als er minstens 1 bewindspersoon naar huis is gestuurd.
Symptoombestrijding. Ene poppetje word vervangen door het andere poppetje en het circus draait door.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 15 september 2021 @ 14:02:48 #40
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369287
Ze zijn weer eens begonnen. En gaan weer schorsen zo, tot 3 uur. Ompzich (Bergkamp spreekt zijn naam leuk uit) en VdPlas zijn ontevreden.

Alle kleine partijen willen even klagen.
pi_201369293
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 10:38 schreef Raw85 het volgende:
Volgens de website van de Tweede Kamer zijn Rutte, Kaag, Bijleveld en Broekers-Knol allen aanwezig maar volgens mij is Kaag in New York voor een vergadering van de VN. Blok zou wat mij betreft ook in het rijtje horen maar dat is denk ik niet mogelijk of wel?
Kleine correctie: ik was in de war met de APB.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 14:06:48 #42
408813 crew  trein2000
pi_201369344
PO en GW druk in gesprek.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201369351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:06 schreef trein2000 het volgende:
PO en GW druk in gesprek.
Wilde hier net over schrijven. Ik moet echt een keer een cursusje liplezen volgen, ben benieuwd waar ze het dan zoal over hebben
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 14:10:11 #44
408813 crew  trein2000
pi_201369385
twitter

In het kader van het nieuwe leiderschap. Dit debat gaat de formatie vooruit helpen. Kaag ook beschadigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 14:10:23 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369390


Grapperhaus ook maar laten aanrukken? J&V wordt genoemd in ieder geval, logisch want IND valt daar onder volgens mij.
pi_201369401
twitter


D66 :')

OmtzigtGOD is terug om de vinger op de zere plekken te leggen. _O_
pi_201369423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:10 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Grapperhaus ook maar laten aanrukken? J&V wordt genoemd in ieder geval, logisch want IND valt daar onder volgens mij.
J&V is Broekers-Knol, die gaat over de IND.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 15 september 2021 @ 14:13:01 #48
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:10 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
In het kader van het nieuwe leiderschap. Dit debat gaat de formatie vooruit helpen. Kaag ook beschadigd.
Maar zijn ze ook explosief voor Kaag? Want potentieel explosief zijn ze altijd al voor de betrokkene na de afgelopen maand...

Ik ben het wel met Van Haga eens dat je beter eerst nu kunt bepalen wat je allemaal geleverd wil hebben van de ministeries en dan volgende week pas debatteren over die stukken.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 14:13:41 #49
408813 crew  trein2000
pi_201369431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:10 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Grapperhaus ook maar laten aanrukken? J&V wordt genoemd in ieder geval, logisch want IND valt daar onder volgens mij.
Is portefeuille ABK. Je kunt staatsrechtelijke Grapperhaus wel laten komen, maar of dat veel toevoegt in politieke zin vraag ik me af.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 14:13:48 #50
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201369432
Goh weer een schandaal, je verwachte het ook niet he :')
  woensdag 15 september 2021 @ 14:14:09 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is portefeuille ABK. Je kunt staatsrechtelijke Grapperhaus wel laten komen, maar of dat veel toevoegt in politieke zin vraag ik me af.
Nee, Hanca zei het al, dat het ABK was. Dat is natuurlijk ook zo.
pi_201369470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:10 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

D66 :')

OmtzigtGOD is terug om de vinger op de zere plekken te leggen. _O_
We wisten al dat ze stukken achterhouden bij andere debatten het ligt dus niet aan Omtzigt.
  woensdag 15 september 2021 @ 14:18:02 #53
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369473
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:10 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]

D66 :')

OmtzigtGOD is terug om de vinger op de zere plekken te leggen. _O_
Militaire geheimen openbaar maken bedoel je?

Evacuatieplannen lijken me nou typisch dingen die je heel grondig moet zwart lakken, zeker als het gaat om worst-case-scenario's waar Omtzigt graag info over wilde hebben.

Via Fons Lambie:
pi_201369478
Heeft een demissionaire demissionaire regering nog meer macht?
pi_201369487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:18 schreef Nober het volgende:
Heeft een demissionaire demissionaire regering nog meer macht?
Hoezo zouden ze meer macht hebben?
  woensdag 15 september 2021 @ 14:19:20 #56
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:18 schreef Nober het volgende:
Heeft een demissionaire demissionaire regering nog meer macht?
Stef Blok wel. Die spaart vrijgekomen ministeries.
pi_201369499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:18 schreef VoMy het volgende:
Militaire geheimen openbaar maken bedoel je?

Evacuatieplannen lijken me nou typisch dingen die je heel grondig moet zwart lakken, zeker als het gaat om worst-case-scenario's waar Omtzigt graag info over wilde hebben.

Via Fons Lambie:
[ afbeelding ]
Sure...dat schip is toch al lang gevaren?
Mag hopen dat ze bij toekomstige nieuwe potentiële fuck-ups deze plannen grondig evalueren en nieuwe maken.

Kul argumenten. Openbaar die zooi nou maar.
pi_201369507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo zouden ze meer macht hebben?
Dat zei die.

twitter


twitter
  woensdag 15 september 2021 @ 14:23:35 #59
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369529
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:20 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Sure...dat schip is toch al lang gevaren?
Mag hopen dat ze bij toekomstige nieuwe potentiële fuck-ups deze plannen grondig evalueren en nieuwe maken.

Kul argumenten. Openbaar die zooi nou maar.
Dit zijn pas kulargumenten. Volgens mij zijn er 2000 man geëvacueerd in die ene week op dat vliegveld, ik kan me voorstellen dat er elementen uit die procedure zijn die graag én geheim willen houden én willen handhaven bij toekomstige evacuaties.
pi_201369548
Dit is nu wel de ideale kans voor Rutte om Kaag een grote mes in de rug te steken.
pi_201369583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:24 schreef Confetti het volgende:
Dit is nu wel de ideale kans voor Rutte om Kaag een grote mes in de rug te steken.
Daar heeft Rutte ook weer helemaal niets aan met formatiegesprekken in achterhoofd
pi_201369585
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:24 schreef Confetti het volgende:
Dit is nu wel de ideale kans voor Rutte om Kaag een grote mes in de rug te steken.
En dan? Wat heeft hij daar aan?
De VVD zal alleen een beetje willen prikken.
pi_201369608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:24 schreef Confetti het volgende:
Dit is nu wel de ideale kans voor Rutte om Kaag een grote mes in de rug te steken.
"Hier scheiden onze wegen".

Wie hebben er nog meer een appeltje te schillen met Kaag/D66? Segers?
Welke scenario's zijn er allemaal mogelijk?
pi_201369619
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Daar heeft Rutte ook weer helemaal niets aan met formatiegesprekken in achterhoofd
Als je de geruchten hoort is het vrij onaannemelijk dat Kaag hieruit komt zonder ernstig beschadigd te worden. Dan zouden nieuwe verkiezingen Rutte niet slecht uitkomen om haar te lozen, want ze gaat nooit hetzelfde aantal zetels meer halen.
pi_201369666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:30 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je de geruchten hoort is het vrij onaannemelijk dat Kaag hieruit komt zonder ernstig beschadigd te worden. Dan zouden nieuwe verkiezingen Rutte niet slecht uitkomen om haar te lozen, want ze gaat nooit hetzelfde aantal zetels meer halen.
Op basis van laatste peilingen gaat er helemaal niets veranderen aan de formatiegesprekken dan. VVD wil graag met CDA maar die staan dik op verlies. Dat is wel een enorme gok wat Rutte dan moet nemen. Lijkt me nogal voorbarig ook
pi_201369684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:30 schreef Confetti het volgende:

[..]
Als je de geruchten hoort is het vrij onaannemelijk dat Kaag hieruit komt zonder ernstig beschadigd te worden. Dan zouden nieuwe verkiezingen Rutte niet slecht uitkomen om haar te lozen, want ze gaat nooit hetzelfde aantal zetels meer halen.
Maar dat is alleen in het geval dat er nieuwe verkiezingen zouden komen, daar zit Rutte echt niet op te wachten. Ondanks de peilingen.
Nieuwe verkiezingen zouden ook echt een brevet van onvermogen zijn.
  woensdag 15 september 2021 @ 14:36:43 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369690
Er komen nu allemaal stukken op tweedekamer.nl met mailwisselingen.

1 december 2020: De ambassade vraagt aan het ministerie van BuZa om evacuatieplannen op te stellen. https://www.tweedekamer.n(...)33410&did=2021D33410

21 april: Nav een overleg staan redelijk uitgebreid de mogelijkheden en moeilijkheden voor lokaal personeel beschreven. Weet niet wie het stuk heeft opgesteld. Ook vergelijking met veel andere landen en hun procedures.

19 mei '21 (adhv een document van 11 mei): De club van lokaal personeel mailt SG van BuZa om alle inwonenden van lokaal personeel als gezin te beschouwen, dus niet alleen partner+kinderen.Taliban maakt immers geen onderscheid.

28 juni '21 Reactie op bovenstaande vanuit de SG. Ze zijn er mee bezig, het duurt lang omdat ze in 'uncharted territory' zijn.

11 juli: Mail van Wijgers (ambassadeur) naar onbekend over de befaamde Franse vlucht. Geeft aan dat Frankrijk veel meer gedaan heeft qua het uit het land halen van personen dan de andere EU-landen. Geeft ook aan dat er niet overhaast tot evacuatie moet worden overgegaan omdat de Fransen dat doen.

12 augustus: Wijgers weigert de lijst van extra-mensen terug te brengen van 60 tot 3, geeft aan dat er veel te weinig begrip is voor de rol die de vaste staf van de ambassade heeft gevoerd, ten opzichte van bijvoorbeeld de aandacht die er is voor de tolken (waar wel ruimhartigheid voor wordt bepleit in de media). Of het bij de ministerraad niet toch nog kan worden omgedraaid. Geeft aan dat een ander land wél een ruimere toelating heeft. Daar wordt ook op gereageerd door ene Carola, maar die reactie is vaag en niet-concreet, ze kijken ernaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door VoMy op 15-09-2021 14:42:19 ]
pi_201369696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Op basis van laatste peilingen gaat er helemaal niets veranderen aan de formatiegesprekken dan. VVD wil graag met CDA maar die staan dik op verlies. Dat is wel een enorme gok wat Rutte dan moet nemen. Lijkt me nogal voorbarig ook
Rutte rekt het demissionair zijn zo lang mogelijk uit. Maar hij kan ook opeens iemand als een steen laten vallen. Daar kunnen partijgenoten bij eerdere schandalen over meepraten. Zeker als hij complimenten gaat uitdelen moet je oppassen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 14:38:33 #69
408813 crew  trein2000
pi_201369709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:36 schreef VoMy het volgende:
Er komen nu allemaal stukken op tweedekamer.nl met mailwisselingen.

1 december 2020: De ambassade vraagt aan het ministerie van BuZa om evacuatieplannen op te stellen. https://www.tweedekamer.n(...)33410&did=2021D33410

19 mei '21 (adhv een document van 11 mei): De club van lokaal personeel mailt SG van BuZa om alle inwonenden van lokaal personeel als gezin te beschouwen, dus niet alleen partner+kinderen.Taliban maakt immers geen onderscheid.

28 juni '21 Reactie op bovenstaande vanuit de SG. Ze zijn er mee bezig, het duurt lang omdat ze in 'uncharted territory' zijn.

11 juli: Mail van Wijgers (ambassadeur) naar onbekend over de befaamde Franse vlucht. Geeft aan dat Frankrijk veel meer gedaan heeft qua het uit het land halen van personen dan de andere EU-landen. Geeft ook aan dat er niet overhaast tot evacuatie moet worden overgegaan omdat de Fransen dat doen.

12 augustus: Wijgers weigert de lijst van extra-mensen terug te brengen van 60 tot 3, geeft aan dat er veel te weinig begrip is voor de rol die de vaste staf van de ambassade heeft gevoerd, ten opzichte van bijvoorbeeld de aandacht die er is voor de tolken (waar wel ruimhartigheid voor wordt bepleit in de media). Of het bij de ministerraad niet toch nog kan worden omgedraaid. Geeft aan dat een ander land wél een ruimere toelating heeft. Daar wordt ook op gereageerd door ene Carola, maar die reactie is vaag en niet-concreet, ze kijken ernaar.
twitter

Dit is toch wel heel vervelend voor Kaag…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201369713
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:21 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat zei die.

[ twitter ]

[ twitter ]
Mijn vraag over vertrouwen.

Alsof Caroline 'het vertrouwen' uitgevonden heeft. :')
pi_201369715
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:37 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Rutte rekt het demissionair zijn zo lang mogelijk uit. Maar hij kan ook opeens iemand als een steen laten vallen. Daar kunnen partijgenoten bij eerdere schandalen over meepraten. Zeker als hij complimenten gaat uitdelen moet je oppassen.
Ja hij is er niet vies van om zijn ministers of staatssecretarissen (ongeacht partij) onder bus te gooien maar hier heb je nog wel formatiegesprekken als tegenwicht. Kaag beschadigen zou relatie tussen VVD en D66 enorm beschadigen.
pi_201369718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:37 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Rutte rekt het demissionair zijn zo lang mogelijk uit. Maar hij kan ook opeens iemand als een steen laten vallen. Daar kunnen partijgenoten bij eerdere schandalen over meepraten. Zeker als hij complimenten gaat uitdelen moet je oppassen.
Maar zal Rutte nergens van geweten hebben. Kan Rutte Kaag laten vallen zonder zelf beschadigd te worden?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 14:39:32 #73
408813 crew  trein2000
pi_201369721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:36 schreef VoMy het volgende:
Er komen nu allemaal stukken op tweedekamer.nl met mailwisselingen.

1 december 2020: De ambassade vraagt aan het ministerie van BuZa om evacuatieplannen op te stellen. https://www.tweedekamer.n(...)33410&did=2021D33410

19 mei '21 (adhv een document van 11 mei): De club van lokaal personeel mailt SG van BuZa om alle inwonenden van lokaal personeel als gezin te beschouwen, dus niet alleen partner+kinderen.Taliban maakt immers geen onderscheid.

28 juni '21 Reactie op bovenstaande vanuit de SG. Ze zijn er mee bezig, het duurt lang omdat ze in 'uncharted territory' zijn.

11 juli: Mail van Wijgers (ambassadeur) naar onbekend over de befaamde Franse vlucht. Geeft aan dat Frankrijk veel meer gedaan heeft qua het uit het land halen van personen dan de andere EU-landen. Geeft ook aan dat er niet overhaast tot evacuatie moet worden overgegaan omdat de Fransen dat doen.

12 augustus: Wijgers weigert de lijst van extra-mensen terug te brengen van 60 tot 3, geeft aan dat er veel te weinig begrip is voor de rol die de vaste staf van de ambassade heeft gevoerd, ten opzichte van bijvoorbeeld de aandacht die er is voor de tolken (waar wel ruimhartigheid voor wordt bepleit in de media). Of het bij de ministerraad niet toch nog kan worden omgedraaid. Geeft aan dat een ander land wél een ruimere toelating heeft. Daar wordt ook op gereageerd door ene Carola, maar die reactie is vaag en niet-concreet, ze kijken ernaar.
En dit is zeer waarschijnlijk Carola: https://www.algemenebestu(...)j-buitenlandse-zaken
De tweede man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201369736
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit is toch wel heel vervelend voor Kaag…
Hoe kun je de kamer zo bewust voorliegen en dan zo arrogant zijn dat je denkt dat het niet uitkomt of dat je er toch wel mee wegkomt?
pi_201369749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:40 schreef Aurelius het volgende:

[..]
Hoe kun je de kamer zo bewust voorliegen en dan zo arrogant zijn dat je denkt dat het niet uitkomt of dat je er toch wel mee wegkomt?
Wat Rutte kan, kan ik ook
pi_201369764
Kan een ander land met een stabiele regering niet ons gaan koloniseren?

Dat lijkt me een snellere oplossing
  woensdag 15 september 2021 @ 14:45:06 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan een ander land met een stabiele regering niet ons gaan koloniseren?

Dat lijkt me een snellere oplossing
Frankrijk?
pi_201369861
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan een ander land met een stabiele regering niet ons gaan koloniseren?

Dat lijkt me een snellere oplossing
Afghanistan wil z'n 21000 troepen sturen om ons daarbij te ondersteunen
  woensdag 15 september 2021 @ 14:52:11 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit is toch wel heel vervelend voor Kaag…
Toch ga je d'r op woorden niet pakken denk ik, met deze brief, hoe graag de Telegraaf ook dat zou willen. Wat 'het plan' is waar Kaag naar refereerde, wat een echte evacuatie en wat niet (de Franse ambassade bleef immers nog gewoon open), dat is allemaal onduidelijk, dus dan is het moeilijk om een tegenspraak af te leiden. Dan zegt ze er ook nog 'bij mijn weten' bij en we weten ook al niet aan wie die brief geadresseerd is (waarom niet?).

De Fransen waren eerder verder met het ophalen van personen. Is dat in tegenspraak met wat Kaag zegt? Niet echt. Het wordt hoe dan ook een vervelende zaak van semantiek.

Ik vind het overigens genant dat er in april al was aangegeven hoe de situatie zat met dat lokale personeel en hun definitie van 'gezin/familie' en dat in juli de ambassade doodleuk te horen krijgt dat ze daar niets mee mogen doen.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 14:56:07 #80
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 15 september 2021 @ 14:57:18 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201369955
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 14:56 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
VVD +5
Wilders gaat straks woedend worden dat we die Afghanen niet al in januari met open armen hebben ontvangen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:02:44 #82
408813 crew  trein2000
pi_201370024
Onbeperkte interrupties. Nachtwerk incoming.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 15:05:06 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370062
Direct weer die focus op de tolken. Daar klaagde het ambassadepersoneel dus over, dat iedereen het alleen maar over de tolken had en nooit over hun.
pi_201370079
Leuke theedoek draagt Piri trouwens
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:08:30 #85
408813 crew  trein2000
pi_201370123
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:05 schreef VoMy het volgende:
Direct weer die focus op de tolken. Daar klaagde het ambassadepersoneel dus over, dat iedereen het alleen maar over de tolken had en nooit over hun.
De SP heeft je gehoord.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201370134
60 familieleden... :')
  woensdag 15 september 2021 @ 15:10:09 #87
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370150
https://www.volkskrant.nl(...)fghanistan~bc605dab/

Die worst-case-scenario's komen alsnog naar de Kamer, maar dan via een omweg.
pi_201370153
Straks komen er 100.000 Afghanen hiernaartoe... Hebben allemaal gewerkt voor de Nederlandsche regering!
pi_201370184
goede rentree van Pietertje
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201370213
Belhaj is verrassend mild vergeleken met eerdere debatten.

Edit: oh, ze richt haar pijlen nu op Rutte.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:17:45 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370255
Goed dat iemand de idiote angst voor migratie eens aanvalt. De overheid is stelselmatig bang voor mensen en behandelt ze steevast als kwaadwillend.
pi_201370311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:17 schreef VoMy het volgende:
Goed dat iemand de idiote angst voor migratie eens aanvalt. De overheid is stelselmatig bang voor mensen en behandelt ze steevast als kwaadwillend.
Vergeet niet de 'verwarde' mensen die in onze samenleving geplaatst worden...

Het zal je buurman maar zijn of worden die loopt te zwaaien met een groot mes en je zoon of dochter vroeg in de ochtend neersteekt als die op pad gaan naar school/werk of ander sinds! (Afgelopen jaren genoeg voorvallen in het nieuws geweest!)
  woensdag 15 september 2021 @ 15:21:51 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370326
Zoals altijd een verademing als een debat gevoerd wordt tussen portefeuillehouders en niet door fractievoorzitters.
pi_201370359
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Vergeet niet de 'verwarde' mensen die in onze samenleving geplaatst worden...

Het zal je buurman maar zijn of worden die loopt te zwaaien met een groot mes en je zoon of dochter vroeg in de ochtend neersteekt als die op pad gaan naar school/werk of ander sinds! (Afgelopen jaren genoeg voorvallen in het nieuws geweest!)
Ja? Heeft het op facebook gestaan?
pi_201370360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:21 schreef VoMy het volgende:
Zoals altijd een verademing als een debat gevoerd wordt tussen portefeuillehouders en niet door fractievoorzitters.
Hoe wordt die keuze gemaakt eigenlijk? Dit is politiek toch wel een zwaar debat (ook met het oog op format etc.).
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:24:41 #96
408813 crew  trein2000
pi_201370370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:24 schreef Piles het volgende:

[..]
Hoe wordt die keuze gemaakt eigenlijk? Dit is politiek toch wel een zwaar debat (ook met het oog op format etc.).
Gaan de fracties zelf over. Je ziet ook wel eens een mix.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201370377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:24 schreef papert het volgende:

[..]
Ja? Heeft het op facebook gestaan?
Regulier nieuws!
  woensdag 15 september 2021 @ 15:26:54 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370399
Belhaj-fan, kende dr niet.
pi_201370402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Regulier nieuws!
Laat je toch niet zo bang maken door zulk soort berichten. De feiten liggen gelukkig anders.
pi_201370435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:27 schreef papert het volgende:

[..]
Laat je toch niet zo bang maken door zulk soort berichten. De feiten liggen gelukkig anders.
https://www.ad.nl/woerden(...)op-haar-in~aae434e7/

https://www.ad.nl/binnenl(...)ataal-werd~a7c65a72/

Zeg dat eens tegen de nabestaanden?! :{
pi_201370479
quote:
Zijn dit Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt en nu hun leven niet meer zeker zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_201370506
Eerlijk is eerlijk, ik vraag mij toch af of een Merkel of Macron (of zelfs onze eigen Hugo), doodleuk verder zou gaan met een formatiediner die al vijf maanden loopt, terwijl in Afghanistan de pleuris is uitgebroken. Alleen al voor de beeldvorming...
pi_201370516
quote:
Ik wil niks af doen aan het leed van nabestaanden, maar probeer toch het grote plaatje te blijven zien. Je kan ook veel berichten over geweldsincidenten vinden door vrienden, buurmannen, familie, dronken mensen, voetbalsupporters, enz.
pi_201370526
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn dit Afghanen die voor Nederland hebben gewerkt en nu hun leven niet meer zeker zijn?
Het ging over een algemene migratie vraag/opmerking van VoMy, pompom!

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben er ook voor dat die Afghanen in veiligheid komen! ;)
pi_201370539
Motie van Belhaj uit 2016 die net ter sprake kwam:
https://www.tweedekamer.n(...)21323&did=2016D43864

  woensdag 15 september 2021 @ 15:38:00 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370548
quote:
Wat doen we met de 1000 andere steekpartijen die elk jaar plaatsvinden?
pi_201370553
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:36 schreef papert het volgende:

[..]
Ik wil niks af doen aan het leed van nabestaanden, maar probeer toch het grote plaatje te blijven zien. Je kan ook veel berichten over geweldsincidenten vinden door vrienden, buurmannen, familie, dronken mensen, voetbalsupporters, enz.
Zeker... Statistisch is alles aanvaardbaar natuurlijk!
pi_201370573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat doen we met de 1000 andere steekpartijen die elk jaar plaatsvinden?
Ook niet goed, nee!
  woensdag 15 september 2021 @ 15:40:48 #109
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:39 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ook niet goed, nee!
Maar die nabestaanden interesseren je minder omdat je niet weet of de daders wel buitenlands genoeg zijn?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:40:55 #110
408813 crew  trein2000
pi_201370594
Jeroen, die eens een ander jasje moet kopen, gaat het onverdedigbare verdedigen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 15:41:36 #111
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370607
Opvang in de regio.
pi_201370619
Alles op een hoopje. Vertroebeld enz

Tsja. Als je vanaf begin ordelijke administratie had waarbij je weet wie voor ons getolkt heeft enzovoorts. Maar dat is natuurlijk onmogelijk
  woensdag 15 september 2021 @ 15:44:01 #113
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370649
In de kamerstukken die Van Wijngaarden heeft gekregen staat dat opvang in de regio niet kan. Met welk idee komt hij: Opvang in de regio.
pi_201370652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:40 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar die nabestaanden interesseren je minder omdat je niet weet of de daders wel buitenlands genoeg zijn?
Doet er niet zoveel toe... het gaat erom dat je goed moet weten/checken wie je plaatst in een plaats/wijk... (100% risico uitsluiting kan niet!)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:44:28 #115
408813 crew  trein2000
pi_201370661
“U probeert het naar de IND” te duwen, zeg vriend we zijn niet allemaal van een machtspartij die het verdedigen van onze eigen mensen boven alles verheven hebben hè?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 15:44:42 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370665
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:44 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Doet er niet zoveel toe... het gaat erom dat je goed moet weten/checken wie je plaatst in een plaats/wijk... (100% risico uitsluiting kan niet!)
Dus eigenlijk moet er nergens iemand wonen, want iedereen kan wel een messteker zijn?
pi_201370671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Zeker... Statistisch is alles aanvaardbaar natuurlijk!
Ja, dat klopt. Want risico's horen bij het leven. Daarom stappen we ook in de auto, gaan we met het vliegtuig, steken we de weg over. Maar dit heeft weinig zin. Ik heb niet de illusie dat ik je van je angst ga afhelpen. En we gaan zo best wel offtopic.
pi_201370678
Ik vind het heel vervelend dat mensen niet kritisch durven te zijn op het kabinet omdat ze zelf in regering zitten. Een van redenen waarom het een lachwekkende boel is geworden afgelopen jaren in dit gave land
pi_201370696
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:44 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dus eigenlijk moet er nergens iemand wonen, want iedereen kan wel een messteker zijn?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:44 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Want risico's horen bij het leven. Daarom stappen we ook in de auto, gaan we met het vliegtuig, steken we de weg over. Maar dit heeft weinig zin. Ik heb niet de illusie dat ik je van je angst ga afhelpen. En we gaan zo best wel offtopic.
Het is een moeilijke materie!
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:47:24 #120
408813 crew  trein2000
pi_201370711
Is die Jeroen van Wijngaarden van de PVV of wat? Met z’n fetisj voor opvang in de regio. Doe normaal man.
Deze mensen hebben voor ons land gewerkt hè?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 15:47:27 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370713
De leegheid van de VVD is elke keer weer schokkend.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 15:48:08 #122
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201370724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:47 schreef VoMy het volgende:
De leegheid van de VVD is elke keer weer schokkend.
Twee muurtjes metselen is niet genoeg om naar Nederland te mogen @tonkas
  woensdag 15 september 2021 @ 15:48:14 #123
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370726
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:47 schreef trein2000 het volgende:
Is die Jeroen van Wijngaarden van de PVV of wat? Met z’n fetisj voor opvang in de regio. Doe normaal man.
Deze mensen hebben voor ons land gewerkt hè?
Twee stenen op elkaar gestapeld is niet werken he. We moeten realistisch zijn.
Overigens heeft hij korte lijntjes met de Taliban, want hij weet wie er wel en niet het doelwit zijn van ze.

Alle linkse partijen gaan happen op dit lachwekkende pleidooi.
pi_201370734
Deze VVD'ert ;(
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:49:02 #125
408813 crew  trein2000
pi_201370740
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:48 schreef Raw85 het volgende:
Deze VVD'ert ;(
Ja het is echt heel treurig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201370748
'Iedereen die tolk is geweest, ik bedoel uh, uiteraard, uh chauffeurs, en een willekeurig iemand die twee stenen op elkaar heeft gemetseld voor BV.Nederland , ja uh... niet iedereen loopt gevaar!'

Sterk, zeer sterk.
  woensdag 15 september 2021 @ 15:50:10 #127
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370761
We kunnen niet alle problemen oplossen.

Dat is echt een mooi eufemisme voor 'geen kut uitvoeren'.
pi_201370777
De VVD is een extreem rechtse partij deel 84.

Dit keer in de naam van Jeroen van Wijngaarden.
pi_201370796
Nee tenzij

Bedankt. Je wil gewoon niemand helpen. Twee bakstenen niet, tolk die week in week uit heeft vertaald ook niet.
pi_201370799
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:51 schreef papert het volgende:
De VVD is een extreem rechtse partij deel 84.

Dit keer in de naam van Jeroen van Wijngaarden.
Dat is dan ook wel weer wat overdreven
  woensdag 15 september 2021 @ 15:54:11 #131
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370823
Het moet niet teveel gedoe worden, die medemenselijkheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:54:17 #132
408813 crew  trein2000
pi_201370825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:52 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is dan ook wel weer wat overdreven
Nou. Dit is echt schrikbarend hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201370833
Zo te zien heeft is er vandaag een vdd'ert met FvD/PVV-corvee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 15:56:03 #134
408813 crew  trein2000
pi_201370855
Weer geen antwoord. Jeroen, ga naar huis man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 15:56:32 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370858
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Twee muurtjes metselen is niet genoeg om naar Nederland te mogen @:TonKas
Deze hele redenering met woordkeuzes is een parodie op zich.
pi_201370864
Van geval tot geval

We hebben uitstekende ervaringen met individuele gevallen beoordelen door onze ambtelijke/uitvoerende organisaties *O*
pi_201370873
'Ja, kijk Nederland staat vol met asielzoekerscentra. Er kan geen woning meer bij. We moeten nu noodgedwongen al 800 man opslaan in Harskamp, en de volgende lading zullen we toch echt moeten stallen in het oude dorp van Urk. Kijk, het VOLK pikt dat niet... We zitten vol'
  woensdag 15 september 2021 @ 15:59:27 #138
3542 Gia
User under construction
pi_201370894
Evakwatsieplan. Poeh, moeilijk, Nederlands.
pi_201370909
Deze man is moreel verwerpelijk :r
  woensdag 15 september 2021 @ 16:00:46 #140
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370911
Dan blijft er bijna geen Afghaan over.
pi_201370923
Pfff ik kan echt niet kijken naar deze oelewapper
  woensdag 15 september 2021 @ 16:05:16 #142
3542 Gia
User under construction
pi_201370957
Zijn er mensenlevens in gevaar? Ja, duh, Taliban!
pi_201370966
"We hebben ze niet in levensgevaar gebracht. Dat doet de Taliban"

Hoe krijg je het uit je strot
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 16:07:16 #144
408813 crew  trein2000
pi_201370972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
"We hebben ze niet in levensgevaar gebracht. Dat doet de Taliban"

Hoe krijg je het uit je strot
Wij hebben ze niet doodgeschoten, dat deed de kogel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 16:09:03 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201370994
Van Wijngaarden wil ook ons recht in de ogen kunnen kijken, dus moet iedere buitenlander maar in het buitenland blijven.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:09:31 #146
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201371002
Hoe kan je dit nou zien en denken 'goh, die VVD, gave partij, daar moet ik op stemmen!'
pi_201371008
Ben wel benieuwd wat er in het hoofd van Rutte omgaat als hij naar het gestuntel van deze Van Wijngaarden luistert
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 16:10:17 #148
408813 crew  trein2000
pi_201371012
Ik zie dat de beste Kamervoorzitter sinds lang ook aanwezig is. Ze overlegt met haar partijgenoot.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 16:12:23 #149
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371038
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:09 schreef Raw85 het volgende:
Ben wel benieuwd wat er in het hoofd van Rutte omgaat als hij naar het gestuntel van deze Van Wijngaarden luistert
'Prima verwoord.'
pi_201371044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
'Prima verwoord.'
Haha dat kan ik me niet voorstellen.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 16:14:43 #151
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201371058
Inmiddels is het bijna logischer om de VVD en PVV te laten fuseren dan de PVDA en GL.
pi_201371067
'We moeten vanaf nu alles op alles zetten, om zo snel mogelijk iedere Afghaan te mailen dat wij als land vol zitten en wij als Nederlandse samenleving hun even niet aankunnen op dit moment.'
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 16:16:52 #153
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201371080
Welke scherpe opmerkingen :')

Hoor alleen maar wollige teksten
pi_201371088
Dat zelfgenoegzame lachje tussendoor ook steeds :'(
pi_201371106
Die vvd'er met zn "we voeren een kritisch debat"....nou jij niet hoor, loopjochie van Rutte.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:19:50 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371114
Pieter baalt dat ie geen staatsgeheimen mag lekken in zijn eerste debat. Dat belooft wat.
pi_201371132
Nog geen samenvatting. Zegt ook genoeg.
Dat rekken en draaien met stukken is ook niet nieuw
"Life's a Bitch"
pi_201371161
Ja leuk al die argumenten, dan hadden ze toch veel eerder met die toetsing moeten beginnen? Mosterd na de maaltijd, vvd sujet.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 16:22:43 #160
408813 crew  trein2000
pi_201371165
Pieter. Held.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 15 september 2021 @ 16:23:09 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:21 schreef Ebinas het volgende:
Nog geen samenvatting. Zegt ook genoeg.
Dat rekken en draaien met stukken is ook niet nieuw
Maar ze hebben al al de geclassificeerde info.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:23:51 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371184
Zin 3 van Omtzigt en de toeslagenaffaire is al genoemd. Hij mist zijn start niet :P
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 16:24:47 #163
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201371200
Van Wijngaarden wordt gefileerd en komt dan met dit antwoord :').
pi_201371231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:23 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar ze hebben al al de geclassificeerde info.
Maar daarvan wil hij toch een samenvatting tbv het debatteren nu.
Hij vroeg ook om een schorsing zodra het er is.
"Life's a Bitch"
pi_201371236
"Twee stenen, dat is misschien wel een beetje een flauwigheidje van me, wat ben ik toch een paljas af en toe, hé, Hihi."
pi_201371237
We kijken alleen naar eindresultaat _O_
pi_201371243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 15:47 schreef trein2000 het volgende:
Is die Jeroen van Wijngaarden van de PVV of wat? Met z’n fetisj voor opvang in de regio. Doe normaal man.
Deze mensen hebben voor ons land gewerkt hè?
ja en hebben betaald gekregen mag ik aannemen. En als ze tolk zijn kunnen ze daar mooi in de regio aan het werk voor de chinezen straks of armenen.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:27:49 #168
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201371244
Fijn dat Pietertje er weer is _O_
pi_201371311
Nou, kom maar door met die bewindspersonen.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:34:10 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371331
Dit duurt lang zeg. En het schokeffect van Van Wijngaarden is er wel af, we weten het nu wel, het is een soort lul zonder compassie.
pi_201371354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 16:32 schreef Raw85 het volgende:
Nou, kom maar door met die bewindspersonen.
we zijn pas bij nr 5 :{
"Life's a Bitch"
  woensdag 15 september 2021 @ 16:36:38 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371368
Vooraf alles frustreren en tegenhouden, achteraf zeggen: 'ja, achteraf is het makkelijk praten, maar nu moeten we toch echt nog even zorgvuldig zijn'.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:43:32 #173
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371427
Er zijn weleens betere PVV-corveeërs geweest binnen de VVD-fractie. Van Wijngaarden werd verbaal links en rechts door de kamer geslagen.
  woensdag 15 september 2021 @ 16:49:24 #174
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371502
Van Haga is sterk vandaag. Hij is ook een van de weinigen in de kamer die zich een voorstelling kan maken bij zo'n militaire operatie.
pi_201371568
Hoe is het mogelijk dat politici zo kunnen wauwelen over mensen die NL geholpen hebben en zo zwaar in de steek zijn gelaten, maar als er een of andere nep asielzoeker mensen in een bus bedreigd in Nederland, er geen enkele aandacht aan wordt besteed in de tweede kamer.

Wat een laf kut volk is Nederland verworden....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_201371619
Ik vind het pak niet echt bij Boswijk passen :P
pi_201371686
zijn er geen urgente binnenlandse kwesties om te bespreken in de TK?
pi_201371694
U mag niet komen aangezien we geen woningen meer hebben

Dat we daar zelf jaren niets aan hebben gedaan doet er niet toe
  woensdag 15 september 2021 @ 17:06:22 #179
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371719
Komt er nog vuurwerk van de kamerleden als de CDA voorbij is? Buiten de vaste riedeltjes van de guurrechts, nee zeker? Pas bij de ministers gaat het dan weer ergens om. Tot nu toe lijkt er niemand in de problemen te komen, of zie ik dat verkeerd?
pi_201371724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
U mag niet komen aangezien we geen woningen meer hebben

Dat we daar zelf jaren niets aan hebben gedaan doet er niet toe
Er schijnen asielzoekers te zijn die huizen met 4 slaapkamers weigeren,...... :{
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  woensdag 15 september 2021 @ 17:06:45 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371725
Goeie teksten verder van Boswijk hoor. Toch wel een lichtpuntje in de CDA-fractie.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:07:05 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:06 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Er schijnen asielzoekers te zijn die huizen met 4 slaapkamers weigeren,...... :{
Prima toch, meer woningen voor ONS.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:07:38 #183
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:06 schreef VoMy het volgende:
Komt er nog vuurwerk van de kamerleden als de CDA voorbij is? Buiten de vaste riedeltjes van de guurrechts, nee zeker? Pas bij de ministers gaat het dan weer ergens om. Tot nu toe lijkt er niemand in de problemen te komen, of zie ik dat verkeerd?
Er zijn al wel partijen die gesproken hebben over een motie van wantrouwen. SP, van Haga. Piri van PvdA sprak over "een groot probleem" als er geen goede uitleg van de bewindslieden komt.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:10:41 #184
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201371757
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:06 schreef VoMy het volgende:
Komt er nog vuurwerk van de kamerleden als de CDA voorbij is? Buiten de vaste riedeltjes van de guurrechts, nee zeker? Pas bij de ministers gaat het dan weer ergens om. Tot nu toe lijkt er niemand in de problemen te komen, of zie ik dat verkeerd?
Misschien dat Omtzigt nog met vragen komt in zijn bijdrage waarmee we de popcorn kunnen klaar gaan maken, maar dat zal dan toch pas ontploffen bij de beantwoording door de bewindslieden.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:11:21 #185
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371762
Een deel van de kamer zal Rutte aanvallen, een ander deel Kaag. Iedereen zal op Bijleveld en Broekers-Knol duiken. Het zou mij verbazen als ze alle vier overeind blijven.
pi_201371802
Die Stoffer gebruikt echt precies dezelfde handgebaartjes als Van der Staaij :D
  woensdag 15 september 2021 @ 17:18:16 #187
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371838
Militairen die Sylvana mailen? Zou het echt?
  woensdag 15 september 2021 @ 17:19:43 #188
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371853
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:11 schreef Smegma. het volgende:
Een deel van de kamer zal Rutte aanvallen, een ander deel Kaag. Iedereen zal op Bijleveld en Broekers-Knol duiken. Het zou mij verbazen als ze alle vier overeind blijven.
Er is geen samenhang in de oppositie. Sommige rechtse partijen zouden willen dat er minder evacuaties gelukt waren, anderen willen juist dat het sneller en meer was. Dan is het moeilijk om 1 iemand weg te sturen denk ik, die zou dan allebei de fouten tegelijk moeten hebben gemaakt.
pi_201371874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er is geen samenhang in de oppositie. Sommige rechtse partijen zouden willen dat er minder evacuaties gelukt waren, anderen willen juist dat het sneller en meer was. Dan is het moeilijk om 1 iemand weg te sturen denk ik, die zou dan allebei de fouten tegelijk moeten hebben gemaakt.
Misschien dat beide flanken elkaar wel kunnen vinden wat betreft een motie van wantrouwen op basis van het verkeerd informeren van de Kamer, bijv. kijkend naar de informatie die de Volkskrant wel heeft en de Kamerleden niet.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:22:03 #190
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201371878
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er is geen samenhang in de oppositie. Sommige rechtse partijen zouden willen dat er minder evacuaties gelukt waren, anderen willen juist dat het sneller en meer was. Dan is het moeilijk om 1 iemand weg te sturen denk ik, die zou dan allebei de fouten tegelijk moeten hebben gemaakt.
Je analyse is niet onjuist, maar het verkeerd/niet informeren van de kamer blijft een politieke doodzonde.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:26:34 #191
3542 Gia
User under construction
pi_201371927
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:06 schreef Zwerfkind het volgende:

Er schijnen asielzoekers te zijn die huizen met 4 slaapkamers weigeren,...... :{
Gaan ze toch lekker op de wachtlijst voor iets groters.

Ik ken dit van onze vorige buren, Syriërs. Zij hadden 3 kinderen, zaten antikraak en moesten dringend een andere sociale huurwoning, met dus minimaal 4 slaapkamers. Ook echt woningen met 3 slaapkamers geweigerd.

Is uiteindelijk wel gelukt, maar ging wrs ten koste van iemand die al jaren op de wachtlijst staat. Komt nog bij dat 2 van de 3 kinderen inmiddels studeren.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:29:43 #192
3542 Gia
User under construction
pi_201371957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:10 schreef Hamlapjes het volgende:

Misschien dat Omtzigt nog met vragen komt in zijn bijdrage waarmee we de popcorn kunnen klaar gaan maken, maar dat zal dan toch pas ontploffen bij de beantwoording door de bewindslieden.
Feit dat Omtzigt terug is, betekent dat er op korte termijn een kabinet is. Niemand wil verkiezingen riskeren.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:31:22 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201371978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Feit dat Omtzigt terug is, betekent dat er op korte termijn een kabinet is. Niemand wil verkiezingen riskeren.
Omtzigt begint geen partij
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 15 september 2021 @ 17:32:20 #194
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201371995
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:22 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Je analyse is niet onjuist, maar het verkeerd/niet informeren van de kamer blijft een politieke doodzonde.
Ja, dat is natuurlijk een principekwestie, dat kan inderdaad altijd misgaan als het ook zo uitgelegd kan worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 17:33:18 #195
408813 crew  trein2000
pi_201372006
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:06 schreef VoMy het volgende:
Komt er nog vuurwerk van de kamerleden als de CDA voorbij is? Buiten de vaste riedeltjes van de guurrechts, nee zeker? Pas bij de ministers gaat het dan weer ergens om. Tot nu toe lijkt er niemand in de problemen te komen, of zie ik dat verkeerd?
Hierna nog SGP en CU.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201372045
Kees zijn buitenechtelijke zoon dit? Zelfde gebaartje
pi_201372055
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:18 schreef Smegma. het volgende:
Militairen die Sylvana mailen? Zou het echt?
Vast wel, alleen dan met een iets andere inhoud.
pi_201372076
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kees zijn buitenechtelijke zoon dit? Zelfde gebaartje
Zelfde dictie ook. Had alleen geluid aan en dacht dat Van der Staaij aan het woord was.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:41:52 #199
3542 Gia
User under construction
pi_201372088
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Omtzigt begint geen partij
Wat doet hij dan met al die stemmen op zijn persoontje?
pi_201372103
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat doet hij dan met al die stemmen op zijn persoontje?
Waarom moet hij daar iets mee doen nu?
  woensdag 15 september 2021 @ 17:43:23 #201
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201372111
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat doet hij dan met al die stemmen op zijn persoontje?
Daarom houdt hij zijn zetel aan.

Maar bij herverkiezingen staat hij niet meer op een lijst en krijgt hij dus ook geen stemmen meer.

Hij heeft aangegeven voorlopig geen eigen partij te beginnen. Denk ook dat dat misschien wat teveel gevraagd is op het moment.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 15 september 2021 @ 17:45:14 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201372125
Caroline-act
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201372131
Caroline _O_
leven zoals het leven is
  woensdag 15 september 2021 @ 17:46:03 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201372133
Wat een vervelende act dit.
pi_201372139
Goedkoop dit
pi_201372150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:46 schreef VoMy het volgende:
Wat een vervelende act dit.
Spelen op de gemoedstoestand...
pi_201372158
Heb ik wat gemist?
pi_201372166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Heb ik wat gemist?
Kweetniet... schakel ook net weer in!
pi_201372168
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:48 schreef DarkwingDuck het volgende:
Heb ik wat gemist?
Behalve een gênante vertoning van VVD'er Van Wijngaarden niet echt.
pi_201372172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat doet hij dan met al die stemmen op zijn persoontje?
Uiteindelijk vast een partij beginnen.
  woensdag 15 september 2021 @ 17:52:43 #211
3542 Gia
User under construction
pi_201372183
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

Uiteindelijk vast een partij beginnen.
Ik hoop het. Hij hoeft toch niet zelf lijsttrekker te worden!
  woensdag 15 september 2021 @ 17:53:54 #212
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201372193
Dat over die statushouders, daar klopt dus geen hout van. Bedankt voor deze mooie leugens Derk Jan Eppink. Ontzettende kutkneus. Heb je daar je 4 minuten aan vergooid, loser. Dit gaat om de evacuatie met daarbij 5000 betrokkenen en je gooit je hele kutpraatje weg voor een verhaal over een groep die niet bestaat.
pi_201372223
Caroline als persoon mag dan nep zijn, haar bijdrages zijn nog eens een veelvoud zo goedkoop en populistisch ;(

En dat staat op 6/7 zetels in de peilingen
pi_201372270
Veel Engels in Omtzigt's verhaal, ben benieuwd of Van der Plas nu ook met een legenda komt voor lastige termen
pi_201372288
Diner! :Y) :9
  woensdag 15 september 2021 @ 18:04:26 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201372297
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik hoop het. Hij hoeft toch niet zelf lijsttrekker te worden!
Of hij sluit zich bij een andere partij aan die beter aansluit bij hem. Denk dat dat nog de meest logische optie is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201372332
quote:
7s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:56 schreef skysherrif het volgende:
Caroline als persoon mag dan nep zijn, haar bijdrages zijn nog eens een veelvoud zo goedkoop en populistisch ;(

En dat staat op 6/7 zetels in de peilingen
Ik ken Caroline persoonlijk uit haar CDA tijd. Haar nep noemen is gewoon een frame. Haar bijdrages zijn doorgaans prima. Spijtig dat het jou niet aanstaat.
pi_201372348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 17:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaan ze toch lekker op de wachtlijst voor iets groters.

Ik ken dit van onze vorige buren, Syriërs. Zij hadden 3 kinderen, zaten antikraak en moesten dringend een andere sociale huurwoning, met dus minimaal 4 slaapkamers. Ook echt woningen met 3 slaapkamers geweigerd.

Is uiteindelijk wel gelukt, maar ging wrs ten koste van iemand die al jaren op de wachtlijst staat. Komt nog bij dat 2 van de 3 kinderen inmiddels studeren.
Dit dus: Is uiteindelijk wel gelukt, maar ging wrs ten koste van iemand die al jaren op de wachtlijst staat.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  woensdag 15 september 2021 @ 18:25:07 #219
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201372491
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:11 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]
Dit dus: Is uiteindelijk wel gelukt, maar ging wrs ten koste van iemand die al jaren op de wachtlijst staat.
Maar niet echt, want zo werkt de wachtlijst niet.
pi_201372558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar niet echt, want zo werkt de wachtlijst niet.
Neenee, gewoon weer achteraan de rij voor diegene die eindelijk vooraan stond!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 18:33:13 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201372593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:25 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar niet echt, want zo werkt de wachtlijst niet.
Dat specifieke huis wel. Het valt mij wel op dat de mooiste appartementen naar mensen met voorrang gaan, de rest heeft het nakijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 18:34:19 #222
408813 crew  trein2000
pi_201372610
JAAP!!!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201372638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ken Caroline persoonlijk uit haar CDA tijd. Haar nep noemen is gewoon een frame. Haar bijdrages zijn doorgaans prima. Spijtig dat het jou niet aanstaat.
Kan dat je haar kent en een aardige vrouw vindt (wat ongetwijfeld ook zo is), je oordeel over haar politieke inbreng niet wat vertroubellen?

Nu vind ik wel dat nieuwe kamerleden in het begin de kans moeten krijgen om het vak te "leren". Maar tot nu toe is haar inbreng niet van een hoog niveau.
pi_201372680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dat specifieke huis wel. Het valt mij wel op dat de mooiste appartementen naar mensen met voorrang gaan, de rest heeft het nakijken.
Hoe is jou dat opgevallen als ik vragen mag? Sta je zelf vooraan waar steeds wat leuks weggekaapt wordt door iemand met voorrang oid?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:03:47 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201372944
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe is jou dat opgevallen als ik vragen mag? Sta je zelf vooraan waar steeds wat leuks weggekaapt wordt door iemand met voorrang oid?
Ik kan gewoon zien welke huizen naar urgenten gaan als ze eenmaal verhuurd zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373001
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 19:09:21 ]
pi_201373156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 18:36 schreef papert het volgende:

[..]
Kan dat je haar kent en een aardige vrouw vindt (wat ongetwijfeld ook zo is), je oordeel over haar politieke inbreng niet wat vertroubellen?
Lijkt me niet, we zijn geen vrienden oid. Heb haar ook al een paar jaar niet meer gesproken. Maar haar nep noemen is gewoon een vals frame. Niet meer en niet minder. Het zegt tevens niets over haar politieke capaciteit. Dat laatste ziet gezien de peilingen wel snor.
pi_201373208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lijkt me niet, we zijn geen vrienden oid. Heb haar ook al een paar jaar niet meer gesproken. Maar haar nep noemen is gewoon een vals frame. Niet meer en niet minder. Het zegt tevens niets over haar politieke capaciteit. Dat laatste ziet gezien de peilingen wel snor.
Peilingen zijn niet hetzelfde als politieke capaciteit.

Behalve als je puur populistisch bent. Dat lijkt Van der Plas momenteel ook wel te zijn.

Nog een paar minuten en we gaan weer verder.
pi_201373282
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:22 schreef papert het volgende:

[..]
Peilingen zijn niet hetzelfde als politieke capaciteit.
Uiteindelijk bepaalt het volk of een politicus geschikt of ongeschikt geacht wordt.

quote:
Behalve als je puur populistisch bent. Dat lijkt Van der Plas momenteel ook wel te zijn.
Lekker goedkoop van je. Van der Plas stelt prima vragen en is lekker tegendraads tegen de Haagse slangenkuil. Lachwekkend om te zien hoe pathetisch ze daar in Den Haag niet mee om weten te gaan, iemand die de minne spelletjes niet mee speelt.

Maar ja, ze is een krachtige vrouw met een sterke mening oid. :D

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2021 19:28:46 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:30:10 #230
408813 crew  trein2000
pi_201373309
PO en de rest van de Kamer is er weer klaar voor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:31:43 #231
408813 crew  trein2000
pi_201373330
Iedereen staat bij mekaar behalve de VVD man, Omtzigt is aan het woord.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:32:13 #232
408813 crew  trein2000
pi_201373333
Kaag als eerste?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:35:07 #233
408813 crew  trein2000
pi_201373372
Antwoord is dus nee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201373389
quote:
1s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Uiteindelijk bepaalt het volk of een politicus geschikt of ongeschikt geacht wordt.
[..]
Lekker goedkoop van je. Van der Plas stelt prima vragen en is lekker tegendraads tegen de Haagse slangenkuil. Lachwekkend om te zien hoe pathetisch ze daar in Den Haag niet mee om weten te gaan, iemand die de minne spelletjes niet mee speelt.

Maar ja, ze is een krachtige vrouw met een sterke mening oid. :D
Ja, het volk bepaald dat. Maar dat betekent niet dat populariteit onder het volk veel politieke capaciteit betekend. Het is een onderdeel van de vele dingen waar politici goed in moeten zijn.

Van der Plas zet zichzelf neer als vertegenwoordiger van het volk, tegenover de elite in Den Haag. Dat lijkt me een vrij treffende uitleg van populisme. Waarin ik populisme niet als iets negatiefs meer wil zetten, maar het is een andere manier van politiek bedrijven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:44:34 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373495
Ergo: de VS zei zus en zo, en daaraom is het allemaal hun schuld :{w
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:36 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, het volk bepaald dat. Maar dat betekent niet dat populariteit onder het volk veel politieke capaciteit betekend. Het is een onderdeel van de vele dingen waar politici goed in moeten zijn.

Van der Plas zet zichzelf neer als vertegenwoordiger van het volk, tegenover de elite in Den Haag. Dat lijkt me een vrij treffende uitleg van populisme. Waarin ik populisme niet als iets negatiefs meer wil zetten, maar het is een andere manier van politiek bedrijven.
Iedere politicus werkt voor zijn of haar achterban. Wen er maar aan dat zij er staat voor de mensen die op haar gestemd hebben.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:46:19 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373524
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Iedere politicus werkt voor zijn of haar achterban. Wen er maar aan dat zij er staat voor de mensen die op haar gestemd hebben.
Minus de 5 zetels aan stemmers die genaaid zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Minus de 5 zetels aan stemmers die genaaid zijn.
Ja, maar Omtzigt werkt wel voor 5. De angst van de ministers is te ruiken als hij naar de interruptiemicrofoon loopt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:49:46 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373576
Godverdomme, deze hele verdediging is verschuilen achter andere landen :')

Neem gewoon je verantwoordelijkheid muts.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373601
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:45 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Iedere politicus werkt voor zijn of haar achterban. Wen er maar aan dat zij er staat voor de mensen die op haar gestemd hebben.
Nu verdraai je mijn woorden. Maar denk niet dat wij in deze dialoog veel verder komen. Zal nog wel even nadenken over jou inzichten, en de bijdragen van Van der Plas op die manier proberen tot mij te nemen.

Kaag benoemt wel erg vaak dat andere landen het ook niet goed hebben gedaan. Als haar verdediging hierbij blijft, is het erg mager.
pi_201373640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja, maar Omtzigt werkt wel voor 5. De angst van de ministers is te ruiken als hij naar de interruptiemicrofoon loopt.
Trap toch niet in die Omtzigt hype... Hij heeft veel populariteit bij het volk omdat hij ziek thuis zat. Een beetje tegenweer van zijn eigen partij en hij gaat huilen...Als je bijvoorbeeld zijn eigen mensen kent dan weet je dat er met die man niet te werken viel... Geen wonder dat ze achter zijn rug allerlei domme bijnamen hadden voor hem.
Mocht de man een eigen partij stichten dan valt die over een paar maanden uiteen in allerlei kleine partijen.
pi_201373668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:54 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Trap toch niet in die Omtzigt hype... Hij heeft veel populariteit bij het volk omdat hij ziek thuis zat. Een beetje tegenweer van zijn eigen partij en hij gaat huilen...Als je bijvoorbeeld zijn eigen mensen kent dan weet je dat er met die man niet te werken viel... Geen wonder dat ze achter zijn rug allerlei domme bijnamen hadden voor hem.
Mocht de man een eigen partij stichten dan valt die over een paar maanden uiteen in allerlei kleine partijen.
Je doet je naam eer aan!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:55:57 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373671
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:54 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Trap toch niet in die Omtzigt hype... Hij heeft veel populariteit bij het volk omdat hij ziek thuis zat. Een beetje tegenweer van zijn eigen partij en hij gaat huilen...Als je bijvoorbeeld zijn eigen mensen kent dan weet je dat er met die man niet te werken viel... Geen wonder dat ze achter zijn rug allerlei domme bijnamen hadden voor hem.
Mocht de man een eigen partij stichten dan valt die over een paar maanden uiteen in allerlei kleine partijen.
Man die strijd tegen verstikkende politieke cultuur lilgt niet goed in de smaak bij partijgenoten die baat hebben bij een dergelijke cultuur. Gras is groen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 15 september 2021 @ 19:58:09 #244
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201373703
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:49 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, deze hele verdediging is verschuilen achter andere landen :')

Neem gewoon je verantwoordelijkheid muts.
Want de Amerikaanse Intelligence moet je niet geloven?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 19:59:03 #245
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Want de Amerikaanse Intelligence moet je niet geloven?
Je gaat rustig afwachten terwijl het land stad voor stad in handen van de taliban valt, ook al lijkt het alsof je nog wel even hebt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:54 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Trap toch niet in die Omtzigt hype... Hij heeft veel populariteit bij het volk omdat hij ziek thuis zat.
Ja, dat zal het zijn. Hartelijk dank voor deze ijzersterke analyse...
pi_201373773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Man die strijd tegen verstikkende politieke cultuur lilgt niet goed in de smaak bij partijgenoten die baat hebben bij een dergelijke cultuur. Gras is groen.
Dikke onzin...
Ik heb het over mensen die onder Omtzigt werkten en die niet gewaardeerd werden door hem. Te hard werden veroordeeld en te hard moesten werken..
Als je een beetje inside informatie hebt in Den Haag weet je dit...

Een politicus moet niet alleen de vinger op de zere plekken kunnen leggen maar ook kunnen samenwerken met mensen om hem/haar heen. Dit kan Omtzigt niet, dit weet iedereen die een beetje politieke knowhow heeft.
pi_201373782
Mevrouw Kaag moet nu dus nog steeds eens gaan evalueren met haar team over de evacuatie.... WTF zit er dan geen enkel sprankje initiatief in deze ministers, moet de kamer dan daadwerkelijk alles door middel van kamervragen voorkauwen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 20:03:07 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373783
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:02 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dikke onzin...
Ik heb het over mensen die onder Omtzigt werkten en die niet gewaardeerd werden door hem. Te hard werden veroordeeld en te hard moesten werken..
Als je een beetje inside informatie hebt in Den Haag weet je dit...

Een politicus moet niet alleen de vinger op de zere plekken kunnen leggen maar ook kunnen samenwerken met mensen om hem/haar heen. Dit kan Omtzigt niet, dit weet iedereen die een beetje politieke knowhow heeft.
Nou, wat fijn dat je inside-inforrmatie hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 20:03:41 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373791
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Mevrouw Kaag moet nu dus nog steeds eens gaan evalueren met haar team over de evacuatie.... WTF zit er dan geen enkel sprankje initiatief in deze ministers, moet de kamer dan daadwerkelijk alles door middel van kamervragen voorkauwen.
Moties negeren is iets waar dit kabinet niet vies van is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ja, dat zal het zijn. Hartelijk dank voor deze ijzersterke analyse...
Als de Omtzigt hype over is dan weet je dat ik gelijk heb... Alleen mensen die van de buitenkant kijken denke alleen positief over deze man en oordelen keihard over het CDA...

Het is niet voor niks dat men hem koste wat kost geen lijsttrekker wilde maken..

Naieve mensjes hier, die oordelen vanuit hun zolderkamertjes.
pi_201373802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:02 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dikke onzin...
Ik heb het over mensen die onder Omtzigt werkten en die niet gewaardeerd werden door hem. Te hard werden veroordeeld en te hard moesten werken..
Als je een beetje inside informatie hebt in Den Haag weet je dit...

Een politicus moet niet alleen de vinger op de zere plekken kunnen leggen maar ook kunnen samenwerken met mensen om hem/haar heen. Dit kan Omtzigt niet, dit weet iedereen die een beetje politieke knowhow heeft.
dus je zegt dat mensen in politiek den haag geen fan zijn van ons pierter? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 15 september 2021 @ 20:05:38 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201373823
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 19:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je gaat rustig afwachten terwijl het land stad voor stad in handen van de taliban valt, ook al lijkt het alsof je nog wel even hebt?
Maar waaruit blijkt dat er rustig is afgewacht? Juist in de maanden juli en augustus werd er eindelijk wat in beweging gezet, ik zou mn woede eerder op de aanloopfase richten waarin echt niets gebeurde.
pi_201373826
quote:
16s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
dus je zegt dat mensen in politiek den haag geen fan zijn van ons pierter? :o
Nogmaals, ik heb het over CDA mensen die met hem samenwerkten. Niet over mensen waar Omtzigt tegen was of zo...

Ga je oor eens te luisteren leggen bij CDA mensen, ga eens lezen in colums over deze man toen hij nog bij het CDA zat.. Dan weet je dat ik gelijk heb.
pi_201373829
Kaag wil geen antwoord geven op de vragen van Ceder, en verschuilt zich achter Bijleveld. Pijnlijk.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 20:06:37 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar waaruit blijkt dat er rustig is afgewacht? Juist in de maanden juli en augustus werd er eindelijk wat in beweging gezet, ik zou mn woede eerder op de aanloopfase richten waarin echt niets gebeurde.
Ik maak juist uit dit debat op dat er geen ene zak is gedaan, zelfs nadat de kamer dat eiste. Ja, toen het al te laat was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 15 september 2021 @ 20:07:06 #257
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201373844
Kaag heeft het lastig
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 20:07:39 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201373851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:05 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb het over CDA mensen die met hem samenwerkten. Niet over mensen waar Omtzigt tegen was of zo...

Ga je oor eens te luisteren leggen bij CDA mensen, ga eens lezen in colums over deze man toen hij nog bij het CDA zat.. Dan weet je dat ik gelijk heb.
Omtzigt niet tegen CDA mensen? Ahhh, vandaar zijn ze gescheiden.

Ga lekker naar een FvD forum ofzo als je feitenvrije onderbuikgevoelens wil roepen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201373854
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:05 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Nogmaals, ik heb het over CDA mensen die met hem samenwerkten. Niet over mensen waar Omtzigt tegen was of zo...

Ga je oor eens te luisteren leggen bij CDA mensen, ga eens lezen in colums over deze man toen hij nog bij het CDA zat.. Dan weet je dat ik gelijk heb.
ach als mensen van het CDA ergens tegen zijn moet er wel wat positiefs in te vinden zijn
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201373890
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:04 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Als de Omtzigt hype over is dan weet je dat ik gelijk heb... Alleen mensen die van de buitenkant kijken denke alleen positief over deze man en oordelen keihard over het CDA...

Het is niet voor niks dat men hem koste wat kost geen lijsttrekker wilde maken..

Naieve mensjes hier, die oordelen vanuit hun zolderkamertjes.
Ik ben jaren als bestuurslid actief geweest voor een gemeentelijke CDA afdeling in Overijssel. Ik heb Omtzigt meerdere keren ontmoet bij provinciale bijeenkomsten. Ik ken het CDA van binnenuit. Probeer het nog eens. Ik heb overigens enkel een keihard oordeel over het opgestapte CDA bestuur en enkele Haagse CDA politici.
pi_201373982
Kaag heeft het lastig, schuift antwoorden voor zich uit. "Kom ik zo op terug", "is voor mijn collega Bijleveld".
pi_201374013
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:10 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ben jaren als bestuurslid actief geweest voor een gemeentelijke CDA afdeling in Overijssel. Ik heb Omtzigt meerdere keren ontmoet bij provinciale bijeenkomsten. Ik ken het CDA van binnenuit. Probeer het nog eens. Ik heb overigens enkel een keihard oordeel over het opgestapte CDA bestuur en enkele Haagse CDA politici.
Dus omdat je Omtzigt een paar maal hebt ontmoet mag ik niet zeggen wat ik van anderen gehoord heb en wat je ook gewoon leest op internet? Dat de man moeilijk was voor zichzelf en voor anderen? Wat is het toch dat mensen geen kritiek meer dulden op hun held?

Niemand is heilig of zo, dat wil ik er alleen maar mee aangeven.

https://www.gld.nl/nieuws(...)k-van-pieter-omtzigt

De man is door mensen binnen zijn eigen partij omschreven als "eikel, teringhond, psychopaat etc"... Dat zou de man echt niet aan zichzelf te wijten hebben, maar is allemaal de schuld van de leden van het CDA?

Heb je overigens zijn boek gelezen? Of zijn memo met kritiek op het CDA? Ik wel, en ik werd een beetje onpasselijk. Zoveel kritiek als die man had, en weinig zelfreflectie..
pi_201374022
Je zou van een topdiplomaat toch verwachten dat ze in het vroege voorjaar al aan de telefoon hangt met Macron en de rest van de EU. Niet wachten op Blinken dit, Blinken zus, Blinken zo, Blinken dat...
pi_201374030
Mensen die iemand als teringhond omschrijven neem ik per definitie niet serieus. 8)7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201374054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:17 schreef wappie1986 het volgende:

[..]
Dus omdat je Omtzigt een paar maal hebt ontmoet mag ik niet zeggen wat ik van anderen gehoord heb en wat je ook gewoon leest op internet?
Je mag zeggen wat je wil. Of mensen er waarde aan hechten is een tweede. Omtzigt is een perfectionist en nee die zijn lang niet altijd makkelijk in de omgang. Waarom zou je van jezelf 100% eisen en dat niet van je medewerkers verwachten?
pi_201374091
quote:
16s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:18 schreef FlippingCoin het volgende:
Mensen die iemand als teringhond omschrijven neem ik per definitie niet serieus. 8)7
En waarom niet?

Als mijn baas slechte dingen doet en mensen slecht behandelt dan zou ik hem intern ook zo noemen.. Laat gewoon zien dat Omtzigt een moeilijke man is, en dat zijn medewerkers hem niet zo mogen..
Niet allemaal natuurlijk, maar we moeten niet doen alsof hij een heilige is...

quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je mag zeggen wat je wil. Of mensen er waarde aan hechten is een tweede. Omtzigt is een perfectionist en nee die zijn lang niet altijd makkelijk in de omgang. Waarom zou je van jezelf 100% eisen en dat niet van je medewerkers verwachten?
Perfectionist is iets dat je niet kan bewijzen... hij kan ook gewoon moeilijk zijn om moeilijk te zijn.

Nogmaals, heb je zijn memo gelezen? 76 Pagina's aan verwijten... Geen zelfverwijt. Iedereen heeft het fout gedaan behalve hij.

Over een paar maanden heeft hij een eigen partij, en die partij zal drie maanden daarna weer uit elkaar liggen. Let op mijn woorden.
pi_201374094
"Ja maar hun, ja maar hun ...."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 september 2021 @ 20:25:42 #268
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201374110
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:24 schreef ReplaR het volgende:
"Ja maar hun, ja maar hun ...."
Elk zichzelf respecterend kamerlid, en die racist, keurt dit natuurlijk keihard af. Motie van afkeuring faalt dus met een handvol stemmen te weinig, steun voor Kaag vanuit VVD, D66, PvdA en GL.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201374116
Redelijk verhaal van Kaag.
pi_201374175
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
Redelijk verhaal van Kaag.
'Frankrijk heeft wetgeving die veel medemenselijker is dan de onze, en daarom hoefden wij veel minder mensen naar hier te halen. En was dat ook veel vrijblijvender. Daarnaast waren zij natuurlijk veel actiever met veel meer militairen.

Maar goed, wij hebben mensen achtergelaten en Frankrijk ook... Dus ja, we zijn allebei prutsers, toch? En Blinken, Blinken...'

Goed verhaal.
pi_201374229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:30 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
'Frankrijk heeft wetgeving die veel medemenselijker is dan de onze, en daarom hoefden wij veel minder mensen naar hier te halen. En was dat ook veel vrijblijvender. Daarnaast zijn zij natuurlijk veel actiever geweest met veel meer militairen.

Maar goed, wij hebben mensen achtergelaten en Frankrijk ook... Dus ja, we zijn allebei prutsers, toch?'

Goed verhaal.
Sowieso is het niet super relevant wat Frankrijk bereikt heeft. Van belang zou moeten zijn wat Nederland gedaan heeft. Als je internationaal resultaten wil vergelijken moet je dat niet doen door individuele landen eruit te pikken. Kamerleden die het hebben over Frankrijk doen net alsof een minder resultaat dan wat zij zien als het beste behaald - wat twijfelachtig is - niet zou mogen... onzin natuurlijk.

Verder geeft ze aan waarom Frankrijk eerder evacueerde dan Nederland en is het alsnog in verhouding klaarblijkelijk geen wanprestatie. Daarnaast ben je afhankelijk van je partners voor de inschatting van hoe lang de evacuatie zou kunnen duren. Ik zie niet in waarom dat geen goede antwoorden zou zijn op de gestelde vragen in dit blokje.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 15-09-2021 20:40:17 ]
pi_201374302
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Sowieso is het niet super relevant wat Frankrijk bereikt heeft. Van belang zou moeten zijn wat Nederland gedaan heeft. Kamerleden die het hebben over Frankrijk doen net alsof een minder resultaat dan wat zij zien als het beste behaald - wat erg twijfelachtig is - niet zou mogen... onzin natuurlijk.

Verder geeft ze aan waarom Frankrijk eerder evacueerde dan Nederland en is het alsnog in verhouding klaarblijkelijk geen wanprestatie. Daarnaast ben je afhankelijk van je partners voor de inschatting van hoe lang de evacuatie zou kunnen duren. Ik zie niet in waarom dat geen goede antwoorden zou zijn op de gestelde vragen in dit blokje.
Er is blijkbaar communicatie vanuit Frankrijk geweest in juli dat er wordt geëvacueerd. En uit niks blijkt dat Kaag nauw contact te hebben gehad met de buurlanden hier in EU. Een vlaagje nieuw leiderschap.

Daarnaast was er (helaas ietwat laat) een mandaat met de motie van de Kamer om wel actie te ondernemen.
pi_201374320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Er is blijkvaar communicatie vanuit Frankrijk geweest in juli dat er wordt geëvacueerd. En uit niks blijkt dat Kaag nauw contact te hebben gehad met de buurlanden.

Daarnaast was er (helaas ietwat laat) een mandaat met de motie van de Kamer om wel actie te ondernemen.
Ze zei net dat Frankrijk eerder ging evacueren, omdat ze veel meer mensen te evacueren hadden. Niet omdat Frankrijk een betere kristallen bol had (mijn woorden).

Ik kan verder niet beoordelen of dat klopt, maar als het bericht wat kwam was: "Hey, wij beginnen vast, want we hebben een shit ton meer te doen," dan lijkt me logisch dat je daar verder niet extra op acteert.
pi_201374436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ze zei net dat Frankrijk eerder ging evacueren, omdat ze veel meer mensen te evacueren hadden. Niet omdat Frankrijk een betere kristallen bol had (mijn woorden).

Ik kan verder niet beoordelen of dat klopt, maar als het bericht wat kwam was: "Hey, wij beginnen vast, want we hebben een shit ton meer te doen," dan lijkt me logisch dat je daar verder niet extra op acteert.
Dus Frankrijk ging een stuk eerder evacueren dan Nederland. Dan komen ze volgens Kaag vast in aanmerking voor een Nobelprijs.
pi_201374456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dus Frankrijk ging een stuk eerder evacueren dan Nederland. Dan komen ze volgens Kaag vast in aanmerking voor een Nobelprijs.
Die Nobelprijs dat ze zagen aankomen dat Kabul in no time zou vallen? Die volg ik even niet.
pi_201374460
Pff hou op met (het discussiëren over) die blokjes
pi_201374482
@DarkwingDuck

Eerlijk is eerlijk, hier heeft Van der Plas een heel goed punt. Die blokjes zijn schijtirritant. Jammer dat de rest van de kamer dit prima vindt.
pi_201374490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ze zei net dat Frankrijk eerder ging evacueren, omdat ze veel meer mensen te evacueren hadden. Niet omdat Frankrijk een betere kristallen bol had (mijn woorden).

Ik kan verder niet beoordelen of dat klopt, maar als het bericht wat kwam was: "Hey, wij beginnen vast, want we hebben een shit ton meer te doen," dan lijkt me logisch dat je daar verder niet extra op acteert.
Het is echt een verdediging van lik mijn vestje. Pro-actief handelen in het voorjaar had ervoor gezorgd dat er een concrete lijst was met te halen mensen. Nu werd ze totaal overrompeld, en schuift ze kamerleden voor de voeten teveel mensen naar Nederland willen halen. Die lijst had het kabinet gewoon al moeten klaar liggen, en daar had dan over kunnen worden gedebatteerd.

Dat Frankrijk wist dat ze massa's werk hadden, betekent dat ze concrete namenlijsten hadden. Nederland had niks liggen. Dat is de werkelijkheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door De_Verschoppeling op 15-09-2021 21:03:25 ]
pi_201374499
Tweede termijn, ander blokje, daar kom ik op terug, ze is knap ontwijkend bezig.
  woensdag 15 september 2021 @ 21:00:15 #280
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201374630
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:51 schreef Raw85 het volgende:
Pff hou op met (het discussiëren over) die blokjes
Welke blokjes?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201374647
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Welke blokjes?
De wijze waarop het debat is geregeld.
pi_201374733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:53 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Het is echt een verdediging van lik mijn vestje. Pro-actief handelen in het voorjaar had ervoor gezorgd dat er een concrete lijst was met te halen mensen. Nu werd ze totaal overrompeld, en schuift ze kamerleden voor de voeten dat ze een maand van te voren teveel mensen naar Nederland willen halen. Die lijst had het kabinet gewoon al moeten klaar liggen, en daar had dan over kunnen worden gedebateerd.

Dat Frankrijk wist dat ze massa's werk hadden, betekent dat ze concrete namenlijsten hadden. Nederland had niks liggen. Dat is de werkelijkheid.
Het gebrek aan voorbereiding in het voorjaar is niet in haar schoenen te schuiven.
pi_201374779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Het gebrek aan voorbereiding in het voorjaar is niet in haar schoenen te schuiven.
Het hele kabinet.
pi_201374876
Zijn dit soort debatten trouwens niet eigenlijk een argument waarom lijsttrekkers beter in de Kamer zouden horen? Als het terecht is dat een minister naar huis zou worden gestuurd, maakt het het alsnog des te onwaarschijnlijker als die persoon lijsttrekker was. De D66-fractie kan het kabinet zonder Kaag vast niet steunen of in een eerder debat kon de VVD-fractie het kabinet zonder Rutte ook vast niet steunen.
pi_201374967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 20:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die Nobelprijs dat ze zagen aankomen dat Kabul in no time zou vallen? Die volg ik even niet.
Die ja. Uit alles blijkt dat de Fransen veel actiever waren en beter voorbereid op die snelle val.
pi_201375063
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Die ja. Uit alles blijkt dat de Fransen veel actiever waren en beter voorbereid op die snelle val.
Nog een keer dan. Mijn tekst:
quote:
Ze zei net dat Frankrijk eerder ging evacueren, omdat ze veel meer mensen te evacueren hadden. Niet omdat Frankrijk een betere kristallen bol had (mijn woorden).

[...]
Jouw tekst:
quote:
Dus Frankrijk ging een stuk eerder evacueren dan Nederland. Dan komen ze volgens Kaag vast in aanmerking voor een Nobelprijs.
Ze komen volgens Kaag dus niet in aanmerking "voor de Nobelprijs", wat voor zover ik weet ging over het kunnen aan zien komen dat het land zo snel overlopen zou lopen door de Taliban. Dus, waar heb je het in vredesnaam over? Als je je mening even wil ventileren dat Nederland het wel had moeten zien aankomen kun je daar je eigen argumenten voor aandragen, maar hoef je niet net te doen alsof ik die net neer heb gezet met een parafrasering van Kaag, waar ik dat niet gedaan heb.
pi_201375319
Wie iig een Nobelprijs van Kaag verdient is de ambassadeur die al maanden heftig aandrong op evacuatie.

Maar na een aantal keer een paar minuten weet ik het al. De bewindslieden verschuilen zich achter van alles en nog wat en gaan echt geen enkele verantwoording nemen.
pi_201375906
Ik lees op Twitter erg veel commentaar over de voorzitter. Doet ze het echt zo waardeloos slecht en partijdig?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 22:11:14 #289
408813 crew  trein2000
pi_201376300
Heeft Kaag nou zojuist gezegd dat die 3 door de ambassadeur zelf verzonnen zijn…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201376403
Kaag komt erg zwak over in dit debat
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 22:16:55 #291
408813 crew  trein2000
pi_201376437
PO legt de vinger maar weer eens op de zere plek wat betreft die 3.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201376449
En komt die besluitenlijst nog?
pi_201376495
In het VK wordt de minister van buitenlandse zaken Dominic Raab vervangen. Vanwege de Afghanistan afhandeling.
https://twitter.com/parool/status/1438227715014942727?s=19

In Frankrijk wordt er ook flink over gedebatteerd.

Kennelijk zitten veel NAVO landen in een lastige situatie.
Definitely not CIA
pi_201376499
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
PO legt de vinger maar weer eens op de zere plek wat betreft die 3.
Erg veel vage en ontwijkende antwoorden
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 15 september 2021 @ 22:22:32 #295
408813 crew  trein2000
pi_201376573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Erg veel vage en ontwijkende antwoorden
Ja gut wat moet je er van zeggen dan? De ambassadeur zal dat toch niet zelf verzonnen hebben hè? En keihard je ambtenaren onder de bus gooien als minister is ook een dikke no-go. Gewoon erg lastig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201376592
En hierna komen de echt zwakke ministers uit het kabinet. Dit gaat nog lang en frustrerend worden.
pi_201376654
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja gut wat moet je er van zeggen dan? De ambassadeur zal dat toch niet zelf verzonnen hebben hè? En keihard je ambtenaren onder de bus gooien als minister is ook een dikke no-go. Gewoon erg lastig.
Die ambtenaren hebben ook niet zelf bedacht zou je denken dus wie heeft dan wel 3 als 'richting' meegegeven. Rutte op de achtergrond?
pi_201376717
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 21:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik lees op Twitter erg veel commentaar over de voorzitter. Doet ze het echt zo waardeloos slecht en partijdig?
Nou, ik erger me wel aan haar korte gehum, meestal na het antwoord van de minister. Het klinkt bijna instemmend. Maar net deed ze het ook een paar keer bij vragen van Kamerleden, dus misschien is het toch minder partijdig dan dat het lijkt, maar pfoeh, vind haar niet prettig!

Snap ook niet waarom Belhaj (ook D66) geen Kamervoorzitter is geworden. Heeft destijds een commissievergadering voorgezeten en die was lekker fel en kordaat.
Somebody that I used to know
pi_201376775
quote:
2s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:26 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Nou, ik erger me wel aan haar korte gehum, meestal na het antwoord van de minister. Het klinkt bijna instemmend. Maar net deed ze het ook een paar keer bij vragen van Kamerleden, dus misschien is het toch minder partijdig dan dat het lijkt, maar pfoeh, vind haar niet prettig!

Snap ook niet waarom Belhaj (ook D66) geen Kamervoorzitter is geworden. Heeft destijds een commissievergadering voorgezeten en die was lekker fel en kordaat.
Nog niet lang genoeg in de kamer?
pi_201376796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:24 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die ambtenaren hebben ook niet zelf bedacht zou je denken dus wie heeft dan wel 3 als 'richting' meegegeven. Rutte op de achtergrond?
Als je die Van Wijngaarden hebt horen praten weet je wel wie die richting hebben meegegeven.

Die Knol en Rutte maken het Kaag niet makkelijk om die omslag naar het nieuwe leiderschap goed te maken. Dit was in ieder geval een uitermate slecht betoog.
Daarnaast mis ik nu ook wel de eensgezindheid bij de oppositie (de extreem rechtse vleugel even buiten beschouwing gelaten). Het is echt ieder voor zich, tegen stuntelig aan zo af en toe. De een-tweetjes van Pechtold en Halsema zijn in ieder geval mijlenver weg in deze TK.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 15-09-2021 22:35:34 ]
pi_201376945
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:28 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Nog niet lang genoeg in de kamer?
Zou dat het zijn?
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')