abonnement Unibet Coolblue
pi_201345182
Hiep hiep hoera: Aboutaleb is de 'beste burgemeester van de wereld'

Aboutaleb is uitgeroepen tot beste burgemeester ter wereld 2021. Hij deelt de prijs met Philippe Rio, burgemeester van de Franse stad Grigny.
"Beide steden zijn erg verschillend", licht de jury toe. "De een heeft de grootste haven van Europa en de ander is een arbeidersstad. Beide burgemeesters hebben gemeen dat ze de sterke overtuiging hebben dat vrede, vrijheid, gelijke rechten en waardigheid enorm belangrijk zijn voor de sociale cohesie." En dat kon de jury in beiden waarderen.




Vader van Rotterdam
Aboutaleb, die in januari dit jaar is beëdigd voor zijn derde termijn als burgemeester van Rotterdam, wordt omschreven als gepassioneerde verdediger van vrijheid, tolerantie en solidariteit. Tijdens de pandemie heeft hij 'exceptioneel leiderschap getoond', zegt de organisatie. "Al vanaf het begin van de coronapandemie was hij zich bewust van de gevaren voor de kwetsbare delen van de samenleving."

Daarnaast wordt van Aboutaleb gezegd dat hij begrijpt dat steden veerkrachtiger, socialer en milieubewuster moeten zijn, willen ze natuurrampen kunnen weerstaan. "Aboutaleb leidt Rotterdam al sinds 2009 met moed, geduld en bescheidenheid. Hij wordt door de meesten burgervader genoemd: tijdens alle jaren als burgemeester, heeft hij zich als de vader van een hele grote familie gedragen."

Zowel de Franse burgemeester als Aboutaleb krijgen een World Mayor sculptuur aangeboden. De verkiezing wordt sinds 2004 elke twee jaar gehouden door de City Mayors Foundation in Londen.
https://www.rijnmond.nl/n(...)eester-van-de-wereld

En hij arresteert ook nog eens eigenhandig agressieve criminelen _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 september 2021 @ 21:31:10 #2
186611 Haags
pi_201345280
Abou is een mooie fijne vent. Ik gun hem deze prijs.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 13 september 2021 @ 21:34:32 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201345343
Leuk voor hem, maar waarom een ex aequo?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201345385
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:34 schreef thedeedster het volgende:
Leuk voor hem, maar waarom een ex aequo?
Het gaat per stem en er wordt bij gelijke stem niet opnieuw gestemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201345530
Lijkt me een prima no nonsense burgemeester. Zou hopen dat hij landelijke politiek in gaat als kartrekker van een sociaal links blok, tegen de verrechtsing.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201345582
Autoritair ventje, verder mag ik 'm wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201345590
Wie is Ahmed Aboutaleb werkelijk?

Voor de fans is het even slikken: Aboutaleb blijkt een man met hele lange tenen. Een autoritaire bestuurder, niet behept met een al te groot gevoel voor humor, laat staan voor zelfspot. Een stijfkop die slecht tegen kritiek kan en snel in de ontkenning schiet. Het bewijst maar weer: hoedt u voor de zaligverklaring van willekeurig welke politicus.

Zorgvuldig wordt in de documentaire toegewerkt naar wat je de sleutelscene zou kunnen noemen: de zelfmoord van zijn zus. Waarom deed ze het? En waarom moest het geheim blijven? Wat betekende haar dood voor Ahmed Aboutaleb en zijn opvattingen over religie?

Mustapha Oukbih, jeugdvriend van Aboutaleb uit de armoedige Molenwijk in Den Haag (tegenwoordig het Laakkwartier), verhaalt over het gezin, waarin saamhorigheid en liefde heerst, maar ook ‘religieuze strengheid tegenover de vrouwelijke leden’. Hij vertelt over de paniek die ontstond toen de zus opeens bleek te zijn ‘verdwenen’.

Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met ‘westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan’?

En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd.

Zou zijn zus destijds misschien te maken hebben gehad met eenzelfde soort akkefietje? En voelt Aboutaleb zich nu schuldig dat hij de situatie niet heeft weten te redden?

De suggestie ligt er duimendik bovenop: islamitisch conservatisme speelt een belangrijkere rol in het leven van Aboutaleb dan hij toe wil geven. Zijn publieke beeld van vrijzinnigheid wijkt af van wie hij echt is. Hij bidt wel twintig keer per dag! Een moslimburgemeester zonder barstje in het pantser, dat kan niet kloppen.

Bron: https://www.parool.nl/nie(...)en-slikken~b8f00417/

Aboutaleb heeft alle contacten met zijn 2 oudste dochters verbroken, omdat ze hebben gekozen voor een niet-moslim als partner.

Bron: https://twitter.com/terphuis/status/1076804701780357120

Shirin Musa is erg kritisch op de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb en haalt zijn uitspraak van 2 jaar geleden (“Elke moslim is een beetje salafist.”), gedaan voor de NPO Radio 1-microfoon, nog even aan.

Bron: https://www.dagelijksesta(...)-als-iedereen-denkt/

Zus van Aboutaleb moet de cel in

Latifa Aboutaleb is door de rechtbank in Amsterdam veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie maanden en drie maanden voorwaardelijk. Daarnaast moet ze ruim 60.000 euro terugbetalen aan de Stichting Noord Bruist. Bovendien mag ze drie jaar geen bestuursfuncties meer vervullen.

Latifa Aboutaleb, de jongere zus van burgemeester Ahmed Aboutaleb in Rotterdam, verduisterde ruim 63.000 euro van de Stichting Noord Bruist, die tot en met 2013 een festival organiseerde in het Oude Noorden van Rotterdam. Aboutaleb gebruikte het geld voor privé-uitgaven zoals kleding, vakanties, huur en boodschappen.

Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)-de-cel-in~afc4a0e2/
pi_201345641
Had het Halsema zo gegund -O-
  maandag 13 september 2021 @ 21:48:15 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201345650
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:43 schreef Galvez het volgende:
Lijkt me een prima no nonsense burgemeester. Zou hopen dat hij landelijke politiek in gaat als kartrekker van een sociaal links blok, tegen de verrechtsing.
Na Job Cohen weet ik dat niet zo zeker. Goede burgemeester maar niet geschikt voor de slangenkuil van de landelijke politiek.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201345651
'de beste van de wereld'

Alsof iemand in Kaboul hier invloed op heeft gehad of het überhaupt wat interesseert. Schertsprijs.
U MAD?
  maandag 13 september 2021 @ 21:51:22 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201345697
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het gaat per stem en er wordt bij gelijke stem niet opnieuw gestemd.
Dank :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 13 september 2021 @ 21:52:39 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201345726
Even gegoogled maar dat Grigny ziet er ook gezellig uit.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201345751
quote:
14s.gif Op maandag 13 september 2021 21:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Na Job Cohen weet ik dat niet zo zeker. Goede burgemeester maar niet geschikt voor de slangenkuil van de landelijke politiek.
Job Cohen was een integere man, maar totaal niet assertief. Zeker niet t.o.v. asociale media ook bijvoorbeeld.
Aboutaleb lijkt me uit sterker hout gesneden.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201346174
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:45 schreef Discombobulate het volgende:
Autoritair ventje, verder mag ik 'm wel.
Soms heeft hij uitspraken waar ik niet mee eens ben maar voor 90% mag ik hem wel. Een aantal voorbeelden:

- tijdens de racisme-demonstraties waar Femke Halsema mee faalde durfde hij juist wel de boel af te blazen omdat er teveel mensen op af kwamen.
- jaren geleden toen een Marokkaanse meid een wijnbar opende. Zij werd op internet bedreigd met uitspraken als "in de brand steken die bar met die hoer erin". Hij zei als reactie naar die mensen was dat als dat hun niet bevalt dat ze maar lekker Nederland moeten verlaten.
- Rotterdam was voor hem een rotzooitje met veel criminaliteit. Door hem is er veel veranderd en is het een leuke stad geworden. Dan moet je wel autoritair zijn.

Verder neemt hij naar mijn indruk zijn verantwoordelijkheid.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201346246
quote:
"Beide steden zijn erg verschillend", licht de jury toe. "De een heeft de grootste haven van Europa en de ander is een arbeidersstad.
Ik wist helemaal niet dat Grigny de grootste haven van Europa heeft. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201347093
Van de Wereld vind ik wel overdreven hoor! :Y
Van de Wereld kun je overal wel achter plakken!

Ik heb de beste auto van de Wereld!
Ik ben de aardigste mens van de Wereld!
etc..
pi_201347819
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 23:43 schreef Bocaj het volgende:
Van de Wereld vind ik wel overdreven hoor! :Y
Van de Wereld kun je overal wel achter plakken!

Ik heb de beste auto van de Wereld!
Ik ben de aardigste mens van de Wereld!
etc..
Dit is de stomste post... van de wereld.

pi_201347832
quote:
15s.gif Op maandag 13 september 2021 21:46 schreef intellectuele_user het volgende:
Wie is Ahmed Aboutaleb werkelijk?

Voor de fans is het even slikken: Aboutaleb blijkt een man met hele lange tenen. Een autoritaire bestuurder, niet behept met een al te groot gevoel voor humor, laat staan voor zelfspot. Een stijfkop die slecht tegen kritiek kan en snel in de ontkenning schiet. Het bewijst maar weer: hoedt u voor de zaligverklaring van willekeurig welke politicus.

Zorgvuldig wordt in de documentaire toegewerkt naar wat je de sleutelscene zou kunnen noemen: de zelfmoord van zijn zus. Waarom deed ze het? En waarom moest het geheim blijven? Wat betekende haar dood voor Ahmed Aboutaleb en zijn opvattingen over religie?

Mustapha Oukbih, jeugdvriend van Aboutaleb uit de armoedige Molenwijk in Den Haag (tegenwoordig het Laakkwartier), verhaalt over het gezin, waarin saamhorigheid en liefde heerst, maar ook ‘religieuze strengheid tegenover de vrouwelijke leden’. Hij vertelt over de paniek die ontstond toen de zus opeens bleek te zijn ‘verdwenen’.

Had Aboutaleb niet in Opzij gezegd dat hij grote problemen heeft met ‘westerse feministen die allochtone vrouwen ideeën aanpraten waardoor ze thuis ernstige problemen krijgen, waardoor ze op straat komen te staan’?

En had hij in het programma De achterkant van het gelijk niet gezegd dat hij zijn dochter liever niet thuis ziet komen met een niet-moslim? Volgens de makers is er tegenwoordig ruzie in het gezin omdat de twee oudste dochters hebben gekozen voor een niet-moslim als partner. Twee onafhankelijke bronnen zouden het hebben bevestigd.

Zou zijn zus destijds misschien te maken hebben gehad met eenzelfde soort akkefietje? En voelt Aboutaleb zich nu schuldig dat hij de situatie niet heeft weten te redden?

De suggestie ligt er duimendik bovenop: islamitisch conservatisme speelt een belangrijkere rol in het leven van Aboutaleb dan hij toe wil geven. Zijn publieke beeld van vrijzinnigheid wijkt af van wie hij echt is. Hij bidt wel twintig keer per dag! Een moslimburgemeester zonder barstje in het pantser, dat kan niet kloppen.

Bron: https://www.parool.nl/nie(...)en-slikken~b8f00417/

Aboutaleb heeft alle contacten met zijn 2 oudste dochters verbroken, omdat ze hebben gekozen voor een niet-moslim als partner.

Bron: https://twitter.com/terphuis/status/1076804701780357120

Shirin Musa is erg kritisch op de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb en haalt zijn uitspraak van 2 jaar geleden (“Elke moslim is een beetje salafist.”), gedaan voor de NPO Radio 1-microfoon, nog even aan.

Bron: https://www.dagelijksesta(...)-als-iedereen-denkt/

Zus van Aboutaleb moet de cel in

Latifa Aboutaleb is door de rechtbank in Amsterdam veroordeeld tot een gevangenisstraf van drie maanden en drie maanden voorwaardelijk. Daarnaast moet ze ruim 60.000 euro terugbetalen aan de Stichting Noord Bruist. Bovendien mag ze drie jaar geen bestuursfuncties meer vervullen.

Latifa Aboutaleb, de jongere zus van burgemeester Ahmed Aboutaleb in Rotterdam, verduisterde ruim 63.000 euro van de Stichting Noord Bruist, die tot en met 2013 een festival organiseerde in het Oude Noorden van Rotterdam. Aboutaleb gebruikte het geld voor privé-uitgaven zoals kleding, vakanties, huur en boodschappen.

Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)-de-cel-in~afc4a0e2/
Lekker selectief quoten.

Als je het hele artikel leest, dan blijkt hetgeen je quote uit het Parool juist niet aan de hand te zijn. De makers van een documentaire wilden zo'n soort beeld schetsen, maar het Parool geeft aan dat dat beeld nergens hard gemaakt wordt.

En wat een zus ermee te maken heeft is me ook totaal onduidelijk. Als mijn zus haar belastingaangifte bewust verkeerd invult, zegt dat dan ook iets over mij of zo?
  VIVA dinsdag 14 september 2021 @ 01:47:56 #19
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_201347834
Aboutaleb de voorbeeld Marokkaanse vader van Nederland! Hem moeten we koesteren, zijn er maar weinig van dat soort
What lies behind makes no sense in my mind
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 14 september 2021 @ 02:19:33 #20
408813 crew  trein2000
pi_201347848
Terecht. Mooie waardering voor deze uitstekende burgemeester.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201348201
Zoals hij op mij overkomt, is het inderdaad een hele goede burgemeester. Van de wereld kan ik niet oordelen, maar ten opzichte van de burgemeesters die ik in Nederland zie opereren, is een eretitel naar hem wel verdiend.
Wat mij betreft:
- kiest hij een heldere lijn
- zwicht hij niet onder druk
- blijft hij niet koppig bij 1 standpunt, maar kan hij wel draaien
- zie ik hem minder dan andere publieke figuren handelingen verrichten om zichzelf op een schild te plaatsen
Verder komt hij rustig/kalm over en is hij wel bespraakt.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 september 2021 @ 07:26:09 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201348215
Wat een mooie kerel is dat _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 september 2021 @ 07:36:26 #23
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_201348243
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_201349953
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 21:48 schreef de_boswachter het volgende:
'de beste van de wereld'

Alsof iemand in Kaboul hier invloed op heeft gehad of het überhaupt wat interesseert. Schertsprijs.
Iemand in Kabul heeft ook geen invloed op de regels van Formule 1, of van de UEFA, FIFA. Toch is de eerste prijs van Max Verstappen ook geen schertsprijs.
Net zo min als toen Nederland Europees kampioen voetballen werd in 1988.

Tenminste: Ik had niet de indruk dat bij de eerste prijs voor Max Verstappen iemand het woord "schertsprijs" in de mond nam.
En het woord kwam in 1988 ook niet voorbij toen Nederland Europees kampioen voetballen werd.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201350461
Beetje jammer dat hij schijt aan grondrechten heeft. Maar het is natuurlijk een eer dat Nederland genoemd wordt ivm het grote Grigny.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')